به چین خوش آمدید

در

 

به چین خوش آمدید. این ملت باستانی امروزه بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا جمعیت دارد. از هر پنج نفر در دنیا یک نفر در چین زندگی می کند. جمعیت این کشور1.3 میلیارد نفر است. این جمعیت حدود یک میلیارد نفر از آمریکا بیشتر است. کشور چین در قاره ی آسیا واقع شده است. این کشور یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. مساحت آن 9.6 میلیون کیلومتر است. نام محلی چین Zhōngguó [jung-gwo], به معنی پادشاهی میانی است. بیشتر مردم چین یا در منطقه ی پرجمعیت خاورمیانه یا در نزدیکی رود یانگ تسه زندگی [yang-see]می کنند. رود یانگ تسه و دریای زرد از وسط چین عبور می کنند و هردو به اقیانوس شرقی می ریزند. بقیه ی این سرزمین نیز با دشت ها، کوه ها و زمین های مرتفع پوشیده شده است. کوه گوبی شمال را پوشانده است. در غرب کوه های بسیاری وجود دارد که مشهور ترین آن ها مرتفع ترین کوه جهان اورست است. غربی ترین قسمت چین با رشته کوه ها با منظره ای بسیار دیدنی پوشیده شده است.(سیارک

مردم بیشتر از هر زبان دیگری با زبان چینی صحبت می کنند. چینی رایج که بیشتر مردم با آن صحبت می کنند ماندری نام دارد اما در قسمت های مختلف مردم لهجه های متفاوتی نیز می توانند داشته باشند. معنی یک کلمه ی چینی به این بستگی دارد که چگونه تلفظ شود. در مانداری، واژه شوو اگر با یک تن صدای کوتاه و تیز تلفظ شود معنی درخت دارد. اما همین واژه اگر کشده شود و با صدایی نرم تلفظ شود، مانند شوووو به معنی کتاب خواهد بود.  برای نوشتن زبان چینی از الفبای کاراکتری استفاده می کنند. این کارکتر ها اگر با یکدیگر ترکیب شوند، لغات جدیدی را می سازند. این زبان هزاران کاراکتردارد. برای یک نوشتن و خواندن ساده، حدود 2000 کاراکتر لازم است.(سیارک

تاریخچه چین

هر سلسله تغییرات مورد نظر خود را برکشور اعمال کرد. در طول حکومت سلسله شن، شن شی هوانگ کسی که به عنوان اولین امپراتور چین شناخته شده است، تمام ایالت های چین را متحد کرد. بعد از به قدرت رسیدن امپراتور شن شی هوانگ، او برای محافظت از بخش های شمالی امپراتوری اش، ساخت دیوار مشهور چین را آغاز کرد. هم چنین هزاران سرباز سفالی که به  تراکوتا مشهور هستند، برای محافظت از آرامگاه امپراتور ساخته شد.

                                                            ارتش سفالی تراکوتا

در طول سلطه سلسله ی هان جاده ی ابریشم به مهمترین راه برای تبادل اطلاعات و کالا بین کشور های شرق و غرب شد. در سلسله هان کاغذ اختراع و در طول سلسه سانگ چاپ و نشر کتاب پیشرفت کرد. اولین کتاب های چاپی متعلق به این سلسله هستند. در طول سلسه ی مینگ، شهر بیژینگ( پکن) به پایتخت چین مبدل شد. برای خانواده ی سلطنتی شهرکی درون شهر بیژینگ ساخته شد که به شهر ممنوعه مشهور شد، مکانی که مردم عادی حق ورود به آن را نداشتند.در سال 1911 انقلابی مردمی سلسله ی چن را سرنگون کرد و به حکومت پادشاهی خاتمه داد. درسال 1994، حزب کمونیست، به رهبری مائو تسه تونگ کشور چین را به جمهوری خلق چین تبدیل کرد. کمونیست به مردم قول داد که همه در یک سطح خواهند بودو اما مائو بدون این که به منفعت مردم فکر کند یک سری قوانین وضع کرد. میلیون ها نفر دچار گرسنگی شدند. مائو و ارتش سرخش هر کس که جرات مخالفت با او و قوانینش را داشت، به سختی مجازات می کرد. این قوانین چین را به یک کشور منزوی و دور از جهان تبدیل کرد. مائو در سال 1976در گذشت. با درگذشت او، چین وارد عصر جدیدی از پیشرفت شد و دوباره به عرصه ی جهانی بازگشت.

زندگی در چین

به دلیل جمعیت بالای چین منابع کافی برای تمام مردم وجود ندارد. دولت برای کنترل جمعیت فقط اجازه به دنیا آوردن یک فرزند و در برخی موارد خاص فقط دو فرزند را صادر کرده است. در چین به کودکان امپراتور کوچک گفته می شود. زیرا آن ها بسیار گرانبها هستند. اما این کودکان فشار بسیار زیادی را تحمل می کنند تا مایه ی افتخار خانواده هایشان باشند.

کودکان اغلب در شش سالگی وارد مدرسه می شوند. زبان رایج در مدرسه و برای تدریس، زبان ماندارین است. اما برخی از مدرسه ها زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان دوم تدریس می کنند. در 14 سالگی کودکان چینی باید یک امتحان مهم را پشت سر بگذارند که در تضمین آینده ای روشن و موفق نقش به سزایی دارد. یک گفته ی قدیمی چینی می گوید: یادگیری چیزی است که باید در تمام زمان ها توسط افراد دنبال شود. به طور معمول در چین کودکان همراه با پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنند. خانه های امروزه مردم به خصوص در شهر های پرجمعیت کوچک تر شده است. خانواده و فرزندان اغلب برای وعده های غذایی دور هم جمع می شوند. وعده های غذایی یک خانواده چینی در ظرف های مختلفی صرف می شود که همه ی افراد حاضر بر سر سفره از آن به صورت مشترک می خورند. مواد غذایی شامل: سوپ، ماهی بخارپز، و مقداری برنج می شود. مردم با چوب های بلندی به نام چاپستیک غذا می خوردند.

 غذاهای مخصوص در روز های خاص درست می شوند برای مثال یک ظرف بزرگ از نودل برای رو تولد درست می شود که نشان دهنده ی عمر طولانی برای کسی است که تولدش است.

مرکز هر شهری در چین، محل سوپرمارکت های شلوغ است. مردم می توانند در آن جا غذا، مواد مورد نیاز برای منزل، لباس و دیگرکالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. اگر درمیان ازدحام جمعیت این بازارهای محلی عبور کنید، شاهد چانه زدن خریداران و بازارگرمی فروشندگان در سرتاسر بازار خواهید بود. در پارک، مردم به استراحت می پردازندو بعضی از آن ها تایی چی تمرین می کنند. حرکاتی که برای رلکسیشن بدن انجام می شود. بقیه ی مردم نیز یا بادبادک هوا می کنند یا مشغول بازی های تخته ای مانند: شطرنج چینی و ماهجونگ هستند و دیگران نیز دور آن ها جمع می شوند. یکی از تفریحات سالمی که اغلب چینی ها آن را دنبال می کنند، ورزشی باستانی برگرفته از نیروی چی و تقسیم آن بین بدن و ذهن است. این ورزش محبوب کنگ فو نام دارد. البته مردم به ورزش های دیگری مانند ژیمناستیک و فوتبال نیز می پردازند. اما کنگ فو همواره در اولویت بوده است.(سیارک

چین همواره ارتباط قوی با هنر و موسیقی داشته است. مردم زیادی حتی امروزه خوش نویسی با قلم مو های مخصوصی را برای نوشتن کاراکتر ها، تمرین می کنند. همچنین در چین تاتر های موزیکال که داستان هایی به قدمت تاریخ چین را روایت می کنند، بسیار متداول و پرطرفدار است. اما در دنیای مدرن چین موسیقی پاپ به خصوص در میان جوان تر ها بسیار مرسوم شده است.

تنها ده درصد از زمین های چین برای کشاورزی مناسب است. خشک سالی و پرآبی کشت زمین های مناسب را نیز مشکل می کند. میزان برنجی که در چین تولید می شود، بیشتر از هر قسمت دیگری در دنیاست. از دیگر محصولات این کشور می توان به دانه سویا، سیب زمینی شیرین و انواع مختلفی از میوه ها اشاره کرد. با تمام این اوصاف بیش از نیمی از مردم چین هنوز بروی مزارع کشاورزی کار می کنند. اما امروزه مردم حومه شهر و روستاها محل زندگیشان ترک و به شهر مهاجرت می کنند. زیرا در شهر نسبت به روستا درآمد بیشتری دارند. فرزندان بزرگ برخی از خانواده ها به شهر رفته و برای خانواده هایشان در روستا پول می فرستند.

 مهاجرت به شهر به معنی ترک خانه و برگشتن و ملاقات خانواده شاید سالی یک بار است. در برخی از خانواده ها هم مادر و هم پدر خانواده در شهر کار می کنند و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها هستند که از فرزندان مراقبت می کند.(سیارک

شهرهای بزرگ

شهر های چین پرجمعیت و دارای ساختمان های بلند و ترافیک سنگین است. بزرگترین شهر، شانگهای بالای 17 میلیون نفر جمعیت دارد. جمعیت پکن، پایتخت چین 14 میلیون نفر است. هر روزه مردم بیشتری برای کسب درآمد و پول بیشتر به شهر ها مهاجرت می کنند. اما این باعث شده است که برای همه ی مردم کار و مسکن و خوراک کافی موجود نباشد. با وجود این که بیشتر مردم چین با دوچرخه هایشان دیده می شوند اما هر ساله میلیون ها ماشین جدید به خیابان ها وارد می شوند که یکی از دلایل عمده ی ترافیک های سنگین است. مردم در چین 6 روز در هفته کار می کنند. بیشتر مردم در کارخانه هایی کار می کنند که محصولاتشان به سراسر دنیا صادر می شود. برخی از این کارگر ها در اتاق هایی نزدیک کارخانه زندگی می کنند.

به جرات می توان گفت که کشور چین یکی از کشور های است که پله های طرقی را به سرعت طی می کند. هر روزه شاهد پیشرفت فناوری های آن هستیم. همچنین در سال 2008 که چین میزبان بازی های المپیک بود با ساخت مکان هایی با بالاترین تکنولوژی روز و پارک و ها و سیستم حمل و نقل پیشرفته تر، دیدگاه جدیدی در پیش روی جهانیان برای خود خلق کرد.(سیارک

                                  استادیوم المپیک چین که به لانه ی پرنده مشهور است.

 

تم آغاز بازی های المپیک عروسک هایی بودند که اگر کنار هم قرار می گرفتند، جمله (به چین خوش آمدید) را تشکیل می دادند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش اول

در

درنقاط مختلف دنیا تفریحاتی وجود دارند که متفاوت از کارهای متداول است. از شنا کردن در کنار وال ها تا قدم زدن در اهرام مصر، فعالیت هایی هستند که بسیار منحصر به فرد و به خصوص، برای افرادی که به دنبال تجربه ای جدید و به یاد ماندنی می گردند،  گزینه مناسبی میباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با عجیب ترین تفریحات  که در نقاط مختلف دنیا برای گردشگران و نیز مردم بومی در نظر گرفته شده است، آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

سر خوردن از بالای یک کوه آتشفشانی، مکان: لئون، نیکاراگوئه

اگر از کسانی هستید که کوه های پوشیده از برف و اسکی کردن در آن ها دیگر برایتان جذابیت ندارد و به دنبال تجربه ای جدید و منحصر به فرد می گردید، بهتر است سری به کوه آتشفشانی «سرو نگرو» در لئون نیکاراگوئه بزنید. سال های دور و درازی از آخرین فعالیت های این کوه آتشفشانی گذشته است و در مدت فعالیت، به واسطه عوامل مختلف طبیعی، سنگ هایی که در سطح کوه قرار گرفته بودند، به مرور شروع به تجزیه شدن کردند و در حال حاضر سطح این کوه آتشفشانی، پوشیده از ذره های بسیار ریزی است که بیشتر به خاک می مانند تا سنگ. قرار گرفتن سنگ های کوه برای مدت طولانی در معرض حرارت ناشی از فعالیت های این کوه آتشفشانی، به مرور مقاومت آن ها را کمتر کرده و همین سبب شد تا در برابر عوامل طبیعی، مقاومت سنگ کوهستان های معمولی را نداشته باشند. با این وجود این نکته برای بسیاری از گردشگران خوشایند بوده است، چرا که به واسطه همین حالت به خصوص سطح این کوه آتشفشانی، قادر هستند از بالای آن سر خورده و با سرعتی معادل با سی متر بر ساعت به سمت پایین کوه حرکت کنند.

قدم زدن در اهرام غول پیکر مصر، مکان: جیزه، مصر

اگر از آن دسته افرادی هستید که به بازدید از مکان های فوق العاده قدیمی و باستانی علاقه دارید و این گونه مکان ها برای شما جذابیت دارد، یکی از بهترین مکان هایی که می توانید به عنوان مقصد سفر تفریحی خود انتخاب کنید، اهرام مصر خواهد بود. در قسمت های به خصوصی که توسط مسئولان مصری در نظر گرفته شده است، کسانی که به بازدید از این مکان تاریخی و فوق العاده زیبا می پردازند، قادر خواهند بود در ساعات اولیه صبح، بلیطی تهیه کرده و با استفاده از آن وارد برخی از این هرم ها شده و از منظره داخلی فوق العاده آن لذت ببرند. البته تعداد بلیط هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، محدود است و کسانی که قصد تهیه بلیط داشته باشند، باید برنامه ریزی کرده تا صبح زود قادر به گرفتن بلیط باشند. البته این نکته را هم باید به خاطر داشت که فضای داخلی به شدت بسته و محدود است و در صورت داشتن ترس از فضای بسته ورود به این مکان توصیه نمی شود.

تماشای کرم های شب تاب در درون یک غار، مکان: نیو زلند

اگر از تاریکی ترسی نداشته باشید، دو غار فوق العاده زیبا در نیوزلند وجود دارند که می توانند شما را شگفت زده کنند. این دو غار وایپو و وایتومو نام دارند و نکته ای که این دو غار را قابل توجه و منحصر به فرد کرده است، وجود کرم های شب تاب بر روی دیوار های این دو غار است که همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، منظره فوق العاده زیبایی را در تاریکی غار پدید می آورند. این کرم های شب تاب، مخصوص همان منطقه در نیوزلند هستند و تنها زمانی نور فوق العاده زیبای خود را نشان خواهند داد، که تاریکی مطلق همه جا را فرا گرفته باشد. رنگ اثیری فوق العاده زیبای این کرم های شب تاب وصف شدنی نیست و باید از نزدیک ببینید تا زیبایی و شگفتی آن را درک کنید.

موتورسواری در ارتفاع  پنج هزار متری از سطح زمین، مکان: جامو و کاشمیر، هندوستان

با وجود این که در خصوص این مکان تفریحی صحبت های بسیاری می شود، باید عنوان کرد که این مسیر موتورسواری که با نام خاردونگ شناخته می شود، از لحاظ ارتفاع، بیشترین فاصله را از سطح زمین ندارد و در حقیقت مسیر های موتورسواری دیگری وجود دارند که در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار گرفته اند، با این وجود نکته ای در خصوص این مسیر موتورسواری وجود دارد که آن را منحصر به فردو عجیب کرده زیبایی و مناظر فوق العاده چشمگیری است که از آن ارتفاع قابل مشاهده خواهد بود و هر انسانی را از خود بیخود خواهد کرد. این مسیر موتورسواری، به طور دقیق، در ارتفاع 5359 متری و در دل کوه قرار گرفته است و از آن ارتفاع، می توان به تمامی روستاهایی که در اطراف این کوهستان قرار گرفته اند نگاه و کرد و از منظره آن ها لذت برد.

غلتیدن به پایین تپه در یک گوی کروی شکل، مکان: رُتُروآ، نیوزلند

اگر از کسانی هستید که علاقه به کارهای هیجان انگیز دارید، یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید انتخاب کنید قرار گرفتن در گوی کروی شکلی است که از بالای تپه ای در نیوزلند به سمت پایین حرکت خواهد کرد و این اتفاق در حالی می افتد که شما در آن قرار دارید. این فعالیت بسیار هیجان انگیز است و در مدت زمان کوتاهی می توانید تجربه شگفت انگیز و هیجان انگیزی داشته باشید.  اگر هم از امتحان کردن این گوی کروی شکل به تنهایی ترس دارید، می توانید یکی از دوستان خود را دعوت کنید تا در کنار شما قرار بگیرد. این گوی ها به گونه ای طراحی شده اند که مکان کافی برای قرار گرفتن دو نفر هم در آن ها وجود دارد.

تجربه کانیونینگ، مکان: کِبو، اسپانیا

کانیونینگ به فعالیتی اطلاق می شود که در آن فرد، وارد تنگه های باریک شده و در آن ها لیز می خورد و از آن ها عبور می کند (Canyon به معنی تنگه یا دره باریک است). این فعالیت بسیار گسترده است و خود شامل فعالیت های بسیاری می شود که از آن جمله می توان به صخره نوردی، شنا کردن و پیاده روی اشاره کرد. این فعالیت به خاطر طبیعت منحصر به فردی که احتیاج دارد، خیلی همه گیر نیست، اما گردشگرانی هستند که بسیار به این فعالیت علاقه پیدا کرده و برای امتحان کردن آن به نقاطی شبیه به آن چه در این مورد عنوان کردیم، سفر می کنند. کانیونینگ فعالیتی است که هم به گونه ای ورزش به حساب می رود و هم این که تجربه دلپذیر و تفریحی به یاد ماندنی برای افراد مختلف فراهم می کند و می تواند برای کسانی که به طبیعت علاقه دارند، بسیار دلپذیر باشد.

رفتن به بالاترین نقطه پل بندری در سیدنی، مکان: استرالیا، سیدنی

بالا رفتن از این پل فوق العاده بلند در سیدنی نیز یکی از تجربه هایی است که برای مدت ها به یاد خواهد ماند. زمان ایده آل برای رفتن به بالای این پل، هنگامی است که خورشید در حال طلوع کردن است و نیز بعد از ظهر و زمانی که خورشید در حال غروب کردن است، می تواند به همان اندازه منظره زیبایی را به وجود بیاورد. منظره ای که هیچ گاه از دیدن آن خسته نخواهید شد. ناگفته نماند که تدابیر به خصوصی در قسمت بالایی این پل اتخاذ شده است و چیزی شبیه به یک پیاده رو در آن به وجود آورده اند و به همین خاطر از لحاظ ایمنی به هیچ عنوان خطری متوجه افراد نخواهد بود.

مشاهده طبیعت بی نظیر بولیوی در هنگام شب، مکان: بولیوی

منطقه ای در بولیوی وجود دارد که به عنوان بزرگترین منبع سنگ نمک در جهان شناخته می شود؛ این منطقه زمینی است پهناور که سراسر آن پوشیده از سنگ نمک است. نکته جالب در خصوص این منطقه وسیع و پهناور این است که به هنگام شب، زمین به مانند آینه ای، آسمان را در خود منعکس خواهد کرد و منظره ای پدید می آید که نمونه اش را در تصویر مشاهده می کنید، منظره سور رئال و فوق العاده شگفت انگیز که هیچ گاه از یاد نخواهد رفت و ارزش پیمودن کیلومتر ها راه برای دیدن را دارد. برای این که تجربه دیدن این شب سرتا سر ستاره ای را داشته باشید، باید از قبل در تور های به خصوصی که به هنگام شب، گردشگران را به این منطقه می برند، مکانی برای خود رزرو کرده باشید.

پرواز بر فراز ریو دو ژانیرو، مکان: برزیل

ریو دو ژانیرو، یکی از آن شهر هایی است که امکان گلایدینگ و  پارا گلایدینگ بر فراز آسمان شهر آن وجود دارد و با پرواز بر فراز این آسمان، می توان منظره ای منحصر به فرد از ساحل ایپانمای این شهر را تماشا کرد. علاوه بر این کوه های اطراف شهر که آن را احاطه کرده اند، منظره ای بی نظیر را فراهم می کنند و تجربه این فعالیت نیز از آن جلمه تفریحاتی است که تا مدت ها به خاطر ماند.

یخ نوردی، مکان: کلورادو، آمریکا

اگرازارتفاع و بالا رفتن از دیواره هایی که سراسر پوشیده از آب یخ بسته است، نمی ترسید این یکی دیگر از تجربه هایی است که بسیار هیجان انگیز و منحصر به فرد خواهد بود. هر سال زمستان، تعدادی گروه به خصوص مسئولیت این کار را در کلورادو آمریکا به عهده می گیرند و افرادی که مایل باشند، می توانند به هدایت این گروه به مناطقی بروند که از نظر متخصصان این گروه ایمن تشخیص داده شده است و اقدام به بالا رفتن از دیواره های یخ بسته کنند. به همین خاطر این فعالیت به هیچ عنوان از لحاظ ایمنی خطرناک نخواهد بود و تدابیر ویژه ای از این لحاظ اتخاذ خواهد شد. البته این نکته را باید به خاطر داشت که این فعالیت تنها برای کسانی مناسب خواهد بود، که تجربه صخره نوردی و این گونه فعالیت ها را از قبل داشته باشند چرا که بالا رفتن از این دیواره های یخ بسته کار چندان ساده ای نخواهد بود.

قایق سواری در جنگل آمازون، مکان: برزیل

رودخانه ای که در طول جنگل آمازون وجود دارد، بسیار طولانی است (چیزی حدود هفت هزار کیلومتر) و هشت کشور در مسیر آن قرار گرفته اند (برزیل، بولیویا، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گویانا و سورینامه)، با این وجود، قسمتی از رودخانه که دو شهر مانائوس و بِلِم برزیل را به یکدیگر متصل می کند، هم از لحاظ ایمنی بهتر است و هم این که طبیعت آن فوق العاده بکر و دست نخورده است و به همین خاطر، بسیاری از کسانی که قصد بازدید از مناظر زیبای آمازون را دارند، به این قسمت از رودخانه آن می روند که گروه هایی از مردم محلی این دو شهر، با فراهم کردن قایق های موتوری این افراد را به همراه خود به گشت و گذار در این رودخانه می برند.

قدم زدن بر روی پل شیشه ای، مکان: چین

این پلی که در تصویر مشاهده می کنید، در کشور چین ساخته شده است و ارتفاعی نزدیک به دویست و شصت متر از سطح زمین دارد. نکته ای که در خصوص این پل وجود دارد و آن را منحصر به فرد می کند، کف شیشه ای آن است و این که به وضوح می توان قسمت پشت این شیشه را که همان ته دره می شود، نگاه کرد. ناگفته نماند که این پل از لحاظ ایمنی کاملاً حساب شده ساخته شده است و قابلیت این را دارد که در آن واحد تا چیزی حدود هشتصد نفر را بر روی خود جای دهد و توانایی تحمل وزن این تعداد انسان را دارد، با این وجود، باز هم به خاطر ارتفاع فوق العاده زیادی که به وضوح قابل مشاهده است، کسانی که ترس شدید از ارتفاع دارند، تا جای امکان باید از قدم زدن بر روی این پل خودداری کنند.

مطالعه کتاب، درحالی که روی سطح «دریای مرده» شناور هستید، مکان: اورشلیم

نمک موجود در دریایی که با نام دریای مرده شناخته می شود و در اورشلیم قرار دارد، تا چیزی حدود ده برابر بیشتر از نمک موجود در اقیانوس است و همین مسئله باعث شده است تا چگالی آب این دریا به طور قابل ملاحظه ای زیاد باشد و در نهایت همین ازدیاد چگالی است که باعث می شود شنا کردن و شناور ماندن بر روی سطح آب آن کار بسیار ساده ای باشد و این امکان را برای کسانی که در آب هستند فراهم کند که بتوانند به سادگی روی آب شناور شده و برای مثال کتاب بخوانند؛ کاری که در آب معمولی نمی توان انجام داد و برای شناور ماندن به کمی فعالیت دست ها و پا ها احتیاج خواهد بود. البته دریای سیاه تنها در کرانه اورشلیم قرار نگرفته است و از کشورهای اردن و فلسطین نیز عبور کرده و از برخی شهر های آن ها قابل دسترسی است، با این وجود، ساده ترین راهی که بتوان به نزدیکی آب رسید، رفتن به اورشلیم در است که جاده هایی برای دسترسی راحت تر به ساحل دریا احداث کرده اند و می توان با خودرو به آن رفت.

دویدن در کنار گاو های وحشی، مکان: اسپانیا

این فعالیت هیجان انگیز رایج در اسپانیا، از آن دسته فعالیت هایی است که بهتر از هر چیز دیگری، دل و جرأت افراد را می سنجد. اتفاقی که طی این فعالیت عجیب و غریب می افتد این است که عده ای گاو وحشی را در خیابان رها می کنند و افرادی که علاقه مند باشند، باید جلوتر از این گاو ها، شروع به دویدن کنند. البته اگر جزو این افراد باشید، هر زمان که احساس کردید دیگر قادر به ادامه دادن دویدن خود نیستید و یا این که احساس کردید گاو ها بیش از حد نزدیک شده اند، قادر خواهید بود کنار کشیده و از دویدن انصراف دهید. در کناره ی جاده هایی که افراد و گاو ها در آن در حال دویدن هستند، موانعی برای ایمنی قرار داده شده است که این افرادی که خسته می شوند، قادر به رفتن به قسمت پشتی آن ها خواهند بود.ترجمه  itrans.ir

 این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

چین بینگ را فیلتر کرد

در

طبق گزارش Financial Times و اعلام چاینا یونی‌کام (شرکت تلفن دولتی چین)، آخرین موتور جستجوی خارجی نیز در چین فیلتر شد، بینگ شرکت مایکروسافت آخرین موتور جستجوی خارجی بود که در چین کار می کرد.

بینگ از دیروز 23 ژانویه از دسترس خارج شد، مایکروسافت اعلام کرد که مشکل درحال پیگیری است.

درحال حاضر با فیلتر بینگ تنها موتور جستجو در چین baidu است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اپل معلم من است، مدیرعامل هواوی گفته است

در

مدیرعامل هواوی در گفتگو با بلومبرگ گفته است مخالف هرگونه تحریم متقابل شرکت های آمریکایی است. او ادامه داده

اپل معلم است و چرا دانش آموز باید دربرابر معلمش بایستد.

 

در پی تحریم شرکت هواوی در آمریکا و قطع ارتباط شرکت های گوگل، مایکروسافت، Wi-Fi Alliance و ARM ار 16 می، مردم چین تصمیم گرفتن گوشی های ایفون خود را دور بریزند و از تولیدات شرکت چینی هواوی استفاده کنند. شاید این حمایت مدیرعامل شرکت هواوی نیز نتیجه ای برای اپل نداشته باشد، از سال 2018 میلادی فروش گوشی های ایفون در چین با کاهش تقاضا همراه بوده است که با این وضعیت اپل دچار مشکلات جدی تری نیز شده است.

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشکان در باره نحوه محافظت از كروناویروس گفتند و چه كسی در معرض ابتلا به كروناویروس است

در
پزشکان در باره نحوه محافظت از كروناویروس گفتند و چه كسی در معرض ابتلا به كروناویروس است
پزشکان گفتند كه چه كسی در معرض ابتلا به كروناویروس است و نحوه محافظت در برابر كروناویروس چیست؟
تعداد موارد در هر ساعت رشد می کند ، در تمام استان های چین و همچنین در چندین کشور دیگر کانون ابتلا به كروناویروس وجود دارد.
 
در توصیه های موقت برای پیشگیری ، تشخیص و درمان عفونت جدید كروناویروس : کودکان و نوجوانان کمترین حساسیت به عفونت را دارند. براساس گزارش ها ، در كودكان علائم كروناویروس با ضایعات دستگاه تنفسی تحتانی و فوقانی نشان داده می شود و از بزرگسالان برجسته تر است.
 
خاطرنشان می شود که در حال حاضر داده های بسیار اندکی برای نتیجه گیری درباره بروز وجود دارد. اما اکنون اکثریت قریب به اتفاق افراد آلوده میانسال و سالمند هستند.
 
ویروس شناسان معتقدند رعایت بهداشت بهترین اقدام پیشگیرانه است.(دست ندادن، روبوسی نکردن و شستشوی مداوم دست ها) ماسک های پزشکی در مورد بیماری های ویروسی موثر هستند. اما مطابق دستورالعمل موجود در بسته بندی ، ماسک های پزشکی معمولی باید مرتباً عوض شوند. بسته به تعداد لایه ها و مواد ، این دوره می تواند از 30 دقیقه تا چند ساعت باشد.
 
در چین نزدیک به ده هزار نفر به كروناویروس آلوده بودند ، بیش از 200 نفر کشته شدند. متخصصان در حال تدابیر برای خنثی کردن شیوع كروناویروس هستند ، اما كروناویروس قبلاً وارد خاک چندین کشور شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چین شروع به ضد عفونی كردن پول كرد

در
چین شروع به ضدعفونی كردن پول كرد
بانک مرکزی چین اعلام کرد که آنها گردش بخشی از پول در این کشور را ضد عفونی کرده و به حالت تعلیق در می آورند. در عوض ، آنها 600 میلیارد یوان را بصورت جدید جایگزین می کنند.
 
مقامات چینی به مطالعه دانشمندان آمریكا اعتماد كردند كه تا 397 گونه باکتری می توانند روی سطح محبوب ترین اسكناس ها زندگی كنند. علاوه بر این ، آنها اغلب می توانند تا 12 روز زنده بمانند ، اما در موارد استثنایی این دوره ممکن است طولانی تر باشد.
 
سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار داشته است كه هنوز مشخص نیست كه تا چه مدت ویروس می تواند روی سطوح مختلف زندگی كرد. مطالعات اولیه نشان داده است که ویروس به طور قطع چندین ساعت زندگی می کند ، اما با ضد عفونی کننده ها می توان آن را از بین برد.
 
مقامات چین از پردازش پول با استفاده از اشعه ماوراء بنفش و دمای بالا استفاده می کنند. پس از این ، اسکناس ها و سکه ها برای چند هفته از گردش خارج می شوند ، در همان زمان آنها به همان تعداد اسکناس های جدید وارد بازار می کنند.
 
در چین بیش از 67 هزار مورد مبتلا به کروناویروس تایید شده و 1527 مرگ و میر ثبت شده است. در همین حال ، 11 میلیون نفر در ووهان ، مرکز شیوع کروناویروس و مرکز استان هوبئی ، در قرنطینه زندگی می کنند. بیمارستان ها آنقدر شلوغ هستند که دولت مردم را در اردوگاه های قرنطینه ی موقت قرار داده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند

در
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند

خانه های کوچک در چین

هنگ کنگ شهری با جمعیت چند میلیونی و تضاد بسیار زیاد در استاندارد زندگی مردم است. مسئله این است که بسیاری از چینی ها در اینجا در آپارتمان هایبه اندازه کمد های بسیار کوچک مانند کمد  لباس ما زندگی می کنند.این راه حل برای حل مسکن  و اجاره مسکن ناشی از دو عامل است : ازدحام شهری و قیمت بسیار بالای مسکن.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
بسیاری از خانواده ها مجبور شده اند با چنین شرایط وحشتناک زندگی روبرو شوند
پس مسکن 25 متر مربع در برابر این آپارتمان های 2 متر مربعی چی به حساب میاد!؟ 
 
سازمان ملل متحد این سلول های زندگی را اهانت به عزت مردم می دانست و بر همین اساس محكوم کرده است. اما این حقیقت متأسفانه جوهر موضوع را تغییر نمی دهد. در حال حاضر ، تقریباً سیصد هزار نفر در چنین شرایطی در  خانه های کشور چین  زندگی می کنند و این تنها راه حل جایگزین آنها است.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
هزینه اجاره مسکن (مستاجر)در چین از ایالات متحده آمریکا بالاتر است
 
برای اجاره آپارتمان در هنگ کنگ ، باید سی و پنج درصد بیشتر از ، به عنوان مثال ، در نیویورک بپردازید. و این با وجود این واقعیت است که مساحت آنها عمدتا تا 2.5 متر مربع است. در برخی موارد ، پنج متر مربع  و خانه های شش متری در هنگ کنگ است و این  خانه چینی ها  ، یک آپارتمان لوکس محسوب می شود. و جالب ترین چیز این است که در هر ماه برای این آپارتمان کوچک (می توانید با سختی زیاد با کمد مقایسه کنید) از 250 تا 350 دلار آمریکا است.
 
همه ما به خوبی می دانیم که هر ساله جمعیت کشور به میزان قابل توجهی در حال رشد است. مردم باید در جایی زندگی کنند ، اما متأسفانه مکان دیگری وجود ندارد. به منظور حمایت از شهروندان خود و تأمین مسکن شخصی ، مقامات راهی برای ساخت آپارتمان های کوچک پیدا کردند.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند

خانه های چین

هموطنان ما این واقعیت را که فقط دو مربع در اختیار دارند ، بسیار ترسناک می دانند. برخی از شهروندان در کشور ما چند و دویست مربع هستند. اما در چین این یک موفقیت بزرگ است ، زیرا قبل از این نوآوری ، بسیاری از چینی ها در یک آپارتمان کوچک با اقوام بسیاری زندگی می کردند. بنابراین ، آنها سپاسگزار دولت هستند. برای خرید این "گلخانه" به نام آپارتمان ، باید مبلغی معادل هزینه آپارتمان یک اتاق در مسکو بپردازید.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
بسیاری از چینی ها از چنین شرایط زندگی راضی هستند (من 4 نفر را در تصویر می بینم. شما چند نفر می بینید؟
 
اگرچه در شرایط تنگ و سخت زندگی می کردند اما در زیر یک سقف زندگی می کردند ، بسیاری از ساکنان شهر به طور کلی در جعبه های مقوایی در فضای باز زندگی می کردند. در اینجا آنها همچنین این فرصت را داشتند که حداقل بعد از کار ، خواب و استراحت کنند.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند

آپارتمان های هنگ کنگ

در مورد امکانات رفاهی ، درک این مسئله نیز برای ما دشوار است. اگرچه کسانی که یک زمان در خوابگاه ها زندگی می کردند تعجب آور نیست. توالت و دوش در اینجا برای چندین آپارتمان مجزا که در همان طبقه قرار دارند طراحی شده است ، به علاوه آشپزخانه نیز برای همه یکی است. افراد خوش شانس اجاق گاز مخصوص آشپزی و توالت را دارند. دشوار است تصور کنید کجا آن را قرار می دهند ، اما این واقعیت است.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
 خانه 2 متری    قسمت اصلی اتاق توسط یک تختخواب اشغال شده است
 
قسمت اصلی اتاق یک تخت خواب است. اغلب طراحی به صورت دو لایه انجام می شود. در قفسه ها تقریباً همه چیز وجود دارد: لباس ، وسایل خانگی ، محصولات موجود در بسته ها ، ظروف ، وسایل بهداشت شخصی. زنان ، مردان ، خانواده ها - افراد در هر سنی - در این آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. آنها خوشحال هستند که در مسکن خود به راحتی می توانند بخوابند. 
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
نمای بیرونی منازل با چنین آپارتمان ها بسیار جذاب است
 
شایان ذکر است که در خارج از آپارتمان های تابوت مانند، ظاهری کاملاً متفاوت دارند. مواجهه با پنل های مجلل منعکس کننده ، آنها را مانند مراکز تجاری غنی ، پاتوس و مراکز تجاری که هماهنگ با معماری کلی شهری هستند ، به نظر می رسد. اما در پشت نما یک کابوس واقعی است. ساختمانهای آپارتمانی هنگ کنگ یک طرف سکه هستند ، تضادی با طرف غنی این کلان شهر.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
در ابتدا ، این قفس ها تختخوابهایی برای زندگی بودند
 
در دهه پنجاه ، این قفس های فلزی محلی برای زندگی بودند. افراد فقیری که از چین مهاجرت کرده اند در اینجا ساکن شدند. با گذشت سالها ، تقاضا برای چنین مسکنی افزایش یافته است ، که منجر به نوسازی آن شده است.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
با توجه به قیمت بسیار بالای املاک و مستغلات ، چینی ها باید از آپارتمان های کوچک راضی باشند
 
در واقع وضعیت کنونی بحرانی است. مسئله این است که قلمرو شهر کاملاً متعلق به دولت است. برای توسعه ساختمانهای مسکونی فقط 7٪ از کل زمینهای موجود استفاده می شود. با توجه به نتایج حراج های متعدد ، بقیه منابع به توسعه دهندگان ثروتمند چینی و خارجی اجاره داده می شود. آنها مشغول ساخت خانه ها هستند و قیمت مسکن را خیلی بالا تعیین می کنند. در واقع ، در اینجا ، نه تنها بازار محدود است ، بلکه کنترل قیمت نیز وجود ندارد.
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
چینی ها فقط وسایل مورد نیاز را خریداری می کنند تا از این طریق در این آپارتمان زندگی کنند
 
بیشتر چینی هایی که مالک این آپارتمان ها هستند در خانه نیستند. آنها حداکثر زمان را در محل کار می گذرانند. در مرحله اول ، اعتبار املاک و مستغلات بسیار گران است. ثانیا ، شما باید به نوعی زندگی کنید ، چیزی بخورید ، لباس بپوشید و کفش بپوشید. بنابراین ، آنها چیزهای زیادی خریداری نمی کنند. در خانه آنها فقط آنچه بسیار حیاتی است وجود دارد.
 
چگونه چینی ها در آپارتمان 2 متر مربع زندگی می کنند
میزان مرگ و میر در چنین آپارتمان های 2 متر مربع بیشتر از خیابان است
 
یک نکته دیگر باید ذکر شود. در این خانه های پرجمعیت ، مرگ و میر درصد بالاتری از خیابان های شهر دارد. دلیل این امر حضور عده زیادی از مردم است که به دلیل بالا بودن میزان تولد ، مرتباً در حال افزایش است. بنابراین فرصتی برای به دست آوردن یک منطقه بزرگتر در تأمین اعتبار از دولت وجود ندارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...