15 واقعیت عجیب که شما بلافاصله می خواهید به اشتراک بگذارید

اگر فکر می کنید که هیچ چیز شما را شگفت زده نمی کند، پس ما می خواهیم سعی کنیم شما را متقاعد کنیم که دانستنی های شگفت انگیز زیادی در دور و اطراف ما وجود دارد که باعث شگفتی می شود و ما نمی دانیم. مثلا، آیا می دانستید که شما می توانید، فقط با نگاه کردن به یک فرد، بفهمید که چگونه زندگی کرده است ؟ و یا واقعا چه چیزی در پشت تمایل مادر به بوسیدن فرزندش وجود دارد؟
 
ما در sayarak.com می دانیم که دنیا پر از واقعیت عجیب و  باور نکردنی است و سعی کردیم تعدادی از آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.
 

1. آیا می دانستید پروب های زیبایی برای سلامتی خطرناک هستند؟

هر دختر حداقل یک بار رژ لب و یا سایه چشم خود را با تسترها امتحان کرده است. به نظر می رسد که این کار بی ضرر است. بنابراین، در مغازه های معروف لوازم آرایشی و بهداشتی نمونه های رایگان بعد از تجزیه و تحلیل نتایج ناامید کننده ای را نشان دادند! قارچ پرتکاپو (28٪) و باکتری استافیلوکوک (48٪).آیا باز هم حاضرید از تسترها با توجه به رایگان بودن آن استفاده کنید؟
 

2. آیا می دانستید میل مادر به بوسیدن فرزندش غریزی است؟

هر مادر با تمایل غیر قابل مقاومت به بی نهایت محکم بوسیدن کودک خوددارد. این تمایل فقط از عشق نیست وقتی مادر بچه اش را می بوسد ، او با پاتوژن ها بر روی پوستش تماس می یابد. آنها توسط سیستم ایمنی مادر شناسایی می شوند و سیگنال هایی را به لنفوسیت های B می فرستند، پس از آن آنتی بادی ها در شیر مادر تولید می شوند که می تواند آنها را خنثی کند و نوزادان را از بیماری های مختلف محافظت کند.
 

3. آیا می دانستید تلفن های خاص کوشر وجود دارد؟

با توجه به رقابت بزرگ در بازار الکترونیک، تولید کنندگان به نیازهای مردم، از جمله مذهب ، بسیار حساس هستند. بنابراین، تلفن هایی بدون هیچگونه توابع اضافیتولید شد: با کمک آنها، شما نمی توانید SMS ارسال کنید، به اینترنت بروید، یک عکس یا ویدیو بگیرید. تنها هدف آنها تماس است.
 

4. آیا می دانستید کودک می تواند در دوران بارداری مادر خود را درمان کند؟

نه تنها مادر از سلامت فرزندش محافظت می کند، بلکه  کودک می تواند به او کمک کند. در حالی که در رحم، او می تواند سلول های بنیادی خود را به اندام های آسیب دیده ارسال کند. انتقال و ترکیب سلول های بنیادی جنینی به اندام های مادر، میکروچیمریسم رحم است .
 

5. آیا می دانستید مردان و زنان به شیوه های مختلف گوش می دهند؟

 مردان و زنان به طور متفاوتی فکر می کنند، تصمیم می گیرند، و به طور کلی به صورتی خاص نگاه می کنند. محققین دانشکده پزشکی ایندیانا موضوع سرگرم کننده تر یافتند .بله. همچنین به روش های مختلف گوش می دهیم: مردان صداها را فقط با یک بخش  مغز پردازش می کنند ولی زنان از هر دو بخش استفاده می کنند!
 

6. آیا می دانستید زنبورها می توانند چهره را تشخیص دهند؟

زنبورها به طور شگفت انگیز، می توانند مانند ما ببینند.گروهی از متخصصان زیست شناسی متوجه شدند: حشرات  در عمل دیدن و تشخیص چهره مانند انسانها عمل می کنند. آنها کل چهره را تعریف می کنند و هر عنصر را به طور جداگانه نمی بینند .
 

7. آیا می دانستید با بالا رفتن سن، فرد توانایی احساس خشکی را از دست می دهد؟

هر چه شخص مسن تر است، کمتر او احساس خشکی پوست می کند . همه سیستم های بدن همانطور که در هنگام جوان بودن کار می کنند با بالا رفتن سن کار نمی کنند، و خیلی کمتر احساس می کنید که نیاز به نوشیدن دارید. اما آب همانقدر مهم است که قبلا بود. کمبود آن می تواند منجر به  اختلالات روده ای و فشار خون بالا شود ، بنابراین شما باید توجه بیشتری نسبت به خویشاوندان سالخورده خود داشته باشید.
 

8. آیا می دانستید در قرن گذشته، اشعه ایکس در فروشگاه های کفش برای انتخاب یک جفت کفش مناسب پای مشتری مورد استفاده قرار می گرفت؟

به نظر می رسد هیچ چیز دشوارتر از پوشیدن کفش در زمان انتخاب آن وجود ندارد. اما ظاهرا در آغاز قرن بیستم، آنها چنین فکر نمی کردند. یک فلورسکوپ برای فروشگاه های کفش نصب شده بود. این وسیله امکان انجام اشعه ایکس پاها را فراهم می کرد و کفش های مناسب با آن را برمی داشتند . اما به دلیل دوزهای شوک تابش که موجب آسیب به سلامتی می شد، تمام دستگاه ها جمع شدند.
 

9. آیا می دانستید بعضی از مردم به 4 ساعت خواب نیاز دارند؟

خواب طبیعی انسان باید 7-8 ساعت در روزباشد، اما همانطور که معلوم شد، استثنائاتی برای این قانون وجود دارد. در حضور جهش در ژن hDEC2، که مدت زمان خواب و بیداری را تنظیم می کند، مدت خواب می تواند تا 4 ساعت کاهش یابد.
 

10. آیا می دانستید در دهه 1980 لنزهای تماسی برای مرغ ها اختراع شدند؟

آیا شمااستفاده از لنز را برای مرغ ها شنیده اید؟ در دهه 1980، شرکت آمریکایی AnimaLens ، به کشاورزان لنزهای قرمزی را برای جوجه ها پیشنهاد دادند، که آنها را کمتر تهاجمی می کرد و وزن گیری آنها را افزایش می داد. حمله جوجه ها به همدیگر به دلیل این واقعیت که جوجه ها به خوبی از طریق لنزهای قرمز نمی دیدند و به یکدیگر حمله نمی کردند، کاهش یافت. اما این نوآوری به علت از بین رفتن بینایی در زمان زیادی استفاده نشد.
 

11.آیا می دانستید افرادی که جوانتر از سن شان دیده می شوند، طولانی تر زندگی می کنند؟

محققان دانمارکی نشان دادند که افراد با چهره های جوان نسبت به کسانی که از سن خود بزرگتر دیده می شوند بیشتر زندگی می کنند . به گفته یکی از دانشمندان، افرادی که زندگی سخت تر دارند، اغلب در سنین جوان تر می میرند، و چنین زندگی سخت علامت خود را بر روی صورت آنها می گذارد.
 

12. آیا می دانستید زنان دارای موهای قرمز به مقدار زیادی از داروهای مسکن نیاز دارند؟

مطالعه ای که در مجله "بیهوشی" منتشر شد، نشان داده که زنان با موهای قرمز نیاز به مواد بیهوشی، حدود 19٪ بیشتر نسبت به افرادی که دارای رنگ موی متفاوت هستند، دارند.تئوری این است که جهش پروتئینی که مسئول موهای قرمز و رنگ پوست است، باعث می شود افراد به درد بیشتری را حس کنند.
 

13. آیا می دانستید در برخی از بانک های ایتالیا، شما می توانید وام برای پنیر دریافت کنید؟

ما این واقعیترا می دانیم که بانک ها معمولا وام هایی را برای خرید ماشین یا آپارتمان  صادر می کنند. اما در ایتالیا، همه چیز خیلی جالب است. از دهه 50 قرن گذشته برخی از بانک های این کشور شروع به وام دادن به پنیر سازان برای امنیت پنیر پارمسان کردند. این پنیر معمولا 2-3 سال در حال رسیدن است، در این حال بانک آن را در یک غرفه ویژه قرار می دهد و اگر وام در زمان لازم پرداخت نشد، بانک می تواند به راحتی آن را به فروش برساند.
 

14. آیا می دانستید مردم قدکوتاه تهاجمی تر هستند؟

این به این معنا نیست که افراد قد کوتاه عصبانی هستند. تحقیقات نشان داده است که آنها به سادگی به ویژه هنگامی که در رقابت با مردان با قد بلند قرار می گیرند، در چنین شرایطی است که قد کوتاه ها می توانند به طرز شگرفی نگرش های تهاجمی خود را نشان دهند.
 

15. آیا می دانستید قانون تولد بر وزن تاثیر می گذارد؟

در اولین بارداری تمایل بیشتری برای به دست آوردن وزن از کودکان بعدی وجود دارد. گرچه دانشمندان هنوز به طور کامل درک نمی کنند که چرا این گرایش رخ می دهد اما آنها معتقدند که به احتمال زیاد این ممکن است به دلیل تفاوت در  عرضه خون به جفت باشد.
 

16. آیا می دانستید کیسه های کاغذی امن تر از کیسه های پلاستیکی نیستند؟

در واقع برای تولید کیسه های کاغذی تعداد زیادی از درختان را از بین می برند. در عین حال، تولید کیسه های کاغذی باعث آسیب فراوان به جو می شود، گازهای مضر را برای همه موجودات زنده منتشر می کند. بنابراین، قبل از تبدیل به یک گزینه محبوب، ابتدا باید مزایا و معایب آن را بررسی کرد.
 
ما به طور خاص از عجایب4، 5 و 13 شگفت زده شدیم. آیا از این انتخاب های ما چیز جدیدی یاد گرفتید؟
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید