چرا دانشمندان چپ دست ها را استثنایی می دانند

براساس یک مطالعه انجام شده در سال 2006 توسط دانشمندان کالج لافایت و دانشگاه جان هاپکینز، چپ دستان با تحصیلات عالی، 10-15 درصد بیشتر از همکاران راست دست خود هستند. که تنها 10 درصد کل جمعيت را تشکيل ميدهد،  چپ دست ها قطعا منحصربه فرد هستند. بسیاری از افراد معروف مانند لئوناردو داوینچی، بیل گیتس، ارسطو و ماریا اسکودوویسای کوری ( ماری کوری) چپ دست بوده و هستند.
 
sayarak.com به برخی از نکات قابل توجه در مورد چپ دست ها که آنها را بسیار ویژه می سازد، اشاره کرده است. 

آلبرت انیشتین چپ دست

افراد چپ دست بیشتر به نابغه تبدیل می شوند. جای تعجب نیست، در میان آنها آلبرت اینشتین بود. اگر چه مردم، ترجیحا با استفاده از دست چپ خود، تنها 10 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند، 20 درصد از همه اعضای MENSA  - بزرگترین و قدیمی ترین جامعه جهان با IQ های بالا - معلوم شد که چپ دست هستند.
 

چپ دست ها بهترین هنرمندان می شوند

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی روانشناسی نشان داد که چپ دست ها دارای مزیت خلاقانه هستند. آنها برای ارائه راه حل های آماده برای مشکلات بهتر هستند.در مطالعه ی انجام شده با مشارکت بیش از 2،000 نفر (چپ دست ها، راست دست ها )، متوجه شدیم که چپ دست ها به کارهای هنری، موسیقی، ورزش و فناوری علاقه ی بیشتری دارند.

اخیرا، چپ دست ها رئیس جمهور ایالات متحده شده اند.

سه نفر از 5 رئیس جمهور اخیر آمریکا چپ دست بودند. رهبران این کشور، باراک اوباما، بیل کلینتون و جورج بوش، همانطور که جرالد فورد، جیمز گارفیلد و هری ترومن رئیس جمهور راست دست بودند. بر اساس یک نتیجه گیری اخیر از دانشمندان هلندی، سیاستمداران چپ دست خود را در بحث های تلویزیونی بیشتر نشان می دهند. این به دلیل این واقعیت است که حرکات دست راست معمولا با برخورد مثبت همراه است و حرکات دست چپ با نگرش منفی همراه است. و از آنجا که تصویر روی صفحه نمایش معکوس و آینه است، چپ دست ها به نظر راست دست و برعکس راست دست ها به نظر چپ می آیند.
 

آنها ورزشکاران بهتری هستند.

برای چپ دست ها، ورزش هایی مانند تنیس، بدمینتون و بوکس راحت تر است.زبان شناس ریک اسمیت در کتاب خود "رمز و راز چپ دستی"  توضیح می دهد که بازیکنان راست دست برای برخورد با یک حریف چپ دست آماده نیستند، در حالی که دست چپ کاملا آماده است تا با دست راست مبارزه کند.
 

چپ دست ها بوکسورهای بهتر هستند

در این دوره از تحقیقات توسط دانشمندان فرانسوی (2005) دریافتند که در یک جامعه صلح آمیز از چپ دست ها تنها در حدود 3٪ از جمعیت را تشکیل می دهند، در حالی که  مناطق جنگی تعداد آنها را افزایش می دهد و به 27 درصد می رساند. دانشمندان معتقدند که علت این اختلاف، مزیت فیزیکی چپ دست ها نسبت به راست دست ها است، زیرا امکان حمله غیر منتظره به سمت چپ را سریعتر جواب می هند.

برای همه چپ دست ها

چقدر از چپ دست ها می دانید؟ با همه نکاتی که در بالا گفتیم موافق هستید؟ و اگر شما چپ دست هستید، نظر بدهید و فراموش نکنید که مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید