نحوه استفاده از موم صورت

موهای صورت، بخش طبیعی بدن انسان می باشند. با این حال، انتظارات آرایش و زیبایی فعلی، نیازمند موی کم در صورت کم است. بنابراین، برای عده ای، برطرف کردن این موها بصورت یک ضرورت درآمده است. موم برای صورت برای موم زدن به موهای صورت با موم صورت، یا مومک صورت یک روش موثر و کم هزینه برای برطرف کردن این موها در خانه می باشد. اغلب افراد می پرسند که آیا موم برای صورت خوبه ،ایا موم سرد برای صورت مناسب است یا درد آور نیست؟استفاده از موم صورت روشی کم هزینه و به آن اندازه که تصور می کنیم ، بویژه با مقایسه ی استفاده از محصولات حاضر و آماده ی بازار ، دردآورد نیست و بعد از چند بار استفاده واقعا به این نتیجه می رسید که موها واقعا کم شده اند.

 

انتخاب محصولات موم صورت

محصولی برای پوست خود انتخاب کنید. بسته ها یا کیت های موم صورت مخصوص پوست صورت در فروشگاه های محصولات زیبایی موجود می باشند. عناصر تشکیل دهنده آنها را با دقت مطالعه کنید و اینکه این موم برای کدام پوست ها توصیه می شود. برخی کیت های موم دارای عناصر کاملا قوی هستند که برای صورت ساخته نشده اند و احتمالا باعث سوزش پوست شما شوند. برای پوستهای حساس، برخی بسته ها دارای لوسیون یا ژل آلوئه ورا جهت استعمال بعد از زدن موم صورت می باشند.

 

استفاده از موم سرد برای صورت  یا موم داغ برای صورت

استفاده از موم سرد برای صورت

اگر قبل از آگاهی نسبت به این مسئله از موم صورت استفاده کرده باشید، موم داغ احتمالا باعث درد یا سوزش طولانی مدت در پوست شما شود. با این حال، موم های سرد نیز در بازار وجود دارند. موم های مختلف، مواد افزودنی مختلفی دارند، بنابراین، تا زمانیکه موم مناسب خود را بیابید، امتحان کنید.

 

آماده سازی پوست صورت برای استفاده از موم صورت

روش استفاده از موم برای صورت

1. حداقل سه هفته قبل از زدن موم، موهای خود را نزنید. موها باید به حدکافی بلند باشند تا موم به آنها بچسبد. اگر موهای صورت شما بسرعت رشد می کنند، به محض اینکه موها به حدکافی رشد کرد، از موم استفاده کنید.
2. روز قبل از زدن موم صورت، لایه برداری کنید. این کار پوست شما را برای استعمال موم آماده می کند. این کار از فرورفتن موها جلوگیری می کند. با این حال، در روز اعمال موم، لایه برداری نکنید چون پوست شما را در معرض خطر قرار می دهد.
3. صورت خود را تمیز کنید. در روزی که از موم استفاده می کنید، آرایش نکنید، از لوسیون یا کرم نیز استفاده نکنید. شما می توانید از هر تمیزکننده به جز اسکراب لایه بردار استفاده کنید. موهای خود را به عقب بکشید طوری که خط موی خود را ببینید. نیازی نیست زیاد این کار را انجام دهید و بعد از موم استفاده کنید.
4. در صورت نیاز موها خود را کوتاه کنید.
- اگر مرد هستید ، موم صورت مردانه را انتخاب کنید و موهای صورت خود را اگر طولانی تر از ناخن انگشت کوچک شما هستند، تمیز کنید (حدود 6/1 تا 8/1ام اینچ). این کار شامل خط ریش و سبیل می باشد.
- اگر زن هستید ،موم مخصوص صورت بانوان را انتخاب کنید. اگر ابروهای خود را موم می زنید، بخشهایی را تمیز کنید که می خواهید برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. هرچه بیشتر تمیز کنید، بعدها درد کمی خواهید داشت.

 

نحوه استفاده از موم صورت

1. استفاده از موم سرد برای صورت  از دستورالعمل های کیت موم خود پیروی کنید. اگر از موم داغ استفاده می کنید، آن را حرارت دهید. برخی کیت ها از شما می خواهند تا آنها را در میکرویو یا اجاق داغ کنید. اگر حق انتخاب دارید، ماکرویو را انتخاب نکنید چون باعث حرارت بیش از حد موم می شود.
2. اگر ازموم داغ استفاده می کنید، موم را تست کنید تا معلوم شود خیلی داغ نیست. برای اینکار، مقدار کمی از موم را روی آرنج یا مچ دست خود قراردهید. اگر خیلی داغ باشد، منتظر شوید تا سرد شود. آیا سفت شد؟ در اینصورت به روش دیگر آن را حرارت دهید. داخل ظرف درون یک ظرف آب در حال جوشیدن بگذارید تا داغ شود. 
- اگر باعث عوارض جانبی می شود، استفاده از موم برای صورت را ادامه ندهید. برای پوست شما مناسب نیست.
3. موم را اعمال کنید. با استفاده از شانه کوچک یا کاردک که همراه موم است، موم را در جهت رشد موها اعمال کنید. آن را به میزان کافی بزنید و بیش از حد نزنید چون نمی خواهید که اسراف کنید. 
- اگر بسته همراه با نوارهای پارچه ای باشد، فورا از آنها استفاده کنید؛ آنها را باز کنید تا روی پوست شما قرار گیرد. اگر فورا باز نکنید، موم خشک خواهد شد و به هنگام جدا کردن موم از پوست، درد خواهید داشت.
4. طبق دستور کیت یا بسته، 30 ثانیه تا 5 دقیقه منتظر بمانید. انتهای نوار یا موم را نگه داشته و بسرعت در جهت رویش مو آن را جدا کنید.
5. قبل از اینکه از اسکراب لایه بردار، قابض یا آرایش استفاده کنید، یک روز کامل منتظر بمانید. در هوای بسیار گرم یا زیر نور خورشید نروید. اگر مجبور به خروج از خانه هستید، از ضد آفتاب استفاده کنید.
- بعد از اتمام موم برداری، از لوسیون مرطوب کننده پوست حساس برروی صورت خود استفاده کنید. در عرض چند ساعت، قرمزی پوست از بین می رود.

موم آدامسی برای صورت

صمغ عربی ( از لاتین گومی - آدامس و arabicus از عربستان  ، صمغ خلیجی ، موم خلیجی، وکس عربی و موم آدامسی )، مایع چسبناک شفاف  ، منتشر شده توسط برخی از انواع درخت اقاقیا است . صمغ عربی  به طور گسترده ای به عنوان ماده چسبنده (چسب) استفاده می شود.


آیا موم عربی برای صورت هم استفاده می شود

موم عربی یا موم آدامسی در دسته بندی موم سرد گیاهی برای صورت قرار دارد . برای استفاده در صورت کاملا بی ضرر است و  نیازی به استفاده از پد یا پارچه روی پوست و حتی گرم کردن ندارد که اخیرا مورد استقبال زیادی برای مصرف خانگی(بخاطر کرونا و نرفتن خانم ها به سالن های آرایش) قرار گرفته است. شکل ظاهری آن شبیه عسل است ولی نسبتا سفت تر و مواد چسبنده برعکس موم های گرم ، روی پوست نمیماند و به راحتی میتوان مو را از روی پوست جدا کرد.بعد از مدتی استفاده از موم آدامسی برای صورت و موم آدامسی برای بدن رشد موهای زائد رفته رفته کمتر می شود.


صمغ عربی می تواند به عنوان رزینی سفت شده با رنگ زرد یا قهوه ای روشن ، پودر ریز سفید یا بلورهایی به فروش برسد که شبیه تکه های عنبر هستند. این ماده به راحتی در آب حل می شود ، عملاً توسط روده کوچک و معده انسان جذب نمی شود. صمغ عربی ضد عفونی کننده و امولسیون کننده عالی است.

 

3466large.jpg


صمغ عربی ، موم آدامسی  شفاف است و با دست جمع می شود. تنه درختان اقاقیا را برای تسریع انتشار رزین به روشی خاصی برش می دهند ، سپس ماده صمغ خارج می شود. استفاده از صمغ عربی بیش از 4 هزار سال پیش آغاز شده است ، امروز عمده تأمین کنندگان این ماده سودان ، چاد و سایر کشورهای آفریقایی هستند.صمغ عربی با بالاترین کیفیت دارای رنگ سفید یا بی رنگ و شفاف است .

موارد منع مصرف موم 

ایا موم برای صورت ضرر دارد

اپیلاسیون یکی از محبوب ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد این روزها است. با استفاده از این روش ، زنان می توانند از شر موهای ناخواسته روی پاها ، بازوها ، زیر بغل ، ناحیه بیکینی و لگن بالای لب بالا خلاص شوند.انواع ساده و مقرون به صرفه از بین بردن موهای زائد شامل از بین بردن موهای زائد با موم و شکر است.  از بین بردن مو با موم آدامسی یک روش کاملاً ساده است ، با این وجود تعدادی از موارد منع مصرف نیز دارد: واریس ، بیماری های پوستی ، دیابت شیرین ، حساسیت به اجزای موم و حتی بارداری!

 

GettyImages-1253220830-f6e2663e7f684bcfb6d124e34278ae33.jpg

 

برای اپیلاسیون سه گزینه وجود دارد:

- اپیلاسیون با موم گرم : مناسب برای از بین بردن موهای فراوان ، به خصوص اگر موها ضخیم و درشت باشند.
- اپیلاسیون با موم گرم : مناسب برای موهای ریز
- موم سرد نرم (نوارهای وکس آماده) برای انواع پوست استفاده می شود.
یک نقطه ضعف کوچک در اپیلاسیون ، نیاز به رشد موهایی با طول حدود 5 میلی متر است که به دلایل زیبایی شناسی همیشه قابل قبول نیست. چند روز قبل از اپیلاسیون و سپس به طور منظم پس از آن ، لازم است اسکراب بزنید تا موها رشد نکنند.

پس از یک روش تکثیر بیو اپیلاسیون ، موها حدود 2-3 هفته رشد نمی کنند. برای خلاص شدن کامل از "موهای زائد" ناخواسته در برخی از مناطق بدن ، باید 4-6 روش اپیلاسیون با موم گرم یا گرم با فاصله 2-4 هفته انجام دهید.

این روش اپیلاسیون به دستگاه خاصی احتیاج ندارد (شاید به جز دستگاه ذوب موم ). ماده اصلی موم است که نقش عمده ای در این روش دارد. اثر نهایی اپیلاسیون و حساسیت احتمالی آن مستقیماً به حرفه ای بودن و نوع موم بستگی دارد.

هیچ روش کمتر محبوب و ملایم تر از بیو اپیلاسیون است موم آرایشی بهداشتی . به آن موز شکر (شیرین) یا فارسی نیز گفته می شود. ماهیت این نوع موهای زائد استفاده از خمیر شربت قند کاملاً جوشانده بر روی سطح مودار پوست است. پس از گرم شدن ، خمیر کمی خنک می شود ، به پوست زده می شود و همراه با یک حرکت سریع همراه با مو ، کنده می شود.


خمیرهای قندی که برای اپیلاسیون استفاده می شوند ، موها را نمی شکنند ، اما آنها را به آرامی بیرون می آورند ، در عین حال لایه برداری ذرات مرده از سطح پوست را انجام می دهند ، که لطافت مطبوعی را تضمین می کند.

777777777777777.jpg

از بین بردن موهای زائد  با موم آدامسی برای صورت و موم آدامسی برای بدن که به آن Arabian  یا صمغ عربی نیز گفته می شود ، ویژگی های مشابهی دارد. این با استفاده از خمیر ساخته شده از چسب گیاهی ، شکر ، عسل ، لیمو انجام می شود. موم آدامسی را به صورت سرد استفاده کنید ، فقط کمی کف آن را گرم کنید. موم آدامسی شامل مواد طبیعی است.

از بین بردن موهای زائد با شکر دارای مزایای زیادی است:

 موهای زائد نیازی به رشد طولانی در زمان حذف ندارند ؛ طول 2 میلی متر برای از بین بردن موهای زائد کافی است.
ترکیب خمیر کاملاً طبیعی است.
درد این روش بسیار کمتر از هنگام از بین بردن مو با موم است.
همزمان با از بین بردن مو ، لایه برداری سبک انجام می شود ، به همین دلیل  موهای زائد  بعدا کمتر رشد می کنند.
روش کار آنقدر ملایم است که به شما امکان می دهد موهای ناخواسته را در حساس ترین مناطق از بین ببرید: بیکینی ، صورت ، زیر بغل.
استفاده از خمیر قند برای اپیلاسیون در مراحل اولیه رگهای واریسی مجاز است.
بقایای خمیر را می توان به راحتی با آب شستشو داد ، هیچ ماده خاصی لازم نیست.

 

 7 نوع مختلف وکس برای از بین بردن موهای زائد

اپیلاسیون به اندازه کافی ناخوشایند است ، اما تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع موم برای از بین بردن مو می تواند به همان اندازه دردناک باشد. انتخاب می تواند کمی گیج کننده باشد که از چه نوعی برای چه چیزی استفاده شود. در حالی که موم های سنتی را می توان به طور قطع به دو نوع نرم یا سخت تقسیم کرد ، اما از آنجا همه چیز پیچیده تر می شود. شکر کجا در معادله قرار می گیرد؟ (آیا حتی به عنوان موم محسوب می شود؟) کدام نوع موم باید در قسمت بیکینی استفاده شود ؟
 
ما اطلاعات مربوط به انواع اشکال موم را از جودی جادوگر زیبایی شناسی و موم انداختن و مدیر آموزش مرکز موم اروپا جینا پتاک دریافت کردیم. او می گوید در مورد انتخاب نوع موم ، "از هر مومی که احساس می کنید می توانید کارآیی بیشتری داشته باشید استفاده کنید."
 
پیش رو ، انواع مختلف موم را تجزیه می کنیم تا از آن برای از بین بردن مو استفاده کنیم.
 

موم گرم نرم

موم گرم نرم بر پایه کرم یا رزین است و برای اپیلاسیون نواری استفاده می شود. به آرامی گرم شده و به صورت لایه نازکی روی پوست قرار می گیرد. یک نوار پارچه ای فشار داده شده و برداشته می شود و موها را با خود می گیرید. موم قابل پخش اغلب برای پوشاندن مناطق بزرگتر مانند پا و بازو استفاده می شود. موم نرم اگرچه در برداشتن حتی موهای ظریف بسیار کارآمد است ، اما به پوست نیز می چسبد ، بنابراین باید فقط یک بار در هر منطقه استفاده شود.
موم نرم گرم
جینا پتاک توضیح می دهد: "موم های گرم بر پایه کرم لطیف تر روی پوست است." "یک موم گرم بر پایه عسل / رزین ،  قدیمی محسوب می شود ، می تواند بسیار گرم و چسبناک باشد ، که باعث تحریک پوست می شود. با این حال ، بسیاری از متخصصان زیبایی وجود دارند که هنوز هم می توانند یک موم عالی را با یک عسل / رزین تحویل دهند - موم پایه. " جینا پتاک محصولات حساس به رزین را برای پوست های حساس توصیه نمی کند. "این می تواند بسیار گرم ، چسبناک و ساینده باشد."
 
برای پوست های حساس ، به دنبال یک موم کرم دار با دی اکسید تیتانیوم باشید که به عنوان یک بافر بین موم و پوست عمل کند.
 
 

موم گرم سخت

موم سخت گزینه موثری است هم برای مناطقی با موهای ضخیم و هم موهای ظریف و نازک. موم را گرم و با خنک شدن سفت می کنند. همچنین به عنوان موم بدون نوار شناخته می شود زیرا در شکل سخت شده خود مانند نوار عمل می کند. 
 
موم گرم گرم
صورت ، زیر بغل و بیکینی
موم سفت در لایه ضخیم تری از موم نرم ، بلکه در جهت رشد مو نیز اعمال می شود - جزئیات مهم. "کشیدن در جهت خلاف رشد مو می تواند باعث  شکستن و  فرورفته سر مو در زیر پوست شود". موم به دلیل بسته شدن و جمع شدن موها به دلیل اینکه مانند موم نرم به پوست می چسبد ، سفت می شود. این باعث می شود که برای نواحی کوچکتر و حساس تر مانند لب ، بینی ، زیر بغل و ناحیه بیکینی مناسب تر باشد . هنگامی که در مناطق بزرگتر مانند پاها استفاده می شود ، جینا پتاک توضیح می دهد که "می تواند باعث شکستگی مو در انتهای کشش شود."
 
طبیعت ملایم آن برای کسانی که پوست حساس دارند بسیار مناسب است اما از طرف دیگر ، آنقدر قوی نیست که بتواند موها را کاملا بگیرد ، بدین معنی که ممکن است مجبور شوید چندین بار در یک ناحیه موم بیندازید. پتاک توضیح می دهد: "این منجر به تحریک پوست خواهد شد." هنگام کار با موم سخت حتما از یک محصول با کیفیت استفاده کنید. جینا پتاک می گوید: "انواع ارزان تری از موم سخت می تواند خنک شود و شکننده شود و انعطاف پذیر نباشد."
 
مانند موم نرم ، مو باید به اندازه کافی بلند باشد تا موم بتواند آن را بگیرد. پتاک می گوید: "ما توصیه می کنیم طول موها حداقل 1/4"(حدودا 7 میل)  باشد . "خوب است حداقل 5 روز قبل اصلاح نکنید."
 

موم نرم سرد

موم نرم سرد

کیت  فارسی موم سرد ایرانی. کیت موزدایی فارسی سرد

موم سرد را مستقیماً از ظرف خارج کرده و مستقیماً روی پوست می گذارند ، یا روی نوار تهیه می شود. این روش برای بسیاری جذاب است زیرا خطر سوختن پوست شما از موم خیلی داغ را از بین می برد. اگرچه مناسب است ، اما محکم تر است و به راحتی می توان لایه نازکی از آن ایجاد کرد. جینا پتاک می گوید به طور معمول به اندازه موم گرم موثر نیست و می تواند موها را به پوست متصل کند. همچنین برداشتن موم سرد دردناک تر از موم گرم شده است. حتی بعضی ها راحت تر می توانند موم را قبل از استفاده کمی نرم کنند تا فرمول پخش آن نرم شود.
 

نوارهای وکس آماده

نوارهای وکس آماده

 

نوارهای آماده اپیلاسیون با مقدار مناسبی موم نرم سرد که قبلاً چسبانده شده است و آماده استفاده هستند ، بدون نیاز به گرمایش. این روش کاربرپسندترین گزینه و بدون خرابکاری است و برای مبتدیان توصیه می شود. نه تنها استفاده از آنها آسان است ، بلکه امکان قرار دادن محصول بیش از حد نیز وجود ندارد. و بسته به میزان از بین بردن موهای زائد ، نوار اغلب می تواند بیش از یک بار در هر منطقه استفاده شود.
استفاده از موم سرد برای صورت
همیشه توصیه می شود که نوارهای موم با مالیدن بین کف دست ، کمی "گرم" شوند و این باعث می شود بیشتر به مو بچسبند. نوارهای سرد به حداقل آماده سازی نیاز دارند و با کمترین قسمت متحرک در کل عملیات ، راحت ترین گزینه برای مسافرت است. مانند هر موم سرد ، خطر سوختن پوست شما وجود ندارد. جینا پتاک پیشنهاد می کند برای نواحی کوچکتر از نوارهای از پیش ساخته شده استفاده کنید زیرا مانند موم گرم قابل پخش نیستند.
 

موم قندی

موم قندی
 
موم قندی یا  موم شکری یکی از قدیمی ترین روش های اپیلاسیون شناخته شده است که از خاور میانه آغاز شده است. همچنین یکی از طبیعی ترین و ساده ترین فرمول هاست که به طور کلی از ترکیبی از شکر ، لیمو و آب گرم تشکیل شده است. جینا پتاک توضیح می دهد: "شکر موم نیست: نوعی موبر است ، اما پایه یکسانی ندارد." از نظر فنی ، موم قند قرن هاست که بعنوان روش از بین بردن موهای زائد وجود دارد.

نحوه استفاده از موم شکری

موم قندی را می توان روی صورت یا بدن قرار داد ، به شرطی که طول مو حداقل یک چهارم اینچ باشد. (همچنین ،  نیازی به نوارهای پارچه ای نیست)

موم را با نوک انگشتان و انگشت شست نگه دارید.
موم را در جهتی که موها رشد می کنند پخش کنید.
پوست مومی شده را با دست دیگر بکشید و موم را با یک حرکت سریع در جهت مخالف از پوست جدا کنید
همیشه موم را موازی پوست جدا کنید (هرگز به سمت بالا نکشید).
اگر خمیر اضافی دارید ، آن را در یک ظرف پلاستیکی و در دمای اتاق نگهداری کنید. 
برای سرعت خنک شدن ، خمیر را با قاشق و قرار دادن یک گلوله  در کاسه آب با دمای اتاق برای چند دقیقه افزایش دهید.

مراقبت های بعدی
پس از از بین بردن مو ، باقیمانده موم پوست را با آب گرم و پارچه دستشویی ، هرگونه مانده موم را از بین ببرید. "همچنین می توانید به مدت یک تا دو روز پس از قند زدن به طور مرتب یک کرم ضد عفونی کننده استفاده کنید. از روغن نارگیل برای کاهش اسیدیته آب لیمو و تسکین پوست استفاده کنید . همچنین ، اگر در ناحیه بیکینی یا زیر بغل خود موم قندی می زنید ، از ورزش یا حمام گرم بلافاصله خودداری کنید - این مناطق ممکن است به گرما حساس باشند.

موم قندی بسیار ملایم است . بنابراین برای پوستهای حساس و واکنش پذیر ایده آل است. موم شکر از طریق نحوه گرفتن مو بدون چسبیدن به پوست ، بسیار شبیه موم سخت عمل می کند. این نوع فرمول اجازه می دهد تا چندین بار استفاده در یک منطقه بدون تحریک یک موم نرم ایجاد شود. موم قند می تواند به صورت یک گلوله چسبنده باشد که با انگشتان اعمال می شود یا مانند یک موم نرم که با نوار استفاده می شود. از آنجا که به راحتی می توان آن را به اطراف منتقل کرد ، موم قند می تواند موها را از نواحی بزرگ یا کوچک بدن از بین ببرد .
بر خلاف موم سخت یا نرم بر پایه رزین ، موم قند محلول در آب است که تمیز کردن آن را بسیار راحت تر می کند. این امر همچنین منجر به کاهش تعداد موهای گیر کرده در زیر پوست می شود زیرا محصول در فولیکول های باز مو گیر نمی کند و مانع رشد مجدد مو می شود.

طرز تهیه موم خانگی با شکر

مواد اولیه موم قندی
در اینجا تمام آنچه برای تهیه دستور موم قند در خانه نیاز دارید ، است.
1 فنجان شکر سفید
1/8 فنجان آب لیمو (یا سرکه سیب)
1/8 فنجان آب گرم
قابلمه ای با اندازه متوسط ​​روی اجاق گاز قرار دهید و همه مواد را به قابلمه اضافه کنید.
مخلوط را روی حرارت زیاد بگذارید تا جوش بیاید ، اطمینان حاصل کنید که مرتبا هم بزنید تا از سوختن جلوگیری شود.
هنگامی که مخلوط شروع به جوشیدن کرد ، آن را تا حد متوسط ​​گرم کرده و مرتباً به هم زدن ادامه دهید.
وقتی مخلوط قهوه ای طلایی شد قابلمه را از روی حرارت بردارید. قوام موم قند شما باید شبیه شربت داغ باشد و بعد از کم سرد شدن غلیظ تر از عسل باشد.
به یک کاسه منتقل کنید و بگذارید خمیر به مدت 30 دقیقه خنک شود. موم برای استفاده هنوز باید گرم باشد و به راحتی قابل شکل گیری است. 
 

موم میوه

موم میوه

موم سوپر میوه

موم میوه مانند موم سخت بدون نوار است ، فقط با مزایای پوستی آنزیم های میوه ای و عصاره هایی مانند پاپایا ، توت فرنگی ، انار ، قره قاط و آلو اضافه می شود. موم ملایم ، پوست را با آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها تغذیه می کند زیرا موها را از بین می برد ، در اصل به عنوان مراقبت از پوست دو برابر می شود.
 
موم میوه به طور کلی برای کسانی که پوست حساس دارند گزینه مناسبی است زیرا باعث ایجاد برجستگی ، بثورات پوستی یا لکه های پوستی نمی شود ، اما باید مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد تشکیل دهنده حساسیت ندارید. مانند هر محصول زیبایی طبیعی ، می توانید کمی بیشتر از یک گزینه ساده بر پایه رزین ، برای یک وکس میوه ای هزینه کنید.
 

موم شکلات

موم شکلات
 
موم شکلاتی روی پوست لطیف است و به عنوان یکی از کم دردترین انواع موم شناخته می شود. این ماده آبرسان و پر از مواد تسکین دهنده و مغذی مانند روغن بادام ، روغن سویا و روغن آفتابگردان ، گلیسیرین ، ویتامین E و سایر مواد معدنی است. کاکائو خود غنی از آنتی اکسیدان است و به عنوان نرم کننده موم اضافه می کند. روغن بادام به آن خاصیت ضد التهابی می بخشد - فایده ای که وقتی مو از فولیکول خارج می شود بسیار قابل توجه است.
موم شکلات می تواند نرم یا سفت باشد ، اما همیشه گرم استفاده می شود. نقطه ذوب پایینی دارد بنابراین بعید است باعث سوختگی شود.

 

اپیلاسیون نواحی حساس بدن و عوارض ناشی از آن

ارتباط اپیلاسیون با بیماری پوستی مولوسکوم

ارتباط اپیلاسیون با زگیل تناسلی و التهاب فولیکولیت

ارتباط اپیلاسیون با بیماری ایدز

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Barbi 117 :

    فواید استفاده از موم سرد استفاده از موم سرد مخصوصاً در فصول گرم بسیار راحت است. نوارهای مومی فقط در چند ثانیه موهای پا را در زنان از بین می برد. این روش از نظر نظری کمتر دردناک است ، زیرا شما خطر سوزاندن پوست خود را ندارید ، همانطور که با اپیلاسیون با موم گرم ، که می تواند به طور تصادفی بیش از حد آماده شود برای این روش گرم می شود. 1 از طرف مثبت ، نوارهای واکس پس از استفاده به راحتی دور ریخته می شوند. موم سرد همچنین برای مناطق صعب العبور مانند خط بیکینی ایده آل است. نوار مومی را می توان متناسب با شکل دلخواه برای ناحیه خاصی از بدن اصلاح کرد. از همان نوار می توان چندین بار استفاده کرد.

    1400/4/8 7:41
  • Barbi 117 :

    معایب موم سرد برای صورت همیشه این احتمال وجود دارد که پوست بعد از استفاده از نوارهای مومی کمی چسبناک باشد. خوشبختانه مالیدن هر روغنی روی پوست برای خلاص شدن از چسبندگی کافی است. نوارهای مومی ممکن است اولین بار مو را از ریشه نگیرند ، بنابراین باید دوباره مورد استفاده قرار گیرند ، که می تواند منجر به تحریک شود ، به خصوص اگر پوست حساس دارید.نوار مومی Veet برای پوست های حساس برای این کار بسیار مناسب است : آنها حاوی آلوئه ورا هستند که به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تسکین دهنده بودن معروف است. فناوری گرفتن سریع مو به شما کمک می کند تا موهای زائد را همراه با ریشه به راحتی از بین ببرید.

    1400/4/8 7:42
  • Barbi 117 :

    اگر زمان کافی برای اپیلاسیون نداشته باشید ، موم سرد می تواند معجزه کند. سعی کنید پاهایتان را با نوارهای وکس بزنید ، آنقدر راحت هستند که حتی می توانید از آنها در هواپیما هم استفاده کنید (اگر جرات دارید)! نوارهای واکس سرد پس از استفاده به راحتی دور ریخته می شوند. بعلاوه ، آنها برای استفاده در مناطق صعب العبور بدن مناسب هستند. در حالی که در تعطیلات هستید ، دیگر نمی توانید نگران اپیلاسیون باشید - فقط از موم سرد استفاده کنید.

    1400/4/8 7:43
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون موم سرد سرانجام ، وقت آن است که چمدان خود را ببندید و به تعطیلات دریا بروید. پس از یک زمستان طولانی ، می توانید مایو رنگ روشن و بیکینی مورد علاقه خود را دوباره بپوشید. و اکنون ، شما در آستانه رفتن به یک سفر دریایی هستید ، که ناگهان به یاد می آورید که فراموش کرده اید که اپیلاسیون خود را انجام دهید! چرا به جای حمل قوطی موم گرم با خود ، استفاده از نوارهای مومی را امتحان نمی کنید؟ نوارهای وکس می توانند کمک کننده ضروری شما باشند ، زیرا موم از قبل روی نوارها زده می شود و آماده استفاده است.

    1400/4/8 7:44
  • Barbi 117 :

    موم شکر یک محلول کاملاً طبیعی برای اپیلاسیون و از بین بردن موهای زائد است که سالهاست از آن استفاده می شود. "فواید موم شکر نتایج لایه برداری و آبرسانی است که به طور معمول پس از اپیلاسیون یا از بین بردن موهای زائد یافت نمی شود." در حالی که اصلاح باعث ایجاد موهای در حال رشد در انواع موهای درشت و رشد سریع مو می شود ، موم قندی با کشیدن مو از ریشه منجر به کاهش و ماندگاری بیشتر اپیلاسیون می شود.نتایج می تواند حداکثر 28 روز طول بکشد ( قابل توجه ) و می تواند با موادی که احتمالاً قبلاً در خانه خود داشته اید انجام شود.

    1400/4/8 7:50
  • طاهره مصطفوی :

    آیا می توانید موهای صورت را با عسل به طور دائم از بین ببرید؟

    1400/4/8 7:51
    • Barbi 117 :

      بله ، عسل تا حدی برای از بین بردن موهای صورت موثر است ، اما فولیکول مو را از بین نمی برد ." "برای از بین بردن دائمی فولیکول مو ، شما باید بتوانید پایه فولیکول را از بین ببرید ، جایی که موها خون رسانی و توانایی تولید مجدد خود را دارند." و برای دستیابی به آن ، شما به برخی از روشهای درمانی مبتنی بر انرژی ، مانند لیزر یا IPL نیاز دارید. (اگرچه شایان ذکر است که حتی از بین بردن موهای زائد با لیزر نیز کاملاً دائمی در نظر گرفته نمی شود ، زیرا اغلب انجام سالانه لازم است.)

      1400/4/8 8:05
  • Barbi 117 :

    بسیاری از سالن ها موم عسل ارائه می دهند. پرتی جوشی ، متخصص زیبایی و واکس ارشد در N4 Skincare در لس آنجلس ، می گوید ، اگر کاری است که دوست دارید در خانه انجام دهید ، تهیه موم عسل ساده است . یک قسمت آب لیمو را با چهار قسمت عسل (حدود یک قاشق غذاخوری تا چهار قاشق غذاخوری) در قابلمه روی اجاق ترکیب کنید و حرارت دهید تا گرم شود ، البته نجوشد. متخصص زیبایی می گوید: "شما همچنین می توانید مقداری شکر به مخلوط اضافه کنید تا به عنوان ماده اتصال دهنده اضافی عمل کند." بگذارید مخلوط کمی خنک شود. وی پیشنهاد می کند که همیشه آن را از داخل مچ دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید در دمای مطلوبی قرار دارد. با استفاده از چوب بستنی چوبی ، مقدار کمی عسل را روی محلی که می خواهید واکس بزنید بمالید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه خشک شود.

    1400/4/8 8:10
  • Barbi 117 :

    روش دیگر برای از بین بردن موها زردچوبه است. با اینکه هنوز گزینه کمتری شناخته شده است ، اما محبوبیت آن در حال افزایش است و از آن به عنوان گزینه خوبی برای اپیلاسیون عسل یاد می شود. پیشنهاد می شود برای ایجاد خمیر ، چند قاشق غذاخوری شیر به همراه چند قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید. خمیر را روی ناحیه مورد نظر پخش کنید ، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با حرکات دورانی به آرامی یک پارچه گرم را روی محل مالش دهید. شناخته شده است که این خمیر باعث از بین بردن موها از ریشه می شود و باعث می شود پوست نرم و لطیف وجود داشته باشد ، به علاوه مزایای زردچوبه برای روشن شدن پوست نیز بیشتر است.

    1400/4/8 8:12
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون خود را در مقابل آینه انجام دهید. استفاده از موم را در یک مکان کوچک از بدن خود - مانند بازو - تمرین کنید تا احساس آن را حس کنید و مطمئن شوید که موم از درجه حرارت مناسب برخوردار است. اگر مراقب هستید که اپیلاسیون دردی را ایجاد کند ، از یک کرم یا اسپری بی حس کننده استفاده کنید. اگر پوست حساسی داشته باشید می توانند به خصوص مفید باشند.

    1400/4/8 8:19
  • Barbi 117 :

    دپیلاسیون چیست برداشتن بخشی از مو است که در بالای پوست قرار دارد و همچنین از بین بردن مکانیکی آن بدون آسیب رساندن به فولیکول مو.مثل روش تیغ زدن یا کرم های موبر اپیلاسیون - از بین بردن مو با از بین بردن فولیکول مو (فولیکول)

    1400/4/8 8:37
  • Barbi 117 :

    یک کرم موبر ، لوسیون ، ژل یا اسپری حاوی موادی است که پایه پروتئین مو را حل می کند. در همان زمان ، فولیکول مو تغییر نمی کند ، مو مانند قبل رشد می کند. طرفداران کرم موبر می گویند . مثل بعد از تراشیدن پوست تیز نیست. در خانه آسان ، بدون درد ، راحت است. نکات منفی کرم موبر. این روش باید اغلب انجام شود - هر 1-7 روز یک بار . قرمزی ، التهاب ، واکنش های آلرژیک و سوختگی غشای مخاطی در اثر مواد شیمیایی. محصولات موبر در دماهای خاص موثر هستند. در مناطق حساس پوست قابل استفاده نیست.

    1400/4/8 9:06
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون موم برای صورت اپیلاسیون: کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ موم 2 نوع دارد - سرد و گرم. طرفداران استفاده از موم سرد برای صورت و استفاده از موم سرد برای بدن. اپیلاسیون موم سرد را می توان در خانه انجام داد. فعالیت رشد مو کاهش می یابد. دفعات استفاده هر 3-4 هفته یک بار است. استفاده از روغنهای تسکین دهنده در موم. نکات منفی استفاده از موم سرد برای صورت و استفاده از موم سرد برای بدن . این روش دردناک است. توصیه می شود به منظور کنترل دمای حرارت و جلوگیری از سوختگی پوست ، این روش را با موم داغ در سالن انجام دهید و موی فرورفته در پوست یک مشکل جدی است.

    1400/4/8 9:09
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون: کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ یک خمیر حاوی قند (موم قندی ) را اعمال کنید ، فقط به موها اعمال کنید. پس از سخت شدن ، محصول همراه با موهای چسبیده به هم برداشته می شود. طرفداران موم قندی . پوست کمتر از اپیلاسیون موم رنج می برد. لایه بالایی پوست برداشته نمی شود - بنابراین ، تعداد موهای درون رفته کمتر از موهای زائد است. 1 روش در هر ماه. نکات منفی . دردناک. واکنش های آلرژیک امکان پذیر است. موی فرورفته در پوست.

    1400/4/8 9:13
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون : کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ روش باستانی قدیمی اپیلاسیون با نخ ، اما هنوز هم استفاده می شود. این یک حرکت فیزیکی با پیچ خوردگی در نخ های پنبه ای است. چندین مو به طور هم زمان گرفته می شود. نکات مثبت. برای نازک ترین موها هم مناسب است. نکات منفی . پوست آسیب دیده است. مو رشد می کن

    1400/4/8 9:16
  • Barbi 117 :

    اپیلاتور کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ دستگاهی با انواع "موچین" که همزمان چندین مو را گرفته و می کشد. نکات مثبت. سریع. دستگاه فردی - بدون نگرانی در مورد انتقال بیماری. استقلال از سالن و استاد اپیلاسیون. در هر کجا که به شبکه برق دسترسی داشته باشد می توان از آن استفاده کرد. نکات منفی .دردناک. بخشی از مو با سرعت زیاد اپیلاتور بدون ریشه از بین می رود و به سرعت رشد می کند. موهای زیادی در پوست رشد می کنند. برای یک دوره کوتاه مدت - 1-2 هفته.

    1400/4/8 9:18
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون با موچین: کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ نکات مثبت. در هر زمان و در هر شرایطی قابل استفاده است. نکات منفی. دردناک. برای مدت زمان بسیار طولانی - شما باید هر بار یک مو برا کشید. رویش سریع مو. اکنون با توجه به ممنوعیت های مختلف انواع اپیلاسیون. هیچگونه منع مصرفی برای اصلاح وجود ندارد - به جز پاپیلوما و تعداد زیادی خال. دفع مواد شیمیایی: در بهترین حالت ، این محصول موهای سخت را حل نمی کند ، و در بدترین حالت پوست قرمز می شود - تظاهرات آلرژیک. از بین بردن موهای ناخواسته با "کشیدن" فیزیکی برای افرادی که آستانه درد کم دارند و کسانی که آماده نیستند هر 3-6 هفته یک بار وقت خود را در یک سالن بگذرانند مناسب نیست.

    1400/4/8 9:30
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون با تراشیدن: کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ نکات مثبت. در دسترس. نیازی به مراجعه به سالن ، قرار ملاقات ، کنترل تاریخ مراحل کار نیست. نکات منفی. تحریک از تیغه دستگاه. خشکی ، لایه برداری. لبه های تیز موها به داخل پوست رشد می کنند. مو به سرعت رشد می کند - تعداد دفعات عمل هر 1-3 روز یک بار است.

    1400/4/8 9:31
  • Barbi 117 :

    ترمولیز اپیلاسیون: کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ ترمولیز ؟ هر فولیکول باید با یک سوزن زده شود که از طریق آن یک فشار الکتریکی وارد می شود. فولیکول مو به دلیل گرم شدن سریع فوراً از بین می رود. Advanced Thermolysis یک روش فلاش است . اصل عملکرد نیز یک اثر گالوانیک است. تفاوت با ترمولیز این است که از جریان مستقیم با فرکانس بالا استفاده می شود ، اثر بر روی مو فقط 0.01-0.09 ثانیه است. سوزن ها جدا شده اند - بنابراین این روش درد کمتری دارد. امکان انتخاب حالت ها در واحد کنترل وجود دارد. فلش متوالی. این یک روش بهبود یافته فلش است. جریان متناوب با فرکانس بالا و پالس های با دوام مختلف استفاده می شود. بنابراین استاد می تواند بسته به ضخامت مو ، مدت زمان نبض را تغییر دهد. برای موهای ضخیم تر - نبض کوتاه تر است ، و جریان بالاتر است. نکات منفی . التهاب پوست ، رنگدانه ، ترمیم طولانی مدت زخم پس از عمل.

    1400/4/8 9:34
  • Barbi 117 :

    اپیلاسیون: کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ الکترولیز ؟ قرار گرفتن در معرض جریانهای گالوانیک با فرکانس بالا و ولتاژ پایین. مقدار کمی قلیایی نیز از طریق سوزن تزریق می شود و فولیکول از بین می رود. نکات منفی. این روش اپیلاسیون از ترمولیز دردناک تر است. بیشتر طول می کشد نیاز به دقت و حرفه ای بودن استاد الکترولیز دارد. التهاب مکرر ، بهبود طولانی مدت پوست.

    1400/4/8 9:37
  • Barbi 117 :

    دستگاهی که ترکیبی از روش الکترولیز و ترمولیز است. نکات مثبت. کاملا مناسب برای تمام نواحی صورت و بدن. این یک روش ترکیبی بهبود یافته است: برای افزایش اثر تخریب فولیکول ، وقتی سوزن در لحظه پالس وارد می شود ، دامنه جریان مستقیم کاهش می یابد. بنابراین ، تأثیر بر فولیکول شدیدتر است و احساسات دردناک آن کمتر است. نکات منفی. اغلب - التهاب ، رنگدانه پوست

    1400/4/8 9:38
  • Barbi 117 :

    کدام روش از بین بردن مو برای شما مناسب است؟ فوتو اپیلاسیون ؟ نوعی از بین بردن موهای زائد با استفاده از نور پالس بالا. نکات مثبت. روش بدون تماس با پوست ، آسیب کم به پوست ، سرعت بالای عمل. تولید کلاژن فعال می شود که باعث جوان سازی پوست می شود. نکات منفی . فقط روی موهای تیره کار می کند. این روش با احساسات دردناک همراه است. روی موهای نازک و کرکی کار نمی کند. برای پوست های حساس توصیه نمی شود. سوختگی احتمالی ، رنگدانه سازی پوست.

    1400/4/8 9:44
  • Barbi 117 :

    لیزر موهای زائد؟ این یک برداشت مو ریشه ای با استفاده از اشعه لیزر است. فولیکول مو موج نور را جذب می کند ، ملانین گرم می شود و سلول های منطقه رشد مو و رگ های خونی تغذیه کننده فولیکول را از بین می برد. نکات مثبت. لیزر به گونه ای روی موها کار می کند که فولیکول بازسازی نشود. بسته به نوع لیزر و موارد اضافی در قالب فن آوری های جدید ، سطح دردناک بودن روش ، سرعت و کارایی تغییر می کند. نکات منفی . روی موهای روشن ، خاکستری و کرکی کار نمی کند. نمی توان روی پوست تیره و برنزه استفاده کرد. نواحی پوست پس از اپیلاسیون به مدت 14 روز قبل و بعد از عمل نباید در معرض اشعه ماورا بنفش قرار بگیرند.

    1400/4/8 9:46
  • Barbi 117 :

    از بین بردن موهای زائد با روش اولتراسونیک آنزیم ها با استفاده از امواج فراصوت به صورت ژل به پوست وارد می شوند. ماده فعال وارد فولیکول شده و رشد مو متوقف می شود. نکات مثبت. بدون درد . موهای خاکستری و نازک برداشته می شود. نکات منفی. این ژل نه تنها به فولیکول ، بلکه به سایر سلولهای پوست نیز وارد می شود. این می تواند باعث تحریک و واکنش های آلرژیک شود. آنزیم ها به آرامی عمل می کنند ، نتایج تنها پس از اتمام دوره 5-8 جلسه قابل مشاهده هستند. برای مناطق حساس توصیه نمی شود. 6-10 جلسه هر 4 هفته. سپس - 1-2 بار در سال. موارد منع مصرف الکترولیز: بیماری های پوستی ، زخم ها ، بارداری و شیردهی ، اختلالات اعصاب و روان. بیماری های قلبی عروقی ، واریس ، لخته شدن خون ضعیف (هموفیلی) ، بیماری تیروئید ، حساسیت زیاد به نور خورشید (فوتودرماتوز).

    1400/4/8 9:49
  • طاهره مصطفوی :

    لیزر الکساندرایت چیست؟

    1400/4/8 10:48
    • Barbi 117 :

      مشکل اصلی در لیزر موهای زائد درد است. دومین مشکل این روش جلوگیری از سوختگی ، 14 روز قبل و بعد از عمل است و نباید آفتاب بگیرید. با لیزر الکساندرایت MOTUS AX شرکت DEKA متفاوت است. این کار با تکنولوژی MOVEO (مو برداشتن در حرکت). این فناوری گام بعدی در صنعت به سمت از بین بردن موهای زائد راحت ، سریع و بدون درد است: بدون درد. لیزر الكساندریت كه پرتوی لیزر را به فولیكول می رساند ، با نوك یاقوت کبود خنک می شود. بنابراین پوست تا دمای بالا گرم نمی شود و آسیب نمی بیند. سوختگی مستثنی است. بنابراین ، می توانید موها را از حساس ترین مناطق پوست پاک کنید. سریع. لیزر را دینامیک می نامند زیرا برای حرکت سریع هنگام اپیلاسیون طراحی شده است. مساحت 10 سانتی متر مربع در 10-20 ثانیه پردازش می شود (بستگی به مقدار و ضخامت مو دارد). بنابراین ، زمان عمل حداقل است. به عنوان مثال ، در بزرگترین مناطق ، در رانها ، زمان قرار گرفتن در معرض تا 20 دقیقه است. بدون خطر. هرگونه ضربه به پوست ( زخم) منتفی است. هیچ التهابی در پوست و فولیکول مو وجود ندارد ، خطر عفونت منتفی است. مهم نیست که چه زمانی قرار است با نوک یاقوت کبود Motus AX اپیلاسیون کنید. تنها آماده سازی روش ، تراشیدن موها 1 روز قبل یا در روز عمل است.لیزر روی هر رنگ مویی کار می کند و برای هر پوستی ایمن است - فولیکول مو از بین می رود و از شر موهای زائد خلاص می شوید.

      1400/4/8 11:17
  • طاهره مصطفوی :

    در چه سنی می توان از بین بردن موهای زائد را با لیزر انجام داد؟

    1400/4/8 11:10
    • Barbi 117 :

      در دوران بلوغ - بلوغ فرد ، زمینه هورمونی او تغییر می کند. در نتیجه ، موهای بدن ساختار و رنگ خود را تغییر می دهند. آنها سخت تر و تیره تر می شوند. بلوغ اغلب در دختران از 12 تا 16 سال و در پسران از 13 تا 18 سال طول می کشد. مطمئناً نتیجه لیزر موهای زائد به وجود خواهد آمد ، اما این احتمال وجود دارد که هورمون ها رشد موهای اضافی را تحریک کنند و اقدامات بیشتری در این دوره برای نتیجه طولانی تر لازم باشد. لیزر موهای زائد از چه سنی: دختران از 16 سال ، پسران - 18 سال. یک عامل دوم وجود دارد - ژنتیک (وراثت) ، که بر تعداد فولیکول هایی که از بدو تولد هر فرد در بدن قرار می گیرد تأثیر می گذارد. یک آسیب شناسی وجود دارد - هیرسوتیسم که یک بیماری ژنتیکی است. با هیرسوتیسم ، موهای زائد صورت و بدن با توجه به الگوی مردانه در دختران وجود دارد. با چنین آسیب شناسی ، لیزر موهای زائد راه حل مناسب است.

      1400/4/8 11:12
  • طاهره مصطفوی :

    ایا از موم بدن برای صورت استفاده کرد

    1400/4/8 17:59
    • Barbi 117 :

      موم سرد ساده ترین و ارزان ترین روش برای از بین بردن مو در تمام بدن است. روش استفاده از نوارها بسیار ساده است. لازم است نوار بین کف دست به مدت 3-5 ثانیه گرم شود ، نوارها را از یکدیگر جدا کنید و یک نوار را به منطقه مورد نظر بمالید و آن را در امتداد رشد مو اعمال کنید ، نوار را خوب و با یک حرکت سریع و صاف بکنید نوار را به موازات پوست بردارید. نوارهای مومی در اندازه های مختلفی وجود دارند ، بنابراین می توان از آنها در مناطق مختلف مانند صورت ، زیر بغل و بیکینی ، بدن و پاها استفاده کرد.

      1400/4/8 18:00

بیشتر بخوانید