آسمان خراش پل آسمان در چین درهای خود را به روی اولین بازدید کنندگان باز کرد

در

آسمانحراش

در شهر City Chongqing چونگ کینگ چین "پل آسمان" افتتاح شد که شگفت انگیزترین آسمان خراش افقی جهان در طراحی و معماری است. یک ساختار منحصر به فرد به طول 300 متر ، روی چهارآسمان خراش بلند مرتبه را به طور هم زمان می بندد و جزئی جدایی ناپذیر از بزرگترین پروژه چین است. با وجود این که کار ساخت و ساز هنوز ادامه دارد ، این پل با بزرگترین سکوی مشاهده در جهان و با یک "پارک آسمانی عجیب" در ارتفاع 250 متری در حال حاضر بازدید کننده های خود را پذیرفته است.

Sky Bridge
ساخت آسمان خراش افقی کریستالی با بزرگترین سکوی مشاهده در جهان (چونگ کینگ ، چین) به پایان رسیده است.

 

پل آسمان
پل آسمان که در ارتفاع 250 متری واقع شده است ، بخشی از مجموعه رافلز شهر چونگ کینگ در دست ساخت است

چینی ها در آرزوی اینكه از بقیه جلوتر باشند ، چنین پروژه های منحصر به فردی را ایجاد می كنند كه فرد از تعجب می گوید :چگونه امكان پذیر است. این ها دقیقاً شگفتی های جهان را شامل می شوند که پروژه ای در مقیاس بزرگ ایجاد شده توسط دفتر معماری شهر موشه سفدی رافلز است که در شهر کینگ کینگ در حال اتمام است.

پل آسمان که در ارتفاع 250 متری واقع شده است ، بخشی از مجموعه رافلز شهر چونگ کینگ در دست ساخت است به یاد بیاورید که این مجموعه بزرگ با شکوه شامل پروژه ای از هشت آسمان خراش که چهار مورد از آنها نوعی پشتیبانی از یک پل افقی است که رسماً "کریستال" نامیده می شود ، اما بیشتر اوقات می توانید "Sky Bridge" یا یک آسمان خراش افقی در ارتفاع 250 متر نامیده می شود.

 

Sky Bridge

سفر سرگرم کننده به پل آسمان Sky Bridge و مشاهده از بالاترین طبقه یکی از 4 آسمان خراش  از مجموعه شهر رافلز (کریستال ، چین) آغاز می شود.

 

بزرگترین مشکل در ایجاد این پل، بالا رفتن تا ارتفاع خیره کننده برخی از قسمت های سازه است که در صورت جمع شدن ، بالغ بر 12 هزار تن است. اما به هر صورت ممکن است ، ساختار300 متری ، ساخته شده از فولاد و شیشه ، در حال حاضر در جای خود نصب شده است و برای پذیرایی بازدید کنندگان کاملاً مجهز است.

Sky Bridge

سازندگان "Sky Sky" در رابطه با National Geographic نمایشگاهی را طراحی کردند که در مورد تاریخچه چونگ کینگ (چین) است.

 

کسانی که تصمیم می گیرند با چشمان خود چنین جذابیتی غیرمعمول را ببینند ، در راه رسیدن به عرشه مشاهده (در طبقه همکف) می توانند از نمایشگاه ایجاد شده با همکاری National Geographic بازدید کنند. این نمایشگاه خود گردشگران و شهروندان را با تاریخچه توسعه Chongqing آشنا می کند.

Sky Bridge

یک آسانسور پر سرعت فوق العاده میهمانان را به یک نمایشگاه تعاملی می برد که برنامه های چین را برای اکتشاف مریخ  نشان می دهد.


صعود به بالا توسط آسانسور اکسپرس تنها 50 ثانیه زمان خواهد برد و نمایشگاه دیگری نیز در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت که برنامه های بلندپروازانه چین برای فتح مریخ و سازماندهی زندگی بر روی آن را ارائه می دهد. اما شما حتی پس از آشنایی با برنامه فضایی ، قادر نخواهید بود به بلند پروازانه ترین سکوی مشاهده  در تراس های باز با یک کف کاملاً شفاف ، اعتماد کنید.

 

Sky Bridge

قدم زدن در یک پارک عجیب و غریب در ارتفاع 250 متری لذت خاصی خواهدداشت (کریستال ، چین).

 

Sky Bridge
این آسمان خراش افقی دارای پارک مخصوص  و یک استخر  است که به زودی نیز افتتاح می شود.

 

هر کس به "آسمان خراش افقی" می رسد در یک پارک با گیاهان عجیب به بهشت ​​می رود. پیاده روی در کوچه های آن ، حتی برای کسانی که فقط به معماری سایت علاقه بودند ، لذت زیادی را به ارمغان می آورد ، زیرا دیوارهای آن نیز کاملاً شفاف است و از آنجا منظره ای زیبا از شهر و همجوشی غیرمعمول جریان های قهوه ای رنگ یانگ تسه با رنگ آبی آب رودخانه جیالینگ دیده می شود.

Sky Bridge

از محل مشاهده ، در هر ساعت از روز منظره ای نفس گیر دیده می شود.

برای کسانی که دوست دارند اعصابشان را آرام کنند ، یک تراس با کف شیشه ای (کریستال ، چین) ایجاد شده است.

 

اما در آن طرف پل آسمان ، کافه ها ، رستوران ها و یک کلوپ خصوصی  با استخرهای شنا و مناطق مخصوص استراحت به پایان رسیده است. در حال حاضر آنها هنوز افتتاح نشده اند ، اما همانطور که برگزار کنندگان قول می دهند ، افتتاحیه در ماه های آینده انجام می شود. بنابراین سرگرمی نفس گیر برای مهمانان یک آسمان خراش افقی اضافه خواهد شد.

 

Sky Bridge

جذابیت شدید این آسمان خراش تعداد زیادی بازدید کننده را به خود جلب می کند و حتی کودکان را نمی ترساند


اطلاعات جالب: چینی ها تلاش می کنند جاه طلب ترین یا بزرگترین پروژه ها را در جهان ایجاد کنند. پیش بینی می شود که روزانه 3 هزار نفر بتوانند از "پل آسمان" بازدید کنند و هزینه بلیط ورودی در حال حاضر حدود 25 دلار است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بلند ترین آسمان خراش جهان که بر فراز ابرها ساخته شده اند 6 آسمانخراش

در

آسمانخراش

بشر در آرزوی ابدی برای فراتر از حد معمول و حتی گاهی غیرمجاز ، چندین شاهکار مهندسی برجسته را رقم زده است. این وسواس تا حدی پیشرفت کرده است که انسان مدرن نه تنها می تواند برج های بلند را با قلل هایی که از ابرها عبور کرده اند، بسازد ، بلکه در آن ها با بهره گیری از نمای نفس گیر که دیده می شود کاملاً راحت زندگی کند . و از همه مهمتر ، در جستجوی روش های جدید ، شاهکارهای بیشتر و بیشتر معماری ایجاد کند.به 6 مورد از بلندترین آسمان خراش های جهان در این مقاله نگاهی می اندازیم.

 

 

چه زمانی ساخت آسمان خراش ها شروع شد و چگونه به بهشت ​​رسیدیم

  •  
آسمان خراش
بلندترین ساختمانهای کره زمین
به لطف پیشرفت و پیشرفت فن آوری های نوآورانه ، بشریت بالاتر و بالاتر می رود.


آسمان خراش ها در تاریخ ما ، مهندسی و حتی فرهنگ ، جایگاه ویژه ای را اشغال می کنند.اصطلاح آسمان خراش بیش از 100 سال پیش ، یعنی در دهه 1880 در برابر ظهور معماری در حال تحول "سبک شیکاگو" ظاهر شد. در این دوره ، توسعه دهندگان نه تنها سعی در شکستن رکورد ارتفاعی داشتند بلکه آنها نیز در پی ایجاد هرچه بیشتر فضای مسکونی یا تجاری بودند تا مالک زمین بتواند از اجازه دادن این فضا برای نیازهای مختلف حداکثر بهره را ببرد. از آن زمان به بعد ، آسمان خراش ها در سراسر جهان ، به ویژه در شهرهای پرطرفدار ، دیده می شود ، جایی که میلیون ها نفر در جستجوی زندگی بهتر در تلاش هستند.

نکته جالب:

در هنگام ساخت برجها ، آنهایی که از آستانه ارتفاع 150 متری عبور کرده اند ، آسمان خراش محسوب می شوند.

با توجه به اینکه روند توسعه و ساخت و ساز تحول پیدا کرده است ، آسمان خراش هایی ظاهر می شوند که از ارتفاع نیم کیلومتر و حتی 800 متر بالاتر رفته اند. اما چنین پروژه های جاه طلبانه نیاز به محاسبات کاملاً دقیق ، ایجاد مصالح ساختمانی ویژه ، ارتباطات مهندسی دارد که نه تنها یک ساختار قدرتمند را حفظ می کند بلکه ایمنی کامل ، پایداری در برابر هرگونه نوسانات پوسته زمین یا جریان باد و طوفان ، حرکت راحت و اسکان را تضمین می کند.

 

1. برج 432 خیابان پارک در نیویورک (ایالات متحده آمریکا)

 

برج
آسمان خراش 432 خیابان پارک در منهتن بلندترین ساختمان در نیمکره غربی (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا) شد.

 

 

این آسمان خراش با 425.5 متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان مسکونی نیمکره غربی شد. این ساختمان مجلل که توسط رافائل وینولی طراحی شده است ، در منهتن ، یکی از معتبرترین محله های نیویورک واقع شده است. اساس ساختاری شکل ساختمان 96 طبقه مربعی بود که به صورت ارگانیک در تصویر معماری منطقه قرار گرفت. با وجود این که شما هیچ عنصر طراحی خیالی را بر روی آن مشاهده نخواهید کرد ، اما هنوز هم به پرطرفدار ترین ساختمان مسکونی تبدیل شده است که در آن تنها میلیاردرها و ثروتمندترین افراد روی کره زمین می توانند اقامتگاه خریداری کنند.

 

آسمان خراش
کلیه اتاق خواب های آسمان خراش 432 خیابان پارک دارای پنجره های 10 متر مربعی با نمای چشمگیر است.   (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا).

 

در این برج شیخ فاواز ال هوکر از عربستان سعودی با مساحت 767 متر مربع ، لوکس ترین اقامتگاه را دارد. علاوه بر 104 آپارتمان فروخته شده از 16 تا 95 میلیون دلار ، همه چیز برای یک زندگی فوق العاده راحت وجود دارد: یک اسپای تمام عیار(مرکز ماساژ درمانی) ، مرکز تناسب اندام ، استودیوی یوگا ، سالن های عظیم برای مراسم و رویدادها ، یک اتاق بیلیارد ، سینما ، استخر سرپوشیده با چشم اندازهای خارق العاده به شهر

 

 

2. برج مرکز در ووهان (چین)

 

آسمان خراش در ووهان
برج مرکز آسمان خراش در ووهان به ارتفاع 438 متر (چین)


زیبایی باورنکردنی برج مرکز ، به معنای واقعی کلمه در تابلوهای شیشه ای متحرک وی پنجره ها پیچیده است و به یک گوهر واقعی از شهر چینی ووهان تبدیل شده است. متخصصان انستیتوی طراحی و تحقیقات معماری شرق چین با الهام از شکل های یک قایق دریانوردی سنتی ، تصمیم به ایجاد یک آسمان خراش منحصر به فرد گرفتند که 438 متر ارتفاع و در 88 طبقه برج ، مکانی برای آپارتمان های مسکونی ، ادارای و یک هتل شیک دارد. علاوه بر این ، ویژگی اصلی این پروژه نه تنها شکل اصلی ساخت و ساز بلکه این ساختمان همچنین به دلیل معرفی فناوری های فوق مدرن صرفه جویی در مصرف انرژی ، توسعه و کاربرد عناصر محافظ منحصر به فرد که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ،  باد و حتی زمین لرزه های شدید جلوگیری می کند ، قابل توجه است.

 

 

3. برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی)

 

کوالالامپور
برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور توسط معمار آرژانتینی Cesar Pelli و همکارانش طراحی شده اند


برج های دوقلوی پتروناس 451.9 متری به عنوان بلندترین سازه در مالزی شناخته می شوند و در رده بندی جهانی در رتبه شانزدهم قرار دارند ، اما بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند. برای مردم مالزی ، مجموعه پتروناس به نوعی سمبل تبدیل شده است که به جهانیان اعلام کرده است که این کشور وارد اقتصاد جهانی شده است. این رویداد در اواخر قرن گذشته رخ داد و همزمان با راه‌اندازی آسمان خراش (1998). اشکال حیرت انگیز که در بتن و فلز ساخته شده است ، بر اساس هندسه اسلامی ، سنت ها  و آرمان های مالزی را برای آینده ترکیب می کند. این امر به ویژه در یکی از قابل تشخیص ترین ویژگی های ساختمان ، در "پل آسمان" که دو برج را به هم وصل می کند ، قابل توجه است.

 

کوالالامپور
برای اینکه برج های دوقلوی کاملاً روی زمین نرم بایستند ، لازم بود که شمع ها را در عمق  100 متری کار بگذارند.


یک واقعیت جالب:

تعداد معدودی از ساختمانها در جهان می توانند به این امر دامن بزنند که نخست وزیر در طراحی آن شرکت کند. اما این برج های دوقلوی توسط مهاتیر محمد ، یکی از رهبران ارشد مالزی ساخته شده است. این او بود که پیشنهاد ساخت آسمان خراش ها به سبک اسلامی را داد. برج های منحصر به فرد از ستاره هشت ضلعی دارای برجستگی های نیم دایره ای برای ثبات ساخته شده اند.

 

4. برج تایپه 101 در تایوان

 

برج تایپه
برج تایپه 101 در تایوان یکی از نمادین ترین ساختمان های کره زمین است


آسمان خراش تایپه 101 اولین ساختمان در جهان شد که از ارتفاع 500 متری عبور کرد. ارتفاع آن به 509.2 متر می رسد و تعداد زیادی طبقه را شامل می شود - 101. در زمان افتتاح یكی از بناهای نمادین این سیاره در سال 2003 ، بلندترین ساختمان جهان بود ، اما بعد از گذشت تنها 15 سال از نردبان رتبه بندی به رتبه 10 رسید.

 

برج تایپه
در سال جدید ، برج تایپه 101 ، تایوان به نمایشی خیره کننده از آتش بازی تبدیل می شود.گردشگران زیادی برای تماشا به این برج می آیند.


از هر نظر جذاب و زیبا ، این آسمان خراش از لحاظ توسعه "معماری پایدار" برای ساختمانهای بلند ، استاندارد جهانی را رعایت کرده است. همانطور که مشخص شد ، برج تایوانی در سال 2011 برای بهره برداری و نگهداری از گواهینامه LEED به گواهینامه LEED پلاتینی  رسیده است که برای ساختمانی با این اندازه نادر است.گواهینامه  لید LEED مخفف (Leadership in Energy and Environmental Design)در ترجمه فارسی برای ساختمان با مصرف بهینه انرژی و طراحی زیست‌ محیطی با امتیاز های زیر داده می شود:
گواهینامه LEED معمولی ۴۰ تا ۴۹ امتیاز
گواهینامه LEEDنقره‌ای ۵۰ تا ۵۹
گواهینامه LEEDطلائی ۶۰ تا ۷۹
گواهینامهLEED پلاتینی ۸۰ به بالا

 

برج تایپه

برج تایپه 101 نه تنها با زیبایی خود ، بلکه با دستاوردهای مهندسی همه را شگفت زده کرده است.

 

علاوه بر سیستم کنترل هوشمند ، کنترل انرژی و منظره خیره کننده ، یک دمپر 728 تنی در داخل تایپه 101 وجود دارد. این وسیله در مقیاس بزرگ برای خنثی کردن حرکت جانبی بادهای قوی طراحی شده است. این دقیقاً همان چیزی است که باعث می شود چنین ساختار باشکوهی در حین استراحت قدرتمند و ایمن حفظ شود.

 

5. برج ساعت سلطنتی مکه (عربستان سعودی)

 

برج ساعت مکه
Royal Clock Tower  مکه  سومین برج از بلندترین آسمان خراش ها است.


این ساختمان عظیم که به ارتفاع 601 متر می رسد ، بخشی از مجموعه ای است که از 7 آسمان خراش ایجاد شده در مکه ، شهر مقدس همه مسلمانان - تشکیل شده است. همه این برجها بخشی از پروژه بنیاد پادشاه عبدالعزیز است که هدف از آن مدرن سازی این شهر به منظور خدمت به مسلمانانی است که سالانه زیارت می کنند. Royal Clock Tower یک هتل بزرگ با اتاقهای راحت است که برای استقبال از مومنانی که در طول حج به مکه می روند ، طراحی شده است.

 

برج ساعت مکه

شب ها میلیون ها چراغ روی برج ساعت (برج رویال ساعت ، عربستان سعودی) روشن می شود.

 

جذابیت اصلی این بنا ساعت آن است که در چهار طرف برج قرار دارد. اندازه قطر آن 43 متر است که به طور خودکار آن را به بزرگترین در جهان تبدیل می کند. با توجه به اینکه ساعت  450 متر از سطح زمین بالاتر است ، بالاترین ساعت معماری این سیاره به حساب می آید.

 

 

6. برج خلیفه در دبی (امارات متحده عربی)

 

برج خلیفه در دبی
آسمان خراش برج خلیفه هنوز قهرمان جهان از نظرارتفاع  است.

 

 

آسمان خراش بلند مرتبه برج خلیفه واقع در دبی همه رکوردها را شکسته و نه تنها در ساخت و ساز بلکه این بنا با ارتفاع 828 متری ، 10 سال پیش ساخته شده است ، و در این مدت هرگز تأسیسات جدیدی وجود نداشته است که بتواند مساحت ، قد ، تعداد طبقات و پیچیدگی ساختار مهندسی و سیستمهای تعمیر و نگهداری  را به خود اختصاص دهد. تا کنون برج خلیفه با 163 طبقه برجسته ترین ساختمان جهان است که فقط در 6 سال ساخته شده است.

 

برج خلیفه
اغلب ، برج خلیفه در رنگ پرچم  کشورهای مختلف  نقاشی می شود یا یک نمایش لیزر خارق العاده دارد.


در حقیقت ، این برج یک شهر واقعی  است که با پارک های خود ، بلوار و چمن های معطر ، آپارتمان های مجلل و اتاق های هتل ، بسیاری از مطب ها و بوتیک ها ، زمین تنیس و استخرها ، اسپا و یک سالن ورزشی لذت بخش است. و همچنین برج های مشاهده برای مشاهده زمین که باید به مراتب بالاتر و بالاتر برود. اکنون یکی از آنها در ارتفاع 555 متری واقع شده است - این سطح در طبقه 148 است ، اگرچه اولین و دومین سکوهای مشاهده  هنوز باقی مانده اند و در ارتفاع 452 متری (124 طبقه) و 456 متر (125 طبقه) واقع شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه ای در وسط بزرگراه : صاحبخانه به دلیل طمع حاضر به فروش خانه نشد

در

بزرگراه

در استان گوانگدونگ چین خانه ای وجود دارد که گردشگران را به خود جلب کرده است. این ساختمان به جز موقعیت مکانی آن معماری قابل توجهی ندارد. این خانه به معنای واقعی کلمه در زمان طراحی بین دو خط بزرگراه و در وسط بزرگراه قرار گرفته است! مالک به صراحت حاضر به ترک خانه خود برای  زندگی در محل جدید نشد.

 

بزرگراه

در چین بزرگراهی در اطراف یک ساختمان مسکونی ساخته شد.

 

به عنوان یک قاعده ، در زمان ساخت و ساز خیابان و بزرگراه ها  بنا هایی تخریب می شوند که از منظر کلی محله های جدید یا طرح پروژه  با آن سازگار نیست. به همین ترتیب با خانه یک زن چینی به نام لیانگ این اتفاق افتاد.در حین ساخت بزرگراه ، مقامات محلی ساکنانی را که خانه های آنها در محل پروژه قرار داشت ،جابجا کردند. 47 خانوار و 7 بنگاه  غرامت پولی دریافت کردند. آنها خانه های خود  را در سپتامبر سال 2019 خالی کردند.

 

بزرگراه

در چین بزرگراهی در اطراف خانه ای ساخته شد كه صاحب آن به دلیل حرص و آز ، از بیرون آمدن خودداری كرد.

 

زن چینی لیانگ از پیروی از همین الگو امتناع ورزید ، بنابراین مانع کار مهندسان و سازندگان شد. این زن با بیان اینکه میزان غرامت کافی نیست ، این انگیزه  را ایجاد کرد. مقامات این زن چینی را در ازای خانه اش  با مساحت 40 متر مربع ، 2 آپارتمان و بالاتر از 186000 دلار به خانم چینی پیشنهاد دادند. لیانگ فکر کرد این کافی نیست ، و او خواستار 4 آپارتمان و 287000 دلار شد ، در نتیجه ، پس از 10 سال قانع نشدن این زن حریص ، تصمیم گرفته شد خانه وی  در پروژه معماری بزرگراه باقی بماند. ساختمان به سادگی بین 2 باند بزرگراه گرفتار شد.

 

گردشگران

گردشگران می آیند تا خانه ای را بین 2 باند بزرگراه تماشا کنند.


در نتیجه این بزرگراه ساخته شد ، زن چینی در خانه قدیمی خود یا بهتر بگوییم در فرورفتگی  باند بزرگراه باقی ماند .حالا  علاوه بر سر و صدای بزرگراه و خودرو ها ، باید با سر و صدای گردشگرانی را که  برای دیدن این جاذبه گردشگری جدید وارد گودال  می شوند ، کنار بیاید.

 

خانه ای در وسط بزرگراه

خانه یک طبقه زن چینی لیانگ.به دلیل حرص و طمع ، این زن در دیوارهای بتونی به دام افتاده است.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

صاحبخانه که از بالا رفتن 330 پله خسته شده بود ، این معجزه معماری را برای فروش گذاشت

در

معماری

موفق ترین شخص در زمینه ساخت و ساز خانه وكیل انگلیسی بود كه در سال 1880 موفق به ساخت نه تنها خانه ، بلكه یك برج 66 متری بلند ، تنها با استفاده از ماسه و سیمان و بدون استفاده از هیچ گونه مصالح تقویتی شد. بنای ساخته شده توسط  او از طوفان ها و  رعد و برق ها پابرجا مانده است و هنوز هم بر فراز حومه شهر تنها ساختمانی است که توجه همه را به خود جلب می کند. اما آخرین صاحب این خانه ، آن را برای فروش گذاشته است ، زیرا او قادر به بالارفتن  از 330 پله برای رسیدن به طبقه 14 نیست.

 

برج Sway

یک ساختمان مسکونی 14 طبقه عجیب و غریب با 330 پله ("برج Sway") در انگلستان برای فروش گذاشته شده است.


برج Sway با ارتفاع خارق العاده ، دارای ساختاری پیچیده است که هیچ شباهتی با سازه های موجود در جهان (تاکنون) ندارد. در حومه روستای Sway در نزدیکی لامینینگتون ، همپشایر (انگلیس) واقع شده است. این ساختمان عجیب و غریب از زمان ساخت آن - 1880 - 1879 مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.(الان هم برای گردشگران جالب است) و این  تعجب آور نیست ، زیرا در آن زمان چنین آسمان خراش هایی در انگلیس نه تنها در دهکده ها بلکه حتی در پایتخت نیز دیده نمی شدند.

 

برج Swayبرج Sway

برج Sway بلندترین سازه بدون  بتن آرمه در جهان است.

توجه: برج Sway بلندترین سازه غیرمسلح جهان شناخته شده است.  این سازه تنها با استفاده از سیمان پرتلند ، شن محلی و اکسید آهن ساخته شده است.

 

برج Sway

خانه برج توسط مالک و صاحبخانه فعلی ، که از بالا رفتن 330 پله خسته شده ، برای فروش گذاشته شده است. 

اولین مالک این معجزه معماری ، یک وکیل عادی یورکشیای و قاضی دادگاه ،  اندرو توماس تورتون پترسون بود. برج نوعی آزمایش بود و خود مالک هرگز در آن زندگی نکرد . برای همین وی اقامتگاهی با ارتفاع فقط 6 طبقه ساخته بود.

 

برج Sway

خانه برج خیره کننده توسط  اندرو توماس تورتون پترسون ساخته شده است.

طراحی و معماری برج Sway دستخوش تغییرات بسیاری شده است: از انبار گرفته تا اضافه شدن رستوران ،  هتل و سرانجام یک ساختمان مسکونی.

 

برج Sway

آرکهای گوتیک و مبلمان محکم آراسته اتاق نشیمن در Sway Tower (انگلستان) است.


این آخرین مالک بود که زندگی جدیدی را در داخل ساختمان شروع کرد و آن را به یک فضای زندگی فوق العاده تبدیل کرد ،  او 45 سال در این بر زندگی کرد. با گذشت سالها ، پاول می گوید خانواده وی بیش از 1 میلیون دلار هزینه کرده اند. و این تلاش ها و زمان و هزینه ها را پس از طوفان قدرتمندی که در سال 1987 در سواحل جنوبی انگلیس رخ داد ، حساب نمی کند. بعد از طوفان پول برای بازگرداندن خارق العاده ترین چشم انداز همپشایر توسط کل استان جمع آوری شد.

 

برج Sway

اتاق نشیمن در ضلع شرقی برج به همان اندازه چشمگیر است (Sway Tower ، انگلستان).

 

پس از آخرین وقایع غم انگیز ، به منظور جلوگیری از تخریب های جدید در اثر بلایای طبیعی ، دیوارها تا حد امکان تقویت شده و یک میله برقگیر  نصب شد. همانطور که معلوم شد ، این برج با رعد و برق 11 یا 12 بار در معرض "حملات" قرار گرفته است ، که خسارت قابل توجهی به سازه وارد کرده است. در حال حاضر این ساختمان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و منتظر صاحبان جدید خود است ، زیرا مالک فعلی دیگر قادر به صعود 330 پله برای رسیدن به طبقه بالا نیست. اگرچه حتی رفتن به اتاق خواب در طبقه 5-6 در حال حاضر برای او دشوار است.

 

برج Sway

اتاق نشیمن و ناهار خوری در ایوان تابستانی برج Sway (بریتانیا).


صاحبان جدید نه تنها یک بنای تاریخی را خریداری می کنند ، بلکه یک اقامتگاه 14 طبقه با چندین اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، اتاق غذاخوری ، چهار اتاق خواب (یکی در هر طبقه) را در اختیار شما قرار می دهند که در کنار آن حمام های مجلل و اتاق رختکن قرار می گیرند. ، در زیرزمین اتاق های مختلفی وجود دارد ، اما در طبقه چهاردهم یک اتاق ارتباطات و محل ارتباطات وجود دارد که توسط سرویس های اضطراری استفاده می شود. 

برج Sway

 

استخر برج Sway

مالک جدید این فرصت را دارد که  در استخر سرپوشیده (Sway Tower ، انگلستان) شنا کند.


در اتاقی که در کنار برج-محل اقامت قرار دارد ، در اواسط قرن گذشته ، یک استخر سرپوشیده 18 متری با آب گرم ساخته شده است. در کنار آن ، زمین تنیس ساخته شده است که توسط یک باغ زیبا احاطه شده است (در زمان استفاده از این برج به عنوان هتل). 

برج Sway

حیاط داخلی یک منطقه تفریحی و مسیرهای پیاده روی در سراسر سایت (Sway Tower ، انگلیس) دارد.

 

برج Sway
تراس ، واقع در بالای محل اقامت ، زیبایی فوق العاده ای را ارائه می دهد ("برج Sway" ، بریتانیا).  |  عکس

 

ارتفاع 66 متری منظره ای نفس گیر از The Solent و ساحل جنوبی دارد که بیش از 6 کیلومتر با آن فاصله دارند. شما همچنین می توانید طبیعت بکر پارک ملی خیره کننده New Forest را که در مرکز آن روستای به همین نام قرار دارد نگاه کنید. تنها نکته این است که برای همه مزایا و زیبایی های فوق ، مالک جدید باید حدود 3.26 میلیون دلار بپردازد .

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آسمان خراش اسکوال در دبی که با باد می چرخد

در

آسمان خراش

برج اسکوال  در دبی

در سالهای آینده هنگامی که مقامات تصمیم می گیرند آسمان خراش Squall Tower ، برج اسکوال را بسازند ، خط افق دبی حتی آینده نگرانه تر خواهد شد. این پیشرفت جدیدی در ساخت ساختمانهای بلند مرتبه است ، زیرا برنامه ریزی شده است که آسمان خراش ، به معنای واقعی کلمه ، به لطف انرژی باد در محور خود بچرخد. با وجود مولفه خارق العاده ، به نظر می رسد هیچ محدودیتی برای مهندسی عمران وجود ندارد و  پروژه برج اسکوال واقعاً از شانس اجرای کامل برخوردار است.

 

آسمان خراش
دبی ممکن است یک آسمان خراش بسازد که همراه با باد می چرخد.  |  عکس


در سال های اخیر ، صنعت ساخت و ساز به ارتفاعات غیر قابل تصوری رسیده است و مفاهیم نوظهور شهری به طور فزاینده ای شبیه فیلم های علمی تخیلی هستند. فقط کافی است به پروژه توسعه یافته توسط معماران ترک از استودیوی طراحی Hayri Atak نگاهی بیندازید ، و بلافاصله مشخص می شود که آینده می تواند به همان سرعتی که مسئولان علاقه مند به اجرای آن هستند ، برسد.

 

آسمان خراش

Squall Tower جایگاه شایسته خود را در میان آسمان خراش های آینده دبی خواهد گرفت.  |  عکس


برج Squall می تواند چشم انداز دبی را حتی آینده نگرانه و خارق العاده تر کند ، زیرا هیچ ساختمان بلندمرتبه ای به این بزرگی در جهان وجود ندارد که بتواند بر روی محور خود بچرخد (رستوران های چرخان به حساب نمی آیند).

 

آسمان خراش

باد باشد یا نه ، آسمان خراش هنوز هم می تواند بچرخد (مفهوم Squall Tower).  |  عکس


توربین های بادی عمودی که از باد می چرخند ، طراحان را برای چنین فرم ها و عملکردهای غیرمنتظره ای الهام می دهند. اگرچه طبق ایده نویسندگان ، آسمان خراش Squall Tower به هیچ وجه نباید در برابر باد مقاومت کند ، اما برعکس ، می تواند به آرامی در اطراف محور خود بچرخد. فرقی نمی کند در خیابان وزش باد باشد یا خیر ، 48 ساعت چرخش کامل انجام می شود. در این مدت ، هرکسی که درون این برج غیرمعمول باشد ، فرصتی منحصر به فرد برای لذت بردن از نمای 360 درجه دبی خواهد داشت ، جایی که اقیانوس بی کران با یک منظره فراموش نشدنی شهری جایگزین می شود.

 

آسمان خراش

ویژگی های معماری و طراحی آسمان خراش Squall Tower


ویژگی های معماری و طراحی: Squall Tower ساختاری با سه بخش ساده است که برای چرخش آهسته و با سرعت ثابت طراحی شده است. بخشهایی که از تعداد زیادی شاخه تشکیل شده اند ، حول یک محور مرکزی می چرخند ، در حالی که علاوه بر ایجاد تأثیر خیره کننده بر دیگران ، برق نیز ایجاد می کنند.

 

آسمان خراش

در بالای آسمان خراش هلی پد قرار دارد


از ویژگی های دیگر این پروژه می توان به صفحه هلی کوپتر در بالای چرخش ساختمان اشاره کرد که به ساکنان و مهمانان آسمان خراش امکان می دهد تجربه ای فراموش نشدنی را در سقف آسمان خراش داشته باشند. علاوه بر چشم انداز شهر ، می توانید نحوه چرخش برج Squall را ببینید و حتی داخل هر بخش قرار بگیرید.

 

هنوز مشخص نیست که چه زمانی ساخت و ساز آغاز می شود ، اما اگر آسمان خراش در یکی از مناطق دبی ظاهر شود ، مطمئناً جایگاه خود را در لیست خارق العاده ترین آسمان خراش ها خواهد گرفت

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان

در
f8a551afdc99e96f89d440ab9f8701f0.jpg

یکی از قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه و بزرگترین بازار سرپوشیده جهان ، نه چیزی بیشتر ، نه چیزی کمتر - این همان چیزی است که بازار تبریز است. در ژوئیه 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد ، اولین نمونه قبلی در تاریخ جهان. مساحت بازار تبریزحدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است که دارای مساجد ، کارگاه ها ، انبارها و محوطه های زندگی است. در مجموع ، بیش از 20 گالری بزرگ ، 24 کاروانسرا ، تقریباً 30 مسجد ، پنج حمام و چندین بازار دیگر که در یک نوع کالا تخصص دارند ، وجود دارد. بنابراین ، برای فرش شما باید به بازار مظفری بروید ، برای جواهرات - به بازار امیر؛ هنوز بازارهای مواد غذایی و .... جداگانه وجود دارد

جای تعجب ندارد که چگونه چنین هزار تویی ظاهر شده است. جاده بزرگ ابریشم قرن ها از تبریز می گذشت که دقیقاً در این شهر به سه جهت منشعب می شد. جای تعجب نیست که به تدریج در اینجا ، لایه به لایه ، محل های خرده فروشی رشد کردند ، که در پایان ، تقریباً 4 کیلومتر امتداد یافت. بازار در زمان صفویه در قرن شانزدهم به اوج خود رسید. متعاقباً ، اهمیت آن تا حدودی کمرنگ شد ، اما امروز بازار تبریز نه تنها در شهر ، بلکه در استان بازار اصلی است.

 

مساحت بازار تبریز حدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است.


طبیعتاً می توانید برای مدت زمان بسیار طولانی در این بازار قدم بزنید. بنابراین ، منطقی است که در ابتدا آنچه مورد علاقه شماست را انتخاب کنید - چه به معنای خرید و چه به لحاظ فرهنگی و تاریخی. به عنوان مثال ، به مسجد جمعه بروید ، مشهورترین مسجد در میان بازارهای دیگر. این ساختمان زیبا با قوس زیبا با حوض مرمر تزئینی و آب نما است. صحن مسجد می تواند تا پنج هزار نفر را در خود جای دهد.

 

یکی دیگر از جاذبه های جالب توجه در قلمرو بازار ، مقبره الشعرا است که در آن حدود پنجاه شخصیت مهم فرهنگی کشور آرام گرفته اند. اولین شاعری که خاکستر او در آرامگاه است ، اسدی طوسی است. مقبره در زیر زمین و در مکانی قرار داده شده است که قبلاً با گنبدی چشمگیر مشخص شده بود ، بعداً در اثر زلزله تخریب شد. روبنای فعلی بالای مقبره در دهه 1970 ساخته شد. در خود مقبره می توانید تصاویر موزائیکی از آن مرحوم را مشاهده کنید و اغلب رویدادهای فرهنگی ، ادبی و موسیقی در اینجا برگزار می شود.سفر به بازار افسانه ای مانند یک ماجراجویی واقعی برای توریست ها و گردشگران در سرزمین عجایب است. 

 

بازار تبریز فقط یک مکان تجاری نیست. در قرن بیستم ، دو بار به صحنه حوادث انقلابی چشمگیر تبدیل شد. علاوه بر این ، هر سال یک مراسم یادبود عاشور در مساجد بازار برگزار می شود.

 

 

 

بازار تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ ترین بازار سرپوشیده در جهان به روایت جدیدترین عکس ها

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱ممنون لطف دارین

۱۳۹۷/۷/۱۰عکس های زیباییه

در ادامه بخوانید...

10 اثر باستانی هندوستان که اسرار تاریخی این کشور را حفظ می کند

در
هندوستان برخلاف سایر کشورها، کشور مذاهب مختلف است. مذاهب ، زبان ها ، عقاید و سنت های مختلف زیادی در هندوستان وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که اماکن تاریخی در هندوستان نشان دهنده تنوع سبک ها و فرهنگ های معماری باستانی است.  چند نمونه از مکان های تاریخی شگفت انگیز در هندوستان برای اطلاع گردشگران آورده شده است.

 

Maharaja

محل های گردشگری در هند
Maharaja، معروف به کاخ بادها ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جیپور است. این کاخ ماسه سنگی زیبا به شکل تاج لرد کریشنا توسط Maharaja Sawai Pratap Singh در سال 1799 ساخته شده است. Maharaja نیز نمونه ای عالی از معماری راجپوتانا است. شکل هرمی آن و 953 پنجره زیبا این مکان را به یک جذابیت بی نظیر از شهر تبدیل کرده است.
 
فضای داخلی کاخ به دلیل راهروهای طولانی آن و همچنین این واقعیت که پله ندارد - قابل توجه است که کفها با شیبهای مخصوص به هم وصل می شوند. 953 پنجره در Maharaja به طور تصادفی ساخته نشده است - آنها برای زنان حرمسرا سلطنتی که هرگز در ملاء عام ظاهر نمی شدند ، در نما قرار گرفته است! این پنجره ها به آنها امکان مشاهده زندگی مردم را می داد و فقط نمای عالی شهر را تحسین می کردند.
 

 

Cala Pani

محل های گردشگری در هند

زندان سلولی که به Cala Pani نیز معروف است نیز در شهر بندر بلر در جزایرهای اندامان و نیکوبار واقع شده است. این مجموعه به شهادت گنگ به شکنجه گاه فعالان هندی که برای استقلال می جنگیدند ، بدل شد. ساخت آن در سال 1906 به پایان رسید و امروزه Cala Pani یکی از آثار ملی کشور محسوب می شود.
 
به معنای واقعی کلمه هر گوشه زندان "می تواند" داستان های مقاومت ، قربانیان و رنج های مبارزان بزرگ آزادی هند ، مانند Birendra Kumar Ghosh ، Upendranat Banerji ، Hem Chandra Das ، Ulaskar Dutta ، Bibhuti Bhushan Sarkar را برای شما بازگو کند. 696 سلول انفرادی وجود دارد .
 

 

دروازه هندوستان

محل های گردشگری در هند
دروازه هند، مشهورترین نقطه دیدنی بمبئی. ساخت این طاق در معماری به سبک هندو-ساراچن در سال 1911 آغاز شد و در سال 1924 به پایان رسید. هدف اصلی از ایجاد این ساختار عظیم یادبود پادشاه جورج پنجم و ملکه مری بود که در سال 1911 از بمبئی بازدید کردند.
 
دروازه های هند از نظر واقعیتی که سمبل فوق العاده ای از هند بریتانیا و امپراتور انگلیس هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازدید کنندگان همچنین می توانند مجسمه ای از شیواجی ، پادشاه جنگجوی قرن هفدهم ، روبروی قوس دروازه هند را مشاهده کنند.
 

 

Charminar

محل های گردشگری در هند

Charminar یا "مسجد چهار مناره" مشخصه بارز شهر حیدرآباد است و به معنای چیزی مانند تاج محل برای آگرا است. این بنا در سال 1591 توسط سلطان محمد قلی قطب شاه به احترام پیروزی بر طاعون در این منطقه ساخته شده است. برای این بنای تاریخی از سبک معماری هند و اسلامی استفاده شده است و آنها آن را از سنگ گرانیت ، ملات و سنگ مرمر خرد شده بنا کردند.
 
در هر گوشه ساختمان چهار مناره 56 متری ظریف  که با یک بالکن دوتایی متصل شده است. یک راه پله  با 149 پله به طبقه فوقانی مسجد چهار مناره منتهی می شود که برای نماز در نظر گرفته شده است. همچنین یک تونل زیرزمینی شگفت انگیز ساخته شده است که Charminar را با Golconda متصل می کند.
 

 

غارهای آژانتا

آژانتا مشهورترین بنای بودایی در هند است که در اورنگ آباد (ایالت ماهاراشترا) واقع شده است. 30 غار در صخره های این مجموعه، غارهای معبد-صومعه بودایی در قرن دوم قبل از میلاد حک شده است. از میان 30 غار ، پنج سالن دارای استیپاها و بقیه محل های صومعه است. غارهای آژانتا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
 
نقاشی های باستانی که وقایع مختلفی از زندگی بودا را نشان می دهد و مجسمه ها، از جذابیت اصلی این غارها است. و سنگ تراش محلی یکی از نادرترین ها در جهان به حساب می آید.
 

 

استوپا سانچی

محل های گردشگری در هند
استوپا سانچی (مادیا پرادش) قدیمی ترین بنای سنگی در هند و همچنین یکی از محبوب ترین بناهای بودایی در این کشور است. این بنا در قرن سوم قبل از میلاد به دستور امپراتور آشوکا ساخته شده است.
 
چهار دروازه اصلی در سانچی استوپ صحنه هایی از زندگی بودا را به تصویر می کشد. همچنین در آن می توانید حکاکی ها و تصاویر بسیاری از بودا ، پوشیده از لاک را، که از زمان امپراتوری مائوریف حفظ شده است ، پیدا کنید.
 
 

 

کاخ میسور

محل های گردشگری در هند
کاخ میسور را می توان در شهر میسور جنوبی هند (ایالت کارناتاکا) مشاهده کرد. در واقع ، این در زمانهای مختلف توسط امپراطورهای مختلف ساخته شده است. دلیل اصلی کاخ به سبک های مختلف معماری ، ساخت آن در زمان های مختلف است - از معماری هندو-ساراکن گرفته تا هندو ، مسلمان ، راجپوت و گوتیک. 
 
عمدتا برای ساخت و ساز از گرانیت خاکستری و سنگ مرمر صورتی استفاده شده است. سالن عمومی و تالار عروسی سلطنتی در داخل کاخ امروز به اصلی ترین جاذبه بازدید کنندگان تبدیل شده است. جالب اینجاست که سلاح ها و زرادخانه قرن چهاردهم مورد استفاده خانواده سلطنتی نیز در این کاخ ذخیره می شود.
 

 

قطب منار

محل های گردشگری در هند

قطب منار دومین مناره بلند کشور است. این میراث جهانی در دهلی ساخته شده است. پایه و اساس آن در سال 1192 گذاشته شد ، و ساخت و ساز بیش از 75 سال به طول انجامید (چندین حاکم جایگزین شدند). قطب منار همچنین با بسیاری از سازه های باستانی احاطه شده است.
 
این بنای تاریخی باستانی اسلامی با ارتفاع 72.6 متر از ماسه سنگ قرمز و مرمر ساخته شده است. قطب منار از 5 طبقه تشکیل شده است که هر کدام با بالکن های زیبایی تزئین شده است. همچنین قسمت زیرین مناره داخلی قابل توجه است که تزئین شده با حجاری های استادانه اسلامی است.
 

 

قلعه سرخ

محل های گردشگری در هند
لال کیلا یا "قلعه سرخ" ، واقع در دهلی ، یکی از نمادهای هند است که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. در اصل بیش از 200 سال (تا سال 1856) خانه امپراتوران مغول بود. این ارگ در سال 1648 توسط امپراطور شاه جهان ساخته شد و به دلیل بلوک های عظیم ماسه سنگ قرمز که از آن ساخته شده ، نام قلعه سرخ را گرفت. قلعه سرخ منعکس کننده سبک های معماری مغول ها ، هندوها ، مسلمان ها ، پارس ها و تیموریان است.
 
قلعه سرخ که در زمینی به مساحت 254 هکتار قرار دارد ، دارای شکل هشت ضلعی است. برای تزئین آن از آثار هنری فارسی ، اروپایی و هندی و ... استفاده شده است. 
 
نخست وزیر در روز استقلال هند از سال 1947 ، پرچم ملی را در دروازه اصلی قلعه سرخ برافراشته و پس از آن سخنرانی می کند. این قلعه به بزرگترین بنای تاریخی دهلی بدل شد که هر ساله بازدید کننده از مناطق مختلف جهان را به خود جلب می کند.
 

 

تاج محل

محل های گردشگری در هند تاج محل

یکی از هفت عجایب جهان در آگرا (ایالت اوتار پرادش) واقع شده است. شهر آگرا دقیقاً به دلیل همین بنای تاریخی عشق ، به پر بازدید ترین مکان توسط توریست ها در هند تبدیل شده است. مقبره مرمر سفید که توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد و خاطره همسر سوم خود ساخته شده است ، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
 
ساخت تاج محل 20 سال به طول انجامید و در سال 1632 آغاز شد. حدود 20،000 نفر در ساخت مقبره مشغول به کار بودند و 1000 فیل برای حمل مواد استفاده شده است. سبک معماری تاج محل معماری اسلامی ، فارسی ، عثمانی ، ترکی و هندی را با هم ترکیب کرده است. 
 
چهار ضلع تاج محل کاملاً یکسان است و بارزترین ویژگی آن این است که مقبره در ساعات مختلف روز رنگ متفاوتی به خود می گیرد: صورتی رنگ در صبح ، سفیدی شیری در ظهر و طلایی در شب. در دیوارهای آن نیز می توانید آیات فارسی خوشنویسی مشتق شده را مشاهده کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...