تصاویر دلگرم کننده از نقاط مختلف جهان

لندن، انگلستان

تصویری که مشاهده می کنید، در تاریخ پانزدهم جولای 1997 در لندن گرفته شده است. این دو افسر وظیفه پلیس، در حال عبور دادن اردکی به همراه جوجه هایش از خیابان، به منظور جلوگیری از رخ دادن اتفاقی ناخوشایند هستند.

بارسلونا، اسپانیا

در تاریخ هفدهم آگوست 2017 بود که اتفاقی ناخوشایند تمامی مردم اسپانیا و البته کسانی که با آن ها همدردی می کردند را غرق ناراحتی کردند؛ در آن روز، راننده یک خودروی ون در اسپانیا با سرعت وارد پیاده رو شده و به جمعیت زیادی از عابرین پیاده که در حال عبور بودند، هجوم برد. حادثه ای که در نهایت سیزده کشته و بیش از صد زخمی به جای گذاشت. دو روز بعد و در تاریخ نوزدهم آگوست بود که مردم بارسلونا طی قرار قبلی در کنار یکدیگر در خیابان لاس رامبلاس این شهر قرار گرفته و همدیگر را در آغوش کشیدند تا با کسانی که عزیزی را در این حادثه از دست داده بودند همدردی کرده و برای ادامه زندگی به یکدیگر دلگرمی دهند.

سنتیلج، اسلوونی

تصویری که مشاهده می کنید در تاریخ بیست و پنجم اکتبر 2015 گرفته شده است و طی آن شخصی که پیک حمل غذای مشتری ها است، اقدام به دادن یک پیتزا به آن دسته از مهاجرانی می کند که از کشور خود آواره شده و روزگار سختی را در اردوگاه ها می گذارندند.

بوستون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا

در سال 2014 و در تاریخ بیست و یکم آپریل بود که مسابقه دوی ماراتونی در بوستون آمریکا برگزار شد (صد و هجدهمین دور مسابقات). چیزی به پایان این مسابقه نمانده بود که یکی از دوندگان به خاطر حادثه ای که برایش رخ داد، دچار گرفتگی شدید عضلات شده و از ادامه مسابقه و حتی حرکت کردن باز مانده بود. این مسئله باعث شد تا چهار دونده دیگر این مسابقه به طور کلی مسابقه را رها کرده و اقدام به رساندن رقیب خود به متخصصان آسیب شناس حاضر در صحنه کنند.

پاریس، فرانسه

چند سال اخیر، مردم پاریس و به طور کلی فرانسوی ها، بیش از هر کشور دیگر خارج از منطقه خاور میانه، از حملات تروریستی آسیب دیده و تعداد زیادی از فرانسوی ها عزیزی را در این حادثه ها از دست دادند. همین مسئله باعث شد تا پیانیست و آهنگساز مشهور آلمانی، دیوید مارتلو، پیانوی خود را در تاریخ شانزدهم نوامبر 2015 به یکی از خیابان های پاریس برده و برای ادای دین و احترام به کسانی که جان خود را در این حادثه ها از دست داده بودند، چند قطعه موسیقی اجرا کند؛ اجرایی که با استقبال گرم و صمیمانه مردم پاریس رو به رو شد و پیش از اجرا نیز، همگی یک دقیقه به احترام کشته شدگان این حادثه ها سکوت کردند.

بانکوک، تایلند

بیستم می 2014 بود که مردم تایلند و به خصوص کسانی که در شهر بانکوک زندگی کرده و ساکن این شهر بودند، به خیابان ها آمده و تظاهرات گسترده ای برای اعتراض به وضع موجود در کشور شان در آن زمان تدارک دیدند. دو سربازی که در تصویر مشاهده می کنید، از جمله نیروی های امنیتی ای هستند که برای جلوگیری از گسترش این اعتراضات توسط مافوق ها شان در حال پست دادن در خیابانی در بانکوک قرار گرفته بودند. یک راهب بودایی، بدون در نظر گرفتن چند و چون ماجرا، به سربازان که برای مدتی طولانی آن جا ایستاده بودند، نوشیدنی انرژی زا تعارف می کند و با تشکر گرم سربازان مواجه می شود.

بلومزبرگ، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا

سگی که در تصویر مشاهده می کنید، یک لابرادور چهارده ساله است و در بیست و هشتم فوریه 2008، به واسطه مشکلی مربوط به سلامت اش، در فرایند تنفس اش اختلال ایجاد شد. آتش نشان نزدیک به محل نیز برای کمک به سگ یک ماسک اکسیژن به همراه خود برده و در جلوی دهان و بینی سگ قرار می دهد تا فرصت بیشتری برای رساندن سگ به دامپزشکی به دست آورند.

چنای، هند

سوم دسامبر 2015 بود که سیلی در شهر چنای هندوستان به راه افتاد. همانگونه که در این تصویر مشاهده می کنید، یکی از شهروندان هندی جان خود را به خطر انداخته است تا سگی را که گرفتار جریان آب شده نجات دهد.

لسبوس، یونان

بیست و دوم سپتامبر 2015 بود که این کودک سوری، به همراه خانواده اش، به عنوان مهاجرانی که از کشور خود به واسطه جنگ و شرایط سخت زندگی گریخته بودند، وارد جزیره لسبوس در یونان شدند. برخی از مردمی که نزدیک به محل پیاده شدن مهاجران بودند داوطلب شده و هر کس بسته به بضاعت اش چیزی برای این کودک و سایر مهاجران می برد (از آب و غذا گرفته تا اسباب بازی و سایر وسایل این چنینی).

سائو پائولو، برزیل

افراد عضو انجمن برادری ای به نام «او کامینیو» در بیست و یکم جولای 2015، طی اقدامی خیرانه در حال تر و تمیز کردن این پیر مرد بی خانمان بودند.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

تصویری که مشاهده می کنید در تاریخ هجدم مارچ 2015 در شهر نیویورک آمریکا  و در مقابل یک مغازه خشک شویی گرفته شده است. متن نوشته شده بر روی پلاکارد از این قرار است: «اگر بیکار هستید و به لباسی تمیز و مرتب برای یک مصاحبه کاری احتیاج دارد، ما لباس شما را مجانی تمیز خواهیم کرد.».

گوگ لیجا، مقدونیه

در دوم سپتامبر 2015 بود که گروهی از مهاجران نقاط مختلف خود را به مرز مشترک میان یونان و مقدونیه رسانده و سعی بر آن داشتند تا وارد یونان شوند. همین مسئله باعث شد تا تنش ها و درگیری هایی میان مردم و مأموران امنیتی مرزی شکل گیرد. در تصویری که مشاهده می کنید، یکی از مأموران مرزی در حال منتقل کردن کودکی به نقطه ای ایمن است تا از هر گونه آسیبی در امان باشد.

زیان نینگ، چین

سیزدهم آگوست 2017 مصادف با روزی بود که سیلی در شهر زیان نینگ چین به راه افتاد و خرابی های بسیاری به بار آورد. در این تصویر، سربازان چینی در حال کمک به تخلیه مردم ناحیه ای از شهر هستند که به واسطه راه افتادن سیل در مکانی گرفتار شده بودند.

تورنتو، کانادا

یازدهم دسامبر 2015 بود که گروهی از مهاجران آواره شده از بیروت، لبنان، پس از مدت ها انتظار در اردوگاه های نگه داری مهاجران، بالاخره توانستند به وسیله هواپیما راهی تورنتو کانادا شوند. همانگونه که در این تصویر مشاهده می کنید، نخست وزیر وقت کانادا، جاستین ترودو در حال پوشاندن یک کاپشن زمستانی به تن یکی از این مهاجران است.

پورتسموث، انگلستان

این تصویر در سی ام مارچ 2013 گرفته شده است و در آن کودکی را مشاهده می کنید که در حال اهدای موهای خود به مؤسسه ای خیریه برای کمک به بیماران سرطانی است.

فورت لودردیل، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

در این تصویر، شخصی به نام آرنولد آبوت را مشاهده می کنید که نزدیک به نود سال از عمر اش می گذرد و در تاریخ دوازدهم نوامبر 2014، غذایی برای افراد بی خانمان و بی بضاعت شهر تدارک دیده است. آرنولد آبوت، در تمامی طول خود برای گذران زندگی به پیشه آشپزی مشغول بوده است و این اقدامات خیرانه اش سبب شد تا نام اش بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد. جالب است بدانید که آبوت، پیش از این نیز دو بار دیگر اقدام به تدارک دیدن مراسمی این چنینی و خیرانه کرده بوده است و نیرو های امنیتی به او گوشزد کرده بودند که این کار اش خلاف قوانین است؛ مسئله ای که ظاهرا نتوانست این پیرمرد خیر را از کمک به افراد بی بضاعت باز دارد (در همین تصویر نیز مشاهده می کنید که یک افسر وظیفه پلیس در حال تذکر دادن به او است).

هامبورگ، آلمان

نوزدهم سپتامبر 2015، مراسمی در هامبورگ آلمان برگزار شد و هدف از برگزاری این مراسم، خوش آمد گویی به آن دسته از مهاجران سوری بود که به واسطه جنگ و شرایط وخیم کشور شان مدت ها آواره شده بوده و در نهایت توانسته بودند خود را به هامبورگ آلمان برسانند. در این تصویر، یک دختر نوجوان آلمانی را مشاهده می کنید که در این مراسم در حال تعارف کردن آب نبات به کودکان مهاجر سوری است.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

سی ام اکتبر 2012 مصادف با روزی است که در آن طوفانی که با نام «سندی» شناخته می شود، شهر نیویورک و برخی دیگر از نقاط آمریکا را با مشکلاتی رو به رو کرد؛ از جمله این مشکلات می توان به قطع برق بسیاری از خانه های مناطق آسیب دیده اشاره کرد. همین مسئله باعث شد تا یک فروشگاه عطر فروشی واقع در نیویورک، پریز های برقی تدارک ببیند تا افراد به وسیله آن قادر باشند دستگاه تلفن همراه و سایر وسایل برقی خود را شارژ کنند.

لیما، پرو

در هفدهم مارچ 2017 بود که دو رودخانه ریماک و هوئای کلورو طغیان کرده و سیلی در شهر لیمای پرو به راه افتاد. در این تصویر یکی از نیروهای پلیس ملی پرو را مشاهده می کنید که در حال نجات جان آن دسته از افرادی است که به واسطه سیل در خانه خود حبس شده بودند.

لکسینگتون، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا

هفدهم فوریه 2015، آپارتمانی در لکسینگتون آمریکا دچار آتش سوزی شد و در این تصویر آتش نشانی را مشاهده می کنید که پس از آن حادثه آتش سوزی، ماسک اکسیژن خود را در جلوی دهان گربه ای قرار داده است که به واسطه آتش سوزی دچار مشکل  شده بود.

بوگوتا، کلمبیا

روز ملی گرامی داشت و همدردی با بازماندگان درگیری های مسلحانه در کلمبیا و در تاریخ نهم آپریل 2014 بود که این عکس گرفته شد. همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، یک پلیس ضد شورش کلمبیایی، یکی از فعالان حقوق بشر در کلمبیا را، پس از آن شاخه گل رزی از او دریافت کرد، در آغوش گرفت.

میربوی شمالی، استرالیا

نهم فوریه 2009 مصادف با زمانی بود که آتشی در حیات وحش طبیعی و جنگل مناطقی در میربوی شمالی استرالیا به راه افتاد. در این تصویر یکی از آتش نشانان محلی را مشاهده می کنید که در حال قسمت کردن آب نوشیدنی باقی مانده اش با یک کوآلای زخمی است.

الپ، سوریه

ششم ژانویه 2013 تاریخی است که برای این عکس به ثبت رسیده است. در آن یکی از سربازان ارتش آزاد سوریه را مشاهده می کنید که برای چند لحظه ای از درگیری و پست دادن فارغ شده و در حال غذا دادن به گربه ای در خیابان است.

لندن، انگلستان

در تاریخ چهارم آگوست 2011 بود که نیروهای پلیس انگلستان، طی اقدام برای بازداشت فردی به نام مارک دوگان، او را به ضرب گلوله از پا در آوردند. مارک دوگان بیست و نه ساله بود و چهار فرزند نیز داشت. پس از این حادثه بود که شورش هایی در اعتراض به این رفتار نیرو های پلیس در شهر هایی چون تاتنهام و مناطق اطراف آن به راه افتاد؛ شورش هایی که غالبا به درگیری میان نیروهای ضد شورش و مردم می انجامید. تصویری که مشاهده می کنید در تاریخ هشتم آگوست گرفته شده است و در آن یکی از شهروندان انگلیسی در حال تعارف کردن نوشیدنی به مأموران امنیتی ضد شورش است.

سن سالوادور، ال سالوادور

بیست و ششم نوامبر 2010، درگیری ها و اعتراضاتی در این شهر به راه افتاد و تنش میان مأموران امنیتی و مردمی که به نشانه اعتراض به خیابان ها آمده بودند، بالا گرفته بود. در این تصویر، دو مأموری را مشاهده می کنید که زنی را که به واسطه نزدیک بودن به محل درگیری ها دچار آسیب دیدگی شده بود را به نقطه ای امن منتقل می کنند.

لا کارلا، کلمبیا

ماه آگوست 2013 مصادف با زمانی است که مزرعه داران کلمبیایی در شهر لا کارلا به نشانه اعتراض به خیابان ها آمدند. این مزرعه داران خواستار رسیدگی بیشتر دولت به خریداری وسایل مورد نیاز برای کشاورزی و نیز خواستار دسترسی به مساحت بیشتری از زمین ها بودند. تصویری که مشاهده می کنید در تاریخ بیست و هشتم آگوست همان سال گرفته شده است و در آن یکی از مزرعه داران کلمبیایی را مشاهده می کنید که در حال تعارف کردن پنیر به یکی از مأمورین امنیتی ضد شورش است.

کوتا، هندوستان

دهم سپتامبر 2011 تاریخی است که در آن این عکس گرفته شده است. در تصویر گرفته شده مردی را مشاهده می کنید که جان چند بچه گربه را نجات داده (بچه گربه هایی که به واسطه سیل گرفتار جریان آب شده بودند) و در سبدی در حال حمل کردن آن ها به نقطه ای امن است.

شیکاگو، الینویز، ایالات متحده آمریکا

الا جنکینس نود و چهار ساله، ترانه سرای آهنگ های کودکانه و مجری برنامه های کودکان است و شخصی که در تصویر مشاهده می کنید هم او است. در تصویر، کودکی عصای الا جنکینس را برایش برده است تا بتواند از سر جای خود بلند شود. این عکس در تاریخ چهارم آگوست 2014 گرفته شده است؛ تنها دو روز پیش از تولد نود سالگی الا جنکینس.

سن دیگو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

در این تصویر که به تاریخ سی ام می 2017 گرفته شده است، یک شیشه شوی را مشاهده می کنید که لباس مرد عنکبوتی را به تن کرده است و به هنگام انجام کار خود در حال دست تکان دادن برای کسانی است که در ساختمان محل کارش، بیمارستان مخصوص کودکان ، حضور دارند.

عراق

این تصویر در بیست و نهم می 2003 گرفته شده است و در آن پزشک یار نیروی دریایی آمریکا، ریچارد بارنت را مشاهده می کنید که در آن زمان طی مأموریتی به نواحی مرکزی عراق فرستاده شده بود و کودک عراقی ای را در بغل گرفته است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید