مسائل ابتدایی که می تواند زندگی شما را نجات دهد 7 مورد

زندگی ما مجموعه ای از وقایع غیر قابل پیش بینی است. حتی اگر ما فکر کنیم که هیچ چیزی غیر عادی در مسیر راه ما از محل کار یا خانه اتفاق نخواهد افتاد، تضمینی نیست که این اتفاق نمی افتد. هر یک از ما در هر زمان در معرض خطری برای سلامت و زندگانی خود هستیم. و اصلی ترین چیز در چنین شرایطی، حفظ آرامش، جمع کردن نیرو  و آماده شدن برای اقدامات درست است.
 
در این مقاله یک راهنمایی ساده اما موثر یافتیم که می تواند به نجات جان افراد در موقعیت های پیش بینی نشده کمک کند.7 دانستنی ابتدایی که یک روز می تواند زندگی شما را نجات دهد.

در صورت حمله به شما چراغ قوه از شما محافظت خواهد کرد

یک چراغ قوه کوچک و پر نور می تواند روش موثرتری مثل اسپری و سایر ابزارهای دفاع از خود باشد. به خصوص اگر مهاجم در شب و یا در یک مکان تاریک حمله کند . یک پرتو  شدید نور که به چشمان مهاجم تابیده شود، او را کور می کند و زمان کمی به شما برای فرار می دهد.
 

هنگامی که به مکان های جدید می روید، داروهای قوی آنتی هیستامین همراه داشته باشید

مسافرت می تواند لذت بخش و در بسیاری مواقع شگفت انگیز باشدو گاهی اوقات هم بسیار ناخوشایند باشد. به عنوان مثال، مشکلات ناگهانی سلامت: حتی اگر شما آلرژی نداشته باشید، این بدان معنا نیست که بدن شما به آرامی به آب و هوا، گیاهان، حشرات و ... در محیط جدید پاسخ درست بدهد. بنابراین، مطمئن شوید که با برخی از داروهایی که برای سفر جمع می کنید، آنتی هیستامین همراه داشته باشید.
 

جوش شیرین می تواند در خاموش کردن آتش کمک کند

برای خاموش کردن یک آتش سوزی کوچک در خانه میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. اگر چربی و روغن در اجاق گاز باعث آتش سوزی شده باشد، آب تنها شعله را افزایش می دهد. اما جوش شیرین به سرعت چربی را جذب می کند، بنابراین منبع آتش سوزی بسرعت خاموش می شود.
 

اگر در آتش سوزی به دام افتاده اید چکار کنید؟

اگر در هنگام آتش سوزی به دام افتاده اید و نمی توانید به دلیل موانع یا شعله های قوی آتش فرار کنید، سعی کنید به کف زمین نزدیک باشید زیرا دود در نزدیکی سقف جمع می شود.
 

اگر زخمی شده اید و جسم خارجی در زخم باقی مانده، آن را از بدن خارج نکنید

اگر شخصی با وسیله ای تیز مثل یک چاقو یا جسم دیگر زخمی شده و وسیله داخل بدن مجروح باقی مانده است، عجله نکنید تا آن را از زخم خارج کنید. این عمل موجب آسیب بیشتر به مجروح می شود: شما با این عمل به ارگان های داخلی آسیب می رسانید و باعث خونریزی بیش از حد می شوید. در عوض، سعی کنید از دست دادن خون را به حداقل برسید، با بستن یک پارچه بالای محل جراحت،  و در اسرع وقت به پزشک  و اورژانس اطلاع بدهید.
 

اگر در یک مکان عمومی از شما درخواست کمک می شود، با یک فرد خاص تماس بگیرید.

شاید شما بیماری خاصی دارید و در یک مکان عمومی دچار حمله قلبی شده اید و وضعیتی اورژانسی برای شما پیش آمده است، اما همه اشخاص جمع شده دور شما،  حمله قلبی را نادیده می گیرند. دلیل آن این است که در پدیده روانشناختی،  یک جمعیت قادر به انجام هر کاری نیست، به این دلیل است که هر کس فکر می کند، شخص دیگری مداخله خواهد کرد و مشکل را حل خواهد کرد.
بنابراین، شما که به طور فوری به کمک نیاز دارید، یک فرد خاص از جمعیت را انتخاب کنید و از او بخواهید به اورژانس تماس بگیرد. در این موارد، زمان بسیار مهم است و فرصت برای دریافت کمک بسیار کم است نباید سکوت کنید یا امیدوار باشید که دلسوزی مردم را جلب کنید.
 

چگونه از گرداب خارج شویم؟

هیچ یک از ما در برابر تصادفات در آب بیمه نمی شویم. اگر شما به طور ناگهانی خود را در یک گرداب گرفتار دیدید، نگران نباشید: شما می توانید از آن خارج شوید. و اما چطور این کار را انجام بدهیم؟
 
بدون نیاز به مقابله با جریان دایره ای آب، بهتر است در نیروی خود صرفه جویی کنید اگر احساس می کنیدکه به داخل گرداب مکیده می شوید، سعی کنید در جهت چرخش آب دست و پا بزنید.
اگر احساس می کنید که نمی توانید با جریان رو به رو شوید و نمی توانید به سمت بیرون گرداب شنا کنید، هوا را کمی بیشتر در ریه ذخیره کنید و شیرجه بزنید. در زیر آب، به جریان آبی نگاه کنید که در داخل گرداب نیست، این جریان شما را به سطح و به سمت بالای آب می آورد.
 
شما هرگز نمی دانید که چه اطلاعاتی ممکن است در یک زمان خاص برای شما مفید باشد. شاید برخی از این واقعیت ها را، اگر امروز به خاطر داشته باشید، یک روز زندگی شما را نجات دهد . اگر راهنمایی های مشابهی را می دانید، آنها را در نظرات به اشتراک بگذارید.
 
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید