کشوری که در آن بیکار و بی خانمان وجود ندارد و قیمت بنزین از آب ارزان تر است

عمان

کشوری که در آن بیکار و بی خانمان وجود ندارد و قیمت بنزین از آب ارزان تر است

در واقع یک کشور افسانه ای ، که در آن تقریبا هیچ مجرم و بیکاری وجود ندارد. در اینجا ، هر مردی که به سن بلوغ رسیده است ، یک قطعه زمین را به صورت رایگان دریافت می کند ، دارو و درمان به خوبی توسعه یافته و تحصیلات رایگان است. در عمان قیمت آب  بیشتر از قیمت بنزین است!

 

عمان
سطح زندگی در این کشور ، عمان آنقدر بالا است که جمعیت محلی نه در مشاغل کم مهارت بلکه فقط در مشاغل پردرآمد کار می کنند / عکس

 

عمان

در این کشور بی نظیر ، آفتاب 350 روز در سال ، همیشه آبهای گرم اقیانوس و سواحل تمیز خلوت می درخشد / عکس

 

عمان

آب و هوا در اینجا نیز غیر معمول است - ترکیب مناطق آب و هوایی و طبیعی آن را به طور کلی منحصر به فرد می کند / عکس

 

اما این همه امتیازات نیست. در این کشور بی نظیر ، آفتاب 350 روز در سال ، همیشه آبهای گرم اقیانوس و سواحل تمیز خلوت ، صحراها با واحه های زیبا و گردنه های شگفت انگیز در کوه ها می درخشد. آب و هوا در اینجا نیز غیر معمول است - ترکیب مناطق آب و هوایی و طبیعی آن را به طور کلی منحصر به فرد می کند.

نام این کشور عمان است و به طور رسمی آن را سلطان نشین عمان می نامند. از نظر بسیاری این کشور یکی از امن ترین مکان های سیاره ما است.

 

عمان

حدود 50 سال پیش ، این کشور یکی از فقیرترین و عقب مانده ترین کشورها در میان کشورهای جهان بود / عکس


اما همین پنجاه سال پیش ، این کشور واقع در شبه جزیره عربستان در لیست فقیرترین و عقب مانده ترین کشورهای جهان قرار گرفت. عمان یک سلطنت مطلق دارد. سلطان قدرت کامل دارد. او بر دولت حکومت می کند ، سرپرست دولت است ، پست های سرپرست وزارت امور خارجه و وزارت دفاع را بر عهده دارد ، عالی ترین فرمانده کل است. تحت هیچ شرایطی یک فرد خارجی نمی تواند سلطان شود و پست ارثی است.

 

پیشینه تاریخی عمان 

امروز مساحت عمان کمی بیش از 309،000 کیلومتر مربع است که معادل نروژ ، لهستان و ایتالیا است ، با جمعیتی بیش از 4،000،000. تقریباً همین تعداد در کویت و کرواسی زندگی می کنند.
اعتقاد بر این است که در دوران باستان مسیر اصلی اسکان مردم از آفریقا به آسیا (جنوب و جنوب شرقی) از اینجا می گذشت. اولین مهاجران در این منطقه بیش از هزار سال پیش ظاهر شدند.

 

عمان

با پایان قرن نوزدهم ، تقریباً کل قلمرو عمان به یک کشور تحت الحمایه امپراتوری انگلیس تبدیل شد / عکس


عمان در طول حیات خود هم بخشی از امپراتوری فارس و هم خلافت عربی بود. در قرون وسطی ، برخی از مناطق دولت مدرن مستعمره پرتغال بودند. با پایان قرن نوزدهم ، تقریباً کل قلمرو به یک حراست از امپراتوری انگلیس تبدیل شده بود.

 

بین سالهای 1938 و 1970 ، زمام دولت در دست سعید بن طعمور بود. این کشور در لیست عقب مانده ترین کشورها در خاورمیانه قرار داشت. تا دهه 1960 ، سیستم فئودالی در اینجا رونق گرفت و حتی بردگان نیز وجود داشتند. ساکنان عمان هیچ اشتراکی با شهروندان سایر کشورهای عربی نداشتند. بلکه شبیه آفریقایی ها بودند.

 

عمان

سلطان تا استخوان محافظه کار بود و از هر لحاظ ممکن با اصلاحات و توسعه کشور مخالفت می کرد / عکس


اینجا تقریباً هیچ مدرسه ای وجود نداشت. در هفتادمین سال قرن گذشته ، فقط سه مدرسه در کل کشور وجود داشت. وضعیت بیمارستانها حتی بدتر بود - فقط یک مرکز درمانی با دوازده تخت. وضعیت زیرساخت های حمل و نقل بهتر نبود: یک فرودگاه بین المللی ، مانند یک بندر دریایی ، در اینجا وجود نداشت. سلطان تا  مغز استخوان خود محافظه کار بود و از هر طریق ممکن با اصلاحات و توسعه کشور مخالفت می کرد. در نتیجه ، اقتصاد عمان در سطح قرن نوزدهم باقی ماند.

 

در سال 1970 ، تغییرات چشمگیری رخ داد. پست رئیس دولت توسط تنها پسر سعید بن تیمور قابوس بن سعید منصوب شد. حاکم جدید در نتیجه کودتایی در قصر به قدرت رسید که بدون حمایت انگلیس این اتفاق نمی افتاد.


از 1970 تا 2020 (تا زمان مرگ) قابوس بن سعید ریاست این کشور را بر عهده داشت. وی توانست کشور را به سطح دیگری برساند و باعث رونق این کشور شود. سلطان جدید تحصیلات عالی در بریتانیا داشت. در سال 1962 وی از آکادمی نظامی سلطنتی فارغ التحصیل شد و پس از آن چندین سال در ارتش انگلیس خدمت کرد.

 

قابوس پس از به عهده گرفتن ریاست دولت ، تقریباً بلافاصله اجرای اصلاحات را آغاز كرد. لازم به ذکر است که روند کار بسیار دشوار بود. او بلافاصله برده داری را ریشه کن کرد ، ایجاد رسانه را سازمان داد و شروع به ساخت بزرگراه ها و جاده ها کرد.

 

عمان

در طول سالهای دولت او ، تعداد مدارس از سه مدرسه به پانصد مدرسه افزایش یافت / عکس

 

عمان

دانشگاه در عمان / عکس

 

عمان

بیمارستان در عمان / عکس


در سال 1964 ، نفت در عمان کشف شد. پس از آنکه قابوس به رئیس دولت رسید ، درآمد حاصل از فروش نفت برای بهزیستی شهروندان عمانی مصرف شد. ساخت بندر دریایی و فرودگاه بین المللی در سال 1973 به پایان رسید. در جریان اصلاحات ، سلطان به طور فعال توسط مشاوران انگلیسی کمک می شد.

 

عمان

دولت یک قطعه زمین به طور رایگان به شهروندان خود اختصاص می دهد / عکس


در طول سالهای سلطنت وی ، بیش از پانصد مدرسه و صدها موسسه پزشکی افتتاح شد. آموزش و پزشکی کاملاً رایگان شده است. برای خرید یک خانه به هر یک از شهروندان کشور وام داده می شود. در این حالت نیازی به پرداخت سود به بانک ندارید. دولت با این مسئله برخورد می کند. مشروط بر اینکه فردی که به سن بلوغ رسیده است توانایی خرید خانه را نداشته باشد ، دولت یک قطعه زمین را کاملاً رایگان به او می دهد.

 

برای فقرا ، در مناطقی که از نظر جمعیت زیاد برخوردار نیستند ، کل روستاها احداث شده اند ، مجهز به هر آنچه برای اقامت راحت لازم است. اگر ما با سکونتگاه های خود مقایسه کنیم ، نمایندگان طبقه متوسط ​​معمولاً در چنین سکونتگاه هایی زندگی می کنند. در نتیجه تمام دگرگونی ها و تحولات ، تولید ناخالص داخلی سرانه از دهه 1970 به میزان قابل توجهی تغییر کرده است: 300 دلار بود و اکنون 20000 دلار است.

 

عمان

تجارت گردشگری در عمان به خوبی توسعه یافته است / عکس

 

تجارت گردشگری در این کشور نیز به خوبی توسعه یافته است. اسکاندیناوی ها ، ساکنان دبی و شهروندان کشور های دیگر سالانه برای تعطیلات به اینجا می آیند.

 

واقعیت جالب درعمان

عمان

زنان در عمان حق دارند در انتخابات شرکت کنند ، زمین خود را داشته باشند ، سفیر و وزیر باشند / عکس


عمان یک کشور عربی است. اما این مانعی در برابر رشد زنان و برابری آنها با مردان نبود. آنها حق دارند در انتخابات شرکت کنند ، زمین های خود را داشته باشند ، سفیر و وزیر باشند. تقریباً پنجاه درصد کارمندان دولت زن هستند.


استانداردهای زندگی در عمان

عمان یکی از کشورهای آسیا است. بسیاری از افراد برای کار ، تحصیل ، معالجه پزشکی و غیره به اینجا می آیند. حتی برخی از خارجی ها قصد عزیمت به عمان را دارند. زندگی در عمان بسیار متنوع و رضایت بخش است. چه چیزی باعث جذب گردشگران و مهاجران به این کشور شگفت انگیز می شود؟

 
مرز عمان با یمن ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی است. بسیاری این کشور را غیر معمول می دانند ، زیرا به نظر همسایگان نمی رسد. هنجارهای مذهبی در اینجا چندان سختگیرانه نیستند و فرهنگ لیبرال و دموکراتیک است.

حوزه اصلی صنعت در عمان استخراج نفت است. با این حال ، در سال های اخیر ، ذخایر نفت در عمان و در کشورهای همسایه بسیار کاهش یافته است.

به معنای واقعی کلمه 40 سال پیش ، عملا هیچ موسسه پزشکی و آموزشی وجود نداشت. با این حال ، به لطف سلطان قابوس ، وضعیت به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

 

می توانیم بگوییم که عمان مدرن یک کشور آینده دار جوان است. چرا جوان؟ حدود نیمی از ساکنان محلی زیر 20 سال هستند.

سازمان بهداشت جهانی عمان را به عنوان یکی از امیدوار کننده ترین کشورها برای داشتن یک زندگی مرفه معرفی کرده است.بله ، این کاملا درست است. نه تنها توسعه سریع اقتصادی ، بلکه تمیزی نیز به زندگی طولانی و شاد شهروندان محلی کمک می کند. عمان به عنوان یکی از پاک ترین کشورهای جهان شناخته شده است. اما اینها همه ویژگی های دولت نیستند.

 

عمان

زیبایی شگفت انگیز معماری محلی هیچ کس را بی تفاوت نخواهد گذاشت / عکس

 

چرا مردم مشتاقند به عمان مهاجرت کنند 

ما سعی خواهیم کرد مزایای اصلی زندگی در عمان را ذکر کنیم.
در اینجا ، جاده ها هر روز شسته و خیابان ها تمیز می شوند ، بنابراین ساکنان محلی مجبور نیستند که گرد و غبار تنفس کنند. هر خارجی که به اینجا می آید نمی تواند از تمیز بودن آن تعجب نکند.
- در این کشور بی خانمان وجود ندارد.
- نرخ بیکاری در واقع صفر است.
- عملا چیزی به نام جرم در عمان وجود ندارد.
- حداقل دستمزد در این کشور 1000 دلار است.
هر شهروند عمانی حق تحصیل رایگان در هر دانشگاه خارجی را دارد. کلیه هزینه های آموزش ساکنان محلی توسط دولت تأمین می شود.
از ویژگی های فرهنگی عمانی ها عدم تفکر محافظه کارانه است. این امر نه تنها در دین ، ​​فرهنگ ، بلکه همچنین در ذهنیت آنها تأثیر مثبتی می گذارد. آگاهی ساکنان محلی با روانشناسی نزدیکترین همسایگان آنها که برعکس ، ترجیح می دهند در دین و فرهنگ محافظه کار بمانند تفاوت دارد.

 

در مورد آسمان خراش ها ، در این کشور عملا آسمان خراش وجود ندارد. در معماری ، عمانی ها سبک سنتی را ترجیح می دهند. تقریباً همه ساختمانهای محلی از استانداردهای معماری کلاسیک عربی برخوردارند. دوستداران این سبک معماری مطمئناً اینجا را دوست دارند.

 

در مورد جایگاه زنان در جامعه ، سالهاست که در این کشور تفاوتی با جایگاه مردان ندارد. زنان و مردان عمانی تقریباً در هر زمینه زندگی حقوق یکسانی دارند.

عمان

زیبایی شگفت انگیز معماری محلی و عطر و طعم شرقی عمان گردشگران را به خود جلب می کند / عکس 


 کار و درآمد در عمان

کار در عمان برای کسانی است که قصد کار در اینجا را دارند. امروزه جمعیت توانمند این کشور تقریباً 2 میلیون نفر است. در سال 2014 ، 85٪ آنها خارجی بودند.عملاً هیچ ساکن محلی بیکار در بین افراد سودمند وجود ندارد. پس از فارغ التحصیلی از موسسات آموزش عالی ، بومیان به راحتی در تخصص خود شغلی پیدا می کنند. بیشتر ساکنان محلی در دفاتر راحت کار می کنند.

 

برای به دست آوردن شغل واجد شرایط در اینجا ، یک شهروند خارجی باید مدرکی را در تایید صلاحیت خود داشته باشد.بدون این مدرک ، مهاجر نمی تواند یک جای خالی را در اینجا پر کند. این سیاست رسمی دولت در زمینه اشتغال است. در مورد کارگران ، پس برای به دست آوردن این نوع شغل ، هیچ مدرکی لازم نیست.

آیا یک خارجی می تواند پست مدیریتی در عمان را بدست آورد؟

بله ، مهاجران خارجی با صلاحیت مناسب  از سایر کشورهای جهان در بسیاری از پست های مدیریتی کشور کار می کنند.

 

پول عمان

درآمد ماهانه پزشکان در عمان ۱۴۰۰

واحد پول عمان ریال است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر  هر ریال عمان ۵۹/۲ دلار امریکا است.

حقوق و درآمد پزشک عمومی در عمان:۱۲۰۰-۱۰۰۰ .
حقوق و درآمد پزشک متخصص در زمینه‌ی اطفال، بیهوشی در عمان:۲۱۰۰-۱۸۰۰.
حقوق و درآمد پزشک متخصص در رشته ارتوپدی، چشم، قلب، گوارش در عمان:۲۵۰۰-۲۱۰۰.
حقوق و درآمد پزشک متخصص زنان و زایمان در عمان:۳۰۰۰-۲۲۰۰ البته در مواردی (بسیار محدود) در مقطع فوق تخصص یا با داشتن رزومه کاری قوی تا حدود ۴۰۰۰ نیز پرداخت می‌شود.
حقوق و درآمد پزشک متخصص پوست در عمان:۳۰۰۰-۲۲۰۰ البته اگر در زمینه کاشت مو تخصص و سابقه داشته باشد این حقوق به راحتی تا ۴۰۰۰ می‌رسد.
حقوق و درآمد دندانپزشکی در عمان:۲۲۰۰-۱۵۰۰.
حقوق ماما در عمان:۷۰۰-۴۰۰ ریال عمان

درآمد ماهانه پرستاران در عمان

درآمد ماهانه پرستاران در عمان ۸۰۰-۴۰۰ ریال عمان است البته اگر درزمینهٔ کاشت مو سابقه کار قابل قبولی داشته باشد تا ۱۰۰۰ ریال عمان (در مواردی نادر حتی بالاتر) می‌توانند دریافت کنند.رشته پرستاری جزو مشاغلی است که کشور عمان در حال حاضر نیاز مبرم به جذب آنان دارد.

 

حقوق مهندسان در عمان ۱۴۰۰

حقوق و درآمد مهندس عمران (ساختمان) در عمان:۸۰۰-۴۰۰
حقوق و درآمد مهندس مکانیک (سیالات) در عمان:۸۰۰-۴۰۰ اگر در صنایع نفت و گاز مشغول شوند تا ۱۲۰۰ ریال نیز دریافت می‌کنند.
حقوق و درآمد مهندس نفت یا مکانیک سیالات در عمان (با تجربه کاری در صنایع نفت):۲۵۰۰-۶۰۰, در این رشته سابقه کار، سمت کاری متقاضی و سطح زبان همگی بسیار تأثیرگذار است و رقبای بسیار جدی از سرتاسر جهان وجود دارد.
حقوق و درآمد مهندس علوم کامپیوتر در عمان: ۱۵۰۰-۴۰۰ (البته در این زمینه شرکت‌ها معمولاً از کشور هند هستند و از نیروهای هندی استفاده می‌کنند).

 

دستمزد کارگر ساده در عمان ۱۴۰۰

 دستمزد کارگران در عمان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ریال عمان و برای استادکارانی که مسلط به زبان انگلیسی هستند ۴۰۰ تا ۴۵۰ ریال عمان می‌باشد.
حقوق جوشکار در عمان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ریال عمان است.


قیمت در عمان متفاوت است. ساکنان محلی نیازی به شکایت از گرانی ندارند ، زیرا دستمزد هزینه‌ها را پوشش می دهد.

 

عمان

عمان کشوری است که به عقیده بسیاری یکی از امن ترین مکان های سیاره ماست / عکس 

 

تابعیت در عمان

یک نکته جالب این است که تولد در این کشور دلیل رسمی صدور تابعیت عمان برای شخص نیست. چگونه یک شخص می تواند تابعیت عمانی را بدست آورد:

فرزندی که از پدری عمانی متولد شود هرکشوری که وی در آن متولد شده اهمیتی ندارد.
فرزندی که از مادر عمانی متولد شود اگر با مردی که تابعیت آن کشور را دارد ازدواج کند.
ازدواج با یک شهروند عمانی. زن خارجی در صورت ازدواج با مرد عمانی می تواند تابعیت محلی را بدست آورد. در مورد مردان خارجی که با زنان محلی ازدواج می کنند ، آنها نمی توانند تقاضای تابعیت عمانی کنند.
مصوبه ویژه دولت درباره انتساب تابعیت به شخص خاص.
در مورد تابعیت مضاعف ، در اینجا به رسمیت شناخته نمی شود. اگر شخصی بخواهد از تابعیت عمانی چشم پوشی کند ، می تواند این کار را به روش تجویز شده انجام دهد. در مورد سلب تابعیت شخصی غیر ارادی ، هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد.

 

دین و فرهنگ عمان

 دین رسمی عمان اسلام است. در اینجا دو مذهب مسلمان وجود دارد: شیعه و سنی. فرهنگ اینجا بسیار متنوع و جالب است.خانواده در این کشور یکی از اصلی ترین ارزش ها محسوب می شود. مردم محلی از روابط خانوادگی بسیار ارزشمند برخوردار هستند. می توانیم بگوییم که روابط خانوادگی کل اجتماع مردم را متحد می کند.

 

یک مرد در اینجا مجاز به تعدد زوجات است. داشتن بیش از چهار همسر مجاز است که با هر یک از آنها باید برابر رفتار شود.  با این حال ، بیشتر مردان اینجا ترجیح می دهند یک همسر داشته باشند و تک همسری را ترجیح می دهند.

 

رفتار مردم محلی نسبت به طلاق بد است. فرهنگ اسلامی تجزیه خانواده را محکوم می کند ، بنابراین طلاق در این کشور تقریباً غیرممکن است. شانس به دست آوردن آن برای شوهر بوجود می آید ، وی می تواند ناباروری همسر خود را به طور مستند ثابت کند.

 

پیش از این ، زنان عمانی در سن 14-15 سالگی ازدواج می کردند ، اما با روی کار آمدن سلطان قابوس ، اوضاع تغییر کرده است.یک دختر عمانی فقط پس از 18 سال می تواند ازدواج کند ، یعنی بعد از بزرگ شدن. سلطان این را با نیاز به تحصیلات زنان استدلال می کرد. به لطف این تصمیم ، بسیاری از زنان محلی عجله ای برای ازدواج ندارند. آنها پس از دریافت آموزش ، در جستجوی شغل تلاش می کنند و فقط پس از آن با فرد برگزیده ازدواج می کنند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید