دیوار چین در معرض نابودی کامل

دیوار چین

دیوار چین یک بنای تاریخی منحصر به فرد از دوران باستان در معرض تهدید نابودی کامل.  / عکس


دیوار چین به حق یکی از عجایب جهان خوانده می شود. تاریخچه  دیوار چین بیش از دو هزار سال قدمت دارد ، با این وجود افسوس که تعداد بسیار کمی از آن باقی مانده است. در واقع ، در دهه های اخیر ، کارشناسان وضعیت دیوار چین را چنان اسفناک می دانند که بر اساس برآوردهای آنها ، بنای تاریخی منحصر به فرد و باستانی دیوار چین بیش از چند دهه باقی نخواهد ماند.

 

دیوار چین

هر ساله دیوار چین بیشتر و بیشتر خراب می شود.  / عکس


دلایل اصلی چنین وضعیت ناامید کننده ای ، تأثیر محیط ، به عنوان مثال ، فرسایش خاک و عامل انسانی نامیده می شود: در این حالت ، جریان مداوم گردشگران و توسعه کشاورزی است. وندال ها دیوار چین را با نقاشی های دیواری رنگ آمیزی می کنند ، و مردم محلی به طور مرتب به ساختار دیوار چین "حمله" می کنند ، و آن را فقط به دلیل نیازهای خود به سنگ ها از بین می برند. در نهایت ، این منجر به این واقعیت شده که در حال حاضر بیشتر  دیوار چین  خراب شده است ، و این روند برگشت پذیر نیست.

 

دیوار چین

گردشگران و مردم محلی فرصتی برای حفاظت از بنای یادبود نمی گذارند.  / عکس

 

واقعیت جالب: عقیده ای وجود دارد که دیوار چین آنقدر بزرگ است که از مدار زمین قابل مشاهده است. در حقیقت ، این گفته افسانه ای بیش نیست. به نظر می رسد که بنای استحکامات باستانی با چشم انداز اطراف ادغام می شود و کیهان نوردان هرگز موفق به دیدن آن از فضا نمی شوند. و وقتی این امر برای عموم مردم مشهور شد ، چینی ها چنان ناراحت شدند که گفتند فقط کسانی که به چین تعلق دارند می توانند دیوار بزرگ چین را از ایستگاه فضایی بین المللی ببینند!

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید