شکایت از همسایه پر سر و صدا

شکایت از همسایه

نداشتن فرهنگ آپارتمان نشینی به یکی از مشکلات جدی در شهرها تبدیل شده،همسایه پر سر و صدا با مهمانی های پر سر و صدا و دیر موقع ، دعواهای خانوادگی، کتک کاری زن و شوهر، کتک زدن فرزندان ، سر و صدای حیوانات خانگی در آپارتمان ها تبدیل به معضلی برای افرادی شده است که بعد از برگشت از محل کار به ساعاتی برای استراحت نیاز دارند.

سوال خیلی از افراد است که با این همسایه پر سر و صدا چکار کنند؟آیا می شود شکایت کرد و از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد؟

 قبل از فکر کردن به شکایت از همسایه پر سر و صدا دقت کنید که ، آیا واقعا حق با شما است؟ یا شاید شما خیلی زیاد حساس شده اید؟ در این موارد اول سعی نمایید با همسایه‌ از در دوستی درآیید تا هم جلوی مزاحمت‌ها و درگیری‌های احتمالی را بگیرید و هم شاید بعدا این دوستی جایی به کارتان بیاید.

با همسایه دوستانه‌ و مودبانه‌ صحبت کنید و از دیوارهای نازک بین واحدها که هر صدایی را حتی خصوصی ترین مسائل که شنیده می شود را عنوان کنید.در زمان رو برو شدن با همسایه از تنش ایجاد نکنید و از درگیری فیزیکی جدا خودداری نمایید زیرا  در صورت درگیری فیزیکی همسایه دردسر ساز براحتی می تواند از شما شکایت کند و قانون هم حق را به او می دهد. در صورتی که به تنهایی راه به جایی نبردید همسایه های دیگری را که شاکی هستند با خود همراه کنید.(یک دست صدا ندارد)

در صورتی که همسایه پر سر و صدا مستاجر است با مالک تماس بگیرید، مستاجرها معمولا به حرف صاحبخانه گوش می دهند و در نهایت مالک می تواند سال بعد قرارداد مستاجر را تمدید نکند.

مرحله بعدی جمع آوری مستند سازی از سرو صدای همسایه است. خب خدا رو شکر به لطف گوشی همراه براحتی می توانید این کار را انجام دهید.
مستندسازی برای مراحل قانونی بعدی شکایت از همسایه بسیار اهمیت دارد.
یادتان باشد که فقط برای مشکلات اساسی سراغ مراجع قضایی بروید، روند پیچیده‌ رسیدگی به پرونده‌های قضایی واقعا خسته کننده است و شما را از کار و زندگی می اندازد.معمولا شکایت‌های جزئی مثل شکایت از سر و صدای حیوان خانگی در مراجع قضایی به نتیجه ای نمی رسد.

برای تنظیم شکایت نامه به شورای حل اختلاف محل مراجعه کنید.فرم های شکایت نامه بصورت کامپیوتری آماده است. درخواست را را برای شما بصورت کامپیوتری پر می کنند.

در هنگام مراجعه به شورای حل اختلاف علاوه بر سند ملک، مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشید. 

اگر قبلا پرونده قضایی نداشته اید باید کد ثنا تهیه کنید. اگر به اینترنت دسترسی دارید از طریق سایت http://sana1.adliran.ir/Signup/Index می توانید خودتان جهت تهیه کد ثنا اقدام کنید. اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید در همان محل شورای حل اختلاف کد ثنا را تهیه کنید.

حالا با در دست داشت کلیه مدارک به بخش ارجاع مراجعه نمایید. بخش ارجاع در ساختمان شورای حل اختلاف می باشد. این بخش دادخواست شما را به یکی از شعبه های دادگاه ارجاع می دهد. توجه داشته باشید مبلغی بابت هزینه دادرسی از شما اخذ خواهد شد. حالا باید صبر کنید تا از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شود. پیامک معمولا بلافاصله یا طی همان روز برای شما فرستاده می گردد.

بعد از دریافت پیامک به نشانی http://eblagh.adliran.ir مراجعه و وضعیت پرونده خود را بررسی کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید