سنگ درمانی چیست خواص و موارد منع مصرف

سنگ درمانی تصور اینکه سنگ چگونه می تواند نقش یک درمانگر را بازی کند ، دشوار است. با این وجود ، در بسیاری از سالن های زیبایی مدرن و کلینیک های پزشکی  ، به مشتری ها جلسات سنگ درمانی ارائه می شود که ظاهراً دارای خواص شگفت انگیزی برای بدن هستند. برای درک اینکه در واقع سنگ درمانی (gem therapy) چیست ؟ یکی از اشکال معالجه یا کارآزمایی؟ باید بفهمید که این عمل چیست ؟ چه نوع سنگهایی می توانند عنوان "درمانی" را بدست آورند ، و سپس تصمیم بگیرید که آیا وقت و هزینه خود را صرف سنگ درمانی می کنید.

 

سنگ درمانی چیست

همانطور که به نظر می رسد ماساژ با سنگ درمانی به هیچ وجه روند جدیدی نیست. این عمل هزاران سال پیش در فرهنگ های مختلف باستانی برای معالجه بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفت . مصریان و تبت های باستان از فواید ماساژ با سنگ های جلا و بخوبی آگاه بودند. تواریخ نشان می دهد که چینی های باستان در 2000-1500 قبل از میلاد. ه مواد معدنی گرم برای استراحت ماهیچه ها و بهبود عملکرد اندام های داخلی مورد استفاده قرار گرفتند .

 

به هر حال ، به خانواده امپراتوری فقط با سنگ یشم سبز یا جیدیت (Jadeite)  ماساژ داده شد. و راهبان ژاپنی باستان چندین نوع ریشه گرم را به گردن خود گره زده بودند تا احساس سیری را برای مدت بیشتری حفظ کنند. و حتی قبایل بومی آمریکا ، درد عضلانی را با سنگ هایی که در آفتاب گرم می شوند نیز درمان می کردند. به طور کلی ، در روایات بسیاری از ملل ، از سنگ برای تسکین درد استفاده می شود ، در آیین های مختلفی مورد استفاده قرار می گرفتند ، و همچنین معتقد بودند: اگر همیشه یک ماده معدنی خاص با خود دارید ، می توانید سلامتی خود را تقویت کرده و از بیماری ها محافظت کنید.

 

امروزه روش های بسیاری از درمان با استفاده از سنگ وجود دارد. اما آنچه امروزه سنگ درمانی کلاسیک نامیده می شود ، نوعی از روش درمانی است که در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک به از نیازهای مدرن در پایان قرن بیستم با آمریکا اقتباس شده است عصب و ماساژ درمانگر ماری نلسون هانیگان بود . یعنی سنگ درمانی نوعی ماساژ است که با استفاده از سنگ های سرد و گرم با وزن های مختلف انجام می شود.

 

در طی این روش ، متخصص در نقاط خاص و کانال های انرژی روی بدن مشتری عمل می کند ، که به بهبود عملکرد سیستم خاص بدن کمک می کند. سنگ برای این روش به روش خاصی انتخاب می شود. اعتقاد بر این است که برای درمان انواع مختلف بیماری به نژادهای مختلفی نیاز خواهد بود. علاوه بر این ، متخصصین سنگ درمانی ارتودوکس معتقدند که انتخاب سنگ برای ماساژ به شکل مهم است: باید شبیه به آن قسمت از بدن یا اندامی باشد که نیاز به درمان دارد.

 

خواص سنگ درمانی

سنگ درمانی

طرفداران طب جایگزین معتقدند كه سنگ درمانی به ویژه در بیماری هایی مانند:

زخم معده؛

اختلالات در لوزالمعده كوليتيازيس؛

کولسیستیت ؛

آنژین صدری؛

بیماری های دستگاه تناسلی

دیستونی گیاهی عروقی

پرخوری ؛

بی اشتهایی ؛

اختلالات خواب. همچنین اعتقاد بر این است که پس از انجام عمل مقدار اندروفین در بدن افزایش می یابد - ترکیبات شیمیایی که باعث خلق و خوی خوب می شوند ، باعث می شود که سنگ درمانی به عنوان درمانی برای افسردگی در نظر گرفته شود .

 

در زیبایی شناسی ، با کمک جلسات سنگ درمانی ، سعی می کنند با فرآیندهای پیری بدن مبارزه کنند. اعتقاد بر این است که روشهای "سنگ" به شما کمک می کنند.

افزایش پوست و کشش پوست.

به پاکسازی منافذ کمک کنید.

تسریع در از بین بردن سموم بدن بهبود جریان لنفاوی.

از بین رفتن رکود خون در رگ ها.

سلولیت را درمان کنید.

 

کارشناسان ماساژ سنگ می گویند که این تکنیک بی نظیر است ، زیرا به شما امکان می دهد از نظر 5 جنبه مهم بر بدن انسان تأثیر بگذارید:

1-انرژی سنگ به خودی خود به طور مستقیم بر شخص تأثیر می گذارد.

2-خاصیت رفلکس دارد ، که با فشار متناوب بر روی نقاط فعال زیستی روی بدن ایجاد می شود. 3-یک اثر مکانیکی وجود دارد - با ورز دادن بافت ها با دستان. 4- یک اثر حرارتی عمیق وجود دارد .

5- از طریق استفاده از سنگ های سرد و گرم.

6-به نظر می رسد ماساژ ارتعاشی با ضربه زدن به سنگ ها بر روی یکدیگر بدست می آید.

 

انواع سنگ درمانی

در زمان های قدیم ، انتخاب مواد معدنی برای ماساژ با ظرافت خاصی به دست می آمد. اکنون این کمی آسانتر است ، اگرچه هنوز برخی قوانین باید رعایت شود. به طور خاص ، برای اینکه نتیجه درمانی اثر مورد نظر را به شما بدهد ، حداقل باید درک کرد که از چه سنگ هایی استفاده شود - گرم یا سرد.

ماساژ سنگ داغ

برای این روش سنگهای صاف و صاف انتخاب شده اند که می توانند گرما را حفظ کنند. آنها با مخلوط معطر روغن کاری می شوند و تا دمای 54-62 درجه سانتیگراد گرم می شوند و پس از آن در قسمت نقاط ماساژ روی بدن قرار می گیرند. به طور معمول ، سنگ های گرم در امتداد ستون فقرات ، بر روی معده ، قفسه سینه ، کف دست و همچنین بین انگشتان پا گذاشته می شود. مواد معدنی گرم باعث گرم شدن عمیق بافت ها از جمله ماهیچه ها و استخوان ها می شوند. این روش اغلب با یک روش ماساژ دستی ترکیب می شود.

 

این نوع سنگ درمانی باعث آرامش عمیق شده و بیمار را در حالت مراقبه قرار می دهد.

تأثیر گرما بر بدن انسان:

باعث گسترش عروق خونی می شود.

گردش خون را افزایش می دهد.

تعریق شدیدتر را تحریک می کند.

باعث تنفس سریع می شود.

قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت با سنگهای گرم باعث:

شل شدن عضلات؛

شستشوی پوست؛

گسترش عروق محیطی سیستم گردش خون و لنفاوی - سایپرز 

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض سنگهای گرم باعث:

افزایش عرق؛

آرامش عضلات صاف؛

فعال سازی سیستم عصبی پاراسمپاتیک (مسئول آرامش).

کاهش ضربان قلب؛

تنفس آرام بخش؛

فعال سازی فرآیندهای متابولیکی.

آرامش عمومی و آرامش ، تا خوابیدن.

 

فواید ماساژ سنگ داغ

1- درد را تسکین می دهد.

در اصل ، بیشتر انواع ماساژ اثر ضد درد ایجاد می کنند. اما اگر در مورد سنگ درمانی با استفاده از سنگهای گرم صحبت کنیم ، پس از آن به دلیل گرما روی لایه های عمیق تر عضلات تأثیر می گذارد ، بنابراین این روش بهتر و سریعتر تنش در عضلات ، تاندون ها و رباط ها را تسکین می دهد .

 

2- گردش خون را بهبود می بخشد.

گردش خون ضعیف می تواند باعث احساس خستگی شود و منجر به تجمع اسید لاکتیک و مایعات در عضلات شود. قرار گرفتن در معرض سنگ های گرم باعث گسترش رگ های خونی می شود که به نوبه خود گردش خون را فعال می کند.در نتیجه سلولهای عضلانی اکسیژن بیشتری دریافت می کنند و درد و سایر احساسات ناخوشایند را در بافت ها آسان تر می کنند. بعلاوه ، ماساژ مطابق روش شرقی شامل قرار گرفتن در معرض برخی از نكات است كه در ترمیم بدن ، دفع سموم از آن و همچنین افزایش فعالیت انسان نقش دارد.

 

3- استرس را تسکین می دهد.

ماساژ یکی از موثرترین راههای کاهش استرس است. روش استفاده از مواد معدنی گرم نه تنها به آرامش و آرامش شما کمک می کند بلکه تأثیر مفیدی بر فرآیندهای متابولیکی بدن می گذارد.متخصصین ماساژ سنگ چینی اطمینان دارند که این نوع درمان به مقابله با اختلالات اضطرابی ، بهبود وضعیت سیستم قلبی عروقی و جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند ، که به دلیل استرس ممکن است رخ دهد.

 

4- خواب خوب را ترویج می کند.

تنش ، اضطراب ، ناراحتی یا درد در بدن ، کیفیت استراحت شب را مختل می کند. اما می توان از این مشکلات به لطف سنگ درمانی ، که در نهایت به یک استراحت بهتر در شب کمک می کند ، جلوگیری کرد .

 

5- سلامت کلی را بهبود می بخشد.

علائم برخی از بیماریهای خود ایمنی و مزمن را می توان با ماساژ سنگ تخفیف داد.این روش قابل توجه ترین اثرات مثبت در بیماری های مرتبط با عضلات و بافت عصبی دارد. ماساژ سنگ داغ همچنین به عادی سازی میزان هورمون آرژنین-وازوپرسین ، که باعث تنظیم فشار خون و احتباس آب در بدن می شود ، کمک می کند . و به لطف گردش خون مناسب ، سموم سریعتر از بدن دفع می شوند ، ایمنی تقویت می شود.

ماساژ سنگ سرد

اگرچه ماساژ سنگ سرد کمتر شناخته شده است ، اما در آرامش و تقویت سلامتی نیز مؤثر است. به ویژه ، سنگ درمانی با سردرد و بیماری های سینوسی کمک می کند. برای این روش معمولاً از سنگریزه های صاف کوچک استفاده کنید که دمای آن به طور قابل توجهی پایین تر از دمای اتاق باشد (می تواند از 10 تا 0 درجه سانتیگراد باشد).

تأثیر سرما در بدن انسان:

متابولیسم بافت را فعال می کند.

انتشار هورمونهای غدد فوق کلیوی و غده تیروئید را تحریک می کند ، که باعث افزایش تولید گرما می شود.

باعث انقباض رگ های خونی می شود.

جریان خون به پوست را کاهش می دهد.

سطح بدن گرمای کمتری می بخشد ، در حالی که ذخایر خود را در لایه های عمیق حفظ می کند.

 

نتیجه قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت در معرض سنگهای سرد:

افزایش متابولیسم سلولی.

گسترش عروق کرونر.

تنفس شتاب؛

افزایش ضربان قلب؛

تضعیف تحرک ارگان های گوارشی؛

کاهش عرق کردن.

نتیجه طولانی مدت قرار گرفتن در معرض سرما:

فعال سازی سیستم عصبی پاراسمپاتیک جریان خون از اندامهای داخلی؛

تجزیه چربی قهوه ای در بدن شروع می شود.

تجزیه فروشگاه های گلیکوژن در کبد فعال می شود.

فواید ماساژ سنگ سرد

علائم سینوزیت را تسکین می دهد. علت سینوزیت می تواند یک عفونت ویروسی یا باکتریایی ، یک بیماری خود ایمنی یا یک آلرژی باشد. همچنین ، این حالت ممکن است به دلیل انحنای بینی یا سایر ناهنجاری های ساختاری ، پولیپ یا حتی عفونت دندان ایجاد شود. سینوزیت معمولاً با سردرد ، تب ، تورم و درد اطراف چشم ، در گوش یا دندان همراه است. روشهای مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که یکی از آنها سنگ درمانی است. سنگ های سرد شده روی پیشانی و اطراف چشم قرار می گیرند.

 

در این حالت قرار گرفتن در معرض سرما باعث تسکین تورم و تسهیل تنفس از طریق بینی می شود. رفع سردرد. استفاده از سرماخوردگی رگهای خونی را تنگ می کند و التهاب را کاهش می دهد ، بنابراین ماساژ سنگ سرد برای سردردها مفید است . علاوه بر این ، سرما اثر منجمد کمی ایجاد می کند ، که به افتادگی درد نیز کمک می کند. تسکین درد برای جراحات. ماساژ معدنی سرد ، جلوه ای شبیه به کمپرس هایی دارد که برای تسکین درد بعد از آسیب به کار می رود.

 

درمان با سنگ سرد به طور موقت جریان خون را کند می کند و همچنین بر روند التهابی و سیستم عصبی تأثیر می گذارد ، که در نهایت کمک می کند تا در کاهش درد ناشی از مثلاً اسپرین یا کبودی ، اندکی کاهش یابد. روحیه را بهبود می بخشد. درمان با سنگ سرد روش خوبی برای رفع استرس ، از بین بردن اضطراب ، افزایش غلظت و حتی بهبود خلق و خو است.

 

استفاده از سنگهای گرم و سرد به طور همزمان در ماساژ

در بسیاری موارد ، روشهای سنگ درمانی با استفاده همزمان از سنگهای سرد و گرم انجام می شود. مواد معدنی گرم در تماس با بدن باعث انبساط رگ های خونی ، و سرماخوردگی - اثر مخالف. متناوب آنها تأثیری شبیه به روح متضاد ایجاد می کند که گردش خون را بهبود می بخشد و به از بین بردن سموم بدن کمک می کند.

 

چه نوع سنگهایی برای ماساژ استفاده می شود؟

اثربخشی سنگ درمانی تا حد زیادی به انتخاب صحیح مواد برای این روش بستگی دارد. بنابراین برای ماساژ با سنگ های داغ ، انتخاب مواردی که قادر به حفظ گرما برای مدت طولانی هستند مهم است. برای ماساژ سرد ، مواد معدنی انتخاب می شوند که برعکس ، خصوصیات بدنی آنها برعکس ، اجازه نمی دهد که آنها سریع گرم شوند. از سنگهای خشن برای تمیز کردن عمیق پوست و سم زدایی بدن استفاده می شود. موارد صاف هنگامی که هدف اصلی این روش آرامش است انتخاب می کنند. همچنین اعتقاد بر این است که سنگریزه های جلا در درمان سردردها ، تقویت ایمنی ، تسریع فرآیندهای متابولیکی در بدن و همچنین تسکین خستگی موثرتر هستند.

انواع سنگ برای سنگ درمانی:

1-صخره های سنگین

این گروه از سنگهایی است که از ماگما مذاب تشکیل شده است. سنگ آذرین که بیشتر توسط ماساژورها استفاده می شود بازالت است. رنگ سنگ های بازالت بستگی به ترکیب شیمیایی آنها دارد. اما بیشتر آنها سیاه ، خاکستری یا سبز هستند. این سنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن و دی اکسید سیلیکون مشخص می شود که به آن اجازه می دهد گرما را به طور عالی حفظ کند. با توجه به این ویژگی ، از سنگهای آذرین با موفقیت برای ماساژهای گرم استفاده می شود. بازالت یک ماده نسبتاً سنگین است ، در شرایط طبیعی زبر است. بنابراین ، برای اهداف ماساژ معمولاً جلا و تنظیم می شود تا اندازه ها و شکل های مناسب برای ماساژ مناسب باشد.

2-سنگ های رسوبی.

سنگهای رسوبی به دلیل تأثیرات جسمی و شیمیایی (بارش از آب ، هوازدگی ، تأثیر میکروارگانیسم ها و شرایط ترمودینامیکی) بر روی سطح پوسته زمین تشکیل می شوند. اینها ماسه سنگهای سنگی و سنگهای آهکی شناخته شده ای هستند. در سنگ درمانی ، سنگ های دریایی بیشتر استفاده می شود. ماسه سنگ و سنگ آهک گرما را به خوبی حفظ می کنند ، بنابراین آنها عمدتاً در مراحل گرم استفاده می شوند. علاوه بر این ، سنگ های دریایی می توانند از ذخایر مرجان و گیاهان تشکیل شوند. چنین سنگ هایی از ترکیب معدنی غنی برخوردار هستند و بنابراین مفیدتر به نظر می رسند.

3-سنگهای دگرگونی.

هنگامی که سنگهای موجود در معرض ماگما داغ و فشار ناشی از شیفت های تکتونیکی قرار دارند ، مواد جدید تشکیل می شوند - سنگهای دگرگونی. به عبارت دیگر ، اینها سنگهای آذرین یا رسوبی اصلاح شده هستند. ماساژ درمانی از این دسته از سنگها برای سنگ درمانی سنگ استفاده می کند. معمولاً سنگ مرمر ، تخته سنگ یا یشم برای رویه ها انتخاب می شوند که به راحتی خنک می شوند و دمای آنها را برای مدت طولانی نگه می دارند. سنگهای این دسته همیشه در معرض سنگ زنی و شکل دهی دقیق قرار می گیرند.

4- مواد معدنی و سنگهای قیمتی.

بعضی از سالن های اسپا برای سنگ تراشی از سنگهای قیمتی یا مواد معدنی به جای متمایز استفاده می کنند. در چنین مواردی ، انتخاب اغلب توسط خواص درمانی که به نژاد نسبت داده می شود ، تعیین می شود. محبوب ترین در این زمینه آمتیست ، توپاز ، ابسیدین ، ​​تورمالین و انواع کوارتز است. اما به طور معمول موادی مانند الماس ، مروارید ، گارنت و فیروزه توسط متخصصانی که با چاکراهای مشتری کار می کنند استفاده می شود.

 

اعتقاد بر این است که سنگهای این گروه قادر به شارژ یک فرد با انرژی حیاتی هستند. علاوه بر این ، متخصصان نژاد سنگی را برای نوع بیماری انتخاب می کنند. به عنوان مثال ، لاجورد لاپیس معمولاً برای درمان التهاب استفاده می شود. با خستگی ، زخم ها و بیماری های پوستی - کهربا. برای افزایش رنگ پوست - مروارید. الماس به کاهش سرعت پیری ، از بین بردن چین و چروک و خستگی کمک می کند. و برای آرامش خوب ، صنعتگران از بدلیجات استفاده می کنند.

 

تکنیک سنگ درمانی چیست؟

هنگامی که شخصی برای اولین بار از سنگ درمانی می شنود ، به احتمال زیاد ، او بلافاصله عکس های تبلیغاتی محبوب سالن های اسپا را به یاد می آورد ، که دخترانی را نشان می دهد که روی بدن آنها سنگ های صیقلی صیقلی با خط های مستقیم گذاشته شده است. اما این تنها تکنیک مورد استفاده در سنگ درمانی نیست. بسته به روش ، از 2 تا 60 سنگ می تواند در این روش دخیل باشد.

1- تکنیک ماساژ ترکیبی با دست و سنگ.

در این حالت از سنگ ها به عنوان ابزار ماساژ استفاده می شود. آنها می توانند از 2 تا 10 باشند. در طی روش ممکن است تماس مستقیم سنگ با پوست وجود نداشته باشد - به منظور جلوگیری از سوختگی . اگر مشتری از حساسیت رنج نبرد ، می توان از روغن های معطر نیز استفاده کرد که باعث تقویت اثرات مفید ماساژ می شود.

2- ماساژ اختصاصی با سنگ.

این نوع سنگ درمانی نشان دهنده همزیستی طب فشاری و بطری آب گرم است. در طی روش ، سنگهای گرم شده روی نقاط خاص روی بدن اعمال می شوند. به عنوان مثال ، با بیماری سنگ کیسه صفرا و کوله سیستیت ، گرما بر ستون فقرات تأثیر می گذارد. با وجود آنژین صدری ، سنگریزه های گرم روی قلوه سمت چپ قرار می گیرند. برای درمان بی اختیاری ادرار ، گرما روی قسمت بالای ساکروم قرار می گیرد. در طی این روش ، استاد می تواند حدود 60 سنگ استفاده کند. ست کلاسیک 20 مرمر و 40 بازالت است. مدت زمان یک جلسه سنگ درمانی حدود 60 دقیقه است. اما برای دستیابی به یک اثر آرایشی یا درمانی قابل مشاهده ، روش توصیه می شود دوره ها را طی کنید.

 

آنچه باید قبل از سنگ درمانی بدانید

افراد غالباً تأثیر ماساژ بر بدن را دست کم می گیرند. با این وجود ، یک ماساژ درمانی باید به همان اندازه پزشک با دقت انتخاب شود. یک روش نادرست انجام شده (بیش از حد شدید یا خیلی نرم ، فشار دادن به نقاط اشتباه) می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند. اگر این یک ماساژ دستی باشد ، پس از دستکاری نادرست ممکن است یک عصب به وجود بیاید و پس از سنگ درمانی با کیفیت پایین ، سوختگی یا حتی التهاب شدیدتر حاصل شود.

 

از این رو اولین قانون سنگ درمانی: این روش باید توسط یک متخصص باتجربه انجام شود. همچنین توجه به چگونگی تمیز بودن قوانین در سالن یا کلینیک بسیار مهم است. کلیه مواردی که با بدن مشتری در تماس هستند باید ضد عفونی شوند. فراموش نکنید: بیماری قارچی و انواع عفونت ها به راحتی انتقال می یابد. علاوه بر این ، بلافاصله قبل و بعد از عمل باید از غذاهای سنگین اجتناب شود. در مقابل ، بعد از ماساژ باید آب زیادی تمیز بنوشید . سنگ درمانی باعث بهبود جریان لنفاوی می شود و برای اینکه سموم به راحتی از بدن خارج شوند ، باید هیدراتاسیون در سطح مناسبی حفظ شود.

 

موارد منع مصرف برای سنگ درمانی

سنگ درمانی نیز مانند سایر انواع ماساژ می تواند نه تنها فوایدی داشته باشد بلکه باعث آسیب نیز می شود. قبل از تصمیم گیری در مورد روش ، مهم است که بدانید چه موارد منع مصرف ماساژ سنگی دارد. اول از همه ، این روش در هنگام تب و بیماری های عفونی منع مصرف دارد . همچنین ، در صورت وجود بریدگی ها یا سایر ضایعات پوستی ، نباید به دنبال ماساژ باشید - خطر عفونت وجود دارد .

بعد از جراحی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته است ،

برای خانم های باردار ،

مبتلایان به سرطان ،

واریس ،

بیماری های قلبی ،

در صورت وجود ادم ،

و همچنین برای افرادی که دارای حساسیت به کاهش درد هستند (به عنوان مثال فلج) نمی توان از سنگ درمانی استفاده کرد. بشریت از زمان های بسیار قدیم به قدرت مرموز سنگ ها اعتقاد داشته است. آنها در جادو و بهبودی مورد استفاده قرار می گرفتند. حتی امروزه برای خوشبختی از آمینت ها از مواد معدنی ساخته شده است و برخی معتقدند انرژی سنگ می تواند بر رفاه و حتی شخصیت یک فرد تأثیر بگذارد. اما حتی کسانی که به قدرت عرفانی مواد معدنی اعتقاد ندارند ، متقاعد شده اند: سنگ درمانی راهی عالی برای آرامش و بهبود عملکرد کل ارگانیسم است. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید