10 محصول غذایی با ماندگاری طولانی برای ذخیره

سبد خرید

رفت و آمد های مکرر برای خرید معمولی زمان زیادی را می طلبد ، بنابراین مردم سعی می کنند محصولات بیشتری را همزمان خرید کنند. و اگر شما هم همین فکر را دارید ، اشتباه است که محصول غذایی با ماندگاری طولانی را نخرید. مخصوصا برای دوران قرنطینه .با این حال ، بسیاری از افراد فکر می کنند که آیا آنها می توانند از خریدها قبل از تاریخ انقضا استفاده کنند؟ saarak.com برای کسانی که دوست دارند برای استفاده در آینده محصول غذایی را ذخیره کنند ، لیست خرید  از 10 محصول غذایی با ماندگاری طولانی را تهیه کرده است .

 

1. عسل

عسل

عسل طبیعی حتی برای چند دهه قابل ذخیره است.

 

یک محصول با کیفیت بالا و طبیعی به هیچ وجه تاریخ انقضا ندارد. عسل حاوی مقدار زیادی ساکارز ، گلوکز و فروکتوز است که محیط نامساعدی را برای رشد میکروارگانیسم های بیماری زا ایجاد می کند. اگر محصول با گذشت زمان شکرک زد ، نگران نباشید. در عوض ، این گواه بر عسل واقعی است ، نه یک عسل تقلبی.

 

2. شکر

شکر

محصول را در کیسه ها روی یک سطح  بلند تر از ک زمین و در یک اتاق خشک ذخیره کنید.


شکر یکی از محصولات استراتژیک است که بسیاری از دسر ها بدون آن نمی توانند درست شوند. ذخایر قند سفید را می توان با اطمینان تا 4 سال و در شرایط طولانی - 8-10 سال ذخیره کرد. یک مورد مهم: کیسه های شکر را نمی توان روی زمین قرار داد ، زیرا قند می تواند با رطوبت اشباع شود و طعم خود را از دست بدهد. بهتر است کیسه های شکر را در اتاق خشک نگه دارید و  روی یک سکوی بلند بدون تکیه به دیوار ها قرار دهید.


3. ماکارونی

ماکارونی

ماکارونی تا 3 سال ذخیره می شود


انواع کلاسیک آشنای ماکارونی که از آرد گندم و گندم سیاه تهیه شده است می تواند حدود 3 سال بدون بسته بندی نگهداری شود. شرایط بهینه - مکانی تاریک و خشک با درجه حرارتی که بالاتر از 30 درجه نباشد. گزینه های همراه با افزودنی های ماکارونی ، مانند ماکارونی با سس گوجه فرنگی ، دوام چندانی نخواهد داشت. ماندگاری آنها فقط شش ماه است.

 

4- آردآرد

برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام آرد را در ظروف با درب محکم و در مکان سرد نگه دارید.


آیا زندگی بدون آرد قابل تصور است؟ بعلاوه ، این نان گرم ، نان های مورد علاقه ، کلوچه های شیرین ، کوکی ها که در دهان شما ذوب می شوند و بسیاری از غذا های دیگر به آرد احتیا دارند. به همین دلیل است که آرد هرگز کافی نیست و ارزش آن را دارد که  آن را انبار کنید. ماندگاری مطلوب انواع چاودار و گندم با بالاترین درجه 1 سال است. آرد درشت باید طی 6 تا 8 ماه استفاده شود.

آرد را در محلی خشک و تاریک و با دمای بیش از 25 درجه ذخیره نکنید. بهتر است محصول را به ظروف محکم انتقال دهید تا آرد با بوهای خارجی اشباع نشود و طعمه حشرات آشپزخانه نشود. به منظور محافظت از ذخایر موجود در برابر آفات ، برگهای خلیج را بین بسته ها پخش کنید.


5- چای ، قهوه

چای قهوه

چای سیاه و دانه های قهوه حدود 3 سال ذخیره می شود

 

هرچه برگ چای کوچکتر باشد ، ماندگاری آن کوتاه تر است. برای تهیه چای برگ سیاه ، که 3 سال طعم و مزه آن را حفظ می کند ، برگ درشت مزیت آن است. چای سیاه را در دمای اتاق ذخیره کنید.

یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب قهوه است. برای حفظ عطر و بوی غیرقابل توصیف و نیرومند ، ارزش انبار کردن دانه های قهوه را دارد. متوسط ​​ماندگاری حدود 3 سال است. بهتر است قهوه را در بسته بندی فویل وکیوم در جای خشک و خنک نگهداری کنید. همین قوانین در مورد کاکائو نیز صدق می کند.


6. غلات

غلات

به طور متوسط ​​، غلات حداقل 1 سال ذخیره می شوند.

 

غلات منبع بسیاری از مواد معدنی هستند. آنها بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی سالم هستند. از جمله برنج سفید و قهوه ای ، ماندگاری برنج بین 12 تا 18 ماه است. در صورت لزوم ، از دانه های برنج حتی به عنوان آرد نیز می توان استفاده کرد.

گندم سیاه یکی از محبوب ترین غلات است. بسته بندی محصول بدون از بین رفتن ارزش غذایی تا 15 ماه قابل ذخیره است. ماندگاری سمولینا ، جو و جو دوسر 14 ماه و ارزن - تا 4 ماه است.


7. مواد غذایی کنسرو شده

کنسرو

ماندگاری سبزیجات کنسرو بیش از گوشت و ماهی است.


لوبیا ، ذرت ، نخود فرنگی ، زیتون و غیره. حدود 4 سال قابل نگهداری است. ماهی و گوشت کنسرو شده نمی توانند همان مدت زمان را تحمل کنند ، اما از این طریق تهیه محصول غذایی برای مدت معینی نیز امکان پذیر خواهد بود. نکته اصلی مطالعه اطلاعات زمان بندی روی بسته ها است.


8- روغن نباتی

روغن نباتی

روغن ها باید در ظروف شیشه ای در دمای اتاق نگهداری شوند.


بسیاری از زنان خانه دار روغن را در یخچال نگهداری می کنند ، اما این یک اشتباه است. شرایط سرد فقط برای روغن تخم کتان مناسب است ، زیرا در هنگام گرم شدن سریع سرخ می شود. روغن آفتابگردان ، روغن  زیتون و سایر گونه ها را می توان با خیال راحت در دمای اتاق و یا کمی پایین تر از آن کنار گذاشت. نکته اصلی یک اتاق تاریک و ظروف شیشه ای است. در چنین شرایطی ، روغن حدود 2 سال باقی خواهد ماند. برای طولانی کردن مدت زمان ، یک ظرف شیشه ای بردارید ، یک کف نمک را در قسمت زیرین بریزید و روغن را روی آن  بریزید.


9. نمک

نمک

در حقیقت ، محصول دارای تاریخ انقضا نیست ، بنابراین نمک را می توانید با اطمینان از هر مقدار ، انبار کنید. تنها شرط ذخیره سازی مناسبباشد. نمک در اتاق خشک و تاریک و خنک احساس خوبی خواهد کرد. دشمن اصلی محصول رطوبت است. نمک را در ظروف پلاستیکی یا سرامیکی آب بندی شده بریزید تا از خراب شدن جلوگیری شود.


10. جوش شیرین و شیر خشک

شیر خشک


جوش شیرین نه تنها در پخت و پز - به عنوان پودر بیکینگ و مواد افزودنی غذایی بلکه در خانواده نیز استفاده می شود. بنابراین یک محصول ضروری برای بقا محسوب می شود. جوش شیرین را می توان به طور نامحدود ذخیره کرد. جوش شیرین می تواندجایگزینی برای پودر دندان و شستشو ، مناسب برای تمیز کردن سطوح مختلف و تهیه محلول هایی برای شستشوی گلو و بینی و تسهیل روند سرماخوردگی باشد.
شیرخشک
بیش از 20 سال ماندگاری دارد! اگر پودر را در محیط مناسب نگهداری کنید می توانید در ساختن کرم های شیرینی و شیرینی پزی در بسته بندی های فشرده ساز مفید استفاده کنید ، برای مدت طولانی خراب نخواهد شد.

هک زندگی

قبل از گذاشتن مواد غذایی در انبار ، با برچسب  روی محصولات تاریخ خرید کالا و تاریخ انقضا را بنویسید. محصولاتی که تاریخ انقضا دیرتری دارند را عقب بگذارید. 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید