چرا نباید آب را دو بار بجوشانیم

خطر واقعی جوشاندن دوباره آب چیست
فیزیولوژیست براندا دیوی از دانشگاه پلی تکنیک (ایالات متحده آمریکا) ادعا می کند که ساختار مولکول های آب پس از جوشاندن دوباره آب تغییر می کند (جوشیدن مکرر) و غلظت نمک ها و مواد معدنی مضر افزایش می یابد.تهدید اصلی مقدار زیادی ناخالصی است که برای ضد عفونی کردن به آب شیر اضافه می شود.
 
به گفته کارشناسان خارجی ، آرسنیک که دارای خاصیت سمی قوی است برای مقابله با باکتری های بیماری زا، به آب اضافه می شود. با جوشیدن مکرر ، غلظت آن افزایش می یابد و در بعضی موارد می تواند منجر به مسمومیت شود.
 
علاوه بر آرسنیک ، فلوئور و سایر مواد معدنی زیادی در آب وجود دارد که با جوشیدن دوباره به فلوراید تبدیل می شوند. این می تواند باعث نازایی در بزرگسالان و عقب ماندگی ذهنی در کودکان شود.
 
مؤلفه دیگر موجود در آب نیترات است. همانطور که در مطالعه ذکر شد ، آنها به نیتروسامین ها تبدیل می شوند - موادی که احتمال آسیب سلولی و سرطان را تحت تأثیر قرار می دهند.
 
تحت تأثیر دمای بالا ، همه باکتری ها از بین می روند ، اما ناخالصی ها باقی می مانند. به عنوان مثال ، به عنوان رسوب ، نمک ها ، ترکیبات هیدروژن اصلاح شده و غیره در ته کتری قرار می گیرند. دانشمندان  تأکید می کنند که به چنین آبی سمی نیز گفته می شود ، زیرا اثر تجمعی این ناخالصی ها خطرناک است.
 
با گذشت زمان ، این می تواند بر سلامت کلیه ها تأثیر بگذارد و سنگ ها ظاهر شوند. (بخصوص سنگ کلیه)همچنین مشخص است که آب شیر حاوی کلر است. هنگامی که مایع گرم می شود ، این عنصر با مواد آلی تعامل دارد و در طی آن مواد سرطان زا تشکیل می شود. آنها می توانند باعث سرطان شوند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید