چرا هیتلر از رژ لب قرمز متنفر بود و چرا زنان در طول جنگ جهانی دوم آن را بسیار دوست داشتند

هیتلر

 

برخی از مورخان ادعا می کنند که زنان بیش از پنج هزار سال پیش شروع به رنگ آمیزی لب کردند و سومری ها مخترع این محصول آرایشی بودند. برخی دیگر بر این باورند که مصر باستان محل تولد رژ لب بوده است.  اما هر چه بوده ، در قرن بیستم ، رژ لب در حال حاضر به یک محصول آرایشی آشنا تبدیل شده است که در همه جا استفاده می شد. رژ لب قرمز از محبوبیت خاصی برخوردار بود ، اما آدولف هیتلر به سادگی از آن متنفر بود.


نقش ویژه رژ لب قرمز در اوایل قرن بیستم

نیویورک ، 1912
جنبش حق رأی زنان در نیویورک ، 1912.


در اوایل قرن بیستم ، رژ لب قرمز برای زنان در سراسر جهان معنای خاصی به دست آورد. شرکت کنندگان در جنبش حق رأی زنان به شدت مبارزه کردند تا اطمینان حاصل کنند که نقش زنان محدود به کارهای خانه نیست. آنها آماده بودند تا همسرانی دلسوز ، خانه دار منظم ، مادرانی مهربان باشند ، اما در عین حال می خواستند در زندگی سیاسی شرکت کنند ، تجارت کنند و از حقوق برابر با مردان برخوردار باشند.

 

نیویورک ، 1912

جنبش حق رأی زنان در نیویورک ، 1912.


رژ لب قرمز برای آنها به نمادی از فداکاری به آرمان های خود مرتبط با شجاعت ، اعتماد به نفس و زنانگی تبدیل شده است. به لطف سوفراژت ها(جنبش حق رأی زنان) بود که نظر در مورد  رژ لب قرمز زنان تغییر کرد. اگر قبلاً این رنگ برای زنان بدون فضیلت ، رقاصان و بازیگران زن مرتبط بود ، اکنون دختران مومن می توانستند رژ لب مایل به قرمز داشته باشند.

 

هنگامی که راهپیمایی زنان در نیویورک برگزار شد ، مشتاق به دست آوردن حق رای در انتخابات ، الیزابت آردن ، خالق مارک لوازم آرایشی ، با کارکنان خود از سالن بیرون رفت و شروع به توزیع لوله هایی با رژ لب قرمز به شرکت کنندگان کرد. یک سال بعد ، حدود پنج هزار زن که در واشنگتن راهپیمایی کردند ، لب های خود را با رژ لب قرمز رنگ کردند. در سایر کشورها نیز وضع به همین منوال بود: زنانی که برای حقوق خود مبارزه می کردند با رژ لب قرمز روی لب به میدان رفتند!

 

با شروع جنگ جهانی دوم ، رژ لب قرمز دوباره موقعیت خاصی را به دست آورد

رژ لب الیزابت آردن
پوستر آرشیوی رژ لب الیزابت آردن در جنگ جهانی دوم.

 

با شروع جنگ جهانی دوم ، رژ لب قرمز دوباره موقعیت خاصی را به دست آورد. رژ لب قرمز نماد مقاومت شد. به نظر می رسید زنانی که رژ لب قرمز روی لب دارند اعلام می کنند که هیچ وحشت جنگی نمی تواند آنها را در هم بشکند. و آنها می توانند جذابیت خود را بدون توجه به هر چیزی حفظ کنند. در حالی که بسیاری از محصولات با کارت توزیع می شدند ، بسیاری بر این عقیده بودند که لوازم آرایشی به طور کلی و رژ لب به طور خاص نباید تحت این سیستم قرار گیرند. آنها برای حفظ روحیه و عزت نفس زنان ضروری تلقی می شدند.

 

در انگلیس ، رژ لب ، از جمله قرمز ، از طریق کارت صادر نمی شد ، بلکه در صورت لزوم صادر می شد ،  اگر تنباکو برای مردان مهم است ، برای زنان - رژ لب مهم است. در همان کشورهایی که مالیات باعث گران شدن لوازم آرایشی در زمان جنگ می شد ، زنان به جای رژ لب از آب چغندر استفاده می کردند. برای آنها ، لبهای روشن نمادی از امید به زندگی عادی بود.

 

 ارتش ایالات متحده

در سپاه کمکی ارتش ایالات متحده ، 1944 خدمت کرد.


چندین مارک لوازم آرایشی مجموعه های ویژه ای را برای زنانی که در جنگ شرکت کرده اند راه اندازی کرده اند. رنگ های قرمز از مارک های مختلف به وجود آمد که پیروزی ، مبارزه ، کمک یا خدمات را در نام خود ذکر کردند. نمایندگان زنانی که در پیاده نظام نظامی خدمت می کردند ، ملزم به استفاده از سایه ای بودند که عناصر قرمز رنگ روی لباس آنها را تکرار می کرد. برای این کار الیزابت آردن یک رنگ قرمز مونتزوما ایجاد کرده است.

 

اما قابل توجه ترین چیزی که در پایان جنگ رخ داد و پس از آزادسازی اردوگاه کار اجباری برگن-بلسن ، صلیب سرخ از جمله بسته هایی با رژ لب قرمز به آنجا فرستاد. رهبری شعبه بریتانیایی معتقد بود که این محصول آرایشی ساده به زنان ضعیف کمک می کند تا روحیه خود را تقویت کرده و به سرعت با زندگی عادی سازگار شوند. متعاقباً ، سرهنگ دوم مروین ویلت گونین به یاد آورد که چگونه با عبور از آستانه اردوگاه ، هزاران زن را دید که لاغر شده اند ، بدون لباس ، و پتوهای نازکی روی شانه های خود دارند. و با لبهای قرمز  ، رژ لب واقعاً به نمادی از فردیت و بازگشت به یک زندگی آرام تبدیل شده  بود .

 

نفرت هیتلر از رژ لب قرمز 

هیتلر
آدولف هیتلر

 

چرا آدولف هیتلر به طور کلی با رژ لب و به طور خاص رژ لب قرمز مخالف بود؟ او معتقد بود که یک زن آریایی واقعی حامل زیبایی طبیعی است ، از لوازم آرایشی و رنگ استفاده نمی کند. علاوه بر این - رژ لب قرمز ، بسیار روشن و بیش از حد سکسی و تحریک کننده است. از نظر هیتلر ، خلوص ملت نیز با "خلوص" صورت دست نخورده توسط لوازم آرایشی تعیین می شد.

 

دلیل دیگری برای رد شدن رژ لب توسط هیتلر وجود داشت. به نظر می رسد که هیتلر ، که پشیزی برای جان انسان ارزش قائل نبود ، طرفدار گیاه خواری بود و هر چیزی را که بر اساس محصولات حیوانی ساخته شده بود ، قاطعانه رد می کرد. از جمله رژ لب. از این گذشته ، در آن زمان از چربی های حیوانی در تولید آن استفاده می شد.

 


آدولف هیتلر به هیچ وجه نمی تواند بر استفاده از رژ لب توسط زنان تأثیر بگذارد ، همانطور که نمی توانست با کسانی که او را دشمنان شخصی خود می دانست تماس بگیرد. اما با پیاده روی معمولی خود ، لیست افرادی را که هنوز باید با آنها رابطه برقرار می کرد ، نگه داشت.

Источник: /

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید