واترمارکینگ دیجیتالی چیست؟

در

ما به عنوان توده مردم از نعمت شبکه مدرن بشری از طریق کاربرد متنوع اینترنت لذت می بریم که دارای خصوصیات دسترسی بالا ،مشارکت آسان ،گستردگی و ذخیره محتوای دیجیتال علی الخصوص شنیداری و غیره می باشد. بعلاوه قابلیت دسترسی ، محبوبیت، هدف بالا ، GUI در ابزار هوشمند مانند گوشیهای هوشمند ، تبلت ، نوت بوک و غیره افراد بیشتری را به این شبکه ی با سرعت محلق نموده است اما در قلب این جهان مگا دیجیتال صاحبان محتوا یا تولید کنندگان آن با چالش های جدیدتر و پیچیده تر در زمینه ی جلوگیری از کپی سازی مواجهند. 

مانند همیشه  ، تحت هر نوری همیشه سایه ای وجود دارد ظهور اینترنت فرصتی را برای افراد غیر قانونی ایجاد میکند تا کپی های غیر مجاز و غیر قانونی را ایجاد و بدون اجازه مالک آنها را پخش کنند.

هزینه های مالی و تلاش زیادی لازم است تا از اصلی مانند محتوا و خصوصیات یک موسیقی محافظت نمود. سیستمهای چند رسانه ی اینترنت محور و به کارگیری گسترده کامپیوتر ها تهدیدهای امنیتی را در مورد کپی رایت ایجاد کرده است در نتیجه برخی تکنیک های جدیدتر (مانند واترمارکینگ) برای جلوگیری از کپی برداری ایجاد شده است که امضا یا نماد مالک را بر روی رسانه قرار می دهد.(سیارک)

واتر مارکینگ دیجیتال کاربردهای زیادی مانند هشدار کپی برداری و اجرا، سندیت، کاربردهای مخابره هیبرید (پیوندی) و تبادل پنهان دارد.

واترمارکینگ دیجیتالی چیست؟

یک صدای تغییر یافته یا نشان داده شده به شکل دیجیتال معمولا در سیستم فایل صوتی امواجی (WAV) ذخیره میشود. سیستم رایج نشان گذار (واترمارک) شنیداری در شکل یک نشان داده شده است که سعی در نشان گذاری برخی از اطلاعات منطقی یا واترمارک دیجیتال در سیگنال شنیداری و سپس نمایش یا دریافت واترمارک در انتهای مرحله دریافت را دارد. یک نشان گذار که بطور واحد محتوای مالک را نشان میدهد، بایستی بتواند وجود محتوای مالک را از لحاظ خصوصیات ، لوگو ، امضا ، تصویر و غیره نشان دهد.

یکی از نگرانی های عمده ی مالکین محتوا یا پخش کنندگان آن غیر قابل درک بودن است یعنی اینکه وجود یا اضافه کردن واترمارک به طور چشمگیر نباید فایل صوتی اورجینال را بد شکل نماید.

قدرتمندی یکی دیگر از ملزومات اساسی مورد نیاز است که باید اطلاعات مخفی شده (واترمارک) در محصول دریافتی علیرغم وجود پردازشهای سیگنالی صوتی مختلف (دوباره نمونه سازی ، گذر زمانی ، فشرده سازی ، mp3 – برش – دوره زمانی وغیره) و حتی حملات متنوع دیگر، قابل استخراج باشد. علاوه براین ملزومات فدراسیون بین المللی صنعت صدا نگاری (IFPI) بیان میدارد که واترمارکینگ باید دارای خصوصیات توانمندی و امنیت نیز باشد که مورد اول به تعداد ذرات (bit) بستگی دارد که میتواند در علامت شنیداری در واحد های زمانی جاسازی شود و مورد دوم هم اینکه دریافت کنندگان قانونی بتوانند داده واترمارک را با تحصیل آماری، خارج یا کشف کنند.
اگر میزان تحریف بر روی نمونه اصلی زیاد تر باشد میزان استخراج نشان گذار در محصول دریافتی افزایش می یابد اما به طور همزمان این استراتژی، در صورت قابل مشاهده بودن در محصول اصلی، آزار دهنده خواهد بود. بنابراین، این ملزومات چالش اصلی این روش است و یک بررسی به منظور ایجاد کیفیت در آن نیاز است.

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش مصرف اینترنت در تلگرام

در


یکی از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت حجمی خود به کار ببریم غیر فعال کردن گزینه Autoplay Gifs است.

این گزینه باعث می شود فایل هایی که به صورت گیف برای شما ارسال شده اند به صورت خودکار دانلود شوند، در حالی که ممکن است شما تمایلی برای دیدن آن گیف نداشته باشید.دانلود خودکار این فایل ها باعث هدر رفتن حجم اینترنت می شود.

یکی دیگر از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت به کار ببندیم و به نوعی جامع تر از موضوع بالا است، تغییرات در بخش Automatic media download نرم افزار تلگرام است.در این بخش شما می توانید به تنظیمات دانلود اتوماتیک فایل ها دسترسی داشته باشید.


در عکس بالا شما می توانید از این دو گزینه برای مدیریت دانلود ها استفاده کنید.برای مدیریت دانلود ها "هنگامی که از داده تلفن همراه استفاده می کنید"،گزینه اول را انتخاب کنید و از گزینه دوم برای مدیریت دانلود ها در زمان استفاده از وای فای بهره ببرید.

پس از کلیک بر روی هر یک از گزینه ها صفحه ای مشابه صفحه پایین باز می شود.این صفحه مربوط به دانلود های خودکار فایل ها با داده تلفن همراه و وای فای است.


برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید فقط فایل هایی که مایل به دانلود خودکار آن ها هستید را تیک بزنید.به عنوان مثال می توانید مشخص کنید زمانی که از داده ی تلفن همراه استفاده می کنید،فقط عکس ها به طور خودکار برای شما دانلود شوند یا فیلم ها را هرگز تیک نزنید تا به طور خودکار دانلود نشوند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

۱۰ ترفند در اینستاگرام

در


اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. اگر چه لازم است مقدمه ای برای آنهایی که آن را نمی شناسند بگوییم: اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است که کاربران تصاویر و ویدیوهای خود را با آن به اشتراک می گذارند. این برنامه در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سستروم راه اندازی شد و زمانی که توسط فیس بوک در سال ۲۰۱۲ خریداری شد بسیار محبوب گردید. مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیس بوک) در واقع از محبوبیت خود خبر داشت بنابراین اینستاگرام را با ۱ میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد.

پروفایل خصوصی، عمومی یا تجاری

 

شما سه نوع پروفایل مختلف می توانید در اینستاگرام ایجاد کنید. اول خصوصی (private) است که فقط فالوئرهای شما می توانند عکس ها و ویدیوهای شما را ببینند، دومی عمومی (Public) است که هر کس در اینستاگرام می تواند پست های شما را ببیند و سوم تجاری (Business) است که یک پروفایل عمومی است، اما در آن می توانید وضعیت پست های خود را چک کنید. در واقع شما می توانید اطلاعات دقیق پست های خود را که شامل تعداد افرادی که پست شما را مشاهده کرده اند، جمعیت شناسی و غیره بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید که داشتن یک صفحه فیس بوک برای ایجاد یک پروفایل تجاری در اینستاگرام اجباری است. اگر شما در حال انجام یک کسب و کار یا برای تبلیغ برندی در اینستاگرام هستید، بهتر است که یک پروفایل تجاری داشته باشید.

غیرفعال کردن نظر دادن (COMMENT)

 

با هر آپدیت اینستاگرام ویژگی های جدید به آن اضافه می گردد. چند ماه پیش، اینستاگرام این قابلیت را در دسترس کاربران قرار داد. با آن شما می توانید نظرات را در پست های خود غیرفعال کنید. گاهی اوقات به دلایلی نمی خواهیم کسی در پست‌های ما نظر دهد، بنابراین این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند. برای غیرفعال کردن نظر دادن، کافی است پست را باز کنید و روی سه نقطه تنظیمات در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه « Turn Off Commenting» را انتخاب کنید.

ذخیره اینترنت سیم کارت (MOBILE DATA) هنگام استفاده از اینستاگرام

 

                     ذخیره اینترنت سیم کارت ((Mobile Data هنگام استفاده از اینستاگرام
اگر مقدار حجم اینترنت سیم کارت تلفن همراهتان سریع مصرف می شود، اینستاگرام یکی از دلایل آن می تواند باشد. هنگامی که در حال مشاهده تصاویر و فیلم ها در اینستاگرام هستید مسلما مصرف اینترنت شما بالا می رود. ولی نگران نباشید، یک راه وجود دارد. شما می توانید اینترنت تلفن همراه خود را در هنگام استفاده از اینستاگرام ذخیره کنید، اما ممکن است که تصاویر و ویدیوها بیشتر طول بکشد تا بارگیری شوند.

برای اینکار، به Options بروید و روی Cellular Data Use ضربه بزنید و Use Less Data را انتخاب کنید تا در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

استفاده مناسب از هشتگ ها

 

اگر از صفحه اینستاگرام خود به صورت حرفه ای استفاده می کنید، به فالوئرهای بیشتر و تعامل بیشتر با کاربران نیاز دارید . استفاده از هشتک صحیح بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف می باشد. اینستاگرام اجازه می دهد در هر پست تا ۳۰ هشتگ بگذارید. مطمئن باشید که همه ۳۰ تای آنها به طور صحیح مربوط به پست هستند. از هشتگهای هرزنامه مانند #followme، #likeme، #followforfollow و غیره استفاده نکنید، این کار به هیچ وجه به شما کمک نخواهد کرد. در واقع، اینستاگرام ممکن است شما را به عنوان یک اسپم محسوب کند. سعی کنید به هشتک های محبوب اما کمتر رقابتی تمرکز کنید. برخی از وبسایتها مانند gethashtags، tophashtags و … وجود دارد که به شما در انتخاب هشتگهای کمتر رقابتی کمک میکنند. به طور خلاصه، اگر میخواهید پست هایتان خوب دیده شود و قابل دسترس باشد و با کاربران خوب ارتباط برقرار کنید مهم است که قبل از ارسال آنها به اینستاگرام، به هشتگهای خود دقت کنید.

برچسب گذاری جغرافیایی مهم است (GEOTAGGING)

 

برچسب گذاری جغرافیایی چیزی است که کاربران اغلب آن را نادیده می گیرند اما به شما کمک زیادی می کند تا پست خود را در اینستاگرام برای دیگر کاربران بهتر به نمایش بگذارید. افزودن یک برچسب جغرافیایی در پستهای شما بسیار ساده و سریع است. هنگام آپلود عکس یا ویدئو خود در اینستاگرام، روی «Add Location» کلیک کنید، مکان درستی را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. برچسب گذاری جغرافیایی مشاهده پست شما را در اینستاگرام توسط کاربران دیگر با استفاده از برچسب های مکانی مشابه بهبود می بخشد.

برچسب های(TAGS) غیر ضروری را حذف کنید

تگ کردن دیگران در اینستاگرام

 

اینستاگرام امن و مطمئن است، بله، اما هر کس در اینستاگرام می تواند شما را در پست های خود تگ کند و آن تصاویر یا فیلم ها در برگه “Photos Of You” ظاهر می شود. خوشبختانه ما می توانیم به راحتی این برچسب ها را حذف کنیم و همچنین تصویر را از طریق برگه Photos Of You حذف کنیم. فقط عکسی را که در آن برچسب گذاری شده باز کنید، به Options-> Post Options بروید و علامت Keep in Photos Of You را بردارید، همچنین بر روی Remove Tag کلیک کنید.

گزینه های ارسال عکس

با به روز رسانی های اخیر، ویژگی های جدیدی برای ارسال عکس در اینستاگرام اضافه گردیده است مانند مربع یا مستطیل کردن عکس، اضافه کردن بومرنگ، اضافه کردن یک کلاژ عکس (ترکیب تصاویر) و اضافه کردن یک آلبوم عکس. هنگام آپلود یک عکس این چهار آیکون را می بینید.

اینستاگرام پیش از این در یک پست فقط اجازه آپلود یک عکس را می داد، اما با به روز رسانی های اخیر خود، یک ویژگی جدید اضافه شده است که در آن شما می توانید یک آلبوم از ۱۰ عکس در یک پست آپلود کنید. برای آپلود آلبوم، بر روی آرم آلبوم در گوشه پایین سمت راست پنجره کلیک کنید، ۱۰ عکس را که میخواهید آپلود کنید را انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید، فیلترهای دلخواه را اضافه کنید و به اشتراک بگذارید.

استوری های اینستاگرام

همه اهمیت استوری های اینستاگرام را می دانند. در حالی که این ویژگی منحصر به فرد نیست، زیرا کاربران Snapchat از مدتها قبل از آن استفاده کرده اند، و آن اخیرا به اینستاگرام اضافه شده است. همانطور که در الگوریتم اینستاگرم، پست ها در صفحه شما مطابق با علایق شما ظاهر می شوند، صرف نظر از زمان ارسال آنها. اما استوری اینستاگرام به نظر می رسد همانطور که نوشته شده است و جنبه ی مهمتر آن این است که آنها در نوار بالا به نظر می رسد، درست در مقابل ذهن شما. مطمئناً، آنها توجه بیشتری را جلب می کنند. به محض این که کسی یک استوری جدید ارسال می کند، تصویر پروفایل او بصورت یک حلقه رنگی نشان داده می شود که توجه کاربر را جلب می کند. علاوه بر این، شما می توانید هر کس را در استوریهای خود تگ کنید، از هشتگ ها استفاده کنید و همچنین لینک های خود را به استوریهای خود اضافه کنید. از این رو ثابت شده است، استوری اینستاگرام واقعا برای جلب توجه دیگر کاربران و هدایت آنها به پست های شما کارآمد است. و این را بدانید که در یک روز می توانید استوریهای نامحدود ارسال کنید.

حتمادر نظرداشته باشید که استوری اینستاگرام به طور خودکار پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شود؟

اینستاگرام در کامپیوتر شما

اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است اما آیا می دانید که شما می توانید اینستاگرام را بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید؟ شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب از سیستم کامپیوتری خود به طور مستقیم یک عکس آپلود کنید، آن را ویرایش کنید، فیلتر اضافه کنید و آن را ارسال کنید. برای این کار، شما باید User Agent Switcher را برای مرورگر خود دانلود کنید. در حال حاضر این ابزار فقط برای گوگل کروم و فایرفاکس در دسترس است.

تنظیمات حریم خصوصی (PRIVACY SETTINGS)

ما درباره ی پروفایل های عمومی در اینستاگرام بسیار صحبت کرده ایم، اما بعد از آن، بسیار مهم است که تنظیمات حریم خصوصی را در اینجا بخوانیم. اگر از اینستاگرام فقط به عنوان شناسه شخصی خود استفاده می کنید بهتر است آن را خصوصی نگه دارید. به Options بروید و روی Private Account ضربه بزنید. هنگامی که حساب شما خصوصی است، تنها افرادی که شما آنها را تأیید می کنید می توانند عکس ها، فیلم ها و استوری های شما را در اینستاگرام ببینند. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که چه کسانی می تواند عکسها یا فیلمهای شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند. به Options بروید، بر روی Comments ضربه بزنید و preferences را انتخاب کنید. همچنین در اینجا گزینه ای برای مخفی کردن نظرات تهاجمی یا برای فیلتر کردن نظرات حاوی اصطلاحات یا عبارت خاص وجود دارد.منبع :نت نوشت

نظرات

در ادامه بخوانید...

اثر اینترنت بر روابط بین المللی

در


روابط بین المللی همیشه عمیقا تحت تاثیر تکنولوژی بوده است و اینترنت که هنوز یک جوان 20 ساله است چنین تاثیر عمیقی دارد. اینترنت یک جهش کوانتمی را با توانایی مردم ترکیب کرد تا هم به صورت یک به یک و هم به صورت یک نفر با تعداد زیادی از افراد، با هم ارتباط برقرار کنند. درست همان طور که کشتی های قایقرانی اقیانوس پیما توانستند اروپا را از قرن 16 تا 18 میلادی گسترش دهند، تلگراف امپراطوری قرن نوزدهم را پی ریزی کرد و هواپیما و رادیو و تلویزیون روابط بین المللی را درقرن بیستم دگرگون کردند، اینترنت مجموعه ی جدیدی از فرصت ها و خطرات برای جهان ایجاد می کند. فرق اصلی این است که تغییرات ناشی از اینترنت سریع تر اتفاق خواهند افتاد.(سیارک)
هنوز زود است که اثر اینترنت را روی روابط بین مردم در میان مرزها و حکومت ها شناسایی کرد. اما تلاش برای این کار ضروری است. ایجاد یک چارچوب برای تجزیه و تحلیل تغییرات همانطور که تجارت عمل می کند به دولت ها و فعالان بین المللی دیگر کمک خواهد کرد تا به جای اینکه بر اساس یک دیگاه قدیمی از اینکه چطور همه چیز اتفاق می افتند تصمیم بگیرند، یک تصمیم استرتژیک بر اساس واقعیت بگیرند. پیش بینی یک اساس و پایه ی ضعیف برای گرفتن تصمیم های استراتژیک است، اما یک آنالیزِ خطر سطح بالاتر از اینکه چطور اینترنت روابط بین المللی را تغییر می دهد، به بهبود تصمیم های استراتژیک کمک خواهد کرد و نشان می دهد که چطور می توان فعلان بین المللی را بهتر متعهد‌ کرد تا اهداف مطلوب را بدست بیاورند. این کوشش بدون شک چیزی است که آقای همفری اپلبای آن را به عنوان " شجاع " تعریف می کند، اما این یک شروع است.
بحث و استدلال این است که اینترنت سه اثر اساسی روی روابط بین الملل دارد:
• اینترنت تعداد اظهار نظرها (صداها) و منافعی که در سیاستگذاری های بین المللی وجود دارند را تقویت و چند برابر می کند، تصمیم گیری های بین المللی را پیچیده تر می کند و کنترل انحصاری دولت ها را در فرایندها کاهش می دهد.(سیارک)
• اینترنت انتشار اطلاعات را تسریع و آزاد می کند، دقیق یا نه، این موضوع برای هر مساله یا رخدادی که عواقب و مدیریا آن می تواند تاثیر گذار باشد، وجود دارد.
• اینترنت سرویس های دیپلماتیک سنتی را قادر می سازد که سریع تر و مقرون به صرفه تر ارسال شوند، این موضوع هم برای شهرواندان و هم دولت و هم کشورهای دیگر ممکن است.
اینترنت تغییرات قالبی را معرفی می کند که تغییرات محتوا را ایجاد می کنند. مفهوم دو نقطه نظر اولی که در بالا بیان شد را می توان، افزایش اهمیت ایده هایی که روی اعمال مردم و تصمیم های سازمان ها تاثیر می گذارد، دانست و همچنین افزایش اهمیت شبکه هایی که حامل این ایده ها هستند. فعالان روابط بین المللی، شامل دولت ها، باید در آینده سهم بزرگتری در هر دوی این نقطه نظرها داشته باشند. آنها انتخابی ندارند اما اگر بخواهند موثر باقی بمانند، باید از فرصت هایی که اینترنت عرضه می کند، به طور کامل استفاده کنند. این که چطور اینکار را انجام دهند یک چالش باقی خواهد ماند، اما درپایان، برخی از طرح های پیشنهادی ممکن شروع به کار می کنند.

این مقاله ادامه دارد..........ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اینترنت و عواطف

در


عواطف، بطور فزاینده ای در زمان ما در تمامی حوزه های واقعی و اجتماعی، در حال رشد هستند. این بهاگذاری مجدد ابعاد عاطفی یک فرد، در حضور معمولی وی بعنوان موضوع تحقیق در بسیاری از زمینه های دانش و اطلاعات، آشکار شده است. همچنین در مطالعات پیرامون رسانه ها و ارتباطات و به ویژه در ارتباط با استفاده از فناوری دیجیتال، یک علاقه ی آکادمیک به عواطف وجود دارد. این مقاله، زمینه ی مطالعه پیرامون عواطف و همگرایی فناوری دیجیتال را به خصوص در استفاده از اینترنت، ترسیم می کند. به نظر می رسد یک زمینه ی مرتعش، گسترده و پیچیده ی مطالعاتی است که در آن، پیشنهادات در انواع مختلف گرد هم می آیند، هم طرح های تئوری و هم طرحهای اسلوبی(روش کار). این مقاله، مروری کلی از تحقیقات صورت گرفته در این حوزه را فراهم آورده است که شامل مطالعه ی رسانه های اجتماعی بعنوان فضاهایی که در آن ها، احساسات تقابل دارند، همه گیری عواطف بزرگ مقیاس یا تحلیل های مربوط به عواطف در صحنه های دیجیتال، در میان سایر موضوعات به چشم می خورند.

نتیجه می گیریم که نت، نه تنها احساسات را در کاربران بر می انگیزد و بعنوان کانالی برای بیان عواطف عمل می کند، بلکه مسیری را که در آن، این ویژگی، تعدیل و نمایش داده می شود، همچنین وضعیت هویت فردی کاربران اینترنت را نیز مشخص می کند.

بر خلاف دوران قبل، که در آن ابعاد عاطفی شخصی، معمولاً در پیش زمینه نگهداشته می شد و منحصر به حیطه ی زندگی شخصی بود، امروزه ما غرق در یک فرهنگ احساسی هستیم، حیطه ای که در آن پارامترها، همگی قلمروی زندگی اجتماعی هستند. اگر از طریق سنت غربی، انعکاس طبیعت عواطف بشر، همیشه حاضر بوده از نوشته های ارسطو گرفته و تا همین اواخر، در نوشته های رنه دکارت، اسپینوزا یا ویلیام جیمز و سایرین یک "چرخش عاطفی" نیز در دهه های اخیر در محیط های علمی و دانشگاهی رخ داده است. در مفهومی که احساسات، موضوع مطالعه ی رشته های علمی مختلف هستند(مانند مردم شناسی، اقتصاد، زبان شناسی، مهندسی کامپیوتر و غیره). علاوه بر این، پیشرفت های صورت گرفته پیرامون عصب شناسی، موجب کمک به برجسته سازی نقشی که احساسات در فرآیند ذهنی دارند و اهمیت آن ها در توسعه ی عملکردهای مغزی شده است.
بنابراین، پیشنهادهای تئوریک متعددی پیرامون احساسات صورت گرفته، که عقلانی هستند و از هر دو جنبه ی عصب شناسی زیستی و اجتماعی فرهنگی قابل توضیح اند. از این نظر، باید توجه شود که درک احساسات، تجربه ی آن ها، بیان و ارتباطات بدون به حساب آوردن شرایط اجتماعی که در آن آشکار شده اند، امکانپذیر به نظر نمی رسد؛ متعاقباً، یکی از پیشنهادهای نظری نتیجه بخش، پیشنهادی است که از "جامعه ی احساسات" نشأت گرفته و رشد و توسعه یافته است. بر خلاف آن، حقیقت پیچیده ی این واقعیت که طبیعت انسان، آن را به هدف مطالعه ی میان رشته ای تبدیل کرده، اگرچه درباره ی آن هنوز دید جامعی وجود ندارد، مستعد گردآوری کردن و تکمیل تمامی این زمینه های مختلف است. همچنین هیچ اتفاق نظر مفهومی و علمی و فنی درباره ی رخدادهای مطرح شده در اینجا مانند عواطف، احساسات، حالات و علایق وجود ندارد. (سیارک
به موازات رشد ابعاد عاطفی در زندگی اجتماعی و در جوامع علمی و دانشگاه ها در دو دهه ی اخیر، همچنین شاهد پذیرش اجتماعی در حال رشد اطلاعات و فناوری ارتباطی(ICT) هستیم. فناوری، کاملاً در زندگی روزمره ی ما تلفیق شده و انتخاب، فراگیری و حضور همیشگی دستگاه های دیجیتالی، یک مشکل صرفاً کمی نیست چراکه "توزیع گسترده ی آن ها، سفارشی ساخته شدن آن ها و احتمال اتصال(وابستگی) دائمی که آن ها ایجاد کرده اند، موجب شناسایی جنبه های متعدد زندگی هر روزه و پیشرفت همزمان فردیت و اجتماعی بودن گردیده است". هیچ شکی وجود ندارد که امروزه مردم در هر دو محیط آفلاین و آنلاین، به یکدیگر وابسته هستند؛ علاوه بر این، روابط اجتماعی در حال حاضر در هر دو زمینه، بصورت جفت شده و قرین حضور دارند. در همان زمان، حوزه ی دیجیتال دارای صفات منحصر به فرد خود است که ناشی از طبیعت الکترونیکی آن بوده، و در عوض، ابعاد احساسی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. زندگی اجتماعی سنتی، که آهسته تر و محلی تر بود، دارای همزیستی با زندگی اجتماعی دیجیتال(سریع تر و ریشه کن کننده) است.
بنابراین، این ها دو رژیم فضا زمانی هستند؛ و هر یک با رژیم احساسی متناظر، همراه شده اند. رژیم احساسی فنی، اساساً رژیمی است از هیجانات احساسی، که در آن، مقدار احساسات، مهم است در حالیکه رژیم سنتی، اساساً رژیم کیفیت احساسات است. اگرچه امکانپذیر نیست که رژیم فنی روزی رژیم سنتی را باطل و بی ارزش کند چراکه مورد آخر، شرایط احتمالی پیشین بوده و بی چون و چراست. به هر حال، "همراستا بودن هر دو رژیم احساسی، خللی را بین منطق احساسی هر سیستم، ایجاد می کند". علاوه بر این، چنین همزیستی، تحلیل های فناوری دیجیتال احساسات را گسترده و پیچیده می کند، چراکه باید معانی مشتق شده از هر دو را در دنیای دیجیتال و فیزیکی، مورد اشاره قرار دهد.

از یک چشم انداز تاریخی، می توانیم بگوییم که رابطه ی دنیای غرب با فناوری، همیشه به شدت احساسی بوده است. چراکه فناوری همیشه در حوزه ای نوظهور بوده است، پیدایش آن، این سوال را که چگونه جریانات جدید وارد دنیای قدیم و آنچه شناخته شده است، می شوند را مطرح می کند.

این فرآیند، همانطور که توسط Fortunati و Vincent مطرح شده، "بصورت دوگانه، از یک سو بین محور کنجکاوی، کمیابی، خطر جدید و عدم قطعیت ایفای نقش می کند و از سوی دیگر، شامل عادات قدیمی، قطعیت پایدار، امنیت و ایمنی است". علاوه بر این، مجموعه ای از معانی، سمبل ها و ارزش های مرتبط با فناوری وجود دارند. بنابراین، هر نوآوری فنی، بخصوص در آغاز، گفتمانی را بین متعصبان مذهبی و افراد شکاک یا طبق نظر Umberto Eco، بین "کاشفان یوحنایی و عموم مردم" ایجاد می کند.
امروزه، همزیستی و از یک سو، اهمیت رشد ابعاد عاطفی در زندگی اجتماعی و از سوی دیگر، نقش فناوری و بخصوص اینترنت در تمامی تقابلات، به حیطه ی جستجو اجازه داده تا نقطه ی تقاطع هر دو واقعیت و بسیار غنی و متنوع باشد. این،هم در چهارچوب تئوری و هم در اسلوب شناسی، همچنین در مسائل، احساسات، گروه های اجتماعی یا دستگاه های دارای فناوری خاص که امروزه، موضوع مطالعات و انتشارات متعددی هستند، درست است........ادامه دارد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکاتی جالب درباره چگونگی کارکرد دقیق اینترنت و انتقال اطلاعات

در

در هر ثانیه ای که می گذرد، مردم نقاط مختلف دنیا، صرف نظر از دین و نژاد و مذهب خود، میلیون ها ایمیل برای یکدیگر ارسال می کنند، اطلاعاتی که لازم دارند را در موتور های جستجو گر پیدا می کنند و به طور کلی استفاده گسترده ای از اینترنت دارند. به طوری که پدیده اینترنت در حال حاضر و در دنیایی که در آن زندگی می کنیم، از مهمترین (اگر نگوییم مهمترین) تکنولوژی های مورد استفاده بشر است که بدون آن قطعاً معضلات گسترده ای در سراسر دنیا پدید خواهد آمد. با تمام این تفاسیر، بحث اصلی مقاله ما در خصوص مسئله دیگری است که البته کاملاً در ارتباط با اینترنت است. آیا تا کنون به این فکر کرده اید که این اطلاعات (برای نمونه ایمیلی که ارسال می کنید) چگونه به مقصد خود می رسند؟ باور عامه مردم این است که اینترنت در جریان هوا  قرار گرفته است و چنین حالتی دارد و برای اثبات این نظریه خود، گوشی های تلفن همراه هوشمند خود را مثال می زنند که عملاً به هیچ جایی از نظر فیزیکی مرتبط نیست. در رابطه با این نظریه باید گفت که تنها چیزی حدود یک درصد از کل اطلاعات ارسالی توسط اینترنت، به واسطه امواج ماهواره ای که در هوا جریان دارد، منتقل می شود و بخش اعظم این اطلاعات به گونه ای ارسال می شود که برای بسیاری عجیب خواهد بود. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما بگذاریم.

«اینترنت» که در دنیای مدرن کنونی یکی از مهمترین منابع مورد استفاده بشر است، بسیار آسیب پذیر تر از آن چیزی است که فکر می کنیم. بخش اعظم ادواتی که اطلاعات را منتقل می کند در زیر پای ما و در زیرِ زمین قرار گرفته اند. اول از همه این ادوات شامل کابل هایی می شود که قطری به اندازه یک طناب دارد و در اعماق دریا و زیر زمین کار گذاشته شده است و به یک سری واحد های ذخیره دیتا یا اطلاعات غول پیکر متصل می شود. این واحد ها قابلیت ذخیره سازی هرگونه اطلاعاتی را داشته و نیز این قابلیت را دارد که در زمانی بسیار کوتاه این اطلاعات خود را در اختیار افراد قرار دهد. بیایید به طور جزئی تر نگاهی به این کارکرد و طرز کار کلی ای بیندازیم که در نهایت سبب انتقال اطلاعات به واسطه اینترنت می شود:

اگر بخواهیم به طور اساسی به طرز کار اینترنت نگاه کنیم و تعریفی کلی از آن به دست بدهیم، باید بگوییم که وظیفه اینترنت به صورت خیلی خیلی کلی این است که اطلاعات را از نقطه «A» به نقطه «B» منتقل کرده و برساند. اما این نقاط دقیقاً چه تعریفی دارند؟ آیا مکانی به خصوص هستند؟ یا چیزی دیگر؟ در حقیقت این نقاط همان چیزی هستند که در علم امروز کامپیوتری با نام «آی پی آدرس» شناخته می شوند. این آی پی آدرس، در حقیقت یک کد به خصوص و کاملاً منحصر به فرد برای هر دستگاهی است که (صرف نظر از این که در کدام نقطه از کره زمین باشد) زمانی که به اینترنت متصل می شوید، دستگاه شما به واسطه آن شناسایی می شود. اگر برایتان جالب باشد که بدانید آپی آدرس دستگاه شما چیست، به سادگی می توانید در گوگل جستجو کرده و آن را بیابید. این عبارت را در گوگل تایپ کنید: «My IP Adress(آی پی آدرسِ من)». زمانی که هر فعالیتی توسط هر شخصی در اینترنت صورت بگیرد، اطلاعات از سرور های دیتا یا اطلاعاتی به دیگری منتقل می شود. این سرور ها در سراسر  نقاط دنیا کار گذاشته شده اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال 2008 آماری در خصوص میزان تخمینی اطلاعاتی که میان سرور های مختلف جا به جا شده بود، منتشر شد و بر اساس این آمار، این رقم به چیزی حدود نه و نیم تریلیون گیگابایت می رسید.

نکته ای که در خصوص این جا به جایی دیتا یا اطلاعات وجود دارد این است که، برای اینکه اطلاعات مشخصی از سروری به سرور دیگر نقل مکان کند، در بیشتر موارد باید از اقیانوس هایی که قاره ها را از یکدیگر جدا کرده است، عبور کند. برای رسیدن به این مهم و انتقال مقرون به صرفه اطلاعات، از کابل هایی استفاده می شود که پیش از این ذکر شد و در خصوص آن توضیحاتی داده شد. دلیل استفاده از کابل به جای امواج ماهواره ای این است که بدین وسیله هم اطلاعات سریع تر منتقل خواهد شد و هم هزینه کمتری صرف این انتقال خواهد شد، اما کار گذاشتن این کابل ها در اعماق اقیانوس ها کار بسیار دشواری است که بیش از دویست سال زمان صرف شده تا به طور کامل انجام شود و به پشت کار بسیار زیادی احتیاج داشته است.

برای این که اینترنتی که در حال حاضر همگی از آن بهره می گیرم، بدل به چیزی شود، که کنون است، افرادی این وظیفه را تقبل کرده اند که چیزی حدود سیصد کابل در اعماق دریا کارگذاری کنند. مجموعاً این کابل ها، طولی معادل با 550000 مایل (یک مایل برابر با 1.609 متر است) را پوشش داده و طی می کند (در تصویر مشاهده می کنید). بنا به آخرین اطلاعات دریافتی از اُرگان های مربوطه، بیش از نود و هفت درصد اطلاعات میان-قاره ای به وسیله همین کابل ها جا به جا می شود. برای این که درک دقیق تری از طول این کابل ها داشته باشید، می توان این مثال را ذکر کرد که اگر تمامی این کابل ها را برداشته و در امتداد یکدیگر قرار دهیم (به هم بچسبانیم تا یک کابل یک تکه داشته باشیم)، طول آن به اندازه ای است که از کره زمین تا کره ماه امتداد پیدا کرده و دوباره بر می گردد و پس از آن می تواند سه بار به طور کامل به دور عریض ترین پهنای کره زمین کشیده شود.

طول بلند ترین این کابل های به 24000 مایل می رسد. این کابل، آلمان را به کره مرتبط می کند و حتی از کره هم فرا تر رفته (به سمت جنوب) و به استرالیا می رسد. در طول مسیر نیز این کابل به سی و نه سرور مختلف متصل می شود (در تصویر قابل مشاهده است). اولین کابلی که از فراز قاره ای عبور کند، در سال 1858 کار گذاشته شد که ایرلند را به کشوری متصل می کرد که در آن زمان تازه پیدا شده بود.

این کابل هایی که در اعماق دریا ها و اقیانوس ها از آن ها استفاده می شود، انواع مختلفی دارد که در تصویر مشاهده می کنید. بسته به نوع استفاده، این کابل ها ضخامتی کمتر یا بیشتر خواهد داشت که نهایتاً از سه اینچ بیشتر نمی شود. کابلی که از کمترین قطر برخوردار است (آخرین کابل در سمت راست تصویر)، برای استفاده در اعماق اقیانوس ها استفاده می شود که عمق بیشتری نسبت به سایر نقاط دارد. در حقیقت این کابل ها، متشکل از قسمت درونی هستند که همان فیبر نوری است و توسط لایه بیرونی متشکل از ژل های ضد آب و فلزات مختلف محافظت می شود. در حقیقت همین فیبرهای نوری هستند که اطلاعات را منتقل می کنند و مهمترین قسمت کابل همان است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که برای کار گذاشتن هر کدام از این کابل ها در اعماق آب ها به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و ماه ها زحمت و میلیون ها دلار هزینه پشت این کار طاقت فرسا و دشوار است. برای کار گذاری این کابل ها به یک کشتی غول پیکر نیاز است که قابلیت جای دادن کابل هایی با طول بسیار زیاد در آن باشد. نکته دیگری که در خصوص این کار وجود دارد این است که برای کار گذاشتن برخی از این کابل ها تا اعماق بیست و پنج هزار پایی دریا باید پایین رفت و این مسئله باعث می شود که به خاطر فشار زیاد آب در آن عمق، کابل به مرور زمین احتیاج به تعمیر پیدا کند. عامل دیگری که سبب این مسئله می شود، حمله موجودات دریایی به کابل ها و پاره شدن احتمالی آن ها است.

برای این منظور (تعمیر کابل) افراد متخصصی در نظر گرفته شده اند که بوسیله کشتی یا قایق به محل اعزام می شوند و کابل را تعمیر می کنند. ممکن است برای این کار لازم باشد کابل را به دو قسمت تقسیم کرده، هر دو قسمت را بالا آورده و تعمیر کنند و دوباره کار بگذارند. بنا به آمار به دست رسیده، همه ساله چیزی حدود پنجاه بار این اتفاق تنها در اقیانوس اطلس می افتد.

در طول مسیر این کابل ها نقاطی در سطح خشکی در نظر گرفته شده است که نقش لنگر گاه کشتی را برای کابل ایفا می کند، پس از اتصال به این نقطه، کابل بقیه مسیر خود را به سمت سرور های دخیره اطلاعاتی که پیش از این توضیحاتی در خصوص آن داده شد، طی می کند. نگه داری و برنامه ریزی برای کار گذاری کابل ها در زیر زمین به مراتب ساده تر از انجام این فرایند در اقیانوس ها است (برای مثال دیگر خطر این که کوسه به کابل حمله کند وجود ندارد)، اما به هر حال چالش های مخصوص به خود را دارد و کار چندان ساده ای نیست. تنها در ایالات متحده آمریکا، 542 کابل زیر زمینی وجود دارد (در تصویر با رنگ زرد مشخص شده است) که در 273 نقطه به یکدیگر متصل می شوند (در تصویر با مربع های آبی نشان داده شده است). حتی فراهم آوردن نقشه ای از چگونگی قرار گرفتن این کابل ها در زیر زمین، تا سال 2015 امکان پذیر نبود. در آن سال، پائول بارفورد، به همراه تیم تحقیقاتی اش، پس از چهار سال فعالیت موفق به فراهم آوردن این نقشه شدند(از 2011 تا 2015).  این که کابل ها در کدامین نقاط از یک کشور به خصوص قرار بگیرند، کاملاً بستگی به شرایط جغرافیایی و راه های اصلی آن کشور دارد. برای مثال در ایالات متحده، بیشتر کابل ها در طول راه های اصلی و ریل های قطار قرار گرفته اند. یکی از مشکلات و چالش هایی که در کار گذاری کابل ها در زیر زمین در خشکی سد راه افراد است، مسئله چگونگی و انتخاب جایی است که این کابل ها را کار بگذارند. برای اینکه از بیرون آوردن این کابل ها جلوگیری شود، به طور معمول آن ها را در لوله های قدیمی حامل گاز و نفت قرار می دهند و روی زمین نیز نشانه هایی برای آن می گذارند که مشخص باشد در زیر این نقطه، کابل قرار داده شده است.

همان گونه که کابل هایی که در اعماق دریا کار گذاشته می شوند، به مرور زمان در معرض آسیب طبیعی قرار می گیرند، کابل های زیر زمین نیز از حوادث طبیعی مانند زلزله، دچار آسیب شده و به تعمیر احتیاج پیدا می کنند.

این کابل ها در نهایت به همان مرکز های ذخیره اطلاعاتی می رسند که در ابتدای متن درباره اش توضیحاتی داده شد (یکی از این مراکز را در تصویر مشاهده می کنید). این مراکز اطلاعاتی، به طور معمول در نقشه قرار نمی گیرند و  در فاصله بسیار زیادی از شهر، در نقاط دور افتاده و روستایی ساخته می شوند، اما گاهی نیز این مراکز را در شهر های پر جمعیت و شلوغ می سازند (به گونه ای که مشخص نباشد این ساختمان یک مرکز ذخیره اطلاعات است). در تصویر زیر یکی از این مراکز را مشاهده می کنید که در شهر ساخته شده است.

یکی از شلوغ ترین این مراکز (از لحاظ انتقال دیتا یا اطلاعات) در شهر منهتن آمریکا قرار دارد. یک کمپانی تجاری با نام «تلکس» در طبقه نهم ساختمانی در منهتن عهده دار نگهداری و راه اندازی از این مرکز اطلاعاتی شده است که بسیاری از کانال های تلوزیونی از سراسر دنیا، اطلاعات خود را به آن منتقل می کنند.

برای اینکه هر کدام از این مراکز اطلاعاتی بتوانند به فعالیت مستمر خود ادامه دهند، به انرژی فوق العاده زیادی نیاز است. اخیراً کمپانی «اپل» برای این که بتواند انرژی لازم برای مرکز اطلاعاتی اش در کارولینای شمالی را فراهم کند، اقدام به ساختن سازه هایی برای دریافت انرژی خورشیدی و مورد استفاده قرار دادن آن کرده است که مساحت این سازه ها به چیزی حدود صد هکتار می رسد. این مرکز اطلاعاتیِ کمپانی اپل، به طور معمول به چیزی حدود بیست مگا وات انرژی نیاز دارد. این میزان انرژی برابر با مصرف سه هزار خانه مسکونی است.

تیمو آرنال که طراح و سازنده یک مرکز اطلاعاتی در اروپا بوده است، توضیحاتی در خصوص فضای داخلی آن ها داده است که می تواند برای تان جالب توجه باشد. نکته ای که در خصوص فضای داخلی این مراکز وجود دارد این است که پر از سرور ها و روتر هایی است که صدایی کر کننده تولید می کنند و مرتب در حال فعالیت هستند. در نتیجه فعالیت های دستگاه های متفاوت در این مراکز، هوای سرد و یا گرم مرتب در جریان است. حداقل ارتفاعی که برای این سازه این مراکز در نظر گرفته می شود، باید چیزی میان دوازده تا چهارده فوت باشد تا توان تحمل گرمای تولید شده ناشی از فعالیت دستگاه ها را داشته باشد. با تمام این تفاسیر، این مراکز اطلاعاتی به هیچ وجه گزینه مناسبی برای اینکه وقت خود را در آن بگذرانید نمی باشند، با این حال، کسانی هستند که در این مراکز کار می کنند تا امکان انتقال اطلاعات برای سایرین وجود داشته باشد و این مسئله اجتناب ناپذیر است.

حال اگر نگاهی به یکی از این مراکزی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، بیندازید، متوجه خواهید شد که در حقیقت، انتقال اطلاعات و اینترنت، بسیار واقعی تر و فیزیکی تر از آن چیزی است که می اندیشیم. 

ترجمه itrans.ir 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

Drop shipping | دراپ شیپینگ چیست؟

در

دراپ شیپینگ یک روش مدیریت زنجیره تأمین برای خرده فروشی است. دراین روش خرده فروشی انبار ندارد و سفارشات را مستقیما از عمده فروشی ارسال می کند. عمده سود این روش فروشندگی از اختلاف قیمت عمده فروشی و خرده فروشی به دست می آید، در برخی موارد سودی به عنوان کمیسیون نیز از طرف عمده فروشی برای خرده فروشی در نظر گرفته می شود.

از سایت های بزرگ دراپ شیپینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • AliExpress
  • SaleHoo
  • Doba

بزرگترین و موفق ترین نمونه دراپ شیپینگ (Drop shipping) سایت AliExpress است، AliExpress یک سایت چینی متعلق به کمپنی Alibaba است. جالب است که AliExpress اجازه خرید به خود چینی ها نمی دهد و همه مشتریان آن خارج از سرزمین چین هستند.

نمونه های داخلی دراپ شیپینگ نیز وجود دارد، البته طبق معمول هر کاری سود داشته باشد باعث جذب کلاهبرداران نیز می شود و متاسفانه دراپ شیپینگ نیز مستثنا نیست. 

 

تعریف ساده دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یعنی سایت یا شرکتی محصول شرکت دیگری را بدون انبار کردن به فروش برساند. توجه داشته باشید این سایت ها یا شرکت ها از بازدید بالای سایت خود جهت تبلیغ و فروش محصولات دیگران در اینترنت استفاده می کنند. متاسفانه برخی افراد سودجو تعریف دیگری برای دراپ شیپینگ ارائه دادند و راه جدیدی برای کلاهبرداری ساختند، در این روش با گول زدن افراد به آن ها سایت های فروشگاهی را با قیمت های بالا به فروش می رسانند تا شاید در آینده بتوانند از آنها کسب درامد کنند. هر شخصی باید قبل از شروع بیزنس مطالعه و بررسی کافی در مورد آن را داشته باشد و در صورتی که واقعا تمایل به شروع کار را داشت با افراد معتمد مشاوره کند.

صرفا با شنیدن یک کلمه انگلیسی دهن پر کن نباید گول افراد کلاهبردار را خورد.

ما در ایران نمونه های موفق دراپ شیپینگ را داریم.

 

کلاهبرداری دراپ شیپینگ

پیرو توضیحات بالا متاسفانه سو استفاده های زیادی از دراپ شیپینگ شده است، از دیگر نمونه های کلاهبرداری می توان به مواردی اشاره کرد که فروشنده کالاهایی که در اختیار ندارد و یا امکان تهیه آن را نیز ندارد به فروش می رساند و در نهایت کالایی به دست مشتری نخواهد رسید. فرایند شکایت از این سایت ها یا شرکت ها زمان بر و طولانی است و معمولا چون مبالغ کلاهبرداری آن ها کم است قربانی پیگیر نمی شود ولی دقت داشته باشید وقتی این مبالغ کم در تعداد زیاد کلاهبرداری شود با توجه به اینکه محصولی نیز خریداری نمی شود سود زیادی برای کلاهبرداران خواهد داشت. به همین دلیل افراد قربانی باید پیگیر شوند تا بقیه افراد متضرر نشوند.

 

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۲ "تحویل مستقیم". هر کسی که تا به حال نحوه عملکرد یک تجارت آنلاین را مطالعه کرده باشد، احتمالاً با این اصطلاح برخورد کرده است. با این حال، حتی تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه کار می کند. برای کسانی که تازه وارد دنیای تجارت آنلاین شده اند و به دنبال ورود به صحنه تجارت الکترونیک هستند، فرآیند drop shipping می تواند کمی ترسناک به نظر برسد، زیرا یافتن منبع قابل اعتمادی که هر آنچه را که باید بدانید را به شما بگوید ممکن است دشوار باشد. بنابراین اینجاست: راهنمای قطعی dropshipping. این شامل همه چیز از معنای این اصطلاح، نحوه عملکرد آن مدل کسب و کار خاص، و اگر برای شماست، چگونه می توانید محصول و تامین کننده مناسب را پیدا کنید تا در واقع یک تجارت الکترونیکی موفق و با رشد سریع دراپ شیپینگ را اداره کنید. پس بیایید مستقیماً به این موضوع وارد شویم!

۱۴۰۰/۹/۲۲شیپینگ یعنی چی dropshipping چیست؟ معنی شیپینگ Dropshipping دراپ شیپینگ نوعی مدل کسب‌وکار است که به یک شرکت اجازه می‌دهد بدون نگهداری موجودی، داشتن انباری برای ذخیره‌سازی محصولات یا حتی مجبور به ارسال محصولات خود به مشتریان خود، فعالیت کند. اصل کار این است که خرده‌فروش با تامین‌کننده dropshipping که محصولات را تولید و/یا ذخیره می‌کند، محصولات را بسته‌بندی می‌کند و از طرف فروشنده مستقیماً برای خریدار خرده‌فروش ارسال می‌کند، شریک می‌شود. به عبارت ساده، dropshipping به این صورت عمل می کند: خریدار برای کالای مورد نظر در فروشگاه اینترنتی فروشنده سفارش می دهد. خرده‌فروش به‌طور خودکار یا دستی سفارش و اطلاعات مشتری را به ارائه‌دهنده ارسال ارسال می‌کند. تامین کننده dropshipping سفارش را مستقیماً از طرف فروشنده برای خریدار بسته بندی و ارسال می کند. دراپ شیپینگ چیست؟ این نوع مدل کسب و کار بسیار جذاب است زیرا نیاز صاحب فروشگاه را به داشتن یک محل کار فیزیکی مانند یک دفتر یا انبار از بین می برد - در عوض، تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک لپ تاپ و اتصال به اینترنت است. توجه داشته باشید. بسیاری از کسب‌وکارهایی که محل‌های فیزیکی خود را دارند (دفاتر یا انبارها) برای برخی از کالاهای خود از ارسال دراپ استفاده می‌کنند زیرا به آزاد کردن منابع و فضا برای محصولات دیگر کمک می‌کند.

۱۴۰۰/۹/۲۲مزایای dropshipping به عنوان یک مدل کسب و کار، دراپ شیپینگ دارای چندین جنبه مختلف است که ثابت می کند مفید است، به عنوان مثال: راه اندازی آن آسان است: نیازی به اجاره یا خرید انبارکامل نیست زیرا اساساً فقط 3 مرحله طول می کشد - یک تامین کننده پیدا کنید، وب سایت خود را راه اندازی کنید و شروع به فروش کالا کنید! برای یک تازه وارد در صنعت تجارت الکترونیک، درک و پیاده سازی این مدل کسب و کار نسبتا آسان است.

۱۴۰۰/۹/۲۲هزینه راه اندازی کسب و کار dropshipping شما عملاً صفر است: در مدل های تجاری سنتی، بیشتر هزینه ها با راه اندازی و نگهداری عملیات خرده فروشی مانند خرید موجودی کالا مرتبط است. از آنجایی که dropshipping این مرحله و در نتیجه هزینه آن را حذف می‌کند، تنها چیزی که باید بپردازید هزینه‌های مربوط به اجرای وب‌سایت شما (هاست، تم، برنامه‌ها و غیره) است.

۱۴۰۰/۹/۲۲نیازی نیست نگران هزینه های سربار گزاف باشید: همانطور که قبلاً ذکر شد، صاحب کسب و کار موظف به خرید موجودی نیست، بنابراین هزینه اجاره یا خرید انبار / فضای اداری و سایر هزینه های کوچکتر اما مهم مرتبط با آن (برق / تلفن). ) قبوض، لوازم التحریر و غیره) مشکلی نیست. هزینه های مداوم اجرای یک وب سایت تمام چیزی است که صاحب یک کسب و کار باید نگران آن باشد.

۱۴۰۰/۹/۲۲خطر dropshipping به عنوان یک مدل کسب و کار به طور قابل توجهی کمتر است: اگر یک کسب و کار محصولاتی را نفروشد، هنوز چیزی برای از دست دادن ندارد، بنابراین فشار کمی برای فروش موجودی آن وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.

۱۴۰۰/۹/۲۲یک کسب و کار را می توان از هر جایی اداره کرد و به مکان آن بستگی ندارد: دفتر، انبار، کارمند و مشکلی وجود ندارد. تقریباً عدم وابستگی کامل به فضای فیزیکی به این معنی است که می توانید در ساحل بنشینید و یک نوشیدنی بنوشید و همچنان سود کنید. تنها چیزی که نیاز دارید لپ تاپ و اینترنت است.

۱۴۰۰/۹/۲۲وقتی نوبت به محصولاتی می‌رسد که می‌خواهید بفروشید، گزینه‌های زیادی وجود دارد : تقریباً هر چیزی که می‌خواهید بفروشید از یک تامین‌کننده dropshipping است! می توانید روی یک محصول عالی حساب کنید، چندین محصول را همزمان بفروشید یا آنها را مخلوط کنید. همه چیز به شما بستگی دارد. جایگاه خود را پیدا کنید و مطمئناً تامین کننده ای برای ارائه آن وجود خواهد داشت.

۱۴۰۰/۹/۲۲زمان و منابع بیشتر برای گسترش کسب و کارتان: در مدل‌های کسب‌وکار سنتی خرده‌فروشی، اگر سود بیشتری می‌خواهید، باید کار بیشتری انجام دهید و سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری از منابع خود داشته باشید. با dropshipping، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سفارشات بیشتری را به تامین کننده خود بفرستید و سپس به آنها اجازه دهید بقیه موارد را انجام دهند در حالی که سود می کنید و زمان بیشتری برای توسعه طرح های تجاری و مقیاس خود دارید!

۱۴۰۰/۹/۲۲کاهش تلفات هنگام آسیب دیدن کالا: از آنجایی که کالا مستقیماً از عرضه کننده به خریدار می رود، مراحل تحویل کمتری مورد نیاز است و به طور چشمگیری خطر آسیب دیدن کالا هنگام جابجایی از یک فضای فیزیکی به فضای دیگر کاهش می یابد.

۱۴۰۰/۹/۲۲معایب drop shipping مانند هر چیز دیگری در زندگی، دراپ شیپینگ نیز دارای معایبی است. در اینجا برخی از نقاط ضعف مدل کسب و کار dropshipping آورده شده است: حاشیه سود کمی کمتر در مقایسه با عمده فروشی یا تولید: بسته به جایگاه، موقعیت یا نیازهای شما، تامین کنندگان و فروشندگان قیمت های بالاتری را برای محصولات dropshipping از شما دریافت می کنند، بنابراین حاشیه سود شما را کاهش می دهند. مسئولیت کامل زمانی که مشکلی پیش می‌آید: از آنجایی که مشتری محصولی را از وب‌سایت خرده‌فروش می‌خرد، اگر عرضه‌کننده چیزی را خراب کند، باز هم تقصیر فروشنده است، زیرا برند چهره فرآیند خرده‌فروشی است. این یکی از دلایلی است که چرا انتخاب تامین کننده مناسب بسیار مهم است. یک برند دارای سطح کنترل بسیار پایین تری است: رضایت مشتری اغلب با جزئیات مرتبط است - بسته بندی فردی و برندسازی محصولات ارسال شده، هدایای رایگان و یادداشت های همراه با یک سفارش - چیزهای کوچک تقریباً همیشه مهم هستند. متأسفانه، مدل dropshipping به ندرت به خرده فروشان کنترلی بر نحوه ارائه برندشان در حین تحویل و تکمیل می دهد، زیرا این تامین کننده است که کالا را ارسال می کند. با این حال، برخی از فروشندگان وجود دارند که ممکن است بخواهند مایل بیشتری را طی کنند، اما توجه داشته باشید که ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. برخی از مشکلات ممکن است از مشکلات حمل و نقل ناشی شود: فروش چندین محصول ممکن است راهی خوب برای افزایش فروش و ایجاد سود قابل توجه به نظر برسد، اما اگر یک خرده‌فروش چندین تامین‌کننده از آن محصولات داشته باشد، ممکن است در واقع غیر منطقی به نظر برسد. فروشندگان مختلف بر اساس عواملی مانند موقعیت مکانی، نوع محصول و غیره هزینه های حمل و نقل متفاوتی را دریافت می کنند. اگر مشتری چندین محصول را سفارش دهد که از فروشندگان مختلف ارسال می شود، خرده فروش باید هزینه های حمل و نقل را جداگانه بپردازد. انتقال این هزینه های حمل و نقل مختلف به مشتری می تواند بر نرخ تبدیل شما تأثیر منفی بگذارد، که به نوبه خود بر قیمت نهایی شما تأثیر می گذارد. سطح رقابت نسبتاً بالا است: جذابیت و محبوبیت مدل کسب و کار dropshipping به این معنی است که خرده‌فروشان بیشتری در همه بخش‌ها ظهور می‌کنند. مگر اینکه یک خرده فروش به طور انحصاری به بخش یا جایگاه خاصی توجه کند، رقابت می تواند مضر باشد. مدیریت موجودی می تواند چالش برانگیز باشد: ردیابی موجودی یک تامین کننده تقریبا غیرممکن است. سوء تفاهم می تواند مشکلاتی مانند لغو و نیاز به ثبت سفارش برای سفارش معوقه ایجاد کند. البته این جنبه را امروزه می‌توان با نرم‌افزار مدیریت کرد، اما قیمتی هم دارد و می‌تواند به هزینه‌های سربار و ثابت شما بیافزاید.

۱۴۰۰/۹/۲۲دراپ شیپینگ رایگان چقدر دوام و سودآور است؟ به طور معمول، حاشیه سود دراپ شیپینگ می تواند از 15٪ تا 45٪ باشد. با این حال، حاشیه سود مصرفی بادوام و کالاهای لوکس (به عنوان مثال لوازم الکترونیکی، جواهرات و غیره) می تواند تا 100٪ باشد. این در مورد یافتن جایگاه و تامین کننده مناسب هنگام ورود به بازاری است که هنوز بیش از حد اشباع نشده است. یک راه خوب برای اطمینان از حاشیه های بالاتر ممکن است این باشد که مستقیماً از تولید کننده به جای فروشنده/تامین کننده تهیه کنید، در نتیجه به طور مؤثر واسطه را حذف کنید. هنگامی که یک کسب و کار شروع به کار کرد و بازار را به دست آورد، می تواند به سرعت به یک ماشین پول ساز کم هزینه تبدیل شود. شرکت‌های دراپ شیپینگ موفقی مانند ایروین دومینگوئز، یک حسابدار که کارآفرین تجارت الکترونیکی شده است، پس از راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین، تنها در 8 ماه یک میلیون دلار به دست آوردند! این مورد برای هر کسب و کار dropshipping نیست، اما پتانسیل آن وجود دارد.

۱۴۰۰/۹/۲۲drop shipping برای چه کسی است؟ drop shipping یک مدل کسب و کار عالی برای مبتدیانی است که به تازگی شروع به غواصی در دنیای تجارت آنلاین کرده اند. این برای تازه کارها جذاب است، زیرا روشی کم ریسک و با سرمایه گذاری کم برای راه اندازی کسب و کار خودشان است، بنابراین به نظر نمی رسد قمار بزرگی باشد. از آنجایی که میزان سرمایه ای که باید در این مدل کسب و کار سرمایه گذاری شود بسیار کم است، برای کسانی که قبلاً دارای فروشگاه موجودی هستند اما می خواهند محصولات خاصی را در بازار امتحان کنند تا ببینند قبلا چقدر خوب کار می کند، ایده آل است.

۱۴۰۰/۹/۲۲این مدل کسب‌وکار می‌تواند برای کسانی که منتظر سودهای شگفت‌انگیز هستند، ناامیدکننده باشد. اگر سود دغدغه اصلی شماست، بهتر است مستقیماً به سراغ منبع بروید، مانند تولیدکنندگان، اما تولیدکنندگان همیشه dropshipping را تبلیغ نمی کنند.

۱۴۰۰/۹/۲۲Dropshipping می‌تواند یک راه عالی برای آزمایش محصولات جدید یا حتی یک استارت‌آپ جدید قبل از سرمایه‌گذاری هنگفت در موجودی‌هایی باشد که ممکن است به فروش نرسند، و این مدل کسب‌وکار را برای کارآفرینی ایده‌آل می‌کند که قبل از سرمایه‌گذاری نیاز به تأیید سطح بالایی از تجارت و محصول دارد.

در ادامه بخوانید...