درمان خانگی برای بی حسی انگشتان پا

درمان خانگی برای بی حسی انگشتان پا

 

بی حسی انگشتان پا یک علامت جدی است. مهم است که همیشه با پزشک مشورت کنید. در این مقاله 5 درمان خانگی بی حسی انگشت شست پا در خانه لیست کرده ایم. اگر به سیگنال های بدن خود توجه نکنید، می تواند عواقب منفی جدی برای سلامتی داشته باشد. حتما باید با یک متخصص تماس بگیرید. همراه با درمان دارویی، می توانید از داروهای سنتی آزمایش شده استفاده کنید که بسیار موثر، مقرون به صرفه و ساده هستند.

درمان خانگی بی حسی انگشت شست پا

 شبدر 

یک قاشق گیاه دارویی شبدر را با یک لیتر آب بجوشانید  ، به مدت 20 دقیقه بگذارید تا سرد شود ، صاف کنید و نصف لیوان را سه بار در روز میل کنید.

فلفل سیاه در روغن

فلفل سیاه که در روغن نباتی ریخته شده است. برای این کار به نصف لیوان روغن و 10 گرم فلفل سیاه  کوبیده احتیاج دارید. مخلوط کنید ، به مدت ده دقیقه روی حرارت کم نگه دارید ، بگذارید خنک شود ، صاف کنید ، دو بار در روز به مکان های بی حس بمالید.

پماد کافور با روغن اکالیپتوس

پماد کافور با روغن اکالیپتوس نیز کمک می کند. برای این کار چند قطره روغن به پماد کافور داروخانه ای اضافه کنید ، خوب مخلوط کرده و کف پا یا نقاط بیحس را مالش دهید.

مخلوط 45 درصد الکل و 55 درصد آب و فلفل تند قرمز 

برای این کار حداقل به مدت سه هفته یک غلاف فلفل تند را خرد کرده داخل ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن را با مخلوط 45 درصد الکل و 55 درصد آب پر کنید و در یک مکان تاریک بگذارید.هنگام احساس بی حسی، انگشتان خود را صاف کرده و مالش دهید.
این امکان وجود دارد که هنوز هم روش هایی برای مقابله با بی حسی انگشتان پا وجود داشته باشد ، اما دلیل آن هم در بیماری های عروقی و هم در آسیب شناسی های عصبی قابل پنهان است. بنابراین وقت خود را تلف نکنید ، با یک متخصص مشورت کنید.
 

تنتور سرکه با رزماری وحشی

پوسته تخم مرغ و ید

اگر از دست دادن حساسیت همراه با درد و استخوان درد باشد، باید پوسته تخم مرغ مصرف کنید. به راحتی قابل هضم است و حاوی بسیاری از ریز عناصر مفید است. پوسته چندین تخم مرغ خام  از فیلم جدا می شود و به پودر تبدیل می شود. یک قاشق چایخوری با آب مصرف کنید. و پاشنه پاها به مدت یک ماه با ید آغشته می شود.

تنتور خیار

هنگامی که انگشتان بی حس می شوند استفاده می شود. خیار (3 تکه، خرد شده) را در یک شیشه بریزید، فلفل قرمز (3 غلاف ریز خرد شده) را اضافه کنید و با ودکا (500 میلی لیتر) پر کنید. یک هفته صبر می کنیم. فیلتر می کنیم. هر روز قبل از خواب آن را به انگشتان خود بمالید.

تنتور سرکه سیب با رزماری وحشی

لدوم وحشی(Ledum) با سرکه سیب (نسبت 1 تا 3) پر شده است. به مدت 7 روز در جای تاریک دم کنید. سه بار در روز به قسمت های بی حس بدن مالش دهید.

تنتور سیر

آب یکی دو سر سیر را بگیرید. در یک ظرف 0.5 لیتری بریزید و ودکا را به آن اضافه کنید. بگذارید 14 روز بماند، شیشه را روزانه تکان دهید. تنتور به مدت یک ماه، 5 قطره در هر قاشق چایخوری آب، سه بار در روز مصرف می شود.

کمپرس کدو تنبل

کمپرس کدو تنبل پخته شده. کدو تنبل پخته شده با سیب زمینی های خرد شده را له کنید و گرم روی پاها اعمال کنید ، پاها را با کاغذ موم و یا چیزی گرم بپوشانید. جورابهای پشمی کافی خواهد بود. 2-3 ساعت نگه دارید.

کمپرس کدو تنبل را از انگستان پا تا زانو روی ساق پا اعمال کنید و پا را در یک پارچه پشمی یا جوراب پشمی  بپیچید.

کمپرس عسل

عسل لیندن به صورت یک لایه نازک روی پا قرار می گیرد. آن را با پارچه نخی نازک سپس با سلفون و دوباره با پارچه می پیچیم و با باند محکم می کنیم. اگر این روش را روزانه قبل از خواب انجام دهید، اثر مثبت بعد از 5-7 روز قابل توجه خواهد بود.

حمام شیر

2 لیتر شیر، 1 لیتر آب، 50 گرم عسل، 600 گرم نمک - همه چیز را تا 60 درجه گرم کنید. پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در این مخلوط نگه دارید. ما این کار را در شب به مدت 12 روز انجام می دهیم.

حمام های کنتراست

ظروف را با آب سرد و گرم پر کنید. 5 بار به نوبت پاها را به مدت نیم دقیقه در آنها فرو می کنیم. سپس به پاهایمان پماد سقز می بزنید و جوراب های گرم بپوشید. حمام کنتراست 2 بار در روز صبح و عصر به مدت حدود 1.5 هفته انجام می شود.

نکات مفید  در درمان بی حسی انگشتان پا

عادت های بد را کنار بگذارید. مصرف قهوه و چای خود را کاهش دهید. هر  فعالیت بدنی انجام دهید.

در برخی موارد، تنها پیروی از این توصیه ها به شما کمک می کند تا از بی حسی در پاهای خود خلاص شوید.

 

scale_1200.jpg

علل بی حسی انگشتان پا

زمانی که پاهای شما فقط یک بار و به دلیل وضعیت نامناسب بی حس می شوند، جای نگرانی نیست. پس از بازگشت اندام به موقعیت فیزیولوژیکی صحیح، بی حسی به سرعت از بین می رود.

سایر علل غیر خطرناک از دست دادن موقت حس:

در نتیجه هیپوترمی. ابتدا پاها شروع به سرد شدن می کنند، بنابراین باید آنها را گرم نگه دارید.
پوشیدن کفش نامناسب باعث بی حس شدن انگشتان پا می شود.(بخصوص بی حسی انگشت شست پا )
بارداری. مقدار زیادی مایع در اندام تحتانی انباشته می شود.
سبک زندگی غیر فعال یا بی تحرکی دلیل بی حس شدن پاها و پاها از زیر زانو است.
اگر بی حسی دائما عود می کند، باید به دنبال علت آن بگردید. برای این کار باید با پزشک مشورت کنید. احتمالاً نوعی آسیب شناسی در بدن وجود دارد و تاخیر در درمان می تواند منجر به عواقب بدی شود.

علائم زیر در بی حس شدن انگشتان پا  باعث نگرانی می شود

از دست دادن حساسیت - اغلب و بدون دلیل ظاهری رخ می دهد.
هماهنگی حرکات بدتر می شود.
راه رفتن سخت می شود؛
تشخیص سرد و گرم امکان پذیر نیست.
ضعف شدید و سرگیجه؛
ادرار مختل شده است.
این علائم نشان دهنده اختلال در عملکرد صحیح جریان خون و/یا سیستم عصبی است و همچنین نشانه های سکته مغزی است. یا آسیب شدید دیگر به سیستم عصبی. ارائه به موقع کمک های پزشکی در اینجا بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر جریان خون به مغز در 3 ساعت اول بازیابی شود و زمان برای واکنش وجود داشته باشد، این امر از عواقب جدی مانند: اختلال گفتار و یا فلج جلوگیری می کند.

 

 بی حسی انگشتان پا

چه بیماری هایی باعث کاهش حساسیت و بی حسی انگشتان پا می شوند

اساسا، بی حسی پاها توسط آسیب شناسی های مختلف ستون فقرات تحریک می شود، اما نه تنها - از دست دادن حساسیت نیز می تواند ناشی از شرایط زیر باشد:

آرتروز؛
آسیب شناسی های مختلف؛
اختلالات گردش خون؛
اسکلروز چندگانه؛

فتق ستون فقرات؛

رادیکولیت؛
اضافه وزن؛
کمبود ویتامین ها و مواد معدنی؛
استرس بیش از حد روی مچ پا؛
رگهای واریسی؛
سبک زندگی غیر فعال؛
مشکلات سیستم عصبی مرکزی؛
انکولوژی؛
بیماری رینود؛
پوکی استخوان؛
دیابت.

علائم بی حسی در پاها

بی حسی در پاها (که خود نشانه تعداد زیادی بیماری است) با علائم مختلفی همراه است. آنها ممکن است در منشأ متفاوت باشند، اما تصویر کلی چیزی شبیه به این است:

سنگینی در پاها؛
تشخیص سرد و گرم امکان پذیر نیست.
بدتر شدن راه رفتن، از دست دادن هماهنگی؛
خستگی مفرط، ضعف مداوم و ناتوانی جنسی؛
پارستزی (سوزن سوزن شدن)؛
اسپاسم و درد شدید در شب؛
درد ناگهانی و شدید در قفسه سینه و ستون فقرات؛
پوست آبی، و همچنین سوزش و خارش؛
سرگیجه و سردردهای بسیار شدید.

 

Patient nerves testing using electromyography at medical center.jpg

روش های تشخیصی  بی حسی انگشتان پا

 پزشکی مدرن می تواند به سرعت علت از دست دادن حس در پاها را تعیین کند. برای این کار روش هایی مانند:

اشعه ایکس؛
سی تی اسکن؛
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی؛
سونوگرافی؛
ENMG (الکترونورومیوگرافی)؛
آزمایش خون عمومی و بیوشیمی؛

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Tasmine 759 :

    گزگز و بی حسی انگشتان نشان دهنده کمبود کدام ویتامین ضروری است؟ گاهی اوقات بدن سیگنال های ضعیفی می دهد که ما توجه خاصی به آنها نمی کنیم. با این حال، می توانید از ایجاد مشکلات جدی جلوگیری کنید. به عنوان مثال، سوزن سوزن شدن و بی حسی در انگشتان دست و پا، که احتمالاً هر فردی حداقل یک بار آن را احساس کرده است، ممکن است نشان دهنده کمبود ویتامین B12 ضروری باشد. او، در میان چیزهای دیگر، مسئول فعالیت سیستم عصبی است، در تولید گلبول های قرمز خون و تشکیل DNA نقش دارد. اگر اغلب احساس ضعف، گزگز در انگشتان خود می کنید، اگر آنها بی حس می شوند، به پزشک مراجعه کنید. به گفته دانشمندان آمریکایی، احساس خستگی بسیار می تواند نشانه کم خونی خطرناک باشد که به دلیل کمبود ویتامین B12 نیز ایجاد می شود. علائم دیگر این وضعیت خطرناک تپش قلب، سردرد، درد در دهان و زبان و تنگی نفس مداوم است. شما می توانید ویتامین B روزانه خود را از غذا تامین کنید. آنها سرشار از گوشت گاو، تخم مرغ، غلات، سالمون، مخمر، حبوبات و غیره هستند. مغز استخوان و بافت های سیستم عصبی به ویژه به کمبود این ویتامین حساس هستند. ویتامین های گروه B مواد فعال بیولوژیکی حیاتی برای بدن انسان هستند که در فرآیندهای متابولیک و تشکیل انرژی نقش دارند. آنها به دسته ویتامین های محلول در آب تعلق دارند.

    1400/9/17 18:24
  • بهنام :

    چرا بی حسی پا رخ می دهد؟ پاها ممکن است به دلایل مختلفی بی حس شوند: اعصاب یا رگ های خونی در ساق پا. این می تواند به دلیل وضعیت نامناسب، کفش های ناراحت کننده تنگ، کشش ماهیچه های بلند پا رخ دهد. به عنوان یک قاعده، اگر از شر کفش های تنگ خلاص شوید یا وضعیت خود را تغییر دهید، حساسیت پاها بازیابی می شود.

    1401/2/3 14:41
  • بهنام :

    کدام پزشک بی حسی پا را درمان می کند؟ بی حسی یک علامت عصبی است، بنابراین، با شکایت از بی حسی ، باید با یک متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید.

    1401/2/3 14:42
  • بهنام :

    چرا پای من از باسن تا زانو بی حس است؟ بی حسی پا از لگن تا زانو با بی حسی گاه به گاه، نترسید. این ممکن است نتیجه فعالیت بدنی یا کمبود فعالیت بدنی، وضعیت نامناسب بدن، فشردن مکانیکی عروق خونی باشد. به خودی خود می گذرد، بدون عواقب برای سلامتی

    1401/2/3 14:44
  • بهنام :

    چرا پاهایم تا زیر زانو بی حس شده اند؟ یک پیش نیاز رایج برای از دست دادن حساسیت کف پا، آسیب شناسی عروقی است: ترومبوفلبیت، ترومبوز، وریدهای واریسی، آترواسکلروز، اسپاسم مویرگی. جریان و خروج خون مختل می شود، رکود رخ می دهد. اغلب، هنگامی که پای بیمار بی حس می شود، نوروپاتی تشخیص داده می شود - اختلالات رشته های عصبی

    1401/2/3 14:45
  • بهنام :

    چرا بی حسی دست و پا رخ می دهد؟ بی حسی معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف در یک منطقه خاص یا آسیب عصبی ایجاد می شود. اختلالات حسی ( بی حسی ) همچنین می تواند نتیجه عفونت، التهاب، تروما و سایر فرآیندهای پاتولوژیک باشد.

    1401/2/3 14:46
  • بهنام :

    با انگشتان بی حس چه کنیم؟ نحوه درمان بی حسی انگشت...... کشش. نوع کشش بسته به بیماری شخصاً انتخاب می شود. ... درمان دستی. با کمک آن، تون عضلانی ترمیم می شود، گردش خون و خروج لنف بهبود می یابد، مهره ها تنظیم می شوند و انتهای عصبی شل می شوند......... ماساژ درمانی، ژیمناستیک و فیزیوتراپی

    1401/2/3 14:47
  • بهنام :

    چه ویتامین هایی برای بی حسی دست ها لازم است؟ کمبود ویتامین....... ویتامین‌های E، B1، B6، B12 و P برای عملکرد سالم سیستم عصبی ضروری هستند. علل سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها. به عنوان مثال، کمبود B12 می تواند یکی از علل نوروپاتی محیطی باشد.

    1401/2/3 14:49
  • بهنام :

    برای رهایی از بی حسی انگشت چه کنم؟ اگر بی حسی انگشتان به سرعت از بین برود، جای نگرانی نیست. به احتمال زیاد، با فشرده سازی عروق خونی و اعصاب (اغلب در خواب) همراه است. برای اینکه بی‌حسی سریع‌تر از بین برود، دست‌هایتان را بالا بیاورید و سپس انگشتانتان را خم کنید و باز کنید تا حس به آن‌ها برگردد.

    1401/2/3 14:50
  • بهنام :

    چرا پای راستم بی حس است؟ بی حسی در پای راست اغلب نشان دهنده خار پاشنه است. اما به همین ترتیب، استئوکندروز ستون فقرات، و فتق بین مهره ای، آرتریت روماتوئید، پلی آرتریت، اسپوندیلوز (بدشکلی مهره ها)، التهاب عصب سیاتیک، نوروپاتی اعصاب تیبیا می توانند خود را نشان دهند.

    1401/2/3 14:51
  • بهنام :

    چرا پاهایم هنگام خواب بی حس می شوند؟ پاها در خواب بی حس می شوند در بیشتر موارد، پوکی استخوان و سایر مشکلات ستون فقرات پیش نیاز هستند. اگر بایستید و حرکات کششی انجام دهید، حساسیت باز می گردد. این همچنین با آرتریت روماتوئید امکان پذیر است، علاوه بر این با سفتی صبحگاهی حرکات نشان داده می شود.

    1401/2/3 14:54
  • بهنام :

    چرا ساق پای چپ بی حس است؟ علل بی حسی در عضلات ساق پا........ اگر از دست دادن حس موقتی و نادر است، ممکن است به دلیل لباس یا کفش تنگ، وضعیت نادرست بدن یا ماندن طولانی مدت در یک وضعیت باشد. دلیل اصلی بی حس شدن ساق پاها اختلال در جریان خون یا فشار روی انتهای عصب است.

    1401/2/3 14:56
  • بهنام :

    علائم پارستزی چیست؟ پارستزی نوعی اختلال حسی است که شامل احساسات ذهنی سوزن سوزن شدن، سوزش، "خزیدن" است. همه این احساسات ناخوشایند بیش از یک بار هر فرد را آزار می دهد، در صورت احساس ترس شدید، ممکن است در هنگام نشستن طولانی مدت در یک موقعیت ناراحت کننده، فشار دادن دست ها یا پاها ظاهر شوند.

    1401/2/3 14:58
  • بهنام :

    چرا نوک انگشتان دست و پا بی حس می شوند؟ بیشتر اوقات، بی حسی انگشتان دست یا پا مشاهده می شود . بیشتر اوقات، علت بی حسی می تواند فشرده شدن، آسیب یا التهاب عصب باشد. علل نادرتر بی حسی شامل آسیب شناسی در نخاع یا مغز است.

    1401/2/3 14:59
  • بهنام :

    چرا انگشت شست من بی حس است؟ شست دست راست با آرتریت یا آرتروز، سندرم تونل آرنج یا مچ دست، ورزش های سنگین یا بارهای کاری، تشکیل تومور در مغز بی حس می شود. "برآمدگی غاز" در انگشت کوچک می تواند از فشار بیش از حد و فتق بین مهره ای، آسیب شناسی در سیستم قلبی عروقی تشکیل شود.

    1401/2/3 15:01
  • بهنام :

    با بی حسی چه ویتامین هایی بخوریم؟ اگر متوجه بی‌حسی و سوزن سوزن شدن دست‌ها و پا شدید، فورا کمبود ویتامین‌های B9، B6، B12 را برطرف کنید. معمولا با چنین علائمی، خستگی باور نکردنی، اضطراب، افسردگی نیز مشاهده می شود ... اسفناج، مارچوبه، چغندر، لوبیا و گریپ فروت و همچنین تخم مرغ، اختاپوس، صدف و گوشت مرغ بخورید.

    1401/2/3 15:03
    • بهنام :

      وقتی انگشتان بی حس می شوند چه ویتامینی از دست می رود؟ علل این وضعیت می تواند آرتروز یا آرتروز مفاصل کوچک پاها، افزایش نمک اسید اوریک، گاهی اوقات آسیب به اعصاب محیطی (بخشی از سیستم عصبی خارج از مغز و نخاع.) باشد. و همچنین کمبود عناصر کمیاب و ویتامین ها (کلسیم، منیزیم، ویتامین های گروه B و ویتامین D

      1401/2/3 15:05
  • بهنام :

    چرا دست های من از آرنج تا انگشتان بی حس می شود؟ استرس استاتیک طولانی مدت اغلب منجر به از دست دادن حس در اندام می شود، زیرا خون شروع به گردش ناکافی در رگ ها می کند. از یک وضعیت ناراحت کننده ، دست از آرنج تا انگشتان بی حس می شود - این طبیعی است، سوزن سوزن شدن به سرعت از بین می رود و ناراحتی ایجاد نمی کند.

    1401/2/3 15:19
  • بهنام :

    چرا انگشتان دست چپ در خواب بی حس می شوند؟ در بیشتر موارد، این به این دلیل است که فرد نمی تواند موقعیت بدن را در هنگام خواب کنترل کند، به همین دلیل است که وضعیت نامناسبی می گیرد، عصب را فشرده می کند و در صبح احساس ناراحتی می کند. اما دلیل بی حس شدن یا بی حس شدن دست ها در شب نیز می تواند برخی از بیماری ها باشد.

    1401/2/3 15:20
  • بهنام :

    چرا انگشت کوچک و انگشت حلقه در دست راست بی حس می شود؟ وقتی انگشت کوچک و انگشت حلقه روی دست بی حس می شود ، این نشانه مشخصه سیاتیک، بیرون زدگی یا بیرون زدگی دیسک بین مهره ای است. علت اصلی ممکن است ایسکمی قلبی باشد، اما بعد از آن ناراحتی در شب ظاهر می شود و ناراحتی در امتداد داخل به ساعد گسترش می یابد.

    1401/2/3 15:22
  • بهنام :

    چرا سمت راست بدن بی حس است؟ بی حسی سمت راست بدن . ....این اتفاق با پوکی استخوان، فتق دیسک، اسکولیوز رخ می دهد. مهم است که به خاطر داشته باشید که آیا احساس بی‌حسی قبل از آسیب یا سردرد شدید بوده است. علل این وضعیت ممکن است تومورهای مغزی یا سکته مغزی باشد.

    1401/2/3 15:24
  • بهنام :

    نام پزشک رگ پا چیست؟دكتر متخصص واريس ,فلبولوژیست فلبولوژیست متخصصی است که رگ های واریسی و سایر آسیب شناسی های سیاهرگ ها را تشخیص داده و درمان می کند . وی به تکنیک مطالعه عروق خونی و همچنین روش های نوین درمان بیماری های وریدی مسلط است.

    1401/2/3 17:13
  • بهنام :

    چه عضوی با انگشت حلقه مرتبط است؟ انگشت حلقه با روده بزرگ، ریه ها و بیماری های پوستی مرتبط است. غم و اندوه را از بین می برد. انگشت کوچک بر کار قلب، روده کوچک و سیستم اسکلتی بدن تأثیر می گذارد. عصبی بودن را کاهش می دهد، اعتماد به نفس می دهد.

    1401/2/3 17:15
  • بهنام :

    سوزن سوزن شدن انگشتان به چه معناست؟ سوزن سوزن شدن در انگشتان (چپ، راست یا هر دو) می تواند نشانه کمبود الکترولیت، در درجه اول منیزیم، پتاسیم، کلسیم و سدیم و همچنین ویتامین B12 باشد. هنگامی که به طور مکرر ظاهر می شود، تغییر شکل می دهد و مکمل ها بهبود نمی یابند، باید علل دیگر سوزن سوزن شدن را در نظر بگیرید .

    1401/2/3 17:16
  • بهنام :

    وقتی دست ها بی حس می شوند چه چیزی در بدن کم می شود؟ کمبود ویتامین. اگر بدن فاقد ویتامین های E، B1، B6، B12 و P باشد، ابتدا سیستم عصبی آسیب می بیند.

    1401/2/3 17:17
  • بهنام :

    چرا یک انگشت روی دستم سرد است؟ انگشتان سرد به دلیل افزایش ویسکوزیته خون یا نقض گردش خون آن می شوند. علت نیز می تواند بیماری های سیستم عصبی و اسکلروز عروقی و همچنین برخی از اشکال بیماری تیروئید باشد

    1401/2/3 17:18
  • بهنام :

    یک جراح عروق چه تفاوتی با یک فلبولوژیست دارد؟ نتیجه تصویری یک جراح عروق با کل مجموعه آسیب شناسی عروقی، به طور خاص تر، آسیب شناسی بستر شریانی سر و کار دارد. یک فلبولوژیست منحصراً در آسیب شناسی وریدی تخصص دارد.

    1401/2/3 17:20

بیشتر بخوانید