برای پیدا کردن عجیب ترین شهر استرالیا فقط باید به داخل سوراخ نگاه کنید

در

کویر پدی

براستی ، این غیرمعمول ترین شهر روی کره زمین است که نه تنها از منظر چشم پرنده نمی توان آن را دید بلکه با گذر از کنار آن به سختی می توان متوجه شد. فقط نشانه ای در وسط دشت گرم استرالیا و قطعات خانه هایی که در آن تشخیص ساختمانهای مسکونی دشوار است ، موقعیتی از شهر بی نظیر زیرزمینی کویر پدی را نشان می دهد. نه تنها مردم عادی در آن زندگی و کار می کنند بلکه موفق به دیدار با گردشگران  نیز می شوند که مشتاقند جذابیت زندگی در زیر زمین را تحت یک جریان بی پایان خنکی احساس کنند.

کویر پدی
برای پیدا کردن عجیب ترین شهر استرالیا ، فقط باید به داخل سوراخ نگاه کنید. 

عجیب ترین شهر زیرزمینی در کویر پدی، استرالیا ، با افراد ساکن در آن ، غیرممکن است آن را ببینید، مگر اینکه بدانید کجا را جستجو کنید. فقط نامگذاری روی نقشه نشان می دهد که در 846 کیلومتری واقع شده است. بزرگراه استوارت در شمال آدلاید در استرالیا جنوبی ، در نزدیکی کویر ویکتوریا. و با کمک نشانگرها می توانید ورودی آن را بیابید ، اما باید بسیار مراقب باشید.

 

استرالیا
در شهر زیرزمینی ، هر بخش از تونل با توجه به نیاز گردشگران طراحی شده است (کویر پدی ، استرالیا).
کویر پدی
صاحبان فضای داخلی را به شکل اصلی خود ، جایی که رنگ و بافت سنگ حفظ می شود ، نگه داشته اند .دکوراسیون داخلی جزئی از یک
خانه زیرزمینی (کویر پدی ، استرالیا).

در حال حاضر این شهر از زیرساخت های خوبی برخوردار است و بیش از 1500 خانه دارد و طراحی داخل آن هیچ تفاوتی با شرایط زندگی معمول یک فرد مدرن ندارد.

 

استرالیا گردشگری
خیابان های تونلی شهر زیرزمینی کویر پدی (استرالیا).

 

 

خطر

 

علائم هشدار دهنده در سراسر شهر زیرزمینی (Coober Pedy ، استرالیا) نصب شده است.  |  عکس

931473bb-6152-4154-b459-e741ff77bd82.jpg
و این یک شوخی احمقانه  نیست ، بلكه یك تهدید بسیار واقعی برای زندگی است ، زیرا ورودی كوبر پدی سوراخ های معمولی در زمین است.

بسیاری از نشانه ها در مورد رویکردهای شهر در مورد این موضوع هشدار می دهد که شما باید بسیار مراقب باشید و جلو پاهای خود را نگاه کنید ، در غیر این صورت ممکن است درسوراخ ها  سقوط کنید.

 

گلف

یک زمین گلف روی زمین مجهز شده است.


در سطح زمین حتی یک زمین گلف را نیز طراحی کرده اند ،  این سرگرمی برای دوستداران گلف است (با توجه به ویژگی های اقلیمی منطقه).  در روزهای خاص تابستان ، بازی ها در شب برگزار می شود و از توپ های مخصوص درخشان استفاده می شود.

شهر زیرزمینی
مناظری از منطقه ای که شهر زیرزمینی Coober Pedy (استرالیا) در آن قرار دارد.  |  عکس

و این تعجبی ندارد با توجه به اینکه تابستان این سرزمین بیش از 40 درجه گرم می شود و در زمستان حتی باران یخ می زند. اما در اعماق زمین ، دمای هوا در تمام سال - 22-24 درجه - پایدار و راحت باقی می ماند و طوفان های ماسه ای وحشتناک هم وجود ندارد ، بنابراین کارگران با خانواده هایشان در زیر معادن کار می کردند و برای زندگی مستقر شدند.

 

 کویر پدی شهر زیرزمینی

برخی از مالکان  دیوارها و سقف ها را دست نخورده و طبیعی نگه داشته اند (کویر پدی ، استرالیا).

 

 کویر پدی شهر زیرزمینی

سوراخ ها نوعی دروازه ورودی به شهر هستند (کویر پدی ، استرالیا).  |  عکس

 

 کویر پدی شهر زیرزمینی

شهر زیرزمینی دارای یک فروشگاه کتاب فروشی و جواهرات بزرگ (کویر پدی ، استرالیا) است.

کویر پدی
تقریباً 40 سال است که هتل Desert Cave میزبان همه است تا زندگی زیر زمینی را تجربه کنند (کویر پدی ، استرالیا).

با توجه به اینکه این شهر به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است و جمعیت زیادی از گردشگران به سمت آن کشیده شده اند ، ساکنان کارآفرین شروع به توسعه دقیق تر زیرساخت های خدماتی خود کرده اند.به عنوان مثال ، در سال 1981 ، Umberto Colo از پتانسیل های این منطقه مطلع شد و تصمیم گرفت اولین هتل زیرزمینی ، غار صحرا را ساخت که هنوز هم محبوب ترین آن است. و اکنون گردشگران کنجکاو نه تنها می توانند به شهر زیرزمینی نگاه کنند بلکه در این مکان بی نظیر زندگی می کنند.

 

 

کویر پدی
سوراخ ها نوعی دروازه ورودی به شهر هستند (کویر پدی ، استرالیا). | عکس

 

کویر پدی استرالیا
طراحی مسکن در زیر زمین تفاوت چندانی با فضای داخلی معمول ندارد (کویر پدی ، استرالیا).

تمام ساخت و ساز با کمک مصالح ساختمانی مدرن انجام می شود ، و بنابراین فضای داخلی خانه زیرزمینی را نمی توان از مسکن معمولی زمینی متمایز کرد. تنها چیزی که زندگی ساکنان کویر پدی را مشکل می کند ، کمبود آب است.مهم نیست که چقدر به دنبال آب هستند ، اما همه بیهوده است. در قدیم آب را  کیلومترها با قاطرها می آوردند و هزینه زیادی نیز در بر داشت. در حال حاضر آب نصب شده است ، اما هزینه هنوز هم بالاست.

عقیق
عقیق یکی از زیباترین سنگهای کره زمین است.  |  عکس

قابل توجه: بیش از 100 سال ، کویر پدی "سرمایه جهانی تولید اوپال" بوده است ، حدود 30٪ از ذخایر معدنی زمین در کویر پدی متمرکز است.

واقعیت جالب: در ابتدا ، این مکان "میدان عقیق در دامنه کوه استوارت" نامیده می شد ، اما پس از استخراج اوپال در اینجا در سال 1915 ، بومیان استرالیا آنرا "kupa piti" نامیدند . از آنجایی که کارگران معدن خارجی بودند ، به زودی ی کنام انگلیسی از عبارت "Coober Pedy" ظاهر شد.

 

کویر پدی
بقیه مسکن های زیرزمینی با خانه ها و آپارتمان های معمول فرقی نمی کند و از مزایا و کارکردهای یکسانی با فضای زیرزمینی برخوردار است. سبک دکوراسیون داخلی فقط کمی متفاوت است زیرا امکان استفاده از دو گزینه برای دکوراسیون وجود دارد.

برخی از خانه های چنین شهر خارق العاده ای دارای نمای خارجی هستند ، هر چند که فقط با بررسی دقیق می توان آنها را تشخیص داد. این آپارتمان ها معتبر ترین به حساب می آیند ، زیرا آنها نور روز را دریافت می کنند ، و ورودی  آن برخلاف بقیه ، که از یک سوراخ معمولی تشکیل شده  ، دارای درب می باشد.

 

7a1323e8-fdd7-4f3e-96dd-8bebddf9aed4.jpg

شهر جدید تقریباً بلافاصله در زیر زمین متولد شد ، زیرا معدنچیانی که برای کار وارد کویر شدند نتوانستند در شرایط آب و هوایی وحشتناک طاقت بیاورند و به سادگی با زندگی در زیر زمین  پس از کار خنک باقی ماندند.

 استرالیا گردشگری
برخی از خانه های این شهر ورودی خصوصی خود را دارند (کویر پدی ، استرالیا).

ده ها سال است که این شهرک عجیب و غریب به طرز عجیبی جمعیت گردشگران را به خود جلب کرده است. همه ساله ، تعداد زیادی از افراد علاقه مند نه تنها برای دیدن زیبایی سنگهای قیمتی  ، بلکه زندگی غیرقابل درک مردم این شهر زیرزمینی عجیب  به اینجا می آیند.

 

b8979090-72aa-4486-bf00-c588697c6607.jpg

یک موزه و گالری هنری (کویر پدی ، استرالیا) در دسترس گردشگران است.

 

به طور طبیعی ، کافه ها و رستوران ها ، بوتیک های مد و فروشگاه های جواهرات در آن شروع به افتتاح کردند و طیف گسترده ای از محصولات را که لزوماً اوپال در آن حضور دارد ، عرضه کردند. نه تنها مراکز تفریحی که در آن می توانید بیلیارد بازی کنید یا با دوستان گپ بزنید بلکه سایتهای فرهنگی نیز وجود دارند.

d532e139-0907-44ce-93c1-acc05063f105.jpg

شهر زیرزمینی کلیساهای خاص خود را دارد (کویر پدی ، استرالیا).

 

این شهر دارای سه کلیسا ، یک گالری هنری ، یک کتابخانه ، یک کتابفروشی و یک موزه اوپال است که در اولین معدن واقع شده است که در سال 1915 افتتاح شد.

 

3f5bb45f-7ef5-4859-9d72-fb2887ba295e.jpg
کافه ها و رستوران ها غذاهای محلی جالبی را ارائه می دهند (کویر پدی ، استرالیا).

 

شهر زیرزمینی

زیبایی نفس گیر دشت ماه (استرالیا).


اما نه تنها شهر زیرزمینی کویر پدی یک جاذبه توریستی در این منطقه است ، زیرا در کنار آن دشت ماه - مکان مورد علاقه برای فیلمبرداری فیلم های علمی تخیلی واقع شده است.منظره دشت ماه ، که در نزدیکی آن شهر زیرزمینی قرار دارد ، در فیلمهای علمی تخیلی (استرالیا) قابل مشاهده است

 

در گرما ، مردم تمایل دارند با استفاده از هر وسیله ای پنهان شوند. البته برای این امر ضروری نیست که به طور جدی محل سکونت خود را تغییر دهند. کافی است فقط ببینید چطور مردم از گرمای تابستان نجات می یابند ، شاید به لطف این عکس بتوانید روش زنده ماندن خود را در گرما پیدا کنید.
مقاله را دوست دارید؟ پس با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 مکان عجیب دنیا از باداب سورت ایران تا جزایر ژاپن

در

دنیا عجیب و شگفت انگیز است. از باداب سورت ایران تا جزایر ژاپن که توسط گربه ها فرمان روایی می شود. ما تصاویری برای گردشگران داریم که تابحال دیده نشده است.

 

1. دریاچه تکه ای، بریتیش کلمبیا، کانادا

 

2. جاده غول آسا، ایرلند شمالی

 

3. ثور خوب، اورگان، ایالات متحده آمریکا

 

4. پاموک‌کاله، ترکیه

 

5. دریاچه Hillier، استرالیای غربی

 

6. باداب سورت، ایران

باداب سورت چشمه پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است. این چشمه در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری می‌باشد. باداب سورت توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. ثبت جهانی این باداب نیز پس از پاموک‌کاله ترکیه، به عنوان دومین چشمه آب شور جهان بوده است.

 

7. کوه های تیانزی، چین

 

8. خطوط نازکا، پرو

 

9. مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی

 

10. جزیره سكوترا، یمن

 

11. دستی در صحرا، شیلی

 

12. تپه های شکلاتی جزیره Bohol، فیلیپین

 

13. ساحل سرخ، پانجیان، چین

 

14. قوطی ساده، لائوس

 

15. پارک ملی دره جن، یوتا، ایالات متحده آمریکا

 

16. کوچه استخوان نهنگ، سیبری

 

17. ساحل شیشه ای، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

 

18. دخمه مردگان، پاریس، فرانسه

دخمه مردگان وحشتناک پاریس شامل شبکه ای تونل ها های عمیق زیر زمینی در زیر شهر پاریس است. این دخمه آرامگاه بیشتر از 6 میلیون پاریسی است. 

 

19. آب‌فشان فلای، نوادا، ایالات متحده آمریکا

 

20. جزیره گربه، ژاپن

Tashirojima یک جزیره کوچک در شرق ژاپن است، این جزیره جمعیت کمتر از 100 نفر دارد. البته این مردمان دوستان پشمالوی زیادی دارند. مردم جزیره معتقد هستند این گربه ها برای آنها شانس میاورند.
در این جزیره حضور سگ ممنوع است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری آلی یا کشاورزی

در

 (سیارک) گردشگری اشاره به افرادی دارد که سفر می کنند تا با فرهنگ های مختلف، مکان ها، غذا ها و نوشیدنی های متفاوت آشنا شوند، سرگرمی های مانند فعالیت هایی مانند حوادث تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند. همه افراد با فعالیت منابع طبیعی و فرهنگی در ارتباط هستند. این منابع برای انسان بسیار مهم هستند، هم امروز و فردا. اطمینان از پایداری بسیار مهم است. اطمینان و تضمین زندگی انسان بستگی به حضور توسعه پایدار در همه بخش ها از جمله گردشگری دارد. منابع طبیعی، فرهنگی، تاریخی، ارزش های اجتماعی و زیبایی شناختی، فرآیندهای زیست محیطی و تنوع زیستی برای جلوگیری از آسیب و تضمین پایداری در گردشگری کشور ضروری ولازم می باشند. در این روش، جذابیت کشورها به طور مداوم فراهم خواهد شد. گردشگری پایدار، توسعه گردشگری است که مانع آسیب به محیط زیست، اقتصاد و فرهنگ مکان های که در آن شکل می گیرد، می شود.

هدف از گردشگری پایدار، اطمینان از یک تجربه مثبت برای مردم محلی، شرکت های گردشگری؛ و خود گردشگران است. گردشگری آلی را می توان به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار یک قسمت در قلمرو جزئی و کل کشور استفاده کرد.

منشاء گردشگری آلی از اکوتوریسم است. اکوتوریسم به طور انحصاری بر طبیعت، فرهنگ و مزارع که بخشی از این طبیعت و فرهنگ است، متمرکز شده است.

هنگامی که اکوتوریسم پیرامون محصولات ارگانیک تکامل می یابد به آن گردشگری آلی گفته می شود. مزارع ارگانیک یک منبع اقتصادی اضافی برای مزارع محیط زیست و حفاظت از آنها ارائه می کنند. هنگامی که مزارع کشاورزی خود را به مدیریت آلی تبدیل و به خوبی اداره می کنند، برخی از فعالیت های گردشگری دیگر ممکن است توسعه پیدا کنند. اگر مزارع ارگانیک به لحاظ ارگانیک موفق باشند، آنها می توانند انگیزه بازدیدکننده های گردشگران را افزایش دهند. مزارع ارگانیک می توانند به لحاظ اقتصادی قابل دوام شوند، اگر محصولات با کیفیت تولید و به بازار عرضه شوند و درآمد با فعالیت های گردشگری ، به ویژه در زمینه های طبیعت و فرهنگ تکمیل شوند. مزارع ارگانیک نیز برای سلامت انسان حیاتی هستند، به این دلیل که غذاهای ارگانیک بدون آفت کش های متداول ؛ کود های ساخته شده با مواد مصنوعی و یا لجن فاضلاب؛ مهندسی زیستی؛ یا پرتوهای یونیزا تولید می شوند. قبل از اینکه غذاهای ارگانیک به سوپرمارکت های محلی و یا رستوران وارد شوند، باید گواهی ارگانیک دریافت کنند. همچنین نشان داده شده است که روش های کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست امن تر هستند، چون هیچ گونه مواد شیمیایی مصنوعی، آنتی بیوتیک و هورمون در تولید آنها وجود ندارد.

گردشگری آلی یک سیستم کشاورزی ارگانیک مورد استفاده در کسب و کار گردشگری است اما در معرض و نظارت بخش بهداشت و کشاورزی قرار دارد.

مصرف کنندگان کشورهای صنعتی به طور فزاینده علاقه مند به خرید مواد غذایی و محصولات حیوانی رایگان آفت کش ها و مواد شیمیایی دیگر هستند. گردشگری آلی یک سرمایه گذاری کسب و کار خوب در یک مزرعه کار است که فعالیت های بسیاری مانند تجارب آموزشی، تفریحی و سرگرم کننده برای بازدید کنندگان ارائه می دهد، در عین حال درآمد اضافی برای مالک تولید می کند. بازدیدکنندگان در فعالیت های یادگیری در شرایط طبیعی و یا کشاورزی دوستانه شرکت می کنند. در حالی که آنها در حال آزمایش غذاهای ارگانیک هستند، باید محصولات ارگانیک را با سرگرمی یاد بگیرند. این اطمینان وجود دارد، بازدید کنندگان که زندگی در مزرعه را تجربه می کنند ، بیشتر با زندگی طبیعی و سلامت بعدی آن کنار می آیند. این گردشگری، گردشگری آلی و یا سرگرمی کشاورزی، یا گردشگری کشاورزی نامیده می شود. تقاضای گردشگری آلی روز به روز در حال رشد است . گردشگری کشاورزی ، به اهمیت مزارع ارگانیک برای سلامت انسان، محیط زیست، کسب و کار، و رفاه اقتصاد محلی می پردازد و یک ارزیابی از نحوه استفاده مزارع ارگانیک برای مقاصد گردشگری ارائه می دهد.
این مقاله ادامه دارد.........ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش اول

در

درنقاط مختلف دنیا تفریحاتی وجود دارند که متفاوت از کارهای متداول است. از شنا کردن در کنار وال ها تا قدم زدن در اهرام مصر، فعالیت هایی هستند که بسیار منحصر به فرد و به خصوص، برای افرادی که به دنبال تجربه ای جدید و به یاد ماندنی می گردند،  گزینه مناسبی میباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با عجیب ترین تفریحات  که در نقاط مختلف دنیا برای گردشگران و نیز مردم بومی در نظر گرفته شده است، آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

سر خوردن از بالای یک کوه آتشفشانی، مکان: لئون، نیکاراگوئه

اگر از کسانی هستید که کوه های پوشیده از برف و اسکی کردن در آن ها دیگر برایتان جذابیت ندارد و به دنبال تجربه ای جدید و منحصر به فرد می گردید، بهتر است سری به کوه آتشفشانی «سرو نگرو» در لئون نیکاراگوئه بزنید. سال های دور و درازی از آخرین فعالیت های این کوه آتشفشانی گذشته است و در مدت فعالیت، به واسطه عوامل مختلف طبیعی، سنگ هایی که در سطح کوه قرار گرفته بودند، به مرور شروع به تجزیه شدن کردند و در حال حاضر سطح این کوه آتشفشانی، پوشیده از ذره های بسیار ریزی است که بیشتر به خاک می مانند تا سنگ. قرار گرفتن سنگ های کوه برای مدت طولانی در معرض حرارت ناشی از فعالیت های این کوه آتشفشانی، به مرور مقاومت آن ها را کمتر کرده و همین سبب شد تا در برابر عوامل طبیعی، مقاومت سنگ کوهستان های معمولی را نداشته باشند. با این وجود این نکته برای بسیاری از گردشگران خوشایند بوده است، چرا که به واسطه همین حالت به خصوص سطح این کوه آتشفشانی، قادر هستند از بالای آن سر خورده و با سرعتی معادل با سی متر بر ساعت به سمت پایین کوه حرکت کنند.

قدم زدن در اهرام غول پیکر مصر، مکان: جیزه، مصر

اگر از آن دسته افرادی هستید که به بازدید از مکان های فوق العاده قدیمی و باستانی علاقه دارید و این گونه مکان ها برای شما جذابیت دارد، یکی از بهترین مکان هایی که می توانید به عنوان مقصد سفر تفریحی خود انتخاب کنید، اهرام مصر خواهد بود. در قسمت های به خصوصی که توسط مسئولان مصری در نظر گرفته شده است، کسانی که به بازدید از این مکان تاریخی و فوق العاده زیبا می پردازند، قادر خواهند بود در ساعات اولیه صبح، بلیطی تهیه کرده و با استفاده از آن وارد برخی از این هرم ها شده و از منظره داخلی فوق العاده آن لذت ببرند. البته تعداد بلیط هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، محدود است و کسانی که قصد تهیه بلیط داشته باشند، باید برنامه ریزی کرده تا صبح زود قادر به گرفتن بلیط باشند. البته این نکته را هم باید به خاطر داشت که فضای داخلی به شدت بسته و محدود است و در صورت داشتن ترس از فضای بسته ورود به این مکان توصیه نمی شود.

تماشای کرم های شب تاب در درون یک غار، مکان: نیو زلند

اگر از تاریکی ترسی نداشته باشید، دو غار فوق العاده زیبا در نیوزلند وجود دارند که می توانند شما را شگفت زده کنند. این دو غار وایپو و وایتومو نام دارند و نکته ای که این دو غار را قابل توجه و منحصر به فرد کرده است، وجود کرم های شب تاب بر روی دیوار های این دو غار است که همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، منظره فوق العاده زیبایی را در تاریکی غار پدید می آورند. این کرم های شب تاب، مخصوص همان منطقه در نیوزلند هستند و تنها زمانی نور فوق العاده زیبای خود را نشان خواهند داد، که تاریکی مطلق همه جا را فرا گرفته باشد. رنگ اثیری فوق العاده زیبای این کرم های شب تاب وصف شدنی نیست و باید از نزدیک ببینید تا زیبایی و شگفتی آن را درک کنید.

موتورسواری در ارتفاع  پنج هزار متری از سطح زمین، مکان: جامو و کاشمیر، هندوستان

با وجود این که در خصوص این مکان تفریحی صحبت های بسیاری می شود، باید عنوان کرد که این مسیر موتورسواری که با نام خاردونگ شناخته می شود، از لحاظ ارتفاع، بیشترین فاصله را از سطح زمین ندارد و در حقیقت مسیر های موتورسواری دیگری وجود دارند که در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار گرفته اند، با این وجود نکته ای در خصوص این مسیر موتورسواری وجود دارد که آن را منحصر به فردو عجیب کرده زیبایی و مناظر فوق العاده چشمگیری است که از آن ارتفاع قابل مشاهده خواهد بود و هر انسانی را از خود بیخود خواهد کرد. این مسیر موتورسواری، به طور دقیق، در ارتفاع 5359 متری و در دل کوه قرار گرفته است و از آن ارتفاع، می توان به تمامی روستاهایی که در اطراف این کوهستان قرار گرفته اند نگاه و کرد و از منظره آن ها لذت برد.

غلتیدن به پایین تپه در یک گوی کروی شکل، مکان: رُتُروآ، نیوزلند

اگر از کسانی هستید که علاقه به کارهای هیجان انگیز دارید، یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید انتخاب کنید قرار گرفتن در گوی کروی شکلی است که از بالای تپه ای در نیوزلند به سمت پایین حرکت خواهد کرد و این اتفاق در حالی می افتد که شما در آن قرار دارید. این فعالیت بسیار هیجان انگیز است و در مدت زمان کوتاهی می توانید تجربه شگفت انگیز و هیجان انگیزی داشته باشید.  اگر هم از امتحان کردن این گوی کروی شکل به تنهایی ترس دارید، می توانید یکی از دوستان خود را دعوت کنید تا در کنار شما قرار بگیرد. این گوی ها به گونه ای طراحی شده اند که مکان کافی برای قرار گرفتن دو نفر هم در آن ها وجود دارد.

تجربه کانیونینگ، مکان: کِبو، اسپانیا

کانیونینگ به فعالیتی اطلاق می شود که در آن فرد، وارد تنگه های باریک شده و در آن ها لیز می خورد و از آن ها عبور می کند (Canyon به معنی تنگه یا دره باریک است). این فعالیت بسیار گسترده است و خود شامل فعالیت های بسیاری می شود که از آن جمله می توان به صخره نوردی، شنا کردن و پیاده روی اشاره کرد. این فعالیت به خاطر طبیعت منحصر به فردی که احتیاج دارد، خیلی همه گیر نیست، اما گردشگرانی هستند که بسیار به این فعالیت علاقه پیدا کرده و برای امتحان کردن آن به نقاطی شبیه به آن چه در این مورد عنوان کردیم، سفر می کنند. کانیونینگ فعالیتی است که هم به گونه ای ورزش به حساب می رود و هم این که تجربه دلپذیر و تفریحی به یاد ماندنی برای افراد مختلف فراهم می کند و می تواند برای کسانی که به طبیعت علاقه دارند، بسیار دلپذیر باشد.

رفتن به بالاترین نقطه پل بندری در سیدنی، مکان: استرالیا، سیدنی

بالا رفتن از این پل فوق العاده بلند در سیدنی نیز یکی از تجربه هایی است که برای مدت ها به یاد خواهد ماند. زمان ایده آل برای رفتن به بالای این پل، هنگامی است که خورشید در حال طلوع کردن است و نیز بعد از ظهر و زمانی که خورشید در حال غروب کردن است، می تواند به همان اندازه منظره زیبایی را به وجود بیاورد. منظره ای که هیچ گاه از دیدن آن خسته نخواهید شد. ناگفته نماند که تدابیر به خصوصی در قسمت بالایی این پل اتخاذ شده است و چیزی شبیه به یک پیاده رو در آن به وجود آورده اند و به همین خاطر از لحاظ ایمنی به هیچ عنوان خطری متوجه افراد نخواهد بود.

مشاهده طبیعت بی نظیر بولیوی در هنگام شب، مکان: بولیوی

منطقه ای در بولیوی وجود دارد که به عنوان بزرگترین منبع سنگ نمک در جهان شناخته می شود؛ این منطقه زمینی است پهناور که سراسر آن پوشیده از سنگ نمک است. نکته جالب در خصوص این منطقه وسیع و پهناور این است که به هنگام شب، زمین به مانند آینه ای، آسمان را در خود منعکس خواهد کرد و منظره ای پدید می آید که نمونه اش را در تصویر مشاهده می کنید، منظره سور رئال و فوق العاده شگفت انگیز که هیچ گاه از یاد نخواهد رفت و ارزش پیمودن کیلومتر ها راه برای دیدن را دارد. برای این که تجربه دیدن این شب سرتا سر ستاره ای را داشته باشید، باید از قبل در تور های به خصوصی که به هنگام شب، گردشگران را به این منطقه می برند، مکانی برای خود رزرو کرده باشید.

پرواز بر فراز ریو دو ژانیرو، مکان: برزیل

ریو دو ژانیرو، یکی از آن شهر هایی است که امکان گلایدینگ و  پارا گلایدینگ بر فراز آسمان شهر آن وجود دارد و با پرواز بر فراز این آسمان، می توان منظره ای منحصر به فرد از ساحل ایپانمای این شهر را تماشا کرد. علاوه بر این کوه های اطراف شهر که آن را احاطه کرده اند، منظره ای بی نظیر را فراهم می کنند و تجربه این فعالیت نیز از آن جلمه تفریحاتی است که تا مدت ها به خاطر ماند.

یخ نوردی، مکان: کلورادو، آمریکا

اگرازارتفاع و بالا رفتن از دیواره هایی که سراسر پوشیده از آب یخ بسته است، نمی ترسید این یکی دیگر از تجربه هایی است که بسیار هیجان انگیز و منحصر به فرد خواهد بود. هر سال زمستان، تعدادی گروه به خصوص مسئولیت این کار را در کلورادو آمریکا به عهده می گیرند و افرادی که مایل باشند، می توانند به هدایت این گروه به مناطقی بروند که از نظر متخصصان این گروه ایمن تشخیص داده شده است و اقدام به بالا رفتن از دیواره های یخ بسته کنند. به همین خاطر این فعالیت به هیچ عنوان از لحاظ ایمنی خطرناک نخواهد بود و تدابیر ویژه ای از این لحاظ اتخاذ خواهد شد. البته این نکته را باید به خاطر داشت که این فعالیت تنها برای کسانی مناسب خواهد بود، که تجربه صخره نوردی و این گونه فعالیت ها را از قبل داشته باشند چرا که بالا رفتن از این دیواره های یخ بسته کار چندان ساده ای نخواهد بود.

قایق سواری در جنگل آمازون، مکان: برزیل

رودخانه ای که در طول جنگل آمازون وجود دارد، بسیار طولانی است (چیزی حدود هفت هزار کیلومتر) و هشت کشور در مسیر آن قرار گرفته اند (برزیل، بولیویا، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گویانا و سورینامه)، با این وجود، قسمتی از رودخانه که دو شهر مانائوس و بِلِم برزیل را به یکدیگر متصل می کند، هم از لحاظ ایمنی بهتر است و هم این که طبیعت آن فوق العاده بکر و دست نخورده است و به همین خاطر، بسیاری از کسانی که قصد بازدید از مناظر زیبای آمازون را دارند، به این قسمت از رودخانه آن می روند که گروه هایی از مردم محلی این دو شهر، با فراهم کردن قایق های موتوری این افراد را به همراه خود به گشت و گذار در این رودخانه می برند.

قدم زدن بر روی پل شیشه ای، مکان: چین

این پلی که در تصویر مشاهده می کنید، در کشور چین ساخته شده است و ارتفاعی نزدیک به دویست و شصت متر از سطح زمین دارد. نکته ای که در خصوص این پل وجود دارد و آن را منحصر به فرد می کند، کف شیشه ای آن است و این که به وضوح می توان قسمت پشت این شیشه را که همان ته دره می شود، نگاه کرد. ناگفته نماند که این پل از لحاظ ایمنی کاملاً حساب شده ساخته شده است و قابلیت این را دارد که در آن واحد تا چیزی حدود هشتصد نفر را بر روی خود جای دهد و توانایی تحمل وزن این تعداد انسان را دارد، با این وجود، باز هم به خاطر ارتفاع فوق العاده زیادی که به وضوح قابل مشاهده است، کسانی که ترس شدید از ارتفاع دارند، تا جای امکان باید از قدم زدن بر روی این پل خودداری کنند.

مطالعه کتاب، درحالی که روی سطح «دریای مرده» شناور هستید، مکان: اورشلیم

نمک موجود در دریایی که با نام دریای مرده شناخته می شود و در اورشلیم قرار دارد، تا چیزی حدود ده برابر بیشتر از نمک موجود در اقیانوس است و همین مسئله باعث شده است تا چگالی آب این دریا به طور قابل ملاحظه ای زیاد باشد و در نهایت همین ازدیاد چگالی است که باعث می شود شنا کردن و شناور ماندن بر روی سطح آب آن کار بسیار ساده ای باشد و این امکان را برای کسانی که در آب هستند فراهم کند که بتوانند به سادگی روی آب شناور شده و برای مثال کتاب بخوانند؛ کاری که در آب معمولی نمی توان انجام داد و برای شناور ماندن به کمی فعالیت دست ها و پا ها احتیاج خواهد بود. البته دریای سیاه تنها در کرانه اورشلیم قرار نگرفته است و از کشورهای اردن و فلسطین نیز عبور کرده و از برخی شهر های آن ها قابل دسترسی است، با این وجود، ساده ترین راهی که بتوان به نزدیکی آب رسید، رفتن به اورشلیم در است که جاده هایی برای دسترسی راحت تر به ساحل دریا احداث کرده اند و می توان با خودرو به آن رفت.

دویدن در کنار گاو های وحشی، مکان: اسپانیا

این فعالیت هیجان انگیز رایج در اسپانیا، از آن دسته فعالیت هایی است که بهتر از هر چیز دیگری، دل و جرأت افراد را می سنجد. اتفاقی که طی این فعالیت عجیب و غریب می افتد این است که عده ای گاو وحشی را در خیابان رها می کنند و افرادی که علاقه مند باشند، باید جلوتر از این گاو ها، شروع به دویدن کنند. البته اگر جزو این افراد باشید، هر زمان که احساس کردید دیگر قادر به ادامه دادن دویدن خود نیستید و یا این که احساس کردید گاو ها بیش از حد نزدیک شده اند، قادر خواهید بود کنار کشیده و از دویدن انصراف دهید. در کناره ی جاده هایی که افراد و گاو ها در آن در حال دویدن هستند، موانعی برای ایمنی قرار داده شده است که این افرادی که خسته می شوند، قادر به رفتن به قسمت پشتی آن ها خواهند بود.ترجمه  itrans.ir

 این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش دوم

در

بازدید از کلیسای سیستاین/ Sistine Chapel، مکان: واتیکان

این مکان فوق العاده زیبا و تاریخی در مجموعه ساختمان هایی قرار دارد که در واتیکان با نام Apostolic Place (Apostle به معنی یاران حضرت عیسی (ع) یا حواریون است) شناخته می شود و آثار هنرمندان بزرگ دوران رنسانس اروپایی در آن مشاهده می شود. کسانی چون مایکل آنجلو، ساندرو بُتیچلی و رافائل. مشاهده این ساختمان فوق العاده نیز از آن تجربه هایی است که انسان را از خود بی خود می کند و خاطره ای است که تا مدت ها در ذهن انسان خواهد ماند. زمانی که وارد این مکان می شوید، معماری بی نظیر سقف و طراحی های به خصوص و منحصر به فردی که در آن به کار گرفته شده است، شما را از خود بی خود خواهد کرد. نقاشی شناخته شده «The Last Judgement (داوری نهایی)» که اثر مایکل آنجلو است، از جلمه آثار هنری ارزشمند موجود در این مکان است.

تجربه دوچرخه سواری در مسیر ویژه دانوب، مکان: در طول آلمان، اتریش، اسلواکی و مجارستان

این جاده که به طور ویژه برای منظور استفاده دوچرخه ها ساخته شده است، همان گونه که در عنوان این مورد نیز مشاهده می کنید، از کشورهای همسایه در اروپای مرکزی عبور می کند. منظره فوق العاده زیبای رودخانه دانوب در بیشتر طول این مسیر دوچرخه سواری قابل مشاهده است. زمانی که در حال دوچرخه سواری در این مسیر فوق العاده زیبا هستید، گروه های دیگر دوچرخه سوار را نیز مشاهده خواهید کرد که از کشورهای مختلفی آمده اند تا از تجربه دوچرخه سواری در کرانه این رودخانه زیبا لذت ببرند.

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش اول 

بازدید از جزایر گالاپاگوس

این مجمع الجزایر آتشفشانی در اقیانوس آرام جای گرفته است و دو عامل است که سبب شهرت جهانی آن شده است: اول این که گونه های به خصوصی از جانوران بومی در این مجمع الجزایر وجود دارد که در هیچ نقطه دیگر دنیا نظیر آن ها را نمی توان یافت، دومین عاملی هم که این جزیره را مشهور کرده است، وارد شدن چارلز داروین، مکتشف مشهور، به این جزیره است و گونه های جانوری موجود در این جزیره در کتاب او که در خصوص جانوران و گیاهان نقاط مختلف جهان است، عنوان شده اند. سوسمارهای آبی، قازهایی بومی که قادر به پرواز کردن نیستند و نیز پنگوئن های گالاپاگوس، از جمله گونه های جانوری منحصر به فرد این مجمع الجزایر آتشفشانی هستند. گونه هایی که در هیچ یک از نقاط دیگر دنیا قابل مشاهده نیستند.

قدم زدن بر لبه برج «سی اِن»، مکان: تورنتو، کانادا

اگر دوست دارید برای مدتی هم که شده، احساس کنید به جای تام کروز در حال بازی کردن در فیلم «مأموریت غیر ممکن (Mission Impossible)» هستید و تمایل به تجربه هیجانی آن چنانی دارید، تنها کافی است که به برج مشهور سی اِن در تورنتو رفته و برای قدم زدن بر لبه این برج فوق العاده بلند، جایی برای خود رزرو کنید. بر روی قسمت بالایی و پشت بام این برج، لبه هایی به منظور پیاده روی طراحی شده اند؛ لبه هایی که دقیقاً بر محیط شکل دایره مانند پشت بام این برج قرار گرفته اند و در تصویر نیز مشاهده می کنید. البته جای هیچ گونه نگرانی از بابت امنیت جانی کسانی که این تجربه را امتحان می کنند وجود ندارد، چرا که طناب نگه دارند و سایر وسایل ایمنی به طور کامل برای افراد در نظر گرفته می شود.

بالا رفتن از گنبد نصفه و نیمه (Half Dome)، مکان: پارک ملی یُزمایت، کالیفرنیای آمریکا

شکل به خصوصی که این گنبد به مرور زمان به خود گرفته است، باعث شده تا علاقه مندان به صخره نوردی و پیاده روی در طبیعت، از نقاط مختلف برای لذت بردن از منظره فوق العاده این منطقه کوهستانی به کالیفرنیا آمده و از این صخره های گرانیتی بالا بروند. زمانی که صخره نوردان به بالاترین نقطه این کوه می رسند، سراسر دره یُزمایت، روبه رویشان گسترده خواهد شد و دیدن این منظره فوق العاده زیبا به تنهایی، ارزش کیلومترها سفر کردن را دارد.

قدم زدن در ساختمان های رم باستان، مکان: نپال، ایتالیا

پُمپِی شهری واقع در رم است که در سال 79 پس از میلاد مسیح، دچار یورش قرار گرفته و تقریباً ویران می شود و تنها خرابه هایی از آن برای مردم کنونی به یادگار مانده است. با این وجود، ارزش همین خرابه ها به گونه ای است که یونسکو، این منطقه را در لیست به خصوصی که دارد به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است. با قدم زدن در این خرابه ها می توان تا حدودی از چگونگی زندگی مردم آن زمان آگاهی پیدا کرد. قسمتی از این خرابه ها متعلق به یک آمفی تئاتر بسیار بزرگ است و در قسمت دیگری از منطقه می توان ساختمان هایی را مشاهده کرد که به واسطه فوران کوه آتشفشانی تا حدودی از بین رفته اند. برای کسانی که به تاریخ باستان علاقه مند هستند، این مکان می تواند تجربه ای فوق العاده و بی نظیر را به ارمغان بیاورد.

سفر به پاتاگونیا، مکان: آرژانتین و شیلی

ا

ین منطقه در قسمت انتهایی آمریکای جنوبی قرار گرفته است. طبیعت این منطق متشکل از کوهستان ها، صحرا و دشت های بسیار زیبایی است. کوهستان آندس برای نمونه در این منطقه قرار دارد و در بسیاری از نقاط جهان شناخته شده است. گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد این منطقه از دیگر عواملی است که شهرت جهانی برای آن به ارمغان آورده و باعث شده است تا همه ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید به این منطقه بیایند. کسانی که به این منطقه سفر می کنند، حتماً باید وال های آمریکای جنوبی، پنگوئن های منحصر به فرد و نیز مرواریدهای فیلی شکل آن را تماشا کنند.

بازدید از تاج محل، مکان: آگرا، هندوستان

این مکان فوق العاده زیبا و تاریخی به دستور شهاب‌الدین محمد شاه جهان (پنجمین امپراتور سلسله گورکانیان یا مغولان هند) و به یاد همسرش، ممتاز محل که به شدت شیفته و عاشق او بود، ساخته شد. رودخانه ای که در قسمت جلویی این مکان تاریخی قرار گرفته است و در تصویر نیز مشاهده می کنید، یامونا نام دارد و در قسمت جنوبی این رودخانه، مقبره ای از جنس سنگ مرمر وجود دارد که به تازگی به لیست  عجایب هفتگانه دنیا افزوده شده است.

خوردن حشرات سرخ شده در بانکوک، مکان: تایلند

انسان های ماجراجوی بسیاری تا کنون برای امتحان کردن این تجربه عجیب و غریب پا به بانکوک گذاشته اند و بسیاری از آن ها برنامه های تلوزیونی نیز از این کار خود تهیه کرده و در معرض دید عموم قرار داده اند؛ کسانی چون بیِر گریلز. با این وجود به احتمال بسیار زیاد برای کسانی که تا کنون چنین تجربه ای نداشته اند این سؤال پیش می آید که دقیقاً مزه این حشرات چگونه است و این که آیا احساس بدی به هنگام خوردن آن ها به انسان دست می دهد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال البته باید عنوان کرد که همانند بسیاری از کار های دیگر، تنها زمانی می توان از حس و حال خوردن حشرات آگاهی دقیق پیدا کرد، که انسان خود اقدام به تجربه این کار کند. گزینه های متعددی هم برای این کار وجود دارد؛ می توان عنکبوت های سوخاری را انتخاب کرد و یا حتی عقرب های کبابی.

شنا کردن در کنار وال ها، مکان: تونگا (مجمع الجزایری است میان نیوزلند و جزایر هاوائی)

همه ساله، میان ماه های جولای و اکتبر، وال های منحصر به فرد قطب جنوب، مسیری طولانی را طی کرده و خود را به کرانه جنوبی اقیانوس آرام می رسانند. هدف از این سفر به دنیا آوردن کودکانشان است. این سفر وال های غول پیکر، امکانی را فراهم می کند تا افراد مختلف تجربه ای بی نظیر و فوق العاده از شنا کردن در کنار این غول های دریایی بی آزار داشته باشند. البته گروه های به خصوصی برای این کار آموزش دیده اند و گردشگرانی که مایل به انجام این کار باشند را به گونه ای به این وال ها نزدیک می کنند که مشکلی برای کسی پیش نیاید.

بازدید از اوت بک (Outback، منطقه ای دور افتاده)، مکان: استرالیا

اوت بک، منطقه ای بیابانی و دور افتاده در استرالیا است که همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن عازم استرالیا می شوند. شاید برایتان عجیب باشد که یک بیابان دور افتاده و بی آب و علف چگونه می تواند به جاذبه ای برای گردشگران بدل شود؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که گونه های جانوری به خصوص و منحصر به فردی که در این منطقه وجود دارند، عامل اصلی این اتفاق هستند. این گونه های جانوری شامل پرندگان و خزندگان بسیار جالب و به خصوصی است؛  باجریگار (نوعی طوطی استرالیایی)، طوطی کاکل سفید استرالیایی، کانگورو و دینگو که نوعی سگ بومی به خصوص استرالیایی است، از جمله جانوران و پرندگانی هستند که در این منطقه قابل مشاهده خواهند بود. تنها مسئله ای که در خصوص این منطقه وجود دارد این است که نزدیک ترین ساختمان های به آن، مایل ها فاصله دارند و به همین خاطر اگر در این منطقه، کسی دچار مشکلی شود، حل کردن آن بسیار دشوار خواهد بود، به همین خاطر باید پیش از سفر به آن تمامی تدابیر گوناگون را در خصوص سفر اندیشید و وسایل لازم را فراهم کرد.

تجربه تنیس بازی کردن در بلند ترین زمین تنیس جهان، مکان: دبی، امارات متحده عربی

برج العرب نامی است که برای همگان آشنا است و در حال حاضر از لحاظ ارتفاع، سومین هتل بلند جهان محسوب می شود. جالب است بدانید یکی از مرتفع ترین زمین های تنیس موجود در جهان نیز، در این هتل قرار دارد. این زمین تنیس بر طبقه فوقانی این هتل قرار گرفته است و به واسطه سر باز بودن این زمین، تدابیر به خصوصی در اطراف آن اندیشیده شده است تا از لحاظ ایمنی هم مشکلی نداشته باشد. نکته ای که بیش از پیش نام این زمین تنیس را بر سر زبان ها انداخت، حضور بازیکنان مشهور دنیای تنیس (کسانی چون راجر فدرر و آندره آگاسی) در این زمین و بازی کردن در آن بود. مسابقاتی هم تا کنون در آن برگزار شده که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

گردش در هوانا به وسیله ماشین های لوکس قدیمی، مکان: کوبا

در حال حاضر، نزدیک به شصت هزار خودروی قدیمی در کوبا وجود دارد و سوار شدن در این خودرو ها، شاید همانند این باشد که سوار ماشین زمانی شده و به گذشته های دورتر سفر کرده باشید؛ گذشته ای که دیگر وجود خارجی ندارد. این خودرو ها توسط افراد به خصوصی که برای این کار در شهر قرار گرفته اند، برای هر مدت زمانی که فرد بخواهد، در اختیارش قرار داده خواهد شد و او قادر خواهد بود به وسیله این خودرو در شهر گردش کند و از نزدیک تاریخ، فرهنگ، معماری و ساختمان های تاریخی و قدیمی کوبا را از نزدیک مشاهده کند؛ کشوری که توسط اسپانیایی ها پیدا شد و در ساختمان سازی و فرهنگ خود نیز تا حدود زیادی از آن ها وام گرفته اند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس های جدید از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا

در


کلیسای زیبای استپانوس در یک دره عمیق در امتداد رود ارس ، در سمت ایرانی مرز ایران و نخجوان واقع شده است. در ابتدا در قرن نهم ساخته شده و پس از آسیب دیدگی در اثر جنگ و زلزله در دوره صفویه بازسازی شد.

 

قدیس بارتولوميوس رسول نخستين كليسا را در محل حكومت امپراتوری اشكانی در حدود سال 62 ميلادی تأسيس كرد . اولین صومعه در قرن هفتم ساخته شد و بعداً در قرن 10 گسترش یافت. صومعه در طی جنگهای بین سلجوقیان و امپراتوری بیزانس در قرون 11 و 12 آسیب دیده است.به دلیل زلزله ، صومعه چندین بار مرمت شد. این کلیسا همچنین دارای نقاشی های دیواری منحصر به فرد و تصاویر مجسمه ای است که شاهکار محسوب می شوند. معبد خود از توف فلزیت(سنگهایی با منشاء آتشفشانی) ساخته شده است. ضمناً کلیسای استپانوس در ایران از سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. 

 

به دنبال فتح منطقه توسط مغولان هولاگو خان ، نوه چنگیز خان ، در اواسط قرن سیزدهم ، توافق نامه صلح بین کلیسای ارامنه و ایلخانان امضا شد و مسیحیان وضعیت مطلوبی را حفظ کردند. این صومعه در نیمه دوم قرن سیزدهم بازسازی شد و در سال 1330 به رهبری زکریا کاملاً بازسازی شد. تا قرن 14 و 15 م ، صومعه سنت استپانوس در اوج نفوذ فرهنگی و فکری خود قرار داشت و تولید نقاشی و دست نوشته هایی  در دین ، ​​تاریخ و فلسفه.

 

در اوایل قرن 15 ، سلسله جدید صفوی از ارمنی ها محافظت می کرد ، اما این منطقه در مرکز درگیری ها با عثمانی ها بود که در سال 1513 به ارمنستان غربی حمله کردند . صومعه در قرن شانزدهم به تدریج رو به زوال گذاشت. شاه عباس اول در سال 1604 ساکنان منطقه را اخراج کرد و صومعه رها شد. پس از سال 1650 ، صفویان منطقه را دوباره اشغال کردند و صومعه متروکه در اواخر قرن هفدهم بازسازی شد.

 

در آغاز قرن هجدهم ، این منطقه تحت گسترش امپراتوری روسیه قرار گرفت . ایروان در سال 1827 توسط روسها فتح شد و طبق پیمان ترکمنچای ، مرز بین ایران و روسیه متعاقباً بر روی رود ارس مشخص شد. در نتیجه ، بخشی از مردم به زور به ارمنستان روسیه آواره شدند . قاجار برای حفاظت از ارمنی ها و بازسازی صومعه سنت استپانوس  بین 1819 و 1825 تلاش کرد.صومعه در قرن بیستم تحت چندین مرمت قرار گرفت.اخیراً افزون بر کارهای مرمتی فوق جهت استحکام بخشی از بنا و آماده‌سازی آن برای بازدید توریست و گردشگران  توسط میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته‌است، جاده سابق آن نیز به نحو مطلوبی تعریض و آسفالت شده ‌است.

 

زیباترین و جدیدترین عکس ها از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا در تاریخ چهارم مهر ماه 1397 تهیه شده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان

در
f8a551afdc99e96f89d440ab9f8701f0.jpg

یکی از قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه و بزرگترین بازار سرپوشیده جهان ، نه چیزی بیشتر ، نه چیزی کمتر - این همان چیزی است که بازار تبریز است. در ژوئیه 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد ، اولین نمونه قبلی در تاریخ جهان. مساحت بازار تبریزحدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است که دارای مساجد ، کارگاه ها ، انبارها و محوطه های زندگی است. در مجموع ، بیش از 20 گالری بزرگ ، 24 کاروانسرا ، تقریباً 30 مسجد ، پنج حمام و چندین بازار دیگر که در یک نوع کالا تخصص دارند ، وجود دارد. بنابراین ، برای فرش شما باید به بازار مظفری بروید ، برای جواهرات - به بازار امیر؛ هنوز بازارهای مواد غذایی و .... جداگانه وجود دارد

جای تعجب ندارد که چگونه چنین هزار تویی ظاهر شده است. جاده بزرگ ابریشم قرن ها از تبریز می گذشت که دقیقاً در این شهر به سه جهت منشعب می شد. جای تعجب نیست که به تدریج در اینجا ، لایه به لایه ، محل های خرده فروشی رشد کردند ، که در پایان ، تقریباً 4 کیلومتر امتداد یافت. بازار در زمان صفویه در قرن شانزدهم به اوج خود رسید. متعاقباً ، اهمیت آن تا حدودی کمرنگ شد ، اما امروز بازار تبریز نه تنها در شهر ، بلکه در استان بازار اصلی است.

 

مساحت بازار تبریز حدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است.


طبیعتاً می توانید برای مدت زمان بسیار طولانی در این بازار قدم بزنید. بنابراین ، منطقی است که در ابتدا آنچه مورد علاقه شماست را انتخاب کنید - چه به معنای خرید و چه به لحاظ فرهنگی و تاریخی. به عنوان مثال ، به مسجد جمعه بروید ، مشهورترین مسجد در میان بازارهای دیگر. این ساختمان زیبا با قوس زیبا با حوض مرمر تزئینی و آب نما است. صحن مسجد می تواند تا پنج هزار نفر را در خود جای دهد.

 

یکی دیگر از جاذبه های جالب توجه در قلمرو بازار ، مقبره الشعرا است که در آن حدود پنجاه شخصیت مهم فرهنگی کشور آرام گرفته اند. اولین شاعری که خاکستر او در آرامگاه است ، اسدی طوسی است. مقبره در زیر زمین و در مکانی قرار داده شده است که قبلاً با گنبدی چشمگیر مشخص شده بود ، بعداً در اثر زلزله تخریب شد. روبنای فعلی بالای مقبره در دهه 1970 ساخته شد. در خود مقبره می توانید تصاویر موزائیکی از آن مرحوم را مشاهده کنید و اغلب رویدادهای فرهنگی ، ادبی و موسیقی در اینجا برگزار می شود.سفر به بازار افسانه ای مانند یک ماجراجویی واقعی برای توریست ها و گردشگران در سرزمین عجایب است. 

 

بازار تبریز فقط یک مکان تجاری نیست. در قرن بیستم ، دو بار به صحنه حوادث انقلابی چشمگیر تبدیل شد. علاوه بر این ، هر سال یک مراسم یادبود عاشور در مساجد بازار برگزار می شود.

 

 

 

بازار تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ ترین بازار سرپوشیده در جهان به روایت جدیدترین عکس ها

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱ممنون لطف دارین

۱۳۹۷/۷/۱۰عکس های زیباییه

در ادامه بخوانید...