برای پیدا کردن عجیب ترین شهر استرالیا فقط باید به داخل سوراخ نگاه کنید

کویر پدی

براستی ، این غیرمعمول ترین شهر روی کره زمین است که نه تنها از منظر چشم پرنده نمی توان آن را دید بلکه با گذر از کنار آن به سختی می توان متوجه شد. فقط نشانه ای در وسط دشت گرم استرالیا و قطعات خانه هایی که در آن تشخیص ساختمانهای مسکونی دشوار است ، موقعیتی از شهر بی نظیر زیرزمینی کویر پدی را نشان می دهد. نه تنها مردم عادی در آن زندگی و کار می کنند بلکه موفق به دیدار با گردشگران  نیز می شوند که مشتاقند جذابیت زندگی در زیر زمین را تحت یک جریان بی پایان خنکی احساس کنند.

کویر پدی
برای پیدا کردن عجیب ترین شهر استرالیا ، فقط باید به داخل سوراخ نگاه کنید. 

عجیب ترین شهر زیرزمینی در کویر پدی، استرالیا ، با افراد ساکن در آن ، غیرممکن است آن را ببینید، مگر اینکه بدانید کجا را جستجو کنید. فقط نامگذاری روی نقشه نشان می دهد که در 846 کیلومتری واقع شده است. بزرگراه استوارت در شمال آدلاید در استرالیا جنوبی ، در نزدیکی کویر ویکتوریا. و با کمک نشانگرها می توانید ورودی آن را بیابید ، اما باید بسیار مراقب باشید.

 

استرالیا
در شهر زیرزمینی ، هر بخش از تونل با توجه به نیاز گردشگران طراحی شده است (کویر پدی ، استرالیا).
کویر پدی
صاحبان فضای داخلی را به شکل اصلی خود ، جایی که رنگ و بافت سنگ حفظ می شود ، نگه داشته اند .دکوراسیون داخلی جزئی از یک
خانه زیرزمینی (کویر پدی ، استرالیا).

در حال حاضر این شهر از زیرساخت های خوبی برخوردار است و بیش از 1500 خانه دارد و طراحی داخل آن هیچ تفاوتی با شرایط زندگی معمول یک فرد مدرن ندارد.

 

استرالیا گردشگری
خیابان های تونلی شهر زیرزمینی کویر پدی (استرالیا).

 

 

خطر

 

علائم هشدار دهنده در سراسر شهر زیرزمینی (Coober Pedy ، استرالیا) نصب شده است.  |  عکس

931473bb-6152-4154-b459-e741ff77bd82.jpg
و این یک شوخی احمقانه  نیست ، بلكه یك تهدید بسیار واقعی برای زندگی است ، زیرا ورودی كوبر پدی سوراخ های معمولی در زمین است.

بسیاری از نشانه ها در مورد رویکردهای شهر در مورد این موضوع هشدار می دهد که شما باید بسیار مراقب باشید و جلو پاهای خود را نگاه کنید ، در غیر این صورت ممکن است درسوراخ ها  سقوط کنید.

 

گلف

یک زمین گلف روی زمین مجهز شده است.


در سطح زمین حتی یک زمین گلف را نیز طراحی کرده اند ،  این سرگرمی برای دوستداران گلف است (با توجه به ویژگی های اقلیمی منطقه).  در روزهای خاص تابستان ، بازی ها در شب برگزار می شود و از توپ های مخصوص درخشان استفاده می شود.

شهر زیرزمینی
مناظری از منطقه ای که شهر زیرزمینی Coober Pedy (استرالیا) در آن قرار دارد.  |  عکس

و این تعجبی ندارد با توجه به اینکه تابستان این سرزمین بیش از 40 درجه گرم می شود و در زمستان حتی باران یخ می زند. اما در اعماق زمین ، دمای هوا در تمام سال - 22-24 درجه - پایدار و راحت باقی می ماند و طوفان های ماسه ای وحشتناک هم وجود ندارد ، بنابراین کارگران با خانواده هایشان در زیر معادن کار می کردند و برای زندگی مستقر شدند.

 

 کویر پدی شهر زیرزمینی

برخی از مالکان  دیوارها و سقف ها را دست نخورده و طبیعی نگه داشته اند (کویر پدی ، استرالیا).

 

 کویر پدی شهر زیرزمینی

سوراخ ها نوعی دروازه ورودی به شهر هستند (کویر پدی ، استرالیا).  |  عکس

 

 کویر پدی شهر زیرزمینی

شهر زیرزمینی دارای یک فروشگاه کتاب فروشی و جواهرات بزرگ (کویر پدی ، استرالیا) است.

کویر پدی
تقریباً 40 سال است که هتل Desert Cave میزبان همه است تا زندگی زیر زمینی را تجربه کنند (کویر پدی ، استرالیا).

با توجه به اینکه این شهر به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است و جمعیت زیادی از گردشگران به سمت آن کشیده شده اند ، ساکنان کارآفرین شروع به توسعه دقیق تر زیرساخت های خدماتی خود کرده اند.به عنوان مثال ، در سال 1981 ، Umberto Colo از پتانسیل های این منطقه مطلع شد و تصمیم گرفت اولین هتل زیرزمینی ، غار صحرا را ساخت که هنوز هم محبوب ترین آن است. و اکنون گردشگران کنجکاو نه تنها می توانند به شهر زیرزمینی نگاه کنند بلکه در این مکان بی نظیر زندگی می کنند.

 

 

کویر پدی
سوراخ ها نوعی دروازه ورودی به شهر هستند (کویر پدی ، استرالیا). | عکس

 

کویر پدی استرالیا
طراحی مسکن در زیر زمین تفاوت چندانی با فضای داخلی معمول ندارد (کویر پدی ، استرالیا).

تمام ساخت و ساز با کمک مصالح ساختمانی مدرن انجام می شود ، و بنابراین فضای داخلی خانه زیرزمینی را نمی توان از مسکن معمولی زمینی متمایز کرد. تنها چیزی که زندگی ساکنان کویر پدی را مشکل می کند ، کمبود آب است.مهم نیست که چقدر به دنبال آب هستند ، اما همه بیهوده است. در قدیم آب را  کیلومترها با قاطرها می آوردند و هزینه زیادی نیز در بر داشت. در حال حاضر آب نصب شده است ، اما هزینه هنوز هم بالاست.

عقیق
عقیق یکی از زیباترین سنگهای کره زمین است.  |  عکس

قابل توجه: بیش از 100 سال ، کویر پدی "سرمایه جهانی تولید اوپال" بوده است ، حدود 30٪ از ذخایر معدنی زمین در کویر پدی متمرکز است.

واقعیت جالب: در ابتدا ، این مکان "میدان عقیق در دامنه کوه استوارت" نامیده می شد ، اما پس از استخراج اوپال در اینجا در سال 1915 ، بومیان استرالیا آنرا "kupa piti" نامیدند . از آنجایی که کارگران معدن خارجی بودند ، به زودی ی کنام انگلیسی از عبارت "Coober Pedy" ظاهر شد.

 

کویر پدی
بقیه مسکن های زیرزمینی با خانه ها و آپارتمان های معمول فرقی نمی کند و از مزایا و کارکردهای یکسانی با فضای زیرزمینی برخوردار است. سبک دکوراسیون داخلی فقط کمی متفاوت است زیرا امکان استفاده از دو گزینه برای دکوراسیون وجود دارد.

برخی از خانه های چنین شهر خارق العاده ای دارای نمای خارجی هستند ، هر چند که فقط با بررسی دقیق می توان آنها را تشخیص داد. این آپارتمان ها معتبر ترین به حساب می آیند ، زیرا آنها نور روز را دریافت می کنند ، و ورودی  آن برخلاف بقیه ، که از یک سوراخ معمولی تشکیل شده  ، دارای درب می باشد.

 

7a1323e8-fdd7-4f3e-96dd-8bebddf9aed4.jpg

شهر جدید تقریباً بلافاصله در زیر زمین متولد شد ، زیرا معدنچیانی که برای کار وارد کویر شدند نتوانستند در شرایط آب و هوایی وحشتناک طاقت بیاورند و به سادگی با زندگی در زیر زمین  پس از کار خنک باقی ماندند.

 استرالیا گردشگری
برخی از خانه های این شهر ورودی خصوصی خود را دارند (کویر پدی ، استرالیا).

ده ها سال است که این شهرک عجیب و غریب به طرز عجیبی جمعیت گردشگران را به خود جلب کرده است. همه ساله ، تعداد زیادی از افراد علاقه مند نه تنها برای دیدن زیبایی سنگهای قیمتی  ، بلکه زندگی غیرقابل درک مردم این شهر زیرزمینی عجیب  به اینجا می آیند.

 

b8979090-72aa-4486-bf00-c588697c6607.jpg

یک موزه و گالری هنری (کویر پدی ، استرالیا) در دسترس گردشگران است.

 

به طور طبیعی ، کافه ها و رستوران ها ، بوتیک های مد و فروشگاه های جواهرات در آن شروع به افتتاح کردند و طیف گسترده ای از محصولات را که لزوماً اوپال در آن حضور دارد ، عرضه کردند. نه تنها مراکز تفریحی که در آن می توانید بیلیارد بازی کنید یا با دوستان گپ بزنید بلکه سایتهای فرهنگی نیز وجود دارند.

d532e139-0907-44ce-93c1-acc05063f105.jpg

شهر زیرزمینی کلیساهای خاص خود را دارد (کویر پدی ، استرالیا).

 

این شهر دارای سه کلیسا ، یک گالری هنری ، یک کتابخانه ، یک کتابفروشی و یک موزه اوپال است که در اولین معدن واقع شده است که در سال 1915 افتتاح شد.

 

3f5bb45f-7ef5-4859-9d72-fb2887ba295e.jpg
کافه ها و رستوران ها غذاهای محلی جالبی را ارائه می دهند (کویر پدی ، استرالیا).

 

شهر زیرزمینی

زیبایی نفس گیر دشت ماه (استرالیا).


اما نه تنها شهر زیرزمینی کویر پدی یک جاذبه توریستی در این منطقه است ، زیرا در کنار آن دشت ماه - مکان مورد علاقه برای فیلمبرداری فیلم های علمی تخیلی واقع شده است.منظره دشت ماه ، که در نزدیکی آن شهر زیرزمینی قرار دارد ، در فیلمهای علمی تخیلی (استرالیا) قابل مشاهده است

 

در گرما ، مردم تمایل دارند با استفاده از هر وسیله ای پنهان شوند. البته برای این امر ضروری نیست که به طور جدی محل سکونت خود را تغییر دهند. کافی است فقط ببینید چطور مردم از گرمای تابستان نجات می یابند ، شاید به لطف این عکس بتوانید روش زنده ماندن خود را در گرما پیدا کنید.
مقاله را دوست دارید؟ پس با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید