چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد

چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد
دانشمندان دوباره دنباله ای از حوادث را که در محل حاضر کلرادو در طول هفت صد هزار سال اول پس از ناپدید شدن دایناسور های غول پیکر روی زمین رخ داده است، مطالعه کرده اند. به گفته دیرین شناسان ، در حال حاضر بعد از 100 هزار سال ، تقریباً به عنوان نمایندگان بزرگی از پستانداران در دوره های پایانی کرتاسه در آنجا ظاهر می شوند. دویست هزاره بعداً سه برابر شدند و بعد از 700 هزار سال وزن آنها به 50 کیلوگرم رسید.
 
در طی این بازه زمانی ،  گیاهان "رشد" یافتند - تکه های سرخس توسط گیاهان و حبوبات تکمیل می شدند.

چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد؟

تیمی از متخصصان به سرپرستی تایلر لیسون حیوانات فسیلی و بقایای گیاهی را که در ذخایر طبیعی Corral Bluffs (کلرادو) یافت شده است ، مورد مطالعه قرار دادند .
چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد
 
تجزیه و تحلیل مقدمات به متخصصان این امکان را می دهد که در طی فرآیند انقراض ، در وهله اول نمایندگان پستانداران با وزن بیش از 8 کیلوگرم ناپدید شوند. با این حال ، پس از صد هزار سال ، حیوانات با وزن متوسط ​​6 کیلوگرم به اینجا بازگشتند.
 
بعد از 200 هزار سال دیگر ، پستانداران تعداد گونه ها را از نه به بیست و یک افزایش دادند و وزن آنها 25 کیلوگرم شد.
 
پس از حدود 400 هزار سال ، گیاهان و حبوبات پدید آمدند. جمجمه گیاهخوار که حدود 35 کیلوگرم وزن داشت ، به این زمان می رسد. بقایای یک پستاندار دیگر ، به وزن حدود 50 کیلوگرم ، در این نزدیکی یافت شد.
 
داده های جمع آوری شده ثابت می کنند که سیستم زیست محیطی پس از فاجعه ای که موجب انقراض دایناسور ها شد ، کاملاً متفاوت از گذشته شروع به رشد کرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Billymer 175 :

    سال‌های پس از برخورد سیارک که دایناسورهای غیر پرنده را نابود کرد، به معنای واقعی کلمه دوران تاریکی بود. یک مطالعه جدید نشان داد که دوده ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی، آسمان را پر کرده و نور خورشید را مسدود کرده است. این به موج بعدی انقراض کمک کرد.

    1400/10/7 13:54
  • Billymer 175 :

    پس از سقوط سیارک در حدود 66 میلیون سال پیش، بسیاری از اشکال حیات فورا نابود شدند. اما این تاثیر باعث تغییراتی در محیط شد که منجر به انقراض دسته جمعی در آینده شد. یکی از این عوامل انقراض ممکن است ابرهای متراکم از خاکستر و ذراتی باشد که پس از آتش سوزی در اتمسفر بودند و در سراسر سیاره پخش شدند. آنها قسمت هایی از زمین را در تاریکی قرار دادند که می تواند تا دو سال باقی بماند.

    1400/10/7 19:10
  • Billymer 175 :

    دانشمندان همچنین پیشنهاد کردند که تاریکی جو ناشی از سنگ خرد شده و اسید سولفوریک ناشی از تصادف تبدیل به ابر در آسمان، کاهش دمای جهانی و تشکیل باران اسیدی است که منجر به آتش‌سوزی‌های جنگلی شد.

    1400/10/7 19:11
  • Billymer 175 :

    به گفته دانشمندان، این امر فتوسنتز را مختل کرد و منجر به فروپاشی اکوسیستم شد. حتی پس از بازگشت نور خورشید، کاهش فتوسنتز برای چندین دهه ادامه داشت.

    1400/10/7 19:11
  • Billymer 175 :

    برای تایید نظریه ای که در گذشته مطرح شده بود، دانشمندان شبیه سازی هایی را انجام دادند. معلوم شد که پس از برخورد سیارک، تاریکی خیلی سریع - در عرض چند هفته - فرا رسید. محققان همچنین دریافتند که اکوسیستم ها می توانند پس از یک دوره تاریکی که تا 150 روز به طول انجامید، بهبود یابند. دانشمندان گفتند اما پس از 200 روز، همین جامعه زمانی به نقطه اوج رسید که "برخی گونه ها منقرض شدند و الگوهای تسلط تغییر کردند." در شبیه سازی هایی که دوره تاریکی از 650 تا 700 روز (حدود دو سال) طول کشید، نرخ انقراض بین 65٪ تا 81٪ رسید. پس از رفع تاریکی، 40 سال طول کشید تا شرایط اکوسیستم شروع به بهبود کند.

    1400/10/7 19:12

بیشتر بخوانید