بنای عجیب غریب کاسا باتلو میراث جاودانه آنتونیو گائودی در بارسلونا
طاهره مصطفویدر۱۴۰۳/۲/۱۸
وقتی به این بنای عجیب غریب و با شکوه نگاه می کنید ، فوراً مشخص می شود که چنین شاهکار معماری فقط می تواند اثر معروف آنتونیو گائودی باشد. آنتونیو گائودی یکی از تأثیرگذارترین معماران نه تنها در تاریخ بلکه در معماری مدرن است.
عشق او به طبیعت و ساختارهای ارگانیک ، که در طراحی جلوه داده می شود ، جلوه ای بی نظیر به هر آنچه که او لمس کرده بود ، می بخشد. و کاسا باتلو در بارسلونا یکی از این ساختمانهاست.
کاسا باتلو بنای عجیب و غریب میراث جاودانه آنتونیو گائودی در بارسلونا (اسپانیا) است.
فضای داخلی کاسا باتلو با خود ساختمان مطابقت دارد.
این ایجاد نه تنها عناصر مدرنیسم کاتالونیا را با استفاده از سرامیک های روشن ، سنگ و تقلید از آهن ، بلکه همچنین وجود ... استخوان ها (البته ساخته شده از بتن مخصوص) بر روی نما نشان می دهد. چنین ویژگی های متمایز منجر به ظهور یک نام مستعار محبوب - Casa de Los Ossos یا House of Bones شده است.
زندگی نابغه آنتونیو گائودی
Anthony Gaudi-i-Cornet یک معمار کاتالونیایی بود(1926-1852) که به عنوان یکی از خیره کننده ترین حرفه ای ها در زمینه معماری و همچنین بزرگترین نمایندگان Art New به عنوان یکی از خیره کننده ترین ، در سطح بین المللی شناخته شده است. نوآوری استثنایی او وی را به یک نابغه تبدیل کرد ، مخترع یک زبان طراحی معماری بی نظیر ، شخصی و غیرقابل مقایسه که مخالف طبقه بندی است.
کودکی آنتونیو گائودی
گائودی در 25 ژوئن 1852 در شهر Reus متولد شد. به گفته برخی وی در ریودومس ، روستایی کوچک در نزدیکی رئوس متولد شده است ، جایی که خانواده اش تابستان را سپری می کردند. وی از خانواده ای از تولید کنندگان دیگ بخار بود که به جوانان گائودی اجازه می داد مهارت هایی را در کار با فضا و حجم کسب کنند ، زیرا او به پدر و پدربزرگ خود در یک کارگاه خانوادگی کمک می کرد. استعداد او در طراحی فضا و تبدیل مواد باعث رشد و شکوفایی او شد تا اینکه به نبوغ واقعی خلاقیت سه بعدی تبدیل شد.
La Can Pairal ، Ruidoms ال ماس دو لا کالدرا ، ریدومس
در دوران کودکی سلامتی گائودی ضعیف بود و همین دلیل گذراندن مدت طولانی استراحت در یک خانه تابستانی در ریدومس بود. او در آنجا زمان زیادی را صرف تأمل و حفظ اسرار طبیعت در حافظه کرد ، زیرا خود را عاشق طبیعت می دانست.
بدین ترتیب ، گائودی ذات و اهمیت معماری را با پیروی از همان قوانین طبیعت یافت و همیشه به قوانین آن احترام گذاشت. او کپی نکرد ، اما در روند همکاری مسیرهای آن را دنبال کرد و در این زمینه او زیباترین ، پایدارترین و احتمالاً مؤثرترین اثر را در معماری خلق کرد. خود گائودی یک بار گفت: "اصالت بازگشت به ریشه است".
تحصیل در استودیو معماری
وی در سال 1870 برای ادامه تحصیل در دانشگاه در رشته معماری به بارسلونا نقل مکان کرد و در عین حال در مکانهای مختلف نیز کار کرد تا بتواند هزینه های تحصیل خود را بپردازد. در زمان تحصیل به وی اجازه همکاری با برخی از اساتید را دادند. وقتی او تحصیلات خود را در دانشکده معماری در سال 1878 به پایان رساند ، مدیر Elies Rogent گفت: "آقایان ، من نمی دانم ما به چه کسی این مدرک را می دهیم - یک دیوانه یا یک نابغه. فقط زمان می تواند بگوید. " اگرچه ایده های معمار جوان صرفاً تکراری از کارهایی نبود که قبل از این زمان انجام شده بودند ، اما هنوز هیچ کس نمی توانست بی تفاوت بماند.
من نمی دانم که ما این مدرک را به چه کسی اعطا می کنیم ؟ یک مجنون یا یک نابغه؟. فقط زمان می تواند بگوید.
بعد از دریافت مدرک ، گائودی شروع به کار در کارگاهی در بارسلونا کرد. از آنجا ، وی با اراده های بسیار زیاد به ایجاد پروژه های معماری منحصر به فرد ، که بیشتر آنها به عنوان میراث جهانی طبقه بندی می شوند ، پیش رفت. با این حال ، جلسه ای در اواسط سال 1878 به یکی از خیرخواهانه ترین دوستی ها و روابط پشتیبانانه جهان منجر شد. مسیرهای گائودی با Count Eusebio Guell ، یکی از نیروهای محرک صنعت ملی اسپانیا و شخصیتی طرفدار هنر ، باعث ایجاد رابطه ای که نه فقط رابطه معمار و مشتری که منجر به درک متقابل بر اساس تحسین متقابل و علایق مشترک و ایجاد دوستی شد که به معمار فرصتی داد تا کار خود را حرفه ای تر آغاز کند ، و همچنین تمام خصوصیات خلاقانه خود را توسعه دهد.
Documento de la Escuela de Arquitectura Retrato de gaudí
گائودی علاوه بر رابطه خود با گوئل ، دستورالعمل ها و پیشنهادهایی را برای اجرای بسیاری از پروژه ها دریافت کرد. خوشبختانه بسیاری از آنها در واقعیت پیاده سازی و اجرا شدند ، اما برخی از آنها روی کاغذ ماندند.
در طول دوره خلاقیت ، شاهکارها یکی پس از دیگری بوجود می آمدند: برج Bellesguard ، پارک Guell ، مرمت کلیسای جامع مایورکا ، کلیسای ملک Guell ، Casa Batlló ، Casa de Mila و البته معبد خانواده مقدس.
شگفت آور است که چگونه شکوه و جلال معماری آنتونی گائودی به همراه تصمیم شخصی در مورد تغییر خود معمار تغییر کرده است. گائودی که در جوانی بازدید کننده مکرر از تئاترها ، کنسرت ها و به اصطلاح اجتماعات عمومی بود ، از یک جوان با سلیقه های نفیس تبدیل به شخصی غافل از ظاهر ، تغذیه متوسط و فاصله از زندگی عمومی شد .
آخرین روز زندگی آنتونی گائودی
مراسم تشییع جنازه آنتونیو گائودی در خیابانهای بارسلونا
طبق معمول ، هر شب ، هنگام بازگشت به ساگرادا فامیلیا از كلیسای سن فیلیپ نری ، گائودی متوجه نشد كه چگونه او از مسیر جاده خارج شده و با تراموائی كه تازگی در بارسلونا ظاهر شده بود ، برخورد کرد. پس از آن ، او هوشیاری خود را از دست داد. هیچ کس حتی مشکوک نبود که این پیرمرد ناامید که هیچ گونه اسناد شناسایی با وی نیست ، یک معمار مشهور است. وی به بیمارستان صلیب مقدس منتقل شد و در آنجا بعداً شناسایی شد. گائودی سه روز بعد ، در 10 ژوئن 1926 درگذشت. او در سرداب کلیسای ساگرادا فامیلیا به خاک سپرده شد ، جمعیت زیادی در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند - مردم بارسلونا برای بزرگداشت بزرگترین معمار این شهر هنوز به كلیسای ساگرادا فامیلیا می روند.
نظرات
طاهره مصطفوی۱۳۹۹/۳/۳۱خانه کودکی آنتونیو گائودی چقدر زیباست!
در ادامه بخوانید...