خواص روغن نعناع

همه ما حاضریم برای رسیدن به موهایی که  حالتی نرم و درخشان داشته باشند، خشک و یا چرب نباشند هزینه کنیم . با شناخت روز افزون تاثیر روغن نعناع برای تغذیه ی مو  مناسب دیدم که در این مقاله به خواص شگفت انگیز روغن نعناع اشاره ای کنم.

خواص روغن نعناع

روغن نعناع را در زمان استفاده حتما رقیق کنید و از استفاده مستقیم بر روی موها خودداری کنید.برای رقیق کردن ، دو قطره از این روغن را با ۴ استکان آب مخلوط کنید و موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید.

روغن نعناع را می توانید با روغن زیتون و آواکادو مخلوط کنید. یا ازاین روغن 2 تا 3 قطره در شامپو بریزید در صورت خارش پوس سر شامپو را با آب رقیق کنید. روغن نعناع با تحریک فولیکول موها، باعث افزایش رشد مو می شود.این روغن باعث خنک شدن پوست سر شده و شوره سررا از بین می بردبرای خشکی  و خارش پوست سر مناسب است عطر و بوی روغن نعناع خاصیت آرامش بخشی دارد.با استفاده از روغن نعناع می توانید از ریزش موها پیشگیری کنید.از روغن نعناع برای مرطوب کردن  ، حجم دادن طبیعی و براق کردن مو استفاده می شود. برای کاهش چربی موها، پوست سر را با این روغن ماساژ دهید تا چربی موها به سرعت متعادل گردد.(سیارک)

حقیقتی در مورد مردان و شوره سر

آیا استفاده ی کمتر از شامپو به موهای چرب کمک می کند

استفاده از 7 ماده غذایی برای داشتن مو های سالم

با روغن نعناع ماسک بسازید:

ماسک  مو شماره 1 : روغن نعناع با روغن جوجوبا و گلیسیرین،  را با مخلوط کنید وازاثر آن حیرت زده شوید.

ماسک مو شماره 2 :روغن نعناع ، روغن کرچک، روغن درخت چای، روغن نارگیل و روغن ویتامین E  برای موها بسیار مفید می باشد.

 روغن نعناع برای درمان پوست های چرب و شادابی، درخشش و آرامش پوست های چروک استفاده دارد.

از روغن نعناع برای درمان لب های ترک خورده در بسیاری از رژ لب ها استفاده می گردد.

روغن نعناع مسکن درد  برای بدن است ودر درمان سردرد سریع عمل می کند. در واقع روغن نعناع به شل شدن عضلات کمک می کندو برای از بین بردن سوزش معده و دل درد هم استفاده می شود.روغن نعناع ، گرفتگی‌های  دردناک، گاز و نفخ را  که جزو نشانه های سندرم روده تحریک پذیر می باشند، تسکین داده و چای نعناع، تسکین دهنده خوبی برای ناراحتیهای  گاه به گاهِ شکم است. در برخی از تحقیقات اخیر، چای نعناع برزیلی (ساخته شده از گیاه Hyptnis crenata)   به عنوان یک مسکنِ تجویزی موثر بوده است.

مالیدن این روغن بر روی قفسه سینه از سرفه، آسم و گرفتگی بینی پیشگیری می نماید.

روغن نعناع برای دندان ها مفید است و برای مراقبت از دندان ها  دردهان شویه ها و خمیر دندان کاربرد دارد.(سیارک)

چه چیزی باعث سفیدشدن زودرس مو می شود

آیا کندن موها باعث رویش ضخیم تر مو می شود

درمان خارش و شوره ی پوست سر

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید