چگونه تیغ ماهی را از گلو خارج کنیم؟

چگونه تیغ ماهی را از گلو خارج کنیم
ماهی غذای خوشمزه و سالمی است، اما تیغ های کوچک آن ممکن است باعث مشکلات فراوانی شود. بسیاری از مردم این احساس ناخوشایند را هنگامی که تیغ ماهی در گلو گیر کرده می دانند.  ما به شما می گویم که چگونه آن را بیرون بکشید.

گیرکردن تیغ ماهی در گلو

چگونه تیغ ماهی را از گلو خارج کنیم
گیرکردن تیغ ماهی در گلو می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند. التهاب بافت وایجاد زخم به سرعت شروع می شود. ادم توسعه پیدا می کند، جستجو را برای پیدا کردن تیغ پیچیده می کند. ادم، اگر متوقف نشود، باعث خفگی می شود. این برای کودکان بسیار خطرناک است.

اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چکار انجام ندهیم؟

مانور هایملیک (Heimlich maneuver) یکی از مواردی است که اغلب در رهایی از خفگی موثر است. اما برای هر غذای دیگری که راه تنفسی را بسته اما برای تیغ ماهی ، مناسب نیست و شما نباید از آن استفاده کنید، و همچنین ضربه زدن به پشت و ماساژ گلو را انجام ندهید. این کار فقط به مخاطی  که در حال حاضر آسیب دیده است آسیب بیشتری وارد می کند.

اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چکار انجام دهیم؟

خارج کردن تیغ ماهی

سعی کنید شخصی را که تیغ ماهی قورت داده با عطریک  فنجان فلفل سیاه تحریک و وادار به سرفه کنید: اگر تیغ کوچک باشد، انقباض عضلات داخلی گلو کاملا کافی خواهد بود تا تیغ بیرون بیاید

غذای سفت و چرب برای درآوردن تیغ ماهی

اغلب مردم سعی می کنند از مواد غذایی جامد یا چرب مثل روغن زیتون در آب جوش از شر تیغ در گلو خلاص شوند.
آب جوشیده و سرکه ، آب جوشیده و آبلیمو،شربت آب لیمو و عسل که به آرامی نوشیده شود و کمی هم غرغره شود.موثر است. خوردن ماست،موز، یک لقمه نان که کمتر جویده شود و برنج پخته نیز مناسب است.

آیابرای درآوردن تیغ ماهی به پزشک نیاز دارم؟

چگونه تیغ ماهی را از گلو خارج کنیم

تیغ های کوچک و شکننده به تنهایی با روش های بالا در می آیند.اما اگر یک تیغ بزرگ در گلو با لبه های تیز گیر کرده باشد چه کاری باید انجام دهید؟ اگر چنین تیغ ماهی وارد معده شود، لبه های تیز آن می توانند دیواره های معده را خراشیده و خونریزی داخلی ایجاد کنند. بله، حتی چنین مسئله ای به ظاهر جزئی می تواند عواقبی جدی داشته باشد. اگر درد بسیار شدید باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.در صورتی که پزشک بتواند تیغ ماهی را ببیند تیغ ماهی را خارج می کند در غیر این صورتنیاز به عکس برداری با اشعه ایکس است تااندازه و محل دقیق تیغ ماهی مشخص شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید