خواص روغن نعناع

در

همه ما حاضریم برای رسیدن به موهایی که  حالتی نرم و درخشان داشته باشند، خشک و یا چرب نباشند هزینه کنیم . با شناخت روز افزون تاثیر روغن نعناع برای تغذیه ی مو  مناسب دیدم که در این مقاله به خواص شگفت انگیز روغن نعناع اشاره ای کنم.

خواص روغن نعناع

روغن نعناع را در زمان استفاده حتما رقیق کنید و از استفاده مستقیم بر روی موها خودداری کنید.برای رقیق کردن ، دو قطره از این روغن را با ۴ استکان آب مخلوط کنید و موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید.

روغن نعناع را می توانید با روغن زیتون و آواکادو مخلوط کنید. یا ازاین روغن 2 تا 3 قطره در شامپو بریزید در صورت خارش پوس سر شامپو را با آب رقیق کنید. روغن نعناع با تحریک فولیکول موها، باعث افزایش رشد مو می شود.این روغن باعث خنک شدن پوست سر شده و شوره سررا از بین می بردبرای خشکی  و خارش پوست سر مناسب است عطر و بوی روغن نعناع خاصیت آرامش بخشی دارد.با استفاده از روغن نعناع می توانید از ریزش موها پیشگیری کنید.از روغن نعناع برای مرطوب کردن  ، حجم دادن طبیعی و براق کردن مو استفاده می شود. برای کاهش چربی موها، پوست سر را با این روغن ماساژ دهید تا چربی موها به سرعت متعادل گردد.(سیارک)

حقیقتی در مورد مردان و شوره سر

آیا استفاده ی کمتر از شامپو به موهای چرب کمک می کند

استفاده از 7 ماده غذایی برای داشتن مو های سالم

با روغن نعناع ماسک بسازید:

ماسک  مو شماره 1 : روغن نعناع با روغن جوجوبا و گلیسیرین،  را با مخلوط کنید وازاثر آن حیرت زده شوید.

ماسک مو شماره 2 :روغن نعناع ، روغن کرچک، روغن درخت چای، روغن نارگیل و روغن ویتامین E  برای موها بسیار مفید می باشد.

 روغن نعناع برای درمان پوست های چرب و شادابی، درخشش و آرامش پوست های چروک استفاده دارد.

از روغن نعناع برای درمان لب های ترک خورده در بسیاری از رژ لب ها استفاده می گردد.

روغن نعناع مسکن درد  برای بدن است ودر درمان سردرد سریع عمل می کند. در واقع روغن نعناع به شل شدن عضلات کمک می کندو برای از بین بردن سوزش معده و دل درد هم استفاده می شود.روغن نعناع ، گرفتگی‌های  دردناک، گاز و نفخ را  که جزو نشانه های سندرم روده تحریک پذیر می باشند، تسکین داده و چای نعناع، تسکین دهنده خوبی برای ناراحتیهای  گاه به گاهِ شکم است. در برخی از تحقیقات اخیر، چای نعناع برزیلی (ساخته شده از گیاه Hyptnis crenata)   به عنوان یک مسکنِ تجویزی موثر بوده است.

مالیدن این روغن بر روی قفسه سینه از سرفه، آسم و گرفتگی بینی پیشگیری می نماید.

روغن نعناع برای دندان ها مفید است و برای مراقبت از دندان ها  دردهان شویه ها و خمیر دندان کاربرد دارد.(سیارک)

چه چیزی باعث سفیدشدن زودرس مو می شود

آیا کندن موها باعث رویش ضخیم تر مو می شود

درمان خارش و شوره ی پوست سر

نظرات

در ادامه بخوانید...

یازده روش برای درمان تبخال

در

1. روغن درخت چای:
پنبه ای را به روغن درخت چای آغشته کرده و چند بار در روز و قبل از خواب آن را روی زخم خود بکشید. این موجب خشک شدن و از بین رفتن زخم خواهد شد‌.
2. روغن پرتقال:
روغن پرتقال منبع طبیعی سرشار از ویتامین C است و به از بین رفتن زخم تبخال کمک می‌کند. ویتامین C درد تاول را در بدن تسکین داده و ویروسی را که سبب به وجود آمدن زخم می‌شود از بین می‌برد. روغن پرتقال را 4-5 بار در روز استفاده کنید تا از زخم‌های تبخال خلاص شوید.


3. یخ:
تعجب نکنید چرا که یخ درمان بسیاری از مشکلات و ناراحاتی‌هاست. یخ، تورم را کاهش داده و باعث التیام تبخال می شود. یک تکه یخ را برداشته و روی زخم بگذارید تا تورم و خارش آن را کاهش دهد و به این ترتیب از خارش زیاد آن جلوگیری کنید. (سیارک)
4. روغن نعناع:
روغن نعناع، سرشار از خواص ضد ویروسی و موادی است که به بهبود زخم تبخال کمک خواهد کرد  بدون اینکه هیچ اثری از آن باقی بماند. همچنین متانول بعنوان بخشی از ترکیبات آن عامل شفا بخش خوب، آسان، موثر، کارآمد و سالمی خواهد بود که می‌توانید استفاده کنید. کمی پنبه یا گوش پاکن را برداشته آن را به روغن نعناع آغشته کرده و مستقیما روی زخم تبخال قرار دهید. روغن نعناع را روزانه سه بار و به آرامی استفاده کنید، درد از بین خواهد رفت.
5. سیر:
سیر میخک بخاطر بسیاری از خواص شگفت انگیزش از جمله شفا بخشی، ضد ویروسی، خواص ضد عفونی کننده و اثربخشی آن در بهبود بسیاری از بیماری‌های پیچیده انسانی شناخته شده است. در اوایل صبح چند حبه سیر را خورده و میخک را هم له کرده و مستقیما روی زخم قرار دهید تا درد آن را تسکین داده و زخم را التیام بخشد. این یک درمان خانگی برای مراقبت از زخم بدون هزینه کردن زیاد است. می‌توانید سیر را در اوایل صبح و با معده خالی نیز مصرف کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
6. پراکسید
پراکسید هیدروژن بخاطر خصوصیات آنتی بیوتیکی و نیز تاثیر در پاکسازی پوست، به رفع علائم این زخم و پاکسازی کلی آن کمک می کند. در صورتی که زخم شروع به خون ریزی کند، پروکسید بعنوان ماده منعقد کننده بسیار موثر خواهد بود. از این رو، جهت درمان این زخم، پراکسید را روی تکه پنبه ای زده و هر 2-3 ساعت روی زخم بگذارید. هرگونه خونریزی را متوقف می کند، زخم را التیام می بخشد، اثر زخم را تا حد امکان از بین می برد. همچنین هر نوع باکتری را در اطراف و داخل زخم از بین می برد.
7. وانیل دوست خوب شما:
درست خوانده اید، وانیل یکی از بهترین راه‌حل های شناخته شده برای بهبود و درمان زخم های سرد است. نه، درباره خوردن بستنی یا هر نوع ماده غذایی طعم داده شده با وانیل حرف نمی زنیم. عصاره وانیل خالص بخاطر ارزش دارویی آن شناخته شده است. همچنین وانیلی که تا سطوحی از الکل غنی شده است، رشد و گسترش ویروس را سخت کرده و این بدین معنی است که در درمان زخم موثر خواهد بود. اگر احساس سوزش کردید که این نشانه شروع درد است، یک گوش پاک کن برداشته آن را در عصاره وانیل خیس کرده و سپس آن را روی زخم قرار دهید و به مدت چند دقیقه نگه دارید. استفاده از این عصاره به مدت 5-4 بار در روز نتایج شفابخش و سریعی را بهمراه خواهد داشت.
8. شیرین بیان:‌
ممکن است چیزهای شگفت انگیزی درباره شیرین بیان شنیده باشید یا وقتی بچه بودید آب نبات های آن را خورده اید اما آیا می دانید که برای درمان زخم های سرد هم می توان از آن استفاده کرد. ریشه شیرین بیان دارای اسیدی به نام گلیسیرید ریزین است که از رشد و انتشار ویروس جلوگیری کرده و بدن را در مقابل حملات مجهز می نماید. این سرشار از خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است و از این رو برای درمان زخم های سرد موثر است. بنابراین بهترین روش برای استفاده از آن جهت درمان زخم های سرد این است که مقداری پودر یا عصاره آن را با مقداری آب تازه مخلوط کرده و خمیر بسازید. همچنین می توانید روزانه مخلوط ژله پترولیوم و عصاره آن را بکار گیرید. توصیه می شود تا بهمراه آن از ژله بخاطر خواص شفابخشی هم استفاده کنید، این دو می توانند فرایند شفابخشی را سرعت بخشند. خمیر را روی زخم قرار داده، بگذارید خشک شود و تا زمانی که زخم شفا یابد، این کار را تکرار کنید. (سیارک)
9. شیر:
شاید برای شما مسخره باشد اما شیر درمان خوبی برای زخم های سرد می باشد. تکه پنبه ای را به شیر آغشته کرده و روی زخم قرار دهید و تا مدتی آن را روی زخم نگه دارید. مکررا این کار را انجام دهید و بگذارید باقی بماند.
10. نشاسته ذرت:
خمیر نشاسته ذرت روش خوبی برای کاهش و از بین بردن التهاب و خارشی است که سبب زخم می شود. می توانید خمیر نشاسته ذرت را به راحتی از بازار تهیه کنید و مستقیما روی زخم قرار داده و نتایج آن را خودتان ببینید. در عین حال که می توانید بگذارید تا بماند، اطمینان یابید که به طور مرتب و حداقل 4-5 بار در روز استفاده می کنید.
11. مسواک می تواند مقصر باشد:
هر موقع که زخمی داشتید مسواکتان را عوض کنید چرا که مسواک می تواند میکروب ها را در خود جای داده و حامل ویروس باشد. در صورتی که زخمی داشتید یک مسواک جدید بگیرید.
اگر فردی هستید که نسبت به هریک از روشهای ذکر شده در بالا جهت درمان، سابقه آلرژی دارید مطمنا با دکتر مشورت نمایید. اگر زخمهای زیادی دارید و آنها در حال بزرگ شدن هستند، بهتر است قبل از هرگونه اقدام، با دکتر مشورت نمایید. همچنین مهم است بخاطر داشته باشید در صورتی که دارویی مصرف می کنید و هریک از راه حل های ذکر شده در بالا در تداخل با آنها بود، از بکارگیری آن روش اجتناب کنید.
مهم تر از همه، غذای سالم بخورید و فعالیت ورزشی داشته باشید و سیستم ایمنی بدن خود را جهت جلوگیری از هرگونه مشکل و یا به حداقل رساندن آن تقویت نمایید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا در رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان های بیشتری داشته و به مبارزه موثر بدن خود و دفع همه نوع بیماری و مشکلات کمک نمایید.
مصرف روزانه آب را بیشتر کرده و بخاطر داشته باشید زمانی که مسئله، حفظ سلامتی شما است مجبورید کاری انجام دهید. در صورتی که ویروس تبخال گرفته اید می دانید که بهترین اقدام اجتناب از هر گونه کاری است که سبب بازگشت ابتلای دوباره به آن زخم می باشد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چای نعناع (درمان خانگی برای گلودرد)

در

چای نعناع:
نعناع گیاهی است که عمدتا برای اهداف آروماتراپی و جهت مراقبت از پوست استفاده می شود. همچنین به طور گسترده ای بعنوان طعم دهنده در محصولات FMCG استفاده می شود. با این از زمان های قدیم برای درمان بسیاری از اختلالات انسانی نیز استفاده می شود. چای نعناع برای از بین بردن التهاب گلو استفاده می گردد. عنصر اصلی در نعناع یعنی منتول، به عنوان ضد خلت قدرتمند و ضد احتقان برای گلو است. نعناع را به حالات مختلف در بازار می توانید پیدا کنید. برای چای آن نیاز به برگ های خشک نعناع دارید.


مواد لازم:
• برگ های خشک نعناع
• آب
• آب لیمو- به مقدار دلخواه
طرز تهیه:
مقداری آب را در قوری بجوشانید. در حالی که آب می جوشد، برگ های خشک را به آن اضافه کنید. بعد از دم کشیدن مخلوط به مدت چند دقیقه، آن را از صافی بگذرانید و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. می توانید چای را بنوشید. می تواند روزانه سه بار یا بیش از آن استفاده گردد.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

قدرت درمانی روغن های حیاتی

در

قدرت درمانی روغن های حیاتی: روغن درخت چای، یاسمن و غیره

اکثر مردم، قدرت و خواص شگفت انگیز روغن های حیاتی و کاربردهای آن ها را نادیده می گیرند. روغن های حیاتی نه تنها خاصیت درمانی بالایی دارند، بلکه کاربردهای زیبایی نیز دارند. من معمولاً آن ها را زمانی که درمان مدیتیشن با عطر را به گروه ها آموزش می دهم، استفاده می کنم اما می توان در موقعیت های مربوط به زیبایی نیز از آن ها استفاده کرد. مهم ترین نکته این است که تمامی روغن های حیاتی، نیازمند یک حامل روغنی هستند؛ این بدین معناست که می توانید از یک روغن سنگین برای ماساژ روغن های حیاتی بر روی پوست، که نباید بطور مستقیم استفاده شوند، بهره بگیرید. نارگیل، بادام، کنجد، بیدستر و حتی روغن سبوس برنج می توانند بعنوان حامل روغن استفاده شوند. اجازه دهید با برخی از مشکلات اصولی پوست و چگونگی درمان آن ها با بکارگیری روغن های حیاتی آشنا شویم.(سیارک
1. خلاص شدن از شر جوش و آکنه: روغن درخت چای
در حدود دو قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق سوپ خوری Fuller’s Earth(multani mitti) و مقداری آب جوش مخلوط کنید. یک خمیر نرم درست کنید و آن را بر روی آکنه و جوش های صورت قرار دهید. این روغن، بطور طبیعی باکتری هایی را که موجب ایجاد جوش می شوند، از بین می برد.

تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک روغن درخت چای)
2. تغذیه ی مو و مبارزه با نازک شدن مو: روغن  یلانگ یلانگ Ylang Ylang
اگر موی خشک یا آسیب دیده دارید که نازک شده و نیازمند تغذیه است، پیشنهاد می کنم موی خود را با مخلوطی از روغن بیدستر و 4 5 قطره روغن یلانگ یلانگ Ylang Ylang ماساژ دهید. این همچنین به رشد مو و ضخیم شدن آن کمک می کند. همچنین این ترکیب، از مو در برابر آب شور و کلر نیز نگهداری می کند.
3. جوان سازی پوست تیره: روغن Rose Hip
من غالباً می بینم که بهترین پوست ها نیز تیره هستند. بدین منظور، دو قاشق سوپ خوری روغن بادام و دو قطره روغن Rose Hip را مخلوط و بر روی پوست، به آرامی ماساژ دهید تا پوست خود را در جوان ترین حالت آن ببینید. این ترکیب بدلیل داشتن ویتامین C و Lycopene، فقط پوست را بیدار می کند.
4. از بین بردن اثر زخم: روغن یاسمن(Jasmine)
اگر از اثر زخم و پوست شل که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است رنج می برید، پیشنهاد می کنم پوست خود را با مخلوطی از روغن نارگیل و روغن پاسمن ماساژ دهید. تقریباً 50 ml از روغن نارگیل خالص و 5 قطره روغن یاسمن را مخلوط کنید. اثر زخم با استفاده ی مداوم این مخلوط از بین می رود. (سیارک
5. ارتقای خاصیت ارتجاعی پوست: کندر، نعناع هندی و شمعدانی
این روزها غالباً می شنویم که "لایه برداری صورت" برای جوان سازی پوست استفاده می شود. پیشنهاد می کنم که یک راه حل طبیعی را برای این موضوع بکار بگیرید. 3 تا 4 قطره کندر، نعناع هندی یا شمعدانی به ارتقا خاصیت ارتجاعی پوست و عملکرد بهتر سلول های پوست کمک می کند. این روغن ها همچنین به سفت شدن پوست و کاهش خطوط ریز و چروک های پوست نیز کمک می کنند. من همیشه احساس می کنم که بهترین گزینه ها، روغن بادام یا روغن آوکادو است. بتاکاروتین و ویتامین A موجود در روغن بذر هویج، هم موجب رشد سلول ها می شود هم موجب زهر زدایی است. این روغن به متوقف کردن رادیکال های آزاد که در محیط وجود دارند، کمک می کند. روغن بذر هویج همچنین یک محافظ عالی در برابر نور خورشید و محافظ پوست در برابر آلودگی است. اغلب مردم از بکارگیری روغن بادام می ترسند اما زمانیکه استفاده از آن را آغاز کنید دیگر نمی توانید ، متوقف کنید. روغن های حیاتی با کیفیت پایین در بازار در دسترس هستند بنابراین زمان انتخاب آن ها برای مصرف روزمره ی خود، دقت کنید. روغن با کیفیت خوب ممکن است اندکی گرانقیمت باشد اما بهتر است تا روغن های حیاتی خالص را جهت استعمال بر روی پوست صورت و موی خود تهیه کنید.

7 ماسک صورت برای پوستی سالم و بهاری

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

دستورالعمل ساخت ماسک های صورت خانگی

چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص روغن کرچک برای پوست

در

خواص روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک نوعی روغن گیاهی می باشد که برای  مصارف پزشکی و آرایشی استفاده می شود.
معمولا افراد از روغن کرچک به عنوان ملین و ضد یبوست استفاده می‌نمایند اما این روغن برای پوست هم دارای خواص شگفت انگیز می باشد.

خواص روغن کرچک

از خواص روغن کرچک می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

پاکسازی:

 برای پاکسازی روزانه پوست از گرد و غبار تری گلیسرید موجود در روغن کرچک مناسب می باشد.

حفظ آب و رطوبت پوست:

روغن کرچک دارای خاصیتی می باشد  که باعث جذب رطوبت هوا به سمت پوست می شود.

مرطوب کنندگی:

روغن کرچک حاوی تری گلیسریدمی باشد که به حفظ رطوبت پوست کمک نموده و آن را به گزینه خوبی برای درمان پوست‌های خشک تبدیل کرده است.

خواص شگفت انگیز روغن کرچک برای چشم ها

مرطوب کنندگی:

روغن کرچک حاوی تری گلیسرید می باشد که به حفظ رطوبت پوست کمک نموده و آن را به گزینه خوبی برای درمان پوست‌های خشک تبدیل کرده است.

ضد میکروبی:

این روغن همچنین پوست را از طریق کمک به پاکسازی پاتوژن‌ها (عوامل بیماری‌زا) ازعفونت‌های باکتریایی محافظت می نماید.

ضد التهابی:

روغن کرچک و ریسینلیدیک اسید به دلیل برخورداری از خاصیت ضد التهابی روغن کرچک برای درمان پوست تحریک شده مناسب می باشد.

صرفه‌ اقتصادی:

کرم‌ها و روغن‌های مورد استفاده برای صورت اغلب گران می باشند اما روغن کرچک به نسبت بسیار کم‌ هزینه‌ تر است و دارای خواص مشابه با کرم‌ها و روغن‌های تجاری برای بهبود رنگ و رطوبت پوست صورت می باشد.

پوست حساس:

از دیگر خواص روغن کرچک این است که باعث مسدود شدن منفذهای پوست نمی گردد و در نتیجه برای پوست‌های حساس مناسب می باشد.

رنگ پوست:

همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک رشد بافت‌های سالم پوست را تقویت کرده و بنابراین در بهبود رنگ پوست موثر می باشد.

بافت پوست:

روغن کرچک سرشار از سایر اسیدهای چرب می باشد که هنگام استفاده روی پوست صورت، نرمی  پوست و لطافت آن را تقویت می‌نماید. (سیارک)

آکنه:

خواص ضد میکروبی و خاصیت ضد التهابی روغن کرچک این ماده را به گزینه مناسبی برای کاهش آکنه مبدل نموده است. "ریسینلیدیک اسید" تولید شده توسط این روغن می‌تواند رشد باکتری‌های عامل آکنه را متوقف نماید.   

روغن کرچک دارای خواص قابل توجهی برای پوست می باشداما با این حال باید تاکید نمود که هنوز شواهد علمی برای تایید بسیاری از این ادعاها، قطعی نشده است و بیشتر این خواص به شکل تجربی ثابت شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص و عوارض روغن گل گاوزبان

در

گل گاوزبان

آیا می‌دانستید که روغن گل گاوزبان علاوه بر اسید سالیسیلیک، کلسیم و منیزیم دارای بیشترین مقدار اسیدهای چرب امگا 6 است؟ و چرا روغن گل گاوزبان راه‌حل تمامی مشکلات آرایشی شما است؟
20 درصد از روغن گاوزبان را اسید گامالینولئیک (GLA) تشکیل می‌دهد که می‌تواند برای موارد زیر مفید باشد: درمان اگزما، درماتیت، نوروپاتی دیابتی، درد سینه، علائم سندرم پیش از قاعدگی، آرتریت روماتوئید، فشار خون بالا، سلامت پوست و التهاب عمومی. با این حال غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 باعث می‌شود که این روغن یک احیاکننده عالی پوست باشد. در ادامه به خواص شگفت انگیز و عوارض و موارد مصرف روغن گل گاوزبان (نام علمی گل گاوزبان Echium amoenum) چگونه می‌تواند برای پوست و سلامت عمومی شما مفید باشد می‌پردازیم.

• اکسیر ضدپیری پوست

داروی گیاهی روغن گاوزبان نرمی، کشش و حالت پوست خشک، خسته و زخمی را باز می‌گرداند. به همین دلیل یکی از عناصر مهم تشکیل دهندۀ بسیاری از مارک‌های لوازم آرایشی و بهداشتی است. محتوای اسید سالیسیلیک آن خاصیت ضدآکنه و ضدعفونی کننده دارد. به منظور استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده عالی ضدپیری، هر شب پس از شستن صورت از آن استفاده کنید. برای درمان آکنه چند قطره روغن گاوزبان را با استفاده از یک پد پنبه‌ای هر شب قبل از خواب به صورت خود بمالید.

• کمکی مانیکور (ناخن‌آرایی)

GLA موجود در روغن گاوزبان باعث مرطوب شدن و تقویت ناخن‌ها می‌شود، در حالی که اسید سالیسیلیک هر گونه عفونت احتمالی را از بین می‌برد. روغن گاوزبان را در حین مانیکور یا پس از شستن دست بر روی ناخن خود ماساژ دهید.

• احیای مو

موهای ضعیف که به سادگی و به سرعت ریزش پیدا می‌کنند ممکن است پس از استفاده از روغن گاوزبان احیا شوند. خواص احیاکننده روغن گاوزبان می‌تواند سلول‌های پوست سر و رشته‌های مو در پوست را احیا کند.

• کمک به کاهش وزن

محتوای بالای GLA روغن گاوزبان که برای سوخت و ساز بدن ضروری است می‌تواند اشتها را کاهش داده و به کاهش وزن کمک کند. در سال 2007 در یک تحقیق به یک گروه 5 گرم روغن گاوزبان و به گروه دیگر 5 گرم روغن زیتون به عنوان مکمل داده شد و مشخص شد که کاهش وزن در گروهی که روغن گاوزبان مصرف کرده‌اند بیشتر بوده است. به منظور استفاده از روغن گاوزبان برای کاهش وزن از 1-2 GLA مکمل‌ روغن گاوزبان همراه با غذا استفاده کنید یا طبق دستور پزشک عمل کنید. همچنین می‌توانید از برگ گاوزبان برای پخت و پز استفاده کنید. می‌توانید آنها را مانند اسفناج بخارپز، آب‌پز و یا سرخ کنید.

• تسکین التهاب آرتروز

GLA مولکول‌هایی که باعث التهاب مفاصل می‌شوند را سرکوب می‌کند. بدین منظور 1 تا 2 مکمل روغن گاوزبان همراه با غذا استفاده کنید. با این حال بیشتر از 3000 میلی‌گرم GLA در روز مصرف نکنید چرا که ممکن است باعث افزایش التهاب شود.

• پاک‌کننده کلیه‌ها

روغن گاوزبان به شکل قرص‌های ژلاتینی بخاطر غلظت نمک‌های پتاسیم دارای خاصیت دیورتیک (ادرارآور) است. این خاصیت باعث تصفیه کلیه و سم‌زدایی بدن می‌شود.

• بهبود سلامت قلب

روغن گاوزبان با کاهش التهاب و پلاک در امتداد دیواره‌های عروق و افزایش گردش خون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی آترواسکلروز را کاهش می‌‌دهد و به سلامت قلب کمک می‌کند.

• مبارزه با PMS

روغن گاوزبان می‌تواند باعث تحریک غدد آدرنالین و افزایش تولید آدرنالین شود و به بهبود حملات PMS در زنان کمک کند. غدد آدرنالین همچنین استرس را تنظیم کرده و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین سوخت و ساز بدن را نیز بهبود می‌بخشد. خواص ضد درد آن می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

عوارض جانبی احتمالی روغن گاوزبان

• ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل پیدا کند

روغن گاوزبان می‌تواند باعث افزایش گردش خون محیطی شود و ممکن است تعامل منفی با داروهایی مانند وارفارین، آسپیرین و پلاویکس داشته باشد. قبل ازاستفاده با پزشک مشورت کنید.

• برای کبد سمی است

روغن گاوزبان حاوی یک نوع آلکالوئید پیرولیزیدین به نام آمابیلین است که اگر در دوزهای بالا مصرف شود می‌تواند برای کبد سمی باشد. به همین دلیل سازمان بهداشت فدرال آلمان مصرف بیش از 1 میلی‌گرم از این ماده را در روز توصیه نمی‌کند. اطمینان حاصل کنید که روغن گاوزبانی را مصرف می‌کنید که عاری از الکالوئیدهای پیرولیزیدین غیراشباع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص ژل رویال یا شاه انگبین

در

 

ژل رویال یا شاه انگبین چیست؟

ژل رویال (شاه انگبین) با پرستیژ به نظر می‌رسد، کنجکاوی‌تان را تحریک می‌کند و دلایل خوبی پشت آن است که بپرسید شاه انگبین چیست . این نام به تنهایی می‌تواند شما را جذب خود کند، اما چه چیزی آن را جذاب می‌کند؟ خب، برای شروع ژل رویال ضد تومور گزارش شده است، خواص آنتی باکتریال دارد و بهبود دهنده زخم است.
خب حالا مطمئن هستم که الان به این فکر می‌کنید مداوا با شاه‌انگبین از کجا شروع شده است. ژل رویال یک ماده مغذی تولید شده توسط زنبورهای جوان پرستار است و مقادیر قابل توجهی پروتئین دارد که برای رشد سلول و بازتولید آن ضروری است. درست مثل عسل، ژل رویال از کندوی عسل می‌آید (با این حال، زنبورها این مواد را به علل بسیار متفاوتی تولید می‌کنند). با این که عسل انرژی زنبورهای کارگر را تأمین می‌کند، شاه انگبین به عنوان منبع اصلی غذا برای ملکه عمل می‌کند. در واقع یک درمان شاهانه است و احتمالاً این نام از آن مشتق شده است. و درست مثل برخی از کاربردهای عسل، شاه انگبین علل بهداشتی متعددی دارد.

برخی از خواص ژل رویال یا خواص شاه انگبین برای سلامتی شامل قابلیت آن برای جلوگیری از انواع مشخصی از سرطان، کاهش فشار خون، تسکین ناباروری جنسی(ژل رویال برای ناباروری)، کاهش سطح کلسترول، حفاظت از کبد، کاهش التهاب، تسکین اختلالات گوارشی، جلوگیری از سالخوردگی زودهنگام، کمک به تلاش برای کاهش وزن، و افزایش گردش خون است.

طرز تهیه ژل رویال

با این که اغلب افراد می‌دانند که عسل محصول زنبورهای عسل است، اما بیشترشان نمی‌دانند که همین حشره نوع دیگری از ماده مغذی را تولید می‌کند. شاه انگبین در واقع از روی سر زنبور خارج می‌شود و در یک سلول ملکه (شاخون) (یک لانه زنبوری خاص) جمع آوری می‌شود. زمانی که لاروهای زنبور متولد می‌شوند، مستقیماً با ژل رویال یا شاه انگبین دریافتی از کارگران تغذیه می‌کنند تا با این ماده مغذی سالم بتوانند در چند روز اولیه زندگی‌شان ادامه حیات دهند.دربالا عکس ژل رویال لارو های دیده می شود. با این حال، پس از 4-3 روز، لاروها دیگر شاه انگبین مصرف نمی‌کنند. با این حال، برای زنبورهای ملکه احتمالی، ژل رویال یا شاه انگبین بسیار مهم‌تر است. در واقع، لاروهای ملکه در این سلول‌های خاص ملکه قرار می‌گیرند و اطراف آن‌ها با شاه انگبین احاطه می‌گردد. این بهشان کمک می‌کند تا رشد «مورفولوژی ملکه» شان را توسعه دهند.


یک پروتئین با نام رویالاکتین وجود دارد که موجب تغییر فنوتیپی در لاروهای ملکه می‌شود. آن باعث می‌شود تخمدان‌هایشان رشد کرده و به اندازه‌ای بزرگ شود که از زنبورهای معمولی بزرگ‌تر شود. علاوه بر این، آن به افزایش عمر ملکه تا 20 برابر بیشتر از یک زنبور معمولی شناخته می‌شود.


همچنین، از آن جا که زنبورها کارگران خوبی هستند، یک کلونی می‌تواند تا 500 گرم ژل رویال یا شاه انگبین در یک دوره 6-5 ماهه ذخیره کند. یک ملکه احتمالاً نمی‌تواند این میزان را مصرف کند و همین علت ایجاد بازار برای این مکمل ماده مغذی شده است. آن به طور معمول در برنامه غذایی یا فروشگاه‌های غذاهای ارگانیک یافت می‌شود. شما می‌توانید ژل رویال یا شاه انگبین را در بازارهای کشاورزان نیز پیدا کنید. از نظر استفاده، آن معمولاً به حالت دانه‌ای یا پودری بوده و معمولاً به سالادها، اسموتی ها، ماست یا برخی نوشیدنی‌های سرد یا دورچین بشقاب اضافه می‌شود. نکته مهم این است که هرگز نباید ژل رویال یا شاه انگبین را گرم کرد، چرا که گرما تمام خواص آنزیمی و برخی از پروتئین‌هایی که آن را برای بدن انسان سودمند می‌سازد، از بین می‌برد. اگرچه خیلی معروف نیست، اما به علت خواص سلامتی آن، برخی افراد آن را به برنامه غذایی‌شان می‌افزایند.

 

 

ارزش غذایی ژل رویال یا شاه انگبین

شاه انگبین دارای انواع مواد مغذی از جمله مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، فسفر، سیلیسیم، گوگرد و پتاسیم و نیز سرشار از ویتامین‌های گروه ب، بیوتین، اینوزیتول، فولات، نوکلئیک اسید، گاما گلوبولین و 17 آمینواسید مختلف از جمله 8 آمینواسید ضروری است که بدن انسان قادر به تولید آن نبوده و باید در برنامه غذایی گنجانده شود.

 

 

خواص ژل رویال یا شاه انگبین برای سلامتی

از خواص شگفت انگیز می توان به موارد زیر اشاره کرد

فشار خون: تحقیقات نشان داده است که برخی از پروتئین‌های یافت شده در ژل رویال یا شاه انگبین دارای تأثیر مستقیم بر سطح فشار خون انسان هستند. این هیدرولیزات پروتئین می‌تواند دارای تأثیر طولانی مدت بر روی فشار خون باشد.
علاوه بر آن، پتاسیم موجود در ژل رویال که به مانند یک رگ گشا برای کاهش تنش عروق خونی و قلب عمل می‌کند و باعث شده ژل رویال روشی عالی برای جلوگیری از انواع مشکلات قلبی به نظر برسد.
سطح کلسترول: اگرچه اغلب افراد غذاهای شیرین و لذیذ را به کلسترول ناسالم ربط می‌دهند، این در مورد ژل رویال صادق نیست. در واقع، تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن منظم آن به برنامه غذایی‌تان می‌تواند موجب افت قابل توجه سطح کلسترول «بد» شده و به شما در جلوگیری از تصلب شریان و مشکلات قلبی-عروقی متعاقب آن مانند حملات قلبی و سکته کمک کند.
مشکلات ناباروری: اگرچه عملکرد دقیق ژل رویال یا شاه انگبین در فرایند باروری واضح نیست، برخی گمان می‌کنند که تأثیر آن بر روی باروری انسان به رویالاکتین مربوط است که یک پروتئین تأثیرگذار در مورفولوژی ملکه بوده و به او در تداوم جنسی کمک می‌کند.
علت آن هرچه که باشد، نشان داده شده است که موجب افزایش باروری مردان و افزایش تحرک اسپرم می‌شود، به طوری که احتمال باردار شدن شریکشان را افزایش می‌دهد.
جلوگیری از سرطان: تعدادی عامل آنتی اکسیدان یافت شده در ژل رویال یا شاه انگبین وجود دارد، اما به طور مشخص ژل رویال یا شاه انگبین قابلیت جلوگیری از بیسفنول A که به BPA معروف است را دارد. این یک استروژن محیطی است و به افزایش سطح سرطان سینه ارتباط دارد. بنابراین، با حفظ ژل رویال یا شاه انگبین در برنامه غذایی‌تان می‌توانید به جلوگیری از این نوع سرطان خطرناک و به شدت متداول جلوگیری کنید.

طریقه مصرف ژل رویال

طریقه مصرف ژل رویال: بازه گسترده ویتامین‌ها و آنزیم‌های فعال موجود در ژل رویال یا شاه انگبین آن را به یک عامل بالقوه ضد التهاب تبدیل می‌سازد. با این حال، از آن جا که گرمای بیش از حد خواص آنزیم‌ها را از بین می‌برد، ژل رویال یا شاه انگبین را نمی‌توان برای کاهش التهاب قورت داد.
بنابراین می‌توانید ژل رویال یا شاه انگبین را به‌صورت خمیری روی نواحی دچار التهاب بدن استعمال کنید تا درم التهاب تسکین یابد.
پیری زودرس: درست مانند کمک ژل رویال یا شاه انگبین به افزایش قابل توجه عمر ملکه، ترکیبات آنتی اکسیدان یافت شده در ژل رویال یا شاه انگبین می‌تواند رادیکال های آزادی را که به طور معمول موجب پیری زودرس سلول‌هایمان می‌گردند، حذف کند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند چروک را حذف کرده و درخشش سالم به پوستتان بدهند؛ جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از تباهی لکه زرد و افزایش عمر با پیشگیری از بیماری‌های عروقی خاص از دیگر خواص آنتی اکسیدان‌ها است.
اثرات کاهش وزن: لسیتین یکی از ترکیبات موجود در ژل رویال یا شاه انگبین است که می‌تواند به طور کارآمدی موجب کاهش کلسترول، بهبود عملکرد کبد و هضم بهتر غذا شود. تمام این موارد می‌تواند به اقدام برای کاهش وزن کمک کند. به علت بهبود سوخت و ساز بدن در اثر ژل رویال یا شاه انگبین و مقدار پروتئین این مکمل غذایی، آن یک تقویت کننده کاهش وزن قطعی است!
فعالیت سوخت و ساز: این واقعیت که ژل رویال یا شاه انگبین دارای تمام 8 آمینواسید ضروری است که بدن انسان قادر به تأمین آن نیست، ژل رویال یا شاه انگبین را به یک منبع غذایی بسیار مهم تبدیل ساخته است. دستیابی به آن 8 آمینواسید می‌تواند دشوار باشد، اما برای ساخت پروتئین‌های تازه در بدن و حفظ عملکرد صحیح سوخت و ساز بدن ما ضروری هستند. ژل رویال یا شاه انگبین می‌تواند از این رو موجب افزایش احیای سلولی، تقویت رشد عضلات، افزایش استحکام استخوان و بهینه سازی فرایندهای هورمونی/آنزیمی در بدن ما شود و به چندین عامل تقویت سلامت در سبک زندگی ما بیانجامد!  

 

ژل رویال و آلرژی

تعدادی از افراد به عسل، گرده زنبور و ژل رویال یا شاه انگبین حساسیت دارند. این واکنش آلرژیک می‌تواند کاملاً شدید بوده و حتی موجب آنافیلاکسی سریع شود. مشورت کردن با پزشک خود یا یک آلرژیست قبل از اضافه کردن ژل رویال یا شاه انگبین به برنامه غذایی خود، می‌تواند ایده خوبی باشد.

 

خلاصه خواص ژل رویال و طریقه مصرف

عکس کپسول ژل رویال

• کمک به کاهش وزن
• کمک به جلوگیری از سرطان سینه
• تسکین دردهای ناشی از التهاب
• جلوگیری از پیری زودرس سلول‌ها
• کمک به کاهش سطح کلسترول بد
• ژل رویال برای باروری ، افزایش باروری مردان و افزایش تحرک اسپرم‌ها
• بهبود هضم سالم غذا و عملکرد کبد
• کاهش فشار روی رگ‌های خونی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی
• حذف چروک، جلوگیری از ریزش مو و تباهی لکه زرد
• تقویت احیای سلول‌ها، رشد عضلات و استخوان‌ها و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن کودکان(خواص ژل رویال برای کودکان)
احتیاط در مصرف : ممکن است موجب آلرژی شود!

نظرات

در ادامه بخوانید...