هشت اتفاق ناگوار که به خاطر استفاده مشترک از وسایل آرایشی رخ می‌دهد

گاهی اوقات محتویات کیف آرایشی بهترین دوست شما، از وسایل آرایشی شما بسیار هیجان‌انگیزتر است و آیا تابحال وسوسه نشده اید که محصولات تست فروشگاه Sephora را بر روی صورت خود امتحان کنید. اما احتیاط کنید. وقتی از محصولات زیبایی و وسایل آرایشی  به طور مشترک استفاده می‌کنید، اتفاقاتی که در این پست آورده شده، ممکن است برایتان رخ دهد:

1.   ممکن است دچار تبخال شوید!
دوستان خود را نزدیک و کلکسیون رژلب خود را نزدیک‌تر نگه دارید. الیزابت دونات یک زیباشناس معتبر و مالک EMD Skins Solutions هشدار می‌دهد:" ویروس منفرد تبخال که با نام تاول اطراف دهان یا زخم لب نیز شناخته می‌شود می‌‌تواند توسط ترشحات دهانی که بر روی خط لب، رژ لب، براق کننده لب، و ماتیک جای می‌گیرند منتقل شود. در طول سالیانی که در فروشگاه‌های لوازم آرایش کار کرده‌ام بارها دیده‌ام که مشتریان، بچه‌ها و کارمندان بدون رعایت بهداشت،  محصولات تست را مستقیم بر روی لب‌هایشان می‌مالند که باعث می‌شود شرایط غیربهداشتی‌ای به وجود بیاید. مطمئناً دلتان نمی‌خواهد که یک مالیدن ساده رژ لب منجر به بیماری پوستی واگیردار برای باقی عمرتان بشود. ارزشش را ندارد!
2.   ممکن است مریض شوید!
استفاده مشترک از محصولات لب می‌تواند به معنای مریضی بیشتر باشد. دکتر سپورا شینهاوس، عضو انجمن بیماری‌های پوستی آمریکا، متخصص بیماری‌های پوستی در بورهیلز کالیفرنیا، و آموزشیار پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید:" فرقی ندارد از رژ لب مدادی، توپی، چرخان یا هر نوع دیگری استفاده کنید. ویروس و باکتری از دهان شما به آن منتقل می‌شود و می‌تواند منجر به پخش ویروس‌های آنفلونزا و سرماخوردگی شود." وی افزود:" لمس با انگشتان کثیف می‌تواند باکتری را از محیط به محفظه محصول منتقل کند. انتقال آن‌ها به دهان شما می‌تواند باعث عارضه پوستی یا بیماری بشود." (سیارک
3.   ممکن است دچار قرمزی چشم شوید!
دکتر دونات می‌گوید:"آماس ملتحمه چشم یکی از رایج‌ترین انواع عفونت است که می‌تواند از طریق لوازم آرایشی چشم منتقل شود، و به شدت مسری است. این وسایل بهداشتی نخواهند بود مگرآنکه با یک ابزار تمیز مانند q-tip یکبار مصرف، کادرک چوبی یا پلاستیکی و/یا مدادچشم مورد استفاده قرار گیرند و بعد از مصرف نیز در الکل گذاشته شوند.
4.   دچار باکتری و التهاب چشم خواهید شد!
جداً لوازم آرایشی دوستانتان را از چشمتان دور نگه دارید. دکتر شینهاوس می‌گوید:" هربار که دسته ریمیل را در درون محفظه بسته و تاریکش فرو می‌برید در معرض جِرم قرار می‌گیرد. پلک‌ها و مژه‌ها می‌توانند حاوی باکتری، ویروس و التهاباتی باشند ( مثلاً آماس پلک، سرخی چشم، آدنوویروس) که در محفظه می‌توانند رشد کنند و به مصرف کننده بعدی منتقل شوند."
5 .ممکن است جوش بزنید!
وقتی بحث پَدهای آرایشی می‌شود مانند بیوتی‌بلندر(یک نوع وسیله آرایشی)، دونات می‌گوید که در تلاش‌هایی برای یافتن بهترین راه بهداشتی‌سازیشان در حال انجام است. " مواد پَدی و مرطوب مانند بیوتی‌بلندرها مکان بی‌نقصی برای رشد سریع باکتری‌ها می‌باشند، پس آن‌ها را نزد خود نگه دارید و اغلب تکانشان دهید به خصوص اگر مستعد جوش زدن هستید." شاید بهتر باشد که فرچه‌های آرایشی خود را نیز نزد به دیگران ندهید مگرآنکه بخواهید آن‌ها را با شامپو یا آب خالی بشویید، و یک شب بین استفادتان خشک نگه دارید. به گفته دونات این تنها راه بهداشتی برای استفاده چند نفره از فرچه‌های لوازم آرایشی است.
6.   سلول‌های پوست مرده و چربی به یکدیگر منتقل می‌کنید!
دونات می‌گوید ممکن است وسوسه شوید تا از وسایل تمیز کننده گران قیمت مانند Clarisonic به طور مشترک با شخص دیگری استفاده کنید، اما این کار را انجام ندهید. " فرچه‌های تمیزکننده برای از بین بردن آرایش، چربی، باکتری و سلول مرده پوست فوق‌العاده هستند ولی از مال دیگران استفاده نکنید." به این فکر کنید که آن فرچه‌ها چقد خوب آلودگی‌های پوست صورت دوستتان را برمیدارد و به این فکر کنید که چیزهایی که روی آن فرچه زندگی می‌کنند بدون اینکه به شکل مناسبی پاک شوند، به صورت شما منتقل می‌شوند. دونات می‌گوید:" شما مسواکتان را با کسی تقسیم نمی‌کنید، می‌کنید؟" (تقسیم می‌کنید؟؟؟!!!!)

7 .خون و سایر مایعات بدنتان را به یکدیگر منتقل می‌کنید!
تیغ خود و هم اتاقیتان را توی حمام در فاصله جدا از هم نگه دارید. اصلاً بر رویشان برچسب بزنید که مبادا تصادفاً از تیغ یکدیگر استفاده کنید. اینطور فکرش را بکنید که دکتر شینهاوس توضیح می‌دهد:" تیغ‌ها فلزات تیز و بُرنده‌ای هستند که می‌توانند بر روی پوست بریدگی‌های بزرگ یا بسیار کوچک ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند ویروس‌ها و باکتری‌های پوستی را در سطح پوستتان پخش کنند و یا به شخص دیگری انتقال دهند. حتی اگر زیر شیر آب آن‌ها را بشویید قطرات ریزی از خون بر روی‌ آن‌ها باقی می‌ماند که ممکن است بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و ایدز را منتقل کند."
8 . ممکن است دچار قارچ ناخن پا یا پای ورزشکاران(نوعی بیماری قارچی) شوید!
به دوستتان بگویید از ناخن‌گیر خودش استفاده کند. دکتر شینهاوس می‌گوید:" پا و ناخن‌پا می‌تواند پناهگاه قارچ باشد(به بیماری پای ورزشکاران یا قارچ ناخن پا فکر کنید) که درمانش بسیار مشکل است. افزون بر این، بریدن تصادفی پوستتان آن را مستعد عفونت و ویروس‌های خونی مانند هپاتیت می‌کند." اگر مجبور بودید که شریکی استفاده کنید مثلا در یک موقعیت اضطراری ناخن انگشت پا ناخن‌گیر را با آب شستشو دهید و با الکل پاک کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ناشناس 642 :

    واقعا چجوری بعضیا رژ اب همدیگرو استفاده می کنند

    1395/11/19 16:04
  • Eternity 340 :

    Thank you, Daniel, for linking to my post and also for your kind words of enceeragomunt to all of us small bloggers out here on the right. You have brightened my day.

    1395/12/26 21:48

بیشتر بخوانید