چیزهای شگفت آور که منجر به بیماری قلبی می شوند

چیزهای شگفت آور که منجر به بیماری قلبی می شوند

 

بیماری قلبی چیست؟

برخی از مشکلات قلب مربوط به عضله ی قلب ، دریچه ها یا نحوه ضربان قلب از جمله کاردیومیوپاتی ، فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی است. بعضی مشکلات در بیماری قلبی مانند رگهای سفت و سخت و سکته مغزی روی رگهای خونی شما اثر می گذارند غذاهای ناسالم ، عدم ورزش و سیگار کشیدن اغلب منجر به انواع بیماری قلبی می شوند. بنابراین می توانند فشار خون بالا ، عفونت ها و نقایص هنگام تولد را ایجاد کنند. اما موارد دیگری که منجر به بیماری قلبی می شود، ممکن است شما را شگفت زده کند!

 

ترافیک و بیماری قلبی

صدای حدود 50 دسی بل یعنی حدودا حجم صدای یخچال و فریزر و صدای ترافیک می تواند فشار خون شما و احتمال نارسایی قلبی را بالا ببرد. به ازای هر افزایش 10 عیار ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی شما بیشتر می شود. دانشمندان فکر می کنند این امر به نحوه واکنش بدن شما به استرس گره خورده است.
 

 

میگرن و بیماری قلبی

ما مطمئن نیستیم چرا ، اما شما به احتمال زیاد هنگام میگرن ، به خصوص با میگرن حاد ، دچار سکته مغزی ، درد قفسه سینه و سکته قلبی خواهید شد. و اگر بیماری های قلبی در خانواده شما وجود دارد یا شما دچار مشکلات قلبی یا سکته مغزی شده اید ، ممکن است بخواهید از داروهای موسوم به تریپتان برای میگرن خود استفاده کنید اما دارو های تریپتان رگ های خونی شما را تنگ می کند. در مورد بهترین روش برای کنترل میگرن و درمان سردردهای خود با پزشک مشورت کنید.
 

 

ارتباط بچه ها و بیماری قلبی

والدین شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی دارند و شانس بیماری در مورد هر کودک کمی بالا می رود. از آنجا که این برای هر دو جنس صادق است ، زیست شناسی احتمالاً پشت آن نیست.
اما زنانی که اولین دوره پریود خود را قبل از 12 سالگی داشته اند و یا قبل از 47 سالگی ، دوره قاعدگی متوقفشده است ، احتمالاً دچار سکته مغزی و همچنین بیماری قلبی می شوند. در صورت سقط جنین یا برداشتن تخمدان یا رحم ، خطر بیماری قلبی برای زن نیز بیشتر می شود.
 

 

کوتاه قد بودن و بیماری قلبی

برای هر 2.5 اینچ کمتر از متوسط ​​قد ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی حدود 8٪ افزایش می یابد. افراد کوتاه تر مستعد سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالاتری هستند. این امکان وجود دارد که راههای کنترل بدن بر قد شما و کلسترول LDL "بد" به نوعی همپوشانی داشته باشد. همچنین ممکن است کوتاهتر بودن قد منجر به انتخاب ها و عادت های کمتر سلامتی شود.
 

 

تنهایی و بیماری قلبی

داشتن دوستان کم یا ناراضی بودن از روابط خود باعث می شود شانس ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را تقریباً به همان اندازه که دود دست دوم(در کنار سیگاری ها تنفس کردن) ایجاد می کند ، افزایش دهد. احساس تنهایی با فشار خون بالا و دیگر اثرات استرس در ارتباط بوده است. بنابراین به یک تیم ورزشی تفریحی یا گروه پیاده روی محله خود بپیوندید. شما هم ورزش خواهید کرد و هم یک شبکه اجتماعی قوی تر - یک اتصال دهنده برای جلوگیری از بیماری های قلبی را کسب می کنید.
 

 

داروهای ADHD و بیماری قلبی

داروهای ADHD یا دارو های بیش فعالی، اگرچه این دارو های محرک مانند دکستروآفتامین و متیل فنیدید ممکن است به شما در تمرکز کمک کنند ، اما می توانند ضربان قلب و فشار خون شما را نیز بالا ببرند. با گذشت زمان ، این می تواند به مشکلات قلبی منجر شود. با پزشک خودمشورت کنید تا تصمیم بگیرد که آیا مزایای داروی ADHD از خطرات احتمالی آن برای قلب شما بیشتر است؟
 

 

ساعات طولانی کار و بیماری قلبی

بیشتر افرادی که حداقل 55 ساعت در هفته کار می کنند نسبت به افرادی که 35-40 ساعت کار می کنند دارای بیماری قلبی هستند. این می تواند نتیجه تعدادی از موارد باشد: به عنوان مثال استرس بیشتر ، نشستن بیشتر ، شاید نوشیدن الکل بیشتر. اگر تمایل دارید بیشتر کار کنید و تا دیر وقت در محل کار بمانید ، مهم است که از خود مراقبت کنید تا از بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری کنید.
 

 

ارتباط بیماری لثه و بیماری قلبی

باکتری های موجود در دهان ، از جمله بیماری پریودنتال ، می توانند وارد جریان خون شما شوند و التهاب را در آستانه شریان های شما ایجاد کنند ، که می تواند منجر به ایجاد چربی در آنها شود (آترواسکلروز). تحقیقات نشان می دهد که درمان بیماری های دهان و دندان و بیماری لثه می تواند سطح یک نشانگر التهابی به نام پروتئین واکنشی C را در خون شما کاهش دهد. پزشکان از این اندازه گیری به همراه میزان کلسترول شما برای پیش بینی "حوادث قلبی" مانند حمله قلبی استفاده می کنند.
 

 

مشکلات دوران کودکی و بیماری قلبی

مواردی مانند خشونت ، زورگویی و سوءاستفاده در جوانی - از جمله دیدن آسیب به دیگران باعث فشار خون ، چاقی و دیابت نوع 2 در بزرگسالان است. و این مشکلات سلامتی شانس بیشتری برای بیماری های قلبی به شما می دهد. استرس مداوم در اوایل زندگی می تواند نحوه عملکرد بدن شما را تغییر دهد. شما همچنین ممکن است در هنگام بزرگ شدن با روشهای ناسالم و با اثرات احساس ناامنی برخورد کنید. 
 

 

ارتباط آنفولانزا و بیماری قلبی

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که افراد در هفته پس از تشخیص بیماری آنفلوانزا نسبت به سال قبل و بعد از آن ، شش بار بیشتر در هفته پس از تشخیص آنفلوانزا در بیمارستان ، دچار حمله قلبی شدند . پزشکان مطمئن نیستند که چرا. ممکن است وقتی در حال مبارزه با عفونت هستید ، خون شما راحت تر چسبنده و لخته می شود. ممکن است ارتباطی با التهاب داشته باشد.
 

 

ارتباط خشم و بیماری قلبی

تقریباً بعد از عصبانیت ،پنج برابر بیشتر احتمال حمله قلبی را دارید. در 2 ساعت بعد از طغیان عصبانیت ، احتمال سکته مغزی یا ضربان قلب نیز بالا می رود. شما همیشه نمی توانید از آنچه شما را از بین می برد اجتناب کنید یا کنترل نکنید ، بنابراین راهی برای مقابله با خشم خود در لحظه پیدا کنید و آن آتش خشم را سرد کنید. اگر غالباً اتفاق می افتد ، یک کلاس مدیریت خشم یا درمان را در نظر بگیرید تا خطر طولانی مدت مشکل قلبی را کاهش دهید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید