چه چیزی باعث پیر شدن مغز ما می شود

مغز پیری
با افزایش سن ، نورون ها کوچک می شوند و اتصالات بین آنها شروع به تضعیف می کند.دقیقاً مانند بقیه بدن ، پیر شدن مغز شما اجتناب ناپذیر است. در حقیقت ، در طول عمر شما ، اندام سه پوندی بیش از هر قسمت دیگر بدن تغییر خواهد کرد. بسیاری از افراد مسن ممکن است با به یاد آوردن نامها و اعداد ، به خاطر سپردن قرارها ، انجام چند وظیفه و انجام مفاهیم جدید در حافظه ، مشکل پیدا کنند. 
 
دانشمندان تلاش می کنند تا دریابند که چگونه مغز با گذشت زمان تغییر می کند. با افزایش سن ، مناطق مختلفی از مغز کوچک می شوند ، به ویژه آنهایی که در یادگیری و سایر کارهای سطح بالاتر دخیل هستند. اتصالات بین سلولهای عصبی یا سلولهای عصبی شما تخریب می شود و منجر به کندتر شدن پردازش اطلاعات می شود. و ممکن است جریان کلی خون در مغز نیز کاهش یابد. با این وجود شواهد در حال افزایش وجود دارد که نشان می دهد مغز با وجود پیری طبیعی هنوز قادر به سازگاری و تغییر است.
 
به راحتی ارتباط پیر شدن مغز و هرگونه عارضه روانی ناشی از بیماری آلزایمر آسان نیست. این بیماری به طور معمول سلولهای عصبی و اتصالات آنها را در مناطقی از مغز که مسئول حافظه هستند از بین می برد. اما در حالی که مغز تا حدودی به عنوان بخشی از پیری سالم در حال کوچک شدن است ، مقدار زیادی از نورونها را در این فرآیند از دست نمی دهد. اساساً ، تغییرات مرتبط با آلزایمر - و سایر اشکال زوال عقل - بخشی طبیعی از پیری مغز محسوب نمی شوند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید