شب پره هندی، کوچولوی مخرب در آشپزخانه شما!

در

اگر مدتی است که در زمان تمیز کاری حشره ای کوچک مشابه عکس زیر را در آشپزخانه خود می بینید، بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه کنید!

 

از بین بردن پروانه برنج در خانه

 

پروانه های کوچک در خانه

شب ­پره هندی (Indean meal moth) پرپرو  یک آفت انباری است که به صورت گسترده در جهان انتشار یافته است. گویا این حشره مهم‌ ترین آفتی است که می ­تواند محصولات غذایی مختلف را در مراحل تولید، انبارداری و مصرف خانگی آلوده نماید.

این آفت ، پروانه برنج و مواد غذایی بسیاری از جمله محصولات غله ­ای، بقولات، گردو، بادام، پسته، میوه تازه و میوه خشک، سبزیجات، دانه ­های روغنی، بذور و حتی بیسکوئیت و ماکارونی تغذیه می­ کند! این شب­ پره که به شب پره هندی مشهور است، باعث خسارت به خشکبار، کلکسیون­ های جانوری و کندوی عسل نیز می­ شود.

 

اولین بار یک حشره شناس از ایالات متحده به نام آسا فیتچ (Asa Fitch) این پروانه  پرپرو را در آرد های تولید شده از غلات و ذرت هندی دید و نام شب­ پره هندی آرد Indian meal moth را بر آن نهاد. البته باید بگوئیم متاسفانه این آفت پروانه در خانه اکنون در سراسر جهان و البته کشور ما ایران هم وجود دارد!

لارو شب­ پره هندی به صورت مداوم ضمن تنیدن تار ابریشمی در اطراف و سطح ماده غذایی، از آن تغذیه کرده و حرکت می­کند. این محصولات علاوه بر تارهای تنیده شده، حاوی فضولات لاروی، پوست­ های ناشی از جلد اندازی آفت کرم محصولات غذایی دارای بوی ناخوشایند ، حاصل از آلودگی نیز هستند.

 

2.jpg

 

 

شکل ظاهری شب پره هندی

لاروهای جوان این آفت سفید رنگ بوده و دارای سر تیره اند. معمولاً لاروهای کاملاً رشد یافته بنا بر تغذیه ­ای که دارند سفید متمایل به زرد با سایۀ صورتی یا سبزند، کاملاً فعال بوده و میانگین طولشان به 14-12 میلی­متر می‌رسد.

تمام حلقه­ های بدن لارو مجهز به موهای پراکنده و نسبتاً بلند هستند. لاروهای سن اول می‌توانند به ظروف حاوی مواد غذایی که دارای روزنه ای به اندازۀ 45/0- 39/0 میلی‌مترند، هجوم ببرند.

لارو شب پره در یک پیله ابریشمی یا بدون حفاظ شفیره می‌شوند. شفیره‌ها قهوه ­ای کمرنگ بوده و 11-6 میلی­مترند که در مکانی از مواد آلوده شده جای می‌گیرند.

33E.jpg

پروانه برنج  عکس پروانه برنج

حشره بالغ به طول 8 میلی­متر و عرض آن با بال‌های باز 20-16 میلی­متر است. مهمترین راه شناسایی آن طرح بال های جلویی اش است. یک سوم بال‌های جلویی از جهت قاعده به رنگ خاکستری روشن و دو سوم بقیه به رنگ قهوه ­ای متمایل به قرمز است.

 

2222222222222.jpg

کرم پروانه در برنج  کرم سفید کوچک در خانه

 

زندگی شب پره هندی

علت وجود کرم در خانه  علت پروانه زدن برنج

شب­ پره حشره ماده 40 تا 350 تخم و به طور متوسط 150 عدد تخم در دسته های 12 تا 30 عددی روی مواد خوراکی می‌گذارد. در شرایط مساعد تخم‌ها پس از 3 روز تفریخ می‌شوند (درآمدن  از تخم) و در محیط‌های نامساعد ممکن است 15 روز بعد تفریخ شوند.

وجود پروانه در خانه نشانه چیست

علت پیدا شدن کرم در خانه

علت وجود پروانه های کوچک در خانه ، دما و رطوبت از عوامل مهم تأثیر گذار بر میزان تخم­گذاری شب­ پره هندی می‌باشد. می توان گفت هر چه دمای هوا بالاتر (تا 30 درجه سانتی­گراد) و رطوبت نسبی بیشتر، تولید مثل شب ­پره هندی نیز بیشتر!

باروری حشره شب­ پره با بوی غذا افزایش پیدا کرده و تخم‌ها نیز در دسته‌هایی نزدیک به منبع بو گذاشته می‌شود. هنگامی که غذا در بسته‌ها و موانعی غیرقابل دسترس بوده و یا بوی آن ضعیف است، بالغ‌ها تخم‌هایشان را نزدیک به سطح بیرونی آن می‌گذارند. همچنین حضور روغن‌ها می­تواند منجر به افزایش تخم­گذاری شب­ پره هندی شود.

 

81emdrXVH3L._AC_SL1500_.jpg

روشهای پیشگیری و از بین بردن پروانه در خانه

اگر به برخی از قوانین پایبند باشید ، می توانید به طور کامل از بروز آفات در آپارتمان جلوگیری کنید. 
برای از بین بردن کرم در خانه لازم است:
مرتباً نظافت مرطوب را در آپارتمان انجام دهید.
هنگام خرید موارد را به دقت بررسی کنید. به خصوص اگر لباس هایی با خز ، کت خز ، محصولات نمدی باشد.
هنگام خرید مبلمان ، فرش و غذا هوشیار باشید.
غلات ، آرد و سایر مواد غذایی را در ظرف در بسته یا یخچال نگهداری کنید.
توصیه می شود که ذخایر زیادی از مواد غذایی را جمع نکنید و از نزدیک تاریخ انقضا آنها را کنترل کنید.
قبل از ذخیره وسایل در زمستان ، آنها را از قبل بشویید.
وسایل پشم و خز را به خوبی تکان دهید.


کتهای خز بهتر است در روکشهای کاغذی نگهداری شوند و لباسهای پشمی و خز باید بصورت ایمن در کیسه های پلاستیکی بسته بندی شوند ، پس از قرار دادن محصولات ضد پروانه (جلوگیری از ظهور آن) ، کیسه های پارچه ای که با صابون لباسشویی شسته شده اند برای نگهداری  مناسب هستند. .
در صورت امکان آویزهای ساخته شده از سرو را خریداری کنید که یک ماده دفع کننده قوی است.
برای پیشگیری ، کیسه های اسطوخودوس ، پوست مرکبات یا کیسه هایی با ادویه را در کابینت ها و قفسه ها ترتیب دهید.
تا آنجا که ممکن است اتاق را تهویه کنید و سعی کنید در هوای یخ زده و آفتابی وسایل را در بالکن نگه دارید.
مواردی را که مدت طولانی از گنجه برداشته نشده اند ، به صورت دوره ای بررسی کنید و به همین ترتیب ، به ذخایر مواد غذایی نگاه کنید (به خصوص اگر در مکان های تاریک ذخیره شده باشد).

علت وجود کرم در سقف خانه
در خانه (کمد لباس ، کمد ، میز کنار تخت) محل نگهداری وسایل قدیمی را ترتیب ندهید ، که می تواند به "تفرجگاه" پروانه ها تبدیل شود.

مبارزه با پروانه ها مسئله یک یا دو ساعت یا حتی یک روز کامل نیست. نکته اصلی این نیست که بلافاصله وحشت کنید ، بلکه باید بر روی تخریب مرحله ای آفت تمرکز کنید. اول از همه ، خوب است که دلیل ظهور پروانه ها در آپارتمان را پیدا کنید ، سپس شما باید شروع به تجدید نظر در تمام سهام ، بازرسی چیزها ، تمیز کردن عمومی و غیره کنید. بسیاری از حشرات قبلاً پرورش یافته اند یا به اندازه کافی کافی نیستند - شما نباید آرام باشید. حتی یک یا دو حشره شاپرک در خانه می توانند یک آپارتمان را به پناهگاه صدها "بچه" تبدیل کنند. اما حتی در این حالت نیز می توان پروانه را شکست داد.

 

از نظم دادن به وسایل در خانه غافل نشوید ، بهتر است هنگام خرید یا بررسی موارد دیگر ، یک بار دیگر از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنید ، می توانید گل های اسطوخودوس یا شاخه های نعناع را با لباس در قفسه ها قرار دهید ، آماده استفاده کنید - قرص یا ولکرو ساخته شده است. برای یک مبارزه اساسی ، احساس راحتی کنید و از ابزارهای جدید و موثر استفاده کنید.

تسلیم نشوید - و همه چیز درست خواهد شد. ما واقعاً امیدواریم که مقاله ما به شما در یافتن راه حل صحیح و موثر برای حل مشکل کمک کند.

 

5bb39be13cb35.image.jpg

روش از بین بردن پروانه آجیل

 

برای از بین بردن کرم آجیل  (اگر  آلودگی خیلی زیاد است آجیل را دور بریزید ) آجیل را دستی تمیز کنید  و بعدا  آجیل را در فر در دمای 160 تا 180 به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. بهترین روش از بین بردن پروانه آجیل پیشگیری است اولا در زمان خرید آجیل دقت کنید که آجیل آلودگی نداشته باشد زیرا بیشترین علت پیدا شدن کرم در خانه از طریق انبار فروشگاه ها و خرید محصولات انبار شده است. بعد از اطمینان از سالم بودن محصول آجیل ها را در کیسه های زیپ دار وکیوم کرده در فریزر نگهداری کنید . 10 دقیقه قبل از استفاده به مقدار لازم از فریزر بیرون بگذارید. البته خودم  از زمان کرونا همیشه آجیل را که خیلی هم گران شده در ماکروفر در دمای 160 تا 180 درجه به مدت 5 دقیقه حرارت می دهم . و بعد از سرد شدن در فریزر می گذارم.

 

 چگونه پروانه ها را از بین ببریم  ......  از بین بردن پروانه برنج

 

از بین بردن پروانه حبوبات

 برای از بین بردن پروانه برنج در خانه و نابود کردن پروانه برنج وحبوبات و کرم ریز سفید در آشپزخانه  و کرم سفید روی سقف خانه  مراحل زیر را پیگیری کنید

برای کنترل هر چه بهتر و کارآمدتر این آفت ، پروانه موجود در برنج  و از بین بردن پروانه حبوبات می‌توان از کنترل شیمیایی، فیزیکی و یا هر دو به صورت تلفیقی استفاده نمود:

 

 

نحوه کنترل و از بین بردن پروانه برنج در خانه  با سموم شیمیایی

نحوه از بین بردن شاپرک در خانه

این روش بیشتر برای کنترل آفت انباری یا آفت در انبارها به کار می‌رود زیرا سموم تدخینی (با تبدیل شدن به شکل گاز، تاثیر خود را نشان می­دهند)، برای انسان بسیار سمی هستند و کاربرد آن ها در خانه اشتباهی مرگ بار به حساب می­ آید. حتی در صورت کاربرد این سموم در انبار نیز باید قبل از ورود انسان به محیط، تهویه کامل انجام شده و سپس وارد محیط شد.

سم برای کشتن پروانه

از این دسته سموم می توان به قرص برنج (فستوکسین) و سموم مایع همچون اندوسولفان، کلرپایریفوس و ... را نام برد. اخیرا سم اسپینوساد که برای انسان سمیت بسیار کمی دارد برای سمپاشی دیوارها در زمان تخلیه انبار پیشنهاد شده است.

 

 

نحوه کنترل فیزیکی و از بین بردن پروانه برنج

چگونه پروانه داخل برنج را از بین ببریم

از بین بردن پروانه حبوبات و راه کشتن کرم سفید برنج

لاروهای سن اول شب­ پره هندی توسط یک گرد طبیعی به نام خاک دیاتومه که با محصول مخلوط شده تا بیش از 80 درصد کشته شدند. این گرد باعث دفع آب بدن لاروها شده و آن ها را در معرض خشکی بیش از حد قرار می دهد. استفاده از این گرد طبیعی در خانه هم میسر است.

از دیگر شیوه ­های کنترل شب ­پره هندی و سایر حشرات محصولات انباری می‌توان به کاربرد حرارت اشاره نمود. این حرارت در انبارها توسط ابزارهایی به نام شعله افکن برای سوزاندن تخم و لارو آفت لابلای درز دیوارهای انبار انجام می گیرد.

 

در خانه ها به دلیل نبود این امکانات و خطر استفاده از شعله در آشپزخانه ها، برای کشتن کرم سفید برنج می توان مواد آلوده به آفت را درون سینی پهن کرد و در فضای آزاد در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار داد. در صورتی که حجم مواد بالا باشد (مثلا گونی برنج برای کشتن کرم برنج یا برای از بین بردن پروانه حبوبات) می توان مواد آلوده را در کیسه زباله سیاه رنگ ریخته و آن را به مدت چند روز در معرض تابش  غیر مستقیم خورشید قرار داد! برنج در در معرض تابش مستقیم خورشید خراب می شود و در زمان پخت خمیر می شود.

 

برای کشتن کرم سفید برنج می توانید برنج را داخل کیسه نایلونی محکم بریزید و در آن را محکم ببندید و در فریزر بگذارید. کرم و شپشک برنج می میرد و در زمان استفاده با شستن برنج روی آب می آیند که آب را تخلیه می کنید. فقط برنج فریز شده را قبل از شستن به دمای محیط آشپزخانه برسانید.(برنج را از فریزر درآوردید بلافاصله نشورید)

 

برای نگهداری برنج سالم که حشره ندارد کیسه برنج را داخل یک کیسه نایلونی بگذارید و با جارو برقی هوای کیسه  را وکیوم کنید و درب کیسه رامحکم ببندید . به این صورت برنج برای مدت ها سالم می ماند.

 

تله های چسبنده

تله های چسبنده

از بین بردن پروانه در خانه با تله های چسبنده

اساس کارکرد دستگاه چسب مخصوص حاوی فرمون است. معمولاً 2-3 قطعه در داخل خانه استفاده می شود. و در جای بیشترین تجمع پروانه ها معلق می شود. به عنوان مثال می توان به نوار فروکار اشاره کرد که مخصوصاً در شب موثر است. مزایای ابزار توصیف شده عبارتند از:

راندمان بالای نوار.
ختم تولید مثل حشرات.
طولانی مدت (4-6 هفته).
روشی سازگار با محیط زیست و ایمن.
انواع مختلف آفات را تله ها به خوبی از بین می برند.


بلافاصله باید توجه داشت که چنین دستگاههایی:

آسان برای استفاده.
برای انسانها بی خطر است.
هزینه مقرون به صرفه ای داشته باشید.
عالی برای پیشگیری

تله فرمون از نظر بصری بسیار یادآور هرم کودکان است که در هر دو طرف سوراخ دارد. در پایین یک ساختار ساده ، یک طعمه وجود دارد که نیمه نر پروانه را به خود جلب می کند. حشره می رسد ، می چسبد و می میرد. به آرامی ، کم کم ، اما آفات کمتر است. اتصالات چسبنده ای که می توانند به دیواره های داخلی کابینت آشپزخانه متصل شوند ، به همین روش عمل می کنند. تله ها به مدت یک ماه موثر هستند  این برای انسان کاملاً ایمن است ، به سطحی با چربی خوب متصل می شود ، داخل آن طعمه ای با رایحه ای جذاب برای یک حشره دارد و از 2 طرف باز است. پروانه به راحتی داخل آن می شود و به دیواره های سازه می چسبد.تله های چسبنده به عنوان یک تقویت کننده برای سایر عوامل کنترل آفات عمل می کنند.

 

نحوه کنترل تلفیقی حشره شاپرک در خانه

بهترین روش کنترل این آفت در خانه، روش تلفیقی است. در این نوع کنترل، از بیش از یک روش کنترل برای مهار آفت استفاده می شود. مثلا می توانید از قرص های تدخینی گیاهی (قرص های اکالیپتوس یا دارچین و ...) که توسط تولیدکنندگان ایرانی (می توانید با یک جستجوی ساده نام این محصولات را در اینترنت بیابید) تهیه شده و در بازار موجود هستند برای کنترل آفت در محصول (مثلا پروانه موجود در برنج در گونی برنج یا حبوبات) و یا ظروف نگهداری مواد غذایی (مثلا ظرف بیسکوئیت یا کشمش) استفاده کرد.

 

 

این قرص های گیاهی در وهله اول دورکننده آفت بوده و در ادامه از تغذیه و تخم ریزی آن جلوگیری می کنند و در غلظت بالا آفت را می کشند. در ادامه نیز می توانید با حذف آلودگی و تمیز کردن به صورت دستی (کنترل مکانیکی با کشتن لاروها و حشرات بالغ بلافاصله پس از مشاهده) از انتشار و افزایش آلودگی جلوگیری کنید. در نهایت نیز با قرار دادن مواد غذایی آلوده شده در معرض تابش شدید نور خورشید، آلودگی را منهدم کنید.

در پایان خبر خوشی برای شما داریم و آن این است که فضولات این آفت و یا بقایای پوست اندازی لاروی و اجساد این حشره سمی نیستند و اگر احیانا مشکوک هستید که مواد غذایی آلوده به این آفت را خورده اید یا نه؟ باید بگوییم که مسمومیت غذایی شما را تهدید نمی کند!

امیدواریم هیچ وقت این آفت را در آشپزخانه خود نبینید!! 

 

نحوه خلاص شدن از شر شب پره هندی برای همیشه در ۵ مرحله

RICE-INFESTED-WITH-RICE-WEEVILS.jpg

از بین بردن پروانه در خانه هک زندگی

مشهورترین و ترفند ها و هک زندگی برای پروانه برنج و  از بین بردن پروانه حبوبات بر اساس بررسی ها ، روش های موثر مردمی را برای خلاص شدن از انواع مختلف پروانه ها جمع آوری کرده ایم:

 

صابون با بوی توت فرنگی و پوست لیمو یا پرتقال

اینها مواد دافع کاملا موثری هستند که هم از اشیا و هم از محصولات در برابر پروانه ها محافظت می کنند. پوست مرکبات باید در جاهایی که حشرات شایع هستند پخش شود. در مناطقی با رایحه پرتقال ، حشره حتی قادر به تخمگذاری نیست. و وقتی پوسته ها شروع به خشک شدن و طعم خود را از دست می دهند ، به پوست مرکبات تازه تغییر یابند.

 

 فلفل سیاه و فلفل دلمه ای ، تنباکو ، میخک ، گل محمدی 

بوهای تند به هیچ وجه "مطابق میل" حشره شاپرک در خانه نیست . اگر کیسه هایی را با ادویه جات در سرتاسر آپارتمان ، و به ویژه در مکان ها ی مشکل دار  پخش کنید ، می توانید خیلی زود و برای مدت طولانی حشرات را دفع کنید.

 

صابون لباسشویی

شاید امروز همه از ویژگی های مفید  صابون تیره لباسشویی آگاهی نداشته باشند. این صابون که حاوی مواد طبیعی است ، برای مبارزه با پروانه لباس ، پروانه های سیب زمینی و غلات مناسب است. قطعات کوچک صابون در کمدهای حاوی غلات ، کمد ، جعبه های ذخیره سیب زمینی گذاشته می شود.

 

سرکه و سیر

پروانه مانند بسیاری از آفات دیگر بوی سرکه را تحمل نمی کند. بنابراین ، زنان خانه دار هنگام انجام تمیز کردن با پارچه نمدار در اتاق ها ، کابینت ها ، قفسه ها و کشوها را با محلول آب و سرکه پاک می کنند . برای تقویت اثر رایحه های خاص ، پس از برداشت ، حبه های سیر در مناطق تحت درمان قرار می گیرند.


با استفاده از این محصول به تنهایی می توانید از شر لارو پروانه خلاص شوید. بدین منظور ، 2 قاشق غذاخوری سرکه در ظرفی مناسب برای این فرآیند به مدت چند دقیقه گرم می شود ، سپس کنسانتره گرم حاصل در ظرف ریخته می شود و به مدت 10-15 دقیقه در یک کابینت قرار می گیرد. این محصول به از بین بردن لارو حشرات کمک می کند.

 

روغن صنوبر

اعتقاد بر این است که اسانس صنوبر اثر مهلکی بر روی لارو پروانه  و حشره شاپرک در خانه دارد. برای رسیدن به هدف ، باید با قطره چکان کمی روغن چکه کنید یا با سواب روی مناطقی که حشرات شناسایی شده اند بمالید و منتظر نتیجه باشید.

 

بابونه قفقازی (پیرتروم)

به صورت پودر برای حشرات پرنده استفاده می شود. کافی است 3-4 گرم ماده در هر 1 متر مربع پاشیده شود. 

برای از بین بردن پروانه برنج و از بین بردن پروانه در خانه در سراسر آپارتمان و جلوگیری از انتقال آن از یک خانه به خانه دیگر ، گیاهان و ادویه های خشک نه تنها در محل زندگی حشرات ، بلکه در سراسر خانه استفاده می شود.

 

شاه بلوط

میوه های خشک شده شاه بلوط در میان لباس یا غذا قرار می گیرند. اغلب اوقات ، این درمان عالی است.

 

گیاهان داخلی کلئوس (گزنه) و شمعدانی (پلارگونیوم)

آنها با رایحه های خاصی متفاوت هستند که پروانه ها نمی توانند تحمل کنند. برگ های تازه گیاه آفات را می ترساند و از ورود آنها به خانه جلوگیری می کند.

stinging-nettle-leaves-in-a-bowl-on-rustic-table.jpg

شاخه های اسطوخودوس یا روغن اسطوخودوس

روش بسیار موثر برای خلاص شدن از شر پروانه برنج و از بین بردن پروانه در اسرع وقت است. شاخه ها فقط باید در مکان های مناسب چیده شوند ، می توان چند قطره روغن روی سطح چکه کرد یا در ظروف کوچک قفسه ها قرار داد.

شاخه های افسنطین

شاخه های افسنطین نه تنها حشره شاپرک در خانه را می ترساند ، بلکه از تکثیر آنها جلوگیری می کند. واقعیت این است که بوی گیاه حشره شاپرک در خانه را بدبخت می کند و نمی تواند تخمگذاری کند.

 

روزنامه ها

جالب اینجاست که حشرات عاشق خز و کفش از بوی جوهر چاپ به هیچ وجه هیجان زده نیستند. قرار دادن چند ورق روزنامه در چکمه های خزدار یا قفسه ای با وسایلی که باید با چند چاپ تازه تکمیل شود کار دشواری نیست ، اما پروانه قطعاً به آنجا نخواهد رسید.اگر به برخی از قوانین پایبند باشید ، می توانید به طور کامل از بروز آفات در آپارتمان جلوگیری کنید.

نظرات

۱۳۹۸/۶/۲۵باسلام.متاسفانه این حشرات در خانه ما مدتی است در هر کجا که فکرش رو می کنید لانه کردند مثلا روی لباسها پیله گذاشتن و روی عروسک های خرسی وهر جایی که البسه موهر یا خز دار مشاهده می کنن لانه می کنن.از حشره کش چندین بار برای از بین بردن این ها استفاده کردیم ولی بعد از مدتی دوباره سر و کله شان پیدا میشه.زیر منزل ما نانوایی قرار داره و فکر می کنم از گرمای خانه بوجود اومدن و دارن ادامه حیات میدن.واقعا رو اعصابن.کلی خوراکی ها رو در فریزر قرار دادیم حتی یک یخچال فریزر دیگه خریدیم ولی باز تو کابینت ها وول می خورن و باعث از بین رفتن آرامش ما شدن.

۱۳۹۸/۹/۱۶سلام.به این علت که برنج پروانه زده را نمی شود در آفتاب پهن کنید تا حشرات از بین بروند، بهترین روش پروانه در برنج ، تمیز کردن دستی برنج است . کلا نگهداری برنج در آپارتمان های کنونی سخت است و به مکانی سرد نیاز دارد به عنوان یک تجربه که خودم استفاده کرده ام برنج ها را بعد از تمیز کردن دستی ، در کیسه های پلاستیکی بسته بندی کنید، کاملا در پلاستیک را ببندید و داخل فریزر بگذارید. برای پختن برنج یک ساعت قبل از خیس کردن برای آشپزی، برنج را در فضای آشپزخانه بگذارید تا به دمای محیط برسد و بعد بگذارید خیس بخورد.

۱۳۹۸/۹/۱۵سلام . مدتیه که این حشرت تو کیسه برنج دودی که خریدم لونه کرده و نمیدونم چکار کنم

۱۳۹۸/۱۲/۹سلام. ما همش روی سقف خونمون کرم های ریزی میشینه که تیله می بندند و بعدش به همین شب پره هندی تبدیل میشن هر چقدر هم که اون ها رو میکشیم تمومی ندارن .

۱۳۹۹/۴/۴چگونه می توان آلودگی های شب پره هندی را کنترل کرد برای جلوگیری از ابتلا به آلودگی در وهله اول ، توصیه می شود قبل از خرید از فروشگاه های مواد غذایی ، بسته بندی مواد غذایی را معاینه کنید. کالاهای بسته بندی شده آسیب دیده یا نامناسب بسته بندی شده را نباید خریداری کرد و باید سریعاً به کارکنان فروشگاه گزارش شود. اگر مشکوک هستید که در خانه خود به آلودگی پروانه هندی مبتلا هستید ، توصیه می شود با بررسی تمام مواد غذایی موجود در خانه شروع کنید. همه کمد و کمد های حاوی مواد غذایی خشک را خالی کنید تمام قفسه ها و کمد های خالی را به طور کامل پاک کنید تمام غذاهای بسته بندی شده را که قبلاً باز شده یا کاملاً آب بندی نشده اند ، با دقت بررسی کنید تمام غذاهای آلوده را دور ریخته و آن را از خانه خود دور کنید همه فضا های خالی قفسه ها را برای خلاص شدن از شر خرده های غذا و ... ، تمیز کنید با دقت در گوشه ها و بین ترک ها و شکاف های دیواری جاروبرقی کنید. کمد ها و سطوح قفسه را با آب داغ ، صابون یا سرکه تمیز کنید. در داخل کابینت ها رزماری ، صابون لباسشویی یا روغنهای اساسی بودار بگذارید شب پره بالغ را فراری می دهد اما روی تخم ها تاثیری ندارد تمام ترک های موجود در دیوارها را درون کمد ها ببندید برای اطمینان از پنهان بودن لاروها ، یک بررسی نهایی از دیوارها و سقف ها انجام دهید پشت همه لوازم و آویزهای دیواری را بررسی کنید به خاطر داشته باشید که تمیز کردن بسیار کامل آشپزخانه شما لازم است. آفات می توانند زنده بمانند و حتی با ریزترین مقادیر خرده غذا دوباره رشد کنند.

۱۳۹۹/۴/۴با تشکر از توضیحات مفید شما اگر آلودگی به نقطه‌ای رسیده باشد که با انجام مراحل بالا نتوان به طور کامل کنترل کرد ، روشهای دیگری برای خلاص شدن از شر پروانه های غذایی هندی وجود دارد. تله هایی با مواد چسبنده می توانند درون آشپزخانه قرار گیرند و برای فریب حشرات به داخل آن استفاده شوند. هرچه پروانه های بالغ به تله جذب می شوند ، به دام نزدیک می شوند ، گیر می افتندد و سرانجام می میرند. این به طور موثری چرخه تولید مثل شب پره هندی را در خانه به پایان می رساند. تله های چسبان در سراسر آشپزخانه یا داخل کابینت ها قابل تنظیم است. توصیه می شود که آنها را در مکان های مختلف قرار دهید. برخی از بهترین مکانها عبارتند از: تله های آویزان از سقف در نزدیکی وسایل روشنایی پشت لوازم خانگی در واحدهای قفسه بندی در پوشاک آئروسل ها و سایر اسپری های حشرات را می توان در امتداد ترک ها و شکاف ها و همچنین در کنار دیوارها ، کفپوش ها و تخته های پایه استفاده کرد. این امر به جلوگیری از آلوده شدن بیشتر مواد غذایی اضافی که به منزل شما منتقل می شود ، کمک می کند. اکیداً توصیه می شود از هر نوع فرمول حشره کش یا محصول سمی اسپری در اطراف منابع غذایی استفاده نکنید. همچنین ممکن است لازم باشد برای تکمیل کامل مراحل ، با یک متخصص کنترل آفات تماس بگیرید. یک شخص حرفه ای می تواند منبع مشکل را شناسایی کند و به شما در خلاص شدن از خانه خود از آلودگی کمک کند.

۱۳۹۹/۴/۴ در هنگام بازرسی از مواد غذایی ، ممکن است بخواهید با دقت آن را از بین ببرید تا مشخص شود که آیا بخشی از آن آلوده نیست یا خیر. با مرتب سازی هر یک از مواد غذایی به صورت جداگانه ، می توانید با دقت بیشتری از علائم آسیب دیدن و در صورت وجود حشرات زنده یا لاروهای خزنده مطلع شوید. اگر شواهدی از این موارد بیابید ، می توانید ایده بهتری در مورد مرکز آلودگی قرار دهید. ممکن است موارد غذایی وجود داشته باشد که گمان می کنید به آنها آلوده شده باشد ، اما شاید برای بعضی از آنها تشخیص آلودگی دشوار باشد. در این حالت ، شما هنوز می توانید غذای مورد نظر را با قرنطینه کردن آن در یک ظرف شیشه ای بسته یا کیسه Ziploc ، نجات دهید. غذا را به مدت یک ماه در قرنطینه نگه دارید. بعد از گذشت یک ماه دوباره مواد غذایی را بازرسی کنید و به دنبال علائم آلودگی باشید. اگر علائمی از آفات پیدا کردید ، بهتر است فوراً مواد غذایی را دور ریخته ، مجدداً آن را از خانه خارج کنید. برای نجات هر غذایی که مورد تردید باشد ، می توانید آنرا از نظر بهداشتی نیز انتخاب کنید. ضد عفونی کردن غذا می تواند با گرم کردن آن یا انجماد آن صورت گیرد. اگر تصمیم به یخ زدن غذا دارید ، آن را درون یک ظرف کاملا بسته یا کیسه Ziploc قرار دهید و آن را در فریزر نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که دما در حد صفر درجه باشد و چهار روز تا یک هفته آن را منجمد کنید. اگر تصمیم به گرم کردن غذای مشکوک دارید ، آن را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید. در غیر این صورت می توانید آن را به مدت یک ساعت در دمای 140 درجه فارنهایت گرم کنید. مواد غذایی را طوری قرار دهید که بصورت نازک پخش شود و به هم نچسبد تا اطمینان حاصل شود که با گرما یا سرما باعث از بین رفتن تمام نشانه های زندگی می شود. هر غذایی که بتوانید آن را نگه دارید ، آن را به ظروف پلاستیکی کاملاً آب بندی شده انتقال دهید. تمام مواد غذایی جدید وارد شده به خانه نیز باید برای جلوگیری از آلودگی مجدد به داخل ظروف بسته شده منتقل شوند. روش دیگر ، در صورت امکان ، نگهداری مواد غذایی در یخچال است. آگاه باشید که آلودگی ممکن است فقط در غذای انسان تأثیر نداشته باشد. آلودگی ممکن است در غذای حیوانات اهلی و دانه های پرندگان نیز رخ دهد. سبزیجات خشک شده و گیاهان خشک شده تزئینی نیز در صورت لزوم باید مورد بررسی و دور ریخته شوند.

۱۴۰۰/۳/۱۸یکی از رایج ترین آفات غلات و فرآورده های دانه ، شپشک برنج و شپشک انبار است. پروانه برنج یا شپشک برنج از آفات مخرب محصولات غلات است. آنها فقط به غلات برنج علاقه ندارند. این سوسک ها نیز به میل خود از جو ، چاودار ، گندم ، گندم سیاه ، ارزن ، ذرت تغذیه می کنند. این گونه را نباید با شپشک انبار اشتباه گرفت . شپشکهای برنج به رنگ قهوه ای تیره هستند و خسارت بیشتری به محصولات دانه وارد می کنند. حشرات به خوبی پرواز می کنند و می توانند در مناطق وسیعی مستقر شوند. ماده ها بسیار بارور هستند - آنها در هر فصل 580 تخم می گذارند. رشد جنینی به طور متوسط ​​نه روز طول می کشد. در مرحله لارو ، حشره مانند بزرگسالان به طور فعال از غلات تغذیه می کند . آفت توسط خاک مرطوب و دانه های متورم از رطوبت به مزارع برنج جذب می شود. تلفات محصول می تواند تا 75٪ باشد. حشراتي كه درون دانه ها نفوذ كرده اند در نهايت در انبارها قرار دارند و در آنجا به تغذيه و توليد مثل ادامه مي دهند و حشرات را به سایر مواد غذایی می برند. مثلاً آرد یا ماکارونی. روش های کنترل شامل پردازش مرطوب امکانات ذخیره سازی با پاشیدن محلول های "Fufanon" ، "Decis" ، "Actellik" یا "Karbofos" است. بذرها قبل از نگهداری خشک می شوند تا رطوبت آنها کاهش یابد. حشرات نیز با سرد شدن دانه زیر -5 درجه از بین می روند.

۱۴۰۰/۳/۱۸از بین بردن پروانه در خانه از میان 15000 گونه پروانه ، بیشتر اوقات در کنار یک شخص مستقر می شویم: کت خز ، فرش ، کمد لباس ، مبلمان و غذا. روش های برخورد با آنها تقریباً یکسان است و اساساً بر اساس حفظ نظافت و نظم است. ما به شما می گوییم چگونه از شر پروانه ها در خانه خلاص شوید؟ در خانه ، حشرات در تمام طول سال تولید مثل می کنند. یک آفت کوچک اما بی روح معمولاً از طریق موارد زیر وارد خانه می شود: پنجره باز موی حیوان خانگی ، لباس و اشیا ((که کمتر استفاده می شود) ، مبلمان عتیقه ، اسباب بازی و لوازم جانبی ، محصولات (به ویژه غلات) ذخیره شده. مهم: شب پره الیاف طبیعی را دوست دارد ، اما سود بردن از مواد مصنوعی را نمی پسندد. در اولین سو ظن از ظهور یک پروانه در خانه ، باید محل زندگی آن را پیدا کنید . برای انجام این کار ، شما باید: کمد لباس ها را با چراغ قوه (به خصوص گوشه های تاریک) را بررسی کنید ، تکرار و مرتب کردن همه چیز ، قسمت پایین و پشت مبلمان داخلی ، داخل پیانو یا پیانوی بزرگ را بررسی کنید ، اشیاعتیقه و اشیای قدیمی ساخته شده از الیاف طبیعی (کلاه گیس ، ملیله ، مو عروسک ، حیوانات پر شده ) را کاوش کنید ، به زیر فرش ، به مناطق تاریک زیر تخته های زیرین نگاه کنید ، ترک های دیوارهای زیر کاغذ دیواری آسیب دیده را بررسی کنید. سوراخ در لباس نه توسط پروانه ها ، بلکه توسط لارو پروانه ایجاد می شود چگونه از شر پروانه ها در خانه خلاص شویم؟ زنجیرهای کوچک سفید ، پیله ها ، بقایای تار عنکبوت و سوراخ های موجود در اشیا نشانه های واضح وجود حشره مضر است. اگر مواردی وجود دارد ، یک روش درمانی مطمئن برای پروانه های خانه تمیز کردن و شستن است: وسایل به شدت آسیب دیده را در کیسه های محکم بسته بندی کنید و دور بریزید ، بقیه لباس ها را کاملا تمیز کنید ، در آب گرم بشویید ، چیزهای بزرگ را با یک مولد بخار درمان کنید ، با جاروبرقی داخل کمد و بلافاصله ظروف را از گرد و غبار پاک کنید . قفسه ها را با پارچه ای معطر با روغن سرو یا صنوبر پاک کنید ، تکه های صابون را در گوشه کمد قرار دهید (اما برای بوی صابون آماده باشید) ، کیسه های پارچه ای را با گیاهان در کمد آویزان کنید: افسنطین ، رزماری ، آویشن ، تانسی ، شمعدانی ، میخک ، اسطوخودوس یا برگ بو. پروانه را گیاهان معطر نمی کشد ، اما پروانه ها گیاهان معطر را دوست ندارند. مواردی که توسط پروانه ها کمی آسیب دیده اند می توانند از سه طریق نجات یابند: در آفتاب و هوای تازه تهویه کنید ، آن را با ارسال به ماشین لباسشویی گرم کنید (حداقل 50 درجه سانتیگراد) ، با قرار دادن 3-4 روز در فریزر . اسپری بر روی زیستگاه لارو ، قرص و صفحه: حاوی روغنهای اساسی است که پروانه ها را دفع می کند ، با تله های فرمونی: پروانه های نر را بکشید ، از تولید مثل آنها جلوگیری کنید ، بخور گرما: در اثر تماس با هوا گرم می شود و ماده ، کشنده برای پروانه ها ، بدون ایجاد اثر و بو بر روی لباس ، تبخیر می شود. مهم: مواد دافع حشرات را با بو دفع می کنند ، و حشره کش ها را با مواد شیمیایی سم می کنند - اطلاعات روی بسته را به دقت بخوانید. تعدادی از داروهای دفع کننده پروانه می توانند باعث آلرژی شوند - دستورالعمل ها را با دقت بخوانید چگونه می توان به طور موثر با پروانه ها مقابله کرد و از بازگشت آنها جلوگیری کرد؟ اگر از شر پروانه خلاص شوید ، به این معنی نیست که دوباره ظاهر نمی شود. بنابراین ، اقدامات پیشگیرانه را فراموش نکنید: به طور منظم اتاق و کابینت را تهویه کنید ، از تجمع رطوبت و گرد و غبار جلوگیری کنید ، لباس های فصلی را به طور جداگانه در پوشش های محافظ نگه دارید. چیزهای کثیف را در گنجه ذخیره نکنید ، به طور دوره ای لباس پشمی را از نظر علائم پروانه بازرسی کنید ، قبل از نگهداری طولانی مدت لباس ها را بشویید ، از چوب لباسی های سرو برای خز و محصولات پشمی استفاده کنید ، فرشها و مبلمان را مرتبا تمیز کنید. هواگیری منظم کمد یک پیشگیری مفید در برابر پروانه ها است نتیجه گیری: پروانه بیش از همه تمیزی ، حرکت و نور را دوست ندارد ، بنابراین مرتباً چیزها را مرتب ، شستشو و هوا دهید.

۱۴۰۰/۳/۱۸علت پروانه زدن برنج هنگامی که صاحبخانه متوجه یک پروانه کوچک خاکستری ناخوشایند می شود که پرواز می کند ، بلافاصله سیگنال پریشانی به گوش می رسد. برای اولین بار با دیدن یک حشره ، مثل پروانه موجود در برنج هرگز نمی توانید بگویید که می تواند باعث ایجاد سوراخ در چیزهای پشمی ، غلات ، آجیل و میوه های خشک ، تکه های خز از کتهای خز گران و کفش های خز ، تودوزی مبلمان آسیب دیده شود . به نظر می رسد که حشره شاپرک در خانه یک آفت خطرناک است و مبارزه با آن ضروری است. اما در اینجا نیز تعدادی از تفاوت های ظریف وجود دارد. کرم ریز سفید در آشپزخانه و علت وجود کرم در خانه . واقعیت این است که این موجود پرشور ، مانند همه حشرات ، مراحل خاصی از تکامل را پشت سر می گذارد ، بنابراین ما نه تنها با پروانه های پروازی ، بلکه با تخم و مکمل های آنها نیز مقابله خواهیم کرد. به نظر می رسد که پروانه ها از نظر خراب شدن غذا و چیزها کاملاً بی ضرر هستند. مسئولیت های آنها شامل تولید مثل ، اسکان و یافتن غذا برای فرزندان است. اساساً ، پروانه های پرنده نر هستند و در حالی که ما دستانمان را به شدت می کوبیم و سعی در کشتن آنها داریم ، ماده ها انبوهی از تخمها را می گذارند که خیلی زود تبدیل به کرم می شوند و صدمات قابل توجهی ایجاد می کنند. از بین بردن پروانه حبوبات و از بین بردن پروانه برنج .از بین بردن کرم آجیل برای مبارزه با پروانه ها یک رویکرد جامع لازم است. به این معنی که جنگ باید با پروانه ها و لارو انجام شود ، با استفاده از روش های مختلف ، از شناسایی مکان های مخفی پروانه ها ، استفاده از توصیه های مادر و مادربزرگ ، استفاده از آماده سازی های آماده شده توسط صنعت ، تا انجام اقدامات پیشگیرانه کار کردن کاملاً واضح است که هیچ کس علاقه ای به ظاهر شدن حشرات در آپارتمان و پروانه برنج ندارد و البته هیچ کس نمی خواهد خودش پروانه را وارد خانه کند. با این وجود ، علل ظهور آفات یک یا دو مورد نیست ، بلکه چندین مورد است. برخی از آنها در اینجا آمده است: اگر تولید کننده از شرایط نگهداری مناسب چشم پوشی کند یا بسته بندی پاره شود ، محصولات خریداری شده در فروشگاه می توانند به راحتی ناقل لارو پروانه شوند. به همین ترتیب ، محصولات خریداری شده در بازار می توانند آلوده شوند : میوه های خشک ، قارچ ، گیاهان خشک و حتی ادویه جات. چیزهای جدید (لباسهای بافتنی و پشمی ، کتهای خز ، کفشهای خزدار) ، مبلمان ، فرشهای مختلف حامل احتمالی لارو پروانه هستند ، اگر در فروشگاه به آنها آلوده باشند. اشیا یا مبلمان خریداری شده از فروشگاه های دست دوم یا از دوستان برای صرفه جویی می توانند حامل آفات حشرات باشند. حیوانات (به خصوص آنهایی که موهای بلند دارند ) به راحتی پروانه ها را وارد آپارتمان می کنند. علاوه بر این ، اولین وسیله حمل و نقل آنهاخواهد بود و نه بیشتر. مسیرهای تهویه به مسیرهای ارتباطی عالی بین آپارتمان های همسایه تبدیل می شوند ، بنابراین حشرات از کشف مناطق جدید خوشحال می شوند. حتی کتاب های موجود در کتابخانه نیز می توانند باعث بروز پروانه ها در خانه شوند.

۱۴۰۰/۳/۱۸ گچ قلمی در میان تعدادی از محصولات ضد پروانه بسیار موثر با بالاترین هزینه مقرون به صرفه قرار دارد. با استفاده از آنها در مساحت 30 متر مربع می توانید پروانه ها را به مدت 1-2 ماه پاک کنید. برای ایمنی خودتان ، خطوط را با نگه داشتن گچ روی پلی اتیلن ترسیم می کنید. اگر حشرات کم باشد ، در مکان های تجمع ، کافی است راه راه هایی به عرض 3 سانتی متر بکشید. گچ حاوی حشره کش ها است ، بنابراین شما باید با احتیاط زیاد آن را اداره کنید و تمام مواد غذایی را خارج کنید. بسیاری از زنان خانه دار از گچ قلمی حاوی حشره کش ها به خوبی آگاهی دارند. به معنای محافظت از اتاق نه تنها در برابر پروانه ها ، بلکه همچنین در برابر حشرات دیگر مورچه و سوسک ، مدت زمان داروها 6 ماه است.

۱۴۰۰/۳/۲۶سلام وقت بخیر من چند روزه از این حشرات میبینم فهمیدیم منبعشون برنج هامونه(برنج شمال هستن) تا جایی که می بینیمشون میگیریمشون میندازیم بیرون . حالا میخواستم بدونم چطوری میتونیم این حشرات رو که تو برنجمون هستن از بین ببریم و اینکه اگر تخم ریزی کردن چطوری تخم هاشون رو از تو برنج خارج کنیم؟

۱۴۰۰/۴/۱۵اولین علامت آلودگی مواد غذایی ظاهر پیله و تار عنکبوت نازک در آنها و سپس کرم شب پره مایل به زرد است که می توانند در امتداد دیوار کابینت های آشپزخانه بخزند. به محض مشاهده پروانه غذایی بالغ در آشپزخانه یا یافتن آثاری از لارو شب پره یا شفیره در غلات ، ضروری است که شروع به خلاص شدن از شر آفت کنید.

۱۴۰۰/۴/۱۵انجام تمیزکاری عمومی محل نگهداری محصولات فله ای بسیار مهم است. برای این کار تمام سطح کابینت آشپزخانه را با آب و صابون بشویید. به خصوص با دقت باید تمام مکان های دور از دسترس کابینت را بشویید: گوشه های دور ، ترک های مختلف ، فرورفتگی ها ، لولاهای درب. این جایی است که پیله های پروانه غذایی (شبپره چیست ) می توانند خود را پنهان کنند که به راحتی نمی توان از آن گذشت. پس از تمیزکاری با آب صابون ، تمام سطح را با محلول سرکه کاملاً پاک کنید تا حشره ی شب پره تمایل به استقرار مجدد در این مکان را نداشته باشد. پس از این روش ، لازم است درب های کابینت را برای تهویه باز بگذارید.

۱۴۰۰/۴/۱۵همه موافقت خواهند کرد که دمپایی موثرترین راه برای خلاص شدن از پروانه های پروانه غذایی یا حشره شب پره نیست. نوارهای چسبی و تله های چسبنده مخصوصی برای این منظور وجود دارد ، مشابه نوارهایی که در برابر حشرات پرنده (مگس پشه سوسک)استفاده می شود. آنها را در کمد و سایر مناطق توزیع آفات پروانه هندی آویزان و بچسبانید. به اصطلاح تله های پروانه فرمونی وجود دارد. در زیر تله هرمی شکل طعمه ای حاوی فرمون قرار دارد که حشره ی شب پره نر را به خود جلب می کند. از طریق سوراخهای طرفین دام ، پروانه بر روی طعمه پرواز می کند و محکم به سطح آن می چسبد. حشره شب پره که به این روش گرفتار می شوند نمی توانند تخم بگذارند و به تدریج تعداد پروانه ها کاهش می یابد. از مزایای این گونه تله ها نسبت به سایر وسایل می توان به ایمنی آنها برای افراد و حیوانات خانگی ، هزینه کم و سهولت استفاده اشاره کرد.

۱۴۰۰/۱۱/۱۵سلام و عرض ادب مدتی هست که این کرم ها و پروانه ها که اولش کرم هستن و بعد تبدیل به پروانه میشن در داخل پشم های گوسفند که برای لحاف و تشک دوزی ازش استفاده میکنیم پیدا میشن و ما موقع دوختن تشک اونارو دور میندازیم چطور میشه باهاشون مقابله کرد و در کل چطور میشه اونارو از بین برد من خودم بشخصه ازشون خیلی میترسم و وقتی میبینم اصلا نمیتونم بهشون دست بزنم و مامانمو صدا میکنم لطفا کمک کنید

۱۴۰۲/۷/۲۵روش از بین بردن پروانه آجیل .......... از بین بردن پروانه برنج در خانه ............... از بین بردن پروانه در خانه ................ از بین بردن شاپرک در خانه ............. علت پروانه در خانه ............ شاپرک در خانه نشانه چیست ........... پروانه های کوچک در خانه ........... علت وجود پروانه ریز در خانه ............ علت وجود پروانه های ریز در خانه ........... علت وجود شاپرک در خانه ............ کرم سفید روی سقف خانه ........ علت وجود کرم در سقف خانه ............ روش از بین بردن پروانه آجیل ............... سم برای کشتن پروانه ................ از بین بردن کرم در خانه ............. شاپرک در خانه نشانه چیست .............. چگونه پروانه ها را از بین ببریم ............. پروانه زدن برنج ............ کرم در خانه نشانه چیست ......... علت وجود کرم سفید در خانه ........... در مقاله توضیح داد شده است.

در ادامه بخوانید...

نحوه خلاص شدن از شر شب پره هندی برای همیشه در 5 مرحله

در

 شب پره هندی

 

در خانواده ها، معمول است که گاه آفت  ناخواسته را تجربه کنیم. مورچه ها ، مگس ها ، عنکبوت ها ، بد بوها و بسیاری دیگر از انواع حشرات همه با ایجاد آسیب به سازه های ساختمان و خوردن غذاهای انسانی و حیوانات اهلی در خانه ویرانی به بار می آورند . این آفات می تواند یک ناراحتی شدید در خانه باشد و کنترل یا خلاص شدن از آن کاملاً دشوار است. یکی از این آفت ها ، شب پره هندی است که معمولاً از مواد غذایی خریداری شده در فروشگاه های مواد غذایی به داخل خانه منتقل می شود.

شبپره چیست

شب پره هندی آفت بالدار کوچکی هستند که چند رنگ هستند اما در درجه اول خاکستری کم رنگ هستند. حشره شب پره به طور معمول در داخل خانه ها و در درجه اول در بسته بندی مواد غذایی در آشپزخانه ها ، در فروشگاه های فروش مواد غذایی و کارخانه های تولید مواد غذایی صنعتی ، تولید مثل می کنند. شناخته شده است كه این آفت، پروانه شب پره باعث آسيب شديدی به مواد غذایی شده و با آلودگی محصولات ، آن ها را خراب می كنند. شب پره هندی به عنوان آفات در خانوارها ، فروشگاه های مواد غذایی و شرکت های فرآوری مواد غذایی در سراسر جهان گزارش شده است.

 

 

شب پره هندی چیست؟

شب پره چیست

پروانه های شب پره هندی از چند نظر با سایر پروانه ها متمایز هستند ، اگرچه بسیار شبیه به پروانه های لباس معمولی هستند. آنها دارند:

بال های  ⅝-اینچ
بالهای خاکستری کم رنگ
رنگ قهوه ای مایل به قرمز روی بال های بیرونی
باند مشکی که قسمتهای بالایی و زیرین بالها را به هم وصل می کند
شب پره هندی تمایل به پرواز در یک الگوی زیگزاگ دارند. پروانه های بالغ شبانه  فعال می شوند و فقط شب ها پرواز می کنند. به عنوان یک گونه ، حشره شب پره  به سمت نور پرواز می کنند.

 

لارو شب پره هندی

لارو شب پره هندی به شرح زیر است:

طول آن ½ اینچ به طور کامل رشد می کند
به رنگ صورتی کمرنگ ، سبز یا زرد
شبیه کرم موم است
داشتن سر قهوه ای
داشتن پنج جفت پا در طرفین
بسیار فعال و نسبتاً سریع در حال حرکت هستند.

به دنبال کرم شب پره باشید که روی دیوارها یا سقفهای بلند باشند زیرا در این گوشه ها محافظت می شوند تا شفیره شوند. لارو شب پره آنقدر کوچک هستند که ممکن است شما به یک ذره بین برای شناسایی آنها نیاز داشته باشید.

 

شب پره هندی جذب چه چیزی می شود

شب پره هندی معمولاً  برخلاف پروانه های لباس به مواد غذایی آسیب می رسانند ، نه پارچه ها. وقتی راه خود را به خانه ها باز می کنند ، آنها در کابینت ها ، آشپزخانه خانه ها تخم می گذارند. شب پره هندی کار خود را در جعبه های کراکر و غلات ، سطل های نان ، ظروف آرد و سایر کالاهای خشک و فرآوری شده ذخیره شده در آشپزخانه ، از جمله مواد غذایی حیوانات خانگی انجام می دهند.

 

شب پره هندی بالغ (ماده) دوست دارد تخم های خود را درون بسته های غذایی خشک شده درون خود مواد غذایی قرار دهند. پس از تخم گذاری ، غذای آلوده توسط لارو آلوده و آسیب می بیند و نیاز به دور ریختن آن خواهد بود. آلودگی شدید لاروهای شب پره هندی می تواند به معنای آن باشد که بسیاری از مواد غذایی به هدر می روند. نتیجه هم گران است و هم وقت گیر.

 

 

خسارات ناشی از شب پره هندی

 از آنجا که شب پره هندی از چنین طیف وسیعی از کالاهای غذایی خشک تغذیه می کنند ، آنها رایج ترین آفت مواد غذایی ذخیره شده در صنایع غذایی محسوب می شوند. شرکت های فرآوری مواد غذایی تا حد امکان سعی در جلوگیری از شیوع آفات به مواد خوراکی دارند. با این حال ، بعضی اوقات آفات به کالاهای بسته بندی شده سرایت می کند و متعاقباً وارد خانه می شوند.

 

شب پره هندی و سایر آفات مواد غذایی به دلیل مقدار مواد غذایی که باید دور ریخته شوند می توانند هزینه های  زیادی را برای مشاغل فرآوری مواد غذایی داشته باشند. شرکت های فرآوری ، توزیع و خرده فروشی مواد غذایی منابع بسیاری را به بازرسی و اجرای شیوه های کنترل آفات اختصاص می دهند. فرآیند ضد عفونی به تنهایی نیز برای این شرکت ها بسیار پر هزینه است. برای مشاغلی که مواد غذایی را ذخیره و توزیع می کنند ، روشهای بهداشتی مناسب باید اجرا شود ، به خصوص اگر ذخیره مواد غذایی مدت زمان طولانی را ادامه دهد.

 

چرخه زندگی و تولید مثل شب پره هندی

دانستن چرخه زندگی شب پره هندی برای رهایی از شر آنها از خانه مهم است. این به شما کمک می کند تا بدانید که چه علامتی را می توانید در تعیین اینکه آیا در خانه  آلودگی دارید یا نه جستجو کنید. پروانه های بالغ به کابینت های آشپزخانه حمله می کنند تا به دنبال منابع غذایی مناسب برای تخم گذاری باشند.

در اینجا چرخه زندگی یک شب پره هندی در یک نگاه دیده می شود:

شب پره هندی بالغ(ماده) تا 400 تخم را درون مواد غذایی قرار می دهند.
تخم ها لارو بعد از مدتی باز شده و همچنان به خوردن و آسیب دیدن مواد غذایی می پردازند
لاروها مکان هایی برای پیله های خود پیدا می کنند
بزرگسالان به دنبال تولید مثل ظاهر می شوند
چرخه زندگی تکرار می شود
هنگامی که ماده غذایی غذای مناسب و دمای مناسب را پیدا کرد ، در مدت زمان 400  تخم گذاری می کند. تخم ها گرد و سفید هستند. آنها میکروسکوپی هستند و می توانند به صورت تکی یا در خوشه های حداکثر 30 تخم گذاشته شوند. ظرف 14 روز تخمها باز و لاروها ظاهر می شوند. لاروها شروع به چرخش شبکه های ساخته شده از نخ های ابریشمی نازک می کنند تا از آنها به عنوان پیله  محافظ استفاده شود. این تارها در داخل غذا می چرخند و باعث می شوند که این مواد به هم چسبیده و بیشتر آلوده شوند.

 

لاروها  شروع به تغذیه با مواد غذایی خوب می کنند. آنها غذای خود را تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ نشده اند شروع می کنند تا شروع به خزیدن مواد غذایی و بسته های خارج از خانه کنند. در این مرحله لاروها به صورت كرمهای كوچك سبز ، زرد یا صورتی با سرهای قهوه ای كاملاً توسعه یافته اند. لاروها شروع به خزیدن روی دیوارها به سمت سقف می کنند و به دنبال مکان مناسبی برای رفتن به داخل پیله های خود هستند.

 

لارو شب پره هندی تا یک ماه در پیله های خود زندگی می کنند. در این مرحله ، آنها هیچ خسارتی به خانه یا مواد غذایی وارد نمی کنند. به محض اینکه پروانه های شب پره هندی شروع به تولید مثل کردند ، آنها به عنوان بزرگسالان کامل ظاهر می شوند. بزرگسالان سپس خانه را مورد گشت و گذار قرار می دهند و به دنبال همكاری هایی هستند كه بتوانند بار دیگر زندگی خود را دوباره تولید كنند و چرخه زندگی را آغاز كنند.

 

شب پره هندی بزرگسال  حداکثر 25 روز زندگی می کنند. کل چرخه زندگی ممکن است در هر نقطه از یک ماه تا پنج هفته به طول انجامد و حداکثر شش نسل در یک سال تکامل می یابند.

با این میزان تولید مثل ، در صورت عدم احتیاط اقدامات احتیاطی ، شب پره هندی در طی چند هفته می توانند باعث کلی الودگی شوند.

 

 

آیا شب پره هندی می تواند نیش بزند یا شما را بیمار کند

نه. گرچه شب پره هندی هیچ خطری جدی برای سلامتی ندارند ، اما آنها باعث ناراحتی در خانه هستند. شب پره هندی نیش نمی زنند و نمی توانند به شخص آسیب برساند یا آنها را بیمار کند. در عوض ، آلودگی شب پره هندی می تواند یک مزاحمت شدید برای خانواده باشد و می تواند برای مدیریت وقت گیر و پر هزینه باشد.

هنگامی که آلودگی رخ می دهد ، تمام غذاهای آلوده باید دور ریخته شوند. لاروها مواد غذایی را با شبکه های ابریشم و ذخایر مدفوع خود آلوده می کنند. این آفات شبیه کرم در ظریف ترین دهانه ها به سر می برند. معمولاً تنها ماده غذایی ایمن آن مواردی است که در یک قوطی قلع و قمع شده(کنسرو) ، شیشه ای یا ظرف پلاستیکی بسته شده نگهداری می شود.

 

 

گزینه های کنترل و خلاص شدن از شر شب پره هندی

مرحله 1. ما به دنبال محصولات  آلوده هستیم

مرحله 2. ما یک تمیز کردن کامل انجام می دهیم

مرحله 3.شب پره بزرگسالان را بکشید و تله بچسبانید

مرحله 4: ما محصولات آلوده بالقوه را پردازش می کنیم

مرحله 5. ما از محصولات پیشگیری و محافظت می کنیم

 

و کمی بیشتر در مورد پیشگیری شب پره هندی در آشپزخانه نه تنها شب پره هندی ، بلکه شفیره ، لارو و تخم آنها نیز هست. بنابراین ، برای از بین بردن آفات حشره ی شب پره برای همیشه ، باید با آنها به روش پیچیده ای برخورد کنید - منبع را بیابید و از بین ببرید ، مبلمان / سقف را تمیز کنید ، همه چیز آلوده شده را دور بیندازید و محصولات آلوده بالقوه را پردازش کنید.

پروانه غذایی انواع مختلفی دارد. بیشتر اوقات در آشپزخانه در یک آپارتمان شهری می توانید پیدا کنید: در یک فنجان آرد ، پروانه برنج در کیسه برنج  - یک پروانه کاکائو (بسیار شبیه به یک پروانه لباس و بید لحاف تشک) و یک شبح چنار جنوبی (جنگیدن با آن دشوارتر از دیگران است). آنها حتی در تمیزترین کابینت های آشپزخانه از کجا می آیند؟

تخم های ریز و تقریباً نامرئی در بسته های غلات ، جبوبات ، میوه های خشک ، آرد ، ادویه جات ترشی جات و سایر مواد غذایی داخل آشپزخانه می شوند. سپس در طی یک هفته ، لارو پروانه شب پره هندی از آنها خارج می شود که متعاقباً  به پروانه تبدیل می شوند. در این ماده به شما دستورالعمل های مرحله به مرحله در مورد چگونگی خلاص شدن از شر پروانه های غذایی ، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ظهور مجدد پروانه شب و همچنین نحوه صرفه جویی در مصرف غذاها در صورت ترحم برای رها کردن آنها می پردازید.

برای نابودکردن پروانه برنج وحبوبات 5 مرحله زیر را پیگیری کنید.

 

مرحله 1. ما به دنبال محصولات آلوده هستیم

تخمهای شب پره هندی مانند دانه های چسبنده و سفید کوچک شبیه به سمولینا هستند. لاروها ابتدا مانند کرمهای سفیدی به نظر می رسند و سپس به 1.27 سانتی متر رشد می کنند و دارای سرهای سیاه یا قهوه ای هستند. یکی دیگر از نشانه های واضح مسمومیت با مواد غذایی ، عناصر عنکبوتی همانند تار عنکبوت است.

 اولین کاری که باید انجام دهید:

بازرسی از کابینت ها و محصولات آشپزخانه است

تمام وسایلی را که در کابینت های آشپزخانه ذخیره می شوند ، بررسی کنید - شما باید نه تنها منبع را پیدا کنید ، بلکه محصولاتی را که قبلاً به لارو و تخم شب پره هندی آلوده شده اند نیز پیدا کنید. فراموش نکنید که بسته بندی کالاهای مواد غذایی را چک کنید  ، زیرا شب پره هندی به راحتی مقوا ، فویل و پلی اتیلن می خورد.

 

به لبه های درب قوطی ها توجه ویژه ای داشته باشید - ممکن است آنها یک تار عنکبوتی از شب پره هندی داشته باشند. به یاد داشته باشید که نه تنها مواد غذایی می توانند آلوده شوند ، بلکه خوراک حیوانات ، دانه های پرندگان ، طعمه برای ماهیگیری ، یعنی تقریباً همه چیزهایی که در یخچال ذخیره نمی شوند.

 

بازرسی از سقف.

سقف ، گچبری های سقفی ، لبه های کاغذ دیواری و پایه لوستر. شب پره هندی دوست دارد در شکاف ها و گوشه های تاریک پنهان شود. بازرسی از روی کابینت ها. در اینجا می توانید پیله های پروانه را نیز مشاهده کنید. به هر حال ، اگر شک دارید که آیا اصلاً در آشپزخانه شما پروانه ای وجود دارد یا مثلاً آیا موفق شده اید پس از تمیز کردن آن را بیرون بیاورید ، سپس شب اتاق را بازرسی کنید - شب پره هندی بالغ در اطراف لوستر نوران جمع می شوند.

 

 

مرحله 2. ما یک تمیز کردن کامل انجام می دهیم

منبع و محصولات دارای علائم واضح عفونت را از بین ببرید. به محض این که فهمید کدام محصول به منبع گسترش حشرات تبدیل شده است ، آن را محکم در یک کیسه پلاستیکی بپیچید و بلافاصله آنرا دور بیندازید ، یا به جای آن کاملاً بسوزانید. کاملاً تمیز کنید. کابینت های آشپزخانه را خالی کرده و قفسه ها را برداشته و سپس آنها و دیواره های داخلی کابینت را خالی کنید و توجه خاصی به گوشه ها و شکاف ها کنید.

با جاروبرقی (بدون نازل یا با نازل کوچک) تمیز کنید. این روش بسیار مؤثر است ، بنابراین اگر جاروبرقی ندارید ، باید از دوستان بپرسید. نکته اصلی بعد از انجام این عمل ، بیرون انداخن کیسه جارو است. در مرحله بعد ، مبلمان را با محلول سرکه ، صابون لباسشویی و یا یک ماده مخصوص پاک کننده شب پره هندی مانند آنتیمول یا رپتور پاک کنید.

تمام ظروف و قوطی ها را بشویید. شما می توانید این کار را با سرکه یا صابون لباسشویی انجام دهید. ظرفی که محصولات آلوده در آن قرار داشتند باید 3-4 روز منجمد شود یا به مدت 5 دقیقه در مایکروویو گرم شود. سقف راپاک کنید. اگر در سقف ،تاج های کابینت ، نزدیک لوستر و همچنین در زیر لبه های کاغذ دیواری سکونتگاه های پروانه ای پیدا کرده اید ، این مکان ها را خالی کنید.

 

 

مرحله 3. بزرگسالان را بکشید و تله ها را بچسبانید

چگونه می توان بزرگسالانی را که قبلاً در گوشه و کنار کابینت ها و آشپزخانه ها پراکنده اند ، گرفت؟ نرها (اتفاقاً بی ضرر ، اما برای لقاح با ماده) را می توان با استفاده از دام چسب گیر گرفت. اصل عمل آن ساده است - یک تله پردازش شده توسط ترشحات ماده ها نرها را جذب می کند و آنها را "صید" می کند ، و بدون پروانه مذکر ، یک پروانه نمی تواند تولید مثل کند.

بنابراین ، تله های چسبناک به جلوگیری از ظهور مجدد حشرات کمک می کند. تله چسب شما می توانید چنین تله ای رادر فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های مواد شیمیایی خریداری کنید. ماده ها باید با روش های سنتی کشته شوند - مانند یک مگس در حال پرواز یا یک روزنامه تاشو ، زیرا آنها ضعیف و به آرامی پرواز می کنند ، پس این کار چندان دشوار نیست.

 

 

مرحله چهارم: ما محصولات آلوده بالقوه را پردازش می کنیم

بنابراین ، شما منبع و محصولات دارای علائم واضح عفونت را دور ریختید ، اما بقیه لوازم مورد نیاز تمیز یا کمی آلوده به نظر شما چیست؟ همچنین دور انداختن آنها ساده تر است ، اما می توانید در صورت تمایل به دو روش زیر غذای آلوده بالقوه را ذخیره کنید: پس از الک کردن و مرتب سازی بر اساس غلات ، آرد یا کالای دیگر ، آن را حداقل در 3-4 روز در فریزر یا در بالکن (در زمستان) نگه دارید.

 

بعد از ریختن محصول روی ورق پخت ، حداقل 40 دقیقه آن را در فر با دمای 60 درجه گرم کنید. قبل از گرم کردن آن ، البته ، شما باید آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که اولین روش پردازش ، هرچند طولانی تر است ، اما تمام ویتامین ها و خواص غذایی مواد غذایی را حفظ می کند. 

 

 

مرحله 5. ما از محصولات پیشگیری و محافظت می کنیم

محصولات جدید را درون ظروف شیشه ای ، پلاستیکی ضخیم یا فلزی با درب های محکم بریزید. این امر باعث می شود مواد از نفوذ پروانه ها محافظت شود و از فرار آن در خارج از ظرف جلوگیری شود. به یاد بیاورید که مقوا ، کاغذ ، فویل و کیسه های پلاستیکی به راحتی توسط شب پره خورده می شود. نحوه ذخیره مواد غذایی در مبارزه با شب پره در آشپزخانه ، یک دستور العمل خانگی دارد.

 

با چند برگ خلیج؛ با سیر پوست کنده ، اما سیر خرد نشده (چند حبه کافی است)؛ با پوست پرتقال. برگ خلیج برای محافظت آرد از پروانه در قفسه ها می توانید چیزی از موارد فوق نیز بگذارید: شاخه های اسطوخودوس ، برگ توس  رزماری ، صابون لباسشویی یا روغنهای اساسی بویایی. به عنوان مثال روغن صنوبر مناسب است که با استفاده از آن می توانید یک پنبه را مرطوب کنید و در کابینت بگذارید.

 

به یاد داشته باشید که این روش های درمانی  پروانه بالغ را ترسانده و از تخم گذاری آن در محصولات و قفسه ها جلوگیری می کنند ، اما بر لاروها تاثیری نخواهد گذاشت. علاوه بر این ، اگر به طور ناگهانی بسته ای از غلات آلوده را روی یک قفسه با اسطوخودوس قرار دهید ، لارو پروانه در آن نمی میرد و پروانه هایی که بعدا ظاهر می شوند دیگر از بوی اسطوخودوس فرار نمی کنند.

 

به همین دلیل لازم است که به طور جامع با آفات خانگی برخورد شود. سعی کنید بیش از 2-4 ماه مواد غذایی را ذخیره نکنید و البته وسایلی را که منقضی شده است ، ذخیره نکنید. غذاهایی را که بندرت از آنها استفاده می کنید در یخچال نگهداری کنید. غذاهای خشک را به مقدار کم بخرید تا بتوانید آنها را برای چند ماه میل کنید.

 

فروشگاه های مواد غذایی را فقط از تولید کنندگان معتبر خریداری کنید و در صورت امکان کیفیت کالاهای موجود در فروشگاه را بررسی کنید. برای غلات ، آرد ، آجیل ، میوه های خشک شده و سایر محصولات خریداری شده به مدت 3-4 روز (به صورت خشک) منجمد  شوند. خوراک دام مانند دانه های پرندگان یا به عنوان مثال طعمه های ماهیگیری را از آشپزخانه خارج کنید.

نظرات

۱۳۹۹/۴/۵شب پره هندی یکی از رایج ترین و دردسرساز ترین پروانه ها است که محصولات ذخیره شده را آلوده می کند. مرحله کاترپیلار این حشره از انواع غلات ، وعده های غذایی ، غذاهای صبحانه ، آجیل خشک ، دانه ها ، شکلات ، پودر شیر و به ویژه غذاهای خانگی تغذیه می کند. مواد آلوده ممکن است کم و بیش در کنار هم باشند. پروانه های کوچک دو رنگ (خاکستری و قهوه ای مایل به قرمز) نیز در حال پرواز در مورد منطقه آلوده دیده می شوند. لارو ها همچنین از طیف گسترده ای از غذاها تغذیه می کند و از جمله خوراکی های خشک شده ، شیر پودر ، آرد ذرت ، آرد ، کشمش ، آلو ، آجیل ، شکلات ، آب نبات ، مواد غذایی سالم و دانه ها ، تخم پرنده ، غذای سگ و گربه ، غذای ماهی، فلفل قرمز خشک ، پاستا و غیره

۱۳۹۹/۱۲/۱چگونه می توان از شب پره هندی ، پروانه های غذایی خلاص شد؟ ما به شما می گوییم که اگر از دور ریختن غلات ، آرد ، میوه های خشک و سایر مواد غذایی خسته شده اید ، چه باید بکنید.همه زنان خانه دار از شب پره هندی متنفر هستند ، زیرا بارها و بارها مجبورید محصولات خوب را مرتب کنید و بیرون بیاورید. شب پره هندی قادر است تمام ذخایر مواد غذایی را خراب کند و سپس فقط در چند هفته تکثیر شود تا کل سقف با کرم های سفید و زننده پوشانده شود. ما باید به شما بگوییم که وسایل موجود در قالب تله چسب و اسپری های معلق در هوا ، که اکنون بسیاری از تولیدکنندگان مواد شیمیایی خانگی در اختیار دارند ، مشکل پروانه ها را اصلاح نمی کنند. خلاص شدن از شر پروانه ها به معنای یافتن آن ها است. یعنی لاروها را پیدا کنید و کانون توزیع را از بین ببرید. اگر می بینید که شب قبل پروانه ها در گنجه یا اطراف خانه پرواز می کنند ، قطعاً لارو وجود دارد. بنابراین شما یک لانه دارید که قطعاً باید آن را پیدا کنید و از بین ببرید. دنبال لانه شب پره هندی بگردید ابتدا باید تمام محتویات کابینت ها را بررسی کنید. پروانه عاشق مکان های گرم است و حتی می توانند در یک جعبه کیسه چای یا غذای خشک سگ مستقر شود. بنابراین شما باید بدون تردید و بدون نتیجه گیری همه چیز را بررسی کنید ، مانند: "خوب ، واقعاً نباید وجود داشته باشد." نباید باشد ، اما چگونه می توانید! بیش از همه ، پروانه میوه های خشک ، کلوچه یا شیرینی های قدیمی ، آجیل و دانه ها (به ویژه دانه کدو تنبل) ، آرد ، آرد جو دوسر ، ارزن را دوست دارد. جعبه را تکان دهید. تخمهای پروانه مانند دانه های چسبناک و کوچک سفید رنگ به نظر می رسند که شبیه به بلغور هستند. اگر آنها را ببینید و اگر محتویات جعبه به دیواره ها می چسبند ، یا آویزان به تار نازک (مثل تار عنکبوت) ، پس لازم است که همه چیز را دور بریزد. متأسفانه ، پروانه قبلاً موفق به لاروگذاری در آنجا شده است. شب پره هندی را با سرکه معالجه کنید وقتی همه غلات آلوده دور ریخته شد ، به درزها و گوشه های کابینت ها و همچنین جعبه ها و ظروف خالی مواد غذایی نگاه کنید. به عنوان مثال ، پروانه ها می توانند لاروها را درسبد پارچه ای که اغلب برای ذخیره نان یا بیسکویت و حتی در کیسه چای استفاده می شود ، قرار دهند. بنابراین ، شما تمام محصولات آلوده را بیرون انداختید. اکنون با سرکه ای که با آب رقیق شده است کابینت ها را پاک کرده و درزها و شکاف هایی که لارو می تواند در آن بماند را فراموش نکنید. به هر حال به کابینت ها و پشت آنها نگاه کنید. پیله های پروانه نیز گاهی به دیواره پشتی متصل می شوند. سپس سقف ها ، مخصوصاً گوشه های اتاق (آشپزخانه) را به دقت بررسی کنید. اگر پیله را مشاهده کردید ، فقط آن را بردارید و از بین ببرید. محصولات را جدا کنید بخاطر داشته باشید پروانه به راحتی مقوا ، پلی اتیلن و حتی فویل را می خورد.(بسته بندی معمول غلات ) و ما فقط به ظروف محکم نیاز داریم. بنابراین ، پلاستیک شیشه ای یا بادوام را با درپوش های محکم انتخاب کنید. اگر ظروف کافی نیست یا جایی برای قرار دادن آنها وجود ندارد ، غلات را به صورت زیاد خریداری نکنید. ، همیشه خطر نفوذ شب پره هندی در آنجا وجود دارد و شما باید کار را از نو شروع کنید. بیش از همه ، پروانه میوه های خشک ، کلوچه یا شیرینی های قدیمی ، آجیل و دانه ها (به ویژه دانه کدو تنبل) ، آرد ، آرد جو دوسر ، ارزن را دوست دارد. لاروها که برای چشم نامرئی هستند ، هم اکنون در بسته بندی محصول قرار دارند و برای تکثیر ، آنها فقط به یک هفته زمان نیاز دارند. اگر این اتفاق به طور منظم در خانه شما رخ می دهد ، فروشگاه را عوض کنید یا مشکل خود را به مدیریت فروشگاه مواد غذایی گزارش دهید. متأسفانه ، این یک مشکل بسیار رایج است. اگر نگران این هستید که دوباره غذای آلوده را به خانه بیاورید ، می توانید آن را با پختن و یا قرار دادن آن در یخچال و یا فریز کنید. پروانه سیر ، دارچین ، نعناع ، پوست پرتقال و برگ بو را دوست ندارد.شب پره هندی به احتمال زیاد در نزدیکی این محصولات مستقر نخواهد شد.

۱۴۰۰/۴/۱۵اگر در کمد مواد غذایی را باز کردید ، و یک پروانه کوچک خاکستری ، حشره شب پره به سمت شما بال بال زد ، باید بدانید که حشره ی شب پره در خانه شما مستقر شده است. پروانه غذایی نه تنها یک موجود ناخوشایند به صورت پروانه های همه جا حاضر در غذای خراب است بلکه یک خطر واقعی برای سلامتی نیز محسوب می شود. پروانه تخم گذاری می کند که بعداً لارو شب پره از آن خارج می شود. این لاروهارا به همراه غلات می توانید به طور اتفاقی به عزیزان خود بدهید. مسیر ترسناک اما انگیزه ای عالی برای ادامه حل مشکل. با داشتن اطلاعاتی در مورد دشمن و نحوه مقابله با آن ، می توانید به راحتی از شر پروانه های غذایی و پروانه برنج خلاص شوید و از ظهور مجدد آنها در آشپزخانه جلوگیری کنید.

۱۴۰۰/۴/۱۵حشره شب پره چه شکلی است و از کجا آمده است؟ پروانه غذایی بالغ یا همان پروانه هندی از نظر ظاهری شبیه پروانه لباس و بید لحاف تشک است و طول آن می تواند به 10 میلی متر برسد. ظاهر یک پروانه هیچ ارتباطی با تمیز بودن آشپزخانه یا آراستگی میزبان ندارد. اغلب اوقات ،حشره ی شب پره را از فروشگاه در کیسه های حاوی غلات ، ماکارونی ، چای یا کلوچه می آوریم. به نوبه خود ، پروانه به دلیل عدم رعایت شرایط تولید و ذخیره سازی محصولات توسط تولید کننده ، شروع به تولید مثل می کند. پروانه های غذایی و شب پره هندی در برنج همچنین می توانند از طریق دریچه هوا ، پنجره ها و درهای باز وارد آپارتمان شوند. اغلب ، چنین مهاجرت هایی در فصل گرم اتفاق می افتد. می توان گفت پروانه غذایی بالغ تقریباً بی ضرر هستند. امید به زندگی آنها بیش از یک هفته نیست ، آنها خود غذا را خراب نمی کنند و اصلاً غذا نمی خورند ، فقط آب می نوشند. برای یک هفته از عمر خود ، اما یک پروانه می تواند تا 400 لارو شب پره تخم گذاری کند ، لارو شب پره پرخور خیلی زود از آن خارج می شوند. پروانه پس از حضور در مکان جدید ، بلافاصله به دنبال جذاب ترین محصولات برای خود می رود و در آنها تخمگذاری می کند. این محصولات اغلب شامل غلات ، ماکارونی ، حبوبات ، میوه های خشک ، موسلی ، کلوچه ، چای ، کاکائو ، مغزها ، خوراک دام است. علاوه بر این ، پروانه به راحتی سلفون را پاره می کند ، بنابراین بسته بندی برای حشره ی شب پره مهم نیست.

۱۴۰۰/۴/۱۵اولین قدم برای خلاص شدن از شر حشره شب پره ، پروانه برنج کرم شب پره و مگس های شب پره انجام یک بازنگری کامل در تمام محصولات عمده ذخیره شده در خانه است. قبل از پر کردن کابینت با کیسه و شیشه ، لازم است محتویات هر بسته را به دقت بررسی کنید. مرتب سازی ، سالم در ظروف کاملا قابل استحصال انتقال داده و بسته هایی را که علائم آلودگی را نشان می دهد ، دور بریزید. قبل از استفاده مجدد از ظروف برای نگهداری مواد غذایی که حشره ی شب پره در آنها پیدا شده است ، باید آنها را کاملا با مواد شوینده بشویید.

۱۴۰۰/۴/۱۵اگر فقط قسمت کوچکی از حجم محصول آلوده و تحت تأثیر قرار گیرد ، می توانید غلات را به یکی از روش های زیر ذخیره کنید: در ماهیتابه یا فر حرارت دهید . در دمای بالاتر از 60 ̊C ، لارو شب پره در طی 60-90 دقیقه می میرند. یخ زدن. لاروها طی 2-3 روز در دمای زیر 10 ̊ می میرند. اما بهتر است، در هزینه صرفه جویی نکنید و بلافاصله از شر محصول آلوده به حشره شب پره و لارو شب پره خلاص شوید.

۱۴۰۰/۴/۱۵حساسیت به بو جایی است که پروانه شب ، حشره شب پره در آن آسیب پذیر هستند. برای اینکه یک حشره شب پره تازه در کمد شما مستقر نشود ، باید یکی از رایحه های زیر را برای آن تهیه کنید: سیر. برای انجام این کار ، باید چند حبه سیر را در گوشه های دور کابینت آشپزخانه یا مستقیماً در یک بسته باز یا یک شیشه غلات قرار دهید. برگ بو؛ صابون توالت یا صابون معطر ؛ برگ تنباکو پوست مرکبات تازه؛ گیاهان معطر برای این کار می توانید روی قفسه ها کیسه های پارچه ای حاوی گیاهانی مانند: نعناع ، اسطوخودوس ، افسنطین ، رزماری ، گل شمعدانی را آویزان کنید. روغنهای اساسی با بوی شدید. احتمال دور زدن حشره ی شب پره در آشپزخانه شما با یک گلدان شمعدانی روی طاقچه پنجره افزایش می یابد.با این حال ، هنگام مبارزه با پروانه ها با عطر و بو ، باید در نظر داشت که بوها فقط در برای حشره شب پره بالغ موثر هستند و هیچ ضرری برای لارو شب پره ندارند.

۱۴۰۰/۴/۱۵پیشگیری اگر چند نکته و ترفند ساده را دنبال کنید ، حشره شب پره دیگر شما را آزار نمی دهند. قبل از خرید غلات موجود در فروشگاه را بررسی کنید. به خصوص با دقت باید بسته هایی را که با قیمت کمتری فروخته می شوند مطالعه کنید. به طور مرتب آشپزخانه را تهویه کنید. پروانه هوای تازه را تحمل نمی کند. دهانه تهویه را با توری ریز ببندید. این معیار یکی از مسیرهای ورود حشره ی شب پره به آپارتمان را مسدود می کند. تمام غلات و محصولات عمده را در شیشه هایی با درب محکم بسته نگهداری کنید. برای این منظور شیشه های شیشه ای مخصوص مواد غذایی مناسب ترند. کیسه های پارچه ای پر از گیاهان معطر را در کمد ها نگه دارید. این امر نه تنها به خانواده آسیب نمی رساند ، بلکه به فضای داخلی آشپزخانه نیز جذابیت می بخشد. میز و سطح آشپزخانه را در نزدیکی سینک خشک خشک کنید. این باعث می شود که پروانه منبع آب کمتری پیدا کند. نظافت را در کابینت ها و قفسه هایی که غلات ذخیره می شود حفظ کنید. این محصولات را هر چه بیشتر ممکن است حسابرسی کنید. ذخایر زیادی از غلات و سایر غذاهای مورد علاقه پروانه هندی ایجاد نکنید. در بحث خلاص شدن از شر پروانه های غذایی ، نباید از تلاش و محصولات خود صرف نظر کنید. اگر اتفاق افتاده است که آفت غذایی در آشپزخانه شما مستقر شده است ، بهتر است یک بار برای همیشه از شر آن خلاص شوید تا تحمل ظهور مجدد آن. اجرای دقیق توصیه ها برای خلاص شدن از شر حشره و رعایت نکات ساده برای پیشگیری به شما این امکان را می دهد که دیگر هرگز پروانه های غذایی و غذاهای خراب را مشاهده نکنید.

در ادامه بخوانید...

وسایل ضروری زندگی 28 مورد

در
وسایل ضروری زندگی 28 مورد
در صورتی که این 28 مورد وسایل ضروری زندگی را در خانه داشته باشیم، آماده هر گونه اتفاق تعجب آور و شگفت انگیز، که گاهی اوقات در زندگی اتفاق می افتد، هستیم، از مهمانان ناخوانده گرفته تا جراحات و آسیب دیدگی. sayarak.com لیستی از وسایل ضروری زندگی را جمع آوری کرده است که در هر خانه ای از نظافت گرفته تا پذیرایی از مهمان ناخوانده لازم است و  با آنها می توانید بر هر موقعیت غیر منتظره ای پیروز شوید.
 

 

برای ایمنی و شرایط اضطراری چه چیزهای ضروری لازم است

در هر شرایط اضطراری سرعت پاسخ مهم است. در صورت خطر برای سلامتی ، زندگی یا امنیت خانواده و خانه ، مهم است که برای همه چیز آماده باشید.
 

1. کیت کمکهای اولیه

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
البته کیت کمکهای اولیه اولین چیزی است که باید در خانه باشد. حتی می توانید آن را به دو مورد تقسیم کنید، موارد اضطراری و استفاده روزانه. بنابراین ، یک کیت کمکهای اولیه اضطراری همیشه کامل داشته باشید.
 

2. اگر برق نباشد

در صورت قطع برق بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت ، از چراغ قوه هایی که در دسترس شما خواهند بود ، مطمئن شوید. این لیست شامل آب بطری ، شمع ، باتری ، کبریت و مواد غذایی کنسرو شده است.
 

3. آتش نشانی

حداقل باید در هر خانه یک کپسول آتش نشانی وجود داشته باشد - آن را در آشپزخانه ، گاراژ یا کمد نگه دارید. اگر خانه یا آپارتمان شما بیش از یک طبقه دارد ، باید در هر طبقه خانه یک کپسول آتش نشانی قرار داشته باشد .
 

4. ردیاب مونوکسید کربن

مونوکسید کربن "قاتل خاموش" نامیده می شود زیرا این گاز سمی بی رنگ و بی بو است. ردیاب فوراً شما را از حضور این گاز در هوا مطلع می کند و می توانید به سرعت اقدام کنید. مانند یک آتش نشانی ، چنین سنسورهایی باید در هر طبقه باشند.
 

5. سوت

یک جفت سوت بخرید و با اعضای خانواده توافق کنید که در این موارد از آنها استفاده کنید - مثلاً در زمانی که دزدی وارد خانه شده  یا در زمان آتش سوزی. اگر تنها زندگی می کنید ، سوت زدن جلب توجه در مواقع اضطراری را آسان تر می کند.
 

 

برای تمیز کردن فوری و عمومی چه چیزهای ضروری لازم است

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
اگر وسایل تمیز کاری در خانه دارید ، که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد ، می توانید قبل از رسیدن مهمانان ، خانه را به سرعت تمیز کنید یا در صورت ریختن یا کثیف شدن ، عواقب آن را از بین ببرید.
 

6. برس برای پاک کردن گرد و غبار

تمیز کردن گوشه ها با برس راحت تر است.
 

7. پارچه های میکرو

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
این پارچه مصنوعی بدون سایندگی ، مانند آهنربا گرد و غبار و خاک را به خود جذب می کند. از پارچه های میکرو می توان هم بصورت خشک و هم مرطوب برای نظافت استفاده کرد.
 

8. دستکش پلاستیکی

دستکش های پلاستیکی برای هر کاری لازم است - خواه ظروف را با دست بشویید ، فر را تمیز کنید یا کار سخت تری انجام دهید. علاوه بر این ، شما از پوست دست خود در برابر مواد شیمیایی خورنده محافظت می کنید که در بهترین حالت ممکن است باعث لایه برداری شود و در بدترین حالت سوختگی های شیمیایی ایجاد می شود.
 

9. کاردک پلاستیکی

اگر می خواهید شیشه ، آینه ها یا کاشی ها را در حمام به سرعت و به خوبی تمیز کنید ، می توانید از کاردک پلاستیکی استفاده کنید. این یک ابزار ضروری برای تمیز کردن سطوح براق است.
 

10. سبد

سبد ها برای ذخیره سازی کم حجم و حمل و نقل انواع چیزها ضروری هستند و این به خالی شدن قفسه ها و فضا کمک می کند.
 

11. انواع پارچه 

 
پارچه از هر چیزی ، از لباس های قدیمی گرفته تا حوله ها ، برای کارهای کثیف مناسب است. آنها را بعد از تمیز کردن در ماشین لباسشویی بریزید و آنها دوباره آماده خدمت به شما هستند.
 

12. جاروبرقی

قبل از خرید جاروبرقی ، تصمیم گیری در مورد اهداف مهم است: اگر حیوان خانگی دارید ، به دنبال مدل هایی باشید که برای تمیز کردن موثر پشم و مو مناسب باشند. به وزن جاروبرقی نیز توجه کنید.
 

13. برس

حتی پایدارترین لکه ها را می توان با مالیدن آنها به خوبی با برس پاک کرد. یک برس جداگانه برای ظروف تهیه کنید ، که می تواند برای پاک کردن حتی خشک ترین مواد غذایی ، و چندین برس برای تمیز کردن خانه داشته باشید.
 

 

برای پخت و پز روزمره و آماده کردن ناهار سریع چه چیزهای ضروری لازم است

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
اگر وقت کافی برای صرف ناهار یا شام ندارید ، بهترین راه حل ها را برای شما فراهم کرده ایم که به شما کمک می کند یک ناهار خوشمزه را به معنای واقعی کلمه بسیار سریعتر آماده کنید.
 

14. چاقوهای تیز

شما نمی توانید بدون هیچ چاقوی تیز در هر آشپزخانه ای کار کنید: مجموعه بهینه چاقوها شامل چاقوی سرآشپز ، چاقو برای پوست کردن سبزیجات و میوه ها ، چاقو برای برش و چاقو برای نان است. چاقو تیز کن خوب داشته باشید تا هر چند هفته یکبار چاقوها را تیز کنید.
 

15. انواع قابلمه

قابلمه های زیادی وجود دارد ، اما لازم نیست آشپزخانه را با انواع آن شلوغ کنید - می توانید از پنج مورد اصلی نتیجه بهینه را بدست آورید: یک قابلمه بزرگ، متوسط و کوچک ، یک تابه بزرگ و یک تابه کوچک .
 

16. کاسه های بزرگ

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
معمولاً در بخش ظروف فروخته می شوند و از جنس استنلس استیل یا شیشه هستند. در چنین کاسه ها ، می توانید خمیر را ورز دهید و یا سالادی را برای گروه بزرگی از مهمانان مخلوط کنید بدون اینکه کل آشپزخانه کثیف شود.
 

17. سینی پخت

بدون سینی پخت ، اجاق گاز شما تقریبا بی فایده است. با این حال ، اگر امکان استفاده از سینی پخت امکان پذیر نیست ، سعی کنید آن را با یک سیم سیمی و ظرف پخت جایگزین کنید.
 

18. وسایل آشپزخانه

همزن، ملاقه، کفگیر ، برس، انبرک ، آبکش و رنده، حداقل مجموعه ای که به شما کمک می کند بدون تلاش و عجله طبخ کنید. خبر خوب: وسایل آشپزی گران نیستند.
 

19. قالب کمربندی کیک

قانون "هرچه بزرگتر باشد بهتر" در اینجا کار می کند ، زیرا در ظروف بزرگ می توانید چیزهای کوچکی را بپزید ، اما در ظروف کوچک نمی توانید غذا های بزرگ  را آماده کنید.
 

20. مخلوط کن

مخلوط کن مدتهاست که فقط برای جداکردن خامه از شیر استفاده نمی شود - آنها برای خرد کردن و مخلوط کردن حتی محصولات نیمه جامد و جامد ، به عنوان مثال ، آجیل ، دانه ها مناسب هستند. و مخلوط کن های مایعات برای سوپ های خامه ای ضروری هستند.

 

برای پذیرایی از مهمانان ناخوانده چه چیزهای ضروری لازم است

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
برای آمدن مهمانان ناخوانده کاملاً آماده باشید!

21. انواع نوشیدنی

می توانید هر نوع کوکتلی را درست کنید.

22. پنیر را فریز کنید

پنیر را درون فریزر بگذارید و به محض ورود مهمانان ناخوانده ، همیشه فرصت از پنیر را خواهید داشت. فقط آن را به قطعات برش دهید تا به سرعت ذوب شود. علاوه بر این ، پنیر نرم ، از قبل منجمد ، بسیار ساده تر برش می خورد.
 

23. لیوان و گیلاس های مختلف

طعم نوشیدنی به سرو آن بستگی دارد ، بنابراین باید لیوان اصلی را تهیه کنید: لیوان های بلند و کوتاه در سرو نوشیدنی های مختلف استفاده می شوند
 

24. یخ

نکته ضروری دیگر در فریزر ، یخ است. این نه تنها برای نوشیدنی ها بلکه در زندگی روزمره نیز مفید است ، به عنوان مثال برای وارد کردن شوک در خورش ها با انداختن چند قطعه یخ در خورش در حال جوش و یا برای کمپرس سوختگی در آشپزخانه.
 

25. شکلات

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
تعداد کمی از مردم می توانند به مدت طولانی شکلات را نگه دارند ، اما اگر آن را درون فریزر بگذارید ، دور از چشمان شما است و سریعا خورده نمی شود ، و با رسیدن مهمانان می توانید آنرا رنده یا ریز کنید تا بتوانید دسرها یا فقط چای را با شکلات تزئین کنید.
 

26. شمع های معطر

شمع ، عود یا لامپ های رایحه دار ، حتی خوشبو کننده هوا - هر چیزی که می تواند بوهای ناخوشایند را از بین ببرد و یا هوای راکد را در یک اتاق تازه کند ، مناسب است.
 

27. برش های لیمو

لیمو اغلب در همه جا مفید است - در آشپزی ، کوکتل یا برای سرو و تزئین غذاها. برای اینکه قبل از ورود مهمانان وقت خود را هدر ندهید ، عادت کنید لیمو یا پرتقال خرد شده را در فریزر ذخیره کنید. یک روش ساده و موثر برای صرفه جویی در وقت است.
 

28. سبد مهمان

خمیردندان و مسواک ، لیف ، حوله و دمپایی تمیز را در آن قرار دهید و شما آماده هستید که از میهمانی که فراموش کرده وسایل شخصی خود را بیاورد، صمیمانه پذیرایی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 استفاده متداول از جوش شیرین

در
کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
چگونه تمیز کردن خانه را با کمک محصولات موجود در آشپزخانه انجام دهیم؟ جوش شیرین فقط یکی از این روشها است. هزینه آن ارزان است اما به سختی می توان مزایای آن را دست کم گرفت.
 

1. جوش شیرین برای تمیز کردن تخت ، تشک ، تختخواب

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
جوش شیرین برای تمیز کردن منسوجات.
 
اگر کودک یا حیوان خانگی روی فرش استفراغ کرده ، جوش شیرین به رفع عواقب آن کمک می کند. کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید ، سپس آن را به مدت دو ساعت بگذارید تا پودر جوش شیرین رطوبت را جذب کند ، همه چیز را با جاروبرقی یا جارو جمع کنید. جوش شیرین نه تنها لکه را تمیز می کند بلکه بوی نامطبوع را نیز جذب می کند.

2. جوش شیرین برای سفیدتر کردن دندان ها

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
ماده سفید کننده مینای دندان
 
با مخلوط جوش شیرین با مقدار کمی پراکسید هیدروژن ، یک خمیر سفید کننده موثر به دست می آورید. دندان های خود را با این مخلوط به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید و سپس دهان خود را با این خمیر بشویید. با این حال ،  اکیداً استفاده از این ترفند را توصیه نمی کنیم ، زیرا اجزای خمیر می توانند بر وضعیت مینای دندان تأثیر منفی بگذارند.
 

3. با جوش شیرین بوی کفش ها را ببرید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
کفش را بدون شستشو تمیز کنید
 
جوش شیرین به تمیز کردن کفش های ورزشی کمک می کند. آن را با مقدار کمی نشاسته مخلوط کنید ، چند قطره روغن ضروری اضافه کنید و آن را درون کیسه های کوچک ساخته شده از بافت نازک یا دستمال قرار دهید. کیسه ها را برای شب داخل کفش بگذارید ، تا صبح معطر خواهد بود و هیچ اثری از بو های ناخوشایند نخواهد ماند.
 

4- استفاده از جوش شیرین در لباسشویی برای بالا بردن کیفیت شستشو،پارچه های لکه دار را بشویید

جوش شیرین یک ماده شوینده مؤثر است. با کمک آن می توانید از لکه ها خلاص شوید ، اثر پودر را تقویت کنید ، بوهای ناخوشایند را از بین ببرید ، سفید کنید ، پارچه را نرم کنید و حتی ماشین لباسشویی را تمیز کنید. می توانید آن را با جوش شیرین هم به صورت دستی و هم در یک ماشین اتوماتیک بشویید. کافی است نصف لیوان جوش شیرین را در مخزن ماشین لباسشویی بریزید.
 

5- با جوش شیرین توالت را ضد عفونی کنید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
قرص ضد عفونی کننده توالت
 
قرص ضدعفونی کننده برای تمیز کردن توالت را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد. برای تهیه آنها ، باید یک چهارم لیوان صابون مایع ، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و هشت تا ده قطره روغن مخلوط کنید. وقتی همه مواد به خوبی مخلوط شدند ، آنها را در قالب یخ قرار دهید ، کاملاً فشرده کنید و بگذارید کمی خشک شود.
 

6. با جوش شیرین موها را بشویید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
جوش شیرین برای شستن مو با شامپو مخلوط کنید
 
جوش شیرین می تواند نه تنها برای تمیز کاری بلکه در لوازم آرایشی نیز استفاده شود. به عنوان مثال ، برای شستن مو به شامپو اضافه کنید. به لطف جوش شیرین ، کف بسیار بیشتر می شود و بر همین اساس اثر تمیز کننده افزایش می یابد. از این تراشه به طور مداوم استفاده کنید و متوجه خواهید شد که موها با شکوه تر می شوند ، موها سریعتر رشد می کنند.
 

7. با جوش شیرین بر حالت تهوع غلبه کنید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
داروی خانگی برای تهوع
 
اگر در اتومبیل یا وسایل حمل و نقل عمومی دچار تهوع می شوید ، یک بطری را با محلول جوش شیرین ضعیف آماده کنید و کمی در طول راه بنوشید. این "درمان" خانگی ساده ، با تهوع مقابله می کند. با این حال ، پزشکان برای استفاده از محلول جوش شیرین هشدار می دهند ، زیرا غشای مخاطی دستگاه گوارش را خشک می کند و می تواند باعث درد و گرفتگی شود.
 

8- با جوش شیرین مسواک ها را ضد عفونی کنید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
ضد عفونی کننده مسواک
 
به گفته دندانپزشکان ، مسواک باید هر سه ماه یکبار عوض شود. علاوه بر این ، مسواک هایی که استفاده می کنید باید هر از گاهی از آن ها را ضد عفونی شوند. جوش شیرین با این کار درست عمل می کند. یک قاشق چایخوری پودر را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کرده و مسواک خود را در محلول خیس کنید. بعد از نیم ساعت ، آن را با آب جاری بشویید و می توانید به استفاده از آن ادامه دهید.
 

9. با جوش شیرین بوی سینی گربه را را کاهش دهید 

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
مقداری جوش شیرین در ته سینی گربه بریزید تا تمیز شود و بوهای ناخوشایند را به حداقل برساند.
 

10- با جوش شیرین بوها را از یخچال ببرید

همه چیزهایی که در یخچال نگهداری می شوند بوی خوبی ندارند. غلات مواد غذایی ، غذاهای آماده و بوی مداوم مانند زهم ماهی به سادگی از داخل یخچال محو نمی شوند. برای اینکه هر روز یخچال و فریزر شسته نشود ، یک بشقاب با جوش شیرین را در یکی از قفسه ها قرار دهید. جوش شیرین بو را جذب می کند و شما را از زحمت تمیز کردن نجات می دهد.
 

11.  شامپوی خشک برای حیوان خانگی با جوش شیرین

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
شامپوی خشک را می توان با مخلوط کردن یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت ، کمی جوش شیرین و چند قطره از هر روغن ضروری در خانه تهیه کرد. مخلوط حاصل را روی موهای حیوان بریزید ، خوب مالش دهید ، پنج دقیقه بگذارید و سپس با یک شانه مخصوص آن را کاملاً شانه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

در

(سیارک)  : در این پست نحوه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ، مایع طرفشویی و جوش شیرین آورده شده است.
اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی می باشند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی  باعث کثیف شدن شبکه های فلزی اجاق گاز شده و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می گردد. در این پست طرزتمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ،  مایع طرفشویی  و جوش شیرین گفته می شود.

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

• برای تمیز کردن ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده نمایید. شبکه های اجاق گاز را حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم گذاشته تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن نم بکشند.
• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کرده و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده نمایید.
• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بکشید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شود.
• برای حذف لکه هایی که باقی مانده، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کرده تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید.
• مجددا شبکه فلزی اجاق گاز  را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا گردد. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک نمایید. برای تمیز کردن شبکه های فلزی به مقداری صبر نیاز دارید.سبک زندگی خود را عوض کنید و نگذارید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی گاز یا شبکه های اجاق گاز بماند و خشک شود این کار را مشکل تر می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای هر اجاق گاز در حین کار با باقی مانده مواد غذایی و چربی آلوده می شود. دیر یا زود، تضمین می شود که سطح پخت و پز باید شسته شود. مواد شوینده . با وجود همه انواع شوینده های موجود در بازار، دستور تهیه اکثر آنها اساسا یکسان است. بنابراین توصیه به چیزی خاص در اینجا غیرممکن است. مناسب برای شستن ظروف. شما همچنین می توانید یک ترکیب بسیار تخصصی خریداری کنید، اما اغلب در واقعیت، تفاوت کمی با سایر مواد شیمیایی خانگی برای چنین عملیاتی دارد.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای شیشه پاک کن - قابل استفاده برای شستشوی سطح اجاق گاز صفحه شیشه ای. این محصولات مانند مواد شوینده معمولی مورد استفاده قرار می گیرند: روی سطح اسپری کنید و با اسفنج یا میکرو فیبر به خوبی مالش دهید.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با قرص های ظرفشویی همان اسانس هر شوینده دیگری است. تنها تفاوت این است که ابتدا باید قرص را با ریختن آن در ظرف حاوی آب گرم به مایع تبدیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با روغن نباتی........ روغن نباتی لکه های قدیمی را از بین می برد. - این ماده به شستشوی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی کمکی نمی کند، اما می تواند به طور جدی به حذف رسوبات کربن کمک کند. لکه را با روغن خیس کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن، شما باید با یک برس یا یک لیسه مخصوص کار کنید.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با جوش شیرین........ ابتدا باید جوش شیرین را در آب رقیق کنید و سپس دوغاب حاصل را روی سطح بمالید. دوغاب را می توان با مواد دیگری مانند آب لیمو، سرکه نیز تکمیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با خمیر دندان........ به دلیل اینکه خمیر حاوی مقدار زیادی ساینده خوب است، می تواند در مبارزه با لکه های قدیمی کمک کند. اعمال خمیر باید به شدت در مقادیر کم باشد. با اسفنج مالش دهید.

در ادامه بخوانید...

آلوده ترین نقاط در خانه که معمولا از چشم پنهان می مانند

در

یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر همه قرار بگیرد، تمیز کردن و مرتب کردن خانه به طور مداوم است؛ مسئله ای که بسیاری از ما از آن غافل می شویم تا زمانی که  گرد و خاک موجود بر روی وسایل خانه ما را به عطسه کردن می اندازند و سایر  مسائل این چنینی. با این وجود، تمیز نگاه داشتن خانه تنها محدود به جارو کردن و گردگیری وسایل نمی شود و بسیاری نقاط آلوده در خانه هستند که معمولا از آن ها غافل می مانیم.

 

برای نمونه می توان نقاطی در خانه را در نظر گرفت که گاه به گاه، به وسیله مواد به خصوص باید ضد عفونی شوند و بسیاری از ما این نقاط را فراموش می کنیم، چرا که آلودگی های موجود بر آن ها همانند گرد و خاک قابل رؤیت نمی باشند. با این وجود، حتی اگر قادر به دیدن این آلودگی ها نباشیم، باکتری ها در آن نقاط حضور داشته و به مرور زمان می توانند سلامت افراد خانواده را تهدید کنند.

 

پیش از هر چیز باید عنوان کرد که مهمترین راهکار برای سلامتی و جلوگیری از شکل گیری بیماری شستن مداوم دست ها است. باکتری هایی که به مرور زمان بر روی بالش و تشک ودیگر نقاط این چنینی شکل می گیرند، چندان اهمیت ندارند و مشکل به خصوصی به وجود نمی آورند (مگر این که به دستان شما چسبیده و وارد غذای تان شوند). اگر باکتری ها بر روی سطح پوست گسترش پیدا کنند، به مرور زمان سبب خشکی و ترک خوردگی پوست بدن خواهند شد.

بنا به توضیحاتی که داده شد، پاکیزه نگاه داشتن قسمت های مختلف خانه برای جلوگیری از رشد جرم ها و باکتری ها، اهمیت ویژه ای پیدا می کند، اما آیا شما تمامی نقاط آلوده را گاه به گاه پاک می کنید؟ طبق بررسی های انجام شده بسیاری از افراد، معمولا نقاطی را که رشد باکتری و جرم در آن ها به شدت زیاد بوده و آلوده هستند را فراموش می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با قسمت هایی از خانه آشنا کنیم که باکتری ها و جرم ها در آن رشد می کنند (معمولا بدون داشتن نشانه ظاهری) و حتما باید اقدام به پاکیزه نگاه داشتن آن ها کنید. با سیارک همراه باشید.

دریچه های هوا و نیز هواکش های سرویس های بهداشتی

دریچه های تهویه هوا، بنا به ملاحظات دکوراسیون داخلی، معمولا در مکانی نصب می شوند که قابل رؤیت نباشند، به همین خاطر است که بسیاری آن ها را فراموش کرده و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که گاه به گاه دریچه های هوای منزل اش را تمیز کند. با این وجود به واسطه فعالیتی که این دستگاه های تهویه می کنند، به طور معمول مقدار زیادی آلودگی در قسمت پشتی دریچه های آن ها جمع می شود. مسئله این جا است که اگر به این آلودگی ها و گرد و خاک ها اجازه جمع شدن بدهید هر بار که دستگاه تهویه خود را روشن می کنید، این گرد و خاک به جای جای نقاط خانه راه پیدا کرده و مشکل ساز می شود. به عبارت دیگر زمانی که دستگاه تهویه خود را پس از مدتی پاکیزه نکنید، این امکان را فراهم می کنید که باکتری ها در نقاط مختلف خانه اسپری شوند.

واشر مورد استفاده در مخلوط کن ها

مخلوط کن از جمله وسایل خانگی است که به کرات مورد استفاده قرار گرفته و به درد بخور است، اما پاکیزه نگاه داشتن آن ها کمی دشوار است؛ به این معنا که بسیاری از مایعات و خوراکی هایی که در مخلوط کن قرار داده و اقدام به ترکیب آن ها با یکدیگر می کنید، به قسمت هایی راه می یابند، که عملا غیر قابل دسترس خواهند بود. واشر مورد استفاده در مخلوط کن ها (شیئی که معمولا دایره ای شکل است و از به بیرون درز پیدا کردن ترکیب داخل مخلوط کن جلوگیری می کند) از جمله چیز هایی است که به ندرت کسی اقدام به شستشو و تمیز کردن آن می کند. تحقیقاتی در سال 2013 در خصوص این مسئله صورت گرفته و نتایج حاکی از آن است که سی و شش درصد واشر های مورد استفاده در مخلوط کن، حاوی باکتری سالمونلا (سالمونلا باکتری باسیل گرم منفی است که در جوجه ‌ها و تخم‌مرغ ‌ها معمولا وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایع‌ ترین مسمومیت‌ های غذایی می ‌باشد) و چهل و سه درصد از آن ها حاوی کپک قارچی و مخمر هستند و این گونه مواد در صورت راه پیدا کردن به بدن فرد، می توانند ضرر های بسیاری متوجه سلامت او کنند.

در باز کن کنسرو

هر زمان که اقدام به استفاده از در باز کن کرده و قوطی به خصوصی را به وسیله آن باز می کنید، مقداری از محتویات قوطی فلزی به تیغه در باز کن می چسبد. همین تکه کوچک از ماده خوراکی چسبیده به تیغه در باز کن، می تواند بدل به امکانی برای رشد باکتری ها شود و آن ها را تغذیه کند. علاوه بر این، به هنگام استفاده از در باز کن، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که تیغه آن با دست تماس پیدا کرده و آلودگی موجود بر روی دست به آن بچسبد. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که به هنگام شستشوی ظروف خود، در باز کن خود را نیز به همراه آن ها بشویید تا از هر گونه امکان رشد و تکثیر باکتری جلوگیری کرده باشید.

وسایل تمیز کننده

البته واضح و مبرهن است که همگی ما گاه به گاه اقدام به تمیز کردن قسمت های مختلف خانه خود می کنیم و کار های معمولی چون جارو زدن، طی کشیدن و این گونه کار ها را انجام می دهیم. اما آیا تا کنون به وسایلی که برای این کار از آن ها بهره می گیرید توجه کرده اید؟ جارو، چوب گردگیری، دستمال، اسفنج و تمامی وسایل پاک کننده دیگری که از آن ها برای تمیز کردن خانه بهره می گیرید، از جمله مکان هایی به شمار می روند که امکان رشد باکتری ها در آن بسیار زیاد است.

 

بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که پس از استفاده از این گونه وسایل تمیز کننده و تمیز کردن نقاط مختلف خانه خود، حتما تا جایی که برای تان مقدور است خود وسایل را نیز تمیز کنید (اسکاچ یا اسفنج مورد استفاده در آشپزخانه از سایر وسایل مهم تر است و رطوبت اش باعث می شود باکتری بیشتری در آن جمع شود). بنا به تحقیقات انجام شده، تقریبا می توان گفت که آلوده ترین وسیله ای که در هر آشپزخانه ای وجود دارد، اسکاچ یا اسفنج آن است.

قفسه نگاه داری ظروف در آشپزخانه

اگر در خانه خود ماشین ظرف شویی نداشته باشید، به احتمال بسیار زیاد به هنگام صرف صبحانه مقدار زیادی باکتری وارد بدن خود می کنید. در حقیقت قفسه ای که برای قرار دادن ظروف شسته شده در آن استفاده می کنید، از جلمه مکان هایی است که امکان رشد و تکثیر بی اندازه باکتری ها در آن وجود دارد (مگر این که گاه به گاه اقدام به شستشوی آن کنید). این نکته را در خاطر داشته باشید که صرف پاکیزه بودن ظروف به این معنا نیست که محل نگاه داری آن ها هم پاکیزه باشد. سه عامل وجود دارد که سبب آلوده شدن قفسه های نگهداری ظروف می شود: اولین عامل این است که به هنگام قرار دادن ظروف شسته شده در آن، قفسه مرطوب شده و شاید این نکته را بدانید که رطوبت از عوامل اصلی رشد و تکثیر باکتری و سایر اجرام به شمار می رود، عامل دیگر این است که به هنگام قرار دادن ظروف، نا خود آگاه دست شما با قفسه تماس پیدا کرده و میکروب های موجود بر روی دست به سطح آن راه می یابند و عامل سوم و نهایی این است که این قفسه ها معمولا در معرض دود و چربی ناشی از آشپزی قرار گرفته و این مسئله نیز امکان رشد و تکثیر باکتری بر سطح آن را فراهم می کند.

دستمال سفره

کاملا معمول است که افراد هر دو یا سه هفته یک بار، اقدام به شستن لباس های خود کنند، اما آیا تا کنون پیش آمده که دستمال سفره مورد استفاده خود را به همراه لباس های دیگر به خشکشویی ببرید و یا این که در ماشین ظرف شویی خود قرار دهید؟ مطمئنا کمتر کسی به این سؤال پاسخ مثبت می دهد، با این وجود، جالب است بدانید که تحقیقات انجام گرفته در این خصوص نشان می دهد نزدیک به هفتاد و پنج درصد از دستمال های سفره و اسفنج ها حاوی نوعی به خصوص از باکتری کلی فرم هستند (نوعی باکتری که بیش تر در محیط آبی، خاک و پوشش گیاهی پیدا می شود)؛ حال این باکتری می تواندسالمونلا باشد (که در موارد قبلی توضیحاتی در خصوص آن داده شد) و یا ای کولای (E coli).

دستگاه قهوه ساز

این مورد از جمله مواردی است که ممکن است برای تان کمی ترسناک به نظر برسد، با این حال توصیه ای که در این خصوص می شود این است که هر چند وقت یک بار اقدام به شستشوی مخزن قهوه ساز (آن قسمتی از قهوه ساز که آب را در آن می ریزید) خود کنید. مکان تاریک و مرطوبی که در قهوه ساز قرار دارد و آب را در آن می ریزید، مکانی است ایده آل برای شکل گیری کپک های قارچی و رشد و تکثیر آن ها، اما لازم نیست نگران شده و سریعا اقدام به خرید دستگاهی جدید کنید، چرا که راهکاری برای پاک کردن و تمیز کردن مخزن نگاه داری آب در قهوه ساز وجود دارد که به کمک آن می توانید از این گونه کپک های قارچی خلاصی یابید: کافی است مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و در قسمت های مختلف قهوه ساز خود بریزید، پس از این که این محلول برای سی دقیقه در قسمت های مختلف قهوه ساز باقی ماند، اقدام به روشن کردن دستگاه کرده و اجازه دهید سرکه موجود در آن به طور کامل تبخیر شود. پس از آن هم دستگاه را به خوبی با آب بشویید تا قهوه بعدی ای که آماده می کنید، طعم سرکه نگیرد.

هدفون

هدفون از جمله وسایلی است که در حال حاضر تقریبا توسط همه افراد مورد استفاده قرار می گیرد و به واسطه کارایی و جا گیر نبودن اش، معمولا همه جا همراه افراد است؛ به همین خاطر است که بدون توجه به هدفون، آن را در کیف یا جیب خود می گذارید و سپس آن را در گوش خود قرار می دهید و این روند ادامه پیدا می کند؛ در نهایت تماس هدفون با نقاطی بسیار آلوده امکان وجود باکتری های بسیار زیادی را روی آن فراهم می کند و با هر سطحی که تماس پیدا کند، باکتری ها به آن سطح راه خواهند یافت. به خصوص اگر هدفون خود را به کس دیگری نیز قرض دهید و یا در باشگاه ورزشی از آن استفاده کنید، امکان انتقال باکتری از شخصی به شخص دیگر فراهم می شود. بنا بر این توصیه می شود که گاه به گاه اقدام به تمیز کردن سری هدفون خود کنید؛ البته نیازی نیست آن را در آب فرو کنید و پاک کردن آن با یک دستمال خشک و یا استفاده از ماده ضد عفونی کننده بر آن کفایت می کند.

سینی قالب یخ

البته در حال حاضر همگی کاملا از این مسئله آگاهی پیدا کرده ایم که یخ های مورد استفاده در رستوران ها، سر شار از باکتری ای کلی هستند، اما شرایط برای یخ هایی که خودتان در خانه درست می کنید چگونه است؟ این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر گاه به گاه اقدام به شستشوی سینی قالب یخ خود نکنید، یخ هایی که مورد استفاده قرار می دهید می توانند به همان اندازه مضر بوده و باکتری داشته باشند. البته ممکن است از این موضوع تعجب کنید، چرا که تنها چیزی که در این سینی غالب یخ قرار می ریزید آب است؛ در حقیقت طی هر بار استفاده از این قالب یخ و جدا کردن تکه ای از آن، دست های آلوده خود را به نقاط مختلف آن می زنید و همین مسئله است که به مرور باکتری های زیادی در سطح آن شکل می دهد.

قسمت رویی کابینت های آشپزخانه

قسمت رویی کابینت های موجود در آشپزخانه محلی هستند که معمولا میوه و سبزیجات تازه خود را بر روی آن ها قرار می دهیم و به طور قابل ملاحظه ای آلوده هستند. تحقیقات انجام گرفته در این خصوص نشان می دهد از هر سه قسمت رویی کابینت آشپزخانه، یکی از آن ها مقدار بسیار زیادی باکتری کلی فرم داشته است. این نکته را هم باید به خاطر داشت که تمیز کردن این سطوح به وسیله اسفنج و دستمال سفره هایی که قبلا مورد استفاه قرار گرفته و آلوده هستند، شرایط را بدتر از قبل می کنند. راهکاری که برای تمیز کردن این گونه سطوح پیشنهاد می شود این است که به وسیله اسپری های تمیز کننده مخصوص و یا سایر مواد ضد عفونی کننده مقداری از مایع تمیز کننده را روی سطح اسپری کرده و سپس با استفاده از دستمال کاغذی اقدام به تمیز کردن سطوح کنید.

دکمه های مایکروویو

آیا تا کنون به این نکته دقت کرده اید که چند بار در روز از دکمه های موجود بر روی مایکروویو استفاده می کنید؟ صرف نظر از این که بخواهید تکه ای پیتزا در آن قرار داده و گرم کنید یا این که غذای دیگری آماده کنید، معمولا کسی پیش از فشار دادن دکمه های مایکروویو، دست های خود را تمیز نمی کند و همین مسئله است که باعث رشد و تکثیر باکتری ها و اجرام دیگر بر روی آن می شود. مایکروویو معمولا توسط کسانی مورد استفاده قرار می گیرد که چندان فرصتی برای خوردن غذا ندارند و عجله دارند؛ به همین خاطر معمولا دستان شان آلوده است. البته این مسئله ایرادی ندارد و هدف از ساخت مایکروویو نیز تا حدود زیادی خریدن کمی وقت اضافی برای این گونه افراد است، تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که گاه به گاه اقدام به تمیز کردن دکمه های آن کنید تا پیش از خوردن غذای مورد نظر، دستان تان آلوده نباشد.

تلفن

البته در حال حاضر دیگر همگی از این مسئله که تلفن های همراه تا چه اندازه می توانند آلود باشند، آگاه شده ایم؛ با عرض پوزش باید عنوان کرد که تحقیقات نشان می دهد دستگاه های تلفن همراه می توانند تا چیزی حدود ده برابر نشیمنگاه سرویس بهداشتی آلوده شوند و این در حالی است که این دستگاه بسیار آلوده هر روز در نزدیکی دهان فرد قرار می گیرد. توصیه ای که در این خصوص می شود این است که هر چند وقت یک بار به وسیله ماده ضد عفونی کننده و دستمال کاغذی دستگاه تلفن همراه خود را پاکیزه کنید.

کنترل تلویزیون

آیا می دانستید که به وسیله عوض کردن کانال های تلویزیون هم می توانید دچار بیماری شوید؟ به جرأت می توان گفت که کنترل تلویزیون شما، بیش از هر وسیله دیگری بر سطح خود آلودگی دارد و تماس مداوم آن با دستان افراد خانواده و دوستان تان سبب افزایش تعداد باکتری های موجود بر آن می شود. البته یکی از لذت بخش ترین کار ها این است که به هنگام تماشای تلویزیون اقدام به خوردن غذای خود کنید، اما آیا از خطرات این کار آگاهی دارید؟ بهتر است کنترل تلویزیون خود را نیز همانند دستگاه تلفن همراه گاه به گاه پاک کنید تا باکتری ها و اجرام موجود بر سطح آن مشکلی برای تان به وجود نیاورند.

جا مسواکی

بنا به تحقیقات انجام گرفته در این خصوص، جا مسواکی موجود در سرویس بهداشتی خانه، در میان آلوده ترین نقاط در خانه و وسایل خانه جایگاه سوم را به خود اختصاص می دهد. بنا بر این به هنگام تمیز کردن آن سعی کنید تمامی خمیر دندان خشک شده در نقاط مختلف و سایر آلودگی های موجود در آن را از بین ببرید و اگر به تمامی نقاط دسترسی ندارید از یک تکه پارچه فشرده یا چیزی شبیه به آن بهره بگیرید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 عکس که بعد از دیدن، به سراغ تمیز کاری می روید

در
آیا می توانید با خیال راحت فیلم مورد علاقه خود را از تلویزیون گرد و غبار گرفته تماشا کنید، یا از حمام و توالت پر از قارچ استفاده کنید.خانه تکانی برای همین مفید است!
 
sayarak.com عکس تحولات معجزه آسایی را قبل و بعد از تمیز کردن جمع آوری کرده است که پس از مشاهده آن، حتی کسانی که امروز برنامه های دیگری داشتند، برای تمیز کردن و برق انداختن به سراغ جاروبرقی و برس رفتند.با هم به این 15 عکس نگاه کنیم
 
1. این نیمکت رنگ سبز نداشته بلکه گل و کثیفی روی آن است.
 
2. در حیاط خلوت می توانید دوباره کباب درست کنید.
 
3. جیپ ها از خاک هیچ ترسی ندارند.
 
4. کلیسای 134 ساله، که  از زمان باز شدن آن، حتی 134 بار تمیز نشده است. بعضی از ساکنین معتقد بودند که کلیسا از سنگ سیاه ساخته شده است.
 
5. چکمه قبل و بعد از شستن
 
6. حلقه پلاتین که بیش از 20 سال تمیز نشده است.
 
7. این صندلی ها و یک میز برای پدربزرگ و مادر بزرگ بود. 
 
8. در یک زمان، بخشی از نیویورک با بهره برداری از یک نیروگاه زغال سنگ تحت پوشش قرار میگرفت و خانه ها دود استشمام می کردند، اکنون آنها شسته شده اند.
 
9. سفارش خانه
 
10. دسته های قدیمی کابینت قبل و بعد از شستن
 
11. راه پله در حال حاضر به خوبی دیده می شود
 
12. من به یک McDonald's جدید منتقل شدم، و اولین چیزی که انجام دادم، تمیز کاری بود. سبک زندگی من بر پایه تمیزی البته نه از نوع وسواسی آن است.عکس قبل و بعد از تمیز کردن در فروشگاه مک دونالد معروف.
 
13.چطور از چنین حمامی استفاده می شده؟ جاهایی از خانه که هنگام تمیز کاری فراموش شده اند!
 
14. سرویس ها قبل و بعد از تمیز کردن
 
15.واقعا بعد از تمیزی شگفت انگیز شده .
 

نظرات

در ادامه بخوانید...