اسکراب های صورت بیش از حد استفاده می کنید

اسکراب صورت می تواند تسکین دهنده باشد و می تواند صورت شما را نرم کند، و به آن درخشش سالمی بدهد. آنها همچنین می توانند صورت شما جریحه دار کنند. بسیاری از زنان بیش از حد از اسکراب های صورت خود استفاده کرده، که باعث قرمزی و سوزش پوست آنها می شود. آیا شما بیش از حد از اسکراب استفاده می کنید؟


هفته گذشته، یک بیمار با جوش های قرمز روشن و دردناک روی گونه هایش، نزد من آمد. او تصور می کرد که به اسکراب صورت جدید خود (از محصولات Burt’s Bees) که از مرکبات درست شده بود، حساسیت دارد؛ او بطور منظم، هر روز از آن استفاده می کرد.


او به اسکراب صورت خود حساسیت نداشت. اسکراب برای چیزی که طراحی شده بود، بخوبی عمل می کرد: هر بار که او اسکراب را استفاده می کرد یک لایه از پوست او را برمی داشت. اما در آن لحظه، به پوست جریحه دار (خام) آن رسیده بود. این یک مورد کلاسیک از زیاده روی در مراقبت از پوست صورت است. اسکراب های صورت می تواند یک راه حل آسان و نه ارزان برای لایه برداری سلول های پوسته پوسته شده ی تیره ی روی سطح پوست شما باشد که پوستی نرم تر، پرطراوت تر به شما می دهد. با این حال، لایه برداری اخیرا مقداری از کنترل خارج شده است.


به لطف کمک های همسرم، متوجه شدم که چند مجله زنان در این ماه، در مقالاتی به ترویج و تبلیغ مزایای تعدادی از اسکراب های زردآلو و مرکبات اسطوخودوس (لاواندولا) نمک میکرونیزه ی دریای سیاه پرداخته بود. که بسیار زیاد است.


اسکراب های صورت می توانند پوست شما را بطور شیمیایی یا فیزیکی، پوسته پوسته کنند. اسکراب های صورت شیمیایی از اسیدهای سالیسیلیک، گلیکولیک، سیتریک، یا لاکتیک استفاده می کند تا بطور شیمیایی پوسته ها یا فلس های مرده و خشکِ روی سطح پوست شما را از بین ببرد.   
اسکراب های فیزیکی، بطور فیزیکی و با استفاده از هسته های زردآلو، بادام، شکر، نمک، یا حتی دانه های کوچک میکرودرم ابریژن، لایه برداری را انجام می دهد. این مواد ساینده اغلب با یک مبنای روغنی (مانند روغن زیتون، اگر خانگی باشد) مخلوط می شود، و هنگامیکه شما با این مواد ساینده صورت خود را مالش (اسکراب) می دهید، شما بطور فیزیکی سطح پوسته پوسته شده و تیره را برمی دارید تا سلول های زنده و سالم زیرین را آشکار کنید.


درک این نکته مفید است که اگرچه این سلول های مرده می تواند به شما، ظاهری خشک و تیره بدهد، اما پوست شما به یک دلیل این سلول ها را در سطح قرار می دهد: برای محافظت از سلول های زنده ی حساس زیرین. هر از چند گاهی، لایه برداری می تواند مفید باشد، پوست شما را نرم تر و روشن تر می کند. اما شما باید این را در حد اعتدال انجام دهید، هر دو هفته یکبار (که تقریبا برابر با مدت زمانی است که پوست شما تجدید یا تعویض می شود).


برخی از افراد می توانند اسکراب دادن را بیش از این تحمل کنند، اما من پیشنهاد می کنم شما کم کم شروع کنید، و سپس در صورت تمایل می توانید لایه برداری های مکرری انجام دهید. در یک نقطه متوجه خواهید شد که استفاده ی بیشتر از اسکراب تان دیگر رنگ چهره شما را بهتر نمی کند. دلیلش این است که هیچ سلول مرده ای روی پوست شما باقی نمانده است.

 

در این مورد، به پوست تان استراحت دهید، و اجازه دهید که قبل از اسکراب مجدد، التیام یابد. لایه برداری بیش از حد با اسکراب های فیزیکی یا شیمیایی صورت، منافذ پوست شما را تمیز نمی کند، چربی پوست شما را کم نمی کند، آکنه شما را کاهش، یا به شما درخشش سالم ماندگاری نمی دهد. با این حال باعث قرمزی، سوزش، و خامی (جریحه دارشدن) پوست شما می شود.
به یاد داشته باشید که در هر چیزی اعتدال را رعایت کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    همه چیز در حد اسراف ما زیادی مصرف گرا هستیم

    1395/10/28 12:14
    • ManuelNow 853 :

      هدف اصلی اسکراب پاکسازی پوست از سلول های مرده، کثیفی و گرد و غبار است. پس از چنین روشی، پوست صاف، یکدست و زیبا می شود. اما برای این کار نیازی به خرید اسکراب نیست، می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. اغلب آنها بر اساس یک کرم یا ژل هستند و ذرات خاصی برای پاکسازی اضافه می شوند. هنگام تهیه اسکراب در خانه، می توانید تفاله قهوه، بلغور جو دوسر، دانه های توت ها یا میوه ها را اضافه کنید، فقط باید ابتدا آنها را پودر کنید.

      1400/12/29 6:17
      • ManuelNow 853 :

        اسکراب باید روی پوست تمیز و مرطوب استفاده شود. همچنین برای دستیابی به بهترین اثر، پوست باید با آب گرم یا بخار گرم شود.

        1400/12/29 6:20
        • ManuelNow 853 :

          حتما به یاد داشته باشید که نمی توانید از اسکراب برای پوست نازک پلک و لب ها استفاده کنید. بهتر است از اسکراب ناحیه پوست حساس دور چشم خودداری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که متخصصان زیبایی استفاده از اسکراب ها را برای آکنه، آسیب های مختلف و ضایعات پوستی توصیه نمی کنند، زیرا می توانید به آن آسیب بیشتری وارد کرده و باعث عفونت شوید.

          1400/12/29 6:25
  • طاهره مصطفوی :

    مقاله اگزمای پوستی آتوپیک ، مخصوصا قسمت آخر را بخوانید

    1396/8/1 19:40
  • محمدرضا فتحی :

    خیلی ممنون...ولی آخه من شیش ساله دکتر پوست میرم و دیگه نا امید شدم...نزدیک به 4 تا دکتر عوض کردم و با هر کدوم یک دوره یک سالو نیم گذروندم ولی جواب نگرفتم...پوست صورتم کبود و قرمز میشه و میسوزه...انقدر کرم استفاده کردم که میتونم ی داروخونه بزنم خخخ...خیلیا گفتن اگزمای آتوپیکه ولی پوست صورت من نازک و حساس شده حدس میزنم لایه روپوست یا اپیدرمم نابود شده...نمیدونم والا خسته شدم...اگه باز راهی هست ممنون میشم راهنماییم کنید...خیلی ممنونم ازتون

    1396/7/30 20:15
  • طاهره مصطفوی :

    بهترین پیشنهاد برای شما مراجعه به متخصص پوست می باشد تا علت اصلی را با معاینه پوست و یا آزمایش خون پیدا کند.

    1396/7/30 16:56
  • محمدرضا فتحی :

    حرفتون کاملا متین و درست...اگه امکان داره بگین که اگه بیش از حد لایه برداری شد و باعث خامی پوست شد باید چیکار کنیم؟ من 6 ساله از روی عدم آگاهی این کار رو کردم و صورتم نابود شده.همس قرمز تیره پوسته پوسته میشه مثل مرغ پوس کنده شده صورتم..ممنون میشم نظرتون رو به ایمیلم ارسال کنید

    1396/7/30 2:04
  • ManuelNow 853 :

    اسکراب های نمکی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و مفیدشان بسیار محبوب هستند. نمک خشک می کند، پوست را از سلول های مرده پاک می کند و نمک دریا همه چیز را با ویتامین ها و مواد معدنی لازم اشباع می کند. با استفاده منظم و البته از مواد اضافی، به طور فعال تغذیه، مرطوب کننده، کاهش چین و چروک و یکنواختی و بهبود رنگ و ساختار صورت است.

    1400/12/29 6:14
  • ManuelNow 853 :

    برای تهیه اسکراب هایی با خاصیت روشن کنندگی و یکدست شدن رنگ پوست، به 2 تا 3 عدد خیار تازه نیاز دارید، آنها را پوست بگیرید و در مخلوط کن خرد کنید. در جرم حاصل، چند قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. با مخلوط حاصل ماساژ دهید.اگر پوستتان چرب است به جای خیار 2 عدد گوجه فرنگی استفاده کنید.

    1400/12/29 6:15
  • ManuelNow 853 :

    اگر دارای پوست خشک هستید، ماسک نمک دریایی و خامه ترش برای شما بسیار مفید خواهد بود. مواد لازم برای ماسک را بردارید و به نسبت 1:2 مخلوط کنید و با حرکات ماساژ به مدت 5-7 دقیقه روی پوست بمالید و به همان مدت روی صورت بگذارید. سپس با آب گرم بشویید.

    1400/12/29 6:15
  • ManuelNow 853 :

    تغذیه و فعال شدن فرآیندهای متابولیک پوست را با نمک دریایی و گریپ فروت تقویت کنید.

    1400/12/29 6:15
  • ManuelNow 853 :

    برای مبارزه با سلولیت، اسکراب ساخته شده از نمک دریا، گریپ فروت و روغن زیتون عالی است. برای تهیه اسکراب ضد سلولیت 5 قاشق غذاخوری نمک دریا و 2 قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده همه چیز را مخلوط کنید و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 3 قطره اسانس لیمو، گریپ فروت اضافه کنید. ل. با حرکات ماساژ به مدت 8-12 دقیقه روی پوست بمالید.

    1400/12/29 6:15
  • ManuelNow 853 :

    تهیه اسکراب برای تقویت و لایه برداری پوست بدن، باید 5-8 قاشق نمک با 2-3 قاشق غذاخوری روغن گیاهی طبیعی مورد علاقه خود را مخلوط کنید. برای اینکه اسکراب شما اثر مقوی داشته باشد، آب لیمو را به آن اضافه کنید. و برای مبارزه با سلولیت، اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری تفاله قهوه کافی است.

    1400/12/29 6:16
  • ManuelNow 853 :

    دستور العمل زیبایی بر اساس نمک .......برای پاکسازی پوست صورت. نمک را باید فقط خرد شده مصرف کنید؛ برای تهیه اسکراب، 1 قاشق چایخوری مصرف کنید. نمک دریا را با خامه یا روغن نباتی به نسبت 1:2 مخلوط کنید. این اسکراب برای انواع پوست های خشک یا معمولی مناسب است. و اگر 1 قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید، می توانید در مراقبت از پوست چرب از این اسکراب استفاده کنید.

    1400/12/29 6:16
  • ManuelNow 853 :

    هنگام استفاده از اسکراب ساخته شده از نمک دریا یا نمک خوراکی، باید با دقت و بدون فشار قوی استفاده شود. این به ویژه برای پوست صورت، دکلته، صدق می کند، زیرا پوست بسیار نازک و ظریفی وجود دارد. پس از استفاده، با حرکات سبک و دایره ای روی صورت حداکثر 2-3 دقیقه ماساژ دهید و روی بدن می توانید زمان را تا 7-10 افزایش دهید.

    1400/12/29 6:21
  • ManuelNow 853 :

    برای اسکراب پوست صورت استفاده در شب، قبل از خواب مفیدتر خواهد بود. پس از اتمام عمل، محصول را با آب گرم و سپس با آب سرد کاملاً بشویید و صورت خود را خشک کنید. حتما به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

    1400/12/29 6:23
  • ManuelNow 853 :

    باید به خاطر داشت که استفاده از اسکراب نمک هر هفته فقط برای انواع پوست های چرب مجاز است. اگر صاحب خشک یا معمولی هستید، نباید بیش از 1 بار در 2 هفته از آن استفاده کنید. با پوست های حساس، چنین لایه برداری هایی به هیچ وجه نباید انجام شود، اما در صورت لزوم، بیش از 1 بار در ماه نباید انجام شود.

    1400/12/29 6:26

بیشتر بخوانید