ویروس آنا کورنیکوا چیست


در 12فوریه 2001 شبکه های جهانی رایانه ای دوباره توسط یک ویروس جدید، آنا کورنیکوا، هم نام ستاره تنیس روسی مورد حمله قرار گرفتند. این ویروس توسط یک جوان 20 ساله هلندی به نام جان دی ویت منتشر شد، که در جامعه زیر زمینی هکرها به عنوان "در پرواز" شناخته می شود. این ویروس، مانند ویروس قبلی "دوستت دارم"، از نوع انبوه ایمیل بود. نوشته شدن در زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک باعث پخش ویروس با خود ایمیل به صورت یک فایل JPEG به نام آنا کورنیکوا از طریق ویندوز، Outlook و دیگر برنامه های پست الکترونیکی بر روی اینترنت شد.
موضوع ایمیلی که حاوی ویروس بود این مضمون را در بر داشت: “Here yahave;0),” “Here you are;-),” و یا“here you go;-).” هنگامی که این ایمیل باز شود، نسخه ویژوال بیسیک خود را در یک ویندوز دایرکتوری به نام AnnaKournikova.jpg.vbs. کپی می کند. سپس خود را به تمام کاربرهای موجود در دفترچه آدرس ایمیل Outlook مایکروسافت ایمیل می کند. صفحه نمایش مانیتور آنا کورنیکوا را نشان می دهد. آنا با گسترش با سرعت دو برابر بیشتر از باگ بدنام "دوستت دارم" ، به سرعت جهان را در نوردید.
کارشناسان امنیتی معتقدند آنا از نوع ویروس هایی است که معمولا به عنوان "کیت ایجاد ویروس" ، "کیت برنامه خودتان آن را انجام دهید" به آن ها اشاره می شود که همه افراد را  به طور بالقوه قادر به ایجاد کدهای مخرب می کند.ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام