سبزیجات مقرون به صرفه، قادر به ترمیم ریه حتی در افراد سیگاری است

کارشناسان دانشکده بهداشت دانشگاه جان هاپکینز گفتند: مصرف منظم گوجه فرنگی برای ریه ها بسیار مفید است.
 
متخصصان ، تغذیه 650 بیمار را به مدت ده سال تحت نظر داشتند. آنها موفق شدند سبزی را پیدا کنند که اثرات مخرب سیگار بر روی ریه ها را کاهش دهد. نتایج خوبی در کسانی که روزانه دو عدد گوجه فرنگی می خورند ، یافت شد. همچنین رژیم غذایی شرکت کنندگان شامل تعداد زیادی میوه بود.
 
به گفته پزشکان ، کاهش عملکرد ریه حتی برای افرادی که عادت های بد ندارند ، مشخص است. این بیماری معمولاً بعد از سی سال رخ می دهد.محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن بیشتر میوه و گوجه فرنگی راه خوبی برای مقابله با بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) است.
 
مشخص شده است که سیگار کشیدن می تواند منجر به بیماری های کشنده ای مانند ذات الریه ، آمفیزم و سرطان ریه شود. استعمال دخانیات باعث 84٪ مرگ و میر ناشی از سرطان ریه و 83٪ از مرگ ناشی از بیماری COPD می شود.
 
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C ، پتاسیم ، فولات و ویتامین K است. با این حال ، آنها به عنوان منبع لیکوپن آنتی اکسیدان قدرتمند با ارزش ترین هستند ، که خطر بیماری های قلبی و آنکولوژی را کاهش می دهد.
 
معمولاً گوجه فرنگی به خوبی تحمل می شود و آلرژی به آنها نادر است. با این حال ، افرادی که به گرده حساسیت دارند به احتمال زیاد به گوجه فرنگی هم حساسیت دارند.
 
پیش از این گزارش شده است که مطالعه ای در میان مردان میانسال انجام شده است که میزان کم لیکوپن و بتاکاروتن را در خون مرتبط با خطر ابتلا به سکته های قلبی و سکته های مغزی نشان می دهد. خوردن گوجه فرنگی همچنین کلسترول بد را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی دیواره شریان ها را افزایش می دهد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید