نامه بازمانده از تایتانیک

                            این نامه که آثار لکه‌های آب دریا برآن دیده می شود، به یک خریدار بریتانیایی ناشناس فروخته شد

یکی از آخرین نامه‌هایی که در کشتی تایتانیک نوشته شده بود در یک حراجی به قیمت ۱۲۶ هزار پوند به فروش رفت؛ رکوردی جهانی برای فروش یکی از نامه‌های تایتانیک.
قیمت این نامه بین ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار پوند پیش بینی شده بود.
این تنها نامه شناخته شده به جا مانده از کشتی غرق شده است که مهر و سربرگ تایتانیک بالای آن ثبت شده است.این نامه را اسکار هالورسون، تاجر آمریکایی که از مسافران کشتی معروف تایتانیک بود، برای مادرش نوشته بود.
او این نامه را در تاریخ ۱۳ آوریل سال ۱۹۱۲ یعنی یک روز قبل از برخورد کشتی تایتانیک با یک کوه یخ نوشت.
این نامه که آثار لکه‌های آب دریا بر آن دیده می شود، به یک خریدار بریتانیایی ناشناس فروخته شد.
اندرو آلدریج، برگزار کننده حراجی گفت که خریدار فردی است که اشیا قدیمی را جمع آوری می‌کند.
اسکار هالورسون، نگارنده این نامه که تاجری موفق بود این نامه را در حالی که به همراه همسرش سوار بر کشتی تایتانیک بود برای مادرش نوشت.
این زوج در ساوتهمپتون در جنوب بریتانیا سوار کشتی تایتانیک شدند و قصد داشتند به خانه‌شان در نیویورک بازگردند.
به نظر می‌رسد که آقای هالورسون در مدت اقامتش در تایتانیک تحت تاثیر محیط اطرافش قرار گرفته بود چرا که در این نامه برای مادرش نوشته: "این کشتی بسیار بزرگ و مثل یک هتل است".(سیارک)  
او در این نامه همچنین درباره ثروتمند ترین فرد در جهان در آن زمان نوشته: "جان جیکوب استور به همراه همسرش در این کشتی است. او با وجود داشتن میلیون‌ها پوند مثل هر انسان دیگری است."
یکی از پیش بینی‌هایی که آقای هالورسون در این نامه کرده بود، هرگز به واقعیت نپیوست. جایی که نوشته بود: "اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ما چهارشنبه صبح وارد نیویورک می‌شویم."
برگزارکننده این حراجی گفته: "حتی اگر این نامه کاملا سفید بود، باز هم به خاطر ماهیت کاغذ، نشانه گذاری و تاریخچه آن بسیار جالب توجه بود."
زمانی که تایتانیک غرق شد، اسکار هالورسون به همراه بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر جان خود را از دست داد.
همسر آقای هالورسون از این حادثه جان سالم به در برد.
جسد اسکار هالورسون از آب گرفته شد. این نامه در لای ورقه‌های یک کتاب کوچک جیبی پیدا شد.
در این حراجی به جز این نامه، اشیا دیگری هم که متعلق به مسافران تایتانیک بود به فروش رفت. از جمله این اشیا یک دسته کلید متعلق به سرپیشخدمت بخشی از این کشتی بود که به قیمت ۷۶ هزار پوند فروخته شد.
دو تصویر منتشر نشده از کشتی تایتانیک هم ۲۴ هزار دلار به فروش رفت.
رکورد قبلی دیگر درمورد حراج نامه به جا مانده از کشتی تایتانیک به آوریل سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد. آن نامه که ساعاتی قبل از برخورد تایتانیک با کوه یخ نوشته شده بود، ۱۱۹ هزار پوند فروخته شد.(سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید