چگونه فضله پرندگان به بدنه خودرو آسیب می رساند

چگونه فضله پرندگان به بدنه خودرو آسیب می رساند

جای فضله پرنده روی ماشین

هر راننده حداقل یک بار بلافاصله پس از شستشو با چنین چیز ناخوشایندی مانند قطرات   فضله پرندگان   بر روی بدنه خودروی محبوب خود روبرو شده است. در چنین لحظاتی به نظر می رسد که پرندگان فقط شما را مسخره می کنند! با این حال ، این بسیار مهم است که قطرات  فضله پرنده  نه تنها خصوصیات زیبایی شناختی بدنه خودرو را خراب می کنند بلکه باعث آسیب جدی به بدنه خودرو می زنند. چگونه به سرعت و بدون مشکلات غیر ضروری از شر  فضله پرندگان  خلاص شویم؟
 

چرا فضله پرندگان بسیار خطرناک است

چگونه فضله پرندگان به بدنه خودرو آسیب می رساند
بلافاصله پس از شستشو و حالا دوباره.  | عکس
ترمیم رنگ خودرو فضله پرنده
اولین ، تنها و مهمترین چیزی که هر راننده باید در مورد  فضله پرندگان  بداند این است که آنها اثرات مخربی بر روی رنگ خودرو دارند. اول از همه ، زیرا ترکیب هر مدفوع پرندگان مقدار زیادی اسید اوریک را شامل می شود.این اسید اوریک است که باعث راه اندازی یک فرایند شیمیایی تهاجمی امی شود که رنگ دستگاه را از بین می برد. اگر ماشین در آفتاب بماند ، اوضاع به طرز چشمگیری تشدید می شود. این به ویژه در مورد دوره تابستان صادق است. در این حالت ، اثر مخرب اسید چندین بار افزایش می یابد.
چگونه فضله پرندگان به بدنه خودرو آسیب می رساند
این فرمول اسید اوریک است.  | عکس

تاثیر مدفوع پرنده بر رنگ ماشین

واقعیت جالب: اسید اوریک اولین بار در سال 1776 توسط کارل شل کشف شد. در شکل خالص آن ، بلورهای بی رنگ است که در آب ، دی اتیل اتر و اتانول بسیار محلول هستند. در عین حال ، اسید اوریک در گلیسرول ، محلول های قلیایی و اسید سولفوریک بسیار محلول است. قابل توجه است که در این صنعت از اسید اوریک برای سنتز کافئین استفاده می شود.
 
چگونه فضله پرندگان به بدنه خودرو آسیب می رساند
فضله پرنده روی ماشین
 
اسید اوریک به دلیل تعدادی از ویژگی های فیزیولوژی آنها در بدن پرندگان تشکیل می شود. این بیماری عمدتاً در نتیجه عملکرد طبیعی کلیه های پر دار ها تشکیل شده است که باعث ایجاد رسوبات ازت می شوند. این ماده در آب بسیار محلول است و ارگانیسم پر شده را تحت پوشش خمیر سفید رها می کند. علاوه بر نور خورشید ، افزایش رطوبت فرآیندهای تخریبی را نیز تسریع می کند.
 
و در مورد پیامدهای ، پس ، شما احتمالاً هنوز نیازی به گفتن به رانندگان ندارید که با تخریب رنگ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر هیچ رنگی وجود نداشته باشد ، هیچ گونه محافظتی در برابر زنگ زدگی وجود ندارد.
 

چگونه به سرعت و به راحتی فضولات پرندگان را از بین ببریم

چگونه فضله پرندگان به بدنه خودرو آسیب می رساند
از بین بردن لک فضله پرنده روی بدنه ماشین
اگر کسی "واقعیت جالب" را در بالا بخواند ، می تواند حدس بزند که بیشترین تأثیر را در مبارزه با  فضولات پرندگان روی ماشین  موادی می باشند که در ترکیب آنها قلیا وجود داشته باشد. بهترین گزینه در زمینه شستشوی بدنه خودرو نوشابه قدیمی است که به آب اضافه می شود. با استفاده از این محلول و یک اسفنج معمولی ، حذف مدفوع پرندگان از بدنه خودرو دشوار نخواهد بود.
 
چگونه فضله پرندگان به بدنه خودرو آسیب می رساند
تمیز کردن کار چندان سختی نیست.
از بین بردن جای فضله پرنده روی بدنه ماشین
 
نکته مهم: به یاد داشته باشید که پرندگان حامل تعداد زیادی از عفونت های مختلف و همچنین انگل ها هستند! بنابراین ، شما باید بدنه خودرو را فقط با دستکش های لاستیکی بشویید. پس از استفاده ، دفع دستمال و اسفنج هایی که برای این منظور استفاده شده ،  توصیه می شود.
 
خودرو را در مقابل قطرات فضولات پرندگان محافظت کنید. اما بهتر است سعی کنید ماشین خود را در جایی  که پرندگان ، به خصوص کلاغ ها و کبوترها در حالت استراحت هستند (بخصوص زیر درختان) پارک نکنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید