معجزه عکاسی، عکس ماندگار و تصاویر فراموشنشدنی در تاریخ
عکاسی از تصاویر تأثربرانگیز ماندگار از گوشه و کنار جهان با توضیحی کوتاه در زیر هر عکس
مردی در حال سقوط از ساختمان مرکز تجارت جهانی در روز حادثه 11 سپتامبر
مردی فرانسوی که هنگام اشغال پاریس بوسیله نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم در حال گریستن
پسر 12 ساله برزیلی که در مراسم تدفین معلم خود با گریه ویولون مینوازد. معلم این کودک به او کمک کرد از طریق یادگیری و نواختن این ساز از فقر و خشونت نجات یابد.
کودکانی که در سال 1948 در شیکاگو به فروش گذاشته شدهاند.
سگی که در کنار مزار صاحبش نشسته است. صاحب این سگ بر اثر رانش زمین در ریو دو ژانیرو در سال 2011 جان باخت.
پسر خردسال «جان اف کندی» در مراسم تدفین پدر به تابوت او ادای احترام میکند. جان اف کندی 35امین رئیسجمهور آمریکا بود که در سال 1963 ترور شد.
پیرمردی از کره جنوبی در حال گریه به دلیل خداحافظی از خویشاوند خود که در کره شمالی زندگی میکند. این دو پس از 60 سال در سال 2010 اجازه یافتند به مدت سه روزه نزدیک مرز کنار یکدیگر باشند.
یک راهب در اعتراض به آزار و اذیت بوداییها بوسیله دولت ویتنام خود را آتش زده است.
یک کودک خردسال که در حال تلاش برای سرپاکردن پدر الکلی خود است.
پس از فرو ریختن یک کارخانه در بنگلادش زن و شوهری در آغوش هم زیر آوار جان دادند.
در سال 1958 دختر آفریقایی در باغوحشی در بلژیک به نمایش گذاشته شد.
این پست را چگونه میبینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)
به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.
حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر
بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...
شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن، یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.
بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:
• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.
• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)
• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.
تعدیلات فنی
آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.
• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.
• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.
• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.
• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.
• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.
• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.
• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.
• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.
• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.
ویرایش یا فتوشاپ
یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.
این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.
• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.
• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.
• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.
• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد.
• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.
• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد.
نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون
اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.
• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.
• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.
همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست.
نظرات
hadi 522۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها
مسابقهی سالانه عکاسی حیات وحش را باید یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی جهان دانست که توسط موزهی تاریخ طبیعی لندن برگزار میشود.
مسابقهی عکاسی حیات وحش در شاخههای گوناگونی همچون پستانداران، پرندگان، عکاسی زیر آب، خزندگان- ماهیان و دوزیستان، بیمهرگان، در آسمان، روی زمین و.... پذیرای منتخبی از بهترینهای دنیای عکاسی است.
سال گذشته مسابقهی سالانه عکاسی حیات وحش با درخشش عکاسانی از اقصی نقاط جهان همراه بود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
عکاس آمریکایی «تیم لامن» (Tim Laman) به عنوان برندهی مسابقه عکاسی حیات وحش سال گذشتهی میلادی انتخاب شد، تصویر ثبت شده توسط این عکاس وضعیت اورانگوتانهای در معرض خطری که در جنگلهای بارانی کشور اندونزی ساکن هستند را به تصویر کشیده است. این جایزه در اصل به داستانی داده شد که در قالب ۶ عکس این معضل را پوشش داده بود، البته هر کدام از این تصاویر حتی در قابی جداگانه نیز به همان اندازه، قدرتمند و جالب توجه بودند.
تصاویر برگزیدهی مسابقهی عکاسی سال گذشته قبل از نمایش بینالمللی، مدتی در موزه تاریخ طبیعی لندن در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفتند. در ادامه از شما دعوت میکنیم در مرور این تصاویر برتر این رقابت همراه ما باشید. گودال مورچهخوار
«پاول هیلتون» (Paul Hilton) از بریتانیا به عنوان برندهی بخش انفرادی عکاسی خبری حیات وحش انتخاب شد. تصویری که این عکاس اقدام به ثبت آن کرده بود، بیتردید تصویری است دلخراش از آنچه این روزها دیگر ساکنان این کره ناگزیر از تحمل آن هستند و اگرچه این عکس به صورت مشخص به یک گونه خاص اشاره دارد، اما واقعیت این است که این رفتار قهرآلود و ظالمانهی انسان در واقع حیات تمامی گیاهان و جانواران این کره را در معرض خطراتی جدی قرار داده است و جه بسی دیر یا زود باعث انقراض نسل آنها شود.
اما در این تصویر شاهد چهار هزار یا معادل ۵ تن مورچه خوار فلس دار آمریکایی هستیم که در واقع یکی از بزرگترین مبادلات جانوری است که تا کنون به ثبت رسیده است. حیواناتی بیگناه که کشته شده و به کشورهای همچون چین و ویتنام صادر میشوند، چرا که هم گوشتشان از لحاظ تجاری مورد پسند است و هم از نظر طب سنتی کاربرد دارند، در واقع حق حیات این مخلوقات خداوند خیلی ساده برای حرص و طمع انسانی زیر پا گذاشته میشود. از سوی دیگر هر هشت گونهی این حیوانات هدف سوداگران تجارت حیوانات قرار داشته و در نتیجه در معرض خطرات جدی قرار گرفتهاند.
ماه و کلاغ
عکاس گیدئون نایت (Gideon Knight) از کشور انگلستان برندهی بخش عکاس جوان حیات وحش سال گذشته میلادی شد. تصویر یک کلاغ که روی شاخهی درختی در یک پارک نشسته، تصویری است تکراری که بیشک بسیاری هر روز شاهد آن بوده و هستند. این همان تصویری است که این عکاس جوان به کرّات در پارک نزدیک محل اقامت خود در شهر لندن مشاهده میکرد. اما با درخشش نور آبی در شبی با حضور ماه کامل، این صحنهی تکراری به زیبایی دگرگون شده و بیش از هر زمان دیگری، توجهات را به سمت خود جذب میکند.
زندگیهای در معرض خطر
«تام لامن» از کشور آمریکا به عنوان عکاس برتر این دوره انتخاب شد. تصویر ثبت شده توسط این عکاس را پیشتر نیز به شما عزیزان معرفی کردیم. تصویری از یک اورانگوتان برنئی که در حال بالا رفتن از یک درخت ۳۰ متری که در پارک ملّی در برنئوی اندونزی قرار گرفته است. این عکاس برای ثبت این تصویر سه روز زمان صرف کرد تا از درختان بالا رفته و بهترین مکان را برای دوربینهای گوپرو پیدا کند که از راه دور کنترل میشوند و این تصویر ماحصل این تلاش است که نگاهی به این موجودات ساکن جنگلهای بارانی دارد. در سال ۲۰۱۵ وقوع پدیدهی آب و هوایی النینو در کشورهایی همچون برنئو و سوماترا و در فصول خشک سال، باعث خشکسالیهای گسترده و در ادامه وقوع آتش سوزیهای خارج از کنترلی شد که باعث ایجاد دود و گرمای زیادی در این منطقه شد. زیستگاه اورانگوتانها از جمله مکانهای حفاظت شده است، اما در خلال این آتش سوزی که تمامی این مناطق را درگیر خود کرده بود، در حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربع از جنگلهای بارانی و از جمله زیستگاه اورانگوتانها سوخت و خاکستر شد. لامان در این مدت با استفاده از یک پهپاد این جنگلها را تحت نظر داشته و اوضاع را از دور رصد میکرد و این داستان تلخ را در قالب تصاویری چند بازگو کرد.
در کناره رود دو اورانگوتان جوان را میبینیم که ظاهرا از آتش سوزی جنگل جان سالم به در بردهاند. تیم آنها را از میان لایه متراکم دود و از داخل یک قایق شناور روی رودخانهای در مرکزی «کالیمانتان» (Kalimantan) اندونزی مشاهده کرده و از آنها عکسبرداری کرد. این آتش سوزیهای گسترده تأثیر زیبادی بری این کشور داشته و خسارات و ویرانیهای بسیاری به بار آورد و از سوی دیگر با نابود کردن زیستگاه اورانگوتانها، آنها را نیز در معرض خطر قرار داد. در این میان حتی جمعیت ۶.۶۰۰ اورانگوتانهای نادر سوماترایی نیز بینصیب نمانده و آنها نیز متحمل آسیب شدند.
مراکز امدادی همچون این مرکز در غرب کالیمانتان، نقشی مؤثر در جمع آوری اورانگوتانهای یتیمی داشتند که به واسطهی آتش سوزی سال ۲۰۱۵، والدین خود را از دست داده بودند. مراقبت از این موجودات کار قابل توجهی است و در این تصویر افراد شاغل در این مرکز را در حال جایجا کردن اورانگوتانهای جوان دو ساله میبینیم. آنها بچهها را به جنگل میبرند تا هم کمی بازی کنند و هم در خلال این بازیها، مهارتهای لازم برای زنده ماندن در جنگل را نیز به تدریج بیاموزند.
تلاشی برای دور کردن
«گانش اچ شانکار» (Ganesh H. Shankar) از هند، برندهی بخش پرندگان این مسابقه شد. در این تصویر طوطی زیبای هندی را میبینید که به آشیانهاش که بر فراز درختی واقع در پارک ملّی «Keoladeo»، بازگشته است. طوطی خیلی زود متوجه حضور یک مارمولک بنگالی میشود که در حال وارسی اقامتگاه اوست. پرنده نیز به سرعت دست به کار شده و شروع به دور کردن متجاوز از قلمروی خود میکند و نخستین جایی که توجهش را به خود جلب کرده، دم آویزان شده مارمولک است. ظاهرا این مجادله مدتی به طول انجامیده و در نهایت هر دو را به قدری خسته کرد که کشمکش را کنار گذاشته و هر کدام به دنبال کار خود رفتند.
هنر باد «والتر بینوتو» (Valter Binotto) از کشور ایتالیا در بخش گیاهان و قارچها به عنوان نخست دست یافت، آن هم به لطف ثبت این تصویر دیدنی از درخت فندقی که در نزدیکی خانهاش در شمال این کشور واقع شده است. درخت فندق از جله گیاهانی است که هم گلهای نر و هم ماده دارد و از نظر این عکاس سختترین بخش کار هم به نمایش گذاشتن این گلهای زیبا به صورت ساکن بوده آن هم در حالی که با وزش باد مرتبا در حال جایجا شدن بودند.
او در ادامه میگوید که برای پیدا کردن چشمانداز مورد نظر خود به سراغ شاخه کوتاهتری رفته است که ظاهرا ایستایی بهتری داشته و کمتر تکان میخورده است. این عکاس با استفاده از تکنیک نوردهی بالا، تصویری دیدنی از این گلها را به ثبت رسانده است که در حال گرده افشانی به این سو و آن سو تاب میخوردند. انعکاسی چشمنواز از هنر باد که سرانجام ترکیب بندی مناسب و درست را برای او به وجود آورد.
گربه در کوچه، «نایان خانولکار» (Nayan Khanolkar)، هند
این عکس برندهی بخش شهری این رقابت شد. شب هنگام در یک محله در حومهی شهر بمبئی که در کنار پارک ملّی «سانجای گاندی» واقع شده است، یک پلنگ فرصت را غنیمت شمرده و در حال عبور از میان کوچههای خلوت، در جستسجوی غذا به این سو و آن سو میرود. علیرغم مواجههای نزدیک و موارد نادر حمله، حضور این گربه سانان بزرگ از لحاظ فرهنگی توسط ساکنان این محلات مورد قبول واقع شدهاند. نایان با ثبت این تصاویر تلاش کرده است تا نشان دهد چگونه رویدادهای شاید نه چندان مرسوم به لطف هنر تعامل و بردباری قابل تحمل شده و بدون مشکل اتفاق میافتند. نایان چهار ماه تلاش کرد تا سرانجام موفق شد با ثبت این تصویر به آن ترکیب بندی ذهنی و مورد نظر خود دست پیدا کند.
فاتحهای برای یک جغد
«متز اندرسون» (Mats Andersson) از کشور سوئد در بخش تصاویر سیاه و سفید با این عکس زیبا از جغدی اندوهگین، گوی سبقت را از رقبایش ربود و برنده عنوان نخست شد.
در اوایل فصل بهار هر روز آقای اندرسون در میان جنگلهای نزدیک خانهاش در منطقه «باشولت» (Bashult) در جنوب کشور سوئد پیاده روی میکند، در خلال همین گشت و گذار که او از تماشای مشارکت یک جفت جغد کوچک اوراسیایی لذت برده و سرگرم میشود. تا اینکه شبی او یکی از آنها را در مرده بر کف جنگل پیدا کرد.
و این تصویر آن جغد تنها مانده است که گویی سر بر گریبان، در اندوه یار و همدم خود سوگوار است و علت ثبت این تصویر به صورت سیاه و سفید هم بازتاب دادن این حس غم و ناراحتی به بهترین شکل ممکن بوده است. تصویر از جغدی تنها که بر شاخهای عریان نشسته است و در پس زمینهی تصویر، نخستین شعاعهای نور که خبر از طلوع خورشید میدهند، قابل مشاهده است.
مهمانی اسنپرها (Snapper)
«تونی وو» (Tony Wu) از کشور آمریکا برندهی عکاسی زیر آب سال گذشته مسابقه عکاسی حیات وحش است که نمایشی جالب و مهیج از دستهای ماهی اسنپر را به نمایش گذاشته است.هر ماه برای چندین روز هزاران ماهی اسنپر در اطراف منطقهی پالائو (Palau) در غرب اقیانوس آرام دور هم جمع میشوند. در این مراسم که در واقع با فعالیتهای تولیدمثلی این ماهیها ارتباط دارد و به تخم ریزی آنها منتهی میشود، شکارچیان نیز به سرعت خود را میرسانند تا از این خوان نعمت بی نصیب باقی نمانند. اما در این تصویر خاص حلقهی ماهیها به گونهای به نمایش درآمده که گویی در حال حرکت به سمت عکاس است، در واقع عکاس به درستی مسیر حرکت و بهترین نقطه برای ثبت این تصویر را پیش بینی کرده است که در عین نمایش پویای حضور ماهیان، جزئیات نیز از قلم نیفتاده و قابل مشاهده باشند.
بازی با ستارهی دریایی
«لویس خاویر سندووال» (Luis Javier Sandoval) از کشور مکزیک در بخش تصاویر احساسی به سراغ یک شیر دریای جوان رفته است که در خلیجی در کالیفرینا در حال برطرف کردن حس کنجکاوی خود است. او حین شنایی ملایم متوجه یک ستاره دریایی میشود و سعی میکند که از نزدیک این مخلوق عجیب را مورد بررسی قرار دهد.به گفته عکاس این بچه شیر دریای بسیار نزدیک به خط شکست امواج در حال شنا کردن بود و او فرصت اندکی داشت تا بهترین مکان و لحظهی مناسب برای ثبت این عکس را پیدا کند. او دوربین خود را سمت شعاعهای نور برگرداند و تصویر دیدنی و سراسر احساس از یک شیر دریایی را به ثبت رساند که از قضا از طبیعتی بازیگوش و کنجکاو برخوردار است. منبع: THEGUARDIAN/ZOOMIT
با معرفی این تصویر به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مشاهده این تصاویر زیبا لذت برده باشید. تصویر مورد علاقهی شما کدام یک بود؟ لطفا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. (سیارک)
همیشه عکاسی با دوربین های مکانیکی برایم کاری دشوار بود. از تنظیم نور در روز و شب گرفته تا کادر بندی عکس و تار نشدن عکس به تخصصی در عکاسی نیازبود اما امروزه ، خوشبختانه با بروز شدن فناوری تلفن همراه ها ، من که سهل است ، مادر بزرگم هم می تواند عکس با کیفیت بگیرد.در این مقاله نکاتی ساده برای عکاسی با تلفن همراه آورده شده است:
لنز دوربین
یادم می آید هر زمان دوربین پدرم را برمی داشتم اولین تذکرش این بود : به لنز دوربین دست نزنی ! اما الان که تلفن همراه همراه ما داخل کیف یا جیب کت و مانتو و یا در دست می باشد لنز دوربین دائما کثیف می شود پس برای عکاسی بهتر ، اول از همه لنز را تمیز کنید.
زاویه ی مناسب
سعی کنید عکس را از دید مستقیم به حالت نما نگیرید(2 بعد) ، زاویه مناسب برای عکاسی انتخاب کنید ، سوژه در3 بعد قرا بگیرد کمی حالت پرسپکتیو به عکس بدهید.
فلاش تلفن همراه مناسب برای عکاسی نیست
بله، فلاش تلفن همراه باعث نور نورانی تر شدن یک نقطه از عکس می شود بهتر است از نورهای محیط و یا از چراغ قوه تلفن همراه هنگام عکاسی استفاده کنید.
منتطر اتفاق جالب باشید
برای گرفتن عکس خوب صبر و تحمل لازم است ، دوربینتلفن همراه را آماده و به سمت سوژه نگه دارید. مطمئنا در لحظهای خاص ، عکسی به یاد ماندنی را ثبت می کنید.
پیاپی عکس بگیرید
دوره نگرانی درمورد هزینه و چاپ فیلم با فناوری های جدید به سر آمده پس از سوژه تعداد زیادی عکس بگیرید تا حق انتخاب داشته باشید. شاید یک عکس بد ، بهتر از نداشتن آن لحظه ثبت شده در عکس باشد.
زوم کردن با تلفن همراه؟ هرگز!
کیفیت عکسی که با تلفن همراه زوم می کنیم پایین می آید پس بهتر است از سوزه مورد نظر عکس بگیریم و به در فرصت مناسب ادیت و کات کنیم.
دوربین را ثابت نگه دارید
در صورتی که تلفن همراه همراه شما قابلیت استفاده از تایمر سه ثانیهای یا ده ثانیهای را دارد برای از بین بردن احتمال لرزش استفاده نمایید. وسایلی مثل عکس بالا برای ثابت نگه داشتن دوربین و تلفن همراه در هنگام عکاسی موجود است که از لرزش و در نتجه مات شدن عکس جلوگیری می کند.از لینک زیر هممی توانید استفاده کنید.
برای گرفتن عکس خوب کمیت و کیفیت تلفن همراه زیاد مهم نیست . سوژه انتخابی مهم تر است و این که با امکاناتی که دارید بهترین را ارائه کنید.
با سوژه ارتباط برقرار کنید
ترس و خجالت را کنار بگذارید مثل یک خبر نگار جلو بروید و با سوژه مورد نظر صحبت کنید و علت عکس گرفتن را برایش توضیح دهید شما با یک تیر دو نشان را می زنید هم عکس خوب می گیرید و هم با مردم و جامعه ارتباط برقرار می کنید.
ویرایش کنید
حالا زمان ویرایش عکس و حذف یک سری از عکس ها می باشد در حذف عکس ها عجله نکنید با دقت و حوصله بررسی و بعد حذف کنید عکس هایی که نیاز به بریدن دارند را کادر بندی کنید و حواشی را حذف نمایید. (سیارک)
عکاس ها می توانند هر لحظه از زمان را شکار و برای همیشه ثبت کنند. شاید به همین خاطر است که همه دوست داریم در مقابل دوربین فوق العاده ظاهر شویم. حس خوبیه که به عکس خود نگاه کنی و بگویی نگا! چقدر خوب افتادم و چه ژست حرفه ای گرفته ام!
به نظر من هر کسی می تواند در مقابل دوربین عالی باشد، فقط کافیست با چند قانون ساده ژست عکس گرفتن آشنا باشی و از آنها پیروی کنی. برای اینکه کمکتان کنم راهنمایی تصویری که توسط عکاسی حرفه ای به نام جودی بال تهیه شده را برایتان آماده کرده ام. در این راهنما به شایع ترین اشتباهاتی که مردم در ژست گرفتن ها مرتکب می شوند اشاره شده و نحوه صحیح آن نیز آموزش داده شده است.
گرفتن ژستی S شکل با بدن بسیار عالی است و در عکس راحت تر نشانتان می دهد. هیچ لزومی ندارد مانند یک چوب یا یک سرباز وظیفه صاف و بی حالت بایستید. باید به حالت دستها نیز اهمیت دهید، به جای اینکه چهار انگشت یا همه دست را داخل جیب کنید فقط شست ها را داخل جیب قرار دهید.
حدود سه چهارم بدن خود را از دوربین بگردانید
اگر می خواهید در مقابل دوربین لاغرتر جلوه کنید، باید از اینکه شانه ها صاف باشند پرهیز کنید، و به جایش سه چهارم بدن خود را از لنز دوربین بگردانید. در عکس دوم تصویر بالا، دو دست مدل در دید است و روی منطقه ران قرار دارد. این ترفند ژست عکس کمک می کند شما در عکس خیلی بهتر بیفتید.
هنگام ژست عکس مواظب دست هایتان باشید
گاهی لمس صورت در عکاسی ایده ای خوب است. در این مورد، بسیار مهم است که کف دست به دوربین نباشد، به جای این کار کف دست باید مقداری از گونه را بپوشاند درست مانند نمونه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید.
شانه ها را پایین بیاورید
در ژست حرفه ای شانه ها را با کمی زاویه پایین بیاورید، این کار باعث می شود گردن بلند تر به نظر بیاید و در عکس راحت تر جلوه کنید. همچنین دست های خود را پنهان نکنید. در تصویر دوم دست مدل را می بینید که نزدیک آرنج قرار گرفته و کمک کرده عکس خیلی بهتر شود.
در عکاسی اگر عکس از بغل گرفته می شود، فراموش نکنید که ژست باید S شکل باشد نه صاف. فقط کافیست مقداری زانوی خود را خم کنید و شانه ها را پایین بیاورید. این کار کمک می کند هم لاغرتر و کشیده تر و هم راحت به نظر بیایید.
ژست شما تقریبا در بیشتر عکس هایی که مستقیم به دوربین نگاه نمی کنید و بدن را کمی از دوربین برگردانده اید، خیلی بهتر به نظر می آیید. اگر سرتان را هم کمی کج کنید، مانند این است که از پایین به طرف بالا و دوربین نگاه می کنید. این ترفند ژست ساده عکسی که می گیرید را از این رو به آن رو خواهد کرد و بسیار بهتر ثبت خواهید شد.
آیا می دانستید می توانید با دوربین عکاسی کاری کنید که بدون نیاز به رژیم غذایی در عکس لاغر تر و کشیده تر دیده شوید؟ در این مقاله می خواهم شما را با ترفندهای ژست گرفتن آشنا کنم که بتوانید با کمک آنها این کار را انجام دهید.
اگر مستقیم به طرف دوربین بایستید در واقع عریض ترین حالت ممکن را در معرضش قرار داده اید. جین و شاون مورئو که از عکاسان حرفه ای عروسی هستند توصیه می کنند: به جای اینکه صاف بایستید با کمی زاویه این کار را انجام دهید. اگر بدنتان را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید و یک پا را جلو بگذارید می توانید از عرض بدن در عکس کم کنید و لاغر تر نشان دهید.
برای ژست حرفه ای دست های خود را بالا نگه دارید
پایین نگه داشتن دست ها و فشار دادنشان به پهلوها آنها را عریض تر نشان می دهد. قرار دادن دست ها روی ران روشی ساده برای جلوگیری از این کار است. اگر این کار برایتان جذاب نیست می توانید دست ها را دو سمت خود و بدون اینکه روی پهلوها استراحتشان دهید نگه دارید. اجازه دهید مقدار فضا بین بدن و دست ها باشد. می توانید دست ها را در سطح ران ها نگه دارید و سپس به عقب ببریدشان. با این کار شانه ها را عقب می کشید و فضایی که می خواهید ساده تر ساخته می شود.
ژست خود را کامل کنید
بهبود وضعیت قرار گرفتن بدن تنها برای کمرتان خوب نیست، بلکه ظاهرتان را بلافاصله لاغر تر جلوه می دهد. صاف ایستادن با عقب دادن شانه ها و آوردن جلو قفسه سینه را تمرین کنید. ما به صورت طبیعی تمایل به قوز کردن داریم، بنابراین وقتی کمی به عقب کشیده شوید حالت بدنتان نیز صاف می شود.
در ژست حرفه ای سرتان را جلو نگه دارید
در زمان ژست برای عکس از صورت برای اینکه از غبغب و عریض جلوه کردن سر پیشگیری کنید، سرتان را کمی جلو بیاورید. چانه را کمی بیرون بیاورید. این کار سر را کمی به جلو می آورد اما پایین خط فک و گردن را باریک می کند. مقداری چانه را پایین کشیدن باعث می شود ژستتان غیر طبیعی به نظر نیاید.
زبان را بالا ببرید
از این ترفند عجیب برای جلوگیری از غبغب استفاده کنید.در زمان ژست برای عکس از صورت زبانتان را به سقف دهانتان فشار دهید. به نظر عجیب می آید اما این کار عضله زیر چانه را منقبض می کند و ظاهری لاغر تر به شما می دهد.
ژست پاها در زمان عکس گرفتن حرفه ای
در ژست حرفه ای پاها را در قسمت مچ پا به صورت ضربدری قرار دهید
اگر در حال نشسته عکس می گیرید به جای اینکه پاها را از قسمت زانو ها روی هم بیندازید از قسمت مچ پاها این کار را بکنید. وقتی پاها را روی هم می اندازیم ممکن است مناطق دارای مشکل مانند سلولیت نشان داده شوند. اما با انداختن پاها روی هم از ناحیه مچ پا و کمی خم کردن زانوها، بدن خود را کشیده اید و توجه را به سمت صورت آورده اید.
برای لاغرتر دیده شدن لبه صندلی خود بنشینید
اگر در عکسی نشسته بودید، دوباره به بدن خود زاویه دهید و روی لبه صندلی بیایید. عقب نشستن ممکن است باعث شود قوز کنید. عقب نشستن در ژست عکاسی باعث می شود پاها در عکس از فرم اصلی خود خارج شوند و غیر طبیعی جلوه کنند. وقتی ژست حرفه ای می گیرید و لبه صندلی می نشینید مجبور هستید حالت صاف به خود بگیرید و پاها نیز فرم طبیعی خود را حفظ می کنند.
برای داشتن ژست عکاسی زاویه دوربین را پایین بگیرید
برای جلوگیری از ایجاد غبغب در عکس از عکاس بخواهید زواویه دوربین را بالا نگیرد. اگر دوربین پایین خط چانه تان بود، بلافاصله در عکس زیر گلویتان یک غبغب ظاهر خواهد شد. کمی پایین دادن زاویه دوربین کمک می کند دیگر چنین مشکلی نداشته باشید و لاغر تر نشان دهید.
برای ژست حرفه ای رنگ های قوی و تیره بپوشید
مسلما شنیده اید که مشکی لاغر نشان می دهد اما این بدان معنا نیست که باید دیگر رنگ ها را فراموش کنید. هر رنگ تیره ای مانند قهوه ای تیره، بنفش و آبی دریایی در زمان عکس گرفتن همین تاثیر را دارند. تا جایی که می توانید در زمان ژست عکس رنگ های قوی را به کار ببرید، لباس هایی که الگوهای بزرگ یا عکس های بزرگ رویشان چاپ شده می توانند بزرگتر از آنچه هستید نشانتان دهند. اگر می خواهید تمرکز روی صورتتان باشد، یک رنگ قوی مانند رنگ های تیره بهتر می توانند کمکتان کنند.
لباس انتخابی در زمان ژست عکاسی سایز شما باشد
می خواهید بدانید مهمتر از رنگ لباسی که در زمان ژست گرفتن برای عکاسی انتخاب می کنید چیست؟بله! اندازه بودن لباس! از پوشیدن لباس های گشاد که از بدنتان می افتند و ظاهرتان را عریض می کنند بپرهیزید به جایش از لباسی خوش دوخت و اندازه استفاده کنید. جاهایی از بدنتان را که لاغر تر است برجسته کنید. مثلا با یک کمربند یا لباسی که کمرش باریک باشدتا در عکس لاغر تر و کشیده تر بیفتید.
نحوه کراپ کردن عکس پرتره به اندازه انتخاب نوع لنز و یا نور عکس اهمیت زیادی دارد. روش درست کراپ کردن عکس باعث میشه عکس قشنگ تر و جالب تر به نظر بیاد.
من همیشه عکس ها را بعد از عکاسی از زیر زانو، میان ران، روی کمر، بالای بازوها و از گردن به بالا کراپ می کنم. اگر بخواهم از کمر کراپ کنم از مدل می خواهم که دست ها را بالاتر بگیرد تا مجبور نباشم دست ها را هم کراپ کنم.
به خاطر داشته باشید که عکس ها را نباید از روی مفاصل کراپ کنید. مثلا انگشت ها، مچ پا، زانو، و مچ دست. کراپ از روی چانه هم عکس را خراب می کند.
چندین قانون طلایی برای کراپ کردن عکس وجود دارد. قوانینی که تفاوت زیادی در عکس ایجاد می کنند و عکس را جذاب تر می کند.
۵ نکته مهم برای کراپ کردن عکس های پرتره
کراپ کردن عکس با دوربین
کراپ کردن در دوربین یعنی هنگام گرفتن عکس با دوربین عکس را کراپ کنیم به طوری که دیگر نیازی به کراپ کردن بعد از گرفتن عکس نداشته باشیم.
کراپ کردن عکس در دوربین خیلی با کراپ کردن آن بعد از گرفتن عکس تفاوت دارد. پر کردن قاب و گرفتن عکس از نزدیک باعث می شود تمام تمرکز روی فرد جمع شود و دیگر پیش زمینه عکس مشخص نباشد.
از امتیازهای دیگر کراپ کردن عکس در دوربین این است که روی اندازه فایل هیچ تاثیری نمی گذارد. عکسی که بعد از گرفتن کراپ می شود تنها ۱۰ الی ۱۵ دصد اندازه فایل را باقی می گذارد. به عنوان مثال اگر حجم عکس ۳۰ مگابایت باشد بعد از کراپ کردن ۳ مگابایت باقی می ماند. وقتی رزولوشن عکس پایین باشد کیفیت آن هم کم می شود.(سیارک)
اگر عکس کامل است آن را کراپ نکنید
به نظر من کراپ کردن عکس از میان ران زیباتر به نظر می رسد تا از روی زانوها. از طرفی مشخص بودن پاها پایین تر از لباس کمی عکس را شلخته می کند.
به روش های مختلفی می توان با ژست های مختلف عکس های جذاب تری از افراد تهیه کرد. به عنوان مثال بعضی ژست ها اعضای بدن فرد را کشیده نشان می دهد. بعضی ژست ها ویژگی های خوب فرد را بیشتر نشان می دهد و ویژگی های بد ا و را مخفی می کند.
یک قانون کلی می گوید عکس را طوری کراپ کنید که فرد کشیده تر نشان داده شود. کراپ کردن عکس از روی زانو، کمر، آرنج، انگشت ها، مچ پا، و مچ دست فرد را چاق تر نشان می دهد. کراپ کردن از بازوها و پاها فرد را به شکل مربع یا بزرگ تر از سایز اصلی خودش نشان می دهد.
چانه را کراپ نکنید و چشم ها در یک سوم بالای کادر قرار بگیرند
قرار دادن چشم ها در یک سوم بالای کادر عکس بهتر از کراپ کردن عکس از روی چانه می باشد. گرفتن عکس از چانه نشان می دهد که دقت کافی هنگام عکاسی ندارید. هنگامی که چشم ها در یک سوم بالای کادر قرار بگیرند پرتره قوی تر به نظر می رسد.
این یک کادربندی ساده برای عکس پرتره روی مجله است که کمی فضای خالی در سمت چپ عکس باقی گذاشته شده تا بتوان متن یا عکس هایی را به آن اضافه کرد.
اما دوباره عکس از نزدیک کراپ شده چون دست ها کمی عکس را شلخته کرده بود. همانطور که می بینید چشم ها در یک سوم بالای کادر قرار دارند.
قوانین را بشکنید و عکس را به شیوه خودتان کراپ کنید
توصیه های بالا را به عنوان نکاتی برای شروع کار در نظر بگیرید و خودتان شیوه ای را پیدا کنید که برای منظور شما کاربرد دارد. ابتدا پرتره ای با طول کامل بگیرید و با اصول کراپ کردن را شروع کنید. سپس قوانین را بشکنید و ببینید کدام یک شما را بیشتر راضی می کند.
موقعیت و ژست هر فردی که از او عکس می گیرید متفاوت است پس نگران نباشید و گیج نشوید و به شیوه خودتان عکس را کراپ کنید. گاهی اوقات کراپ کردن عکس از روی قوانین نتیجه جالبی نمی دهد. به عنوان مثال اگر فرد لباس آستین سه ربع پوشیده باشد و طبق قوانین عکس را کراپ کنیم دست ها پایین تر از آستین مشخص می شود. پس بهتر است کمی بالاتر عکس را کراپ کرد تا دست ها مشخص نباشد.bedunim