توصیه های تابستانه

سبزی تند و هوای داغ ظهر ها، هندوانه خنک و یخ در بهشت هایی که تا مغز استخوان را منجمد می کندو این ها ارمغان تابستان هستند. فصلی که با آمدنش من همواره به خود می گویم چه می شد اگر تمام سال تابستان می بود؟ اما خوب هیچ فصلی دائمی نیست. پس تنها کار این است که خود را برای آن آماده کنیم. آفتاب گرم باعث آفتاب سوختگی می شود، لباس ها همواره از عرق خیس هستند و هزاران مشکل دیگری که در کنار این موهبت ها وجود دارد. اما هر مشکلی نیز راه حلی دارد. اگر می خواهید خودتان را برای تابستان تجهیز کنید، با من تا انتها همراه باشید.

یکی از مشکلات تابستان آفتاب داغ آن است که موجب می شود همواره احساس داغی کنیم.

برخی از افراد با تابش مستقیم نور خورشید بر روی سرشان دچار سر درد و خون دماغ شدن می شوند. اما چاره ی کار چیست؟ چاره ی کار یک کلاه است. بله به همین سادگی یک کلاه می تواند مشکل شما را حل کند. اول از همه اگر جزو آن دسته از افراد هستید که در نور شدید خورشید خون دماغ می شوید یا دچار سر درد می شوید پیشنهاد می کنم که تا حد امکان از رفتن به بیرون از خانه و رفتن  جلوی نور مستقیم خورشید از ساعت 11 ظهر تا 4 بعد از ظهر خود داری کنید زیرا این زمان بیشترین نور با قدرت به زمین می رسد. اگر هم مجبور بودید که در این ساعت به بیرون از خانه بروید حتما با خود کلاهی همراه ببرید که لبه های پهنی داشته باشد و قسمت بالایی سر را نیز بپوشاند. تا حد امکان از جنس حصیری آن استفاده کنید. می توانید آن را کمی با آب خنک خیس کنید تا خنک بماند و از سر شما در برابر حرارت مستقیم جلوگیری کند.

ضد آفتاب مناسب استفاده کنید:

این مورد یکی از ضروریات است در هنگام استفاده از ضد آفتاب حتما به نوع پوست خود توجه کنید و با توجه به پوست خود که می تواند چرب، مختلط یا خشک باشد آن را انتخاب کنید. دقت کنید که حتما SPF آن برای فصل تابستان بالای 50 باشد. این نوع ضد آفتاب برای فصل تابستان مناسب است. به یاد داشته باشید که هر سه الی چهار ساعت نیز ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

انتخاب لباس مناسب:

همان طور که می دانیم رنگ های تیره رنگ را در خود جذب می کنند و حرارت را بالا تر از حدی که هست می برند. پوشیدن لباس های رنگ تیره برای فصل های پاییز و زمستان مناسب تر است. اما رنگ های انتخابی این فصل صورتی، سفید، شیری، کرم، و رنگ های دیگری که ملایم هستند بسیار مناسب است. جنس نخی برای این فصل نیز بسیار عالی به نظر می رسد. لباس های نخی رنگ روشن هرچند که امکان دارد به سرعت کثیف شوند اما احساس سبکی و خنکی با خود به همراه دارند. پس لذت حس خنکی آن به کثیف شدنشان در

کفش مناسب:

حتما اکنون با خود می گویید خب معلوم است دیگر صندل ها و کفش های جلو باز بهترین انتخاب ها هستند. اما من به شما می گویم اگر نمی خواهید دچار قارچ های پوستی و سوختگی در پاهایتان شوید از پوشیدن این نوع کفش ها خود داری کنید. می توانید از کفش هایی استفاده کنید که در قسمت بالایی یا از قسمت کناره های آن باز است. به یاد داشته باشید که حتما از جوراب استفاده کنید. زیرا نپوشیدن جوراب باعث ابتلا به قارچ پوستی و یا میخچه در کف پا می شود.

هر چند با این کار ها تا حدودی خود را از شر گرما رها می کنید اما برخی اقدامات جانبی دیگر نیز هست که می تواند به شما کمک کند و استفاده از عینک دودی یکی از این کار ها است. در فصل بهار و تابستان از عینک دودی با شیشه های بزرگتر استفاده کنید. و البته حتما باید استاندارد باشند. در مغازه های عینک فروشی میزان قدرت دفع اشعه ی ماورای بنفش آن را با دستگاه های مخصوص اندازه گیری می کنند. یکی دیگر از کار هایی که برای جلوگیری از مضرات نور خورشید می توانید انجام دهید نیز این است که از دست کش های سفید نخی استفاده کنید. این دست کش ها از تابش مستقیم نور خورشید به دست های شما و ایجاد لکه های پوستی جلو گیری می کند. از جمله راه کار های خوب دیگر نیز این است که آب بنوشید. نوشیدن آب باعث می شود که اندام های داخلی شما سموم را دفع کنند و از بالا رفتن اوره ی خون شما جلوگیری می کند. دوش آب گرم نیز می تواند به کاهش حرارت بدن کمک کند. دوش آب گرم باعث می شود که بدن تعریع کرده و خون به جریان دربیاید و جریان خون به نوبه ی خود باعث کاهش حرارت بدن می شود.

این راه کار ها که به شما پیشنهاد شد جزو پیشنهاد شده ترین راه کار ها توسط پزشکان است که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر شما هم راه کارهایی سراغ دارید که می تواند توصیه های مفید تابستانه برای ما باشد، خوش حال می شویم که آن ها را با ما در میان بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید