آشواگاندا چیست

 آشوآگاندا Ashwagandha

 

آیا تا به حال آرزو داشته اید که یک درمان برای همه بیماری ها و علائم، مانند بهبود عملکرد تیروئید یا کاهش از دست دادن حافظه به طور همزمان داشته باشید؟ خوشبختانه برای ما،  گیاه  باستانی  آیورودا آشواگاندا  برای بسیاری از قسمت های بدن بسیار مفید است: تیروئید، مغز، سیستم ایمنی و بسیاری دیگر. گنجاندن این گیاه در رژیم غذایی روزانه به بدن شما انرژی می دهد و شما احساس انرژی می کنید تا به شما کمک کند تا با فعالیت های روزانه خود کنار بیایید!

 

آشواگاندا چیست

ashwagandha چیست

آشواگاندا چیست؟ 
آشواگاندا یک گیاه آداپتوژن است که برای قرن ها در طب آیورودا برای کمک به تثبیت فرآیندهای فیزیولوژیکی و هموستاز در بدن استفاده می شود. این بدان معنی است که آشواگاندا به طور موثر عدم تعادل را در بدن شما تثبیت می کند، به طوری که در زمان استرس می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد و عملکرد تیروئید را تقویت کند.

 

زادگاه طب آیورودا هند است. آیورودا همه چیز در مورد یافتن راه های طبیعی برای درمان بیماری های بدن به جای استفاده از داروهای تجویزی یا داروهای موضعی است. طب آیورودا نیز بیماری یک قسمت از بدن را در رابطه با تأثیر آن بر کل سیستم در نظر می گیرد، بنابراین آشواگاندا به عنوان یک گیاه دارویی جهانی استفاده می شود. 

 

آیورودا  آشواگاندا را "راسایانا" می نامد و برای محافظت از بدن در برابر سموم محیطی یا غذا و حفظ سلامت جسمی و روانی استفاده می شود. این گیاه باستانی همچنین دارای خواص ضد التهابی، ضد اضطراب و ضد افسردگی است که آن را برای سلامتی ما بسیار ارزشمند می کند. آشواگاندا نه تنها سرشار از  آهن است ، بلکه حاوی آلکالوئیدها یا ترکیبات شیمیایی مختلفی است که به دلیل خواص ضد توموری شناخته شده است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است   - مولکول هایی که از بدن در برابر آسیب های شیمیایی خارجی محافظت می کنند. 

 

به عنوان طرفدار قوی رویکرد یکپارچه به سلامت که ترکیبی از طب غربی با سیستم های دانش آیورودا، چینی و دیگر سنتی است، من روزانه از آشواگاندا استفاده می کنم و آن را به بسیاری از بیماران توصیه می کنم. آشواگاندا نه تنها یک تسکین دهنده طبیعی استرس است، بلکه به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های دژنراتیو کمک می کند

 

آشواگاندا

 

Ashwagandha، آشواگاندا  یکی از قوی ترین گیاهان در درمان آیورودا ، از زمان های قدیم برای شرایط متنوعی استفاده شده است و بیشتر به خاطر مزایای ترمیمی شناخته شده است. در سانسکریت Ashwagandha به معنای چیزی که "بوی اسب" می دهد، که  به طور سنتی برای کمک به مردم در تقویت سیستم ایمنی بدن برگ و ریشه  گیاه ، پس از بیماری تجویز می شده است.

نام های دیگر: جینسینگ هندی، آشواگاندا، آسانا

آشواگاندا در فارسی  : بوزیدان

نام انگلیسی : ashwagandha

نام علمی : Withania somnifera

Ashwagandha اغلب به علت ویژگی های جوانه زنی  به عنوان "جینسینگ هند" گیلاس زمستانی شناخته می شود  از نظر گیاه شناسی، جینسینگ و آشواگاندا Ashwagandha، غیر مرتبط هستند. ashwagandha به فارسی  بوزیدان گفته می شود.

آشواگاندا چیست؟  گیاه آشواگاندا  متعلق به یک خانواده همانند گوجه فرنگی ، از یک درخت کوهستانی با برگ های بیضی و گل های زرد است. این میوه قرمزبه اندازه کشمش است. این گیاه بومی مناطق خشک هند، شمال آفریقا و خاورمیانه است و امروزه نیز در هوای گرم تر، از جمله ایالات متحده، رشد می کند.

  •  

ashvaganda-zelen.jpg

 

خواص آشواگاندا

آیا  با هر کدام از این علائم رایج آشنایی دارید؟

- فشار، استرس
- خستگی
- کمبود انرژی
- دشواری در تمرکز
استفاده از گیاه Ayurvedic Ashwagandha می تواند به کاهش این علائم کمک کند و سلامت ، انرژی و احساس خلق و خوی بهتر برای شما به ارمغان بیاورد.

1. غده تیروئید را تقویت می کند 

پیشگیری و درمان کم کاری تیروئید: در سال 2001، مجله داروسازی و فارماکولوژی گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه مصرف منظم عصاره ریشه جینسینگ هندی باعث افزایش ترشح هورمون های تیروئید می شود. یکی از مزایای اصلی  آشواگاندا  توانایی آن در تحریک غده تیروئید و کمک به عملکرد بهینه آن است.
علاوه بر این، مشخص شده است که آشواگاندا هم در پرکاری و هم در کم کاری تیروئید موثر است. یک مطالعه منتشر شده در  مجله پزشکی جایگزین و مکمل نشان داد که آشواگاندا با موفقیت عملکرد تیروئید را در بیماران کم‌کاری تیروئید عادی کرد. مطالعات کمتری در مورد اثرات آشواگاندا بر پرکاری تیروئید وجود دارد، اما آنها توانایی آن را در تثبیت سیستم تیروئید نشان می دهند.  
 

2. استرس و اضطراب را کاهش می دهد

این احتمالاً معروف ترین مزیت آشواگاندا است. این به فرد کمک می کند کورتیزول را مدیریت کند و در طول روز آرام بماند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در  مجله پزشکی هند منتشر شد ، نشان داده شده است که آشواگاندا با کمک به آرام ماندن افراد تحت فشار بالا، «مقاومت فرد را در برابر استرس بهبود می‌بخشد»   همچنین تظاهرات افسردگی، اضطراب، تشنج  بیخوابی را کاهش می دهد.
 

3. سموم را از بدن دفع می کند

آشواگاندا خاصیت ضد توموری دارد. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی  و پاک کنندگی می تواند از بدن در برابر عفونت ها محافظت کند  . 
 

4. حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد 

عوامل استرس زا در زندگی ما به بدن آسیب می رسانند و به مرور زمان به سیستم عصبی آسیب می رسانند، بنابراین داشتن آشواگاندا به عنوان یک تسکین دهنده طبیعی استرس قطعا مفید است. علاوه بر این، آنزیم های پاک کننده قوی موجود در آشواگاندا به توقف رادیکال های آزاد کمک می کند - مواد شیمیایی که پیری و ساییدگی را در بدن تسریع می کنند. از این رو مزیت حافظه: نشان داده شده است که آشواگاندا حافظه و عملکرد شناختی را در بزرگسالان با مصرف 8 هفته تقویت می کند.
 

5. سیستم ایمنی را تحریک می کند

یک محرک طبیعی سیستم ایمنی است: پس از استفاده از هورمون ها و سرکوب کننده های ایمنی، تون ماهیچه ها و عملکردهای سد محافظتی بدن به سرعت در حین مصرف آشواگاندا بازسازی می شوند.در نهایت، آشواگاندا به عنوان یک آداپتوژن ممکن است به کاهش التهاب داخلی و عادی سازی سیستم ایمنی کمک کند.
آشواگاندا نه تنها شمارش خون را بهبود می بخشد، بلکه مطالعات نشان می دهد که می تواند تولید ایمونوگلوبولین را افزایش دهد. ایمونوگلوبولین ها آنتی بادی هایی هستند که با بیماری در سیستم ایمنی مبارزه می کنند و آشواگاندا به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی آنتی بادی های بیشتری برای حفظ سلامت تولید کند. 
 

6. سرطان شناسی

به دلیل خواص ضد التهابی، تحریک کننده سیستم ایمنی، آنتی اکسیدانی، جینسنگ هندی برای پیشگیری و درمان پیچیده سرطان استفاده می شود (مطالعات دانشمندان ژاپنی در سال 2007 نشان داد که آلکالوئیدهای برگ و ریشه آشواگاندا به طور انتخابی مانع از سرطان می شود. رشد سلول های سرطانی). این داروها وضعیت عمومی بیمارانی را که تحت رادیو و شیمی درمانی قرار گرفته اند، که در درمان سرطان ضروری است، بازیابی و تقویت می کند، اما منجر به سرکوب خطرناک ایمنی می شود.
 

7. در دیابت شیرین

یک گزارش علمی در مورد کاهش مداوم سطح گلوکز خون در آزمایشی بر روی موش های آزمایشگاهی پس از یک ماه اضافه کردن آشواگاندا به غذا.
 

8. اثر ضد کلسترول

مجله جهانی علوم پزشکی در سال 2009 داده هایی را منتشر می کند که استفاده از جینسینگ هندی برای کار عضله قلب و عروق خونی مفید است، به ویژه در فشار خون بالا (فشار خون را عادی می کند)، سطح بالای آتروژنیک. ، تشکیل پلاک بر روی دیواره عروق خونی، کلسترول.
 

9. خون سازی

خون سازی را افزایش می دهد، تأثیر مفیدی بر بینایی دارد، وضعیت افراد مبتلا به بیماری های دستگاه تنفسی و گوارشی را بهبود می بخشد.

 

 
ashvaganda-yagody.jpg

 

عوارض و موارد مصرف آشواگاندا

 آشواگاندا اثر داروهای کاهش دهنده فشار خون، داروهای ضد افسردگی را تشدید می کنند، یک اثر تجمعی (تقویت شده) امکان پذیر است و بنابراین نتیجه نامطلوب است.
موارد منع مصرف:
- برای دیس بیوز روده و گاستریت حاد، همراه با استفراغ و اسهال.

- زنان باردار (احتمال سقط جنین زیاد) و مادران شیرده.

 

چه کسی نباید آشواگاندا را امتحان کند

اگرچه عوارض جانبی مصرف آشواگاندا نادر است، اما افرادی هستند که نباید آشواگاندا را امتحان کنند
افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی: آرتریت روماتوئید ، دیابت نوع 1، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، تیروئیدیت خود ایمنی؛
کسانی که برای بیماری های تیروئید دارو مصرف می کنند.
کسانی که داروهایی مصرف می کنند که بر قند خون و فشار خون تأثیر می گذارد.

 

 

نحوه استفاده از آشواگاندا

به عنوان یک قاعده، ما فقط از عصاره ریشه  آشواگاندا استفاده می کنیم ، بنابراین هر افزودنی با عصاره ریشه مفید خواهد بود. این گیاه دارویی به صورت کپسول یا پودر وجود دارد که می توانید آن را به هر یک از این اشکال مصرف کنید. برخی از بیماران  کپسول ها را به دلیل بوی گیاهی منحصر بفرد ترجیح می دهند. اما من دوست دارم یک پیمانه پودر عصاره ریشه آشواگاندا را در چای  یا شیک صبحگاهی رقیق کنم  تا در طول روز آرام بمانم. با 500 میلی گرم شروع کنید و سپس تا 1 تا 2 گرم در روز مصرف کنید.
 
اگرچه آشواگاندا در بیشتر موارد همراه با سایر داروها مصرف می‌شود، تحقیقات نشان می‌دهد که گیاهان آیورودا مانند آشواگاندا منبع تفکر پزشکی برای درمان‌های مرسوم و توسعه داروهای تجویزی هستند. آشواگاندا را به رژیم غذایی صبحگاهی روزانه خود وارد کنید و سالم و شاد باشید! 
 
فروش و استفاده از آماده سازی آشواگاندا در برخی کشورها ممنوع شده است. واقعیت این است که این گیاه مانند همه دارو ها می‌تواند در صورت تجاوز از دوز درمانی که حداکثر 6 گرم ماده خشک در روز است (2 قاشق چای‌خوری ریشه خشک یا تازه) سمی باشد. می توانید آن را با آب گرم، شیر یا چای گیاهی بنوشید، حداکثر یک قاشق چایخوری در هر 250 میلی لیتر آب دو بار در روز. مهم است که بیش از حد مصرف نکنید!
 

 آشواگاندا

 

Ashwagandha حاوی بسیاری از مواد شیمیایی دارویی مفید است، از جمله withanolides (لاکتون استروئیدی)، alkaloids آلکالوئیدها، کولین، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه، و انواع قندها. در حالی که برگ و میوه دارای خواص درمانی با ارزش هستند، ریشه گیاه آشواگاندا بخشی است که بیشتر در گیاهان دارویی غربی و داروی گیاهی استفاده می شود.

محققان پزشکی سال ها با علاقه زیادی مطالعه کرده اند و بیش از 200 مطالعه در مورد خواص درمانی این گیاه انجام داده اند. برخی از نمونه های کلیدی اثرات شفابخش اشو عبارتند از:

- از سیستم ایمنی محافظت می کند
- کمک به مقابله با اثرات استرس
- یادگیری، تقویت حافظه و زمان واکنش را بهبود می بخشد
- کاهش اضطراب و افسردگی بدون ایجاد خواب آلودگی
- به کاهش دژنراسیون سلولهای مغزی کمک می کند
- قند خون را تثبیت می کند
- کلسترول خون را پایین می آورد
- مزایای ضد التهابی دارد
- دارای خواص ضد مالاریا است
- افزایش قدرت جنسی برای مردان و زنان
Ashwagandha به عنوان گیاه Adaptogenic

 

در آیورودا Ayurveda، گیاهان خاص با مزایای آداپتوژن adaptogenic، وجود دارد آشواگاندا Ashwagandha یکی از آنها است. Adaptogens مواد (ترکیبی از آمینو اسیدها، ویتامین ها، و گیاهان) هستند که واکنش شما را نسبت به استرس یا محیط استرس زا  تغییر می دهند. Adaptogens آداپتوژن  به بدن کمک می کند تا مقابله با استرس های خارجی مانند سموم در محیط و تنش های داخلی مانند اضطراب و بی خوابی کاهش پیدا کند.

 

ashvaganda.jpg

 

 

نحوه اضافه کردن آشواگاندا به رژیم غذایی روزانه

قرص آشواگاندا چیست

با توجه به آیورودا، مواد مغذی که ما می خوریم، به انرژی و اطلاعات متابولیزه می شوند که سلول ها، بافت ها و اندام های ما را تشکیل می دهند. هر روز بدن ما نیاز به ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری برای حفظ تعادل ظاهری دارد. مصرف مکمل آشواگاندا یک روش بسیار موثر برای ایجاد تعادل است.

آشواگاندا مکمل  معمولا به شکل کپسول مصرف می شود. دوز توصیه شده معمول  گیاه آشواگاندا   600 تا 1000 میلی گرم است. دو بار در روز. برای افرادی که از بی خوابی و اضطراب رنج می برند، خوردن یک فنجان شیر گرم حاوی یک قاشق چای خوری  گیاه آشواگاندا  بصورت  پودر قبل از خواب می تواند سودمند باشد.

 

فواید  آشواگاندا برای مردان

داروهایی که حاوی عصاره ریشه جینسینگ هندی هستند به میزان قابل توجهی سطح میل جنسی و تستوسترون را در خون افزایش می دهند. در کشورهای آسیایی، این محبوب ترین داروی غرایز جنسی است که برای تحریک میل جنسی، از جمله در زنان، برای بهبود کیفیت زندگی جنسی توصیه می شود. علاوه بر کاربرد آن در درمان ناباروری مردان و بیماری های التهابی مانند پروستاتیت، استفاده از آن در ورزش برای مردان نیز جالب است. این داروها با افزایش متابولیسم، عضله سازی سریع را تقویت می کنند، که برای کسانی که بدنسازی انجام می دهند مهم است.

 

 

فواید  آشواگاندا برای زنان

به زنان توصیه می شود که به طور منظم از آماده سازی آشواگاندا برای بارداری موفق با ناباروری، یائسگی شدید و بیماری هایی مانند فیبروم رحم، اندومتریوز استفاده کنند.

 

 گیاه آشواگاندا چیست  برای شما مفید بود؟ لطفا اطلاعات خود را در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • JamesEluro 464 :

    آشواگاندا (ashwagandha) گیاهی چند ساله از خانواده Solanaceae است که به نام جینسنگ هندی، گیلاس زمستانی شناخته می شود. هزاران سال است که در طب آیورودا استفاده می شود. دیدگاه مدرن در مورد استفاده از آن برای اهداف دارویی بدون ابهام نیست. انواع مختلفی در فروش وجود دارد: ashwagandha churna، arishta (یا rishta)، leham، هیمالیا. به شکل قرص، کپسول، پودر یا مایع تیره رنگ. بسیاری از خواص مفید این گیاه توسط تحقیقات علمی تایید شده است. بنابراین، خرید آشواگاندا به معنای پیروی از مد برای "همه چیز شرقی" نیست، امروز ما به طور فزاینده ای داروهای گیاهی طبیعی می خریم، زیرا سالم بودن مد شده است!

    1400/8/20 22:54
  • JamesEluro 464 :

    برای چندین هزار سال، پودر از ریشه و برگ این گیاه استفاده شده در طب هندی برای از بین بردن استرس، تقویت ایمنی، افزایش انرژی و تمرکز. امروزه آشواگاندا به عنوان یک مکمل در دسترس است، و مطالعات علمی متعدد تایید می کند که "جین سینگ هندی" واقعا برای بدن مفید است.

    1400/8/20 22:55
    • بهنام :

      طرز تهیه نوشیدنی آشواگاندا نوشیدنی ریشه آشواگاندا طعم خاکی تلخی دارد و با عسل همخوانی دارد. آن را امتحان کنید! یک قاشق چای خوری پودر آشواگاندا را در 200 میلی لیتر آب جوش بریزید. بگذارید چای به مدت 10 دقیقه دم بکشد. قاچ لیمو و عسل را به مزه اضافه کنید. یک ساعت قبل از غذا، بعد از غذا و قبل از خواب بنوشید.

      1401/11/16 14:28
  • JamesEluro 464 :

    چرا آشواگاندا مفید است؟ بسیاری از خواص دارویی این گیاه را به غلظت بالای آن نسبت می دهند ویتانولیدها - استروئیدهای لاکتوئیدی Vitaferin A و Vitanolide A که به نام خود گیاه نامگذاری شده اند. این مولکول های زیست فعال اثرات مفیدی بر متابولیسم ، سطح هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی دارند.

    1400/8/20 22:56
  • JamesEluro 464 :

    آشواگاندا قدرت و توده عضلانی را افزایش می دهد از آنجایی که آشواگاندا سطح تستوسترون را افزایش می دهد و حساسیت عضلانی به انسولین را بهبود می بخشد، برای عملکرد قدرتی خوب است. در یک پژوهش مصرف 0.75-1.25 گرم آشواگاندا در روز به مدت یک ماه به شرکت کنندگان کمک کرد تا به طور قابل توجهی قدرت اکستانسورهای پشت و چهار سر، عضلات جلوی ران و همچنین افزایش قدرت گرفتن، افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن را افزایش دهند.

    1400/8/20 23:03
  • JamesEluro 464 :

    آشواگاندا سلامت باروری در مردان را بهبود می بخشد مصرف آشواگاندا افزایش کمیت و کیفیت اسپرم باعث افزایش سطح هورمون جنسی مردانه می شود تستوسترون و لوتئین کننده هورمونی که تولید تستوسترون را در سلول های لیدیگ در بیضه ها تحریک می کند.

    1400/8/20 23:04
    • بهنام :

      اگرچه نتایج مصرف ریشه آشواگاندا امیدوارکننده به نظر می رسد، اما اثرات آن بر سلامتی هنوز به خوبی شناخته نشده است. پزشکان مصرف مکمل ها را برای زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی توصیه نمی کنند.

      1401/11/16 14:26
  • Macro :

    آشواگاندا یا گیلاس زمستانی بر حافظه و سایر عملکردهای شناختی در افراد مبتلا به اختلال مغز تأثیر می گذارد. برخی از محققان معتقدند که مکمل‌های جینسینگ هندی را می‌توان به عنوان بخشی از درمان برای چنین مواردی استفاده کرد بیماری ها مانند زوال عقل، از دست دادن حافظه، بیماری پارکینسون و آسیب مغزی ناشی از سکته مغزی. آشواگاندا می تواند به افراد سالم نیز کمک کند. مطالعه نشان داد که مصرف 500 میلی گرم آشواگاندا در روز به مدت دو هفته افزایش دادن نتایج آزمون های عملکردهای شناختی و روانی حرکتی.

    1400/8/21 14:49
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا چیست Ashwagandha درختچه ای کوچک به طول 35 تا 175 سانتی متر است که دارای گل های سبز مایل به زرد و میوه های قرمز است. از ریشه های قهوه ای بلند آن استفاده دارویی می شود. در بسیاری از مناطق خشک هند، مانند راجستان، مادهیا پرادش، پنجاب، اوتار پرادش، گجرات، ماهاراسترا رشد می کند. همچنین در پاکستان، بنگلادش، نپال و سریلانکا کشت می شود.

    1400/9/23 15:40
  • Tasmine 759 :

    ashwagandha چیست کلمه " Ashwagandha" آشواگاندا از زبان سانسکریت گرفته شده است و به معنای "بوی اسب" (Aswa - gandha اسب - بو) است، احتمالاً به دلیل بویی که از ریشه او می آید و یادآور بوی عرق اسب است. این گیاه همچنین به دلیل استقامت و سرزندگی با اسب مقایسه شده است.

    1400/9/23 15:40
  • Tasmine 759 :

    ashwagandha in farsi بوزیدان گفته می شود.

    1400/9/23 15:44
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا از نظر خواص شگفت انگیز، یکی از مهمترین مکان ها را در سیستم آیورودا و در پزشکی کشورهای جنوب شرقی آسیا به خود اختصاص داده است. در "ردیف طلایی" آیورودا گنجانده شده است . از نظر اهمیت در آیورودا، می توان آن را با جینسنگ در طب چینی مقایسه کرد. آشواگاندا گیاهی مقرون به صرفه و ارزان است. آماده سازی های مختلفی از ریشه آن ساخته می شود - پودرها، قرص ها، تزریق ها، روغن ها. عمدتاً از ریشه گیاه استفاده می شود، اما از خواص مفید برگ ها نیز استفاده می شود.

    1400/9/23 15:45
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا یک مقوی طبیعی، راسایانا است. این به دلیل خواص ضد پیری و تقویت کننده بدن خود مشهور است ، این ریشه تقویت کننده زندگی است. آشواگاندا "جین سینگ هندی" نامیده می شود .از یک طرف باعث تحریک و از طرف دیگر باعث آرامش سیستم عصبی می شود. با کمک این گیاه تعدادی از بیماری ها درمان می شود.

    1400/9/23 15:46
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا مجموعه کاملی از مواد با ارزش برای بدن دارد: اسیدهای آمینه، میکرو و درشت عناصر، پپتیدها، لپیدها، ویتامین‌ها (ویتانین، سومنیفرین، سومنیفرینین، ویتانین، ویتامین A)، لینگین، فیتواستروئیدها و سایر مواد. ویتانلویدها ترکیبات نیتروژن دار ویژه ای هستند که همراه با سایر اجزاء، فعالیت بیولوژیکی بالایی به گیاه می دهند.

    1400/9/23 15:47
  • Tasmine 759 :

    به لطف مجموعه ای از اجزای فعال است که آشواگاندا چنین تأثیر گسترده ای بر بدن، در تمام اندام ها و سطوح آن - مغز، غده تیروئید، قلب و سیستم تنفسی دارد. اندام های گوارشی، کبد، طحال؛ غدد فوق کلیوی، دستگاه تناسلی و راست روده. طبق گفته آیورودا، آشواگاندا همه دوشاها را عادی می کند، اما به ویژه دوشاهای واتا و کافا اضافی را کنترل و حذف می کند.

    1400/9/23 15:48
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا دارای خواص آنتی اکسیدانی، مقوی، جوان کننده، ضد عفونی کننده، تصفیه کننده خون، ضد ویروسی، ضد التهابی، تعدیل کننده سیستم ایمنی، ترمیم کننده زخم و آنابولیک است. از خواص درمانی آشواگاندا در موارد زیر استفاده می شود: برای بازگرداندن تعادل انرژی در بدن آشواگاندا به عنوان یک عامل بیوتروپیک: سیستم دفاعی بدن را فعال می کند، سیستم ایمنی را بسیج و تقویت می کند، به خستگی و خستگی روحی و جسمی کمک می کند، ضعف جنسی و قلبی، درمان خستگی مزمن، خستگی عصبی، اضطراب، روان رنجوری استفاده از آن پس از تغییر آب و هوا، در خارج از فصل، با تغییر شدید آب و هوا، عملیات شدید، جراحات، جراحی، استرس، اضافه بار فیزیکی خوب است. به عنوان یک مقوی طبیعی به افراد سالم، کسانی که روزانه با کامپیوتر کار می کنند، ورزشکاران نیز توصیه می شود. قدرت می دهد، سیستم عصبی را عادی می کند، خواب، عملکرد را بهبود می بخشد. در صورت نداشتن آسیب شناسی می توانید آن را به بازنشستگان نیز بدهید اما در این صورت بهتر است با پزشک مشورت کنید. به عنوان وسیله ای که دارای اثر نئوتروپیک است: باعث بهبود فعالیت حافظه و سلول های عصبی در مغز می شود با آترواسکلروز، بیماری عروق کرونر قلب، روند پیری را کند می کند، متابولیسم انرژی را در بدن فعال می کند. با ضعف عضلانی، آرتریت در زانو، روماتیسم، باعث همجوشی استخوان می شود پس از قرار گرفتن در معرض داروهای دیگر، پس از شیمی درمانی در درمان سرطان، برای بازیابی بدن از تشکیل تومور در بدن جلوگیری می کند برای پیشگیری از زخم معده و اختلالات عملکرد کبد در درمان پیچیده بدن به عنوان یک داروی مقوی قوی ، معروف در سراسر هند

    1400/9/23 15:49
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا میل جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهد، ناتوانی جنسی را درمان می کند، قدرت را افزایش می دهد، از خروج زودرس مایع منی جلوگیری می کند، تحریک بیش از حد را از بین می برد و میل جنسی را تنظیم می کند.

    1400/9/23 15:51
  • Tasmine 759 :

    فیتواسترول های موجود در گیاه آشواگاندا از نظر شیمیایی شبیه به ساختار هورمون جنسی مردانه تستوسترون هستند. بنابراین ترشح غدد پروستات و منی را تحریک می کنند که برای حالت طبیعی، افزایش فعالیت و حیات اسپرم ضروری است. PH اسپرم را عادی می کند. حتی در زمان های قدیم، آشواگاندا برای درمان ناباروری مردان و پروستاتیت استفاده می شد. فیتواسترول ها از ایجاد آدنوم پروستات در مردان مسن جلوگیری می کنند. فیتواسترول ها همچنین دارای اثر آنابولیک هستند، سنتز پروتئین را فعال می کنند و به شکل گیری و توسعه ماهیچه های اسکلتی کمک می کنند و نسبت بین ماهیچه و بافت چربی را نسبت به قبلی تغییر می دهند.

    1400/9/23 15:51
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا در زنان، آشواگاندا متابولیسم استروژن را عادی می کند، از ایجاد فیبروم و ماستوپاتی جلوگیری می کند، قاعدگی را تنظیم می کند و احساسات دردناک مرتبط را از بین می برد.

    1400/9/23 15:52
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا برای بازگرداندن تعادل آب به هم خورده در بدن. برای درمان زخم و کربونکول، غدد ملتهب. به عنوان وسیله ای که تأثیر مثبتی بر فرآیندهای تنفسی، سیستم قلبی عروقی دارد. برای عادی سازی فعالیت هورمونی انسان. برای عادی سازی فشار خون. برای تقویت بدن و افزایش انعطاف پذیری آن، بسیار مورد توجه یوگی ها است

    1400/9/23 15:53
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا هنگام تغذیه، شیر را در مادران شیرده غلیظ می کند برای التیام زخم ها، زخم ها، بریدگی ها برای افزایش گلبول های سفید، موادی تولید می کند که با عفونت ها و آلگریا مبارزه می کند برای عادی سازی متابولیسم و ​​کار اندام های گوارشی، نیاز به شیرینی، آرد، الکل، سیگار را کاهش می دهد، چربی را تجزیه می کند.

    1400/9/23 15:55
  • Tasmine 759 :

    خواص منحصر به فرد آشواگاندا به عنوان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها قرن ها در هند مورد استفاده قرار گرفته است و از اواسط قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا و اروپا مورد مطالعه قرار گرفته است، جایی که اکنون با موفقیت از آنها استفاده می شود. . آشواگاندا نیز در ژاپن مورد علاقه قرار گرفت. اخیراً، هفت درخواست ثبت اختراع برای فرمولاسیون آشواگاندا از ایالات متحده و چهار مورد از ژاپن در حال بررسی است.

    1400/9/23 18:26
  • Tasmine 759 :

    قرص آشواگاندا چیست مزایای آشواگاندا این است که ارزان است و به راحتی در دسترس است، هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند، اثر آن بسیار سریع احساس می شود و مدت طولانی باقی می ماند. این ناهنجاری‌ها را در بدن به حالت عادی برمی‌گرداند، مهم نیست در کدام جهت اتفاق افتاده باشد. معمولاً به صورت پودر یا کپسول مصرف می شود. تعادل انرژی پس از دو هفته بازیابی می شود.

    1400/9/23 18:27
  • Tasmine 759 :

    اگرچه آشواگانداو اغلب به عنوان "گیاه مردانه" و "تونیک مردانه" شناخته می شود، زیرا برای درمان ناتوانی جنسی و افزایش قدرت مردانه بسیار محبوب است، اما می تواند به خوبی توسط زنان برای حل مشکلات زنانه و همچنین مشکلات زنان استفاده شود. در آیورودا، "تونیک زنانه" سنتی شاتاواری است.

    1400/9/23 18:28
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا به طور گسترده در لوازم آرایشی در محصولات مراقبت از پوست صورت و دست استفاده می شود - کرم ها، تونیک ها، لوسیون ها، ماسک ها، لوازم آرایشی ضد پیری، کرم ها و ماسک های احیا کننده، محصولات مراقبت از مو. استفاده از این گیاه در بسیاری از فرمول های ضد پیری در آیورودا در درجه اول به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد پیری آن بر روی پوست و مو است.

    1400/9/23 18:28
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا در زیبایی شناسی به دلیل موارد زیر استفاده می شود: خواص آنتی اکسیدانی، تقویت کننده و بازسازی کننده آشواگاندا دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی است. از پوست در برابر تأثیرات محیطی و استرس محافظت می کند، روند پیری را کند می کند، آن را با عناصر ریز ضروری تغذیه می کند. پوست را جوان می کند، باقی مانده های "سلولی" را از بین می برد و دوره تولید مثل سلول ها را افزایش می دهد. آشواگاندا یک تونر ایده آل پوست، آن را جوان می کند، پوست پیر، پژمرده یا تحت استرس را مرتب می کند، به آن قدرت می بخشد، گردش خون را بهبود می بخشد، رنگ چهره را بهبود می بخشد. پوست مانند چینی جوان، شاداب و شاداب به نظر می رسد. آشواگاندا خوب برای همه انواع پوست، هر دو چرب و خشک. آشواگاندا ایده آل برای لوازم آرایشی ضد پیری، برای پیری، محو شدن، پوست شل. خاصیت قابض و ترمیم زخم بریدگی ها، زخم ها، زخم ها، سوختگی ها را التیام می بخشد. خواص ضد ادم تبادل آب را در بدن باز می گرداند، پف را از بین می برد. خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی باکتری ها و میکروب ها را از بین می برد، از بیماری های پوستی جلوگیری می کند.

    1400/9/23 18:30
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا هنگامی که روی مو استفاده می شود، پوست سر را تقویت می کند، رشد مو را تقویت می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند، آن را قوی و قابل ارتجاع می کند، به درخشندگی می بخشد، موهای نازک و ضعیف شده را که از نظر شیمیایی رنگ شده اند، در معرض نور خورشید قرار گرفته اند یا پس از بیماری ضعیف شده اند را احیا می کند

    1400/9/23 18:30
  • Tasmine 759 :

    آشواگاندا اغلب در ماسک های ترمیمی مو و ماسک های رشد مو گنجانده می شود.

    1400/9/23 18:33
  • Tasmine 759 :

    فیتوسترون ها در آشواگاندا سنتز پروتئین را فعال می کنند و به شکل گیری و توسعه ماهیچه های اسکلتی کمک می کنند و نسبت بین ماهیچه و بافت چربی را نسبت به قبلی تغییر می دهند. گردش خون را بهبود می بخشد، اختلالات گردش خون محیطی را درمان می کند. برای کاهش سطح کلسترول خون، سموم را از بدن دفع می کند.

    1400/9/23 18:35
  • بهنام :

    تقاضا برای آشواگاندا هر سال به طور تصاعدی در حال افزایش است. تحلیلگران می گویند که فروش "جین سینگ هندی" تا سال 2031 به 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید.در سراسر جهان، آشواگاندا نیز طرفداران زیادی دارد. آنها می گویند که آشواگاندا می تواند فرد را آرام کند، خواب را بازگرداند و حتی بدن را جوان کند. ما متوجه شدیم که کدام خواص مفید این گیاه از نظر علمی اثبات شده است و کدام یک هنوز به خوبی شناخته نشده است و آیا آشواگاندا می تواند به سلامتی آسیب برساند یا خیر؟

    1401/11/16 14:18
    • بهنام :

      آشواگاندا چیست و چرا به عنوان یک آداپتوژن در نظر گرفته می شود نام گیاه آشواگاندا از سانسکریت به عنوان "با بوی اسب" ترجمه شده است. برخی می گویند که این به دلیل عطر شدید آن است ، برخی دیگر می گویند که آشواگاندا واقعاً به اسب سلامت و قدرت می بخشد. آشواگاندا از خویشاوند فیسالیس از خانواده شب بو به عنوان آداپتوژن طبقه بندی می شود - گیاهانی که می توانند به بدن انسان در سازگاری با شرایط نامطلوب خارجی، مقابله با استرس و حتی درمان افسردگی کمک کنند.

      1401/11/16 14:21
      • بهنام :

        در دوزهای درمانی، آداپتوژن ها به بدن کمک می کنند: سازگاری با استرس روحی و جسمی ............ مقابله با استرس جسمی و روحی.......... بهبودی............ مقاومت در برابر اثرات مضر محیط زیست.............. همه اینها به آشواگاندا نسبت داده می شود. این درختچه به ویژه توسط پیروان آیورودا، سیستم طب سنتی هند مورد احترام است. آنها معتقدند که این گیاه دارای خواص ضد پیری، ضد استرس، آرام بخش و ضد التهاب است. عصاره ریشه جینسنگ هندی را به صورت چای دم کرده و می نوشند، با چای معمولی مخلوط می کنند یا به عنوان مکمل غذایی مصرف می کنند.

        1401/11/16 14:23
        • بهنام :

          خواص مفید آشواگاندا که دانشمندان در مورد آن اتفاق نظر دارند آشواگاندا استرس را از بین می برد ........ آشواگاندا از سلامت مغز حمایت می کند بر اساس بررسی فرامروری از چندین مطالعه ، آشواگاندا دارای پتانسیل در درمان اختلالات مغزی مانند آلزایمر یا پارکینسون است . این گیاه از عملکردهای شناختی در افراد سالم پشتیبانی می کند و می تواند از بیماری های سیستم عصبی پیشگیری کند.........خواب را بهبود می بخشد آشواگاندا صدها سال است که در آیورودا به عنوان درمانی برای بی خوابی استفاده می شود. جای تعجب نیست که نام دوم آن قرص خواب است. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه اثر آرام بخش دارد. شرکت کنندگان 300 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا را دو بار در روز به مدت 10 هفته مصرف کردند و به آنها کمک کرد تا خواب خوبی داشته باشند. آشواگاندا عضلات را تقویت می کند پیشنهاد شده است که آشواگاندا ممکن است به افزایش توده عضلانی، دفع چربی اضافی و ریکاوری بعد از تمرین کمک کند.........آشواگاندا به غده تیروئید کمک می کند افرادی که از کم کاری تیروئید رنج می برند، هر روز 600 میلی گرم عصاره آشواگاندا به مدت هشت هفته مصرف می کردند. در پایان دوره، عملکرد آنها به طور قابل توجهی بهبود یافت. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این گیاه به حفظ تعادل هورمون های تیروئید کمک می کند و می تواند بخشی از درمان کم کاری تیروئید باشد..........ممکن است آشواگاندا در دیابت مفید باشد مصرف پودر ریشه آشواگاندا به مدت 30 روز به 12 نفر کمک کرد تا سطح کلسترول و گلوکز خون طبیعی خود را حفظ کنند. پژوهشگران تاثیر آن را با استفاده از یک داروی کاهنده قند خون مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که این مکمل می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند. آشواگاندا سلامت باروری مردان را بهبود می بخشد مصرف 5 گرم مکمل در روز برای 180 مرد مبتلا به ناباروری مفید بود. پس از سه ماه، شاخص های هورمون های مردانه به طور قابل توجهی بهبود یافته است. برخی از سوژه ها خیلی زود پدر شدند.

          1401/11/16 14:30

بیشتر بخوانید