مکانی منحصر به فرد روی زمین که شبیه به مریخ است

A-Shi-Sle-Pa (در نسخه دیگری ، Ah-Shi-Sle-Pah) یک بیابان عظیم است که در آن هیچ حیوان ، آب و گیاهی وجود ندارد و مطمئناً برای بسیاری از کیلومترها اطراف آن سکونت گاه های انسانی وجود ندارد. اما مناظر کاملاً عجیب غریب و خیره کننده ای از صخره های مخروطی و قارچی شکل ، هرم های سنگی ، فسیل های انواع صدف و حشرات و همچنین استخوان های دایناسور دارد.
 
بیابان های کرتاسه.  عکس
بیابان در نیومکزیکو شبیه به مریخ.
 
این جنگل سنگی مسحور کننده در شمال غربی ایالت نیومکزیکو واقع شده است ، شما می توانید با ماشین به آنجا بروید ، بهتر است این کار را در هوای خوب انجام دهید. کل منطقه با  خاک پوشانده شده است ، به همین دلیل مسافر در معرض خطر باران و سقوط از یکی از صخره ها است.
چشم انداز شگفت انگیز.  عکس
اما همین رسوبات سنگ آهک است که دلیل منحصر به فرد بودن این مکان است. در این نهشته ها می توان بقایای کاملاً حفظ شده ای از حیوانات و گیاهان ماقبل تاریخ پیدا کرد.  در زمان گردشگری، یافته های کوچک ، مانند فسیل های صدف را اجازه دارید (به مقدار معقول) به عنوان سوغات به خانه ببرید ، اما به هیچ وجه اجازه ندارید استخوان حیوانات بزرگ را بردارید.
 
در بیابان می توانید ترکیبی از چندین سایه متضاد از سنگ را مشاهده کنید. رنگهای سفید رس ، رنگهای سیاه به رنگ خاکستری آتشفشانی ، رنگهای قهوه ای و مایل به قرمز  و از جمله درختان کوچک شده ماقبل تاریخ را ببینید. گاهی اوقات در اینجا می توانید شاخه هایی از گیاهان را پیدا کنید که در زمان دایناسورهای ماقبل تاریخ ، ماهی ها و پرندگان رشد کرده اند.
 
کل دره A-Shi-Sle-Pa در بیش از 26 کیلومتر مربع امتداد دارد ، اما معروف ترین قسمت آن - با بدترین ، در حاشیه واقع شده است. Hoodoos (انگلیسی hoodoo) صخره های مرتفع سنگهای زمین شناسی نرم هستند که با گذشت سالها توسط آب و باد "نازک" شده اند. در همین زمان ، در بالای این صخره ها یک سنگ مستحکم تر وجود دارد که کمتر تحت تأثیر فرسایش قرار گرفته و درنهایت ظاهر "کلاه قارچ" در این صخره را ایجاد می کند. چنین تشکل هایی به طور معمول در مناطق گرم و بی آب شکل می گیرند و A-Shi-Sle-Pa مکانی ایده آل برای این امر است.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید