روغن خولان دریایی خواص موارد مصرف

روغن خولان
 
از بین تمام روغن های گیاهی ، روغن خولان یکی از معدود مواردی است که تقریباً فقط برای مصارف دارویی استفاده می شود. اما این به هیچ وجه مانع از معروف شدن  وی نمی شود: لیست بیماری هایی که با کمک او درمان می شوند در یک بروشور کامل نمی گنجد.به همین دلیل است که ارزش دارد در مورد ترکیب ، خواص مفید و استفاده از روغن خولان دریایی به طور مفصل صحبت کنید.

 

روغن خولان دریایی

Hippophae rhamnoides ، همچنین به عنوان خولان دریایی شناخته می شود ، به دلیل ارزش دارویی ، گیاهی باستانی و دارای فضایل مدرن است. توت خولان دریایی سرشار از روغن است. از روغن دانه ها و توت های خولان دریایی به طور سنتی در درمان اختلالات پوست و مخاط در چین استفاده می شود. از دانه ها (روغن دانه) و تفاله میوه (روغن تفاله) برای استخراج روغن استفاده می شود.

 

روغن حاصل از خولان دریایی حاوی چندین ماده فعال فعال مانند ویتامین E ، ویتامین K ، کاروتنوئیدها و فیتواسترول ها است. مقدار کل فیتواسترول 4-20 برابر بیشتر از روغن سویا است.همراه با آن ترکیب شیمیایی ، روغن خولان در بهبود غشای مخاطی دستگاه گوارش ، زخم ، سوختگی ، خشکی چشم ، درماتیت و آفتاب سوختگی اثر درمانی زیادی دارد.

 

 روغن خولان دریایی از میوه های خولان دریایی ترش ، اما به اندازه کافی آبدار به دست می آید.مانند اکثر روغن های گیاهی ، این ماده حاوی مجموعه ای منحصر به فرد و منحصر به فرد از اسیدهای چرب است. در میان آنها اولئیک ، لینولئیک ، پالمتیک ، پالمیتولیک ، استئاریک و غیره وجود دارد. آنها در ترکیب شیمیایی روغن خولان دریایی در مقادیر خاصی گنجانده شده و "معجون جوانی" را متخصصان تشکیل می دهند. از مزایای این اسیدها این است که آنها به طور مداوم از قلب ، سیستم عصبی و پوست پشتیبانی می کنند و یک اثر آرایشی طبیعی و جوان سازی دارند.

 
علاوه بر این ، روغن خولان دریایی ، حاوی ویتامین های A ، E ، K ، رگ های خونی را تقویت می کند ، بینایی را بهبود می بخشد و ایمنی را بهبود می بخشد. و اگر در اینجا مواد معدنی مانند همان منیزیم ، کلسیم و آهن را که به حفظ سلامت خون و سیستم عصبی کمک می کنند اضافه کنیم ، روشن خواهد شد که چرا خواص درمانی روغن خولان دریایی برای بسیاری از داروها تقریباً به عنوان یک دارو شناخته می شود. 

 

 

استفاده از روغن خولان دریایی در بیماری

بیشترین استفاده از روغن روغن خولان دریایی:

1. برای بیماری های زنان.

روغن خولان در زنان و زایمان ثابت شده است که به عنوان کمک کننده ای در فرسایش دهانه رحم ، کولپیت های مختلف ، آندوسروژیت است. فقط در این موارد ارزش آن را دارد که طبق دستور پزشک استفاده شود ، در غیر این صورت شما نه تنها نمی توانید به خودتان کمک کنید بلکه حتی می توانید صدمه بزنید.

 

2. با بیماری های دستگاه گوارش.

ورم معده ، کولیت ، زخم ، گاسترودوئیدیت - همه آنها نشانه هایی برای استفاده از روغن مفید گیاه خولان است. برای بواسیر و شکاف های مقعدی از شیاف هایی با روغن خولان دریایی استفاده کنید.نشان داده شده است که روغن حاصل از تفاله و دانه های گیاه خولان دارای خواص ضد دیابت ، ضد آتروژنیک ، هایپو کلسترومیک ، فشار خون پایین ، ضد هیپوکسیک ، آنتی اکسیدان و ضد التهاب است.

 

3. برای بیماری ها و آسیب های مختلف پوستی.

 عملکرد ضد زخم روغنهای خولان دریایی مربوط به افزایش آبگریزی سطح مخاط ، عقب ماندگی تخلیه معده ، مهار پراکسیداسیون لیپید در مخاط معده ، تسریع ترمیم مخاط  ، فعالیت پروتئولیتیک را در مایع معده مهار می کند ، روند ترمیم زخم مخاط را افزایش می دهد و از آسیب مخاط جلوگیری می کند

روغن خولان ممکن است به ترمیم پوست شما از زخم ها ، آفتاب سوختگی ، سرمازدگی و جای بستر کمک کند. همچنین ممکن است خاصیت ارتجاعی را ارتقا داده و از خشکی محافظت کند.

 

از جمله زخم ، سوختگی ، لکه های پیری ، زخم ها ، چین و چروک ها ، بیماری های گلسنگ و قارچ. به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در روغن خولان ، از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و به حفظ نرمی و خلوص آن کمک می کند. به طور کلی ، خواص مفید روغن خولان برای پوست این است که به خوبی آن را مرطوب می کند ، رشد مو را تقویت می کند و از بروز آکنه جلوگیری می کند.روغن خولان ترکیبی بی نظیر از آنتی اکسیدان های طبیعی متعدد روغن SBT محافظت هم افزایی در برابر اکسیداسیون ناشی از اشعه ماورا UV بنفش و پیری برای پوست فراهم می کند.

 

4. آنتی اکسیدان و ضد التهاب: روغن دانه و روغن تفاله توت های خولان دریایی حاوی تمام ایزومرهای طبیعی توکوفرول ها و توکوترینول ها هستند. این روغن غنی از فیتواسترول است که با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالقوه مرتبط است. محققان با مطالعه فعالیت آنتی اکسیدانی روغن دانه خولان فعالیت های مهار کننده رادیکال قابل توجهی یافتند.

 

5. ضد آتروژنیک: از آنجا که روغن دانه خولان دریایی منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده ، فیتواسترول ها ، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است ، فعالیت ضد آتروژنیک روغن دانه گیاه خاردار در حیوانات ارزیابی شده است .

 

6. آنتی هیپوکسیک: روغن دانه گیاه خولان به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو ناشی از هیپوکسی را کاهش داد ، یکپارچگی غشا سد خونی مغزی را حفظ کرد ، افزایش کاتکول آمین پلاسما را کاهش داد و تحمل کمبود اکسیژن را در حیوانات آزمایشگاهی به طور قابل توجهی افزایش داد.

 

7.  ضد میکروبی.  ترکیبات فنلی روغن خولان دریایی نشان دهنده گروه اصلی مواد شیمیایی است که دارای اثرات ضد باکتری و ضد ویروسی هستند. این ترکیبات باکتریهای گرم منفی را سرکوب می کنند  و باکتریهای گرم مثبت را کاهش می دهند.

 

8. با بیماری های چشم.

این ماده برای درمان التهاب ملتحمه ، کراتیت ، تراکوما و سایر بیماریها ، تا سوختگی مستقیم و آسیب های ناشی از اشعه استفاده می شود.

 

9. برای بیماری های دندان و حفره دهان .

خواص روغن خولان برای دندانها در درمان پریودنتیت ، پالپیت و استوماتیت آشکار می شود.

و در عین حال ، تقریباً هرگز روغن خولان دریایی ، که خواص درمانی آن برای چین و چروک پوست ، مو و چشم بسیار گسترده است ، در آشپزی استفاده نمی شود. هنوز هم بسیار گران است و خواص برجسته غذایی ندارد. علاوه بر این ، موارد منع مصرف روغن خولان دریایی وجود دارد که قطعاً باید بدانید و خود درمانی با کمک آن را غیر قابل قبول می کند.

 

 

موارد منع مصرف روغن خولان دریایی

اول از همه ، نه پزشکان و نه متخصصان زیبایی استفاده از روغن خالص گیاه خولان را برای درمان و حمایت از پوست توصیه نمی کنند. برای این اهداف ، از کرم ها و فرمولاسیون های خاص استفاده می شود که حاوی بیش از 30٪ روغن خولان دریایی نیست. وقتی روغن خالص گیاه خولان روی پوست قرار گیرد ، می تواند باعث کاهش مقاومت آن در برابر عوامل مختلف محیطی شود.

 

خواص خالص روغن خولان برای پوست فقط در هنگام درمان زخم ها ، زخم ها و ضایعات مختلف قارچی یا باکتریایی پوستی قابل مشاهده خواهد بود. استفاده از آن برای ضعف روده منع مصرف دارد : معمولاً به عنوان ملین عمل می کند و با اسهال فقط می تواند تظاهرات آنها را تشدید کند.

علاوه بر این ، روغن خولان برای مصرف بیماری های لوزالمعده و کوله سیستیت مضر است.

 

در هر صورت ، قبل از انجام درمان با روغن خولان یک بیماری خاص ، حتما با پزشک خود مشورت کنید. این به شما کمک می کند تا از اشتباهاتی که فقط می تواند شرایط را بدتر کند ، جلوگیری کنید ، اما برعکس ، این محصول را به عنوان دستیار قابل اعتماد و نگهبان سلامتی شما معرفی می کند.

 

سالم تر از پرتقال و آووکادو: آنچه در مورد اثرات خولان دریایی بر سلامت انسان می دانیم

خولان دریایی

 

انواع میوه های خولان دریایی در تابستان به اندازه توت فرنگی یا گیلاس محبوب نیستند و به ویژه تازه مصرف نمی شوند. اما باید بدانید که آنها بسیار مفیدتر از انواع دیگر توت ها و میوه ها هستند: ما در مورد خواص درمانی خولان دریایی و استفاده از آن در پزشکی و زیبایی صحبت می کنیم.


آناناس شمالی بومی شرق آسیا است
خولان دریایی بوته ای یا درختی خاردار با ارتفاع 3-6 متر (و گاهی اوقات تا 15 رشد می کند) با برگهای کوچک خاکستری مایل به سبز و توت های کوچک سایه روشن - از زرد تا تقریبا قرمز. در طول باردهی ، آنها به معنای واقعی کلمه به اطراف شاخه ها می چسبند ، این همان چیزی است که نام گیاه به ما می گوید. خاگوس دریایی توسط کسانی که شبیه عطر توت های معروف میوه گرمسیری بودند ، "آناناس شمالی" نامیده شد.


شرق آسیا وطن خولان دریایی محسوب می شود ، اما یونانیان و رومیان باستان نیز این گیاه را به خوبی می شناختند و نحوه استفاده از تمام قسمت های آن را می دانستند. در طب چینی ، هندی و تبتی ، مقدار زیادی اطلاعات ارزشمند در مورد خواص دارویی میوه های پرتقال نیز جمع آوری شده است.

 

خولان دریایی


با این حال ، برای قرن ها بوته یک علف هرز مزاحم و ناخوشایند تلقی می شد: خیلی سریع و فعال رشد کرد و نه حیوانات و نه افراد نمی توانستنند راه خود را از طریق پرچین باز کنند. در واقع ، در این ظرفیت ، خولان دریایی در امتداد محیط باغ ها و مزارع رشد کرد - برای محافظت از خود در برابر "مهمانان" وحشی جنگل. و فقط در قرن بیستم آنها مزایای انواع توت ، برگ و پوست خولان دریایی را برای سلامتی انسان به یاد آوردند.

 

خولان دریایی


انواع توت های خولان دریایی - دارنده رکورد برای میزان مواد مغذی
خولان دریایی حاوی:

ویتامین ها ،
عناصر ریز ،
اسیدهای آمینه (از جمله اسیدهای ضروری!) ،
اسید چرب ،
فیتونسیدها (آنتی بیوتیک های طبیعی و ضد عفونی کننده) ،
فلاونوئیدها ،
پروتئین
ویتامین C موجود در توت های خولان دریایی ده برابر بیشتر از پرتقال است (فقط گل سرخ و فلفل قرمز دارای مقدار بیشتری ویتامین خورشیدی هستند).

خولان دریایی

 


از نظر محتوای ویتامین E ، خولان دریایی ماهی های چرب و آووکادو را دور می زند (بیشتر فقط در آجیل و دانه ها یافت می شود). بسیار مفید است که ویتامین E همراه با ویتامین A در انواع توت های درخت خاردار وجود داشته باشد و این یک نادر بیولوژیکی است.

برای مدت طولانی اعتقاد بر این بود که از نظر بیولوژیکی غلظت قابل توجهی از ویتامین B12 در هیچ محصول گیاهی وجود ندارد ، اما مطالعات بالینی نشان داده است که توت های خولان دریایی حاوی همان مقدار ویتامین ارزشمند در جگر گاو هستند.

 

عجیب است که انواع توت ها و پوست درخت حاوی مقدار زیادی سروتونین است - هورمون شادی ، که برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی انسان و احساس آرامش و آرامش لازم است. ما تصور می کردیم که بهترین منبع سروتونین شکلات است ، اما خولان دریایی چندین برابر آن را دارد. اگرچه ، البته ، خرید شکلات بسیار راحت تر و سریعتر از جستجوی انواع توت ها یا مربا از آنها است.

 

 جدول میزان ویتامینها و مواد معدنی موجود در میوه:

ویتامین  ث

1302-1162  میلی گرم در هر صد گرم میوه

ویتامین آ

75/. میلی گرم در هر صد گرم میوه

کاروتنویید

4/7 میلی گرم در هر صد گرم میوه

فلاونویید

885-365 میلی گرم در هر صد گرم میوه

قند

29/6  درصد

اسیدهای ارگانیک

35/4  درصد

سدیم

28/41 میلی گرم در هر کیلو میوه

پتاسیم

1500 میلی گرم در هر کیلو میوه

کلسیم

385 میلی گرم در هر کیلو میوه

آهن

68/11 میلی گرم در هر کیلو میوه

منیزیم

7/47 میلی گرم در هر کیلو میوه

روی

94/. میلی گرم در هر کیلو میوه

فسفر

02/0 درصد

 

خولان دریایی

آنچه معمولاً با خولان دریایی درمان می شود

طب رسمی به آسانی خواص درمانی همه قسمت های خولان دریایی و روغن دانه های آن را تشخیص می دهد. آماده سازی بر اساس انواع توت ها ، پوست ، ریشه و روغن برای آسیب های زیر استفاده می شود:

بیماریهای ویروسی و باکتریایی ،
التهاب نازوفارنکس و سیستم تنفسی ،
سوختگی ، زخم ، بثورات پوستی و تحریکات ،
اختلالات در عملکرد مغز ،
نورالژی و اختلال در عملکرد سیستم عصبی ،
ضعف عروق خونی و نقص عملکرد سیستم قلبی عروقی ،
اختلال عملکرد کبد ،
اختلالات در عملکرد کلیه ها

 

خولان دریایی

 

محافظت از بدن در برابر تغییرات مرتبط با سن با خولان دریایی  

تزریق و جوشانده برگ و پوست همراه با آب توت در زمان های قدیم برای حفظ سلامتی و مبارزه با تظاهرات پیری استفاده می شد. دانشمندان دریافته اند که قسمت هایی از گیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قوی است که از سلول ها در برابر تخریب و آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو و محیط زیست ضعیف محافظت می کند.

عادی سازی فشار خون و کاهش کلسترول بد خون با خولان دریایی  

خولان دریایی یک داروی گیاهی اثبات شده برای سلامت عروق و قلب است. اگر هر روز به مدت دو ماه فقط انواع توت ها یا مربا از آنها بخورید ، فشار خون به حالت عادی برمی گردد ، بار روی قلب و دیواره های عروقی کاهش می یابد ، آنها قوی تر و کشسان تر می شوند. این بدان معناست که تمام بافت ها و اندام ها اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را که با غذا و ویتامین وارد بدن می شوند دریافت می کنند.

 

خولان دریایی


پیشگیری از سرطان با خولان دریایی  

اعتقاد بر این است که عصاره آب خولان دریایی به محافظت در برابر سرطان کمک می کند: آنتی اکسیدان های موجود در ترکیب از بروز جهش در سلول های اندام ها و بافت ها جلوگیری می کند.


التیام سوختگی و زخم با خولان دریایی  

خولان دریایی به خوبی به درمان آسیب های پوستی کمک می کند: با استفاده منظم از کرم ها و روغن ها ، صاف و کشسان می شود. این امر به لطف اسید پالمیتولئیک (امگا 7) ، که بخشی از اپیدرم است نیز امکان پذیر است: سلول های آسیب دیده پوست به سادگی با سلول های جدید جایگزین می شوند ، به طوری که تجدید هرچه سریعتر اتفاق می افتد.

روغن خولان دریایی م itsثر بودن خود را در محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش نشان داده است: اغلب از این روغن در ساخت کرم های بچه با سطح SPF بالا استفاده می شود.

aid10300639.jpg

 

مراقبت از دیابت با خولان دریایی  

توت های خولان دریایی به عادی سازی سطح گلوکز خون کمک می کنند و از بروز بیش از حد و هیپوگلیسمی جلوگیری می کنند حتی زمانی که فرد غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا می خورد یا تمام ریزمغذی های لازم را از غذا دریافت نمی کند.

 

خولان دریایی

تسریع متابولیسم در هنگام کاهش وزن با خولان دریایی  

ترکیبات شیمیایی در تمام قسمتهای گیاه به تسریع متابولیسم کمک می کند و به طور م inثر در تجزیه چربی ها نقش دارد: کسانی که انواع توت های خولان دریایی و جوشانده برگها را در رژیم غذایی خود قرار دادند ، سریعتر از کسانی که به سادگی از یک رژیم متعادل پیروی می کردند ، وزن کم کردند. رژیم داشته و مرتباً ورزش می کرده است.

انواع توت ها و جوشانده برگها به دلیل ملین بودن ملایم شناخته شده اند ، بنابراین افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش باید از آنها با دقت و کم کم در رژیم غذایی خود استفاده کنند. آنها همچنین می توانند حساسیت ایجاد کنند ، بنابراین لازم است برای اولین بار به کودکان خردسال یک قطره آب میوه داده شود و واکنش بدن را از نزدیک تحت نظر داشته باشد.

 

خولان دریایی

نحوه استفاده از برگ های خولان دریایی

مرسوم است که آنها را به عنوان چای گیاهی ، همراه با سایر گیاهان دارویی و انواع توت ها دم کرده یا از آنها به عنوان یک نوشیدنی مستقل استفاده کنید. این چای برای آرتروز و سایر التهابات مفصلی بسیار مفید است. تزریق اغلب برای کسانی که در درمان کبد و کلیه مشغول هستند و از کاهش ایمنی رنج می برند (به ویژه در دوره سرماخوردگی و ویروس ها) توصیه می شود.

 

خولان دریایی

استفاده از انواع توت های خولان دریایی

به خودی خود ، انواع توت های نارنجی به ندرت خورده می شوند ، زیرا کاملاً ترش هستند (به هر حال ، استخوان ها را می توان بدون هیچ مشکلی جوید و بلعید - اینطور که برخی فکر می کنند باعث التهاب آپاندیس نمی شود). اما آنها نوشیدنی های میوه ای خوشمزه ، مربا و پرکن برای پخت ، سس برای غذاهای شیرین و خوش طعم (شامل ماهی و گوشت) ، ژله و مارمالاد درست می کنند.

انواع توت های خشک ، برگ های خرد شده و پوست خولان دریایی در چای ها و چای های گیاهی گنجانده شده است . همیشه قوانین تهیه و دوز مشخص شده توسط سازنده را با دقت بخوانید.

 

خولان دریایی

خولان دریایی در محصولات زیبایی 

اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های موجود در توت و روغن خولان دریایی هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شوند مفید هستند ، شامپوها و کرم ها برای تغذیه و مرطوب کننده پوست ، تقویت مو و ناخن مفید هستند.

برگها حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن هستند ، که این جوشانده را برای درمان التهاب پوست و صاف کردن چین و چروک ها ، از بین بردن موهای خشک و تظاهرات سبورئیک در پوست سر مفید می کند.

 روغن خولان دریایی چگونه بدست می آید

این روغن را می توانید در داروخانه ها یا فروشگاه های آنلاین پیدا کنید و از دانه های بزرگ به صورت سرد فشرده می شود. معمولاً در داخل استفاده نمی شود ، اما در زیبایی شناسی و در درمان آسیب ها و بیماری های پوست و مو استفاده می شود (همچنین می توان از آن در غشاهای مخاطی استفاده کرد ، ایمن و مثر است). پماد ، کرم ، شامپو و بالم با آن ساخته می شود ، برای گلودرد استنشاق انجام می شود و لوزه ها برای آنژین با آن چرب می شوند.

 

خولان دریایی

نحوه انتخاب خولان دریایی در فروشگاه و بازار

توت های خولان دریایی در اواخر تابستان می رسند - اوایل پاییز ، مهم است که میوه های آبدار رسیده را که در حین جمع آوری آسیب ندیده یا خرد نشده اند خریداری کنید (در غیر این صورت این خطر وجود دارد که خیلی سریع خراب شوند).

اندازه توت ها واقعاً مهم نیست: در حال حاضر ، پنجاه گونه شناخته شده است ، که می توانند میوه های بسیار کوچک و میوه های شگفت انگیز بزرگ داشته باشند. این شاخص بر طعم و خواص مفید تأثیر نمی گذارد. اما عطر مهم است: اگر توت ها بوی آناناس تازه و شیرین می دهند ، پس همه چیز مرتب است ، این ولان دریایی با کیفیت خوب است.

 

لازم نیست آن را بشویید - فقط باید بقایای گیاه را بردارید. با این حال ، اگر اثری از کثیفی یا گرد و غبار آشکار است ، از آب بسیار با احتیاط استفاده کنید تا به پوست ظریف آسیب نرسانید. برای این کار یک الک یا آبکش بردارید ، توت ها را به آرامی و با آب جاری بشویید و بگذارید به درستی خشک شوند.

 

خولان دریایی

چگونه و چه مدت می توان خولان دریایی را ذخیره کرد

می توانید خولان دریایی تازه را تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید (این مدت زمان طولانی تر از انواع دیگر توت ها است). برای این کار از ظرف شیشه ای یا چینی یا قابلمه استیل ضد زنگ استفاده کنید (پلاستیک و آلومینیوم کار نمی کند). یک گزینه دیگر این است که انواع توت ها را منجمد کنید ، بنابراین می توانید تمام ویتامین ها و مواد معدنی را ذخیره کنید. خولان دریایی را می توان چند ماه به صورت منجمد نگهداری کرد.

 

خولان دریایی

چهار راه آسان و خوشمزه برای گنجاندن خولان دریایی در رژیم غذایی خود

با خولان دریایی نوشیدنی میوه درست کنید
انواع توت های تازه یا یخ زده برای تهیه نوشیدنی های میوه ای مفید هستند: فقط مقدار کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید (اینجوری سالم تر است!) ، آب داغ یا چای سبز را کمی خنک کرده تا 60-70 درجه سانتی گراد بریزید و بگذارید به مدت یک ساعت در دمای زیر درب بماند.

نصف دیگر توت ها را به صورت کامل به نوشیدنی اضافه کنید. نوشیدنی میوه ای را گرم یا سرد بخورید و انواع توت های باقی مانده بعد از نوشیدن میوه  را می توانید به صورت ماسک روی صورت و گردن بگذارید (10-15 دقیقه کافی است).

 

خولان دریایی


با خولان دریایی مربای سالم و بدون جوشیدن درست کنید
مربای توت بسیار خوشمزه به نظر می رسد ، اما متأسفانه عملاً هیچ چیز مفید در آن باقی نمی ماند. اگر می خواهید هنگام تهیه یک کیک خانگی از خولان دریایی برای لایه ای از کیک استفاده کنید ، از آن برای ساندویچ های مغذی  یا برای صبحانه به فرنی اضافه کنید ، می توانید مربا را بدون جوشیدن درست کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که انواع توت های خولان دریایی را با شکربه عنوان مثال ، نیشکر  یا شربت گواوا مخلوط کنید ، بگذارید دم بکشد و از طریق یک الک مالش دهید تا دانه ها خارج شوند. برای یک لیوان توت ، 2 قاشق غذاخوری شکر کافی خواهد بود. اگر  با هسته را دوست دارید ، نیازی به پاک کردن چیزی ندارید. فقط انواع توت ها را با شکر یا عسل بخورید و خوشحال باشید که ویتامین ها را در چنین فرم روشن و خوشمزه ای دریافت می کنید.

 

خولان دریایی

خولان دریایی را به مرکبات و گیاهان معطر و به چای اضافه کنید
چای با خولان دریایی ، پرتقال و نعناع را می توان در هوای گرم و در هوای بد استفاده کرد ، این نوشیدنی آفتابی اشتها ، خلق و خو و ایمنی را افزایش می دهد ، به آرامی استرس را از بین می برد. می توان آن را قبل از خواب و هنگام بیماری (حاوی ویتامین های زیادی است) ، برای پیشگیری و درست زمانی که می خواهید چیزی خوشمزه و با طراوت داشته باشید ، بنوشید.

 

خولان دریایی را با شیر ، فلفل و چای قرمز مخلوط کنید
رویبوس ، فلفل ، خولان دریایی و ... شیر و همچنین پوره کدو تنبل. ترکیبی غیر منتظره ، درست است؟ اما ترکیبات جالب گاهی اوقات می تواند طعم را شگفت زده کند! این نوشیدنی سنتی آفریقای جنوبی فاقد کافئین است ، بنابراین زنان باردار و شیرده ، کودکان و افرادی که به دلایل مختلف از چای و قهوه کلاسیک اجتناب می کنند ، می توانند آن را بنوشند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ManuelNow 853 :

    اعتقاد بر این است که خولان دریایی برای اولین بار در شرق آسیا ظاهر شد و در دوران باستان به عنوان دارو استفاده می شد. به عنوان مثال ، این دارو در طب تبت و مغولستان بسیار ارزشمند بود ، جایی که به عنوان یک داروی جهانی برای همه بیماری ها در نظر گرفته شد.

    1400/5/20 7:08
  • ManuelNow 853 :

    خولان دریایی در ایران به نامهای سنجد صحرایی،سنجد تلخ، کام و خولان دریا خوانده می شود و اعراب به آن عاسول رومی می گویند. خولان دریایی در ایران به طور طبیعی در نواحی مختلف ,درختچه آن در دامنه البرز، مخصوصا اطراف تهران، ونک، شهرستانک، سپهسالار، میگون، کرج و گچسر,ارتفاعات دویست وبیست متری ونک ، پس قلعه ، قزوین ، آذربایجان : قره داغ به شکل خورو سبز می شود نام های محلی آن سنجد تلخ ، کام ،کهام (دره کرج) کاه (در طالقان) چالی (در قره تپه و ایشلق در میانه) کوکورد (آذربایجان غربي). مزه میوه ها ترش و گس است و معمولا به صورت خام مصرف نمی شوند

    1400/5/20 7:27
  • ManuelNow 853 :

    اعتقاد بر این است که خولان دریایی برای اولین بار در شرق آسیا ظاهر شد و در دوران باستان به عنوان دارو استفاده می شد. به عنوان مثال ، این دارو در طب تبت و مغولستان بسیار ارزشمند بود ، جایی که به عنوان یک داروی جهانی برای همه بیماری ها در نظر گرفته شد. ارجاعاتی به میوه های این گیاه در منابع یونان باستان یافت می شود ، جایی که گفته می شود اسبهای بیمار یا زخمی با آنها تغذیه می شوند و حیوانات به سرعت بهبود می یابند. علاوه بر این ، توت در روم باستان رشد کرد ، گرده آن نیز در حین حفاری شهرک های اسکاندیناوی یافت شد. در قرون وسطی ، خواص درمانی خولان دریایی فراموش شد و تا قرن بیستم یک درختچه بی فایده بود. در ابتدا ، فقط به عنوان یک پرچین تزئینی استفاده می شد ، و سپس ، تا حد زیادی به لطف کار پرورش دهنده و زیست شناس میچورین ، پرورش گیاه در قسمت اروپایی روسیه نه تنها برای این اهداف تزئینی شروع شد ، . پس از جنگ جهانی دوم ، خولان دریایی به عنوان عامل ویتامین مورد استفاده قرار گرفت و در دهه 70 به طور رسمی در فارماکوپه گنجانده شد - یک کتاب مرجع که شامل دستورالعمل های تولید داروها و تأیید آنها بود.در حال حاضر درختچه در سراسر اروپا رشد می کند و در هند و پاکستان یافت می شود . معمولاً توت ها در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر می رسند ، بنابراین فصل آنها فقط در پاییز شروع می شود. در ایالات متحده ، آنها را یک غذای فوق العاده می دانند.

    1400/5/20 7:29
  • dorsa 87 :

    در طب سنتی ، خولان دریایی برای تحریک سیستم گوارش ، بهبود سلامت قلب و کبد استفاده می شده است. فشار ، کلسترول بالا و غیره. علاوه بر این ، می تواند خشکی چشم را تسکین داده ، اندام ها را در برابرآسیب اکسیداتیو و التهابی محافظت کند.

    1400/5/20 8:32
  • dorsa 87 :

    خولان دریایی یکی از مفیدترین توت ها است زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف ضروری است. سرشار از پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، آهن ، بور ، فسفر ، اسیدهای آمینه ، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. همچنین در خولان دریایی ویتامین A ، C ، B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، B9 ، E ، PP ، N وجود دارد. در عین حال ، ویتامین C بسیار بیشتری نسبت به مرکبات وجود دارد. خولان دریایی دارای اثر ضد ویروسی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، بنابراین اغلب از آن به عنوان دارویی برای سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. این یک اثر ضد التهابی دارد و به لطف ویتامین A و E. باعث بهبود زخم می شود. آنها نه تنها بافت ها را تقویت می کنند ، بلکه متابولیسم را نیز بهبود می بخشند. همچنین ، مزیت خولان دریایی بهبود سیستم گوارش به دلیل اسیدهای مالیک ، سیتریک ، تارتاریک و سایر اسیدها است. این میوه باعث تولید سروتونین می شود که برای عملکرد سیستم عصبی مهم است ، بنابراین خوردن منظم آن می تواند به علائم افسردگی کمک کند. محتوای بالای ویتامین C تولید کلاژن را تحریک می کند ، به همین دلیل پوست سفت تر ، سالم تر و کشسانتر می شود. به طور کلی ، توت های خولان دریایی دارای اثر جوان کننده بر روی کل بدن هستند. آنها همچنین روغن خولان دریایی تولید می کنند که باعث کاهش گرسنگی و اشتها می شود. اسیدهای چرب امگا 7 ، امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 آن از عملکرد قلب حمایت می کند و از دیابت محافظت می کند.

    1400/5/20 8:35
  • dorsa 87 :

    خولان دریایی برای چه کسانی خطرناک است و موارد منع مصرف خولان دریایی.. با وجود تمام مزایای خولان دریایی ، در برخی موارد ، خولان دریایی می تواند مضر باشد و موارد منع مصرف دارد. در صورت وجود سنگ کلیه یا کیسه صفرا ، در بیماریهای لوزالمعده و کبد ، این محصول باید با احتیاط مصرف شود. خطر واکنشهای آلرژیک نیز وجود دارد. خولان دریایی این توانایی را دارد که اثر داروهای خاصی را کاهش دهد که فشار خون را کاهش داده و خون را رقیق می کند. توت خولان دریایی می تواند فشار خون شما را خیلی پایین بیاورد. استفاده از آن می تواند انعقاد خون را کند و بنابراین باید توسط بیمارانی که دچار بریدگی ، ضربه عمیق یا اقدامات جراحی برنامه ریزی شده هستند اجتناب شود. " در عین حال ، به دلیل اسیدهای تشکیل دهنده میوه ، با گاستریت با اسیدیته بالا ، ممکن است تشدید آن رخ دهد. در صورت وجود زخم معده ، نمی توانید از آب خولان دریایی و انواع توت های آن استفاده کنید ، اما می توانید از روغن خولان دریایی استفاده کنید که برای این بیماری مفید است.

    1400/5/20 8:38
  • dorsa 87 :

    خولان دریایی چگونه در پزشکی استفاده می شود همه قسمتهای درخت خولان دریایی کاربرد خود را پیدا کرده اند. به عنوان مثال ، برگ های بوته حاوی هیپورامین است که دارای فعالیت ضد ویروسی است ، به همین دلیل قرص هایی برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی از آن تهیه می شود. خواص مفید خولان دریایی به این محدود نمی شود. به دلیل اثر التیام زخم ، این روغن برای درمان سوختگی ، سرمازدگی ، پسوریازیس ، بیماری داریر ، اگزما ، زخم لوپوس ، بهبود ضعیف زخم ها و ترک های پوستی استفاده می شود. به عنوان عامل ویتامین استفاده می شود ، دارای خاصیت مغذی ، تقویت کننده و تحریک کننده زیستی است و در آماده سازی "Olazol" ، "Hyposol" و "Oblekol" گنجانده شده است. امروزه بسیاری از محصولات آرایشی از خولان دریایی تهیه می شوند. "در سال های اخیر ، روغن خولان دریایی به عنوان یکی از اجزای محصولات مراقبت از پوست رایج شده است. اعتقاد بر این است که وقتی روغن خولان دریایی به صورت موضعی استفاده می شود ، پوست را مرطوب می کند ، سوزش را تسکین می دهد ، آکنه و آسیب های ناشی از افزایش سن را درمان می کند. " خولان دریایی خواص مفید دیگری نیز دارد: دانه های آن دارای اثر ملین ملایمی هستند و جوشانده میوه ها و شاخه ها به جلوگیری از طاسی کمک می کند.

    1400/5/20 8:45
  • dorsa 87 :

    بسیاری از نوشیدنی های ویتامین را می توان از توت تهیه کرد. به عنوان مثال ، آب خولان دریایی ، که نه تنها برای پیشگیری از بیماری های ویروسی مفید است ، بلکه برای ماریناد با گوشت نیز مناسب است. همچنین ، میوه ها با شکر آسیاب می شوند ، چای از آنها تهیه می شود ، کمپوت ، نوشیدنی های میوه ای و مربا جوشانده می شود. توت به خودی خود کاملاً ترش است ، اما اگر خولان دریایی را با عسل مخلوط کنید ، یک دسر شیرین و ترش خوشمزه و سالم به دست می آید.

    1400/5/20 8:46

بیشتر بخوانید