سندرم کمپارتمان

در بسیاری از نقاط بدن، عضلات (همراه با اعصاب و عروق خونی که در کنار آنها و یا از طریق آنها عمل می کند) در یک «کمپارتمان» متشکل از پوسته سخت که فاسیا نامیده می شود محصور گشته است.

زمانی که عضلات متورم می شوند، می توانند کمپارتمان را تا حد ظرفیت پر نمایند، و باعث تداخل با اعصاب و عروق خونی و در نتیجه صدمه به عضلات شوند. در نتیجه به این شرایط دردناک با عنوان سندرم کمپارتمان اشاره می شود. سندرم کمپارتمان ممکن است توسط یک آسیب جراحتی یک باره ایجاد شود (سندرم کمپارتمان حاد) از جمله شکستگی استخوان یا ضربه سخت به ران، از طریق تکرار ضربات سخت (بسته به این ورزش) یا از طریق استفاده بیش از حد و مداوم (سندرم کمپارتمان فعالیتی مزمن) که ممکن است برای مثال در طول دوندگی در مسافت طولانی رخ دهد. دردهای قدامی ساق پا (شین اسپلینت)گرچه عبارت «شین اسپلینت» به طور گسترده ای برای شرح هر نوع از درد ساق پای حاصل از ورزش استفاده می شود، این عبارت در اصل اشاره به درد در درشت نی یا استخوان ساق پا دارد، استخوان بزرگ در جلوی ساق پا شامل پا و مچ پا (ساق پای قدامی) یا در لبه داخلی استخوان که با ماهیچه های ساق پا در تماس می باشد (شین اسپلینت های میانی).
شین اسپلینت ها در درجه اول در دوندگان دیده می شوند به خصوص آنهایی که برنامه ورزشی خود را فقط با دوندگی شروع می کنند. عوامل خطر برای شین اسپلینت ها شامل استفاده زیاد یا نادرست از ساق پا، کشش، گرم کردن، یا تکنیک ورزشی نامناسب، تمرین بیش از حد، دویدن یا پریدن بر روی سطوح سخت و دویدن با کفش هایی که به حد کافی مناسب نیستند. این آسیب ها اغلب موجب صافی (چرخش زیاد) پا می شوند. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام