چگونه یک مرد فقیر از روستایی در نپال بینایی را به 120 هزار نفر بازگرداند

چگونه یک مرد فقیر از یک روستای نپالی بینایی را به 120 هزار نفر بازگرداند
 
داستان Sanduk Ruit به عنوان یک داستان پایان یافته برای یک فیلم هالیوود به نظر می رسد: با داشتن خانواده ای بسیار فقیر در یک دهکده کوچک، بدون برق ، بدون مدرسه ، بدون وسایل ارتباط با سایر نقاط دنیا ، Sanduk یک جراح مشهور در جهان شد. او موفق به بازگرداندن بینایی به بیش از 120،000 نفر در جهان شد.
آب مروارید
 
ساندوک رویت، Sanduk Ruit در سال 1954 در یک منطقه روستایی دور در کوههای نپال بدنیا آمد. در آن زمان فقط 200 نفر در آنجا زندگی می کردند و این یک شهرک تقریباً کاملاً منزوی بود که مزایای تمدن به آن نرسیده بود. این خانواده شش فرزند داشت. خانواده فقیر بودند و قادر به دیدن پزشک نبودند ، بنابراین سه فرزند خود را از دست دادند: یک کودک در سن سه سالگی بر اثر اسهال درگذشت ، یک دختر در 8 سالگی بر اثر تب شدید درگذشت و یک دختر دیگر در 15 سالگی بر اثر سل درگذشت. این مرگ ها بود که در نهایت تمایل Sanduk برای رفتن به رشته پزشکی را تعیین کرد.
سخنرانی دکتر  ساندوک رویت
محل زندگی ساندوک تا نزدیکترین مدرسه فاصله زیادی وجود داشت. پدر تصمیم گرفت ساندوک را به هندوستان بفرستد تا بتواند تحصیلات لازم را بدست آورد. این پسر تمام تلاش خود را برای کسب دانش انجام داد تا بعداً بتواند وارد دانشگاه شود. و او واقعاً موفق شد برای ورود به دانشگاه پزشکی  در پایتخت نپال ، سپس به هندوستان منتقل شد تا تحصیلات تکمیلی کسب کند و بعداً برای آموزش پیشرفته نیز از دانشگاه ها و بیمارستان های ایالات متحده ، استرالیا و هلند بازدید کرد.
دکتر ساندوک رویت
Sanduk Ruit با به دست آوردن چنین دانش و مهارت بسیار زیادی ، هدف خود را برای یافتن راهی جدید برای درمان مشکلات بینایی قرار داد. وی در حالی که در سال 1986 در استرالیا کار میکرد ، با جایگزین کردن یک لنز با یک لنز مصنوعی ، یک روش درمانی آب مروارید را تدوین کرد. این یک پیشرفت واقعی در دنیای پزشکی بود ، زیرا هیچ روش دیگری برای درمان آب مروارید - و تا امروز وجود ندارد.
Sanduk Ruit با بیماران جراحی شده.
تنها مشکلی که در این روش درمانی وجود دارد ، قیمت آن بود - تولید لنز هزینه زیادی داشت و چنین عملیاتی فقط در اختیار افراد ثروتمند بود. تقریباً ده سال  طول کشید تا Sanduk راهی برای درست کردن همان لنز های با کیفیت بالا ، اما با قیمت پایین تری پیدا کند. لنز چشمی ارزان قیمت دقیقاً همان درصد موفقیت ترمیم بینایی را با لنز های گران قیمت داشتند: در بیش از نیمی از سال ، 98٪ از بیماران بینایی خود را ترمیم کردند.
 
سپس ، در سال 1994 ، Sanduk Ruit مرکز چشم پزشکی Tilgang را در پایتخت نپال تأسیس کرد. بیش از 500 پزشک از سراسر جهان تکنیک جدیدی را برای تعویض لنز چشم آموزش دیدند. با تشکر از این تکنیک و این کلینیک ، بیماران توانستند بینایی خود را بازیابی کنند.لنز یک چشم کمتر از پنج دلار است. علاوه بر این ، Sanduk همچنین با یک آنالوگ ارزان تر از چشم مصنوعی روبرو شد - به جای 150 دلار برای آنالوگ های خارجی ، اختراع وی تنها سه دلار قیمت دارد.
دکتری که به نجات بینایی بیش از 120000 نفر کمک کرده است
با وجود هزینه بسیار کم لنزها ، بسیاری از افراد فقیر نپال هنوز نمی توانند چنین عملیاتی را تحمل کنند: برای بسیاری ، حتی رسیدن به پایتخت بسیار دشوار و گران است. بنابراین ، سانداك دستور داد كه چنین عملیاتی به صورت رایگان برای افراد فقیر انجام شود ، و برای ساكنان مناطق دور افتاده ، وی مینی كلینیك های مخصوص سیار را ترتیب داد كه به صورت دوره ای در سراسر كشور انجام می شود.
دکتر سانداک راهی برای جایگزینی لنز های چشم با یک لنز مصنوعی اختراع کرد. 
 
در حال حاضر در سراسر جهان چنین عملیاتی را دقیقاً انجام می دهند . همین روش در دانشگاه های علوم پزشکی اروپا و آمریکا به چشم پزشکان آموزش داده می شود. اکنون ، در سن 64 سالگی ، ساندوک به کار خود ادامه می دهد و تقریباً در هر مصاحبه یادآوری می کند که اگر برای حمایت از همسرش ، پرستاری که او در سال 1987 با او ازدواج کرد ، نبود ، رسیدن به همه چیزهایی که امروز می تواند افتخار کند ، امکانپذیر نبود.
رئیس جمهور هند این جایزه را به دکتر ساندوک رویت اهدا می کند.
 
دکتر ساندوک رویت این پاداش را از پادشاه بوتان می پذیرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید