رئیس جمهور های آمریکا که بیماری خود را برای ماندن در سمت خود پنهان کردند

رئیس جمهور

بیماری می تواند توانایی رئیس جمهور در انجام وظایف رسمی خود را تحت تأثیر قرار دهد ، اما در بیشتر طول تاریخ ایالات متحده ، بسیاری از این افراد قدرتمندجهان سعی کرده اند با حفظ اعتماد به نفس بالا ، وضعیت سلامتی خود را پنهان کنند و به دنبال  ترفندهای مختلف برای حفظ پست ارزشمند خود باشند.


بنیانگذاراران اولیه قانون اساسی آمریکا نیاز به وضعیت سلامتی رئیس جمهور را پیش بینی کردند و در قانون اساسی آمده است که در صورت مرگ ، استعفا یا ضعیف شدن یک رئیس جمهور ، معاون رئیس جمهور به عنوان سرپرست پست ریاست جمهوری انتخاب می شود. اما این جزئیات مهم را در نظر نگرفتند ، از جمله این سوال که چه کسی حق دارد رئیس جمهور را نامناسب اعلام کند ؟ چه زمانی و چگونه رئیس جمهور باید به کار خود برگردد و آیا معاون رئیس جمهور باید تا پایان دوره ریاست جمهوری باقی بماند ، یا تا جایگزینی پیدا شود؟


زمان زیادی سپری شد و تنها پس از ترور جان اف کندی بود که کنگره با تصویب متمم بیست و پنجم ، پروتکل روشنی را تعیین کرد که اگر رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور استعفا دهند ، ناتوان شوند ،  یا بمیرند چه اتفاقی می افتد؟

9 رئیس جمهور آمریکا که مشکلات سلامتی خود را برای ماندن در سمت خود پنهان کردند

  

 

 

 

 

1. جورج واشنگتن

جورج واشنگتن

جرج واشنگتن. اولین رئیس جمهور منتخب مردمی ایالات متحده آمریکا.  \ عکس

 

اولین رئیس جمهوری که در زمان قدرت به سختی بیمار شد جورج واشنگتن بود. دو ماه پس از سال اول ، واشنگتن تحت عمل جراحی برای برداشتن تومور قرار گرفت که باعث شد وی به مدت شش هفته در سمت راست روی تخت دراز بکشد. در سال دوم ریاست جمهوری خود دچار حمله آنفولانزا شد که شنوایی و بینایی وی را تهدید می کرد. همین حادثه بود که رئیس جمهور را وادار به نوشتن نوعی اعتراف کرد: "در کمتر از یک سال من دو حمله شدید داشته ام - حمله آخر از حمله اول بدتر است و شاید سوم ، به احتمال زیاد ، من را به دنیای بعدی بفرستد . "

 

بیماری ها در شهرهای اولیه آمریکا بیداد می کردند و شیوع تب زرد در تابستان 1793 جورج و دولت را وادار به فرار به حومه کرد. وی موفق شد به عنوان کسانی زنده بماند که توانستند از دیفتری ، سل ، آبله ، مالاریا ، اسهال خونی ، آنژین و بسیاری از بیماری ها زنده بمانند. وی سرانجام بر اثر عفونت گلو درگذشت ، اما پس از ترک پست ریاست جمهوری.

 

2. جان اف کندی

جان اف کندی

ژاکلین و جان اف کندی.  \ عکس


اکثر مردم تصور می کردند جان اف کندی جوان و پرانرژی است. و انتخاب از روی عمد انجام شد. کندی در واقع با درد مداوم زندگی می کرد ، اما بیماری او از ترس آسیب رساندن به حرفه سیاسی خود ، یک راز کاملاً محرمانه نگهداری می شد. وی دارای آلرژی ، مشکلات معده و کمردرد بود که با خدمات وی در طول جنگ جهانی دوم افزایش یافت و نیاز به جراحی های متعدد داشت. گفته می شود در سال 1937 هنگامی که وی دانشجوی هاروارد بود ، آسیب دیدگی از ناحیه کمر اتفاق افتاد و در ابتدا وی را از انجام خدمت سربازی معاف کرد. قبل از آسیب دیدگی ، او نیز بیمار بود. جان در دوران کودکی از مشکلات دستگاه گوارش رنج می برد ، که بعداً به عنوان بیماری آدیسون ، یک اختلال غدد درون ریز تشخیص داده شد.

 

جان اف کندی

جان اف کندی.  \ عکس

 

 

3. ویلیام هنری هریسون

ویلیام هنری هریسون

ویلیام هنری هریسون.  \ عکس


ویلیام هنری هریسون یکی از "کوتاه مدت ترین" رئیس جمهورها شد که تنها سی و چهار روز پس از روی کار آمدن از بیماری ذات الریه ، که در روز تحلیف خود با آن مبتلا شد ، درگذشت. وی اولین رئیس جمهوری بود که در زمان ریاست جمهوری جان خود را از دست داد ، جان تایلر نخستین معاون رئیس‌جمهوری بود که در پی مرگ رئیس‌جمهور به ریاست جمهوری رسید.

 

ویلیام هنری هریسون

ویلیام هنری هریسون ، غرق در بیماری.  \ عکس


اگرچه تایلر در اصل عنوان "معاون رئیس جمهور ، سرپرست پست ریاست جمهوری" را از کنگره دریافت می کرد ، اما وی به دنبال موقعیت دائمی تر بود. سرانجام ، وی به کاخ سفید نقل مکان کرد و به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد و حتی یک سخنرانی افتتاحیه را ایراد کرد.

 

4. گروور کلیولند

رئیس جمهور

گروور کلیولند.  \ عکس

 

در سال 1893 ، گروور کلیولند برای برداشتن تومور سرطانی در دهان خود نیاز به جراحی داشت. وی برای جلوگیری از توجه مطبوعات ، قایق بادبانی دوست خود را در Long Island Sound مکانی برای عمل جراحی قرار داد. یک چهارم کام فوقانی به طور کامل برداشته شد ، یک ایمپلنت وارد شده و به کار خود برگردانده شد. مردم آمریکا  چیزی نمی دانستند.

 

5. وودرو ویلسون

ویلسون

وودرو ویلسون.  \ عکس

 

وودرو ویلسون در هنگام مذاکره با رهبران جهان در مذاکرات صلح پاریس تقریباً در اثر بیماری همه گیر آنفلوانزا درگذشت. در طول جنگ جهانی اول ، آنفلوانزا جان غیرنظامیان و سربازان را گرفت. سرانجام بیست میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری مردند.

 

ویلسون

وودرو ویلسون در اروپا ، در مورد مسائل مربوط به کنفرانس صلح پاریس در سال 1919.  \ عکس


دکتر ویلسون وقتی به مطبوعات گفت رئیس جمهور از باران در پاریس سرماخورده دروغ گفت. این بیماری او را خسته کرد و دستیاران نگران بودند که این امر در مذاکرات رئیس جمهور دخالت کند. سرانجام ، ویلسون از خواسته های خود از ژرژ کلمانسو ، رهبر فرانسه دست کشید و موافقت خود را با خلع سلاح نظامی راینلند و اشغال فرانسه توسط آن برای حداقل پانزده سال اعلام کرد. در نتیجه ، پیمان ورسای چنان خشن علیه آلمان بود که به ظهور آدولف هیتلر و بروز جنگ جهانی دوم کمک کرد.

 

این آخرین باری نبود که پزشک درباره وضعیت رئیس جمهور دروغ می گفت: در سال 1919 ، او دچار یک سکته مغزی شد. از آن لحظه به بعد ، اوضاع فقط بدتر شد و در ماه اکتبر رئیس جمهور بیدار شد و خود را تا حدی فلج دید. همسرش ادیث در حالی که از اعتبار وی محافظت می کرد و دولت را آرام نگه می داشت اقدام کرد. او اساساً مانند رئیس جمهور رفتار می کرد و کشور در مورد وضعیت واقعی ویلسون در بی خبری باقی مانده بود تا زمانی که دوره وی در سال 1921 به پایان رسید.

 

6. فرانکلین دلانو روزولت

روزولت

فرانکلین دلانو روزولت.  \ عکس


فرانکلین دلانو روزولت ، طولانی ترین رئیس جمهور ایالات متحده ، از ترس اینکه ضعیف شناخته شود ، جدی بودن فلج اطفال را از دید مردم آمریکا پنهان کرد.

 

روزولت

فرانکلین روزولت در ماشین برای پیاده روی.  \ عکس

 

در سی و نه سالگی در سال 1921 بیماری فلج اطفال تشخیص داده شد. این غیرمعمول بود زیرا بیشتر قربانیان فلج اطفال در آن زمان کودکان زیر چهار سال بودند. روزولت در سالهای پس از عفونت فلج اطفال به طور خستگی ناپذیری برای بازسازی بدن خود تلاش کرد. از آنجا که فلج شده بود ، بیشتر اوقات از یک ویلچر مخصوص طراحی استفاده می کرد. او به عنوان رئیس جمهور می خواست قدرت و مردانگی را به نمایش بگذارد ، و بنابراین راهی را برای "راه رفتن" در هنگام سخنرانی عمومی ابداع کرد. استفاده از بندهای مخصوص پا ، استفاده از عصا و دست پسرش یا مشاور مورد اعتماد شامل این موارد بود. علاوه بر این ، او از مطبوعات خواست که از گرفتن عکس هنگام راه رفتن ، در زمان جابجایی از اتومبیل به صندلی چرخدار و بالعکس خودداری کنند.

 

7. دوایت آیزنهاور

آیزنهاور

دوایت دی آیزنهاور.  \ عکس


در زمان تصدی دوایت دی آیزنهاور ، وی دچار حمله قلبی و سکته مغزی ، جراحی شد و همچنین بیماری کرون نیز تشخیص داده شد.آیزنهاور که نگران بهبود یافتن خود بود ، نامه محرمانه ای به معاون رئیس جمهور خود ، ریچارد ام. نیکسون نوشت و به او گفت که در صورت عدم بهبودی چه کند.

 

آیزنهاور

ژوکوف و آیزنهاور ، 1945.  \ عکس


در آن ، وی از نیکسون به عنوان شخصی که تعیین می کند آیا آیزنهاور می تواند وظایف ریاست جمهوری خود را انجام دهد ، نام برد. این نامه قانونی نبود و نیکسون تنها لحظه ای ریاست جمهوری را عهده دار شد ، یک بار در سال 1955 پس از حمله قلبی رئیس جمهور و بار دیگر در حین عمل در سال 1956.

 

8. رونالد ریگان

رونالد ریگان

رونالد ریگان.  \ عکس


پنج سال پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری ، رونالد ریگان به بیماری آلزایمر مبتلا شد. پسر وی ، ران ریگان ، گفت که علائم بیماری را در حالی که پدرش در مطب بود مشاهده کرده است. در حالی که شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد چهلمین رئیس جمهور در زمان فرماندهی کل قوا از آلزایمر رنج برده است ، شایعات مربوط به زوال عقل با تمرکز بیشتر بر روی سن او در طول اولین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ریگان را آزار می داد  . آنچه تأیید می شود این است که وی چندین مورد سرطان داشته است. در سال 1985 ، چندین پولیپ از روده بزرگ او خارج شد و مشخص شد که یکی از آنها سرطانی است. دو سال بعد ، اپیتلیوم سلول پایه (بینی) از بینی او خارج شد.

 

اصلاحیه 25 ام برای اولین بار به طور رسمی در 13 ژوئیه 1985 اعمال شد ، زمانی که رئیس جمهور رونالد ریگان معاون رئیس جمهور وقت جورج دبلیو بوش را مامور انجام وظایف خود در حین جراحی سرطان روده بزرگ کرد. وقتی بیهوشی عمومی به ریگان انجام شد ، بوش سرپرست پست ریاست جمهوری شد. کمتر از هشت ساعت ، ریگان به سنا اطلاع داد که آماده است تا وظایف ریاست جمهوری خود را از سر بگیرد.

 

9. جورج دبلیو بوش

755180991765210.jpg

جورج دبلیو  بوش.  \ عکس


جورج دبلیو بوش در مدت دو دوره ریاست جمهوری خود ، دو بار به متمم بیست و پنجم اشاره کرد. در 29 ژوئن 2002 ، بوش قبل از انجام بیهوشی برای کولونوسکوپی به بند 3 متمم 25 رسید و مختصراً معاون رئیس جمهور دیک چنی را به عنوان سرپرست ریاست جمهوری معرفی کرد. وی هنگامی که در سال 2007 کولونوسکوپی دیگری انجام داد مجدداً همین کار را انجام داد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید