چگونه درختان گرسنه ، خانه ، نیمکت و ماشین را می بلعند

درختان کهنسال

چگونه درختان خانه ، نیمکت و ماشین را می بلعند

 

درختان نه تنها قادر به تزیین و زیبایی محیط زیست  ما و تأمین اکسیژن برای بشریت هستند بلکه زندگی برخی از افراد را نیز خراب می کنند. البته ، همه چیز به کشوری بستگی دارد که  این غول گرسنه "تصمیم" گرفته است که با خانه ، فروشگاه یا حصار متحد شود. اگر کانادا باشد و بلوط از خود کشور پیرتر باشد ، این موضوع ،  عمردرختان را طولانی می کند و اگر این درختان "بخواهند" در ایران رشد کنند ، دیگر مشخص نیست که چه خواهدشد.(اشاره به قطع درخت چنار کهنسال امام زاده صالح  900 ساله است)

 

درخت بلوط 300 ساله به یک ساختمان مسکونی در تورنتو (کانادا) نزدیک می شود

درختان کهنسال

 

"هیچ درخت دیگری در کانادا به اندازه این درخت ارزشمند نیست" (تورنتو).

 

یک کمپین فعال جمع آوری کمک در کانادا برای نجات جان ... یک درخت بلوط آغاز شده است. به گزارش sayarak.com ، این غول 300 ساله دهه هاست که به یک خانه نزدیک شده و به تدریج در حال تخریب آن است.

حقیقت جالب:این علاقه مقامات کانادایی به حفظ یک درخت معمولی ، در واقع تصادفی نیست. با توجه به اینکه کانادا به عنوان یک کشور فقط در اول ژوئیه 1867 تاسیس شد ، بلافاصله مشخص می شود که بلوط قرمز 300 ساله مدتها قبل از وجود کشور خود در این سرزمین ظاهر شده است. این درخت در امتداد مسیر سابق دره هامبر که توسط بومیان استفاده می شد و بعداً توسط بازرگانان خز اروپایی که بین دریاچه های انتاریو و سیمکو حرکت می کردند ، کاشته شد. محققان ادعا می کنند که نهال بلوط توسط پیشگامان فرانسوی کاشته شد که یک پست تجاری در دریاچه انتاریو افتتاح کردند و قرار بود به عنوان یک نقطه عطف برجسته خدمت کند.

 

درختان کهنسال

این خانه به دلیل نزدیکی با درخت بلوط 300 ساله (تورنتو ، کانادا) به تدریج در حال فروپاشی است.  |  عکس

 

سه قرن بعد ، این مرد خوش تیپ 24 متری دیگر نه در ساحل یک دریاچه زیبا ، بلکه در پایتخت این کشور در یکی از خیابان های محله شمال یورک بود. همه چیز خوب است ، اما تنه عظیم آن با 5 متر محیط عملا جلوی ورودی یک خانه قدیمی را می گیرد که در دهه 60 قرن گذشته ساخته شده است. در حال حاضر ، بخشی ازدرخت با تلاش برای از بین بردن سقف و بدنه ساختمان است ، زیرا خانه مانع از  پیشروی خانه است.

 

اما این در مقایسه با رشد ریشه های درخت در پی ، و همچنین جذب تمام رطوبت در خاک ، هنوز هم چندان ترسناک نیست ، به همین دلیل خانه فرو می نشیند و ترک های ناامنی ایجاد می شود. به علاوه ، صاحب این خانه منطقی از وزش باد شدید می ترسد ، زیرا این شاخه ها هر لحظه می تواند بر روی سقف خانه آسیب دیده او سقوط کند

 

اگرچه صاحب این خانه ، که این خانه را در سال 2015 خریداری کرده ، بیشتر نگران این است که نتواند از درخت بلوط چند صد ساله مراقبت مناسبی داشته باشد و امیدوار است که شهرداری این مسئولیت را به عهده بگیرد.

درختان کهنسال

ادیت جورج یکی از ساکنان محلی است که 14 سال تلاش کرده است تا تصمیم بگیرد درخت بلوط را نجات دهد و به او فرصت زندگی دهد.  |  عکس


شکی نیست که مقامات شهری با تمام توان در تلاش برای حل این وضعیت هستند و حتی در سال 2018 ، در یکی از جلسات ، آنها تصمیم گرفتند: "خرید خانه به منظور ... تخریب خانه و حفظ درخت بلوط ، سازماندهی یک پارک عمومی در اطراف آن را اجام دهند."

 

از آنجا که بودجه ای برای خرید خانه در بودجه پیش بینی نشده است ، اقدام خیرخواهانه ای اعلام شد که وظیفه آن جمع آوری کمک های مالی بود. با این حال ، مبلغ 330 هزار دلارجمع شد. ایالات متحده آمریکا (430 هزار دلار کانادا) هنوز از توان مردم شهر فراتر است و در حال حاضر تنها یک سوم پول جمع شده است. علی رغم اینکه هنوز پول وجود ندارد ، در سال 2019 یک لوح یادبود به احترام درخت نصب شد ، که اولین نشانه یادبود ایجاد شده برای یک درخت در بزرگترین کلانشهر کشور بود.

 

2. درخت گرسنه چنار در دوبلین (ایرلند)

درختان کهنسال

درختان کهنسال
چنار گرسنه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است (مسافرخانه های کینگ ، دوبلین).  |  عکس

این نمایشگاه زنده منحصر به فرد که در محوطه قدیمی ترین دانشکده حقوق ایرلند واقع شده است (در سال 1541 تاسیس شده است) یکی دیگر از بناهای تاریخی در منطقه تاریخی دوبلین است. این چنار عظیم برگ افرا که ارتفاع آن به 21 متر رسیده است ، نیمکت حکاکی شده در کنار آن را تا حدی "بلعیده" است. به گفته کارشناسان ، این نمونه حداقل 120 سال پیش کاشته شد و با گذشت زمان ، با رشد ، شروع به بلعیدن نیمکت کرد.

 

درختان کهنسال

چنار گرسنه به سوژه ای جذاب برای عکاسی تبدیل شده است ، اگرچه مردم محلی هرگز روی نیمکت نمی نشینند.  |  عکس


طبق گفته های قدیمی ها ، روند تصرف در دهه 40 قرن گذشته آغاز شد. اما این تعجب آور نیست ، زیرا در حال حاضر محیط درخت تقریبا 3.5 متر است! برای سالها ، تعداد کمی از مردم به چنین محله ای توجه داشتند ، اما با گذشت زمان ، فعالان به این نتیجه رسیدند که درخت چنار به عنوان "درخت میراث" شناخته شده است و از سال 2017 تحت حفاظت دولت قرار گرفته و حتی در برخی از نقشه های گردشگری شهر گنجانده شده است. درخت چنار برای "اشتهای وحشیانه" خود نه تنها محافظت می شود ، بلکه همچنین لقب - "درخت گرسنه" را دریافت کرده است.

 

3. پیوند درخت قدرتمند و لوله قدیمی در خیابان تروفیموف مسکو

درختان کهنسالدرختان کهنسال
بستن "افرا" و برگ آب خاکستر را ببندید.  |  عکس

 

شاید آخرین لوله آب قدیمی در مسکو فقط به خاطر ...  افرا ی قدیمی ، که تقریباً به طور کامل آن را بلعیده است ، باقی مانده است. این جاذبه بی نظیر توسط دولت محافظت نمی شود ، اما مردم محلی هم به خود درخت و هم به ستون بسیار حساس هستند. بسیاری اتحاد این "زوج شیرین" را نمادی از روستاهای نزدیک مسکو می دانند که مدتهاست توسط کلانشهرها "بلعیده شده" است. قدیمی ها به یاد می آورند که چگونه در سال 1962 ، پس از راه اندازی یک منطقه کوچک ، در حالی که آنها هنوز کودک بودند ، با لوله آب قدیمی بازی می کردند ، زیرا  این معجزه مهندسی در دسترس ترین و جالب ترین سرگرمی برای بچه های کل منطقه بود.

 

پس از آن ، به عنوان بخشی از سبز شدن ساختمان جدید ، کسی یک افرا جوان نزدیک به آب کاشت. برای نیم قرن ، درخت آنقدر رشد کرده است که پس از برخورد با مانعی ، از هر طرف لوله آب قدیمی را در آغوش گرفت. بنابراین ، لوله آب قدیمی در تماس نزدیک با یک جسم زنده بود. چنین زوج اصلی از نظر گیاه شناسی نیز قابل توجه است. همانطور که مشخص شد ، افرا برگ خاکستر نمونه ای نادر است که به ندرت در این عرض های جغرافیایی زنده می ماند ، زیرا بسیار در معرض بیماری های قارچی است. و این واقعیت که در این شرایط حفظ شده است ، یک مورد کاملاً منحصر به فرد است.

 

درختان کهنسال

"اتحاد یک درخت قدرتمند و یک لوله آب قدیمی".  |  عکس

 

به همین دلیل ، فعالان بی تفاوت این بخش کوچک ، نمی خواهند با درخواست برای شناسایی لوله آب قدیمی که با درخت یکی  شده است ، به مقامات مراجعه کنند و در نتیجه عمر طولانی آنها را حفظ کنند. به گفته یکی از ساکنان این خیابان:  لوله آب قدیمی از گذشته های دور که به چنین شکل اصلی حفظ شده ، یک معجزه و جزو عتیقه جات و در عین حال افتخار ما است. افراد کمی مانند من باقی مانده اند که از بدو تولد در اینجا زندگی کرده اند. ما از لوله آب قدیمی خود مراقبت می کنیم ، و قرار نیست از لوله آب قدیمی و افرا استفاده کنیم یا از آن جدا شویم. "

 

4. یک درخت در اودسا خانه ای را خراب می کند ، مقامات در تلاش هستند تا ... خانه را نجات دهند

درختان کهنسال

به همین دلیل شما نمی توانید در نزدیکی خانه خود درخت بكارید.  |  عکس

اولین سال نیست که ساکنان یک خانه قدیمی در خیابان 27 سردنایا در شهر اودسا بسیاری از مقامات را برای نجات خانه خود ، که به طور مداوم در حال تخریب است ، می کوبند ... درختی که ریزوم آن به پایه و اساس خانه تبدیل شده است. نه خدمات عمومی و نه مقامات به هیچ وجه نمی توانند تصمیم بگیرند که چه کاری انجام دهند ، زیرا در واقع این غول در قلمرو سازمان جستجوی زمین شناسی "Ukrgeolbud" در حال رشد است ، که به هیچ وجه به شکایات اودسیان واکنش نشان نمی دهد. اکنون به این نکته رسیده است که خانه ترک خورده است ، که می تواند منجر به فروپاشی و عواقب فاجعه بار برای ساکنان آن شود.

 

به طور طبیعی ، مقامات شهر قصد اسکان مجدد ساکنان را ندارند ، آنها فقط در تلاشند تا مدیریت موسسه را ترغیب کنند ... تا درخت را قطع کرده و حصاری را احیا کنند ، که در آن ساکنان دلواپس منطقه کوچک برای ایجاد درد و رنج "گیاه" یک سوراخ ایجاد کردند.

 

درختان کهنسال

هیچ کمیسیونی ، هیچ دادگاهی نمی تواند درختی را مجبور کند که پایه این ساختمان را تخریب نکند  |  عکس

 

چندین بار کمیسیونی تشکیل شده است که نیاز به مقاوم سازی ساختمان را تأیید کرده و دستورالعمل هایی را برای تاسیسات صادر کرده است. اما این اقدامات به هیچ وجه مشكل را حل نمی كنند ، زیرا این درخت هرچه بیشتر در پی می رود ، یکپارچگی آن را بیشتر نقض می كند.

 

5.چگونگی بلعیدن دوچرخه ، نرده ها ، پیانوها ، ماشین ها و سلاح های جنگ جهانی دوم توسط درختان

 

درختان کهنسالدرختان کهنسال
درختان در حال رشد فراموشی غیر مجاز را نمی بخشند.

 

دنیای گیاهان زنده همیشه با ابرقدرت ها و معجزات خود حیرت زده کرده و متوقف نمی شود. میل به زندگی نه تنها باعث می شود که حتی یک جوانه کوچک در آسفالت شکسته رشد کند و یا در لبه صخره ریشه بزند ، بنابراین تنه ، ریشه یا میوه گیاه می تواند هر شکلی را پر کند و حتی اشیایی را که در نزدیکی آن هستند "جذب" کند. و مجموعه عکسهای بعدی با "ربات های بیوروبات" و نمونه هایی از هنر طبیعی تأیید واضحی از این امر خواهد بود.

 

درختان کهنسالدرختان کهنسال

نباید مدتها وسایل نقلیه و قطعات آنها را کنار درختان جوان بگذارید.

 

درختان کهنسال

این درخت به طور فعال در خانه رشد می کند.

 

درختان کهنسال
اغلب درختان نرده ها  را گاز  می زنند.

 

درختان کهنسال

درختان کهنسال

پژواک نمادین نبردهای وحشتناک جنگ جهانی دوم که در میان درختان اسیر شده است.

درختان کهنسال

درختان کهنسال

درختان کهنسال

درختان کهنسال

قطع درخت چنار کهنسال امام زاده صالح  900 ساله

درختان کهنسال

درختان کهنسال

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید