7 ماده غذایی جادویی برای داشتن پوست سالم

راز یک چهره شاداب، بدون چین و چروک در چیزی است که می خورید.قبل از اینکه به پاک کننده ها، مرطوب کننده ها در حمام متوسل بشوید،این هفت ماده غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا چهره ای زیبا داشته باشید.به گفته سخنگوی انجمن رژیم غذایی،"مواد مغذی موجود در این مواد غذایی برای پوست مفید هستند زیرا آن ها از داخل به خارج تغذیه می کنند."(سیارک)

سیب زمینی شیرین

رنگ کدو تنبل مانند سیب زمینی شیرین نه تنها بشقاب شام شما را زیبا می کند، بلکه سایه آن به چهره شما شگفتی می دهد.سیب زمینی شیرین دارای مقدار بسیاری بتاکاروتن است- آنتی اکسیدانی که رنگدانه های قرمز، زرد و نارنجی آن در بسیاری از سبزیجات وجود دارد.به گفته مورز، کیفیت محافظتی بتاکاروتن از آسیب قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می کند.

مقدار مصرف: 1 سیب زمینی متوسط

کالری:117

نکته:برای دوز بالای فیبر، به هنگام آماده سازی پوست آن ها را بکنید.

ماهی سالمون

با مصرف ماهی سالمون پوست شما نرم و درخشان می شود، ماهی که حاوی غنی ترین مقدار اسیدهای چرب امگا 3 است. این چربی های سالم پوست را با کاهش حفاظت بدن از مواد التهابی، کاهش منافذ مسدود، و جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک تغدیه می نمایند.

مقدار مصرف:3-4 اونس

کالری:حدودا 150

نکته: مقداری فیله از بازار خریداری نموده و آن ها را منجمد نمائید؛ موجود بودن ماهی سالمون بهترین روش جهت حصول اطمینان از این موضوع است که شما رژیم مغذی پوست خود را حفظ می کنید.

 

ماهی Snapper

این ماهی گرمسیری، مانند سالمون، همچنین دارای چربی های ضد التهابی می باشد، و برای داشتن پوستی زیبا تقویت کننده است: سلنیوم معدنی.مطابق با مورز،"سلنیوم خطر آفتاب سوختگی را کاهش داده و رنگ پوست را متعادل می سازد".این ماهی به خودی خود دارای درخشندگی است- در بسیاری از رستوران های خوب فیله ها اغلب با پوست سرو می شوند.

مقدار مصرف:3-4 اونس

کالری:حدودا 110

نکته:ماهی را در روغن زیتون با مقداری بادام خرد شده بپزید- پوست شما عالی خواهد شد!

 

کیوی

یک قهرمان گمنام برای پوست کیوی است.این درمان شیرین دارای ویتامین C به ازای هر اونس می باشد.به گفته مورز،ویتامین C به حفظ کلاژن در پوست کمک نموده،آن را سفت می کند.اما این ماده مغذی می تواند به سرعت از طریق مواجهه با هوا، آب یا گرما تبخیر بشود.کیوی یک حامل ایده ال است زیرا آبی که در زیر پوست خزدار قرار دارد برای پوست مفید است.

مقدار مصرف:1 میوه متوسط

کالری:46

نکته:برای برش سریع و آسان کیوی،دو انتهای میوه را ببرید.باقی مانده باید به آسانی کنده بشود.

تخم آفتابگردان

چروکیدگی پوست را با افزودن تخم آفتابگردان به سالاد یا ماست کند کنید.این دانه ها سرشار از ویتامین E هستند-آنتی اکسیدان قوی که پیری سلول های پوست را کند نموده، باعث می شود جوان تر به نظر برسیم.ویتامین E موجود در تخم آفتابگردان باعث بهبود زودتر زخم ها می شود.

مقدار مصرف:2 قاشق غذاخوری

کالری:324

نکته: مصرف تخم آفتابگردان خام با کشمش به عنوان میان وعده تعادل کامل بین شیرینی و خوش طمعی ایجاد می نماید.

بوقلمون

انتخاب گوشت بوقلمون بیش از دیگر وعده های غذایی به علت غظت بالای روی در آن است.به گفته مورز، "این ماده معدنی به حفظ کلاژن و فیبرهای ارتجاعی که خاصیت کشسانی و استحکام پوست را حفظ می کنند کمک می نماید".سالم ترین نوع برای درخواست در اغذیه فروشی؟سرخ شده یا دودی؛ بوقلمون طعم دار، از قبیل بوقلمون عسلی یا ادویه زده شده، حاوی شکر و نمک است.(سیارک)

مقدار مصرف:3-4 اونس

کالری:حدودا 120

نکته:به جای ساندویچ، بوقلمون را با برگ اسفناج بپزید.مورد دوم دیگرماده غذایی مغذی حاوی روی است.

چای

متخصصین تغذیه به بحث در خصوص مقدار مایع مصرفی در هر روز به بحث می پردازند، اما برای مورز، هشت تا 10 لیوان هنوز هم به قوت خود باقیست."بدن ما 70 تا 80 درصد آب است، و اگر به اندازه ننوشیم، سلول های ما بازسازی نشده و مواد زائد از بین نمی روند، در نتیجه تمعی از ناخالصی به وجود می آید".مورز جایگزینی لیوان های آب را با چای داغ یا چای سرد شیرین نشده-سبز یا سیاه پیشنهاد می نماید.این نوشیدنی ها منجر به تامین آنتی اکسیدان و مواد مغذی می شوند.

مقدار مصرف:1 فنجان

کالری:2

نکته:دم نوش سرد خود را با یخ ساده رقیق نکنید، چای را با تکه های یخ پر کنید.چند تکه یخ بیافزائید قبل از اینکه آن را بنوشید!(سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید