چرا حلقه عروسی با نگین الماس خیلی گران است

از معدن گرفته تا برش: چرا الماس خیلی گران است
 
الماس قبل از بدست آوردن افتخار، استفاده در ساخت جواهرات از گردنبند،انگشتر گرفته یا نگین ویژه الماس روی حلقه عروسی، این سنگ های به ظاهر ساده، چرا، بسیار گران است و هزینه های زیادی دارد؟ sayarak.com به چگونگی استخراج الماس می پردازد.

الماس سنگ گرانبها

الماس نوعی جامد از کربن خالص است که اتمهای آن در یک بلور چیده شده است .کربن همان گرافیت موجود در مداد. کربن مهمترین ماده معدنی موجود در کره زمین (که نباید با بادوام ترین آنها اشتباه گرفته شود). در فرآیند شکل گیری کره زمین ، وقتی ماگما روی سطح زمین پاشیده می شود ، در دما و فشار زیاد ، گرافیت به کریستال تبدیل می شود ، که ما با این نام می شناسیم - الماس. این ذخایر که در آن الماس یافت می شود ، کیمبرلیت نامیده می شود ، در همه قاره ها یافت می شود (شاید قطب جنوب استثناء باشد). سن ثابت قدیمی ترین الماس بیش از یک میلیارد سال است. به طور کلی سن آنها صدها میلیون سال است.
 
روند سنگ معدن به شرح زیر است. اول ، اکتشاف انجام می شود و مکان رسوبات احتمالی مشخص می شود. در مرحله بعد ، نمونه های خاک گرفته شده و میزان الماس موجود در صخره مشخص می شود. اگر محتوای الماس با کیفیت سنگهای قیمتی بیش 0.4 گرم در هر تن سنگ باشد ، پس از آن پروژه استخراج معادن از نظر اقتصادی از نظر اقتصادی مناسب تلقی می شود - و شرکتی که مجوز آن را از دولت کشوری که کشف شده دریافت کرده است شروع به استخراج می کند. یک کارخانه معدن و فرآوری در حال ساخت است که سنگ معدن در آن جریان می یابد. بسته به ویژگی های یک رسوب خاص ، از روش های مختلف غنی سازی (استخراج الماس از خاک) استفاده می شود. این اولین مرحله است که بر هزینه محصول نهایی تأثیر می گذارد. هزینه تقریبی شروع به کار ، بسته به پیچیدگی ، از 300 میلیون دلار شروع می شود.
 
الماس همچنین در رودخانه ها و در مناطق ساحلی واقع در کنار نهشته های کیمبرلیت یافت می شود. شما احتمالاً فیلم هایی دیده اید که کارگران خاک را از پایین رودخانه از طریق یک الک بزرگ می ریزند. هنگامی که رودخانه از طریق لوله های کیمبرلیت( به شکل استوانه است) سرازیر می شود ، صخره را منفجر می کنند و آن را به اقیانوس باز منتقل می کنند ، در این صورت الماس ها را می توان در تمام طول رودخانه یافت. این سنگ در پایین رودخانه ناهموار مستقر است ، از جایی که توسط لایروبی های ویژه استخراج می شود ، که فرآیند غنی سازی سنگ در آن صورت می گیرد.
 
پس از برداشت الماس ، شرکت معدن آن را از طریق حراج یا تحت قراردادهای مستقیم به صنایع بزرگ برش الماس می فروشد. بزرگترین حراج های الماس برش نخورده در آنتورپ و ژوهانسبورگ برگزار می شود. پس از مطالعه دقیق کریستال توسط gemologists و برش ، با شناسایی همه نقاط ضعف (اگر الماس به طور نادرست پردازش شود ، می تواند خرد شود) ، تصمیم گیری می شود که الماس چه شکلی خواهد بود. حداکثر ویژگی های کیفیت برش در پس زمینه محو می شوند.
 
اغلب در طی پردازش تا 75-80٪ از جرم الماس از دست می رود. بعد از برش ، الماس ها با دقت زیاد به تعداد زیادی طبقه بندی می شوند ، سنگهای با کیفیت خوب بیش از 0.3 قیراط برای صدور گواهینامه به آزمایشگاههای زمین شناسی ارسال می شوند. صدور گواهینامه یک داستان جداگانه دارد ، من فقط می خواهم در اینجا ذکر کنم که پارامترهایی مانند رنگ و خلوص یک سنگ توسط یک متخصص توسط چشم تعیین می شود.
تاکنون تجهیزات دقیقی وجود ندارد که بتواند این پارامترهای الماس را با احتمال 100٪ تعیین کند.

فروش الماس

مرحله بعدی فروش بسیاری از الماس ها به طور مستقیم به شرکت های جواهرات می باشد که سنگ موجود در جواهرات را برطرف کرده و آن را در بازار خرده فروشی به فروش می رساند. کارگزارانی که در تمام دنیا مشتری دارند ، مسئول این مرحله هستند. این سومین مرحله از افزایش هزینه است. شرکتهای کارگزاری و همچنین کارگزاران انفرادی معمولاً در مراکز بزرگی به نام صرافی ها قرار دارند. در جهان چندین مبادله وجود دارد که بزرگترین آنها در اسرائیل و هند واقع شده است.
در آنتورپ بورس نیز وجود دارد ، اما از نظر اندازه و میزان عرضه ، مقایسه ای با موارد قبلی ندارد. به عنوان یک قاعده ، مبادله در یک محیط بسته و محاصره شده محصور است ، جایی که یک زیرساخت کامل برای بهره برداری راحت ایجاد می شود. دسترسی به اینجا فقط پس از بررسی دقیق توسط سرویس امنیتی امکان پذیر است. در اینجا بیشترین معاملات برای فروش دسته های بزرگ الماس های صورت وجود دارد. درک این نکته حائز اهمیت است که کلیه تولیدات لاپیداری در خارج از محیط واقع شده اند و غالبا صدها کیلومتر از صرافی ها فاصله دارند. به عنوان نمونه در هندوستان ، 95 درصد سنگ ها در سورات بریده می شوند و خود این مبادله در بمبئی واقع شده است.
 
از مبادله ، به طور معمول جریان اصلی الماس به مراکز اصلی جواهرات مانند هنگ کنگ ، آنتورور ، نیویورک و دبی می رود ، جایی که دفاتر بزرگترین زنجیره های جواهرات و تعداد زیادی از جواهرات شخصی در آن قرار دارند. توضیح این امر ساده است: هر یک از این شهرها نوعی دروازه ورود به منطقه خاص جهان است. در این مرحله ، بیشترین افزایش قیمت الماس رخ می دهد. اگر قبل از آن الماس در بازار حرفه ای باقی بماند ، جایی که همه هزینه و افزایش قیمت را به دلیل هزینه های واقعی به علاوه درآمد کمی از شرکت می دانند ، اکنون قیمت سنگ بسیار بستگی به این دارد که چه کسی به دست آنها افتاده است ، آنچه فروشنده آماده است برای به دست آوردن حداکثر سود. اگر این مارک معروف و شناخته شده ای باشد که دارای سربار زیادی است ، بنابراین قیمت سنگ اغلب می تواند سه تا چهار تا پنج برابر رشد کند.
 
شما باید بدانید: فرقی نمی کند که الماس را از چه کسی خریداری کرده باشید - یک جواهر فروشی خصوصی یا یک شرکت با اعتبار جهانی. منبع الماس برای هر دوی آنها یکسان است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید