توصیه های تابستانه

در

سبزی تند و هوای داغ ظهر ها، هندوانه خنک و یخ در بهشت هایی که تا مغز استخوان را منجمد می کندو این ها ارمغان تابستان هستند. فصلی که با آمدنش من همواره به خود می گویم چه می شد اگر تمام سال تابستان می بود؟ اما خوب هیچ فصلی دائمی نیست. پس تنها کار این است که خود را برای آن آماده کنیم. آفتاب گرم باعث آفتاب سوختگی می شود، لباس ها همواره از عرق خیس هستند و هزاران مشکل دیگری که در کنار این موهبت ها وجود دارد. اما هر مشکلی نیز راه حلی دارد. اگر می خواهید خودتان را برای تابستان تجهیز کنید، با من تا انتها همراه باشید.

یکی از مشکلات تابستان آفتاب داغ آن است که موجب می شود همواره احساس داغی کنیم.

برخی از افراد با تابش مستقیم نور خورشید بر روی سرشان دچار سر درد و خون دماغ شدن می شوند. اما چاره ی کار چیست؟ چاره ی کار یک کلاه است. بله به همین سادگی یک کلاه می تواند مشکل شما را حل کند. اول از همه اگر جزو آن دسته از افراد هستید که در نور شدید خورشید خون دماغ می شوید یا دچار سر درد می شوید پیشنهاد می کنم که تا حد امکان از رفتن به بیرون از خانه و رفتن  جلوی نور مستقیم خورشید از ساعت 11 ظهر تا 4 بعد از ظهر خود داری کنید زیرا این زمان بیشترین نور با قدرت به زمین می رسد. اگر هم مجبور بودید که در این ساعت به بیرون از خانه بروید حتما با خود کلاهی همراه ببرید که لبه های پهنی داشته باشد و قسمت بالایی سر را نیز بپوشاند. تا حد امکان از جنس حصیری آن استفاده کنید. می توانید آن را کمی با آب خنک خیس کنید تا خنک بماند و از سر شما در برابر حرارت مستقیم جلوگیری کند.

ضد آفتاب مناسب استفاده کنید:

این مورد یکی از ضروریات است در هنگام استفاده از ضد آفتاب حتما به نوع پوست خود توجه کنید و با توجه به پوست خود که می تواند چرب، مختلط یا خشک باشد آن را انتخاب کنید. دقت کنید که حتما SPF آن برای فصل تابستان بالای 50 باشد. این نوع ضد آفتاب برای فصل تابستان مناسب است. به یاد داشته باشید که هر سه الی چهار ساعت نیز ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

انتخاب لباس مناسب:

همان طور که می دانیم رنگ های تیره رنگ را در خود جذب می کنند و حرارت را بالا تر از حدی که هست می برند. پوشیدن لباس های رنگ تیره برای فصل های پاییز و زمستان مناسب تر است. اما رنگ های انتخابی این فصل صورتی، سفید، شیری، کرم، و رنگ های دیگری که ملایم هستند بسیار مناسب است. جنس نخی برای این فصل نیز بسیار عالی به نظر می رسد. لباس های نخی رنگ روشن هرچند که امکان دارد به سرعت کثیف شوند اما احساس سبکی و خنکی با خود به همراه دارند. پس لذت حس خنکی آن به کثیف شدنشان در

کفش مناسب:

حتما اکنون با خود می گویید خب معلوم است دیگر صندل ها و کفش های جلو باز بهترین انتخاب ها هستند. اما من به شما می گویم اگر نمی خواهید دچار قارچ های پوستی و سوختگی در پاهایتان شوید از پوشیدن این نوع کفش ها خود داری کنید. می توانید از کفش هایی استفاده کنید که در قسمت بالایی یا از قسمت کناره های آن باز است. به یاد داشته باشید که حتما از جوراب استفاده کنید. زیرا نپوشیدن جوراب باعث ابتلا به قارچ پوستی و یا میخچه در کف پا می شود.

هر چند با این کار ها تا حدودی خود را از شر گرما رها می کنید اما برخی اقدامات جانبی دیگر نیز هست که می تواند به شما کمک کند و استفاده از عینک دودی یکی از این کار ها است. در فصل بهار و تابستان از عینک دودی با شیشه های بزرگتر استفاده کنید. و البته حتما باید استاندارد باشند. در مغازه های عینک فروشی میزان قدرت دفع اشعه ی ماورای بنفش آن را با دستگاه های مخصوص اندازه گیری می کنند. یکی دیگر از کار هایی که برای جلوگیری از مضرات نور خورشید می توانید انجام دهید نیز این است که از دست کش های سفید نخی استفاده کنید. این دست کش ها از تابش مستقیم نور خورشید به دست های شما و ایجاد لکه های پوستی جلو گیری می کند. از جمله راه کار های خوب دیگر نیز این است که آب بنوشید. نوشیدن آب باعث می شود که اندام های داخلی شما سموم را دفع کنند و از بالا رفتن اوره ی خون شما جلوگیری می کند. دوش آب گرم نیز می تواند به کاهش حرارت بدن کمک کند. دوش آب گرم باعث می شود که بدن تعریع کرده و خون به جریان دربیاید و جریان خون به نوبه ی خود باعث کاهش حرارت بدن می شود.

این راه کار ها که به شما پیشنهاد شد جزو پیشنهاد شده ترین راه کار ها توسط پزشکان است که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر شما هم راه کارهایی سراغ دارید که می تواند توصیه های مفید تابستانه برای ما باشد، خوش حال می شویم که آن ها را با ما در میان بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه اثاث کشی در تابستان را کنترل کنیم؟

در

 نوع جابجایی است که برای افراد بسیاری معنا دارد.

در واقع  برخی از افراد در محل هایی قرار می گیرند که سالیان سال در آنجا به سادگی می مانند چونکه آسانتر از جابجایی است. علاوه بر دو یا سه ماه برنامه ریزی برای انجام جابجایی(نسبتا) بی زحمت به سمت محل جدید ، تدارکات جابجایی واقعی برای کنار آمدن با آن بسیار سخت است. و در اینجا تمام نمی شود. ماه ها بعد از جابجایی، اکثر مردم هنوز در حال مرتب سازی جعبه ها ، کیف ها و باز کردن اسباب ها هستند و نقطه ای را در محل جدید برای خود پیدا می کنند.

وای !

حالا ، این مساله را به موقعیت تنش زا اضافه کنید که شما می بایست در تابستان اثاث کشی کنید شما فقط کار حرکت خود را پیچیده کرده و هزینه ی حرکت را افزایش داده اید. چرا ؟ دلایل مختلفی وجود دارد.

اولین روز در روز کارگر ، شلوغ ترین زمان سال برای جابجا شدن است. به خاطر افزایش تقاضای مشتری ، معمولا در تامین رانندگان و خدمه ی اثاث کشی موجود ، کسری وجود دارد. این مساله به افزایش هزینه ها کمک کرده و به این معناست که اکثر شرکت های  اثاث کشی ، منابع خود را برای بیشتر کردن ظرفیت خواهند داشت. همه ی اینها به استفاده از کمک فصلی اضافه می شود که مثل رانندگان و بسته بندی کنندگان ، تجربه ی کمتری دارند- که به افزایش سطوح تنش شما اضافه می شود. علاوه بر این ، شاید مشکلاتی را در زمان افزودن خدمات اضافه در روز جابجایی داشته باشید. اگر بدنبال انعطاف پذیری هستید ، جابجایی در فصل تعطیلی ، ایده ی بهتری است.

نه تنها باید پول بیشتری برای جابجایی در تابستان بپردازید ، بلکه واقعا خدمات کمتری نیز در معامله دریافت کرده چونکه تقاضای فصلی تابستان در این صنعت قرار دارد. چه چیزی برای کاهش تنش این وضعیت کنونی غیر ایده آل می توانید انجام دهید ؟ نکته های زیر را دنبال کنید !

  1. کارکنان خود را برای گرما آماده کنید.

به یاد داشته باشید ، هوای گرم باعث می شود تا جابجایی شما ، اصلا خوب نباشد. مطمئن باشید اثاث هایی مثل شمع ، دی وی دی ، سی دی در زمان جابجایی و در مسیر حرکت به سمت خانه ی جدید ذوب نشوند. نه تنها گرما لوازم خاص را آب کرده بلکه باعث اقلامی را که در اطراف آن نیز قرار دارند ، خراب می کند. این لوازم را در جعبه های مخصوص خود قرار داده و کاملا آنها را دورپیچی کنید. بهتر اینکه ، آنها را در ماشین خود با تهویه ی بهتر قرار داده و در ابتدا به سمت خانه ی جدید ببرید.

  1. آبدار و خنک کردن

آب و نوشیدنی را برای خود و کمک کنندگان تهیه کنید و اکثر گروه های اثاث کشی حرفه ای ذخیره ی مناسبی از نوشیدنی دارند حتی اگر شما از طرفداران نباشید ، این ایده ی خوبی است که چیزی برای آنها داشته باشید. یک بطری آب خریداری کرده و آن را قبل از اثاث کشی در یخچال خانه ی جدید قرار دهید که در نتیجه نوشیدنی هایی را با کمترین تلاش خواهید داشت. مطمئن باشید که لباس مناسب فصل را پوشیده و بررسی کنید که تهویه ی هوا  در این خانه و خانه ی جدید درست کار می کند. قرار دادن محیط آبدار و سرد کردن به موقع آن اثاث کشی را برای همه کمتر خسته کننده می کند.

  1. به فکر بچه ها ( و حیوانات خانگی ) باشید .

برنامه ریزی برای راحتی بچه ها و حیوانات خانگی ، احتمالا  به فکر کردن زیاد ، کار ندارد ولی در فضای شتابان اثاث کشی ، به راحتی ، آنها در  به این سو و آن سو حرکت کرده و همه چیز را بهم هم می ریزند. بهترین برنامه این است که بگزارید اعضای خانواده و بچه ها و حیوانات تا آخر اثاث کشی ، کاملا بیرون باشند. رویهم رفته ، آنها احتمالا راحتتر خواهند بود اگر فعالانه درگیر همه ی این کارهای سخت و جابجایی در تابستان گرم نباشند.

اگر در حال برنامه نویسی اثاث کشی در فصل تابستان هستید ، مطمئن باشید که با یک شرکت اثاث کشی مشهور تماس گرفته و سعی خود را کرده تا زمانی که یکی از مشهورترین آنها را پیدا کنید. مطمئنا بدنبال نقدهایی باشید که در تابستان نیز نوشته شده اند تا دقیقا بدانید درگیر چه چیزی هستید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دستور سوپرخوراکی خنکی که شما را برای تابستان آماده می کند

در

دیگر تحمل انتظار تابستان را ندارید ؟ من هم همین طور ! متخصص تغذیه ی با سابقه ای به شما کمک می کند که این فصل را با خوراکی های خنک بدون مشکل، شروع کنید.

در اینجا سه نوشیدنی با ارزش و سرشار از قدرت آنتی اکسیدان از لیموترش ، دانه ی انار و بلوبری های وحشی زیبا وجود دارد. بیایید مواد مغذی را در یک نوشیدنی خنک بررسی کنیم .

بلوربری وحشی :

یک دوم فنجان بلوبری وحشی بسیار کوچک سرشار از آنتی اکسیدان و پروآنتی اکسیدان با قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به میوه های دیگر است! تحقیقات ، ارتباط سازگار این گوهرهای کوچک را با سلامت کامل مغز به همراه کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، انواع سرطان ها و علائم سندرم متابولیسمی نشان می دهد. بلوبری ، راه درمان کم کالری آگاهانه ی تابستانی با بیش از 400 نوع از این خانواده هستند که فقط 45 کالری دارند!

انار:

انار "سوپرغذاهای " اصلی با آنتی اکسیدانی ( به نام پونی کالیین) بیشتر از چای سبز هستند. مطالعات اولیه روی فراورده های انار ، ارتباط آنها را به کاهش خطر تورم معدی-روده ای ، رشد سرطان پروستات و بیماری قلبی نشان داد. نیمی از یک فنجان آریل ( واژه ی مناسب غلاف ضمیه ی بذر) فقط 72 کالری و 3 1/2 گرم فیبر دارد.

لیمو ترش :

لیمو ترش سرشار از ویتامین C است ، یک آنتی اکسیدان مهم در ساخت کولاژن برای تاندون ، لیگامنت (رباط) ، پوست و استخوان سالم است. آنها نیز سرشار از فلانوئید هستند که با کاهش خطر سرطان ، حمله ی قلبی و التهاب ارتباط دارند. لیمونادهایی را که در فروشگاه فروخته می شود ، کنار بگذارید که عملا فقط آب شکر با اسانس لیمو است ، چونکه مجموعه ی عظیمی از نوشیدنی های تازه ی ما وجود دارد.

این آیس پای ها به زیبایی مزه شان هستند ولی چند مرحله زمان می برد تا آنها را به درستی و ورقه ورقه درست کنید. 

مواد تشکیل دهنده

1/2 فنجان بلوبری های وحشی منجمد

قاشق چایخوری آبلیمو

1/2‌ قاشق سوپخوری عسل

3/4‌فنجان آبلیمو

1/2 فنجان آب

3 قاشق سوپخوری عسل

1‌ انار ، آریل های آن جدا شده باشد

دستور تهیه:

بلوبری های را گرم کنید ، یک قاشق چایخوری آبلیمو ، یک و یک دوم قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچکی روی گرمای متوسط به بالا قرار دهید تا زمانی که بجوشد ،‌غلیظ شود و به مربا تبدیل گردد. پوره کنید اگر شما بافت روانتری را ترجیح می دهید می توانید در صورت تمایل کمی تکه های بزرگ در آن باقی بگذارید. سپس بلوبری را بین 8 قالب آیس پاپ تقسیم کنید. یک تا سه ساعت آن را در فریزر بگذارید.
علاوه براین ، سه چهارم فنجان آبلیمو ، یکی و یک دوم فنجان آب و سه قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچک روی گرمای بالای متوسط قرار دهیدو بگذارید این ترکیب خنک شود.
زمانی که ورقه ی بلوبری در فریزر سفت شد ، لیموناد را روی ورقه ی بلوبری بریزید. دو قاشق چایخوری دانه ی انار را به هر قالب اضافه کنید. یک میله ی چوبی در هر قالب بگذارید و کل مواد را یک شبانه روز در فریزر بگذارید تا از خوردن آن لذت ببرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

7 روشی که از کرم ضد آفتاب به اشتباه استفاده می شود

در

راهنمایی شما به سمت مشکلات رایج کرم ضد آفتاب و نحوه صحیح مصرف کردن آن ها، مستقیما از سوی یک متخصص پوست می باشد.

چسب،اسپری، ژل، لوسیون- انتخاب های ضد آفتاب بسیاری وجود دارند که متناسب با ترجیح و نوع پوست شما می باشند.چگونه تصمیم می گیرید؟و به محض اینکه تصمیم گرفتید، چگونه به صورت صحیح از آن استفاده می کنید؟با برداشت نادرست از حفاظت، خود را در معرض خطر بزرگ تر آفتاب سوختگی و سرطان پوست قرار می دهید.در اینجا برخی چیزها را باید برای تابستان بدانید.(سیارک)

مشکل 1: شما فکر می کنید همه چیز خوب پیش می رود، اما هنوز هم دچار سوختگی می شوید.

در اینجا قوانینی وجود دارند: ضد آفتابی با پوشش طیف وسیع در برابر اشعه های UVA و UVB با حداقل حفاظت SPF 30 را انتخاب نمائید.مقداری از ضد آفتاب مایع به اندازه توپ گلف برای کل بدن کافی است، در حالی که مقدار برابر با اندازه نیکل چیزی است که باید بر روی صورت خود مصرف نمائید.به کار ببرید، سپس هر دو ساعت تکرار کنید.مواد شیمیایی تشکیل دهنده ضد آفتاب به مرور زمان کاهش می یابد-خورشید می تواند مواد شیمیایی محافظت کننده از شما را تجزیه نماید.کرم های ضد آفتاب مسدودکننده فیزیکی، از طرف دیگر، می توانند بر روی پوست انبوه شده، اثربخشی آن را تغییر بدهند.در نهایت، صرفا به ضد آفتاب ها تکیه نکنید- هوشیار باشید و رفتار محافظ در برابر آفتاب را تمرین کنید.از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر از نور آفتاب دوری کنید.کلاه، عینک و لباس محافظ در برابر UV استفاده کنید.هر زمانی که می توانید در سایه بنشینید.

مشکل2: از اسپری ضد آفتاب به همان طریقی استفاده کنید که از عطر استفاده می کنید.

فرمولاسیون اسپری ضد آفتاب گزینه عالی برای پوشش سریع مناطق بزرگ بدن از قبیل بازوها و پاها هستند.آن ها حتی برای سطوح مودار پوست، از قبیل بازوهای دوست پسرتان، یا پشت نتراشیده قابل استفاده می باشند.با این حال، جهت اثربخشی اسپری ها، باید کمتر از آن ها استفاده نمائید.یک یا دو اینچ از پوست را مدنظر قرار داده و تا زمانی که پوست برق می زند بر روی آن اسپری بزنید.بله، برق می زند.اگر ضد آفتابی بر روی پوست نمی بینید، پس وجود ندارد.برای افرادی که نیاز به کمک بسیار دارند، لوسیون اسپری نیز می تواند برای پوست خشک مفید باشد.

مشکل3: پاهای شما یادآور صندل هایی است که شما آخر هفته گذشته پوشیده اید.

اگر دارای خطوط قهوه ای مایل به زرد هستید، در این صورت آن بخش از بدن را به صورت مناسب در برابر آفتاب محافظت نکرده اید.باید ضد آفتاب زیر و اطراف این بندها و زنجیرها به کار ببرید.بهترین روش استفاده از ضد آفتاب قبل از پوشیدن کفش یا استفاده از طلا می باشد تا اطمینان حاصل بشود که شما کل منطقه را پوشش می دهید.به هنگام استفاده مجدد، مطمئن بشوید که طلا را به سمت دیگر حرکت داده اید بنابراین هیچ بخشی از پوست بدون پوشش باقی نمی ماند.

مشکل4:از همان ضد آفتاب برای کل بدن استفاده می نمائید.

در حالی که یک بطری ضد آفتاب در کل بدن قابل استفاده می باشد، بخش های خاص بدن دارای نیازهای خاصی هستند.به راحتی آن را مخلوط نموده و با محصولات مختلف مناطق مختلف را درمان نمائید.اگر ضد آفتاب دستان شما را چسبناک می نماید، از چوبی برای انگشتان استفاده نمائید.چهار انگشت را با چوب عقب و جلو نمودن تضمین می نماید که بدون چرب شدن همه جا را تحت پوشش قرار می دهید.دیگر منطقه ای که درمان دشواری دارد پوست سر است- همگی ما در خصوص سوختگی ترسناک بخشی از مو اطلاع داریم.ژل ها و اسپری ها مو را پوشش داده و به آسانی جذب پوست سر می شوند.علاوه بر این آن ها در خط جلوی مو مورد استفاده قرار می گیرند.(سیارک)

مشکل5: ضد آفتاب در صورت شما تاول ایجاد می کند.

آب و هوای گرم، ترکیب شده با عرق، خاک منجر به ایجاد آکنه می شود. ضد آفتاب نادرست خطر را با مسدود نمودن منافذ دو برابر می نماید.به دنبال ضد آفتابی با برچسب "غیر جوش زا" بودن به این معنی است که تست شده و نشانگر مسدود نمودن منافذ شما نیست.بسیاری از ضد آفتاب ها برای پوست مستعد آکنه همچنین دارای برچسب بدون چربی هستند.

مشکل6: ضد آفتاب در شما تحریک پوستی ایجاد می کند.

حتی به عنوان یک فرد بزرگسال، بهتر است پوست خود را نوازش کنید.برای انواع پوست حساس، ضد آفتابی انتخاب نمائید که تنها دارای مواد تشکیل دهنده مسدود کننده فیزیکی از قبیل زینک اکسید و دی اکسید تیتانیوم است.این مواد تشکیل دهنده به احتمال کم پوست حساس را تحریک می نمایند.یا به دنبال ضد آفتاب هایی با برچسب "برای کودکان" یا "برای نوزادان" باشید-آن ها 100 درصد جهت استفاده مناسب هستند.

مشکل 7: ضد آفتاب با آرایش شما تداخل دارد.

آیا نیم ساعت را صرف آرایش نمودن می کنید؟در این صورت استفاده از ضد آفتاب بر روی صورت در طول ناهار در فضای باز ممکن است شما را هیجان زده ننماید.اما حفاظت ضد آفتاب که در صبح هنگام  استفادخ می کنید ممکن است برای زمان اوج نور خورشید کافی نباشد.پودر ضد آفتاب را امتحان نموده یا با SPF گردی بسازید.این موارد زمانی که نیاز دارید به شما کمک مضاعف نموده، آرایش شما را همان گونه که هست حفظ می نمایند.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

شما هم از این تجربیات داشته اید؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج میوه نادر و بسیار خوشمزه

در

تمام میوه هایی که در خواربارفروشی ها می بینیم، خصوصیات قابل توجهی دارند. با این حال، برخی میوه عجیب و غریب  بندرت در قفسه فروشگاه ها دیده شده اند.

Cherimoya (چری مویا)


چری مویا گیاهی است که میوه معطر وبسیار خوشمزه ای دارد. این میوه، ترکیبی از طعم برخی میوه های خوشمزه همچون توت فرنگی، موز، هلو، آناناس و حتی پاپایا می باشد. نام این میوه، بصورت "میوه سرد" ترجمه می شود گونه ها در آمریکای جنوبی، در آند رشد می یابند که دما نسبتا پایین است. گوشت میوه، برای آماده کردن بستنی و سالاد میوه استفاده می شود. اگر بطور منظم استفاده شود، چری مویا می تواند سموم بدن شما را دفع کند. همچنین در مواردی که نیاز به کنترل و توازن ضربان قلب و فشار خون دارید، خوردن آن بسیار مفید است.


میوه جادویی (میراکل)


در غرب آفریقا، مردم میوه های مختلفی را می خورند که شما نیز می خورید. آنها میوه قرمز و کوچکی دارند که گونه آنا شبیه توت با یک دانه درون آن می باشد. آنها آنرا میوه جادویی می نامند چون مزه ترش و شیرین دارد. گیاه حاوی miraculin می باشد، ماده تشکیل دهنده ای که ترفند غیرعادی دارد. miraculin باعث انسداد گیرنده های ترش دهان شما شده و گیرنده های شیرین را فعال می کند. تاثیر آن احتمالا نیم ساعت طول بکشد. گیاه در جنگلهای استوایی رشد می کند و بسیار شیرین است. توسط پزشکان و برای برگرداندن اشتهای بیماران خود استفاده می شود. اگرچه میوه شیرین است، اما کالری بسیارکمی دارد.


خیار خاردار یا خربزه شاخدار آفریقایی


تقریبا هیچکدام از ما طعم خربزه شاخدار آمریکایی را نچشیده ایم. این میوه، قدیمی ترین میوه دراین سیاره می باشد. این میوه 3000 سال پیش پرورش داده می شده است. چندین نام مختلف برای این گیاه وجود دارند کدو یا ملانو، برخی از این اسامی می باشند. میوه دارای برآمدگیهایی در پوست خود است، در حالیکه گوشت آن شبیه بافت خیار است. اندازه آن 10-5 سانتی متر است. بخش میوه این گونه، مزه خربزه و خیار می دهد. آب میوه آن را می توان رای درمان اگزما و سوزش معده بکار برد. پوست آن نیز قابل مصرف است. از نظر ویتامین ث و فیبر غنی است. کیوانو (که در آفریقا به این نام گفته می شود)، را می توان برای توازن فشار خون و درمان مشکلات ادراری بکار برد.


فیسالیس


فیسالیس مربوط به آمریکای جنوبی است. این میوه متعلق به خانواده گوجه فرنگی است. میوه های فیسالیس توسط پوسته شفاف پوشش داده می شوند. گونه ها کوچکتر از گوجه فرنگی می باشند. با این حال، اسیدیته آن همانند گوجه فرنگی است. مردم به خاطر مزه شیرین و خصوصیات خاص این میوه که در داروسازی استفاده می شود، آنرا دوست دارند. فیسالیس سالم است چون حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین ث و ب می باشد. به خاطر اهداف داروسازی متعدد، برای کمک به افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف استفاده می شود.


میوه  آکی


آکی نام عجیب و غریبی برای میوه  است. این میوه از غرب آفریقا به کشورهای دیگر آورده شد. این میوه استوایی، میوه ملی جامائیکا تلقی می شود. مزه آن شبیه غذاهای گیاهی است. بیرون این میوه، یادآور شکل مغز است. شما می توانید آن را پخته و یا اینکه خام میل کنید. هیچ اسید چرب یا کلسترولی در این گونه ها وجود ندارند. گوشت آکی سفید و زرد است و حاوی دانه های سیاه می باشد. از آنجاییکه دانه ها حاوی هیپوگلیسین می باشند، که یک ماده سمی است، در خواربار فروشهای آمریکا قابل دسترسی نیست.

5 میوه‌ای که زیبایی طبیعی شما را تقویت می‌کند

میوه هایی که نباید با هم بخورید.

 

برای دیدن این میوه با شکل عجیب و زیبا که  در بابلسر شاهد فروش آن بودم مقاله  پسته دریایی را بخوانید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مصرف میوه و سبزیجات در 2 هفته روحیه شما را بهبود می بخشد

در

میوه ها و سبزیجات بخش اساسی از یک رژیم غذایی سالم است، اما سودمندی آنهابه سلامت جسم محدود نمیشود. تحقیقات جدید نشان داده است که افزایش مصرف میوه و سبزی سلامت روانی را در کمتر از 2هفته افزایش میدهد. دکتر Coher tamlin رهبر گروه مطالعه روانشناسی دانشگاه اوتاگو نیوزیلند و همکارانش دریافتند افراد جوانی که به مدت 2هفته به خوردن سبزی و میوه اقدام کنند نسبت به بقیه افراد که این رژیم را ندارند نشاط و سرزندگی بیشتری بدست خواهند اورد.(سیارک

این محققان به تازگی یافته های خود را در مجله Plosone منتشر کردند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا بزرگسالان باید روزانه 2فنجان میوه و 2تا 3 فنجان سبزی مصرف کنند.

یک فنجان میوه معادل نیمی از یک گریپفروت یا یک پرتقال بزرگ است، و یک فنجان سبزی متناسب با یک فلفل قرمز بزرگ و یک سیبزمینی شیرین بزرگ میباشد. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم میوه ها و سبزیجات میتوانند خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان هارا کاهش دهند.

در سالهای اخیر، مطالعات نشان داده اند که مصرف میوه و سبزی بهداشت روان را نیز بهبود میبخشد. محققان 171دانش اموز را به 3گروه 26،25و 18 نفری تقسیم کردند و بمدت 2هفته: به یک گروه فقط غذای عادی دادن، به گروه دوم 2وعده میوه و سبزی تازه (هویج، کیوی، سیب و پرتقال) دادند. و به رژیم غذایی گروه سوم میوه و سبزیجات بیشتری اضافه کردند. در اغاز و پایان مطالعه، شرکت کننده گان را از نظر روانی، خلق وخوی، نشاط، انگیزه، علائم افسردگی و دیگر عوامل تعیین کننده سلامت روان و رفاه مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند گروهی که به مدت 2هفته، روزانه 3.7 وعده از سبزیجات و میوه ها مصرف کرده بودند از سلامت روانی بیشتری برخوردار بودند.

مخصوصا بهبود نشاط، و انگیزه و شکوفایی در این گروه بیشتر مشخص بود. 2گروه دیگر در مدت 2هفته از نظر روانی هیچ پیشرفتی نداشتند. علاوه بر این، هیچ پیشرفتی در علائم افسردگی و اضطراب هیچ گروهی مشاهده نشد. اکثر تقیقات مرتبط با افسردگی طولانی هستند بدین معنی که تفاوت در افسردگی ممکن است در زمان بیشتر از 2هفته مشخص شود. نتیجه میگیریم که بزرگسالان جوان با خوردن FV با کیفیت بیشتر (میوه و سبزیجات با کیفیت بالا) پیام اور این مطلب هستند که: با خوردن میوه و سبزیجات در مدت 2هفته سلامت روان خود را بدست آورید. این مطالعات نشان دادند که خوردنFV  با کیفیت بالا در مدت کوتاهی میتواند به جوانان نشاط و شکوفایی و انگیزه دهد. یافته ها علت ارتباط بین FV و رفاه را نشان میدهند.

در زمان های نه چندان دور سبزی پایه ثابت اکثر سفره ها بوده  و یک سبد سبزی سبزو قرمز بعنوان گل سفره، و اشتهای افراد را 2برار میکرد که متاسفانه امروزه انواع سس ها با خواصی نه چندان جالب جای سبزیجات را گرفته اند. سبزی ها بدلیل داشتن منیزیم از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری میکنند. و بخاطر داشتن پتاسیم سموم را از بدن دفع و فشار خون و کلسترل بد را کاهش میدهند. همچینین نارحتی های طحال را برطرف کرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید میباشند. برخی از سبزی ها بعنوان مثال شاهی: پایین اورنده قند خون بوده و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را از بین میبرد. و روغن های فرار ان برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه های مزمن مفید میباشد. ترکیبات موجود در اینگونه سبزیجات محرک فعالیت کلیه ها بوده و دافع سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا و مثانه میباشد.منبع:medicalnewstoday.com

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

در

 نیاز بدن به آهن

 آهن یک ماده معدنی ضروری مورد استفاده برای انتقال اکسیژن در تمام بخش‌های بدن ما می باشد. کمبود آهن حتی به میزان اندک، موجب کم خونی (خستگی/ضعف) شده و کمبود مزمن آن می‌تواندباعث از کار افتادن اندام‌ها شود. به طور معکوس، بیش از حد بودن آهن منجر به تولید رادیکال‌های آزاد مضر شده و با متابولیسم تداخل  پیدا می‌کند و موجب آسیب رسیدن به اندام‌هایی مانند قلب و کبد می‌شود. آهنی که از طریق میوه‌ها و سبزیجات جذب بدن می‌شود، توسط بدن تنظیم می‌گردد و از این رو احتمال بیش از حد لزوم بودن آن ، نادر است و معمولاً تنها زمانی رخ می‌دهد که فرد از مکمل‌ها استفاده کرده باشد. بر خلاف باور عمومی، میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند منبع خوبی برای آهن باشند. علاوه بر این، غذاهای دارای ویتامین C، که اغلب میوه‌ها و سبزیجات هستند، به افزایش جذب آهن در بدن کمک می‌کنند.در زیر فهرستی از میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن آورده شده است.

قارچ‌ها

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

قارچ‌ها (قارچ مورکلای خوراکی)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (66 گرم)

در هر قارچ (13 گرم)

12.18 میلی‌گرم (68% DV)

8.04 میلی‌گرم (45% DV)

1.58 میلی‌گرم (9% DV)

قارچ‌های دیگر غنی از آهن (%DV در هر فنجان): قارچ سفید پخته شده (15%)، قارچ زرد خوردنی (10%)، سایر قارچ‌ها (6%) و قارچ شیتاکه پخته شده (4%).

 

میوه  های خشک شده (زرد آلو)

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن
 میوه‌های خشک شده غنی از آهن : هلو ، آلو بخارا و مویز ، کشمش ، گلابی، انجیر) و سیب . دقت شود که میوه‌های خشک شده مقادیر زیادی شکر و کالری دارند.

شماره 2: میوه خشک شده (زرد آلو)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (119 گرم)

در هر نصف فنجان (60 گرم)

6.31 میلی‌گرم (35% DV)

7.51 میلی‌گرم (42% DV)

3.76 میلی‌گرم (21% DV)

سایر میوه‌های خشک شده غنی از آهن (%DV در هر فنجان): هلو (36%)، آلو بخارا و مویز (26%)، کشمش (24%)، گلابی (21%)، انجیر (17%) و سیب (7%). دقت شود که میوه‌های خشک شده مقادیر زیادی شکر و کالری دارند.

 سبزیجات با برگ سبز تیره (اسفناج پخته شده)

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 سبزیجات با برگ سبز تیره غنی از آهن: برگ چغندر ، اسفناج ،  کلم پیچ ، برگ قاصدک ، و کلم بروکلی.

شماره 3: سبزیجات با برگ سبز تیره (اسفناج پخته شده)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (180 گرم)

در هر نصف فنجان (90 گرم)

3.57 میلی‌گرم (20% DV)

6.43 میلی‌گرم (36% DV)

3.22 میلی‌گرم (18% DV)

سایر سبزیجات با برگ سبز تیره غنی از آهن (%DV در هر فنجان پخته شده): برگ چغندر سوئیسی (22%)، اسفناج (20%)، برگ چغندر (15%)، کلم پیچ (14%)، برگ قاصدک (11%)، پاک چوی (10%) و کلم کالی (7%).

 زیتون

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

شماره 4: زیتون

مقدار آهن در 100 گرم

در هر زیتون بسیار درشت (15 گرم)

در هر زیتون درشت (8 گرم)

3.32 میلی‌گرم (20% DV)

0.5 میلی‌گرم (3% DV)

0.27 میلی‌گرم (2% DV)

پنج عدد زیتون درشت دارای 30 کالری و 0.37 گرم چربی اشباع شده است.

 حبوبات و لپه‌ها

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 حبوبات و لپه‌های غنی از آهن : سویا پخته شده، لوبیای لیما)، نخود ، لوبیا چشم بلبلی ، لوبیا سبز، ماش ، لوبیا فرنگی زرد و لوبیا فرنگی سبز 

شماره 5: حبوبات و لپه‌ها (سویا، پخته شده)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (180 گرم)

در هر نصف فنجان (90 گرم)

2.5 میلی‌گرم (14% DV)

4.5 میلی‌گرم (25% DV)

2.25 میلی‌گرم (13% DV)

سایر حبوبات و لپه‌های غنی از آهن (%DV در هر فنجان پخته شده): لوبیای لیما (23%)، نخود برفی (21%)، لوبیا چشم بلبلی (20%)، لوبیا سبز (14%)، ماش (13%)، لوبیا فرنگی زرد (9%) و لوبیا فرنگی سبز (5%).

 مارچوبه

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 

شماره 6: مارچوبه

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (134 گرم)

در هر رأس (20 گرم)

2.14 میلی‌گرم (12% DV)

2.87 میلی‌گرم (16% DV)

0.43 میلی‌گرم (2% DV)

یک فنجان مارچوبه تنها دارای 27 کالری انرژی است.

 

 توت‌ها

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن


توت‌های غنی از آهن: آقطی ،توت سفید، تمشک ، شاه توت، توت فرنگی ، تمشک  و زغال اخته وحشی .

شماره 7: توت‌ها (توت سفید)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (140 گرم)

در هر 10 توت (15 گرم)

1.85 میلی‌گرم (10% DV)

2.59 میلی‌گرم (14% DV)

0.28 میلی‌گرم (2% DV)

سایر توت‌های غنی از آهن (%DV در هر فنجان): آقطی (13%)، تمشک (9%)، شاه توت (7%)، توت فرنگی (6%)، تمشک خرس و زغال اخته وحشی (5%).

نارگیل (خشک شده)

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

محصولات نارگیل غنی از آهن: نارگیل خشک برشته، کرم نارگیل و شیر نارگیل 

 

شماره 8: نارگیل (خشک شده)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر 2 اونس (56 گرم)

در هر اونس (28 گرم)

3.32 میلی‌گرم (18% DV)

1.86 میلی‌گرم (10% DV)

0.93 میلی‌گرم (5% DV)

سایر محصولات نارگیل غنی از آهن (%DV در هر اونس): نارگیل خشک برشته، کرم نارگیل و شیر نارگیل (5%).

تره فرنگی و پیازچه

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 

شماره 9: تره فرنگی و پیازچه

مقدار آهن در 100 گرم

در هر تره فرنگی (89 گرم)

در هر تکه (6 گرم)

2.1 میلی‌گرم (12% DV)

1.87 میلی‌گرم (10% DV)

0.13 میلی‌گرم (1% DV)

پیازچه (پیاز بهاره) نیز غنی از آهن است: با (2% DV) در هر پیازچه

شابانک ، آروگولا یا روکولا

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

برگ‌های سالادی غنی از آهن: کاهوی پیچ و تره تیزک ، کاهوی رومی  و کاهوی قرمز 

شماره 10: شابانک

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (20 گرم)

در هر نصف فنجان (10 گرم)

1.46 میلی‌گرم (8% DV)

0.3 میلی‌گرم (2% DV)

0.15 میلی‌گرم (1% DV)

سایر برگ‌های سالادی غنی از آهن (%DV در هر فنجان): کاهوی پیچ و تره تیزک (4%)، کاهوی رومی (3%) و کاهوی قرمز (2%).

نظرات

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ آهن می تواند منشا حیوانی و گیاهی داشته باشد. اولی هِم نامیده می شود، زیرا بخشی از هموگلوبین است، دومی به ترتیب غیرهِم است. آهن هِم 25 تا 30 درصد جذب بدن می شود، بنابراین خطر کمبود آهن در افرادی که رژیم گوشتی دارند همیشه کمتر است. آهن غیر هم بسیار بدتر جذب می شود - فقط 2-8٪. "مقصر" این است که خود محصولات گیاهی حاوی فسفات و فیبر هستند که از جذب ریز عنصر جلوگیری می کنند.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷چرا بدن به آهن نیاز دارد و چگونه اتفاق می افتد؟ آهن در رساندن اکسیژن به اندام ها و بافت ها، فرآیندهای متابولیک و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. همه بدون استثنا به آن نیاز دارند و بیشتر از همه نیاز آن با رشد فعال، بارداری، شیردهی و فعالیت بدنی فعال افزایش می یابد.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷نیاز روزانه به آهن به جنسیت و سن فرد بستگی دارد: مردان - 8 میلی گرم ............ زنان - 18 میلی گرم ................ کودکان - 7-10 میلی گرم .......... نوجوانان - 11-15 میلی گرم ......... زنان باردار - 27 میلی گرم .......... افراد مسن - 8-10 میلی گرم ..........

۱۴۰۱/۱۱/۱۷غذاهای حیوانی سرشار از آهن جگر.... جالب توجه است که اولین در محتوای آهن گوشت گاو نیست، بلکه جگر خوک است - به اندازه 20 میلی گرم در هر 100 گرم محصول. در رتبه دوم جگر مرغ قرار دارد (17 میلی گرم در 100 گرم). و تنها پس از آن - گوشت گاو (6.9 میلی گرم در هر 100 گرم). برای صرفه جویی در تمام عناصر کمیاب ، فقط باید جگر تازه بخرید ، حتماً آن را از فیلم ها تمیز کنید و روی حرارت زیاد نپزید ، اما مثلاً در یک ماهیتابه چدنی بجوشانید. جگر را همیشه بعد از سرخ کردن نمک بزنید............ غذای دریایی.................... موجودات دریایی از نظر محتوای آهن از گوشت جلوتر هستند: در صدف ها 7.2 میلی گرم، در اختاپوس ها - 9.5 میلی گرم در هر 100 گرم آهن موجود است. هنگام پختن غذاهای دریایی، نکته اصلی این است که تحت حرارت قرار نگیرند: اگر آنها حرارت ببینند، نه تنها به "لاستیک" تبدیل می شوند، بلکه عناصر کمیاب مفید را نیز از دست می دهند. صدف ها را به صورت خام مصرف می کنند و آب لیمو طعم آنها را بهبود می بخشد و با کمک ویتامین C جذب آهن را تسریع می بخشد......... تخم مرغ .......... به طور دقیق تر، زرده آنها: 100 گرم حاوی 6.7 میلی گرم آهن است. روش تهیه از اهمیت زیادی برخوردار نیست، با این حال، عملیات حرارتی مورد نیاز است. به هر حال، تخم بلدرچین، که به ویژه مفید تلقی می شود، از نظر محتوای آهن (فقط 3.2 میلی گرم) به طور قابل توجهی از تخم مرغ پایین تر است و برای دریافت این عنصر میکرو باید بیش از 12 عدد از آنها را بخورید ! گوشت قرمز .......... تفاوت این گوشت با گوشت سفید در مقدار زیادی میوگلوبین، پروتئینی حاوی آهن است. گوشت قرمز شامل گوشت گاو، گوشت خوک، بز، بره، ران مرغ و .....است. استثناء گوشت خرگوش است! علیرغم این واقعیت که نسبت گوشت سفید و قرمز در بزرگسالان 63٪ / 37٪ است و گوشت خود رژیمی است، بهترین منبع آهن خواهد بود: 100 گرم گوشت خرگوش حاوی 4.4 میلی گرم عنصر کمیاب است. برای مقایسه: در آهن گاو - 2.7 میلی گرم، در گوشت خوک - 1.7 میلی گرم، در ران مرغ - 1.6 میلی گرم در هر 100 گرم. بیشتر آهن در گوشت حیوانات جوان یافت می شود: بهتر است غذاها را بجوشانید یا در فر بپزید..............ماهی و خاویار...................... ماهی آنچوی (4.6 میلی گرم در 100 گرم)، ساردین (2.9 میلی گرم)، سوف رودخانه ای (1.9 میلی گرم) و شاه ماهی (1.4 میلی گرم) می توانند از محتوای آهن بالایی برخوردار باشند، اما ماهی قزل آلا و ماهی آزاد به طور قابل توجهی دارای آهن پایین تر هستند . فقط 0.8 میلی گرم در هر 100 گرم .خاویار همچنین غنی از آهن است: خاویار قرمز حاوی 1.8 میلی گرم آهن است، خاویار پولاک - 1.5 میلی گرم.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷غذاهای گیاهی سرشار از آهن ............ جلبک دریایی ....... در 100 گرم جلبک 16 میلی گرم آهن وجود دارد، خوردن چنین حجمی در یک جلسه کاملاً امکان پذیر است. راحت است که جلبک دریایی بلافاصله به صورت آماده فروخته شود. برای جذب بهتر آهن می توانید روی آن آب لیمو بپاشید............... عدس ...... همه حبوبات سرشار از آهن هستند. بیشتر از همه در عدس است - 11.8 میلی گرم در 100 گرم، کمی کمتر در نخود و نخود - 7 میلی گرم. همچنین پروتئین زیادی در حبوبات وجود دارد که این محصولات را به جایگزین های گوشت نزدیک می کند...... گندم سیاه........ به طور اسمی، گندم سیاه یک و نیم برابر بیشتر از گوشت (8.3 میلی گرم در 100 گرم) آهن دارد، اما ما هضم ضعیف آهن گیاهی را به یاد داریم، بنابراین نبرد هنوز نابرابر است. جو کمی پس از گندم سیاه قرار دارد: حاوی 7.4 میلی گرم آهن است . ......... میوه های خشک............. اگر سیب را به عنوان منبع آهن در نظر بگیریم، فقط به صورت خشک: 100 گرم میوه خشک حاوی 6 میلی گرم عنصر کمیاب است. زردآلو خشک (3.2 میلی گرم)، کشمش و آلو (2.5 میلی گرم) نیز مفید است. می توانید میوه های خشک را به عنوان میان وعده بخورید یا از آنها کمپوت بپزید: آهن حفظ می شود........... اسفناج............... از نظر میزان آهن در میان سبزی ها اسفناج (3.5 میلی گرم)، ریحان (3.2 میلی گرم)، جعفری (1.9 میلی گرم) هستند. همه چیز با آنها ساده است: سالاد درست کنید، غذاهای دیگر را با آنها تزئین کنید یا فقط برگ ها را بجوید.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷چه چیزی را می توان و نمی توان با مصرف آهن ترکیب کرد این نه تنها در مورد افزودنی های مکمل داروخانه ها، بلکه در مورد محصولات غذایی نیز صدق می کند. افزایش جذب آهن با: ویتامین C (کلم، مرکبات، خولان دریایی، انگور فرنگی سیاه، فلفل سبز)؛ ویتامین B9 (هویج، موز، خربزه، نان سبوس دار)؛ مس (غذاهای دریایی، خردل، نعناع، ​​گوجه فرنگی خشک شده).

۱۴۰۱/۱۱/۱۷اختلال در جذب آهن با ..... کلسیم و فسفات موجود در لبنیات و لبنیات به شسته شدن آهن کمک می کنند. فاصله بین خوردن پنیر و گوشت باید حداقل سه ساعت باشد. تانن موجود در چای، قهوه، شراب قرمز و کاکائو. بهتر است محصولات حاوی آهن را با آب میوه، کمپوت یا آب ساده بنوشید. منیزیم موجود در آجیل در جذب آهن هِم(حیوانی) اختلال ایجاد می کند. می توانید آنها را با آهن غیر هم (گیاهی)بخورید. فیبر موجود در سبزیجات، آجیل، پاستا، بلغور، برنج. فیبر غذایی به آهن متصل شده و آن را از بدن خارج می کند. برنج بدترین غذای جانبی برای گوشت است، تقریباً تمام "دشمنان" آهن را به طور همزمان دارد: فیبر، منیزیم و فسفر. بهتر است آن را با حبوبات جایگزین کنید.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷علائم کمبود آهن کم خونی فقر آهن (IDA) 80 تا 90 درصد از تمام کم خونی ها را تشکیل می دهد. این می تواند به دلایل جدی (خونریزی داخلی، بیماری روده) و رژیم غذایی نامناسب ایجاد شود. اولین علائم کمبود آهن در بدن: خستگی، ضعف و سرگیجه................ کاردیوپالموس (طپش قلب).................. پوست رنگپریده............ زوال مو و پوست ........ اگر این علائم ظاهر شد (به ویژه با هم)، باید با پزشک مشورت کنید. شما نمی توانید داروهای آهن را برای خود تجویز کنید: به این ترتیب فقط با دوز اشتباه وضعیت بدن را بدتر خواهید کرد. همچنین تفسیر مستقل سطح آهن با مقدار هموگلوبین در آزمایش خون عمومی نادرست است، زیرا این شاخص همیشه برای تعیین IDA هدف نیست.

در ادامه بخوانید...