عجیب ترین موجود روی زمین

(سیارک): تاردیگرید (Tardigrade) جانور کندرو یا تنبل ،یکی از عجیب ترین موجوداتِ روی زمین می باشد . این موجودِ عجیب در محیط‌ های خشن فیزیکی یا شیمیایی که عموماً حیات در آنها غیر ممکن می باشد ساکن است.


طول بزرگترین تاردیگرید از ۱.۵ میلی متر بیشتر نیست و خیلی از آنها روزهای خود را صرف خوردن جلبک ها و باکتری ها و شنا کردن در قطرات آب خزه گلسنگ ها می نمایند و به همین دلیل بدن بسیاری از آنها شفاف می باشند. آنها قادرتد تا سالها بدون غذا و آب در دمای ۲۷۳- و ۱۵۱ سانتیگراد زنده بمانند. این جانوران همچنین می‌توانند در برابر فشاری بیش از فشار عمیق ترین اقیانوس‌ها تاب می آورندو یا در محیط خلا بیرون از جو زمین هم می توانند زنده بمانند.

تاردیگریدهادر برابر پرتو خورشیدی، پرتو گاما یا پرتو یونی به میزانی چند صد برابر آنچه که برای یک انسان کشنده می باشد،زنده می مانند. جالب ترین چیز در مورد این جانور توانایی انطباق در هر محیطی اعم از خشک ، تر و در مناطقی مانند استوا ، هیمالیا و … می باشد.

با تمام این اوصاف به دو دلیل عمده این جانوران تا به حال، موفق به تسخیر زمین نگردیده اند اول اندازه بسیار کوچک آنها و دوم حرکت کُند این جانورانمی باشد، بطوری که اندازه بیشتر آنها از ۰.۳ تا ۰.۵ میلیمتر و بزرگترین آنها به کمتر از ۱.۵ میلیمتر می باشد و سرعت حرکتشان نیز آنقدر کند است که به "جانور کندرو” یا تنبل (Tardigrade) معروف اند. این موجود را در سال ۲۰۰۷،  فضانوردان به فضا بردند و در ۱۰ روز در خلا مورد آزمایش قرار دادند اما در خلا نمرد و سپس به زمین بازگرداندند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • hadi 522 :

    ۱۰ روز در خلا نمردن اینا دیگه چیه؟ خدارو شکر که خیلی ریزن

    1395/10/28 15:37

بیشتر بخوانید