بلند ترین آسمان خراش جهان که بر فراز ابرها ساخته شده اند 6 آسمانخراش

آسمانخراش

بشر در آرزوی ابدی برای فراتر از حد معمول و حتی گاهی غیرمجاز ، چندین شاهکار مهندسی برجسته را رقم زده است. این وسواس تا حدی پیشرفت کرده است که انسان مدرن نه تنها می تواند برج های بلند را با قلل هایی که از ابرها عبور کرده اند، بسازد ، بلکه در آن ها با بهره گیری از نمای نفس گیر که دیده می شود کاملاً راحت زندگی کند . و از همه مهمتر ، در جستجوی روش های جدید ، شاهکارهای بیشتر و بیشتر معماری ایجاد کند.به 6 مورد از بلندترین آسمان خراش های جهان در این مقاله نگاهی می اندازیم.

 

 

چه زمانی ساخت آسمان خراش ها شروع شد و چگونه به بهشت ​​رسیدیم

  •  
آسمان خراش
بلندترین ساختمانهای کره زمین
به لطف پیشرفت و پیشرفت فن آوری های نوآورانه ، بشریت بالاتر و بالاتر می رود.


آسمان خراش ها در تاریخ ما ، مهندسی و حتی فرهنگ ، جایگاه ویژه ای را اشغال می کنند.اصطلاح آسمان خراش بیش از 100 سال پیش ، یعنی در دهه 1880 در برابر ظهور معماری در حال تحول "سبک شیکاگو" ظاهر شد. در این دوره ، توسعه دهندگان نه تنها سعی در شکستن رکورد ارتفاعی داشتند بلکه آنها نیز در پی ایجاد هرچه بیشتر فضای مسکونی یا تجاری بودند تا مالک زمین بتواند از اجازه دادن این فضا برای نیازهای مختلف حداکثر بهره را ببرد. از آن زمان به بعد ، آسمان خراش ها در سراسر جهان ، به ویژه در شهرهای پرطرفدار ، دیده می شود ، جایی که میلیون ها نفر در جستجوی زندگی بهتر در تلاش هستند.

نکته جالب:

در هنگام ساخت برجها ، آنهایی که از آستانه ارتفاع 150 متری عبور کرده اند ، آسمان خراش محسوب می شوند.

با توجه به اینکه روند توسعه و ساخت و ساز تحول پیدا کرده است ، آسمان خراش هایی ظاهر می شوند که از ارتفاع نیم کیلومتر و حتی 800 متر بالاتر رفته اند. اما چنین پروژه های جاه طلبانه نیاز به محاسبات کاملاً دقیق ، ایجاد مصالح ساختمانی ویژه ، ارتباطات مهندسی دارد که نه تنها یک ساختار قدرتمند را حفظ می کند بلکه ایمنی کامل ، پایداری در برابر هرگونه نوسانات پوسته زمین یا جریان باد و طوفان ، حرکت راحت و اسکان را تضمین می کند.

 

1. برج 432 خیابان پارک در نیویورک (ایالات متحده آمریکا)

 

برج
آسمان خراش 432 خیابان پارک در منهتن بلندترین ساختمان در نیمکره غربی (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا) شد.

 

 

این آسمان خراش با 425.5 متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان مسکونی نیمکره غربی شد. این ساختمان مجلل که توسط رافائل وینولی طراحی شده است ، در منهتن ، یکی از معتبرترین محله های نیویورک واقع شده است. اساس ساختاری شکل ساختمان 96 طبقه مربعی بود که به صورت ارگانیک در تصویر معماری منطقه قرار گرفت. با وجود این که شما هیچ عنصر طراحی خیالی را بر روی آن مشاهده نخواهید کرد ، اما هنوز هم به پرطرفدار ترین ساختمان مسکونی تبدیل شده است که در آن تنها میلیاردرها و ثروتمندترین افراد روی کره زمین می توانند اقامتگاه خریداری کنند.

 

آسمان خراش
کلیه اتاق خواب های آسمان خراش 432 خیابان پارک دارای پنجره های 10 متر مربعی با نمای چشمگیر است.   (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا).

 

در این برج شیخ فاواز ال هوکر از عربستان سعودی با مساحت 767 متر مربع ، لوکس ترین اقامتگاه را دارد. علاوه بر 104 آپارتمان فروخته شده از 16 تا 95 میلیون دلار ، همه چیز برای یک زندگی فوق العاده راحت وجود دارد: یک اسپای تمام عیار(مرکز ماساژ درمانی) ، مرکز تناسب اندام ، استودیوی یوگا ، سالن های عظیم برای مراسم و رویدادها ، یک اتاق بیلیارد ، سینما ، استخر سرپوشیده با چشم اندازهای خارق العاده به شهر

 

 

2. برج مرکز در ووهان (چین)

 

آسمان خراش در ووهان
برج مرکز آسمان خراش در ووهان به ارتفاع 438 متر (چین)


زیبایی باورنکردنی برج مرکز ، به معنای واقعی کلمه در تابلوهای شیشه ای متحرک وی پنجره ها پیچیده است و به یک گوهر واقعی از شهر چینی ووهان تبدیل شده است. متخصصان انستیتوی طراحی و تحقیقات معماری شرق چین با الهام از شکل های یک قایق دریانوردی سنتی ، تصمیم به ایجاد یک آسمان خراش منحصر به فرد گرفتند که 438 متر ارتفاع و در 88 طبقه برج ، مکانی برای آپارتمان های مسکونی ، ادارای و یک هتل شیک دارد. علاوه بر این ، ویژگی اصلی این پروژه نه تنها شکل اصلی ساخت و ساز بلکه این ساختمان همچنین به دلیل معرفی فناوری های فوق مدرن صرفه جویی در مصرف انرژی ، توسعه و کاربرد عناصر محافظ منحصر به فرد که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ،  باد و حتی زمین لرزه های شدید جلوگیری می کند ، قابل توجه است.

 

 

3. برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی)

 

کوالالامپور
برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور توسط معمار آرژانتینی Cesar Pelli و همکارانش طراحی شده اند


برج های دوقلوی پتروناس 451.9 متری به عنوان بلندترین سازه در مالزی شناخته می شوند و در رده بندی جهانی در رتبه شانزدهم قرار دارند ، اما بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند. برای مردم مالزی ، مجموعه پتروناس به نوعی سمبل تبدیل شده است که به جهانیان اعلام کرده است که این کشور وارد اقتصاد جهانی شده است. این رویداد در اواخر قرن گذشته رخ داد و همزمان با راه‌اندازی آسمان خراش (1998). اشکال حیرت انگیز که در بتن و فلز ساخته شده است ، بر اساس هندسه اسلامی ، سنت ها  و آرمان های مالزی را برای آینده ترکیب می کند. این امر به ویژه در یکی از قابل تشخیص ترین ویژگی های ساختمان ، در "پل آسمان" که دو برج را به هم وصل می کند ، قابل توجه است.

 

کوالالامپور
برای اینکه برج های دوقلوی کاملاً روی زمین نرم بایستند ، لازم بود که شمع ها را در عمق  100 متری کار بگذارند.


یک واقعیت جالب:

تعداد معدودی از ساختمانها در جهان می توانند به این امر دامن بزنند که نخست وزیر در طراحی آن شرکت کند. اما این برج های دوقلوی توسط مهاتیر محمد ، یکی از رهبران ارشد مالزی ساخته شده است. این او بود که پیشنهاد ساخت آسمان خراش ها به سبک اسلامی را داد. برج های منحصر به فرد از ستاره هشت ضلعی دارای برجستگی های نیم دایره ای برای ثبات ساخته شده اند.

 

4. برج تایپه 101 در تایوان

 

برج تایپه
برج تایپه 101 در تایوان یکی از نمادین ترین ساختمان های کره زمین است


آسمان خراش تایپه 101 اولین ساختمان در جهان شد که از ارتفاع 500 متری عبور کرد. ارتفاع آن به 509.2 متر می رسد و تعداد زیادی طبقه را شامل می شود - 101. در زمان افتتاح یكی از بناهای نمادین این سیاره در سال 2003 ، بلندترین ساختمان جهان بود ، اما بعد از گذشت تنها 15 سال از نردبان رتبه بندی به رتبه 10 رسید.

 

برج تایپه
در سال جدید ، برج تایپه 101 ، تایوان به نمایشی خیره کننده از آتش بازی تبدیل می شود.گردشگران زیادی برای تماشا به این برج می آیند.


از هر نظر جذاب و زیبا ، این آسمان خراش از لحاظ توسعه "معماری پایدار" برای ساختمانهای بلند ، استاندارد جهانی را رعایت کرده است. همانطور که مشخص شد ، برج تایوانی در سال 2011 برای بهره برداری و نگهداری از گواهینامه LEED به گواهینامه LEED پلاتینی  رسیده است که برای ساختمانی با این اندازه نادر است.گواهینامه  لید LEED مخفف (Leadership in Energy and Environmental Design)در ترجمه فارسی برای ساختمان با مصرف بهینه انرژی و طراحی زیست‌ محیطی با امتیاز های زیر داده می شود:
گواهینامه LEED معمولی ۴۰ تا ۴۹ امتیاز
گواهینامه LEEDنقره‌ای ۵۰ تا ۵۹
گواهینامه LEEDطلائی ۶۰ تا ۷۹
گواهینامهLEED پلاتینی ۸۰ به بالا

 

برج تایپه

برج تایپه 101 نه تنها با زیبایی خود ، بلکه با دستاوردهای مهندسی همه را شگفت زده کرده است.

 

علاوه بر سیستم کنترل هوشمند ، کنترل انرژی و منظره خیره کننده ، یک دمپر 728 تنی در داخل تایپه 101 وجود دارد. این وسیله در مقیاس بزرگ برای خنثی کردن حرکت جانبی بادهای قوی طراحی شده است. این دقیقاً همان چیزی است که باعث می شود چنین ساختار باشکوهی در حین استراحت قدرتمند و ایمن حفظ شود.

 

5. برج ساعت سلطنتی مکه (عربستان سعودی)

 

برج ساعت مکه
Royal Clock Tower  مکه  سومین برج از بلندترین آسمان خراش ها است.


این ساختمان عظیم که به ارتفاع 601 متر می رسد ، بخشی از مجموعه ای است که از 7 آسمان خراش ایجاد شده در مکه ، شهر مقدس همه مسلمانان - تشکیل شده است. همه این برجها بخشی از پروژه بنیاد پادشاه عبدالعزیز است که هدف از آن مدرن سازی این شهر به منظور خدمت به مسلمانانی است که سالانه زیارت می کنند. Royal Clock Tower یک هتل بزرگ با اتاقهای راحت است که برای استقبال از مومنانی که در طول حج به مکه می روند ، طراحی شده است.

 

برج ساعت مکه

شب ها میلیون ها چراغ روی برج ساعت (برج رویال ساعت ، عربستان سعودی) روشن می شود.

 

جذابیت اصلی این بنا ساعت آن است که در چهار طرف برج قرار دارد. اندازه قطر آن 43 متر است که به طور خودکار آن را به بزرگترین در جهان تبدیل می کند. با توجه به اینکه ساعت  450 متر از سطح زمین بالاتر است ، بالاترین ساعت معماری این سیاره به حساب می آید.

 

 

6. برج خلیفه در دبی (امارات متحده عربی)

 

برج خلیفه در دبی
آسمان خراش برج خلیفه هنوز قهرمان جهان از نظرارتفاع  است.

 

 

آسمان خراش بلند مرتبه برج خلیفه واقع در دبی همه رکوردها را شکسته و نه تنها در ساخت و ساز بلکه این بنا با ارتفاع 828 متری ، 10 سال پیش ساخته شده است ، و در این مدت هرگز تأسیسات جدیدی وجود نداشته است که بتواند مساحت ، قد ، تعداد طبقات و پیچیدگی ساختار مهندسی و سیستمهای تعمیر و نگهداری  را به خود اختصاص دهد. تا کنون برج خلیفه با 163 طبقه برجسته ترین ساختمان جهان است که فقط در 6 سال ساخته شده است.

 

برج خلیفه
اغلب ، برج خلیفه در رنگ پرچم  کشورهای مختلف  نقاشی می شود یا یک نمایش لیزر خارق العاده دارد.


در حقیقت ، این برج یک شهر واقعی  است که با پارک های خود ، بلوار و چمن های معطر ، آپارتمان های مجلل و اتاق های هتل ، بسیاری از مطب ها و بوتیک ها ، زمین تنیس و استخرها ، اسپا و یک سالن ورزشی لذت بخش است. و همچنین برج های مشاهده برای مشاهده زمین که باید به مراتب بالاتر و بالاتر برود. اکنون یکی از آنها در ارتفاع 555 متری واقع شده است - این سطح در طبقه 148 است ، اگرچه اولین و دومین سکوهای مشاهده  هنوز باقی مانده اند و در ارتفاع 452 متری (124 طبقه) و 456 متر (125 طبقه) واقع شده اند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید