چاه مارپیچ سینترا یا برج وارونه در پرتغال راهی به مرکز زمین

برج وارونه در پرتغال

Initiation Well چاه مارپیچ سینترا

 

در سینترا پرتغال ، یک مجموعه کاخ و پارک مرموز ، Quinta da Regaleira وجود دارد ، که مشهور است در قلمرو آن یک برج عجیب وجود دارد که به اعماق زمین می رود. سیستم تونل های زیرزمینی ، گالری ها و چاه ها با مرموزترین جامعه در همه زمان ها و مردم " فراماسونر ها " در ارتباط است. همانطور که مشخص شد ، در آنجا مدخل هایی به "مرکز" جهان خلق شدند ، که رمز و راز اصلی کاخ منجر به آن شد. چاه مارپیچ سینترا  یا برج وارونه با عمق 27 متر ، به نام چاه آغاز. طبق افسانه ها ، آیین های آغازین در چاه مارپیچ سینترا برگزار می شد.

 

برج وارونه در پرتغال

سالانه، گردشگران زیادی به این قلعه ی اسرار آمیز می آیند

برج وارونه در پرتغال

چاه آغاز در قلمرو مجموعه کاخ و پارک Quinta da Regaleira (سینترا ، پرتغال) واقع شده است.

 

شهر کوچک پرتغالی سینترا مدت هاست که محل استراحت مورد علاقه پادشاهان و پناهگاه مخفی ماسون ها محسوب می شود. با ظهور ماسون ها ، این شهر بسیار محبوب شده است. و یک نقطه عطف جدید در تاریخ یکی از بارورترین مکانهای پرتغال در سال 1892 آغاز شد ، زمانی که آنتونیو آگوست کاروالیو مونتیرو ، یک کارآفرین ، میلیونر ، نیکوکار و فراماسونر ، تصمیم گرفت مزرعه تازه خریداری شده Quinta da Regaleira را به یک کاخ و مجموعه پارک تبدیل کند.

برج وارونه در پرتغالبرج وارونه در پرتغال

در اطراف کاخ یک پارک زیبا با رنگ و بوی عرفانی وجود دارد (Quinta da Regaleira، Sintra).

 

خیلی سریع ، یک قلعه زیبا در این سرزمین ساخته شد که در شکل ظاهری آن ویژگی های سبک های مختلف حدس زده می شود: رومانسک ، گوتیک ، رنسانس و مانوئل. "باغ عدن" به همان اندازه باشکوه در 4 هکتار از زمین ، با طبیعت خارق العاده ، کوچه ها ، دریاچه های مصنوعی ، آبشارها ، کانال ها و پل هایی که روی آنها انداخته شده است. همچنین با اشیا معماری خارق العاده و مجسمه های تزئینی پر شده است.

 

برج وارونه در پرتغال

غارهای زیرزمینی ، هزارتوی ها و برج ها با رمز و راز و معنای خاص خود جلب می کنند (کوینتا دا رگالیرا ، پرتغال).

 

اگرچه می توانید به سیاه چاله بروید ، جایی که جویندگان هیجان را با غارها ، معابر مخفی ، دخمه پرپیچ و خم لذت می بخشد ، جایی که به اندازه کافی خوش شانس خواهید بود که نمادهای مرموز مربوط به قوانین دین های جهان ، اسطوره ها ، کیمیاگری ، کابالیسم و ​​البته فراماسونری علی رغم این واقعیت که هر دو پارک و قلعه خود را با ایده های فراماسونری فرا گرفته اند ، اما هنوز هم موضوع اصلی مورد توجه چاه آغاز است - یک برج وارونه ، که بالای آن به عمق 27 متر می رسد.

 

برج وارونه در پرتغالبرج وارونه در پرتغال

صعود گردشگران به پایین چاه مارپیچ سینترا یا برج وارونه ( Initiation Well) مسیر شناخت خود و تولد دوباره (Quinta da Regaleira ، Well of Initiation).  |  عکس


افسانه ای وجود دارد که مراسم آغاز به کار ماسون ها در این برج برگزار می شد.  همانطور که مشخص شد ، دو گذرگاه به یک چاه منتهی می شود ، یکی از دری که به صورت سنگی مبدل شده و دیگری از طریق یک سیستم تونل و غارها ، که شما باید بصورت مستقیم جهت درست را پیدا کنید.

 

برج وارونه در پرتغال

 نوعی درگاه ورود به دنیای مرموز 

 

چاه مارپیچ سینترا
چاه مارپیچ سینترا یا برج وارونه با معماری عجیب: راه پله مارپیچی ، با ستونها و طاقهای پوشیده از خزه ، نماد 9 حلقه جهنم ، برزخ و جهنم است (Quinta da Regaleira، Well of Initiation).

 

اگر فرد داوطلب تصمیم به فرود از نور به تاریکی بگیرد ، پس از آن علامت اصلی ورودی برج وارونه "Terrace Divine" خواهد بود ، که توسط دو برج زیگورات "محافظت می شود" ، که در طبقه بالای آن یک محراب قرار دارد. روبروی آن ، در صخره ای ، دری وجود دارد که به نگارخانه فوقانی منتهی می شود. از آنجا ، متقاضی شروع به حرکت به پایین چاه ، متشکل از 9 مرحله با 15 پله در هر مرحله ، که نماد حلقه های جهنم ، برزخ و بهشت ​​است ("کمدی الهی" اثر دانته آلیگیری را بخاطر بسپارید).

 

چاه مارپیچ سینترا

هرچه شخص در چاه مارپیچ سینترا یا برج وارونه پایین تر برود ، تاریکی بیشتری او را در بر می گیرد (Quinta da Regaleira، Well of Initiation). 

دریچه‌ای از گذشته‌ی مردم پرتغال که به روی گردشگران باز شده است.

 

و هرچه معلوم شد یک فرد پایین تر است ، دامنه باریکتر می شود و برج وارونه بیشتر و بیشتر در تاریکی فرو می رود. اکنون همه شرایط برای فرود راحت برای گردشگران فراهم شده است که در مرموزترین مکان ها روشن می شود. و اگر تصور می کنید که این کار به تنهایی انجام شده است ، پس یک فرود قابل توجه واقعاً می تواند راهی مناسب برای سوق دادن فرد به سوی شناخت خود ، به تاریک ترین گوشه های روح او و غلبه بر ترس باشد.

 

چاه مارپیچ سینترا

ته چاه آغاز یا چاه مارپیچ سینترا ، طبق افسانه ها ، "مرکز" جهان است (Quinta da Regaleira ، Sintra).  |  عکس

 

پس از رسیدن به ته چاه مارپیچ سینترا یا برج وارونه ، نمادهای ویژه ای در انتظار بودند - یک ستاره هشت پر ، صلیبی از شوالیه های معبد (این نشان از خانواده مونتیرو نیز بود) ، که بر روی آن قطب نما اعمال می شد ، همیشه به سمت شرق ، روی دیوار می توانید یک مثلث درخشان را ببینید - یکی از نمادهای فراماسونری. با توجه به پیچیدگی آیین صعود ، تعجبی ندارد که آن را راهی برای تولد مجدد و آغاز به حساب آوردند. اگرچه از منظر فلسفی ، این مسیر هنوز نمادین خاصی دارد ، نشان می دهد که شخصی از تاریکی می آید و به آنجا برمی گردد.

 

چاه مارپیچ سینترا

چاه مارپیچ سینترا یا برج وارونه : راه دیگر برای رسیدن به "مرکز" جهان از طریق تونل های زیرزمینی و یک دریاچه است (Quinta da Regaleira، Sintra).

 

برای افراد ناامیدتر که به دنبال نور در انتهای تونل هستند ، یک مسیر پیچیده تر وجود دارد. از طریق سیستم غارها و غارهای زیرزمینی هدایت می شود و برای رسیدن به ته چاه یکی از گالری های کم نور ، باید بصورت بصری جهت درست را از بین چندین مسیر انتخاب کنید. و اگر سوژه موفق شد "راه واقعی" را انتخاب کند ، مطمئناً به نور - منبع زندگی - می رسد. اما برای عبور از این دریاچه باید آخرین مرحله را طی کنید.

 

چاه مارپیچ سینترا

گاهی سنگها روی آب دیده می شوند و سپس می توانید با خیال راحت راه بروید (Quinta da Regaleira، Sintra).

 

اگر راز بسیار مهمی را بدانید ، می توانید بدون اینکه پایتان را خیس کنید ، روی آب راه بروید. به نظر می رسد که سنگهای مرتفع در پایین یک دریاچه عمیق نصب شده و یک مسیر ایجاد می کنند ، اما برای راه رفتن روی آنها پس از تاریکی هوا ، باید فقط با پای چپ خود حرکت را شروع کنید. گردشگران باتجربه ادعا می کنند حدس زدن موقعیت آنها در زیر آب بسیار دشوار است و همه نمی توانند از پس این کار برآیند. 

 

چاه مارپیچ سینترا

اگر مسیر حرکت دوم را انتخاب کنید (Quinta da Regaleira، Well of Initiation) ، این خروجی از پایین چاه همچنین می تواند به عنوان ورودی به محراب باشد.

چاه مارپیچ سینترا
اگر از مسیر "اصلی" دور شوید ، می توانید به نمازخانه یا آلاچیق بروید (Quinta da Regaleira، Sintra). 

 

اکنون تونل هایی که به اشتباه انتخاب شده اند ، و اتفاقاً از پایین چاه آغاز نیز برجسته شده اند  و برای جلوه چشمگیرتر ، با استخرهای زیبا با پل و آلاچیق خاتمه می یابند که می توانید در آن استراحت کرده و عکس بگیرید. برخی از تونل های پیچ در پیچ حتی به یک کلیسای کوچک یا نمادهای چشمگیر منتهی می شوند. پس از گشت و گذار در هزارتو های زیرزمینی ، می توانید به پارک ، جایی که جنگل کاملا متروک به نظر می رسد ، یا به قصر برسید. قابل توجه است ، اما از زمان ایجاد هزارتوهای زیرزمینی عرفانی ، هر راهی برای خارج شدن از جهت "اشتباه" منطق ، نماد و ترتیب خاص خود را دارد ، و به وضوح بر اصول هستی تأکید می کند.

 

چاه مارپیچ سینترا

از خروجی های "اشتباه" می توانید به دریاچه ها یا پل های دیدنی بروید (Quinta da Regaleira، Sintra).

 

چاه مارپیچ سینترا
چاه دیگری در قلمرو مجموعه کاخ و پارک (کوینتا دا رگالیرا ، پرتغال) کشف شده ا.  |  عکس

 

واقعیت جالب:ساختار عرفانی زیرزمینی برج وارونه با سیستم وهم انگیز معابر مخفی ، غارها و سیاه چالهای موجود در این مکان محل اقامت فرقه های باستان بوده است. آنتونیو مونتیرو و معمار لوئیجی مانینی ، که کاملاً سلایق فلسفی و زیبایی شناختی صاحب ملک را در اختیار داشتند ، فقط باید کاری را که اجدادشان انجام می دادند اصلاح کنند. حتی چاه آغاز که در یک برج وارونه باستانی ایجاد شده است ، هدف آن هنوز  مشخص نشده است.  برج دیگری از این نوع در قلمرو پارک چند طبقه پیدا شده است. مورد دوم "چاه ناتمام" است که شامل پله های مستقیم است که سطوح را به هم متصل می کند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید