شعاری که استیو جابز در طول زندگی به دنبال آن بود

در

یکی از مشهورترین نقل قول های استیو جابز (Stay Hungry, Stay Foolish) «گرسنه بمان، احمق بمان» است، شعاری که در طول زندگی به دنبال آن بوده است.


گرسنه بمان به این معنی است که همیشه در پی چیزهای جدید باش و عطش یادگیری چیزهای جدید و با ارزش را در خود زنده نگه دار.
احمق بمان، به این معنی است که هیچ وقت فکر نکن که همه چیز را می دانی. 
در این پست15 گفته از بهترین های او را آورده ایم:
15. اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.
14. چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.
13. به اپل بر نگشتم که ثروت اندوزی کنم. من در زندگی بسیار خوش شانس بوده ام و ثروت دارم. وقتی 25 سالم بود ارزش من 100 میلیون یا بیشتر بود. در آن زمان تصمیم گرفتم که اجازه ندهم این موضوع زندگی ام را خراب کند. هیچ روشی نیست که شما بتوانید همه این پول را خرج کنید، و من طوری به ثروت نگاه نمی کنم که میزان هوش من را ارزش گذاری کند.
جابز درباره بازگشتش از پیکسار به اپل صحبت می کند که هدفش ساختن محصولات زیبا بود نه ثروت. که نتیجه آن iPod, Mac, iPhone , iPad و تاحدودی حتی Apple Watch بود.(سیارک
12. ما برای انجام همه چیزها فرصت پیدا نخواهیم کرد. زیرا این زندگی ما زندگی کوتاهی است و بعد می میرید. پس ما کاری که با زندگی مان می کنیم، بهتر است واقعا خوب باشد و واقعا ارزشش را داشته باشد.
11. زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.
جابز در سخنرانی خود در سال 2003 در دانشگاه استنفورد، مخاطبان را به آزادانه اندیشیدن تشویق کرد. او از دانشگاه انصراف داد اما کلاس هایی که در دانشگاه علاقه داشت (مانند خوشنویسی) را ادامه داد که نتیجه آن جنبه هنری مک بود.
10. تصور می کنم اگر شما کاری را انجام دادید و نتیجه آن چیز خوبی از آب درآمد، آنگاه شما باید کار بعدی را بهتر انجام دهید. نه اینکه روی آن موفقیت برای مدت طولانی بمانید.
جابز هیچ وقت روی دستاوردهایش مانور نمی داد. او از یک پروژه به پروژه بعدی می رفت و در این فرآیند، پروژه های پیشرفته تری انجام می شد. اگر جابز روی موفقیت مک یا آیپاد مکث می کرد هیچ وقت آیپد و آیفون ساخته نمی شد.
9. وقتی نجاری باشید که یک کشوی زیبا می سازد، دلتان نمی خواهد از تخته سه لا برای پشت آن استفاده کنید، اگرچه که این تخته سه لا رو به دیوار باشد و هیچکس آن را نبیند. شما خودتان می دانید که آن تخته سه لا، آنجاست پس تصمیم می گیرید از یک چوب خوب و زیبا برای آن استفاده کنید. برای اینکه شب راحت بخوابید،کیفیت و مرغوبیت باید همه جا به دقت لحاظ شود.(سیارک
8. طراحی فقط آن چه که نظر می رسد و احساس می شود، نیست. طراحی نحوه کارکرد آن است.
7. شما نمی توانید با نگاه کردن به آینده از اتفاقات گذشته سر در بیاورید و آن ها را به هم متصل کنید. شما تنها زمانی می توانید آن ها را درک کنید که به گذشته نگاه کرده باشید. پس شما باید به اینکه اتفاقات یک جوری در آینده به هم متصل می شوند و معنی پیدا کنند، اعتماد کنید. باید به چیزی اعتماد کنید: حس درونی تان، سرنوشت، زندگی، کارما، هر چیزی.
6. در نهایت همه چیز برمی گردد به سلیقه. بر می گردد به تلاش کردن برای اینکه خود را در معرض بهترین چیزهایی که بشر انجام داده قرار دهید و سپس تلاش کنید آن چیزها را به کاری که دارید انجام می دهید بیاورید. پیکاسو جمله مشهوری داشت: هنرمندان خوب، کپی می کنند، هنرمندان بزرگ، می دزدند. و ما همواره از اینکه ایده های عالی را بدزدیم احساس شرمندگی نکرده ایم. و من فکر می کنم، بخشی از آنچه مکینتاش را عالی کرد این بود که کسانی که با آن کار می کردند آهنگسازان، شاعران، هنرمندان، جانورشناسان، و تاریخ دانانی بودند که جزو بهترین دانشمندان کامپیوتر در دنیا هم بودند.
یکی از چیزهایی که اپل را خیلی خاص کرد تمرکز ویژه روی طراحی بود. جابز سخت تلاش می کرد که طراحان را به بالاترین موقعیت های شغلی در درون شرکت ارتقاء دهد و نتیجه آن محصولاتی مانند آیفون بود که پیوند هنر با تکنولوژی بود.
5. این که محصولات را بر اساس نظرات گروه های نمونه از مشتریان طراحی کنید واقعا سخت است. بسیاری از اوقات، مردم نمی دانند از شما چه می خواهند تا زمانی که به آنها آن چیز را نشان ندهید.
منشاء این تفکر، بر می گردد به هنری فورد، بنیانگذار اولین کارخانه صنعت خودروسازی که گفته بود: « اگر از مردم می پرسیدم که چه می خواهند، می گفتند درشکه هایی با اسب های سریع تر». جابز معتقد بود باید محصولات نوآورانه و جدید را بسازید سپس به مردم نشان دهد که چرا آن ها (با اینکه خودشان ممکن است ندانند) به چنین محصولی نیاز خواهند داشت.(سیارک
4. وقتی من هفده سالم بود یک نقل قولی خواندم که شبیه این بود: «گر هر روز جوری زندگی کنید که تصور کنید آن روز آخرین روز زندگی تان باشد، یک روز این تصور به حقیقت تبدیل می شود.» این جمله روی من تأثیر گذاشت و از آن موقع به مدت سی و سه سال هر روز وقتی که من توی آینه نگاه می‌کنم از خودم می‌پرسم: «اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد آیا باز هم کارهایی را که امروز می خواهم انجام بدهم، انجام می‌دهم یا نه؟» هر موقع جواب این سوال برای چند روز پیاپی نه باشد می‌فهمم در زندگی ام به یک سری تغییرات احتیاج دارم.یکی از مهم ترین مسائلی که جابز بر روی آن تمرکز می کرد مرگ بود و اینکه عمر یک انسان به یک زمان کوتاه محدود شده است و هرچه که می توانید بدست بیاورید به همان زمان کوتاه محدود است.(سیارک
3. من به خیلی از کارهایی که نکرده ام به اندازه کارهایی که کرده ام، افتخار می کنم. نوآوری یعنی نه گفتن به هزار چیز.
طراحی یعنی انتخاب کردن و جابز بهترین اننخاب ها را کرده است. برای مثال مدل اولیه آیفون دارای یک دایره قابل کلیک به سبک آی پد بود.
2. کسی دوست ندارد بمیرد، حتی افرادی که می‌خواهند به بهشت بروند نیز مایل نیستند برای رسیدن به آن بمیرند. با این حال مرگ سرنوشت همه‌ی ما انسان‌هاست. هیچکس تاکنون از آن رهایی نجسته است و باید هم همین‌طور باشد زیرا مرگ بزرگ‌ترین اختراع زندگی و مهمترین عامل تغییر آن است. مرگ به معنی رفتن کهنگی و تولد طراوت است.
جابز بر روی اهمیت و فشار نیروی مرگ تاکید می کند. و اینکه باید بر روی آنچه اهمیت دارد تمرکز کنید.
1. اصل و اساس اپل، یک شرکت تولید کننده محصولات مصرفی برای مشتری است. برای آن مشتری که به ما نظر مثبت یا منفی می دهد. او آن کسی است که ما درباره اش فکر می کنیم. و فکر می کنیم وظیفه ما این است که مسوولیت کل تجربه کاربری را به عهده بگیریم. اگر درست از آب در نیاید، خیلی صاف و ساده، تقصیر ماست.
اپل شرکتی است که نسبت به تجربه کاربری مشتریانش وسواس دارد و این نگرش، مستقیما از جابز الهام گرفته است.ا

ین پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ممنون پست جالبی بود.

در ادامه بخوانید...

هشدار اپل در مورد به روز رسانی گوشی های قدیمی

در
هشدار اپل در مورد به روز رسانی گوشی های قدیمی
 
شرکت اپل به کاربران آیفون ها و آی پد های قدیمی که پیش از سال ۲۰۱۲ تولید شده‌اند هشدار داد که اگر دستگاه‌های خود را تا نیمه شب سوم نوامبر به وقت آمریکا با آخرین نسخه ios آی‌او‌اس به روز نکنند امکان استفاده از اینترنت را نخواهند داشت.
 
 
به گفته اپل این به روز رسانی برای استفاده از مکان‌یاب، فروشگاه اپل، آیکلود، ایمیل و مرورگرها حیاتی است.
 
 
در صورتی که این دستگاه‌ها امکان اتصال به اینترنت نداشته باشند به روز رسانی آن‌ها تقریبا غیر ممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود.
 
 
نسخه به روز شده ios با توجه به نوع دستگاه باید 10.3.4 و یا 9.3.6 باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تیکه سنگین اپل به اندروید

در

اپل یک بنر بزرگ در برابر ساختمان "Vegas Convention Center" برپا کرده است، Vegas Convention Center محل برگزاری بزرگترین نمایشگاه الکترونیک و تکنولوژی CES 2019 است.

در متن بنر آمده "هر اتفاقی روی آیفون شما می افتد روی آیفون شما می ماند." این شعار از روی شعار معروف لاس وگاس ساخته شده که می گوید

هر اتفاقی در وگاس بیفتد در وگاس می ماند.

این شعار به امنیت گوشی های اپل اشاره دارد. در زیر تبلیغ لینکی قرار داده شده که به کاربران اطمینان می دهد اطلاعات آن ها توسط Face ID و Touch ID محافظت می شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اپل آیفون جدید را معرفی کرد

در
اپل تلفن همراه آیفون جدید، نسخه دوم مدل SE را معرفی کرد.آیفون SE اصلی در سال 2016 عرضه شد - مانند نسخه اول ، تلفن هوشمند جدید در حال حاضر به آخرین پردازنده این شرکت یعنی A13 Bionic مجهز است که در آیفون 11 و آیفون 11 پرو نصب شده است.
 
گوشی نسل دوم SE با پرونده آیفون 8 منتشر شده در سال 2017 یکسان است. این بدان معنی است که قسمت پشتی گوشی هوشمند جدید نیز از شیشه ساخته شده است ، و مورب صفحه نمایش 4.7 اینچ است.
 
در پشت تلفن هوشمند یک دوربین منفرد با وضوح 12 مگاپیکسلی است که از فیلمبرداری در 4K با 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، نسل دوم SE به شما امکان می دهد تا افراد را در حالت عمودی و محو پس زمینه که  شخصیت را برجسته می کند، عکس بگیرید.
 
آیفون جدید همچنین دارای عملکرد شارژ بی سیم است و دارای دو شکاف داخلی برای دو سیم کارت است.
 
فروش نسل دوم SE در ایالات متحده از 17 آوریل آغاز شد.پیش از این گزارش شده بود که اپل مدل های جدید آیفون را با پشتیبانی از شبکه 5G نسل بعدی عرضه خواهد کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

13 نشانه از اینکه شما سریع یاد می گیرید

در

بر اساس یک مطالعه مشخص شده است که کسانی که سریع یاد می گیرند (علی الخصوص در زمینه زبان خارجی) ماده سفید بیشتر و مغز کمتر متقارنی دارند. زودگیری و سریع بودن در یادگیری به این بستگی دارد که از مغزمان چطور استفاده می کنیم. گاهی اوقات چیزهایی که بنظر بسیار پیچیده می آیند، راه حلهای ساده ای دارند. در اینجا می توانید بفهمید که چطور می توانید دریابید که نسبتا زودگیر هستید.


1- از اینکه بگویید نمی دانم نمی ترسید
کسانی که زود یاد می گیرند می پذیرند که چیزی نمی دانند. آنها ذهنشان را برای پرسیدن باز می گذارند و جوابها را نیز مورد پرسش قرار می دهند تا بیشتر بیاموزند. در حالیکه بعضی افراد در سوال کردن تردید دارند و از این می-ترسند که نادانی خودشان را بیان دارند، زودگیرها ابایی از پرسیدن ندارند.
2- از اصول پارتو استتفاده می کنید
زودگیرها بصورت پربازده ای به این مسئله علاقمندند. بر اساس نظر ویلفردو پارتو 80 درصد از نتایج را از 20 درصد از دانایی هایشان بدست می آورند. زودگیرها با استفاده از تمرکز بر مسائل پایه ای و متداول در آزمایشهای متفاوت از این اصل تبعیت می کنند. آنها به دنبال کل یک قضیه نمی روند و توانشان را در بخش لازم سرمایه گذاری می کنند.
3- شما قادرید که آن را تصور کنید
هنگام مواحهه با مسائل، زودگیرها چند بعدی هستند. آنها از تمامی حواسشان برای حل مسئله کمک می گیرند. آنها با استفاده از توان ذهنی شان هدایت مسئله به سمت راه حل را و یادگیری را می اموزند.
4- شما ساده می کنید
زودگیرها می دانند که مسائل مشکل راه حل ساده ای دارند. مغزهای بزرگی مانند توماس ادیسون، هنری فورد و حتی استیو جابز به دنبال راه حلهایی ساده برای مشکلات بزرگ می گشتند. آنها ساده می کردند و خودشان را برای برای پیدا کردن این هدف که ساده ترین راه را پیدا کنند غرق می کردند.
5- شما عمل می کنید
پس از تمام مسائلی که گفته شد، در انتهای روز این تصمیم شماست که به جلو قدم بردارید. اگر شما در حال یاد گرفتن زبان جدیدی هستید قادر به فراگیری آن نخواهید بود مگر صحبت کنید چه درست و چه غلط زودگیرها با تصمیم گرفتن و عمل کردن می آموزند.(سیارک)
6- شما انتخابگر هستید
شما به دنبال تمام راه حل های موجود برای یک مسئله نیستید. بلکه شما بطور وسیعی وقت خود را صرف یافتن قسمتی می کنید که به درد شما می خورد. با این روش شما قادرید که دنبال راه حلهای در دسترس باشید.
7- شما از قانون پارکینسون پیروی می کنید
تیم فریس , مولف کتاب 4 ساعت کار در هفته اظهار داشته است که با ترکیب پیروی از قانون پارکینسون و اصل پارتو می توان سریعتر یاد گرفت و به راه حلها دسترسی یافت. در حالیکه اصل پارتو بر این تاکید دارد که حداکثر استفاده از وقت بشود، قانون پارکینسون زمان را برای یاد گرفتن تنها چیزهای ضروری محدود می کند. زودگیرها تنها برای قسمتهای مهم یک موضوع وقت می گذارند و وقت خود را سر مسائل بی ارزش هدر نمی دهند.
8- می دانید کی تمام کنید
زودگیرها می دانند که کی فرآیند کاری را متوقف کنند. اگر چیزی در یک فرآیند قابل پاسخ نگنجد، آنها عقب نشینی می کنند. آنها قانون بازگشت اندک را می فهمند و بر روی مسائلی سرمایه گذاری می کنند که بازگشت مناسبی داشته باشد.
9- می دانید که چگونه آینده را پیش بینی کنید
چیزی که قدیمی و کهنه شده باشد برای یک زودگیر بی استفاده است؛ آنها در عوض قابلیت این را دارند که روندها را پیش بینی کرده و آینده را ببینند. شما می توانید بر آینده تمرکز کنید و اینکه چگونه بر هر موضوعی را که فرا می-گیرد بکار برید.(سیارک)
10- درک می کنید که بسیاری از سوالات راه حلی ندارند
در طی انتخاب کردن، سما حسی دارید که می فهمید که به دنبال مسائل یا موضوعات اشتباه نروید. شما از قبل می دانید که اگر یک مسئله پیچیده باشد و هیچ راه حلی به ذهن شما نرسد، احتمالا هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.
11- شما می توانید به یک کودک توضیح دهید
پس از غرق شدن در موضوع و جذب آن شما می توانید افکار و عقایدتان را با دیگران در میان بگذارید و حتی با کودکانتان در مورد آن موضوع بحث کنید (حتی با کودکان).
12- شما مثبت هستید
زودگیرها هیچ رفتار منفی ای در طی فرآیند یادگیریشان از خود بروز نمی دهند. آنها حتی در برابر مشکلات اساسی که با آنها روبرو می شوند خم به ابرو نمی آورند.
13- شما به دنبال عقاید کارشناسان هستید
می دانید که مردمی هستند که از شما بهتر می دانند. هیچکس از اینکه بخودش دیکته کند که در کاری استاد است چیزی یادنمی گیرد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ماجرای محرمانه اولین آیفون

در

(سیارک) : "استیو با تاکید شدید به من گفت که ماجرا مطلقاً فو‌ق‌سری است. او گفت قصد دارد هرکسی که ماجرا را لو دهد اخراج کند. تا سرحد مرگ وحشت کرده بودم!"


تونی فادل در حال سبک سنگین کردن این بود که چگونه به استیو جابز توضیح دهد که نمونه اولیه (پروتوتایپ) چیزی که قرار بود موفق‌ترین محصول تکنولوژی تاریخ شود را گم کرده ‌است. آن چیز، نمونه اولیه آیفون اپل بود که ده سال پیش به بازار عرضه شد.
او چند لحظه قبلش از هواپیما پیاده شده ‌بود، دست به جیبش برده‌ بود و... هیچ.
او به من گفت: "داشتم به همه سناریوهای ممکن بابت اینکه چگونه ماجرا را توضیح بدهم، فکر می‌کردم. هرچند هیچ‌کدام از آنها پایان خوشی نداشتند."تازه دو ساعت پس از آن واقعه بود که او بالاخره توانست یک نفس راحت بکشد. گروهی که در حال جستجو بودند، ایده‌ای نداشتند که در تلاش برای یافتن چه چیزی هستند.
"ظاهراً از جیبم بیرون افتاده بود و رفته بود بین دو تا صندلی!"
به فاصله چند ماه، زمانش فرا می‌رسید که جهان درباره این دستگاه کوچک آگاه شود. ولی آن لحظه، زمانی بود که آقای فادل باید آن را دو دستی می‌چسبید.
الهام‌گیری از آیپاد
بعضی اوقات، از تونی فادل به عنوان "پدرخوانده" آیپاد یاد می‌شود. او در سال ۲۰۱۰ اپل را ترک کرد و شرکت نِست را پایه‌گذاری کرد که فعالیتش در حوزه اتوماسیون خانگی بود. آن شرکت اکنون در اختیار آلفابت، کمپانی مادر گوگل است. او سال گذشته این شرکت را نیز ترک کرد.
تا جایی که به آقای فادل برمی‌گردد، امروز نه روز ۱۰سالگی، بلکه بزرگداشت ۱۲ و نیم سالگی اولین آیفون محسوب می‌شود.منظور زمانی است که وی به دنبال موفقیت آیپاد، شروع به کار بر روی ایده‌ای کرد که قرار بود بخت و اقبال اپل را دگرگون کند. هرچند در آن مقطع زمانی، هدف این بود که ساخت و تولیدش به آینده موکول شود.
در آن زمان، آیپاد ظرفیت پخش ویدیو و حتی اجرای گیم را نیز پیدا کرده‌ بود.
او گفت: "در شرایطی بودیم که شبکه‌های دیتا (اینترنت بر روی موبایل) در حال ظهور بودند. باید آن محصول را به شکل یک پلتفرم قابل استفاده برای عموم می‌دیدیم."
به گفته او، شروع کار از این نقطه، همان چیزی بود که باعث شد آیفون مرزها را در هم بشکند.
در شرایطی که رقبایی همچون مایکروسافت در تلاش بودند با مینیاتوریزه کردن PC آن را در یک موبایل جای دهند، اپل به دنبال بزرگ‌تر کردن آیپاد و تبدیل آن به یک دستگاه پیچیده‌تر بود.
این در حالی بود که در بخش دیگری از اپل، اقداماتی برای ساخت یک کامپیوتر مکینتاش مجهز به تاچ‌اسکرین آغاز شده بود.
"آنها به طور مخفیانه بر روی آن کار می‌کردند. سایزش در حد ابعاد یک میز پینگ‌پنگ بود. استیو به من نشانش داد و گفت می‌خواهم آن را بردارم و داخل یک آیپاد بگذارم."
فادل به جابز هشدار داد که چنین کاری زمان‌بر است و به پول و یک زیرساخت اختصاصی نیاز دارد.
"ما نیاز به هزاران نفر داشتیم که هم بر روی تولید این صفحه تصویر کار کنند و هم خود محصول را نهایی و آماده عرضه به بازار کنند. و پس از همه این کارها، تنها شش ماه فرصت داشتیم که محصول را در بازار توزیع کنیم. واضح است که از پس این کار برآمدیم، اما به این سادگی‌ها نبود."
حذف کیبورد
همزمان، بحثی در اپل درگرفت که تبدیل به یک مجادله آتشین شد.و آن بحث، طرح یک پرسش بود: "آیا آیفون باید با کیبورد باشد یا بدون کیبورد؟"
فادل گفت: "این جدل در طول ۴ ماه شدت گرفت. اوضاع خیلی بی‌ریخت شده‌بود."
آنطور که فادل به یاد می‌آورد جابز که معتقد به حذف کیبورد بود، از دست افرادی که با ایده‌اش مخالفت می‌کردند خشمگین شد و بدون رودربایستی گفت: "تا لحظه‌ای که با ما موافق نباشید، نمی‌توانید به این اتاق برگردید. اگر نمی‌خواهید عضو تیم باشید، نباشید."
مخالفت‌ها به فاصله‌ای کوتاه متوقف شدند.
در نهایت، آیفون با همین مشخصات در سال ۲۰۰۷ رونمایی و کمی بعد، به بازار عرضه شد.از آن زمان، بیش از یک میلیارد آیفون فروخته شده‌است و به کمک همین محصول بود که اپل به ثروتمندترین کمپانی جهان بدل شد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...