اگر با گرگ روبرو شویم چگونه خود را نجات دهیم؟

گرگ

 

اگرچه گرگ در اصل یک سگ بسیار بزرگ است، اما تهدیدی مستقیم برای انسان است. آرزوی برخورد با گرگ در مسیر جنگلی را حتی برای دشمن نمی کنید. و با این حال، حتی یک روستایی، ساکن ویلای تابستانی، شکارچی، جمع کننده قارچ و هر "گردشگر" دیگری از این امر مصون نیست. در مواجهه با یک دزد خاکستری چه کاری می توانید انجام دهید تا خود را نجات دهید؟

 

گرگ
گرگ تنها حمله نمی کند.


ارزش این را دارد که با چیز اصلی شروع کنید: یک گرگ در ملاقات غیرمنتظره با یک شخص به احتمال زیاد تصمیم می گیرد خودش حمله نکند. به شرطی که خیلی به توله ها نزدیک نشده باشید (حتی اگر این را ندانید)، و خود حیوان کم و بیش خوب تغذیه شده و مهمتر از همه سالم باشد. به عنوان یک قاعده، گرگ های تنها فقط به منظور محافظت از نوزادان یا اگر آنها بیمار باشند و قبلاً از گله اخراج شده اند به افراد حمله می کنند. در بیشتر موارد، این البته هاری است.

گرگ

در واقع این سگ بزرگ و حیله گر است.


تهدید واقعی برای شخصی که وارد جنگل می شود بیشتر از گله های گرگ ناشی می شود. هنگام مواجهه با چنین مواردی، باید کلمات زیر تلفظ شود: "خدایا کمکم کن!" اما به طور جدی، در برخورد با یک گله، فرد هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارد، اما نجات به حداقل مطلق کاهش می یابند. در چنین شرایطی خیلی به شرایط بستگی دارد. با این حال، اغلب در چنین شرایطی حتی اسلحه گرم کمکی نمی کند - آنها فرد را محاصره می کنند، زمین می زنند و می جوند. این بدان معنا نیست که اگر جایی برای فرار وجود دارد، نباید سعی کنید به مقابله بپردازید یا فرار کنید. به عنوان مثال، داخل یک مخزن.

گرگ
به نظر می رسد در جای اشتباهی هستید، مرد.

برخورد با یک گرگ تنها چندان خطرناک نیست، حتی اگر به دلایلی هنوز تصمیم به حمله داشته باشد. ما گزینه هایی را با حضور سلاح گرم در نظر نخواهیم گرفت. فقط باید گفت که نمی ارزد فقط روی آن حساب کرد. از آنجایی که در یک موقعیت استرس زا، دست ها می توانند شروع به لرزیدن کنند، بنابراین اگر اسلحه وجود نداشته باشد، بهتر است. در واقع، این نکته اصلی است: نترسید و فکر نکنید که همه چیز تمام شده است. کاملاً روی مبارزه و بقا تمرکز کنید. نیازی نیست در این لحظه به این فکر کنید که فرزندان شما را چه کسی بزرگ می کند  یا اینکه چه کسی وام مسکن شما را پرداخت می کند!

گرگ

نیازی به ترس نیست، باید بجنگی.

 

گرگ باهوش، قوی و حدود 50 کیلوگرم وزن دارد. گرگ یک "سگ" بزرگ و بسیار خطرناک است. اگر یک دختر 55 کیلوگرمی هستید خیلی خوب نیست. شانس بلافاصله بسیار کمتر می شود. اگر یک مرد 80-110 کیلوگرمی هستید بسیار خوب است. استفاده از وزن! نکته اصلی این است که اجازه ندهید دم خاکستری شما را گاز بگیرد. بگذارید همه چیز وارد عمل شود: چکمه روی پوزه شکارچی گستاخانه، چوب، سنگ، فریادهای وحشتناک. سعی کنید به سر، چشم، گوش گرگ ضربه بزنید. اگر موقعیت و وزن بدن اجازه می دهد، به گرگ تکیه کنید و به سادگی آن را با خود له کنید و اجازه ندهید که در هر نقطه ضعیفی گاز بگیرید. حیوان را خفه کن! بله، ناخوشایند است، اما در چنین شرایطی، یا او یا شما. با یک گرگ، قوانین انسانی کار نمی کند، قوانین طبیعت کار می کند. مهمترین چیز این است که به طور کامل با مبارزه هماهنگ شوید، تسلیم نشوید و وحشت نکنید.

 

گرگ

گرگ ها وقتی گرسنه نیستند ناز هستند.


با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، به احتمال زیاد یک گرگ تنها ترجیح می دهد در جنگ شرکت نکند. اگر حیوان به تنهایی محل را ترک کرد، پس این دلیل خوبی برای ترک جنگل در اسرع وقت است. اگر برخورد با گرگ اتفاق افتاد و موفق شدید از آن به عنوان برنده خارج شوید، ابتدا به بیمارستان مراجعه کنید و به پزشک مراجعه کنید. گرگ ها می توانند بیماری فراتر از هاری را سرایت دهند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Claudiaren 126 :

    در شرایط عادی، گرگ ها نه تنها به افراد حمله نمی کنند، بلکه به هر طریق ممکن سعی می کنند از آنها دوری کنند. صداها و بوهای ناآشنا که از انسان ها سرچشمه می گیرد، "دزدان خاکستری" را مانند تقریباً هر حیوان وحشی دیگری می ترساند. با این حال، برای هر قانون استثنا وجود دارد. شکارچیان گرسنه یا هار کاملاً قادر به انجام یک حمله هدفمند به شخص هستند. همچنین گرگ‌های «تغذیه‌شده» که به دلیل تجربه شخصی یا گله‌ای، از قبل به حضور افراد عادت کرده‌اند و دیگر ترسی از موجودات عجیب دو پا ندارند، خطر بزرگی هستند. گرگ ها در پاییز و زمستان بسیار خطرناک هستند، زمانی که شکارچیان در یافتن غذا با مشکل مواجه می شوند.

    1402/7/4 15:21
  • Claudiaren 126 :

    ابتدا باید دو چیز را درک کنید. اول این که ترس طبیعی و طبیعی است، اما هراس نه تنها بی فایده است، بلکه مضر است. دومی برای فرار از دست گرگ بی فایده است. سرعت دویدن یک نفر 8 کیلومتر بر ساعت است. حداکثر سرعت دویدن یک نفر 44 کیلومتر در ساعت است. میانگین سرعت دویدن گرگ 55-60 کیلومتر در ساعت است. و چیزی به ما می گوید که شما یوسین بولت نیستید (این او بود که در فاصله 100 متری به سرعت 44 کیلومتر در ساعت شتاب گرفت و رکورد جهانی را ثبت کرد ، اگرچه حتی او از گرگ فرار نمی کرد). علاوه بر این، حتی اگر گرگ در ابتدا برای حمله برنامه ریزی نکرده باشد، سپس با دیدن یک فراری در ذهنش، غریزه شکارچی ممکن است کار کند که در نهایت منجر به حمله می شود. نکته بعدی که درک آن مهم است این است که شکارچی را تحریک نکنید. اگر در حال حاضر گرگ آماده حمله نیست، فاصله را نزدیک نمی کند و پرخاش نمی کند، کاری نکنید که بتواند قصد خود را تغییر دهد. یعنی به شکارچی پشت نکنید، بر سر او فریاد نزنید، پرخاش نکنید، اندام یا وسایل خود را جلوی گرگ تکان ندهید. و بار دیگر: هرگز به گرگ پشت نکن. مثل این است که تلاش برای فرار باعث تحریک یک شکارچی می شود. نکته مهم دیگر مربوط به چشم است. هرگز به چشم گرگ نگاه نکنید. در بین گرگ ها، این مظهر پرخاشگری است. با این حال، در عین حال، تحت هیچ شرایطی چشمان خود را از شبح گرگ برندارید. شکارچی باید بفهمد که شما او را می بینید و آماده دفع حمله هستید.

    1402/7/4 15:24
  • Claudiaren 126 :

    اگر گرگ حمله کرد چه باید کرد؟ همه چیز در اینجا بسیار "ساده" وسخت ! است - با تمام ابزارهای قابل تصور و غیرقابل تصور مقابله کنید. به گرگ پشت نکن در صورت امکان، خود را بخوابانید و پشت خود را به چیزی تکیه دهید. از ابزارهای موجود استفاده کنید. سعی کنید به سر، شکم، پشت گرگ (در امتداد خط الراس) ضربه بزنید. همراه داشتن حداقل یک چاقوی کوچک هنگام قدم زدن در جنگل بسیار مفید است. اگر گرگ هنوز حمله نکرده است، اما به وضوح آماده حمله است، سعی کنید حیوان را با یک فریاد بلند بترسانید. به یاد داشته باشید: یک گرگ حیوان بسیار خطرناکی است، اما حتی زنی که دارای جثه بزرگی نیست، می تواند به راحتی با یک شکارچی کنار بیاید. تضمین می شود که یک بزرگسال قوی تر، بزرگتر و سنگین تر از پس یک "دزد خاکستری" معمولی برمی آید.

    1402/7/4 15:26

بیشتر بخوانید