واقعیاتی از زندگی اروپای قرون وسطایی که شما را شگفت زده خواهد کرد

واقعیاتی از زندگی اروپای قرون وسطایی که شما را شگفت زده خواهد کرد. خوب ، یا حداقل عجیب غریب به نظر می رسد.
قرون وسطایی دوره ای نسبتاً تاریک در زندگی اروپا بود. بر این اساس ، زندگی و آداب و رسوم بومیان آن زمان سرگرم کننده نبود. به نظر افراد مدرن بسیار عجیب غریب و وحتی وحشیانه به نظر می رسند و برخی با وحشیگری آنها خشمگین می شوند. من می خواهم در مقاله امروز در مورد چند واقعیت بگویم.

صندلی جادوگر وسیله ای برای شکنجه و اعتراف گرفتن 

واقعیاتی از زندگی اروپای قرون وسطایی که شما را شگفت زده خواهد کرد
برای به دست آوردن اعتراف از زنانی که مظنون به تمرین جادوگری بودند ، از اصطلاح "صندلی جادوگر" بسیار استفاده می شد. این آشکار ساز دروغ قرون وسطایی ارعاب کننده به نظر می رسد. اثربخشی استفاده از آن نیز بسیار بالا بود. این ابزار شکنجه به ویژه مورد علاقه مأمورین اتریشی قرار گرفت. صندلی ها تغییرات گسترده ای را ایجاد کردند. مجهز به  دستبند ، پابندو ابزار های مختلف برای ثابت نگه داشتن متهمان بودند. صندلی ها ، به طور معمول ، با "سیستم گرمایش" ساخته می شدند . آهن قرمز داغ در زیر نشیمنگاه دریافت اعترافات را بسیار ساده می کرد. با این حال ، مواردی وجود داشته است که تمام تلاشهای شکنجه گران بیهوده بوده است. در سال 1693 ، شهروند ماریا ووکینتس ، 57 ساله ، 11 روز را در یک صندلی مشابه در حال شکنجه شدن گذراند ، اما هرگز به جادوگری اعتراف نکرد. او فقط با درد مداوم و غیرقابل تحمل دیوانه شد.
 

در نظر قرون وسطایی ها یک جادوگر واقعی باید سبک باشد

اما خبرهای خوبی هم وجود داشت . خانمهایی که وزن آنها از پنجاه کیلوگرم بیشتر بود ، مورد ظن قرار نمی گرفتند. اعتقاد بر این بود که این حداکثر وزنی است که وسیله نقلیه اصلی جادوگران می تواند بلند کند!- جاروی جادوگران! بله ، لاغر بودن در آن روزها کاملاً خطرناک بود. با توجه به اینکه بیشتر افراد زیبا به جادوگری متهم می شدند ، جای تعجب نیست که در اواخر قرون وسطا ، دختران زیبایی در اروپا باقی نمانده باشند .واقعا شگفت آور نیست؟ که چگونه زیبایی ها در اروپای قرون وسطی مورد آزار و شکنجه قرار میگرفتند.
 

استفاده از آب جوش در تشخیص گناهکار

روش دیگر برای پیدا کردن حقیقت که در قرون وسطی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت وآن را "داوری خدا" می نامیدند. آزمایشات با استفاده از آب جوش انجام می شد. الگوریتم بسیار ساده - اگر پس از غوطه ور شدن دست در آب جوش، آسیب قابل مشاهده ای به دست مظنون وارد نمی شد، بیگناه اعلام می شد . نمی دانم کسی با موفقیت این آزمون را گذرانده است یا خیر؟ من هیچ اطلاعاتی در این مورد در هیچ کجا ندیده ام. اگر کسی در این زمینه اطلاعی دارد ، در بخش نظرات سهیم شود.
 

خودکشی در قرون وسطی

یکی از رسوم وحشانه دیگر، این عقیده را ایجاد کرد :کسانی که خودکشی می کنند از ورود به قلمرو خدا منع می شوند . برای جلوگیری از آتش جهنم در زندگی پس از مرگ، متاسفانه بیمار که می خواست سریع از عذاب زمین خلاص شود ، به قتل می رسید . آنها به سادگی اغلب بچه های بی دفاع را می كشتند . محاسبه این بود که پس از محاکمه و حکم اعدام ، آنها صمیمانه از آخرین اعترافات خود توبه می کردند و به لطف این توبه ، مستقیم به بهشت ​​می رفتند. لغو مجازات اعدام و جایگزینی آن با حبس ابد این جنون را پایان داد .
 

تفاوت پزشکی قرون وسطایی و شرق را احساس کنید

من قبلاً از تفاوت فاحش در توسعه پزشکی قرون وسطایی در شرق و غرب اطلاع داشتم. و این با تماشای فیلم های سینمایی و مستندهای مربوط به آن دوران به من کمک کرده بود. خوب ، خواندن ادبیات مفید هرگز زائد نبوده است.
ابن سینا
ابن سینا فیلسوف و پزشک در شرق (980-1037)
 
اول از همه صحبت از ابن سینای معروف ارزشش را دارد. فکر می کنم هر کسی کم و بیش درباره این پزشک معروف پارسی شنیده است. با خواندن خاطرات امیر شایزر اسامه بن مکنیز ، که در قرن دوازدهم زندگی می کرد ، تأیید دیگری از دیدگاه خود در این باره پیدا کردم.
 
اسامه بن مکنیز در خاطرات خود روش های وحشیانه ای را که مسیحیان ایسکولاپیوس در معالجه بیماری ها به کار می برند ، توصیف می کند که درمان آن به ویژه از نظر پزشک شرقی آسان بود.
اولین بیمار یک شوالیه با آبسه در پای خود بود. پزشک شرقی ، بدون آداب و رسوم زیاد ، آبسه را باز کرد و شروع به مداوای بیمار کرد. برای تثبیت اثر درمان ، بیمار مجبور بود رژیم غذایی سالم را رعایت کند و زمان بیشتری را در هوای تازه بگذراند.
اما جراح قرون وسطایی هم آنجا بود! قطع عضو توسط جراحان قرون وسطایی انجام می شد (آنها به طور ترکیبی آرایشگر هم بودند) 
پزشک اروپایی به او گفت که جان خود را با درمان آبسه از دست ندهد. در این حالت ، انجام یک قطع عضو با یک ضربه قاطع مطلوب نتیجه بخش تر است. رزمنده شجاع مسیحی طبیعتاً زندگی را انتخاب کرد ، هرچند بدون یکی از پاها. برای نجات جان ، به شوالیه دستور داده شد كه تبر تیزتری پیدا كند. پس از مدتی او با ابزار مورد نیاز برای معالجه  بازگشت.  اما دست جراح لرزید و نتوانست با یک ضربه عملیات را تمام کند. سپس ضربه دیگر تاسف بارتر بود ، مغز از استخوان های پا بیرون زد (همانطور که پارسی می نویسد) و بیمار بلافاصله در مقابل پزشکان درگذشت.
 
بیمار دوم یا به عبارت بهتر بیمار زنی بود که دچار فرسودگی عمومی بود . پزشک پارسی به پاک کردن بدن (سم زدایی در مدرن) و یک رژیم ترمیمی برای او  توصیه کرد. به هر حال ، چیزی مشابه در چنین مواردی توسط پزشکان مدرن توصیه می شود.
تجویز پزشک اروپایی حیرت آور بود. او که به سختی به بیمار نگاه می کرد ، اظهار داشت: شیطان وارد سر این زن شده است و باید سرش را بتراشند! زن بعد از تراشیدن سر ، دوباره به رژیم غذایی معمول خود بازگردد ، غذاهای غلیظ با سیر و خردل بخورد. وقتی وضعیت وی بدتر شد ، پزشک اروپایی گفت: "شیطان وارد مغز او شده است."و او همچنان به مداوای بیمار ادامه داد. او با استفاده از یک تیغ تیز ، برشی عمیق بر روی جمجمه برهنه بیمار ایجاد کرد. درمان بیشتر شامل مالش زیاد نمک بر روی سر بود. زن بدبخت در مدت کوتاهی درگذشت.
در نتیجه ، هر دو بیمار درگذشتند و پزشک پارسی که برای کمک به یکی از دوستان امیر اسامه بن مکنیز اعزام شده بود ، به زودی به خانه بازگشت.
اینگونه است که تعصب مذهبی منجر به رکود عمیق در توسعه همه علوم طبیعی در قرون وسطایی شد. فقط خرافات توسعه یافت.تعصب مذهبی در قرون وسطی منجر به اوج گرفتن استیضاح و آزار و اذیت گسترده مردمان و مخالفان شد 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • JamesEluro 464 :

    سازندگان فیلم های اختصاص داده شده به قرون وسطی اغلب بر روی داستان های عشقی، شوالیه های شجاع، دسیسه های قصر تمرکز می کنند و تصویری زیبا خلق می کنند که چشم بیننده را به خود جلب می کند. با این حال، بعید است که حداقل یک فرد مدرن که خود را در آن زمان می بیند، فضای آن را جذاب بنامد. کل شرایط غیربهداشتی، تعداد زیادی بیماری ناشی از عدم رعایت بهداشت مناسب، بوی تعفن و اینگونه می توانید قرون وسطی را توصیف کنید.

    1401/1/7 11:12

بیشتر بخوانید