پیش بینی کرونا توسط بیل گیتس | عجیب و واقعی

در
همه گیری ویروس کرونا 5 سال پیش توسط بیل گیتس به صورت دقیق پیش بینی شده است. فیلم آن در یوتیوب موجود است. همه دنیا 5 سال فرصت داشتند خود را اماده کننده ولی!!! عجیب نیست که برای چندین سال بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان بود، او آینده را پیش بینی می کند.
 
 
 
متاسفانه آپارات اینجا زیرنویس پخش نمیکنه، برای مشاهده نسخه با زیرنویس فارسی به لینک زیر مراجعه فرمایید.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مهمترین منبع فرصتهای کارآفرینی

در

 مهمترین منبع فرصتهای کارآفرینانه عبارتست از فعالیت سایر کارآفرینان. هنگامیکه یک کارآفرین از مزیت یک فرصت بهره برداری ذکرنشده درقبل بهره برداری میبرد، این امر فرصتهای بهره برداری جدیدی ایجاد میکند که به سایر کارآفرینان اجازه میدهد تا اقدام کنند، و این پروسه به جاری بودن درمیان اقتصاد ادامه میدهد و فرصتهای بهره برداری اضافی ایجادمیکند. پروسه کارآفرینی خودش معمول ترین منبع فرصتهای کارآفرینانه میباشد.
محققی به نام "کیرزنر" در سال 1973 ، کارآفرینی را بعنوان شناخت فرصتهای بهره برداری ذکرنشده درقبل نمایش داد، و برخلاف محققان پیش تر بر طبیعت متعادل کننده کارآفرینی تأکید کرد.

"کیرزنر" برروی اینکه چگونه فعالیت کارآفرینانه فرصتهای ناشناخته قبلی را بهره برداری نمود تا اقتصاد را بسمت تعادل بکشد تمرکز نمود بجای اینکه لحاظ کند که چگونه این فرصتها ایجاد شده بودند، یا چرا آنها ناشناخته بودند.

در واقع، اکثر فرصتهای بهره برداری  هنگامیکه ایجادشدند بسرعت مورد بهره برداری قرارگرفتند. با پرکردن جزئیات درباره اینکه فرصتها چگونه ایجاد میشوند، روایت "کیرزنر" کاملتر شد. "کیرزنر" پروسه کارآفرینی را در پاسخ به آن فرصتهای کارآفرینی که هنوز ذکر نشده بودند توضیح داد . بخاطراینکه اکثر فرصتهای کارآفرینی با اقدامات کارآفرینان ایجاد میشوند، همان تئوری کارآفرینی هر دوی منشأهای فعالیت کارآفرینی و راهی که درآن کارآفرینان برروی فرصتهای موجود کارمیکنند را توضیح میدهد.
اگر فردی فقط برروی پاسخ کارآفرینان به  تعدادی از فرصتهای کارآفرینانه تمرکز کند، بنظر میرسد که  انبوهی از فرصتها وجوددارد که کارافرین ها میتوانند از آن استخراج نمایند، ولی با اقدام کارآفرینان، درحالیکه اقتصاد به تعادل میرسد تعداد باقیمانده فرصتهای کارآفرینانه کاهش میابد و دراین هنگام یعنی در زمان تعادل، تمام فرصتهای کارآفرینانه مورد بهره برداری قرارگرفته اند. با نگاه کردن بدین شکل، هرچه فعالیت کارآفرینانه بیشتری وجودداشته باشد، فرصتهای کارآفرینانه کمتری وجودخواهدداشت. هرچند فقط متضاد این قضیه نیز صحیح است. هر اقدام کارآفرینانه، فرصتهای کارآفرینانه بیشتری را ایجاد میکند، و درحالیکه کارآفرینی اتفاق بیفتد انبوه فرصتهای کارآفرینانه را افزایش میدهد.
مانکور اولسون 1996 در یک مقاله با عنوان "اسکناسهای رها شده روی پیاده رو"، بحث میکند که افراد فقط فرصتهایراحت را قبول نمیکنند. اولسون لحاظ میکند که چرا بعضی اقتصادها سریعتر از بقیه رشد میکنند، ولی این نکته مهم را بیان میکند که هنگامیکه محرکها صحیح میباشند، فرصتهای بهره برداری مدت طولانی بصورت بهره‌برداری‌نشده باقی نمی‌مانند. اگر اولسون درست گفته باشد، ادامه دادن فعالیت کارآفرینانه به یک منبع ادامه‌دار فرصتهای کارآفرینانه جدید نیاز دارد و نکته کلیدی این بخش این است که آن فرصتهای جدید بوسیله کارآفرینان ایجاد میشوند درحالیکه آنها از فرصتهای موجود بهره برداری میکنند.
به یک طریق، این مکانیزم فیدبک مثبت که درآن کارآفرینی، فرصتهای کارآفرینی اضافی ایجاد میکند ممکن است بعنوان یک نوع بیگانگی با شبکه درنظرگرفته شود، محققان  برروی راهی که فرهنگ کارآفرینی میتواند گسترش یابد تمرکز میکنند که بدون شک صحیح میباشد،  مستقل از هر تأثیر فرهنگی (نظیر بعضی از کارآفرینانی که بعنوان مدلهای نقش برای دیگران خدمت میکنند) یا مشخصات جامعه که ممکن است افراد را وادارسازد تا بصورت کارآفرینانه عمل کنند، اقدامات کارآفرینانه به سادگی فرصتهای کارآفرینانه بیشتری تولید میکنند که سپس برای بهره برداری موجود خواهندبود. هرچند مستقل از هر اثر شبکه در یک جهت یکسان، اثرات کارآفرینی بحث شده در این بخش بوسیله اثرات شبکه که بطور آگاهانه توسط بایگریو و مینیتی مدل شده است تقویت میشود.  (سیارک)

فعالیت کارآفرینانه بعنوان یک منبع فرصت کارآفرینانه

برای دیدن اینکه کارآفرینی چگونه میتواند فرصتهای کارآفرینانه اضافی ایجادکند، یک مثال در یکی از کارآفرینانه ترین صنایع در انتهای قرن بیستم را لحاظ کنید: میکروکامپیوتر ها. بعضی افراد دارای این ایده هستند که بجای اینکه ماوس از طریق یک کابل به کامپیوتر متصل شود، ماوس میتواند سیگنال مادون قرمز را به کامپیوتر انتقال دهد، که این امر ماوس را قادر میسازد تا وایرلس باشد. چرا تا پیش از این هیچ کس روی این فرصت کارآفرینانه اقدام نکرده است؟ پاسخ این است که آن مدت زیادی قبل از اینکه به بهره برداری رسیده باشد وجود نداشته است. این فرصت قبلاً برای دهه های متوالی موجود نبوده است، بلکه کمی بعد از اینکه موس یک دستگاه ورودی محبوب برای کامپیوترها شد این فرصت مشاهده شد و برروی آن اقدام گردید. این فرصت بوسیله توسعه ماوس کامپیوتر ایجادشد، که خودش یک اقدام زودهنگام کارآفرینی بود، و کاربران کامپیوتر میدانند که دسته های اشاره، ترک‌بالها و تاچ‌پدها (صفحه لمسی) سایر دستگاه های ورودی هستند که توسط کارآفرینان توسعه داده شده اند. ولی این انبوه خاص فرصتهای کارآفرینانه فقط پس از توسعه ماوس بعنوان یک دستگاه ورودی وجودداشته اند. فعالیت کارآفرینانه توسعه‌دهنده ماوس از یک فرصت کارآفرینانه استفاده نکرد، بلکه آن فرصتهای کارآفرینانه خیلی بیشتری را ایجاد کرد.
بطور مشابه، ماوس یک فرصت نبود که برای مدت زمان طولانی نادیده گرفته شده باشد. ماوس کامپیوتر کمی پس از اینکه ریزپردازنده ها آنقدر قدرتمند شدند تا از آنها بعنوان دستگاه های ورودی استفاده کنند گسترش یافت، لذا کارآفرینی که ماوس را توسعه داد روی یک فرصت کارمیکرد که محصول کارآفرینانی بود که میکروکامپیوترها را توسعه داده بودند. بدون میکروکامپیوترها، فرصت بهره بردن از فروش ماوسها وجود نداشت. روایت کاملتر کمی پیچیده تر است، ولی مجدداً نشان میدهد که اقدامات کارآفرینانه بعضی افراد چگونه فرصتهایی برای سایر افراد تولید میکنند. ماوس درواقع توسط زروکس توسعه داده شد، ولی استیو جابز در شرکت کامپیوتر اپل پتانسیل این دستگاه ورودی را تشخیص داد و آن را محبوب ساخت. سپس بیل گیتس در شرکت مایکروسافت با دیدن اینکه این دستگاه به چه خوبی کار میکند یک سیستم عامل بااستفاده از این ایده ساخت، و تبدیل به ثروتمندترین مرد جهان شد. ولی هیچ فرصتی برای توسعه ماوس مادون قرمز (و صفحه لمسی و دسته اشاره و ترک‌بال) وجود نداشته است زیرا ماوس ابتدا بعنوان یک دستگاه ورودی توسعه داده شده بود.  (سیارک)

درنتیجه، این اقدام کارآفرینانه بسته به کارآفرینانی که می‌بینند که ریزپردازنده ها میتوانند بعنوان پایه برای میکروکامپیوترها استفاده شوند عمل میکند، یک کشف کارآفرینانه که نمیتوانست بدون اختراع ریزپردازنده بوجود بیاید. و آن اقدام کارآفرینانه نمیتوانست بدون اختراع ترانزیستور اتفاق افتاده باشدو الی آخر.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادات مطالعه ای انسانهای موفق

در

(سیارک)کسانی که در عرصه زندگی به موفقیتهای چشمگیری دست یافتند و به آرزوهای خود رسیدند، همه در یک چیز مشترک بودند؛ اگر فکر می کنید آن چیز، هوش فوق العاده بالا یا یک شانس بزرگ در زندگیشان بوده، سخت در اشتباهید؛ آنها فقط از فواید مطالعه کردن آگاه بوده اند. کتابها بزرگترین سرمایه گذاریشان در زندگی بوده است.

از 2 دلار تا 20 بیلیون دلار

دو نوجوان در اوهامای نبراسکا کاری در یک مغازه خوار و بار فروشی پیدا کردند. یکی از آنها که سنش بیشتر بود، حسابی از اوضاع دشوار مالی و شرایط سخت زندگی اش به تنگ آمده بود؛ او مجبور بود همستر نگهداری کند و بعد بفروشد تا بتواند کمی پول پس انداز کند. آن یکی که جوان تر بود، نوه صاحب مغازه نیز بود و کمی رفتن به کالج را به تعویق انداخت تا بتواند پول دربیاورد؛ او برای این که پول دربیاورد کارهای عجیبی می کرد؛ مثلا آدامس می فروخت یا یکی یکی درب خانه هارا می زد و به آنها نوشابه می فروخت.

جالب است بدانید که آنها در آن زمان روزی دو دلار درآمد داشتند. حالا که دهه ها از آن وقت می گذرد، با تأسیس شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی، آنها نزدیک به 20 بیلیون دلار درآمد سالانه دارند. حالا فکر می کنید این دو نوجوان چه کسانی بودند؟ بله. چارلی مانگر و وارن بوفت. اما مسئله اصلی اینجاست که این دو نوجوان که در خیابان دست فروشی می کردند و حتی پول کافی برای رفتن به کالج نداشتند چگونه به یکی از بزرگترین سرمایه داران آمریکا بدل شدند؟

بوفت 80 درصد از وقت خودرا در روز به مطالعه اختصاص می دهد

چارلی مانگر که حالا پیرمردی 84 ساله شده، برای دانشجویان حقوق علاقه مند و کنجکاو، پرده از راز موفقیتش برداشت و برای آنها از چگونگی آن گفت: «من دائما با کسانی مواجه می شوم که خیلی از نظر هوش و استعداد با مردم عادی فرقی ندارند، گاهی حتی کسانی را می بینم که خیلی دل به کار نمی دهند و حوصله آنرا ندارند اما مثل یک ربات هر چیزی که علاقه دارند را یاد می گیرند. دانشِ آنها، در حیطه کار یا علاقه شان، هرشب که به رختخواب می روند، کمی بیشتر از قبل شده است و همین است که برایشان معجزه می کند، بخصوص اگر مسیری طولانی در پیش داشته باشند.»

شاید کمی باور کردنش دشوار باشد، اما زمانی که تازه این شرکت هلدینگ را راه اندازی کرده بودند، چارلی بیشتر وقت خودرا در روز صرف مطالعه می کرد و چیزی بین 600 تا 1000 صفحه در روز کتاب می خواند. همین حالا هم که پا به سن گذاشته و چشمانش همانند قبل یاری نمی کنند، 80 درصد روز خود را به مطالعه اختصاص می دهد. این عادت روزانه چارلی را به یکی از بزرگترین سرمایه داران آمریکا و جهان بدل کرد. بله چارلی همان نوجوانی است که روزی در خیابان دست فروشی می کرد.

او در ادامه صحبتهایش با دانشجویان گفت: «در طول روز حداقل 500 صفحه کتاب بخوانید. اینگونه خواهید توانست دانش کافی در اختیار داشته باشید. دانش همانند پولی که جایی سرمایه گذاری می کنید، روز به روز بیشتر می شود. همه شما توانایی آن را دارید که روزی 500 صفحه کتاب بخوانید، اما اینکه چند نفر از شما اراده این کار را داشته باشند را نمی دانم.» در آخر نیز چارلی همه صحبتها خودرا در این یک جمله خلاصه کرد: «مهم نیست کجای زندگی ایستاده اید، بیشتر و بیشتر یاد بگیرید و اینگونه است که موفق خواهید بود.منبع

باشگاه کتاب خوانی مولتی میلیاردرها

بوفت و مانگر تنها کسانی نیستند که موفقیت این روزهای خودرا مدیون مطالعه و کتاب خواندن می دانند. الن ماسک، که یکی از کارآفرینان حال حاضر در حوزه تکنولوژی به حساب می آید، با مطالعه کتاب توانست یاد بگیرد چگونه موشک درست کند. الن در اوان کودکی از سمت بچه های دیگر بسیار مورد آزار و اذیت قرار می گرفت؛ او در آفریقای جنوبی زندگی می کرد. برای اینکه کمی آرامش پیدا کند و از فشار آنچه در طول روز تحمل کرده بود بکاهد، رو به کتاب خوانی آورد؛ او بیشتر کتابهای علمی خیالی و فانتزی می خواند. همین کتاب خواندن قوه تخیل اورا به کار انداخت و الهام بخش او شد تا یک میراث شگفت انگیز در دنیا از خود به جای بگذارد.

بیل گیتس، که معرف حضور همه هست و ثروتمندترین مرد روی کره زمین است، یکی از کسانی است که مطالعه زیادی دارد. او نزدیک به پنجاه کتاب در طول سال می خواند، اما با این تفاوت که کتابهایی که بیل می خواند، ادبیات داستانی نیستند و بیشتر کتابهای مربوط به دانش و تکنولوژی مربوط به کارش را مطالعه می کرد. با اینکه بیشتر اوقات روز را مجبور به سفر کردن و ملاقات با انسانهای جدید است، بازهم برای کسب دانش بیشتر، کتاب خواند را بهترین راه می دانست.

فراموش نکنید که نام مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک نیز در این لیست جای می گیرد. در سال 2015 بود که مردم را به چالشی دعوت کرد؛ او از انها خواست در باشگاه کتاب خوانی به وی بپیوندند تا دو هفته یکبار یک کتاب بخوانند.

خب. حالا شما بگویید، اهدافتان از مطالعه کردن چیست؟

آیا مایل هستید امشب که به رختخواب خود می روید نسبت به روز قبل دانش بیشتری اندوخته باشید؟

با وجود اینکه خواندن کتاب بسیار ثمربخش و مفید است، بسیاری از مردم اینکاررا خسته کننده و آزاردهنده می دانند. سؤالهایی از این قبیل می پرسند: چرا کتاب بخوانم وقتی می توانم آخر شب به جای آن سریال مورد علاقه ام را تماشا کنم؟ یا چرا مطالعه کنم وقتی می توانم با دوستانم بیرون بروم و اوقات خوشی را سپری کنم؟ خب درپاسخ این دوستان عزیز باید گفت که نابرده رنج گنج میسر نمی شود. آرزوهای بزرگ انسانهای بزرگ نمی خواهد. تنها باید خودرا مجبور به داشتن برنامه ای در طول روز کنید. برنامه ای برای مطالعه. شاید در اولین نگاه کمی دشوار به نظر برسد که واقعا دشوار هم هست، اما می توان با ترک عادات رفتاری گذشته و جانشین کردن عادت خوب مطالعه به هرچه که می خواهید دست پیدا کنید. کمی دانش بیشتر در طول یک روز به دانش عظیمی در سال بدل می شود که می توانید از آن در مسیر پیشرفتن و رسیدن به آرزوهایتان بهره بگیرید. تکنولوژی نیز به کمک شما آمده و دیگر نیازی به حمل کتابهای کاغذی ندارید. می توانید هرکتابی را که دوست داشته باشید روی تلفن همراه خود بریزید و در اوقاتی که کاری ندارید به مطالعه مشغول شوید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا دانشمندان چپ دست ها را استثنایی می دانند

در
براساس یک مطالعه انجام شده در سال 2006 توسط دانشمندان کالج لافایت و دانشگاه جان هاپکینز، چپ دستان با تحصیلات عالی، 10-15 درصد بیشتر از همکاران راست دست خود هستند. که تنها 10 درصد کل جمعيت را تشکيل ميدهد،  چپ دست ها قطعا منحصربه فرد هستند. بسیاری از افراد معروف مانند لئوناردو داوینچی، بیل گیتس، ارسطو و ماریا اسکودوویسای کوری ( ماری کوری) چپ دست بوده و هستند.
 
sayarak.com به برخی از نکات قابل توجه در مورد چپ دست ها که آنها را بسیار ویژه می سازد، اشاره کرده است. 

آلبرت انیشتین چپ دست

افراد چپ دست بیشتر به نابغه تبدیل می شوند. جای تعجب نیست، در میان آنها آلبرت اینشتین بود. اگر چه مردم، ترجیحا با استفاده از دست چپ خود، تنها 10 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند، 20 درصد از همه اعضای MENSA  - بزرگترین و قدیمی ترین جامعه جهان با IQ های بالا - معلوم شد که چپ دست هستند.
 

چپ دست ها بهترین هنرمندان می شوند

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی روانشناسی نشان داد که چپ دست ها دارای مزیت خلاقانه هستند. آنها برای ارائه راه حل های آماده برای مشکلات بهتر هستند.در مطالعه ی انجام شده با مشارکت بیش از 2،000 نفر (چپ دست ها، راست دست ها )، متوجه شدیم که چپ دست ها به کارهای هنری، موسیقی، ورزش و فناوری علاقه ی بیشتری دارند.

اخیرا، چپ دست ها رئیس جمهور ایالات متحده شده اند.

سه نفر از 5 رئیس جمهور اخیر آمریکا چپ دست بودند. رهبران این کشور، باراک اوباما، بیل کلینتون و جورج بوش، همانطور که جرالد فورد، جیمز گارفیلد و هری ترومن رئیس جمهور راست دست بودند. بر اساس یک نتیجه گیری اخیر از دانشمندان هلندی، سیاستمداران چپ دست خود را در بحث های تلویزیونی بیشتر نشان می دهند. این به دلیل این واقعیت است که حرکات دست راست معمولا با برخورد مثبت همراه است و حرکات دست چپ با نگرش منفی همراه است. و از آنجا که تصویر روی صفحه نمایش معکوس و آینه است، چپ دست ها به نظر راست دست و برعکس راست دست ها به نظر چپ می آیند.
 

آنها ورزشکاران بهتری هستند.

برای چپ دست ها، ورزش هایی مانند تنیس، بدمینتون و بوکس راحت تر است.زبان شناس ریک اسمیت در کتاب خود "رمز و راز چپ دستی"  توضیح می دهد که بازیکنان راست دست برای برخورد با یک حریف چپ دست آماده نیستند، در حالی که دست چپ کاملا آماده است تا با دست راست مبارزه کند.
 

چپ دست ها بوکسورهای بهتر هستند

در این دوره از تحقیقات توسط دانشمندان فرانسوی (2005) دریافتند که در یک جامعه صلح آمیز از چپ دست ها تنها در حدود 3٪ از جمعیت را تشکیل می دهند، در حالی که  مناطق جنگی تعداد آنها را افزایش می دهد و به 27 درصد می رساند. دانشمندان معتقدند که علت این اختلاف، مزیت فیزیکی چپ دست ها نسبت به راست دست ها است، زیرا امکان حمله غیر منتظره به سمت چپ را سریعتر جواب می هند.

برای همه چپ دست ها

چقدر از چپ دست ها می دانید؟ با همه نکاتی که در بالا گفتیم موافق هستید؟ و اگر شما چپ دست هستید، نظر بدهید و فراموش نکنید که مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان کرونا

در

همانطور که مشخص است این مقاله علمی نیست و در بخش بهداشت و درمان نیز قرار ندارد، بیشتر موارد ذکر شده هیچ پایه علمی ندارند. اگر علائم ویروس کرونا را دارید به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا، درمان های خانگی زیادی برای آن معرفی شده است، ما در این مقاله به 10 + 1 مورد ویژه درمان ویروس کرونا می پردازیم.

 

سیر

برخی در چین اعتقاد دارند که سیر جوشانده شده در آب می تواند ویروس ها را بکشد.

 

پیاز

در ورودی یکی از هتل ها در کرایكودی هندوستان روی تابلو نوشته شده "برای جلوگیری از کرونا پیاز کوچک بخورید"

 

پیاز کوچک

در طب باستان هندی ذکر شده که پیاز برای درمان آنفولانزا یا حداقل بیماری با علائم آنفولانزا موثر است.

 

جوشانده پیچ امین‌الدوله (سرده)

بر طبق یک اعتقاد باستانی چینی جوشانده سرده نیز موثر است، جالب است که مردم چین پیگیر داستان شدند ولی به نظر این معجون به سرعت اثر نمی کند.

 

Shuang Huang Lian

بعد از انتشار خبری در مورد موثر بودن این دارو در برابر ویروس توسط Chinese Academy of Sciences ملت به داروخانه ها حمله کردند، البته شباهت شیشیه دارو به نمونه ای در فیلم "شیوع" نیز بی تاثیر نبوده است!

 

ادرار گاو

سوامی چاکراپانی روز جمعه اعلام کرد ادرار گاو برای درمان بیماری ویروس کرونا موثر است. 

 

 

Arsenicum album-30

مصرف این دارو به همراه مالیدن روغن های گیاهی نیز توسط فردی در هند توصیه شده بود که بعدا توسط منابع علمی رد شد.

 

 

 

داروهای سنتی اونانی شامل انواع دمنوش های Musta, Parpat, Usheer, Chandan,Udeechya & Nagar که در یک لیتر آب جوشانده و در هنگام تشنگی نوشیده شود

 

دالایی لاما از پیروانش خواست دعا کنند. به نظر این روش از تمامی روش های بالا موثر تر است.

 

چایی نبات

بله و در نهایت یکی از بهترین داروها برای تمامی دردها، چایی نبات خودمان است که با کمی زعفران حتی ویروس کرونا را نیز از پای در خواهد آورد.

 

 

ویروس کرونا بسیار خطرناک است اگر هریک از علائم این بیماری را دارید یا حتی شک دارید که ممکن است در خطر باشید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید و حتما پرستار و پزشک معالج را از وضعیت خود مطلع سازید. تا این لحظه ویروس کرونا جان بیش از 600 نفر را گرفته و هیچ درمان قطعی یا واکسن قابل اطمینانی برای آن ساخته نشده است.

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟

در

بعد از همه گیری ویروس جدید کرونا در چین و چند کشور دیگر، یکی از اصلی ترین راه ها برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده ماسک اعلام شد، ولی "آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟"

 

خیر، متاسفانه ماسک بالا معروف به ماسک جراحی یا همان ماسک دندان پزشکی که به معمولا ارزان قیمت است و در همه جا پیدا می شود تاثیری در جلوگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد.

دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه تنسی امریکا تاکید کرد ماسک جراحی به شما کمکی نخواهد کرد. ماسک های تخصصی تر مانند N95 در برابر کرونا مقاوم هستند. البته دکتر شافنر استفاده عمومی از این ماسک را درحال حاضر توصیه نمی کند. شاید در مراحل بعدی...

استفاده از ماسک های تنفسی N95 برای همه کار آسانی نیست، این ماسک ها گران قیمت هستند، تنفس از داخل فیلتر آن ها دشوار است و زمان زیادی نمیتوان آن را روی صورت نگه داشت. پیشنهاد می شود هر نیم ساعت استفاده از این ماسک به یک فضای تمیز بروید و چند نفس عمیق بکشید سپس دوباره ماسک را بگذارید و در محیط آلوده وارد شوید. پوشیدن صحیح ماسک نیز بسیار مهم است، باید تمامی منافذ را بپوشانید و فقط از طریق فیلتر ماسک نفس بکشید. 

 

در انتها دکتر شافنر متذکر می شود اگر مبتلا به سرماخوردگی یا انفلانزا هستید و می خواهید با استفاده از ماسک جلوی سرایت بیماری خود به دیگران را بگیرد، این کار را نکنید، بهتر است تا زمان بهبودی در منزل استراحت کنید و دیگران را در خطر ابتلا قرار ندهید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

افراد مشهور که قربانی کروناویروس شدند

در
کروناویروس تمام دنیا را در دست گرفته است و به نظر می رسد که متوقف نخواهد شد. کروناویروس نسبت به همه بی رحم است و برای او فرقی نمی کند که یک فرد دارای چه وضعیتی باشد و در میان قربانیان کروناویروس افراد مشهور زیادی وجود دارند. کسانی که نتوانستند با این بیماری کنار بیایند را به یاد بیاورید.یاد تمام قربانیان کروناویروس گرامی باد

 

آدام شلسینگر ، خواننده آمریکایی

سه بار برنده جایزه امی ، برنده جایزه گرمی ، برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب ، آدام شلسینگر به یک دستگاه تنفس مصنوعی وصل شد ، اما نتوانست از عوارض ناشی از عفونت کروناویروس بهبود یابد. او 52 سال داشت.
 

 

لی Fierro بازیگر آمریکایی

مادر پسری که در فیلم Jaws توسط یک کوسه خورده شد ، نقشی است که شهرت Fierro را به ارمغان آورد.این بازیگر 91 ساله در یک شبانه روزی زندگی می کرد و از عوارض ناشی از COVID-19 درگذشت.
 

 

ترنس مک نالی

یکی از نمایشنامه‌نویسان مشهور زمان ماست: نمایشنامه‌های او در صحنه های کل دنیا به صحنه می رود. مک نالی از بیماری مزمن ریه رنج می برد و به همین دلیل بدن او نتوانستد با ویروس مقابله کند. ترنس 82 ساله بود.
 

 

فرانسیسکو گارسیا بازیکن فوتبال

شاید این ورزشکار یکی از جوانترین قربانیان coranavirus باشد - این بازیکن اسپانیایی تنها 21 سال سن داشت. مشخص است که چند هفته قبل از این ، این بازیکن به انکولوژی تشخیص داده شد. عفونت کورون ویروس وضعیت در حال حاضر دشوار او را تشدید می کند - بدن نمی تواند با ویروس مقابله کند.
 

 

مارک بلوم بازیگر

این بازیگر آمریکایی در سال 1985 مشهور شد 69 ساله بر اثر عوارض ناشی از COVID-19 درگذشت
ادی بزرگ ، بازیگر
 

 

ادی لارژ کمدین

ادی برای همه کاره بودنش مشهور بود. او نه تنها یک کمدین درخشان بود ، بلکه در فیلم ها نیز بازی کرد ، آواز خواند ، فیلمنامه ها را نوشت. به گفته پسرش ، این پدر 78 ساله با نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد و در آنجا او تاج ویروس گرفت. متأسفانه بدن ضعیف نتوانسته است با این بیماری مقابله کند.
 

 

گویو بنیتو ، بازیکن فوتبال

مدافع افسانه ای رئال مادرید به همراه این تیم 11 عنوان کسب کرد. در سالهای اخیر ، وی با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم کرده است و ابتلا به کروناویروس تنها وضعیت او را بدتر کرد. این ورزشکار 73 ساله بود.
 

 

آلن گارفیلد ، بازیگر

وی در فیلمبرداری بیش از صد اثر ، بار کارگردانان مشهوری چون فرانسیس کوپولا ، رومن پولانسکی و دیگران بازی کرد. بینندگان او را در فیلم "دروازه نهم" به خوبی به یاد می آورند.
گارفیلد 80 ساله در 7 آوریل در کالیفرنیا درگذشت و نتوانست با عفونت کروناویروس کنار بیاید.
 

 

موریس باریار ، بازیگر

یکی از مهمترین آثار این بازیگر فرانسوی ، حضور وی در کمدی "بلوند در یک چکمه سیاه" بود. در یک زمان او با بازیگران مشهوری چون آلن دلون و ژان پاول بلموندو بازی کرد.
در ماه مارس ، باریار 87 ساله در بیمارستان با مشکلات ریه بستری شد و به علت بیماری کرونوروئید بستری شد. افسوس که ، این درمان که تقریباً یک ماه به طول انجامید و نتیجه ای نداد.
 

 

ماریا ترزا شاهزاده خانم اسپانیایی

اگر شاهزاده انگلیسی چارلز و همکارش از موناکو آلبرت توانستند با کروناویروس کنار بیایند ، اما ماریا ترزا خوش شانس نبود. دختر عموی پادشاه سلطنتی اسپانیا ، فیلیپ ششم ، در پایان سال مارس در سن 86 سالگی در پاریس درگذشت.
 
شیمون اوشتین ، هنرمند
شیمون در اوکراین متولد شد و در اواخر دهه 70 به ایالات متحده نقل مکان کرد. مجموعه ای از آثار "دختران تحت پوشش" (1984) گذر او به دنیای هنر بزرگ شد. از آن زمان ، شیمون یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر آمریکایی به حساب می آمد.همانطور که یکی از دوستان او در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد ، شیمون 70 ساله یکی دیگر از قربانیان کرونا بود.
 

 

جان پرایم ، خواننده

باب دیلن استعداد پرنا را که یکی از مشهورترین خواننده های کشور زمان ما بود ، تحسین کرد. مشخص است که در سالهای اخیر جان با سرطان دست و پنجه نرم می کرد ، و پزشکان حتی مجبور به قطع یک ریه شدند.
در اواسط ماه مارس ، این خواننده پس از بازگشت از تور اروپا ، مبتلا به کروناویروس شد. چند روز بعد این مرد در شرایط جدی در بیمارستان بستری شد. در ماه اکتبر ، این ستاره 74 ساله می شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...