باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران در زمینی به مساحت 145 هکتار در اراضی پارک چیتگر تهران واقع شده است. باغ گیاه شناسی ملی ایران دارای بالاترین تنوع بالای گیاهان ایرانی و خارجی در ایران است.

 

 

ساعت بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران

مجموعه باغ گیاهشناسی ملی ایران همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 برای گردشگران باز است. اگر در تعطیلات خاص قصد بازدید دارید حتما قبلا با مجموعه گردشگری باغ تماس بگیرید تا از باز بودن پارک مطمئن شوید.

 

 

 

تهیه بلیط باغ گیاه شناسی ملی ایران

بلیط باغ گیاهشناسی ملی ایران را می توانید از طریق سایت این مجموعه به نشانی www.rifr-ac.ir تهیه کنید. بلیط ورودی را می توانید از باجه ورودی نیز تهیه کنید. دقت کنید اگر بلیط را از سایت بخرید تخفیف زیادی خواهید گرفت.

 

 

اطلاعات گل و گیاه

نام بیشتر گیاهان داخل باغ روی تابلو های کوچکی نوشته شده است. با استفاده از تابلو های راهنما می توانید به بخش مورد نظر خود برسید. در ورودی باغ نقشه کل باغ نیز در اختیار شما قرار می گیرد و مسیر بازدید به صورت کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.

 

توضیحات درباره بخش های مختلف باغ در تابلوهایی که در مسیر و بخش های مختلف آورده شده است.

 

 

نقشه باغ گیاه شناسی ملی ایران

در باجه فروش بلیط و ورودی باغ می توانید نقشه باغ را تهیه کنید. این نقشه به صورت رایگان روی بلیط به شما داده خواهد شد. به راحتی می توانید نقشه چاپی را با نقشه گوگل مطابقت دهید و موقعیت خود را هر لحظه روی آن پیدا کنید.

بیشتر مسیرهای باغ توسط موانع و طناب هایی مسدود شده است. شما فقط می توانید در مسیرهای اصلی که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است تردد کنید. توجه داشته باشید کلیه مسیرها در قسمت شمالی باغ قرار دارند و احتمالا بخش هایی جنوبی هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

 

 

باغ گیاهان پیازی ایرانی

یکی از بخش های انتهای مسیر بازدید است که هنوز به صورت کامل سبز نشده است، گل های پیازی بنفش رنگ به تعداد بسیار کم در باغچه ای خشک به چشم می خورد.

 

 

 

دریاچه باغ گیاه شناسی ملی ایران

همانطور که در نقشه باغ گیاه شناسی ملی ایران مشخص است این باغ دارای دریاچه های متعددی است. تعدادی از این دریاچه ها در مسیر بازدید قرار دارند، البته اندازه دریاچه ها بسیار کوچک است ولی همین دریاچه های کوچک نیز زیستگاه موجودات زیادی است.

 

 

نشانی باغ گیاه شناسی ملی ایران

اتوبان تهران­-كرج، خروجی پیكانشهر ، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع كشور، صندوق پستی ۱۱۶-۱۳۱۸۵.

تلفن : ۵-۴۴۷۸۷۲۸۲ – ۰۲۱

 

 

مسیر دسترسی به باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاهشناسی ملی ایران بین آزادراه تهران-کرج و بزرگراه همدانی واقع شده است. متناسب با شرایط ترافیکی از هر دو مسیر قابل دسترسی است. برای رسیدن به ورودی و پارکینگ اصلی باغ گیاه شناسی ملی ایران از طریق بزرگراه همدانی وارد بلوار گیاه شناسی شوید سپس مسیر را تا خیابان گودرزی ادامه داده و داخل خیابان هشتم بپیچید، خیابان هشتم را ادامه داده تا وارد بلوار باغ گیاهشناسی شوید، ورودی باغ در انتهای مسیر مشخص است. بعد از عبور از دروازه های باغ باید مسیر را ادامه دهید تا به پارکینگ مجموعه برسید.

 

 

نگهداری از باغ گیاه شناسی ملی ایران

این باغ توسط نیروهای زحمت کشی به صورت دائم نگهداری میشود، پرسنل امنیت تمام مدت درحال گذشت زنی در محوطه باغ هستند. کارگران نیز به وضعیت باغ رسیدگی می کنند. محیط باغ گیاه شناسی ملی ایران بسیار تمیز است. شاید در کمتر پارک یا جنگلی بتوان این کیفیت و تمیزی را شاهد بود.

 

 

قطعه اروپا

این بخش با ورودی زیبایی که برای آن طراحی شده باغ هایی اروپایی را نمایش می دهد.

 

 

 

مسیر پیاده روی باغ گیاه شناسی ملی ایران

مسیر پیش بینی شده برای بازدید در باغ گیاهشناسی ملی ایران حدود 7 کیلومتر است که حداقل به 2 ساعت زمان نیاز دارد. اگر در هر بخش کمی توقف داشته باشید زمان بیشتری برای بازدید لازم خواهید داشت. در نظر داشته باشید که آب داخل باغ غیر شرب است پس حتما به میزان کافی آب معدنی همراه داشته باشید. اگر خوراکی داخل باغ می برید زباله های خود را در سطل های زباله تعبیه شده بریزید و به هیچ وجه به حیوانات داخل باغ غذا ندهید. 

مسیر پیاده روی باغ گیاه شناسی ملی ایران شیب خاصی ندارد و راهپیمایی در آن بسیار آسان است. 

 

 

امکانات باغ گیاه شناسی ملی ایران

در مسیر بازدید کافی شاپ، رستوران و سرویس بهداشتی وجود دارد. در بیشتر نقاط پارک کارمندان مجموعه حضور دارند تا شما را در مسیر راهنمایی کنند. 

 

 

میدان مرکزی باغ گیاه شناسی ملی ایران

تمامی مسیرهای باغ در نهایت به میدانی در وسط این مجموعه منتهی می شود. میدان بسیار بزرگ که از 2 مسیر بیرونی و داخلی تشکیل شده است. نیمکت ها در مسیرداخلی تعبیه شده است و فضایی بسیار زیبا برای استراحت از یک بازدید طولانی را فراهم می کند. در اطراف میدان مرکزی رستوران و کافی شاپ باغ گیاهشناسی ملی ایران قرار داد.

 

 

جشنواره بهاری باغ گیاه شناسی ملی ایران - گلابگیری

تعدادی غرفه در محیطی سرپوشیده به فروش محصولات غذایی از جمله گلاب مشغول هستند. 

 

 

ممنوعات باغ گیاه شناسی ملی ایران

به همراه داشتن سه پایه دوربین، فلاسک، زیرانداز، دوچرخه، اسکوتر، توپ، راکت بدمینتون ممنوع است. آوردن حیوانات نیز به این پارک ممنوع است.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید