چرا در تایلند "ماهی کپور" را در کشتزار برنج پرورش می دهند؟

در

پرورش ماهی

 

نحوه کاشت برنج برای هیچ یک از ما معما نیست. اما یک واقعیت بسیار جالب وجود دارد که تعداد کمی از مردم از آن اطلاع دارند. همانطور که مشخص شد ، کشاورزان در کشورهای جنوب شرقی آسیا ( برونئی،کامبوج، اندونزی، لائوس ، مالزی، برمه ، فیلیپین ، سنگاپور، تایلند، ویتنام) به طور خاص ماهی را در مزارع برنج و  با این محصول پرورش می دهند.چرا اصلاً این کار را انجام می دهند؟ در واقع ، همه چیز بسیار ساده ، و حتی سودآور است.

 

پرورش ماهی
با راه اندازی پرورش ماهی در مزارع برنج ، کشاورزان مزایای قابل توجهی بدست می آورند / عکس

 

به نظر می رسد که چنین عملی از نظر اکولوژیکی و اقتصادی توجیه پذیر است. اول از همه ، ماهی برای از بین بردن انواع آفات مناسب است. بنابراین نیازی به صرف هزینه برای سموم دفع آفات و حتی برخی کودها نیست.

 

پرورش ماهی

فراوانی ماهی در مزارع برنج به طور قابل توجهی عملکرد را افزایش می دهد / عکس


از آنجا که ماهی ها از جلبک ها نیز تغذیه می کنند ، منابع بیشتری برای برنج به وجود می آید - گیاهان مواد معدنی و سایر مواد مفید بیشتری را دریافت می کنند که به رشد ، تکامل و در نهایت افزایش محصول کمک می کنند.

 

پرورش ماهی

کشاورزان نه تنها ماهی پرورش یافته را می فروشند ، بلکه خود نیز می خورند / عکس


علاوه بر این ، کشاورزان همچنین درآمد اضافی خود را تأمین می کنند. وقتی ماهی به اندازه لازم رسید و در این حالت خیلی سریع اتفاق می افتد ، از آنجا که کمبود غذا ندارد و شرایط زندگی کاملاً راحت است ، صید می شوند و برای فروش ارسال می شود. به طور طبیعی ، کشاورزان خود ماهی هایی را می خورند که با دست خود پرورش داده شده است و این یک مزیت قابل توجه برای بدن آنها است. همانطور که می دانید ، گوشت ماهی سرشار از کلسیم و پروتئین است.

 

پرورش ماهی

ماهی کپور رایج ترین نوع ماهی است که در مزارع برنج در سراسر جهان پرورش می یابد / عکس


در کشورهای جنوب شرقی آسیا ، کپور های نقره ای ،  گورامی ها اغلب به این روش پرورش می یابند. در اروپا و آمریکا - ماهی گاومیش ، ماهی کپور . این به دلیل استقامت ماهی است. کپور می تواند در شرایط کمبود اکسیژن و در آب بیش از حد در معرض آفتاب زندگی کند. علاوه بر این ، ماهی کپور می تواند برای مدت کوتاهی حتی بدون آب زندگی کند.

 

قورباغه

علاوه بر ماهی ، آنها همچنین شروع به پرورش قورباغه ، نرم تنان و میگوی آب شیرین کردند / عکس


همچنین گونه هایی وجود دارند که می توانند به طور مستقل از یک زمینه به زمینه دیگر تغییر کنند و به دنبال شرایط زندگی راحت تر و منطقه ای با مقدار زیادی آب باشند. آنها علاوه بر ماهی ، شروع به پرورش قورباغه ها ، نرم تنان و گونه های میگو ی آب شیرین کردند که در این مناطق گران است.

 

پرورش ماهی

کشاورزان ماهی را با استفاده از سطل و تورهای مخصوص و همچنین به سادگی با دست صید می کنند / عکس


نکته مثبت دیگر شل شدن خاک است. ماهی بیش فعال این وظیفه مهم را بسیار عالی انجام می دهد. صید ماهی هم مشکلی ندارد. کشاورزان آن را با کمک دستگاه های خاص مانند سطل و تورهای مخصوص و همچنین با دست می گیرند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه ترشی بامیه و سالاد میگو

در

مواد لازم
1 (3 اونس یا 85 گرم) بسته میگو و خرچنگ جوشیده شده
1/2 1 پوند یا 680 گرم میگوی خام متوسط ، پوست کنده و پاک شده 
1/2 فنجان بامیه ی ترشی شیرین-داغ برش خورده
1(4 اونس) شیشه ، فلفل شیرین برش خورده و آب کشی شده
1/3 فنجان مایونز
3 قاشق سوپخوری پیاز قرمز ریز شده
1/2 قاشق سوپخوری ترشه ی پوست لیموترش
3‌ قاشق سوپخوری آب لیموترش
1/4‌ چایخوری فلفل
1/8 قاشق چایخوری نمک
3 عدد آووکاودی بزرگ ، برش خورده


طرز تهیه
1.  8 فنجان آب را در یک قابلمه ی سه کووارتی جوشانده و سپس خرچنگ را نیز بجوشانید و به مدت 5 دقیقه بگذارید تا بپزد. میگو را به آن اضافه کرده ؛‌ در قابلمه را گذاشته و از روی حرارت بردارید و به مدت 10 دقیقه کنار گذاشته یا بگذارید میگوها صورتی شود. آبکشی کرده و به مدت 10 دقیقه بگذارید خنک شود.
2.  در این ضمن ، بامیه ی ترشی ، فلفل شیرین خرد شده را با 6 مواد دیگر ، با هم ترکیب کرده و میگو را اضافه کنید و فورا با برش های آواکادو سرو کرده یا در آن را گذاشته و بگذارید برای خوردن ، سرد و آماده شود. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

میگوی ساحلی آشپزی آسان با سیارک

در

با نان فرانسوی برشته که در سس خیسانده شده ، سرو گردد. برای پخت این غذا زمانی که در کنار ساحل و در سفر هستید، یک ماهیتابه ی کباب پزی یک بار مصرف برای شتسشوی آسان ، خریداری کنید.

مواد لازم

1360 گرم میگوی پوست گرفته ی خام و  بزرگ *

1 ( 450 گرم) چاشنی ایتالیایی

1/2 و1 ق س فلفل آسیا شده ی تازه

2 بوته ی سیر ، له شده

 2‌لیموترش ، دونیم شده

1/4 پیمانه جعفری تازه ی خرد شده

1/2 پیمانه کره ، خرد شده

طرز تهیه

  1. در ابتدا 4 ماده را در ظرف طبخ 8 ×23 سانتی متر قرار داده و در مواد بغلتانید تا لایه ای روی آن ایجاد شود. لیمو را روی مخلوط میگو بچکانید و قاطی کنید. لیموترش های دونیم شده را در ماهیتابه بریزید. جعفری را روی آن ریخته و همین کار را نیز با کره انجام دهید.
  2. در دمای 5 درجه به مدت 25 دقیقه طبخ کرده و بعد از 15 دقیقه مخلوط کرده و در ماهیتابه سرو کنید.

* 1360 گرم میگوی خام بزرگ پوست گرفته ی فریزری که  طبق دستور روی بسته گرم شده ، ممکن است جایگزین آن گردد. دستورالعمل را طبق آن تهیه کرده و فلفل را تا 1/2 قاشق چایخوری کم کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هک زندگی با برنج

در

مامعمولا بدنبال چیزهایی هستیم که می توانند برای بیش از یک هدف استفاده شوند. برنج نیز شامل آنهاست، و برای چیزی بیشتر از خوردن ، خوب است. شما هنگامی که استفاده های جالب برنج را بفهمید  واقعا تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

 

هک زندگی با برنج

موضوع این پست در مورد دانه نسبتا ارزان برنج در جهان است را به اشتراک گذاشته ایم.(البته در ایران برنج ارزان نیست و هر دقیقه از گرانی برنج می شنویم) در این پست بر 17 استفاده عجیب تاکید کرده، بسیاری از آنها را ما هرگز قبلا نشنیده ایم. برنج علاوه بر مشارکت در یک وعده غذایی،  هم چنین، به تمیز شدن اطراف خانه، نگهداری ابزار، و حفظ لوازم الکترونیکی از خراب شدن کمک میکند. شما می توانید آن را برای بهداشت شخصی و برای سرگرم کردن کودکان استفاده کنید. می تواند شما را گرم نگه دارد و به شما در پخت و پز بهتر کمک کند. بهترین بخش این است که  می تواند دوباره و دوباره بدون اینکه هدر رود استفاده شود. 17 استفاده شگفت انگیز برای برنج را در ادامه ی این مقاله آمده است

برنج، یکی از پرمصرف ترین غذاهای اصلی در جهان است. آیا شما می دانستید که می توانید با آن بیش از اینکه فقط آن را بخورید، کار های زیادی انجام دهید؟

1- با برنج بالشتک های  گرم درست کنید

هک زندگی با برنج

وقتی که هوای بیرون سرد است شما به یکی از این بالشتک های گرم، زیبایی و کوچک RaeAnnKelly.comنیاز خواهید داشت. آنها بهترین شیوه برای گرم کردن دست ها هستند و در زمان پیاده روی به درد می خورند .نیاز نیست خیلی برای درست کردن آنها وقت بگذارید - قیچی، پارچه، سوزن، برنج، دکمه ها و نخ. 

2- تیز کردن تیغه های کند مخلوط کن با برنج

هک زندگی با برنج

نگرانید که تیغه های شما به تیزی قبل نیستند؟ تقریبا نصف یک فنجان برنج را در مخلوط کن خود بریزید و برای مدت 2 دقیقه آن را روشن کنید. به زودی متوجه تفاوتی خواهید شد و دیگر نیازی به خرید یک مخلوط کن جدید نخواهد بود!

3- برنج رنگی درست کنید

 

هک زندگی با برنج

از بازی های حسی با این برنج رنگی هیجان انگیز لذت ببرید. انجام آن آسان است. شما می توانید آن را برای سال ها در یک ظرف مهر و موم شده نگه دارید و از آن برای درست کردن کارت، اشکال، اسباب بازی و .... استفاده کنید. 

4- یک بطری بازی برای کودکان درست کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما در حال رفتن به یک سفر طولانی با ماشین هستید پس مطمئن شوید که بطری بازی خود را برداریدد! یک بطری تمیز را با اشیاء کوچک از اطراف خانه و کمی برنج پر کنید، یک شیار در بالای آن بگذارید که هنگامی که بطری را تکان می دهید، اشیاء قادر به تکان خوردن باشند. اشیاء کوچک می توانند شامل تاس، مهره، گیره های کاغذ، دکمه ها - هرچیزی که شما از اطراف پیدا می کنید، باشد. شما همچنین می توانید از برنج رنگی برای ساخت بطری ها استفاده کنید.

5- موبایل خیس را با برنج خشک کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما گوشی خود را در سینک یا پایین توالت انداختید، احتمال دارد که شما وحشت کنید. نترسید، برنج اینجاست! یک کاسه را با برنج پرکنید و گوشی خود را در آن قرار دهید، آن را به مدت دو روز نگهدارید و سپس آن را درآورید. برنج باید تمام آب را جذب کرده باشد و گوشی شما دوباره به کار خواهد افتاد.

6- گلدان  یا بطری ها با برنج  تمیز کنید

هک زندگی با برنج

گاهی اوقات گلدان ها و بطری ها اشکال آزاردهنده ای دارند که شما نمی توانید به آن قسمت برای تمیز کردن برسید. 2 قاشق برنج بردارید و در کمی آب گرم بریزید تا به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. بطری را به خوبی تکان دهید، محتویات داخل بطری را بیرون بریزید، سپس با آب بشویید. برنج به تمیز کردن هرگونه لکه کمک خواهد کرد - چقدر عالی!

7- ابزارهای خود را با برنج از زنگ زدگی  محافظت کنید

هک زندگی با برنج

چند قاشق برنج نامرغوب و نپخته را به یک جعبه ابزار اضافه کنید تا رطوب در هوا را جذب کند. این امر باید کمک کند که ابزار ارزشمند شما خشک و به دور از زنگ زدگی بماند.

 

8- آب برنج پاک کننده ی عالی برای صورت

 

هک زندگی با برنج

زنان آسیایی از آب برنج برای تمیز کردن پوست خود به مدت سالهای زیادی استفاده می کردند و شما می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های ساده Blog.freepeople.com آن را انجام دهید. به نظر انجام آن آسان است و من نمی توانم برای امتحان کردن آن صبر کنم.

9- آسیاب قهوه را با برنج تمیز کنید

هک زندگی با برنج

اگر قهوه خرد کن شما یا ادویه خردکن شما خیلی خاک یا چربی به خود می گیرد پس کمی برنج در آن بریزید. این کار، باعث می شود که آسان تر تمیز شود تا اینکه جداگانه آن را تمیز کنید. آن به خلاص شدن از ادویه های گیرکرده در زیر یا بوی کهنه قهوه کمک خواهد کرد - فقط به یاد داشته باشید که بعد، آن را خشک کنید. (سیارک

10-  وسیله نگهدارنده برای  چاقو بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک انتخابی از چاقوهای مختلف دارید، پر کردن یک وسیله نگهدارنده را با برنج امتحان کنید. این امر مناسب بسیاری از انواع مختلف اندازه های چاقو است و یک نگهدارنده  دسته چاقوی خیلی ارزانتری نسبت به خریدن یک دسته چاقوی فیبری است.

11- بلندترین مو را در دنیا با آب برنج داشته باشید

هک زندگی با برنج

راز موهای بلند؟ مخمر آب برنج! با چک کردن راز رشد بلندترین مو در دنیا از آنوشکا اف، یاد بگیرید که چگونه این محلول شستشوی موی خانگی، ارزان و آسان را بسازید.این هک زندگی را براحتی درست کرده و در یخچال نگهداری کنید. فقط کافیست کمی برنج را در آب بدون نمک بجوشانید .

12- یک ابزار تولید صدای باران بسازید

هک زندگی با برنج

یک ابزار تولید صدای باران زیبا با مواد اطراف خانه بسازید. در داخل آن برنج بریزید. صدایی شبیه صدای باران خواهد داد که برای رقصیدن و تولید موسیقی با کودکانتان عالی است. Theimaginaiontree.com را برای جزئیات چگونگی انجام آن بررسی کنید.

 

13-استفاده  از برنج برای جلوگیری از پف کردن خمیر

 

هک زندگی با برنج

اگر شما خمیری دارید که فعلا نیاز به پخت آن ندارید، پس از کمی برنج  استفاده کنید. لایه کلوچه ی خود را با کاغذ پوستی آشپزی بپوشانید و در آن به اندازه کافی برنج بریزید که جلوی پف کردن خمیر رابگیرد. شما می توانید دوباره و دوباره از آن برنج استفاده کنید.

 

14- جلوگیری از به هم چسبیدن نمک  با برنج 

هک زندگی با برنج

تکه های آزاردهنده نمک در نمک پاش شما می تواند به سادگی توسط اضافه کردن چند دانه برنج خام برای مخلوط آن پیش گیری شود. برنج تمام رطوبت آن را خواهد گرفت و نمک شما به سادگی پاشیده خواهد شد. 

15- رسیده شدن هندوانه با برنج

هک زندگی با برنج

در یک کاسه برنج خام، میوه را قرار دهید. برنج کمک خواهد کرد که هیدروکربن اشباع نشده به دام بیفتد و به میوه شما کمک خواهد کرد که سریعتر برسد. فراموش نکنید که به آن سر بزنید!

 

16- دمای روغن را با برنج تست کنید

هک زندگی با برنج

می خواهید چیزی را سرخ کنید؟ چند دانه برنج بردارید و آن را در ماهی تابه ی پر شده از روغن داغ خود بریزید و اگر برنج بالا آمد و شروع به پخته شدن کردن، پس روغن شما برای سرخ کردن عالی است!

17- با برنج چسب بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک شخص ماهر هستید، پس یادبگیرید که چگونه چسب برنجی بسازید. Wikihow.com را برای دستورالعمل های آن ببینید. آن چسب کاملا سفت و تقریبا شفاف است که برای  کاردستی های کاغذی عالی است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ ترفند استفاده از  برنج برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راز و رمز پختن برنج

در

اگر برنجتان شور شد
• اگر هنگام پخت کته و موقع جوشیدن برنج در آب، متوجه شدید که برنج خیلی شور شده است، داخل آب برنج چند تکه سیب زمینی پوست کنده بریزید. سیب زمینی، شوری غذا را به خود جذب می کند.
• اگر قبل از آبکش کردن برنج متوجه شوری آن شدید، موقع آبکش کردن، مقدار آب بیشتری روی برنج آبکش شده بریزید.
• اگر دیگر کار از کار گذشته بود و کاری برای جبران شوری برنج نمی توانستید انجام دهید خورش را کم نمک بپزید.


اگر برنج تان ته گرفت
• به سرعت چند تکه نان روی برنج بگذارید. نان بوی سوختگی را به خودش می گیرد.
• با پیاز هم می شود بوی سوختگی برنج را گرفت. چند حلقه پیاز را داخل برنج فرو کنید.
اگر برنج شما بی نمک یا کم نمک شد
• روی غذا با نمکدان نمک بپاشید.
• مقداری نمک را در آب جوش حل کرده و روی برنج بریزید.
• خورش را خوش نمک تر بپزید.(سیارک)
اگر می خواهید برنج خوب قد بکشد
• موقعی که در اوج جوشیدن است، یک استکان آب سرد داخل برنج بریزید.
• قابلمه را بزرگ انتخاب کنید تا برنج جای کافی برای قد کشیدن داشته باشد.
• هنگام جوشاندن برنج، دو قاشق روغن مایع داخل آب قابلمه بریزید تا هم خوب قد بکشد هم به اصطلاح خوش پخت شود.
• موقع آبکش کردن برنج، روی برنج آب سرد نریزید زیرا به برنج شوک وارد کرده و جلوی ادامه قد کشیدن آن را می گیرد.
اگر می خواهید برنج پس از پخت سفید شود
• به آب برنج، هنگام جوشیدن یک قاشق آبلیمو یا آب نارنج و یا دو قاشق ماست یا دوغ اضافه کنید. مزیت دیگر این کار این است که دانه های برنج به هم نمی چسبند.
نکات لازم برای آبکش و دم کردن برنج
• موقع آبکش کردن برنج کاسه ای را به صورت برگردان داخل کاسه ظرفشویی قرار داده و آبکش را روی کاسه قرار دهید، زیرا اگر کاسه به صورت معمول زیر آبکش قرار گیرد، داخل کاسه زیر آبکش، پر از آب حاصل از آبکشی برنج شده و برنج داخل آب خراب می شود.
• هنگام دم گذاشتن، سوراخ هایی را با دسته کفگیر در میان توده برنج ایجاد کنید، این سوراخ ها باعث می شود بخار از کف قابلمه به راحتی به سطح آمده و برنج زودتر دم بکشد.
اگر می خواهید برنج زعفرانی شود
برای آماده کردن پلوی زعفرانی مقداری پودر زعفران را در مقداری آب جوش داخل یک استکان کوچک حل کرده و استکان را موقع دم کردن روی برنج قرار دهید و در قابلمه را بگذارید تا زعفران هم همراه برنج دم کشیده و رنگ آن پررنگ تر شود.
اگر برنجتان کمی بیشتر جوشید
• اگر برنجتان کمی بیشتر جوشید موقع آبکش کردن برنج، روی برنج آب سرد بریزید و سپس آن را آبکشی کنید برنج کمی خودش را جمع می کند.
• اگر برنجتان کمی بیشتر جوشید هنگام دم گذاشتن آن روی برنج آب و روغن ندهید.

عاملی که موجب تفاوت در نتیجه کار می باشد اول میزان جوشاندن برنج و دوم میزان آبی است که به صورت آب و روغن و یا تنهایی به برنج اضافه می گردد. این آب به هنگام دم کشیدن برنج، تبخیر و به علت عدم خروج در فضای بسته قابلمه جذب برنج شده و هر چه مقدارش بیشتر باشد برنج را نرم و نرم تر و یا له می نماید.
در نتیجه مقدار آبی که به برنج اضافه می نماییم نباید زیاد باشد مثلا برای ۵ پیمانه پلوپز برنج ایرانی ۳ الی ۴ قاشق آب (با عرق هل یا دارچین در صورت تمایل) کافی است و برای همین مقدار از برنج خارجی اگر کمی بیشتر هم شد مانعی ندارد. حتی این مقدار را می توان هنگامی که برنج نرمتر و یا زنده تر در آبکش ریخته شده تغییر داد مثلا اگر احیانا فراموش کرده اید و دیرتر برنج را آبکش کرده مقدار این آب را کمتر کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا در وعده شام برنج بخوریم

در

سال‌هاست همه به هم می‌گویند "اگر می‌خواهی لاغر شوی کربوهیدرات کم بخور". با این پیش‌فرض که کربوهیدرات، به‌خصوص در خوراکی‌های پرقندی مثل نان سفید، برنج و پاستا، برای قند خون و البته اندازه دور کمر بد است.

توضیح دقیق‌تر این است که کربوهیدرات و قند، به‌خصوص خوراکی‌هایی که فیبر ندارند و سریع جذب می‌شوند، گلوکز (قند) خون را سریع بالا می‌برند. و اگر این گلوکز را با فعالیت نسوزانید، پانکراس‌تان ناچار می‌شود مقدار زیادی هورمون انسولین ترشح کند که قند خون را به سطح عادی برگرداند.

اما پانکراس چطور این کار را می‌کند؟ با ذخیره کردن قند اضافه کربوهیدراتی که خورده‌اید. به چه شکل؟ چربی. از اینجا به بعد دیگر واضح است. چربی بیش‌ازحد، به خصوص اطراف شکم، مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند، از جمله دیابت نوع دو.

اما نگرانی مردم فقط مقدار کربوهیدرات نیست، زمان خوردن کربوهیدرات هم هست. مثلا بسیاری معتقدند که کربوهیدرات را شب بخورند بدتر است تا صبح برای صبحانه. با این فرض که صبح‌ها بدن سرحال و قبراق است و سریع قند کربوهیدراتی که خورده‌ایم را می‌سوزاند. اما شب‌ها بدن آماده خواب است، بنابراین بیشتر طول می‌دهد تا قند را بسوزاند.

اما این فرضیات چقدر درست است؟
صبح در برابر شب

اخیرا من و دکتر ادم کالینز از دانشگاه ساری بریتانیا تحقیقی انجام دادیم، به این ترتیب که رژیم غذایی چند داوطلب را طوری تنظیم کردیم که پنج روز بیشتر کربوهیدرات روزانه‌شان را صبح بخورند، پنج روز رژیم معمولی داشته باشند، و پنج روز بیشتر کربوهیدرات روزانه‌شان را شام بخورند.

همه داوطلب‌ها در طول روز میزان ثابتی کربوهیدرات می‌خوردند. می‌خواستیم ببینیم بدن‌شان چطور واکنش نشان می‌دهد. و آیا به مرور به این رژیم عادت می‌کند یا نه.

دکتر کالینز و تیمش مدام قند خون داوطلبان را اندازه می‌گرفتند. قبل از تحقیق پیش‌بینی‌اش این بود:

"منطقا اگر صبح کربوهیدرات بخوریم، چون تا شب فعالیت داریم، بدن‌مان با کربوهیدرات بهتر کنار می‌آید. بنابراین انتظارم این است که روزهایی که داوطلب‌ها بیشتر کربوهیدرات‌شان را صبح می‌خورند، بدن‌شان بهتر واکنش نشان بدهد. اما نمی‌دانم در آن مدتی که شب‌ها بهشان کربوهیدرات می‌دهیم چه می‌شود."

این حرف‌های دکتر کالینز بود - پیش از آزمایش. اما نتیجه آزمایش چه بود؟

واقعیت این است که نتیجه اصلا آن چیزی که فکر می‌کردم نبود.

وقتی داوطلب‌ها را بعد از صبحانه پرکربوهیدرات و شام کم‌کربوهیدرات آزمایش کردیم، میانگین گلوکز خون‌شان ۱۵.۹ واحد بود - که حدودا همان اندازه‌ای است که انتظار داشتیم. اما وقتی همین آزمایش را بعد از پنج روز صبحانه کم‌کربوهیدرات و شام پرکربوهیدرات تکرار کردیم، گلوکز خون‌شان ۱۰.۴ شده بود - که به مراتب کمتر از انتظار ما بود.

ماجرا چه بود؟

به نظر می‌رسد آنچه واقعا مهم است این است که پیش از وعده پرکربوهیدرات چه مدت کربوهیدرات نخورده بوده‌اید. اگر از آخرین وعده پرکربوهیدرات‌تان زمانی دراز گذشته باشد، بدن‌تان بهتر از پس کربوهیدرات برمی‌آید.
طبیعتا این اتفاق صبح‌ها خودبه‌خود می‌افتد. چون تمام شب که خواب بوده‌اید کربوهیدراتی مصرف نکرده‌اید. اما آن‌طور که از آزمایش کوچک ما برمی‌آید، اگر در طول روز هم زیاد کربوهیدرات نخورید، شب خوردن با صبح خوردن فرق چندانی ندارد.

به بیان دیگر، بعد از چند روز که صبحانه کم‌کربوهیدرات و شام پرکربوهیدارت بخورید، بدن‌تان عادت می‌کند و شب‌ها بهتر کربوهیدرات را می‌سوزاند.

قرار است دکتر کالینز به زودی تحقیقی به مراتب گسترده‌تر انجام دهد، شاید به نتایج قطعی‌تری برسد. اما موقتا توصیه‌اش این است که زیاد خودتان را درگیر اینکه چه موقع کربوهیدرات می‌خورید نکنید. بیشتر حواس‌تان باشد که بین وعده‌های کربوهیدرات‌دار فاصله بیاندازید، هر وعده کربوهیدرات نخورید، و روالی ثابت داشته باشید.

به طور خلاصه، اگر شب یک بشقاب پر برنج خورده‌اید، صبح تا جایی که می‌شود کم نان بخورید. و اگر صبح مفصل نان خورده‌اید، شب ته ظرف پاستا را در نیاورید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سلامت مردان با خوردن کدام نوع ماهی تامین می شود؟

در

 

غذاهای دریایی و به خصوص ماهی ها اگر به میزان معین و در کنار سبزیجات استفاده شوند ضامن صد در صدی سلامت شما خواهند بود. مردان پس از پشت سر گذاشتن سنین جوانی و با قدم گذاشتن در سنین میانسالی باید رژیم غذایی خود را طوری سروسامان دهند که سلامت شان خدشه دار نشود.

 

ماهی ساردین حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی برای سلامت مردان است. در این مطلب مختصر و مفید تمامی ویتامین ها و مواد مغذی ماهی ساردین ( ماهیان ریز ) را با ذکر علت برای سلامتی مردان به شما معرفی خواهد کرد.

ماهی ساردین

هر ۹۰ گرم از ماهی ساردین ( ماهیان ریز ) اقیانوس اطلس ، می‌تواند این مقدار از مواد مورد نیاز روزانه بدن را تأمین کند:


– ۳۳۷.۹ درصد ویتامین B12 ( بهبود سیستم گردش خون ، افزایش تعداد و تحرک اسپرم‌ها ، بهبود خواب و برطرف کردن افسردگی )


– ۸۶.۹ درصد سلنیوم ( حفظ سلامت رگ‌ها ، عروق و قلب)


– ۶۳.۵ درصد فسفر ( تنظیم ضربان قلب ، برطرف کردن ضعف عضلانی و خستگی ، افزایش میل جنسی ، بهبود نعوظ و تحرک اسپرم‌ها و مانع بروز زوال عقل یا آلزایمر )


– ۶۰.۸ درصد امگا ۳ ( کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون ، جلوگیری از خون‌ لختگی ، تقویت بافت عضلانی و سوزاننده چربی ، بهبود عملکرد مغز و حافظه و مانع ابتلا به سرطان پروستات )


– ۶۰.۸ درصد پروتئین ( ساخت ، ترمیم و تقویت بافت عضلانی )


– ۴۳.۷ درصد ویتامین D (کمک به جذب کلسیم و تقویت استخوان‌ها ، مانع از رشد سلول‌های سرطان پروستات و تومورها)


– ۳۴.۶ درصد کلسیم ( تنظیم فشار خون ، تقویت حجم عضلات و تحکیم استخوان‌ها)


– ۲۹.۷ درصد ویتامین B3 ( تنظیم کلسترول و فشار خون)


– ۲۴ درصد ید ( حفظ سلامت غده تیروئید)


– ۱۸.۸ درصد مس ( تنظیم ریتم قلب و کاهش کلسترول)


– ۱۶.۱ درصد ویتامین B2 ( ترمیم بافت عضلانی )


– ۱۶ درصد کولین ( بهبود عملکرد اعصاب و عضلات) 

نظرات

در ادامه بخوانید...